W załączeniu instrukacja stona 222 częsci nr5 i 6 powinno pomódz
Czujnik wału, jeżeli byłby czujnik wałka to by błędy wywalało, ale prawdopodobnie by odpalał. 2.0 HDI 90 albo 110 KM siedzi, ale bm bardziej obstawiał 90 KM czyli RHY.
Jeżeli miałbym zmierzony luz np. 0,05,a płytka zmierzona po wyjęciu ze szklanki miałaby 0,40mm, to aby uzyskać luz 0,15 musiałbym płytkę 0,40 zastąpić płytką 0,30. Tok rozumowania poprawny, ale wynik może być inny od oczekiwanego. A to dlatego, że pomiar jest wykonany z dokładnością do powiedzmy 0.04 mm (płytka szczelinomierza 0.05 mm) i ta dokładność...
W sterowniku silnika.
DI i ST sygnał z kompa 31-masa 86-plus po stacyjce
Mi pokazuje że moduł PDC jest pod lewym boczkiem w bagażniku/l. Co do napięcia to podawane jest przez sterownik więc ciężko powiedzieć.
Proszę o pomoc Citroen C4 2.0 hdi 136 KM bardzo ciężko odpala zwłaszcza po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci silnik nie odpala, na plaku jest dużo lepiej. Jak zapali chodzi bez problemu (nie szarpie równo pracuje na wolnych obrotach). Gdzie można szukać problemu? Sprawdź czy układ paliwowy jest szczelny. I ew. Czujnik ciśnienia na listwie wysokiego...
Da się bez zdejmowania zderzaka. Pamiętaj tylko o dwóch śrubach na górze, chyba na 16 klucz, bo ciężko je zobaczyć, dostęp od przodu po wyjęciu kratek. No i chłodnice stoją na tej poprzecznej belce, ale jest za co je podwiesić na górze.
Linki odpiąłem i sprawdziłem,chodzą luźno.Zanim silnik się zagrzeje biegi wchodzą idealnie .Po przejechaniu pięciu kilometrów biegi wchodzą jakby coś gdzieś się zaczepiało.
Nie bardzo rozumiem te rysunki. Piszesz że FM2 prawdopodobnie jest w szybie z prawej strony czyli to Oj. Pomyliłem strony (tak to jest jak odpisuje się jednocześnie kilku osobom). Z lewej u góry - za kierowcą. Pod elementem "3": https://obrazki.elektroda.pl/3685572300_... https://obrazki.elektroda.pl/1036046000_...
Alarm jest fabryczny czy dokładany? Kluczyk z pilotem fabryczny czy dodatkowy pilot do alarmu? Ciężko coś podpowiedzieć nie znając szczegółów.
Oj ciężko powiedzieć jak to będzie, są szanse... Natomiast z L11 jest wiele głosów, że podchodzi bez stresu.
Na odległość i bez odpowiedniego sprzętu będzie ciężko ,ecu na douczenie i dopisać do auta.....
Witam ! Mam podobny problem z Citroenem c4 picasso.2007 rok. Servis citroena wymienil najpierw zawor EGR i nic .Pozniej wymienili wtryski i nic , W piatek odebralem auto i niby malo byc ok .Na nastepny dzien rano odpalam dymi i nie rowno pracuje silnik przez jakis czas. Jak silnik jest cieply jest wporzadku. Mam nadzieje ze zajdzie sie jakis madry mechanik...
280 tys przebiegu. Olej w skrzyni takze wymieniany. Jak silnik jest zgaszony to biegi ( na sucho) wchodzą ładnie bez oporu.
Schematy to łakoma rzecz i ciężko je zdobyć. Na początek sprawdź bezpiecznik F8 na BSI (ma być tam stałe zasilanie po uśpieniu samochodu - 6 minut bez klucza w stacyjce z zablokowanym ryglem drzwi) i pozycję zworki PARC/CLIENT (ma być na CLIENT).
Przecież wyraźnie napisałem-nie ma tam odrębnego wyłącznika wstrząsowego, już nie ta technologia. Jest uderzenie, rejestruje to sensor poduszek powietrznych i wtedy blokuje kalkulator silnika. Tak ciężko to zrozumieć? Nie sądze też, że to nastąpiło, przyczyna pewnie jest w innym miejscu.
Ogólnie to dość ciężko znaleźć coś w schematach PSA w ten sposób. Oni mają schematy podzielone tematycznie - oświetlenie, ABS, silnik itd. Bezpiecznik F1 w BSM zasilana styk roboczy przekaźnika R1, który wbudowany jest w BSM. Styk ten zasila pin 5 gniazda 28V NR (czarne gniazdo). Z tego pinu idzie zasilanie na sterownik silnika oraz na wtyczkę pompy...
Problem najprawodpodobniej leży w skrzyni. Skoro biegi wypadają to jest zużyta (nie wiem jak rozwiązana jest blokada kulowa żeby biegi nie wypadały), No i synchronizatory niskich biegów, też słabiutkie. Często bardziej opłaca się wymienić niż naprawiać. Jaki przebieg jest w samochodzie? Skrzynia teoretycznie powinna wytrzymać "życie" samochodu, ale...
Mogą być wtryski, może być EGR. Komputer auta coś twierdzi ?
Total Ineo ECS 5W30 i wymiana co 12-15 tyś km i będzie git. Tak chyba zrobię :) Właśnie uczyniłem coś takiego w sobotę. Ja mam osłonę pod silnikiem i z tym trochę dłubania. Ale chyba Berlingo też może mieć coś takiego. Firmowo oczywiście zalecany Total Ineo 5W30. Jasne że można użyć oleju każdej firmy o własnościach 5W30 ale w związku z filtrem spalin...
Filtr paliwa se wymień bo sie zapowietrza na to wygląda albo wtryski mrozu poczuły trzeba by sprawdzić podstawowe rzeczy żeby jednoznacznie określić.
dostałem propozycję od znajomego diagnosty, abym przyjechał do niego i zostawił na noc auto przy temperaturach -10 zeby zobaczył pobór prądu przez rozrusznik Byłem u niego jak było +8 z rana to mówi ze wyniki były dobre, więc zaprosił mnie jak będzie trochę zimniej.
Prawdopodobnie to początek końca łożyska wyciskowego. Właśnie w XP 2,0HDI wymienialiśmy sprzęgło. Też od dłuższego czasu szmery i mrowienia na pedale i ciężko się wysprzęglało. Aż nagle zawyło niemiłosiernie w trasie. Z przymusu auto przejechało jeszcze ok 1000 km, aż następnego dnia brakło sprzęgła, tzn jazgot i strach było to używać. Po rozbrojeniu...
Jakie są objawy uszkodzenia czujnika kąta skrętu Citroën C3 1,4, bo kierownica chodzi ciężko przy skręcie?
witam mam nastepujacy problem ze skrzynią biegów w c3.wiec tak autko z 2004r 1.1 benzyna uderzone bylo w tył -jak go tylko kupilem to zauwazylem ciezko chodzacy lewarek zmiany biegów.Biegi wszytskie sa wchodza bez problemu auto ciągnie na kazdym biegu ale ciezko chodzi lewarek-Samochod ma przejechane 60 000km wiem ze zmiana biegów odbywa sie przez linki...
Najwyrazniej nie masz wielkieo pojecia o samochodzie. Nie poprawiaj wiec po mechaniku. Sprawa jest stosunkowo prosta. Jesli robota jest zle zrobiona, a najwyrazniej jest, to albo mechanik ja poprawia, albo, jesli nie chce lub nie umie, robisz ekspertyze, dajesz do poprawki w innym warsztacie i wysylasz fakture winnemu mechanikowi. Ma obowiezek zaplacic.
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Już wiem co było moja xantia jest bardzo wrażliwa i powodem tego zachowania było bardzo kiepskie paliwo;/ zatankowałem dobre paliwo i jest wszystko ok :) hmm i zamontowałem jeszcze na wszelki wypadek zaworek zwrotny
Przy recznym hamulcu zauwazysz dokladnie w ktorym momencie zaczyna pracowac sprzeglo, (w ktorym momencie bierze sprzeglo) co sie bedzie dzialo. Tylko go nie rozwal, jak sprzeglo jest dobre(mysle ze tarcza do wymiany a najlepiej komplet z dociskiem i lozyskiem) to nie wejdzie w tryb awaryjny tylko bedzie probowal normalnie ruszyc. Jak to nie wiesz :)...
Witam jestem tu nowy .Mam następujący problem .Odebrałem wczoraj autko od mechanika (xsara 1,6-8v 99r) .W aucie była wymieniana uszcz. pod głowicą . Dzisjaj rano ciężko mi odpalił po 10-20 razie .Spoczątku dławił się i dusił,ale jek się rozgrzał działał normalnie . a teraz odpala ciężko za 20razem . Co może być ?????? Bo mechanik rozłożył ręce. Dzięki...
Witam, wężyk to przedłużenie odstojnika nie ma wpływu na problem z przyspieszeniem nie jest nigdzie wpinany tylko wisi swobodnie a co do przyspieszenia to sprawdź rozrząd czy wszystko jest ok.
Kierownica ciężko chodzi
Mam Citroena Berlingo 1.6 z 2016r. Panel od klimatyzacji jak na zdjęciu. Od paru dni dmucha zimnem tylko z prawej strony (od pasażera). Od strony kierowcy jest zauważalnie cieplejsze powietrze. Dziś jak było gorąco, ciężko było jechać. Gdzie szukać przyczyny problemu?
Wow, dziękuję bardzo (at)arturheise za szczegółowe wyjaśnienie tematu. Na grupie C3 na fb nie za wiele się dzieje, tym bardziej dziękuję. Z FB jest ten problem, że masz kilkadziesiąt grup o tej samej tematyce i ciężko cokolwiek znaleźć. Dlatego wolę Elektrodę. :)
Witam, przeczytałem uważnie wszystkie Wasze posty, mój Peugeot 508 2.0HDI 2015r z SCR też ma błąd P20e8 i blok rozrusznika po 1100. Sprawdziłem wszystkie czujniki i siłowniki zgodnie z instrukcją, żadnych błędów. Wszystko jest zapieczętowane. Ale pompa nie działa. Czujnik temperatury na grzałce w zbiorniku pokazywał błędne wartości, przy 15°C 400Ohm...
Tak, BSM SUCHY, NIE MA ŻADNEGO ZALANIA. Dodano po 11 Jakiś pomysł? Ja rozumiem, że jak się nie widzi problemu, to ciężko stwierdzić, co jest.
Pomiar kompresji wszystko wyjaśni, jedź do mechanika, przez neta ciężko to zrobić. Wszystko wskazuje na zużyty silnik.
Kolego, czy ten test przelewowy mam zrobić na ciepłym silniku, czy całkowicie zimnym? Auto na ciepłym silniku, a nawet nie na ciepłym, ale za drugim razem odpala normalnie, tylko po długim postoju ciężko uruchomić silnik.
Cała linia od BSI przez BSM do kompresora została sprawdzona i jest OK. To jest załączane przekaźnikiem, czy przez jakiś MOSFET? Ciężko powiedzieć- bo na schemacie jest to jako "blok elektroniczny", ale z drugiej strony przekaźniki są rysowane osobno- więc może mosfet.
Witam. Szukam schematu podłączenia oryginalnego Webasto do Berlingo K9 1,5 diesel 2020 r. Chciałbym dołożyć, ale ciężko coś znaleźć. Mało aut z tym wychodziło, ale jest dostępne w tym modelu. Pozdrawiam. AI: Czy w Twoim Berlingo jest już fabryczna instalacja przygotowana pod Webasto (np. wiązka, sterowanie, miejsce montażu), czy będziesz montował wszystko...
Nie robiłem zbiorników z Fordów, ale z tego co widzę konstrukcja jest prostsza niż wytwór francuskiej wyobraźni - ciężko to przebić. Opisz problem w wiadomości prywatnej to powiem Ci czy się tego podejmę - ale cena może się różnić w zależności od nakładu pracy jaki będę musiał w to włożyć.
No i jednak problemem okazał się brak tego bolczyka na pierwszej sekcji . Jakoś go zgubiłem przy rozbieraniu i nawet nie wiedziałem że tam był . Kupiłem nową pompę podobną do mojej ,lecz innego Citroena licząc że będzie tam ten bolczyk , ale go nie było . Poszukałem na olx i też bardzo ciężko do C5 II . Znalazłem do C5 I i zaryzykowałem znowu . Na szczęście...
Można podpiąć się, ktoś rozwiąże albo rozwiązał ten problem, kody błędów i ciężko odpala, ale potem jedzie jak zloto
Podaj jaki samochód, jeżeli peugeot lub citroen z 2000-2010, to wiele będzie wyjaśnione. Na "ciężkie" sprzęgło może wpływać kilka czynników; linka - jeżeli jest, sprężyna pedału. Raczej wykluczyć trzeba podaną przez ciebie pompkę czy wysprzęglik.
To nie jest mało podebrane. To jest wyorane i to dużo. Szkoda roboty jak chcesz zostawić wałek bo za chwilę będzie to samo. Nowa rolka uszkodzi się od tego wytarcia i będzie się to pogłębiać. Wiem, że kusi zrobić tylko to bo przy wymianie wałka trochę roboty jest ale nie warto. To co kolega napisał wyżej. Te wałki zawsze tak wyglądają, jeżeli chodzi...
Kolego, w tych silnikach tak się dzieje, jak wypada gniazdo zaworowe danego cylindra. Ciężko to sprawdzić, ponieważ po zdjęciu głowicy gniazdo jest na miejscu. Trzeba zrobić delikatne frezowanie gniazda zaworowego i podczas frezowania powinno się obrócić. Miałem takie przypadki w Peugeot i Mini.
Wypalony przekaźnik. Trzeba szukać pod kierownicą. Ze schematami ciężko chyba że ktoś da z autodaty.
Ciężko jest ustalić z tego nagrania, na moje ucho to koło wieloklinowe na wale daje o sobie znać. Guma we wnatrz koła uległa uszkodzeniu. Na drugi plan poduszkę silnika obstawiam.
A więc nie były to żadne objawy pocenia. Tylko poważny wyciek. Powód uszkodzona uszczelka. W citroenie ciężko jest wykręcić te części z silnika ponieważ są mocno zapieczone.
ciężko pokrętła iveco ciężko biegi ciężko
pomiar energi elektrycznej przecieka pralka zaklei samsung
sprężyna zwijacza zelmer zwijacz zelmer
Skoda Octavia 2 1.6 MPI – demontaż cewki immobilizera, objawy uszkodzenia, procedura ECAS Wabco Knorr – brak poziomowania, wybija bezpiecznik, zwarcie kompresora lub elektrozaworów