W żabach przeważnie masz odpowietrzniki trzy.Jeden na wężach od nagrzewnicy.Drugi na obudowie termostatu.A trzeci na chłodnicy.Wlej płyn aż będzie się wylewać z każdego.Potem na odpalonym chłodnym (żeby się nie poparzyć) silniku popuścić każdy na chwilę czy nie leci jeszcze powietrze.Tyle.
Na jakiej podstawie twierdzisz że klima przestaje pracować, może to tylko sugestia. Ja też mam takie uczucie gdy jadę w trasę, na początku mam 21, 22 stopnie a potem obniżam bo organizm już się przyzwyczaił do takiej temp, z kratek nie leci zimne powietrze bo w kabinie jest zadana temperatura. Ale tylko gdy wezmę zmniejszę o 0,5 °C to momentalnie zimne...
U córki w Peugeocie, z takim samym silnikiem, termostat utrzymuje temperaturę 102-104°C.
Sprawdź zawór rozprężny.
ale która to wersja-rocznik?
Spuść i nabij,potem pytaj.
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Sprawdzić jeszcze raz porządnym testerem CO2 w układzie chłodzenia. Objawy typowe dla UPG.
A sprzęgło trzyma cały czas jak nie chłodzi?
Jaki kolor ma paliwo w układzie chłodzenia?
witam kolegów sprawa wygląda tak,na próżni nie sprawdza się szczelnośći tylko osusza okład.jeśli masz pusty układ to najpierw 20 bar azotu na próbę jesli słychać syczenie to wiesz,a jeśli nie to nabijasz z środkiem uv i po kilku dniach sprawdzenie lampą uv.ps żeby nie zdarzyło ci się kiedyś odpalić auta z klimą na azocie bo ci skraplacz albo parownik...
Witam,posiada ktoś może schemat układu tłoko-korbowego oraz układu chłodzenia citroena c3
No właśnie problemem jest to, że nie mogę zlokalizować tego czujnika, ma ktoś może jakiś schemat położenia tych czujników w tym modelu?
Kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia, dolej bo pewnie susza w zbiorniczku.
Może włączać się od klimy (uszkodzony czujnik pokazuje zbyt duże wartości), może uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej lub wiązka, uszkodzony moduł wentylatora I biegu, powinien być w okolicach wentylatora (musi mieć chłodzenie).
BSI wymienione lecz dalej jest ten sam problem
Zasyfiała chłodnica-żle odpowietrzony układ chłodzenia.
W załączniku masz schemat instalacji chłodzenia DW8
Klapa się nie zamyka.
Czy ja pisałem o podszybiu? ZX ma konstrukcje starej 306 (do 1997), a ZX jest starszy. Tak jak pisałem, za schowkiem pasażera jest silnik wraz z zespołem tranzystorów - one muszą być chłodzone powietrzem.
Z boku nie trzeba wystarczy na dole.
To ja mam pytanie gdzie w lexii sprawdzę to ciśnienie ? bo coś mi klima kiepsko chłodzi a błędów nie wykazuje
opor tego zaworka jest niezwykle ważny.... Jeżeli podaje sam zasilanie z akumulatora, sprzęgło jest włączone to rezystancja zaworka nie ma nic do tego. Kompresor ma robić ciśnienie a komputer nie ma już nic do tego skoro sam zasila zawór. Ten zawór reguluje wydajność kompresora. Skoro sprzęgło działa - kompresor się kręci, ty podajesz zasilanie na...
Czy da się coś zrobić żeby mocniej chłodziła? Czy poprostu schładza ona tylko delikatnie i jest na prąd
W torqe masz to samo, wtyczka 30 zł a program za darmo.
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
Za te pieniądze to aż dziwne że połączyło się z telefonem, a Ty chcesz żeby jeszcze z autem, ignorancik z Ciebie, oj ignorancik. A jak się zachowuje klima podczas trasy, wtedy nawet gdy wentylatory są całkowicie uszkodzone to klima powinna w miarą normalnie chłodzić, wentylatory są niezbędne wtedy gdy nie ma wystarczającego przepływu powietrza przez...
Mając w samochodzie LPG często jeżdzimy z resztkami benzyny w zbiorniku Niedostateczny poziom benzyny skutkuje po pewnym czasie uszkodzeniem pompki paliwa jest ona smarowana i chłodzona paliwem
a czy te webasto jest suche czy mokre?? znaczy grzeje tylko powietrze czy cały układ chłodzenia??
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
Pękały w starszych, nowe już nie pękają. Coś było nie tak z chłodzeniem tłoków.
Witam, od 2 tyg. mam problem z termometrem. Temperatura rosła a teraz pokazuje --. Jak to mogę zrobić. Gdyż przy klimatyzacji automatycznej ogrzewanie się nie włącza. Próbuję wymusić cały czas chłodzenie. Z góry dzięki za pomoc
Zmień mechanika. Skoro ubywa płynu a nie olej to jak może być uszkodzona turbo sprężarka. Ona jest chłodzona i smarowana tylko olejem.
maszyna "powiedziała :"Układ szczelny, Tak to jest, jak "mechanik" kupi sobie maszyne i przeczyta instrukcje obslugi. Jak dziala klima, to mniej wazne. co mogę sam sprawdzić, Tylko czy chlodzi, czy nie. Organoleptycznie wiecej nie zdzialasz. Potrzebne sa co najmniej manometry i termometr. A i PP2000 by sie przydal.
Citroen saxo 1.0 .Po wymianie czujnika temperatury chciałem odpowietrzyć układ chłodzenia . Efekt był taki że wybiło mi cały płyn przez zbiorniczek.Odkręcałem odpowietrznik przy podszybiu.Pytanie jak zrobić to właściwie ?
Jeśli to jest silnik WJZ to na lewej kolumnie McPhersona jest czarny moduł z 15 stykową wtyczką nazwany w dokumentacji jako "moduł wyłączenia chłodzenia" Jego zadanie to m.in zbieranie informacji z czujników i słanie informacji wyłączenia sprężarki do BSI.
jak znaleźć te klapy czy można samemu się dostać. Auto stało na słońcu w upale i po włączeniu chłodzi tylko jedna strona.
Wentylator jest dwubiegowy wolny na klimę i ten wysokich obrotów na chłodzenie co chodzi cały czas
prawdopodobnie, zapowietrzony układ, na razie jest ok.
Niski poziom płynu chłodzącego
Odkrylem dodatkowy błąd skrzyni automatycznej - błąd komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów. Czy jeśli jest uwalony sterownik skrzyni to wentylator będzie chodził na maxa? Chyba on tez chłodzi skrzynię prawda?
Też mi się tak wydaje ale tak faktycznie jest. Zrobiłem mu jeszcze odpowietrzenie układu chłodzenia bo jest taka procedura ale to też nic nie dało.
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
Citroen C8 po włączeniu klimatyzacji silnik staję gasnie w sekundę jak by go kompresor blokował .Nie ma znaczenia jaka jest ilość czynnika .Wymieniony kompresor osuszacz zawór rozprężny wszystko drożne a klima nie działa. Trzymając wyższe obroty klima chłodzi ale pali się pasek wielorowkowy .Ma ktoś jakiś pomysł co może być?.
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
O ile dobrze pamiętam to musisz najpierw wyjąć z lewej strony lampkę podświetlającą schowek
Dzięki , jutro sprawdzę 👍
Do ściany grodziowej wchodzą dwa przewody z płynem do nagrzewnicy, na nich jeszcze przed ścianą poszukaj odpowietrzników ( z reguły plastikowe). Wygląda to na zapowietrzony układ chłodzenia.
Napisz konkretnie co sie dzieje z obiegiem, moze cos uda Ci sie pomoc :-) Pozdr. Procekkk
Od płynu chłodzącego.
Siema mam też problem z wentylatorami tak samo jak u kolegi ale u mnie dodatkowo nie włącza się wentylator po zgaszeniu zapłonu a wcześniej zawsze się chłodził, co może być przyczyną , wymieniłem przekaźniki, dwa czujniki niebieski i brązowy jest jeszcze taki zielony ale nie wiem czym on steruje pozdrawiam.
Wyciek płynu chłodzącego citroen C5 1.8benzyna na zdjęciu niżej wiadomo co to za część? Plastikowa jest i wchodzi w nią czujnik temperatury płynu https://obrazki.elektroda.pl/7097730600_...
wysłałem powodzenia
zawory całe na 100%, połamały się dźwigienki zaworowe, wymień wszystkie(8) blokada wału za rozrusznikiem kołek średnica 8mm,przy wymianie dźwigienek sprawdź czy hydro regulatory nie są zblokowane w głowicy jak coś to pisz, zrobiłem niezliczoną ilość HDI ,z przygodami rozrządowymi dźwigienki cena w ASO ok 80 PLN 1szt wymień pompę płynu chłodzącego
Poszedł raczej bezpiecznik termiczny a nie opornik. W citroenie może być zamontowany w obudowie dmuchawy. Prawdopodobnie znajdziesz go po wymontowaniu schowka lub radia. Tego typu urządzenia muszą być chłodzone więc na pewno jest gdzieś w kanale powietrznym.
ale jak by niebyło to nadal tylko przypuszczenia nie sprawdziłem . sprzedaja xantie bo nie chce mi sie juz grzebać. albi zmienie silnik jak znajde jakis pewny i niedaleko .
Wiatrakami steruje moduł na lewej podłużnicy (Bitron)
WITAM SERDECZNIE . NIECHCE ZACZYNAC NOWEGO TEMATU WIEC DOŁĄCZE SIE TUTAJ POSIADAM CITROENA BERLINGO 2002r.2,0 HDI Z KLIMĄ I OD JAKIEGOŚ ROKU MAM PROBLEM Z CHŁODZENIEM SILNIKA , MIANOWICIE NIE ZAŁĄCZA MI SIE WENTYLATOR NA CHŁODNICY W MOMENCIE WYSOKIEJ TEMPERATURY ZAZNACZAM ŻE JUŻ DWA RAZY WYMIENIŁEM CZUJNIK I TERMOSTAT BO MYŚLAŁEM ZE TO TO ALE NIESTETY....
Mam dziwne pytanie ;) Czy w tych modelach aut jest potrzebna specjalna pompka do odpowietrzenia układu chłodzenia??
Sterownik mocy jest wbudowany w tunel nawiewu za silnikiem dmuchawy, gdzies pod prawym schowkiem. Sugeruje to zdjęcie sterownika wyposażonego w radiator chłodzony powietrzem wlotowym do kabiny. Sama regulacja nawiew2u to chyba tylko zwykly potencjometr.
Podjrzewam że w c3 może pomóc nawet cdif/2 dość popularny w PL. Kolego kybernetes polecam popracować z Renault, gdzie po większym ubytku r134a bez skasowania DTC z modułu klimy, nie będzie chłodzenia.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Kolego rozgrzej silnik to momentu załączenia wentylatora na chłodnicy po załączeniu wentylatora sprawdź czy aby węże z chłodnicy nie są za twarde . Bo jeśli tak to początek końca uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. A po tym teście będziemy wiedzieć czy nie aby nie dostaje się część kompresji do układu chłodzenia.
Nie pomogę, nie używam Lexii, ale coś mi się przypomina, że parametry są podzielone na bloki, np. chłodzenie, kontrola klimatyzacji. Wejdź w parametry silnika, zrób zdjęcie i wrzuć tutaj.
Bo wiatrakami steruje sterownik oryginalnego silnika. Wsadź w rurę do chłodnicy mufę z włącznikiem termicznym, przez niego wysteruj przekaźnik wiatraka i masz chłodzenie.
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Wyłącz klimatyzacje i sprawdź na wyłączonym ogrzewaniu czy z nadmuchow leci powietrze o takiej samej temperaturze. Jeśli nie to przepuszcza klapka w nagrzewnicy. Jeśli tak to najprawdopodobniej niedostateczna ilośc czynnika w układzie klimatyzacji. Parownik się nierówno chłodzi i stad ten problem.
Jakość to jedno, wiedza czym taka pompka jest chłodzona i czego nie powinno być mało to drugie.
Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
omputer był podpinany gdy auto przyjechało już z błędem i o ile dobrze pamiętam było coś z wtryskami lub ciśnieniem i chyba temp. co byłoby logiczne do tego nadgorliwego chłodzenia. Tu jest sedno sprawy, nie coś tylko konkretny numer błędu Pxxx-xx jest potrzebny. Niemniej z tego opisu stawiam na uszkodzony wtryskiwacz na cylindrze 2, według ECU będzie...
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
Iskrzenie zostaw, wszystko ok. Klemy do wymiany nie musisz zdejmować, o ile wyłącznik dmuchawy ustawisz na zero. Teraz masz okazję sprawdzić działanie instalacji dmuchawy. W miejsce wentylatora podłącz żarówkę, np z przedniego reflektora. Zmieniając od zera położenie przełącznika, żarówka powinna świecić coraz jaśniej. Nie testuj za długo, bo opornica...
Witam! Co jakiś czas świeci mi kontrolka braku płynu chłodzącego i STOP, Citroen Berlingo. Płyn jest nalany do max. Wężyk cały, czym to może być spowodowane???
zapomnij o klimatyzacji ,naprawa nie opłacalna
Jest prawidłowością, że nie powinno się ładować akumulatora w miejscu takie jak pokoj (śpisz tam, Twoje zdrowe zycie) raczej w pomieszczeniu przewietrzonym stale lub hali większej niż 80m² pokój jest słabym pomysłem, albo jakąś altana zewnętrzna lub altana z otwartym oknem, ten prostownik będzie ładować do momentu aż stwierdzi naładowanie, 2-4-6-9...
Obawiam się kolega georgesgr nie myli się. Mam podobny silnik tyle, że nowszy. I też czsem mam sytuację kiedy po przejechaniu spacerowym kilku kilometrów i wyłąączeniu silnika dmuchawa pracuje. Drażni to człowieka bowiem nawet kabiny nie ma czym nagrzać a tutaj chłodzenie pracuje, Być może właśnia załlącza się wypalanie filtra.
A ja powiem, że przyczyna leży w lipnej konstrukcji/położeniu tego modułu, bo padnięte termiki przyjeżdżają do mnie jak rok długi - zima, lato bez różnicy. To samo się działo z rezystorami w poprzedniej generacji układu chłodzenia ale tam mniej bolała wymiana.
Piszesz, że wycieku nie było ale nie wiadomo, czy napełniony układ chłodzenia. Przyznaję, że AX już dawno nie kojarzę i nie wiem, czy lamka oznacza niski poziom, czy też przegrzanie silnika. Ale zakłądam, że chodzi o poziom płynu, czyli układ jest zapowietrzony co jakby potwierdza brak ciepła na nagrzewnicy. A skoro tak to dolewanie, odpowietrzanie...
Odpinasz półosie, wydech, odłączasz instalację elek, paliwową, chłodzenie i wszystko co łączy silnik i skrzynię z budą, odkręcasz łapy silnika i skrzyni i drzesz cały napęd żurawiem do góry Opcja druga i łatwiejsza to podnośnik, czynności te same co wyżej plus demontaż sań zawieszenia, ułożenie zespołu napędowego na podstawce lub oponach i wyjazd budą...
spróbuj sprawdzić od strony elektroniki /przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania. Ostatecznie sama turbina może źle chłodzona już "traci właściwości" a to już lipa :(
Ten czujnik, który wskazałeś na rysunku to czujnik od wskaźników. Jeszcze raz prośba jak na początku postu. Szukam czujnika od EKU (Lexia pokazuje błąd czujnika cieczy chłodzącej).
Moim zdaniem uszkodzony jest termostat i należy go wymienić. Do testów możesz go wyjąć i sprawdzić chłodzenie bez niego. Sprawdź też pompę wody, może w ogóle nie ma cyrkulacji płynu.
Możliwe, musiałbym to widzieć, spróbuję się czegoś dowiedzieć na temat tego układu sterowania klimatyzacją. Co do temperatury oleju - nie jest na tyle zależna od temperatury płynu chłodzącego, żeby nagłe skoki w układzie chłodzenia przekładały się bezpośrednio na skoki w układzie smarowania. Przykład - jazda w korku a jazda na trasie - rozkład temperatur...
Diagnostyka układu chłodzenia i test sprawności wentylatora. Jeśli po włączeniu klimy startuje pierwszy bieg wentylatora to uszkodzenie pewnie w sterowniku zamontowanym na ramie wentylatora.
Witam, Niedawno kupiłem Citroena Xsarę 1.8i 99r. (wersja ośmio cylindrowa). Mam w niej problem z płynem chłodnicowym. Mianowicie czasami po odkręceniu kurka od zbiornika wyrównawczego (na zimnym silniku) ciśnienie wyrzuca płyn na zewnątrz. Zdarza się też, że nie ma dość ciśnienia i płynu nie wyrzuca, ale i tak ciśnienie pod korkiem jest spore, bo słychać...
Nie koniecznie. Jeśli chłodnica była plukana to nie bez powodu? Syf w układzie chłodzenia zwłaszcza do weryfikacji wszystkie cienkie przewody od zbiornika wyrównawczego.
W modelu C15 z tym silnikiem, jest sterownik sterujący grzaniem, chłodzeniem silnika i EGRem, siedzi pod podszybiem (na środku pod przednią szybą) a poznać go można po podłączonych do niego dwóch kościach z kablami. Przekaźnik grzania siedzi pod taką foliową osłonką na lewym nadkolu w komorze silnika. Może w modelu AX jest podobnie, ja bym szukał w...
Witam, prosiłbym o wskazówki. Auto Citroen Berlingo 2010r. 1.6 HDI. Problem dotyczy braku nawiewu ciepłego powietrza oraz niepodnoszenia się wskazówki temperatury. Zimny nawiew działa bez problemu. Płyn chłodzenia jest w prawidłowym poziomie. Po około 10 minutach wskazówka temperatury nagle podnosi się do 100 stopni i zapala się czerwona kontrolka. Co...
Sprawdź czy od pompy paliwowej masz cięgno do ukł. chłodzenia, do czujnika temp. Może to być ten czujnik.
czujnik temperatury cieczy chłodzącej??
I tak zrobię. Kupię ten tester do sprawdzania CO2 w ukł. chłodzenia, a jak to nie to, to wymienię chłodniczkę oleju.
Potrzebuję schematu układu klmatyzacji i układu chłodzenia do samochodu Citroen Xara 2.0 16V 1999 rok
>tomekb mam pytanie do ciebie : w mojej xsarze raz działa klima a raz nie , freon jest w instalacji i nie ma wycieków , dzisiaj jechałem z włączoną klimą i nie chciała chłodzić po 5-10 minutach jazdy włączyła się , chłodziła może z 5 minut i spowrotem się wyłączyła . Może wiesz co sięz nią dzieje ?
Z tego co pamiętam wentylator powinien włączyć się na I bieg po włączeniu klimy a sterowany jest z komputera silnika z czujnika temp cieczy chłodzącej.
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
A jaka powinna być charakterystyka ciepłoty silnika w tych warunkach? Moim zdaniem (zakładając charakterystykę termostatu) wahania powinny być między ok. 90 st. a ok. 85 st. a u mnie jest niżej. Poza tym dolna rura powinna robić się ciepła - otwierający się termostat = przepływ cieczy przez chłodnicę i powrót dolną rurą. Wygląda więc jakby silnik się...
Citroen C2 , nie wiem jak inne ale mój nie posiada wskaźnika temperatury na desce. Temperaturę odczytuję przez SDPROGa po ELM327 (ECT - Temperatura cieczy chłodzącej).
Nie wolno odcinać pompy ze względu na chłodzenie wtrysków paliwem ale to twoje auto możesz go psuć na własne życzenie
Podczas jazdy zapalają się wszystkie kontrolki temperatury chłodzenia, silnik zwalnia obroty i po minucie wszystko wraca do normy, kontrolki gasną a silnik wraca do normy i pracuje normalnie. Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam. w
układ chłodzić citroen citroen układ chłodzić ciśnienie układ chłodzić citroen
zablokować windows update instrukcja obsługi funai renault megan gasnąć
wiązka octavia generator radiowy
Problemy z aktualizacją map w nawigacji TomTom Ligier diesel nie odpala - przyczyny i diagnostyka