witam miałem ten sam problem 4 razy zmieniałem tranzystory na coraz to większy prąd usterka ustała dopiero po dokładnym przelutowaniu płyty licznika przyczyną były zimne luty lub mikro pęknięcia na lutach pozdrawiam
Uszkodzony wtryskiwacz potrafi nadtopić tłok, który potem uszkadza gładź cylindra. Inna opcja to palenie samostartem po zapowietrzeniu silnika, efekty takiego palenia mogą wyjść dużo później. Dym też może powodować turbo. Sprawdź przedmuchy z silnika.
Obstawiam turbinę
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
Na bank nieszczelny przewód, wracaj do mechanika, lub jeśli sam grzebałeś musisz pogrzebać raz jeszcze. Płyn do uszczelniania nie poradzi sobie z tym. Odnośnie dymu - nie czuć spalin? Każdy DYM ma swój zapach, spróbuj go określić. st.
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Witam, w moim Citroën Jumper 2006 r. zaczął lekko dymić na siwo na wolnych obrotach, na trasie nie dymi. Płyn chłodniczy czysty, nie ubywa, olej też ok. Ma moc, czy to może EGR? Pomóżcie, dzięki z góry. AI: Jaki masz silnik w tym Jumperze? Chodzi o pojemność i czy diesel, czy benzyna. Diesel AI: Czy oprócz dymienia pojawiły się jakieś inne objawy? Np....
Ciśnienie doładowania jakie? Brak powietrza to i dymi. Nieszczelny dolot,zapchany wydech ....
Cos sie jednak stalo... O ile korekcja moze byc wynikiem np. przytkania wtrysku lub zwiekszonych przeciekow, o tyle dym wskazuje raczej na problem mechaniczny.
Pasuje do objawów wypalania DPF. Pytanie czy DPF jest jeszcze. PS Podaj rok produkcji.
Na forum cytrynki masz przecież te schematy
Ależ kolego. Zrobisz co zechcesz. Nie wiem tylko w jakim celu zawracasz nam głowę pytaniami skoro sam najlepiej wiesz co robić. Chyba, że chodziło o poinformowanie szerokiego gremium o własnościach tego samochodu. Od tera wiemy, że kżde Saxo ma piszczeć i dymić.
Tak, po kilku próbach odpalenia wracają
Wtryski.
a czy takie coś jak zaworek zwrotny pomoże? i skąd ten dym
Zapewne tutaj pewnie pomoze znowu laweta w kierunku warsztatu samochodowego bo opisane usterki wygladaja na bardzo powazne . No chyba ze jestes mechatronikiem i ogarniesz .
Właśnie wziąłem go na hol, mnóstwo białego dymu, trochę odzewu. Nie mam jeszcze założonego filtra powietrza, ale odnoszę wrażenie jakby cofał się dym przez kolektor ssący, bo w kabinie miałem dym.
Nie zaślepiaj EGRu to nic nie da. Kolor dymu?
Tak wiem też ustawiłem i teraz za to dzieje się coś innego jak chodzi na wolnych obrotach to jest ok ale dodajesz gazu do 2000-2500 tyś i zaczyna szarpać silnikiem i czarny szary ciemny dym
Czytałem że to może być problem z cewkami, z kolei mój kolega który sprawdził błąd na komputerze mówił mi o cylindrach,, żeby sprawdzić wtryski, szczerze ja się na tym nie znam. Czy rzeczywiście cewka to najczęstszy problem przy tego rodzaju objawach w Citroenach, tym silniku? Jeśli musiałbym robić remont silnika to już bardzo poważna i kosztowna sprawa...
Wymieniąć póki sie p0666 nie pokaże.
Pierścienie na tłokach?
Zmienna geo do sprawdzenia czy się nie zacina oraz zawór sterujący turbiną (ten pod pompą WC).
Przed to zawsze mokro będzie bo odma daje...
Normalne objawy. Para wodna.
Ale ja miałem problem z wtryskami po zakupie auta, wszystko naprawione tj. nowe. Jakby był wtrysk to by auto dymiło COKOLWIEK. Auto grama dymu nie daje.
Turbina puszcza olej. Silinik wsysa olej wraz z powietrzem i chodzi na oleju. Dobrze ze kierowca przytomny i zgasil przez zdlawienie, bo inaczej zwykle konczy sie "metalowym deszczem"
Kończy sie pompa wysokiego ciśnienia.
sprawdz swiece żarowe ewentualnie przekaźnik świec
Podepnę się pod temat . Saxo 1,5D , 2001 r. Auto bardzo dobrze odpala . Na biegu jałowym wchodzi bez problemu na obroty i nie dymi . Niestety pod obciążeniem już nawet na 1 biegu zdycha . Brakuje mu mocy i bardzo dymi na biało i czarno . Dzieje się tak tylko pod obciążeniem . Za nic nawet jak cisnę do podłogi nie jedzie , tylko siwy dym .
Olej w chłodnicy: dowiedziałem o tym fakcie przypadkowo. Przed remontem jakiś pianka na korka od zbiornika płynu chłodzącego. Przed remontem miał moc normalne, ale często gęsto były zjawiska problem z świecami chociaż są nowe. Podejrzewam że Mechanik nie wymienił mi oleju ani filtra.
Zdechła pompa paliwowa?
No nie. W tym silniku świeca żarowa jest konieczna tylko do uruchomienia silnika i jego wstępnego podgrzania. Ale czy na pewno to dym? Może po prostu para z układu wydechowego? Jaki jest kolor tego dymu?
Wymieniam po koleji uszkodzone elementy.
To musisz najpierw sprawdzić.
Nikt Ci odpowiedzi nie da, bez minimum danych z diagnostyki. Przyczyn takich objawów może być kilkanaście.
swiece winny byc jednakowe,nie wymienia sie po jednej tylko wszystkie,dlatego dwie poszły z dymem
Jeździłem wcześniej Golfem 4 1.9tdi 90km przy mojej jeździe palił 5l na trasie i to nie są wskazania z komputera,co do regulacji pompy i sprawdzenia wtrysków można to samemu zrobić czy lepiej oddać komuś kto się zna ?
Witam wszystkich zainteresowanych. Dzisia .j miałem okazję zmierzyć się z citroenem c 5 .Biały dym ,brak mocy.Turbo, ale jak wyjąć? Po przekopaniu Googla było - odkręcić sanki ,poluzować maglownicę , wyjąć prawą półoś etc...etc... W końcu ktoś rzucił(dzięki Panie za ludzi inteligentnych), że trzeba przesunąć silnik do przodu o jakieś 4 cm i turbo wyjdzie....
Nic nie niepokojącego nie widać w tym wykresie. Jeśli kopci na czarno to znaczy że ma za dużo paliwa względem powietrza, znaczy to tyle, że powietrze nie trafia do silnika tylko gdzieś indziej, ale przepływomierz je jednak mierzy, stąd czarny dym. Jak spec przyjedzie, to niech sprawdzi dynamicznie, ciśnienie doładowania i masę powietrza, na pewno coś...
A wtryski sprawdzałeś?
W citroenie parę bąbli powietrza w wężyku zasilania to normalne (ale bez przesady). Ja stawiałbym na wtryski.
Orientuje się ktoś może co może być powodem tego że silnik z opóźnieniem reaguje na gaz pali sporo więcej i czuć zapach paliwa a do tego z wydechu unosi się dym i nie jest to para
to wiesz wszystko problem masz na 4 cylindrze z ciśnieniem
Dziekuje za odpowiedz, no uklad wymieniony i tranzystory, ale nadal odbior licznika 1,6 A a dym z nowych tranystorow a wyswietlacz czarny.
Zmierzyles chociaz cisnienie doladowania, czy czekasz na diagnoze z krysztalowej kuli?
witaj. Myślę ze uszczelka pod głowicą
jak dymi to raczej łatwo zauważyć skąd dymi. Po zapachu można poznać natomiast czy to kable, czy to olej, czy to płyn chłodnicy. Zapach przypalonego sprzęgła też jest specyficzny. A ze skrzynią biegów problemów nie masz? Może wał wchodzi ci w wibracje i stąd te harczenie i trzęsienie. Jak wciskasz sprzęgło to ustaje czy się wzmaga zwłaszcza hałas? Jak...
Daliście popalić że nie zrobiliście w pakiecie dołu jeszcze przy takim przebiegu Odnośnie zjadania oleju to po 10 tys wymiana sama się robi Dodano po 3 Moje 1,4 też mi trochę podbiera ale może 1 litr na 5-6 tys km Zaraz po zakupie brał komiczne ilości ale się w końcu najadł i mu trochę przeszło Dodano po 1 Mój mimo wszystko puszczał dymka tylko rankiem...
Problem rozwiązał się po preparacie do rozpuszczania nagaru, jaki wstrzykuje się w komory spalania przez gniazda świec zapłonowych. Auto https://obrazki.elektroda.pl/3865303300_... wydmuchało sporo czarnego dymu. Dziękuję za pomoc!
Luzy zaworowe prawidłowe?
Rozumiem . Dzieki panowie :)
Hej, Mam saxo 1.1 98 rok i również borykam się z podobnym problemem... płyny filtry wymienione w listopadzie na rozrządzie zrobione jakieś 15 tyś.. auto dymi białym/jasno szarym dymem nie ma mocy (tzn. na 1-3 ciągnie wyżej już się męczy) ale najgorsze jest spalanie obecnie na 14 litrach robię tylko 130km!!!!! Może ktoś z kolegów zna powody bo nie chce...
Jak by się spotkały tłoki z zaworami to silnik by nie zapalił, a dla pewności możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Sprawdz jeszcze raz rozrząd.
Witam wszystkich forumowiczów . Pojawiały się już na forum podobne tematy ale niestety nie znalazłem w nich odpowiedzi na moje wątpliwości . Problem jest w tym że po uruchomieniu i do wstępnego nagrzania (60-70 ° ) silnik pracuje nie równo i dymi na biało gryzącym dymem (niespalone paliwo ) nawet po zwiększeniu obrotów do 2500-3000 dymienie nie ustaje...
Stracił moc w czasie jazdy do 90 km może tylko rozwinąć prędkość. Od 2 tygodni dymi na biało. Jednego dnia to tak dymił, że nie było nic widać za mną samochody jadące za mną zwalniały i takiego dymu nigdy jeszcze nie widziałem. Co to się koledzy mogło stać ? Proszę o pomoc
Nie we wszystkich przypadkach Lexia pokaże błąd świecy. Dym to niespalona mieszanka, która wyszła do układu wydechowego.
wielkie dzieki za szybka odpowiedz... wszystkie filtry zostaly wymienione na nowe... z moich obserwacji wynika ze oleju tez nie bierze...moze ktos ma schemat rozrzadu?.... moze jest jeszcze jakas inna przyczyna...aha.... kopci bialym dymem...
Dym był jakiego koloru? Biały, szary, czarny? Rozumiem że kopcił na ciemno, tylko chciałbym potwierdzenia. Pozdro.
Cześć, pochłonąłem cały ten "Citroen c3 Picasso 1.6 vti 120 - bląd silnika na wolnych obrotach" temat jednym tchem. Wiele mi on powiedział, ale nadal nie wiem: 1. Dlaczego mój pijący olej - 1l/1000 km. - jak smok 1.6Vti puszcza chmurę dymu tylko po rozgrzaniu - otwarciu termostatu? Dopóki na termometrze jest jedna kreska - żadnego dymu 2. Dlaczego po...
Tak to zrób: http://obrazki.elektroda.net/93_12447370... Jeżeli na przekaźniku jest dioda gasząca, to zwróć uwagę na jej ułożenie w stosunku do styków 85-86, żeby nie było potem habemus papa (siwy dym).
Witam. Pojawił się bardzo wielki problem, a mianowicie, dziś rano kolega poprosił mnie o wymianę rozrządu w Berlingo 1.9d, niestety nie dojechał i musiałem go zaholować do garażu. Problem tkwi w tym, że podczas przemieżania trasy do mnie zatrzymał na chwilę auto i wyłączył silnik. Po ponownym jego uruchimieniu usłyszał dochodzące z pod maski dziwne...
Co do swiec nie sprawdzałam. Jezeli chodzi o dymienie to dym bylo widac ale raczej zima, myslalam ze to od lpg
2.1TD kojarzy mi się tylko z Peugeot/Citroen. Jaki jest tam sterownik Lucas?
a powtórzę, że nie ma możliwości zbadania ciśnienia turbo w tym silniku Kolego za przeproszeniem p....... . Nie ma opcji w dieslu żeby nie było mocy lub dymu jak jest paliwo.
Jeśli dym jest czarny,to sonda pokazuje dobre napięcie i trzeba szukać uszkodzenia.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Skoro znika olej i leci niebieski dym z rury to silnik (lub któryś z cylindrów) jest w kiepskim stanie. Stąd wypadanie zapłonów, zbyt bogata mieszanka. Podstaw cewki wg bandi21, ale ten dymek olejowy mnie niepokoi.
Wygląda na uszkodzenie wtryskiwaczy, dzwięk i dym oznaczają zwiększoną dawkę paliwa. Na początek sprawdź wtryskiwacze oraz wymontuj i wyczyść regulator ciśnienia paliwa.
Ja diesla kręcę do 3300rpm. Ale jest postęp w sprawie, sprawdziłem korekty i test przelewowy i wyszło tak....... 1 i 2 wtrysk leje, wykręciłem lambdę i z gniazda lambdy leci czarny dym przy daniu w palnik, a na niskich obrotach niebieski dymek leci ciągle. Silnik ciągnie olej z odmy, to już wiem. Powód spalania lejące wtryskiwacze.... Późno robiłem...
Witam ! Mam problem z Citroenem c4 grand picasso 2.0.hdi rok 2007. Rano jak odpalam to dymi Na biało i nie rowno pracuje silnik przez jakies 50-60 sekund. Poczym wszystko wraca do normy. Jak silnik jest cieply jest wporzadku. Serwis citroena po dwóch dniach testów i sprawdzania wymienił przepływomierz powietrza, bo jak powiedzieli ze to jedyna, ktorej...
jak miałem Xantię 1.9D to tą pompę na oko ustawiłem, za wcześnie jak ustawisz to strasznie ciężko odpalić i siwy dym leci z dolotu, to trzeba opóźniać aż będzie łatwo zapalać i nie będzie dymu z dolotu ;) i tak jeździłem z 5 lat i było dobrze. to prosty silnik i nie wymagający labolatoryjnych dokładności
parę razy mi pomógł w kwestiach usuwania błędów i zrobił to bez zarzutu po prostu mu ufam tylko teraz nie ma pomysłu jak ugryźć ten problem. A jak już napisałam wymiana połowy samochodu na nowy być może w niczym nie pomoże.
moze jest to jakiś bład oprogramowania, tylko niepokoi mnie fakt że jak zapale samochód to czuc strasznie gryzacy dym z rury...fap tez jest usunięty ale to chyba nie ma znaczenia
Witam mam problem z Berlingo nie wiem jak to ugryźć brakuje mu mocy na maksa ma 3000obr po zgaszeniu błędów programem wow wurt jest chwilę dobrze tylko dymi na czarno i znów się muli. Wymieniłem EGR i czujnik doładowania i dalej to samo. Proszę o pomoc
Witam mam problem z silnikiem w trakcie jazdy po przejechaniu około 100 km samochód słabnie i dymi czasami pojawiaja sie metaliczne stuki na maksymalnych obrotach filtr paliwa powietrza wymienione wymieniony olej z mobl 10W40 na 10W40Kastrol. Po dłuższym postoju wszystko wraca do normy proszę o pomoc.:|
Jakie spalanie?
Chodzi o Citroena C8 , a dym pachnie spalanym olejem , dodatkowo cały intercooler był zawalony olejem , dzięki za podpowiedzi Grzesiek
Witam mam ostatnio problem ze swoim citroenem ponieważ mam na biegu jałowym falujące obroty. Podczas jazdy gdy zmieniam bieg z 1 na 2 i kiedy świeci check engine to wydobywa się z rury wydechowej gęsty czarny dym. W samochodzie wyczyściłem już EGR, PRZEPUSTNICĘ POWIETRZA i wymieniłem Przepływomierz masowy powietrza. Wtryski wszystkie są suche proszę...
umyłem komore silnika i silnik i zaczął sie mój problem ponieważ cytrynka nie chce wejsc na obroty i strasznie kopc POjezdzimy zobaczymy.
Czujnik temperatury paliwa?
Dym jest czarny. Kontrolka na początku nie zaświecała się dopiero teraz. Błędy z komputera wtrysku nie byly odczytywane. Silnik nie pracuje zbyt "twardo", natomiast odpala normalnie.
Witam! To Lexia, auto xsara picasso 2005rok. Jeśli sprawdzam w Citroenie C3 to nie ma takiej opcji aby sprawdzić osobno pary cylindrów, tylko "napięcie wtryskiwaczy"a wiec wszystkie 4 . Czy to znaczy ze nie mam sie co martwić?:?:
Witam Pacjent Citroen Xm 2.1TD Po regeneracji pompy mam problem z odpaleniem go. Kręcę rozrusznikiem i nic, nawet plak w dolot nie pomaga, a wcześniej załapywał po jednej mgiełce. Skontrolowałem rozrząd i nie jest przestawiony, świece również grzeją. Przed regeneracją pompy jak go próbowałem odpalić to walił z wydechu chmurę białego dymu, a teraz nic....
Witam. Silnik po odpaleniu rano, lub po kilkugodzinnym postoju (zimny) dymi na niebiesko i nierówno pracuje przez około 1 - 2 min. Kontrolka od świec żarowych nie zapala się, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury cieczy zaczynają świece grzać i silnik odpala bez ww. objawów (świece żarowe były spalone i je wymieniłem), czujnik temperatury wymieniony...
Miałem podobny problem z citroenem (ale to to samo) z tą różnicą że tylko minimalnie nierówno pracował po odpaleni i raczej był brak dymu, u mnie uległ zawilgoceniu BMS, takie samy objawy z odpalaniem a raczej jego brakiem, ale jak odpalił to można było jeździć do oporu aż do zgaszenia silnika... na szczęście koszt to było coś koło 50zł. Tak samo nie...
Witam wszystkim mam pytanie bo od dłuższego czasu z pod maski widać dym i syczy byłem u mechanika powiedział mi że to mogą być podkładki wtryskiwacza mam pytanie właśnie czy łatwo wyjmie się wtryski czy będzie ciężko w tym silniku HDI 1,4 ?
Tylko jak kupić to jakiś markowy. Bo "Moje Auto" moze ksmetyki ma dobre, ale bym nie ryzykował. Peugeot - Citroen (grupa PSA) ma swój preparat do czyszczenia silników HDI. Preparat to Unik i Unik+. Z czego Unik+ są stosowane do silników z większymi przebiegami pow. 200 tys.
też problem z adblue (Belingo 120KM) ostatnio podczas jazdy auto nagle zaczeło dymic (adblue parowało) było to połączone z wypalaniem FAP po jakimś czasie przestał dymić/parować. Podłączenie do kompa dało: na zablokowany otwarty wtrysk adblue teraz pali się kontrolka silnika, UREA i wykrzynik oraz jest komunikat o usterce oczyszczania spalin i zmiejaszajcej...
Zamieniane były wszystkie, nie tylko para. Więc nawet jakby źle policzył, to błąd by przeskoczył. Dodatkowo - na korku z oleju jest majonez. Pierwszy mechanik który oglądał stwierdził, że to z powodu zbyt krótkich dystansów. No ale po to brałem benzynę. Zresztą przedmuchałem go też nieco na autostradzie. Ostatnio też częściej muszę olej dolewać. Gdzieś...
Pomocy, Mam problem z Citroen Berlingo 1.6 hdi 109 FAP przebieg 180 000 km i rok. produkcji 2009 r przy 110 000 zrobiony chip przy 160 000 km zaczął podczas przyśpieszania pojawiać czarny dym z rury czyli sadza. Samochód poszedł do diagnosty komputer nic nie pokazał, mechanik zrobił przegląd pouszczelnaił sprawdził wtryski i dalej nic , olej wymieniany...
Cześć, Mam problem z autem, ponieważ nie chce odpalić. Rozrusznik kręci, z tłumika wydobywa się ciemny dym i to bardzo kopci, ale silnik nie łapie. Wcześniej miał problem, bo potrafił zgasnąć po odpaleniu, gdy nie był zagrzany. Chciałem się za to wziąć i akurat teraz nawet zakręcić nie chce. Co prawda długo stał, bo to auto jest bardzo rzadko używane...
Ja problem rozwiązałem w ten sposób że włożyłem większy bezpiecznik. Wkładałem coraz większy dopóki nie przestał się przepalać. Teraz jest chyba tam 40A i do tej pory na każdym mrozie autko odpala. ...aż do czasu kiedy Ci pójdzie z dymem całe BSM. A razem z nim światła, sygnalizacja, wycieraczki, zasilanie wtrysku i jeszcze parę pomniejszych funkcji....
wtrysku od 2.0 pasują do 1.8. To, ze daja sie zamontowac nie znaczy , ze "pasuja". Maja inny wydatek. Niebieski dym najczesciej pochodzi z nieszczelnosci prowadnic zaworowych (oleju nie musi ubywac). Jestes pewien, ze nie uszkodziles jakiegos uszczelniacza przy montazu?
CITROEN C3 XTR 1.4 HDI 2007 Witam, posiadam problem z rozrusznikiem, który sam kręci. Problem zaczął się objawiać trudnością z odpalaniem samochodu, raz odpalał "od strzała" i nie było z tym problemu. Innym razem po przekręceniu kluczyka, ze strony rozrusznika cisza i po zabawie z gaszeniem zapłonu i próbą odpalania potrafił odpalić za 3 czy 6 razem....
To który wtrysk mam wymienić? Mam akurat jeden sprawny po weryfikacji to mógłbym podmienić. Nie byłem do końca pewien jak to jest z diagnostyka świec ale wydawało mi się że jednak komputer powinien poinformować gdy coś z nimi jest nie tak. W drugim aucie jest świeca która działa a raz nie działa i lexia (Citroen) wykrywa problem ze świecą. Odpalanie:...
i własnie w tym cały problem, że nie wiadomo co jest grane. Na gazie strasznie muli, jest słabsza, strzela na niskich obrotach jak się nagle chce przyspieszyć tak jakby gdzies się gaz gromadził i później w rurze sie dopalał. Ciężko ujechać. Na wysokich obrotach już tego nie czuć ale przyspieszenia nie ma. Na biegu jałowym silnik drży. Na beznynie ma...
Witam. Auto ogólnie działa dobrze , LEXIA nie pokazuje błędów związanych z silnikiem , parametry bieżące wyglądają poprawnie. Raz na kilkanaście razy pojawia sie problem po hamowaniu silnikiem i ponownym przyspieszaniu. Wtedy słychać grająca zawory i biało-niebieski dym z wydechu. Po ponownym poluzowaniu pedału przyspieszenia i naciśnięciu probkem znika...
Zobacz czy dolot nie jest upaprany olejem, może turbina puszcza olej i zaczął go spalać. Jeśli tak to napraw bo jak zaciągnie za którymś razem to pognie korby nawet nie będziesz wiedział kiedy albo w ogóle wystawi korbę bokiem w chmurze dymu (choroba szalonego Diesla). Jeśli to nie olej to zostaje problem z pedałem gazu, tam jest CR więc pompa odpada.
Po dłuższym postoju przez ok 30 s po uruchomieniu jest wszystko ok. Następnie zaczyna się dusić, z wydechu kupa białego dymu i gaśnie. Po ponownym uruchomieniu pracuje do 1900- 2100 (brak ciśnienia na listwie, co jest ciekawe, chmura dymu), dalsze wciskanie gazu powoduje gaśnięcie. Nie wykazuje żadnego błędu. Choć następną ciekawostką jest że nie pokazuje...
citroen schemat instalacja citroen zaślepka citroen kierunkowskazy citroen
klimatyzacja zasilanie efekt ambilight śruba mocować amortyzator
Znaczenie terminu "setup" w elektronice i radiu Instrukcja serwisowa radia Menuet Diora - gdzie znaleźć?