Sterowanie kierownicyy jest do ori radia ,a żeby działały też na Antku musi być Canbus odpowiedni do radia i odpowiednio wybrany w radiu. To on odpowiada za Sterowanie z kierownicy.
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
Nawet jak uruchomisz na krótko to z blokadą kierownicy?
Działa sterowanie z kierownicy (Citroen), ale Peugeot to to samo. Po zainstalowaniu mikrofonu w lampce sufitowej (często już jest tylko nie aktywny), działa jak zestaw głośnomówiący (można odbierać połączenia i dzwonić z kontaktów w telefonie), odtwarza pliki po USB i wszystkie audio z telefonu po bluetooth.
Pin 9 - pochodzi z BSM, pin 7 szarej kostki 28 pinowej (o ile intuicyjna identyfikacja samochodu jest dobra - nastepnym razem zacznij o dokladnej identyfikacji auta).
Skoro system widzi zablokowaną kierownicę, a fizycznie tak nie jest, to można się domyślić ze coś z tą blokadą nie tak.
Raczej będzie to problem z łożyskowaniem kolumny Mac Phersona. Jak nie grzebiesz poważniej przy aucie, to sam nie zrobisz - jedź do mechanika. Pozdrawiam.
W oryginalnym systemie masz radio łączone do wyświetlacza i sterowania pilotem za pomocą magistrali VAN. I to jej styki masz wyprowadzone w złączu. Radio, które zakładasz ma wejście sterowania analogowego. I teraz są dwa rozwiązania. 1. Konwerter VAN -> sygnały analogowe, tylko nie wiem czy znajdziesz coś takiego w ofercie. 2. Jeżeli sterowanie w kierownicy...
mam zwykłą kierownicę z poduszką
W którym roku powstał samochód? Jakie błędy ma samochód?
czesc mam ten sam problem udalo ci sie go rozwiazac
Tym Citroen C3 1, 4 rok produkcji 2007 jest elektryczne wspomaganie kierownicy
oraz nr 1 czyli „mute”. Do niczego, nie jest ci potrzebne, jak założysz zestaw głośnomówiący to się wtedy przyda. Podany przez ciebie opis nie ma żadnego związku ze sterowaniem z kierownicy.
Tak w maglownicy na łbie przekładni.
były wymieniane przełączniki zespolone kierunkowskazów i wycieraczek , cały komplecik razem z taśmą Air bag I tu szukaj przyczyny problemu. Jestes pewien, ze masz czujnik polozenia kierownicy?
A próbowaleś wyjąć poduszkę i sprawdzić styki w kierownicy, mi też szwankował klakson i wina była w kierownicy.
W skrzynce bezpieczników w kabinie koło kolumny kierownicy. Pozdrawiam.
dzięki za podpowiedż udało się troche popierdziało i jest oki :D
Najlepiej taki jak był , lub zmień na inny .
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Po co zakładasz i w dodatku prowadzisz dwa takie same tematy. Masz do sprawdzenia centrowanie kół. Mówiłeś wcześniej że zaglądałeś tylko przez kapsla i jest dopasowana do piasty. Słuchaj no: nigdy w życiu więcej tak nie rób.
Kolego ten przekaźnik z mojej wiedzy znajduje się (stoisz przed samochodem) to z prawej strony gdzieś niedaleko zderzaka jak nie na belce zgerzaka obok sygnału dźwiękowego i komputera sterującego przekładnią PS. Nie sugeruj sie dokładnie tym sygnałem bo w tym modelu jest on również montowany po lewej stronie patrząc na maskę samochodu ale Ty masz go...
Sterowanie tempomatem masz po lewej stronie kierownicy. Radiem po prawej. Więc możesz mieć oba. Do aktywacji potrzebny ktoś z komputerem :)
Witam, gdzie znajduje się bezpiecznik wspomagania kierownicy Citroen Xsara Picasso 2 HDI rok 1999 oraz co może być przyczyną, że wspomaganie nagle przestało działać? AI: Czy zauważyłeś jakieś konkretne objawy lub okoliczności, kiedy wspomaganie kierownicy przestało działać? Dziś podczas parkowania.
Cześć, Pacjent Citroen c1 1.4 HDI. Pojawił się problem z elektrycznym wspomaganiem kierownicy, moduł który odpowiada za wspomaganie, zaczął cykać, a konkretnie przekaźnik który jest w tym module (puszcza, łapie, puszcza, łapie). Tu jest największy problem bo nie wiem co jest przyczyną, cykanie jest ciągłe nawet na zgaszonym silnku i wyjętymi kluczykami....
Osobno raczej nie kupisz. Poszukaj używanej całej kolumny, klucze w reke i do dzieła.
Modele radia z wejściem na sterowanie z kierownicy (tzw.OEM) oraz adapter (o ile jest dostępny dla danej konfiguracji). N.
Na akumulator, może ładowanie.
Tylko klikałem przycisk mode i menu w kierownicy nie działa. Rolka przewija, jak włączę mode w radiu.
Wyblada to mniej wiecej tak: http://obrazki.elektroda.pl/1448053600_1... Pretem fi 5 mm popchnac sprezyne poziomo w kierunku osi kierownicy.
Rozebrać i sprawdzić, 3 śrubki i chwila pracy
W instrukcji pisze że można to zrobić programując przy kierownicy
Skoro kontrolka też się nie zapala to trzeba podłączć pod diagboxa aby sprawdzić czy przychodzi sterowanie z manetki do BSI - może być uszkodzona taśma manetki albo problem z modułem na kierownicy (COM2000).
poduszka silnika któraś jest zerwana ?
Samochód został sprzedany
Przy montażu manetki kierunków rozłączyłeś nieopatrznie taśmę od czujnika. Brak kontaktu.
Witam Mam radio SONY z wyjściem na joy minijack. Można zastosować jakąś przejściówkę żeby można było sterować z kierownicy CITROENA? Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Witam, posiadam Citroena Xsare picasso 2003 r. Mam problem z wyjęciem poduszki powietrznej w kierownicy . Mógłby ktos pomoc :?:
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia.
Jeśli zamienisz poduszki przy wyłączonym zapłonie to sterowik nie zasygnalizuje błędu. Przy odkręcaniu kierownicy musisz uważać na taśmę skrętą. Ustaw koła na wprost a po odkręceniu kierownicy zapamiętaj położenie złącza obrotowego. Jeśli obrucisz złączem to taśma może pęknąć przy krańcowym położeniu kierownicy.
Witam jak dostać się do tempomatu w kierownicy citroen c4 coupe 2005? Bo chciałem naprawić przełączniki ale nie wiem jak sie do tego zabrać żeby nie rozwalić plastików.
Z opisu to obstawiałbym BSM lub przełącznik na kierownicy. Brak rocznika i modelu.
Poczytaj tutaj: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtop...
Citroen C5, 2006r mam u sibie podobny problem : sciągałem koło kierownicy, spadła mi tasiemka, poskładałem ją. Niestety po odpaleniu zgłasza bład czujnika położenia i bład ESP. W Lexii widać cały czas ten sam kąt wogóle się nie zmienia jak kręcę. Czy jest możliwe że coś poskładałem nie tak i cały czas jest ten sam kąt. Chyba że go uwałiłem. KAlibracja...
Pod osłoną kolumny kierownicy.
oki, dziękuję bardzo, ale tak na stówę pewności nie masz ? muszę poprostu mieć pewność, żeby nie bawić się w odsyłanie itd. Tak, to nie fabryczny modół, sterowany również z kierownicy, mam nadzieję.
"jak ją wymontować". Odkrecic trzy wkrety i wyjac. O ile pamietam, trzeba wyjac kolumne kierownicy.
Dziękuję bardzo za odpowiedź a czy błąd PO571 może być od braku przełącznika tempomatu na kierownicy ?Czy jest możliwość przełączyć włącznik na on bez niego? Wystarczy połączyć te 2 piny w kierownicy ?
Laweta albo krawat i do warsztatu w ten sposób odjedziesz.
sprawdz przekaznik to napewno to
przekładnia
Jeżeli na ekranach nie ma żadnej kontrolki ,która się świeci po włączeniu dvd,to trzeba szukać jakiegoś włącznika w okolicy radia,kierownicy.
Jak naprawi liście awarię wspomagania??
Niektóre radia są przygotowane pod takie sterowanie a do innych można dokupić specjalną przejściówkę o to musisz pytać sprzedawcę lub pogrzebać w necie w opisie danego radia ja np mam Peyinga z wyświetlaczem i ma takowe wejście pod sterowanie z kierownicy.
Przekaźnik znajduje się tam gdzie bezpieczniki, czyli pod kolumną kierownicy.
Przekaźnik jest pod bezpiecznikami pod kierownicą .
Jesli geometria jest w porzadku, to moze byc uszkodzony zawor rozdzielczy przekladni.
Dokładnie schemat doprowadzen i odprowadzeń skrzynki bezpieczników znajdujących sie w kabinie z lewej dolnej strony kierownicy.
Jeśli tylko odkręcisz przełącznik zespolony (Com) i nie będziesz do niego zaglądał to czujnik skrętu się nie rozkalibruje. Postaraj się też przed odkręceniem kierownicy ustawić koła na wprost i zaznacz np. pisakiem ślad żeby zamontować kierownicę w takim samym położeniu.
witam czy jest możiwośc podłaczenia pod sterowanie w kierownicy w citroenie xsara innego radia niz to orginalne?? Jakie wyjscia musi miec to nowe adio zeby to bylo mozliwe do zrobienia. Dzieki z gory
Po pierwsze masz zbyt duży rezystor. Po drugie to skąd pewność że tutaj chodzi o poduszkę w kierownicy a nie o poduszkę w fotelu? Trzeba było zajrzeć w pomiary lub spisać sobie nr błędu. Z opisami w testerach jest różnie.
Witam wszystkich! Czy ktoś mógłby mi pomóc i powiedzieć czy w ogóle jest możliwość podłączenia jakiegoś nowego radia w Citroenie Xantia do sterowania z kierownicy?Nie chciałbym go tracić. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Witam. Jako że posiadam taki model radia i też chcę do zaadoptować do sterowania z kierownicy. Auto - Citroen Evasion. Zakupiłem na aukcji przyciski z kierownicy, ale okazało się że jest uszkodzona taśma połączeniowa między przyciskami a płytką z rezystorami. Postanowiłem wykonać własną na elementach THT. Przycisków jest 8 czyli 4 na stronę. Płytka...
Mam ten sam problem. Xsara picasso z 2006 roku i radioodtwarzacz, który na pewno muszę wymienić, bo nie da się go słuchać. Chcę kupić Pioneera. Muszę mieć pewność, że będzie sterowanie z kierownicy.
próbowałem sterować tym przewodem ale to też nic z tego nie wyszło bo przecięcie jego niby powoduje pracę wycieraczki ale tylko na te 3 cykle i potem wycieraczka stale gdzie popadnie a jak połączy się z powrotem ten przewód to już nie ruszy silnik tylko trzeba przełącznikiem kolo kierownicy
Jak w/w brak klaksonu (czasem), to w zależności od położenia kierownicy (skrętu). Bezpiecznik ok. Napięcie dochodzi do trąbki :-) Potrzebuje schematu, aby wymienić ewentualnie kabelki. Pytanie jeszcze, czy sygnał jest powiązany z taśmą do poduszki pod kierownicą?
,,Podepnę się '' ,żona jeździ od niedawna Coltem CZ 2005 r.Wspomaganie na parkingu działa bez zarzutu ,natomiast na trasie jest jakby ,,ciężkawe '' ,coś jakby trzymało kierownicę .Aby skontrować ją do toru jazdy ,muszę jakby ją zerwać .Delikatnie jest trzymana do jazdy na wprost. Osobiście w moim Citroenie C5 HDI 2010 wspomaganie kierownicy cały czas...
Dobry zakład nie znaczy tani. Jeszcze do naprawy doszedł by mechanizm blokujący włącznie się blokady kierownicy który pękł przy wyciąganiu
Uszkodzone były obie pompy .
PSF1- moduł z bezpiecznikami w komorze silnika BSI -moduł z bezpiecznkami w kabinie z lewej strony kierownicy COO1-złącze diagnostyczne 7122- pompa wspomagania zasilanie z PSF1- 28V GR- to jest złącze 28-krotne szare (pin nr. 21)
Opis prostej przeróbki sterowania w kierownicy oryginalnym radiem w Xanti MkI pod radio SONY.
Na zespole termostatu.
Ja bym zaczął od telefony do siedziby przedstawiciela GMS na Polskę i jakby się okazało że lekko "nagięli" opisy , to poprosiłbym o rabat lub po prostu zwrot kasy.
Tak, wszystko określa się w samochodzie jak siedzisz za kierownicą.
Może temat już dawno zapomniany, ale problem został wtedy rozwiązany i problem nie wynikał z bicia tarcz ani od strony hamulców. Problemem było łożysko w pieście miało bicie (luz) i przy hamowaniu dochodziło do skupiania siły na tym właśnie łożysku co powodowało przeniesienie na kierownicę. Po wymianie łożyska problem zniknął.
Po sprawdzeniu w lexi wyświetla się wartość -120 stopni na prostych kołach a powinna być zero po każdy różowej kalibracji jest dobrze do wyłączenia stacyjki. Myślę że problem jest czujni skrętu koła kierownicy
Najdokładniejsze dane do guziczków,oczywiście podłączane pod 2 pin we wtyczce radia (tak jak na schemacie).
Mój C4 miał identyczne objawy od momentu zakupienia. Prześledziłem temat na polskim forum "klub Cytrynki" jednak proponowane metody naprawy nie odniosły oczekiwanego skutku. Pozostał do prześwietlenia wieniec z przyciskami na kierownicy. Po rozebraniu okazało się, że styki służące do załaczania tempomatu i ogranicznika prędkości pokryte zostały fabrycznie...
7800 : kalkulator kontroli stabilności Mam kilka pytań do tego schematu: widzę ESP, BSI, czujniki kół, a czy CDS to sterownik wspomagania? Złącza i poszczególne piny to jest oczywiste. Nie do końca wiem co jest co na tych schematach. Na schematach z BOSCH czy DELPHI opisy są trochę inne. Co oznacza PSF1, 7020, 1320, 7126 To są oficjalne schematy i...
Raczej to normalne . Tam cały czas następuje przepływ oleju a chłodniczki do tego nie ma . Przy skręconych kołach uruchamia się zawór szokowy aby nie przeciążyć pompy . Z tąd ten syk . Jak nie dotykarz kierownicy , nie kręcisz nią to olej idzie w przelew prawie bez ciśnienia . :|
ten drut jest sprężynujący i trzyma poduszkę musisz wsadzić w dziurę coś i go nacisnąć i poduszka wyjdzie tak samo jak w citroenie
Skoro radio na stole działało prawidłowo to warto sprawdzić instalację. Może przewody do pilota na kierownicy mają po drodze zwarcie (np. na zwijaczu - i ujawnia się po przekręceniu kierownicy).
Jesli masz C3 I generacji problemem jest najprawdopodobniej przelacznik zespolony przy kierownicy. Slawny com 2000 drogi i wlasnie czesto powoduje rozne cuda, czasem uda sie go naprawic, a czasem tylko wymiana loteria i trzeba wiedziec co sie robi.
Mam wszystko radio czujniki ciśnienia w kołach i sterowanie z kierownicy, zacznę od odłączenia radia
może źle sie wyraziłem nie ma w wersji 2013 service box online znajduje kod błedu ale dostępu do najnowszych danych nie mam. Nie działa sterowanie łopatkami z kierownicy
kierunki zielony i zilono/bialy- zlap je pod kolumna kierownicy lub w progu od strony kierowcy, rozrusznik to przy stacyjce zakrec i zmierz kable ale z moich rozpisek jest to gruby czerwony w czarnym zlaczu-wiec zmierz i upewnij sie
Komputer pokładowy nie jest zawarty w radionawigacji. Radionawigacja służy za wyświetlacz. Nie wiem co jest w środku ale ja bym to zrobił inaczej. Dwie magistrale CAN, dane przerzucać z jednego CAN'a do drugiego podmieniając ramkę o prędkości. Całkowite odcięcie radia od CAN'a nie wchodzi w grę, choć by dlatego iż po tej magistrali przesyłane są dane...
Wszystko zaczęło działać poprawnie po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora
Witam, tym razem trafiłem na ciężki temat, nie działają wycieraczki: - jest komunikacja z BSM PO WARSTWIE CAN - jest komunikacja z lewym silnikiem Master - zasilania są, masy są, ciągłość przewodów ok - maska silnika status zam. Został podmieniony lewy silnik, został podmieniony moduł BSM, wymieniłem transciver LIN w lewym silniku. Nie działa z poziomu...
Jak to HDI to tylko manetka przy kierownicy + kodowanie. Ale w niektórych przypadkach pomimo poprawnego kodowania tempomat nie rusza i trzeba soft zmieniać. I to też nie zawsze pomaga.
Dziękuje bardzo kolego za zainteresowanie tematem i rady, ale tak jak już pisałem wcześniej problem wydaje się już być rozwiązany na tą chwilę... Pojeżdżę trochę i zaobserwuję, czy błąd będzie nadal występował. Błąd nigdy nie był stały, tylko wyskakiwał po jakimś czasie jazdy. Jak można zauważyć, prawdopodobnie kąt skrętu się rozkalibrował, więc sypał...
Chodziło to wcześniej czy kupiony z tą usterką?
Jak podłączyć pilota przy kierownicy do radia JVC KD - G821? Citroen Xsara 2002 - seryjny pilot przy kierownicy ma prostokatną wtyczke a w radiu mam okrągłą. Może wiecie który kabel gdzie wpiąć? Przejściówka kosztuje 280 zł więc to odpada.
Ja w instrukcji mam zaznaczoną A na górze a C na dole. B nie widzę. Oczywiście obie sekcje znajdują się po lewej stronie od kierownicy pod małym schowkiem.
Slychac jedno klikniecie po nizej kierownicy. BSI bylo podmieniane i te same objawy.
Nie było akumulatora i mam teraz założony 55Ah uważasz ,ze to może tak grzać alternator i czy gdzieś zwarcie. Kabelek trudno powiedzieć wyglądał na dawną sprawę brudny przy przerwaniu od warunków atmosferycznych. Jeśli twierdzisz ,ze popsute to dlaczego działa dobrze i obraca się lekko kierownica ?
Brak opisu w Lexii?
Sprawdz czy te światła świecą na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku . Jeśli nie świecą to uszkodzenie przełącznika na kierownicy - wystarczy go powąchać .
Ja miałem 2.2hdi z tym problemem Klapy wirowe w kolektorze ssacym Dodano po 3 Aaa ty masz plastikowy kolektor?
Dzięki, poszukam.
regulacja kierownicy citroen citroen wspomaganie kierownicy wspomaganie kierownicy citroen
iskrownik ustawić jupiter zelmer silnik zasilacz anteny televes
ecotank czyszczenie powietrzna pompa ciepła
Ile oleju do silnika Ursus C-330? Pojemność i zalecenia Vaillant atmoMAG: Piecyki z trzema diodami LED