Wypalona wtyczka od regulatora.
W okolicy bsi nad pedałami będzie przekaźnik. Jeden jedyny, samotny kwadratowy przekaźnik na pojedyńczej podstawce. Sprawdź go.
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
tak
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Akurat tutaj nie ma tej gumy to jest bsm l03 max. Generalnie takie kosztują po 50pln i nie ma sensu bawić się w naprawy.
Wygląda na kondensator 1µF.
Możesz próbować zreanimować silniczek dmuchawy. Dobrać/doszlifować odpowiednie szczotki i wymienić. Komutator przeczyścić drobnym papierkiem ściernym i w zależności od konstrukcji komutatora przeczyścić lamelki. bzdura, tam już nie ma czego reanimować. Nie ma też czego czyścić. Rozpadnie się w ręku. Do tego przesmarować tulejki/łożyska. Kolejna bzdura...
A przekaźnik za skrzynką bezpieczników dobry?
Wymienić gniazdo razem z wtyczką.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Bezpieczniki sprawdzone?
Podłączyć na krótko czy zrobi pstryk i musisz sprawdzić przejście po załączeniu albo w kostce zewrzyj dwa styki na grubych przewodach i sprawdź czy działa nawiew
Ja orginał zamieniam na IRFP064N i nawiew hula.
Silnik dmuchawy
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
Nie są zamienne. Ale na chwilę możesz podmienić i zobaczyć, czy wentylator ruszy. Ja bym stawiał na uszkodzony bsm. Często padają.
Z tego co pamiętam od blacharza to wyjmuje się całe to srebrne. Są tam cztery zatrzaski.
Sie ma. Problem rozwiązany. Wymiana panelu widocznego na zdjęciu powyżej załatwiła sprawę. Pozdrawiam Wojtek
Wentylator jest jeden, tam masz klapę.
Sprawdz sonde temperatury wewnetrznej. Pozdrawiam
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
nie wiem czy dobrze myślę ale ten silnik http://obrazki.elektroda.pl/6662170100_1...
No i właśnie o to mi chodziło miernik Cię "oszuka". Masz gdzieś przerwę, śniedź lub uszkdzoną wiązkę.
Naprawiam awarię nawiewu w citroenie c5 x7 z 20008 2hdi i nie ma napięcia zasilającego tzn. masa jest nie ma plusa. Potrzebuję podpowiedzi lub schematu zasilania nawiewu. z góry dziękuje za pomoc
Ja bym sprawdził filtr pyłkowy.
Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła . Pozdr
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
To znaczy co? Jakie rady? Chciałes schemat?
Kolego jest to wina rezystora jako go wymontujesz na końcu jest bezpiecznik wymienisz i po sprawie pozdrawiam.
Witam, Przekaznik 8048 znajduje sie na tablicy przekaznikow, pod deska rozdzielcza z lewej strony (pierwszy od lewej). Pozdrawiam, Georges
Panel do sprawdzenia, może zimne luty.
Sterownik mocy jest wbudowany w tunel nawiewu za silnikiem dmuchawy, gdzies pod prawym schowkiem. Sugeruje to zdjęcie sterownika wyposażonego w radiator chłodzony powietrzem wlotowym do kabiny. Sama regulacja nawiew2u to chyba tylko zwykly potencjometr.
Defekty nie mają nic wspólnego z usterką. Poszukaj w zasilaniach. Sprawdź BSM.
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
Nie ma zaworu, tylko klapa. Wszystko wskazuje na zapowietrzenie i brak obiegu. Ale tu minimum wysiłku i wiedzy trzeba mieć. NIe da się pisać że nie działa i nic nie zrobić.
Zalane BSI które znajduje się pod lewym nawiewem
Musisz się dobrać do silnika, rezystor jest zintegrowany razem z nim. Ściągasz wycieraczki, plastik, wyciągasz silnik wycieraczek. Zobaczysz dwie śruby, które trzymają silnik nawiewu. Z tego co pamiętam wyciągasz go od strony kierowcy, zobaczysz go nad pedałami. Będziesz musiał chyba jeszcze zdemontować jedną z rur nawiewu. Później już z górki. Powodzenia
Słuchaj, problemem może byc wypalona stacyjka, zobacz czy masz napięcie na 40amperowym ( pomarańczowy)bezpieczniku w prawym górnym rogu skrzynki. Przeważnie nie ma, robi się takie obejście na przekaźniku.
Instalacja przód: światła,silnik,deska rozdzielcza,bezpieczniki,sterowanie wys.reflektorów,wycieraczki,spryskiwacze... także reflektorów(mam takowe),ABS, i ogólnie im więcej tym lepiej.Serdeczne dzięki!
Do sprawdzenia przekażniki ( podopychać) bezpieczniki czy całe.
E tam, pewnie problem w BSM.
Witam A wiec mam taki problem ze nawiew działa jak jest zimny silnik jak auto sie nagrzeje i zgasze silnik po ponownym odpaleniu nie dziala na zadnym poziomi. Co moze być przyczyną ??
Witam mam problem. W citroen xsara II 2004r 2.0 hdi 110KM nie działa klimatyzacja, była nabijana a nie włącza się, co może być przyczyną. Mam też drugi problem nawiew powietrza chodzi na maksymalnych obrotach, nie działa w ogóle regulacja. Co może być przyczyną, pokrętło jest płynne.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
no i popsuty tranzystor regulatora nawiewu.
zdejmij ten czarny panel,.Ja w swoim nie miałem problemu.Żaróweczki lubią tam padać.Ciągnij je do siebie,nic nie obracaj TU masz manual http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top...
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
A jakiej firmy jest wiatrak? Valeo czy Behr? I właśnie... jakie triaki?
Jeden z dwóch przekażników w komorze silnika w skrzynce razem z 40A bezpiecznikami przepalony, nie wiem od czego on. On od podgrzewacza płynu (na przewodach nagrzewnicy).
UWAGA ! Mam bardzo prosty i bardzo tani sposób na naprawę uszkodzonego nawiewu od strony kierowcy w Citroenie C5 (I)
pewnie mówli o BSI
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Opornice w tunelu nawiewu.
Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało lub nie zatarło i ewentualnie zdemontować wentylator do wymiany. Od pewnego czasu coś tam tarło przy rozruchu. Po pół minucie przestawało. Teraz wentylator wcale nie rusza. POMOCY!!!!
już sobie poradziłem padł termistor który zabezpieczał rezystory przed przegrzaniem
Nie on. I problem nie tam. I ten co zaproponował regulator z poloneza niech se coś weźmie na odmulenie.
Fiat Fiorino ,Citroen nemo
Mam ten sam problem. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę?
raczej musisz szukać panelu sterowania nawiewem.
witam- wszystkich temat będzie do zamknięcia okazało się że to jednak opornica (jeż) nowa Boscha 330 zł , dzisiaj wybrałem auto jednak jeszcze będzie do poprawki bo jak włączam nawiew na full to strasznie buczy jak jakby wpadał w jakieś wibracje lub coś podobnego .dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
Co mogę zrobić samemu aby ominąć koszty
a bardziej konkretnie ? Skoro pracuje w instalacji samochodowej to ma być na 12 V ? A coś w zamian , czy tylko taka dioda wchodzi w grę ?
Witam, Jak jest rozwiązany system regulacji prędkości wiatraka w XM? (regulacja płynna). Problem polega na tym, że nie działa płynna regulacja. Można włączyć wentylator na maksymalną moc albo wyłączyć. Czy trzeba sprawdzić potencjometr ?? czy może jakis regulator?? Pozdrawiam Dzięki za pomoc
Niestety również się nie włącza
Ok, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę i odezwę się jak to wyszło .
Nowa, używana, zamiennik. Teraz czy 5 lat temu.
Citroen C3 3. generacji 2018, gdzie jest umiejscowiony rezystor obrotów wentylatora nawiewu? Jako głupiec użyłem pianki do czyszczenia klimatyzacji – wentylator chodzi na maksa, nie można go wyłączyć. Prawdopodobnie padł rezystor, ale nie wiem, gdzie go szukać... Dzięki. AI: Czy już próbowałeś zlokalizować ten rezystor? Jeśli tak, to gdzie dokładnie...
Spróbuj odczytać błędy
i nie załącza, ale dodatkowo nie mam czynnika w układzie bo się okazało ze chłodnica jest przestrzelona. Wynika z tego że należy zacząć od tego właśnie czujnika. Czy ma on również wpływ na działanie/regulację obrotów nawiewu?
Nie działa całkowicie czy wyświetla info i nie ma nawiewu?
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewt...
Dokładniej za schowkiem po lewej stronie, prawie na podszybiu.Przykręcone do obudowy nawiewów.
Masz klimatronic?
Też przypuszczam , że przyczyną tego, że się spaliły oryginały był zapchany filtr. Ale nawiew działa od tamtej pory cały czas, różna para tranzystorów, regulacja jest skokowa ale działa :)
Niestety nie mam możliwości podłączyć się pod komputer. Co udało mi się jeszcze przetestować to przy ustawieniu na chłodny nawiew wentylator pracuje normalnie nie wyłącza się.
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Kolo silnika
Witam, Szukam schematu kostki do panelu sterowania nawiewem z klimą. Kupiłem do Scudo bez klimy panel sterowania nawiewem od jumpiego ale z klima i mam problem z kostką.
Czemu wymieniasz coś co działa a sterownia nie sprawdzisz. Skoro masz klimatronika to Lexia i test wykonawczy. Jak można mieć opornik wentylatora i tranzystor weź się ogarnij lepiej. Dodano po 1 Czemu wymieniasz coś co działa a sterownia nie sprawdzisz. Skoro masz klimatronika to Lexia i test wykonawczy. Jak można mieć opornik wentylatora i tranzystor...
W środku wentylatora znajduje się układ regulacji obrotów. Na tym układzie są dwie sztuki tranzystorów, takie metalowe(FW26025A1). Ten po lewej miał spięcie i przez to wentylatora nie dało się wyłączyć. Na allegro kupiłem (MJ11015) i wlutowałem zamiast poprzednich gdyż tamtych nie mogłem zdobyć. Wszystko teraz działa jak należy. Operacja udała się....
Czy masz problem z regulacją temperatury nawiewu na stronę pasażera? :!: :!:
Podejrzewam że to rezystor.
Nawiew pracuje po odpaleniu dopiero. I przycisk do wymiany od tej szyby.
Sprawdź masę na antenie, szczególnie w miejscu mocowania anteny do dachu. Możliwe też, że iskrzy komutator silnika nawiewu.
http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/instal... Pokaż tabliczkę.
Czy zdjagnozowałeś usterkę nawiewu? Mam to samo w C4 i wszystko sprawdzone ale też nie działają kierunki.
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
Ha! I doszedłem wczoraj co jest... Powodem takiego działania klimatronika jest... czujnik temperatury płaszcza nagrzewnicy! Żeby było śmieszniej to ktoś go wyjął z nagrzewnicy i przypiął na trytytkę do rurek doprowadzających. Dlaczego akurat tam..? Ano z tego powodu, że żeby go wsadzić w otwór w obudowie nagrzewnicy to trzeba by cały zespół wyciągnąć...
U mnie w C4 (trochę inny rezystor) zaniosłem to elektronika i mi wymienił w środku tranzystor i działa, różnica taka, że u mnie chodził cały czas na maksymalnej mocy. Była to zima, więc bez nawiewu nie dało się jeździć, więc połączyłem dwa najgrubsze kable od sterownika zwykłym włącznikiem i ręcznie go załączałem, co tym samym możesz sprawdzić czy działa...
Cześć czy możesz powiedzieć czy Poradziłeś sobie z tym nawiewem w Citroenie C8? bo właśnie zakupiłem taki w benzynie 3.0 i mam ten sam problem w ogóle nie słychać żeby wentylatory się włączały i strasznie zimno z tyłu coś czuję że same problemy będę miał z tym autem Chociaż niczego negatywnego na temat silnika 3.0 w automacie nie znalazło a już pokazuje...
Witam Mam problem z nawiewem w Citroen Xsara II 2003 r. po odpaleniu silnika nawiew działa na full nie można go wyłączyć (jak daje na 0) ani regulować siły nadmuchu. Temperaturę mogę ustawić klimatyzacja też działa. Nie wiem, co to może być ma ktoś jakiś pomysł. pozdrawiam
Wtyczka pod kierownicą obok wtryczki kostki stacyjki.
okazało sie ze wariował przekażnik od nawiewu i jeszcze nie było styku na jednym z oporników.
mam tester delphi
Ojciec miał taki sam problem w swoim Citroenie Xsara 1.9TD '98. Przyczyną usterki była wypalona kostka stacyjki. Regeneracja stacyjki załatwiła sprawę, teraz nawiew dmucha aż miło.
Było o tym milion razy.
schemat nawiewu citroen klapy nawiewu citroen sterownik nawiewu citroen
uszczelka podgrzewacza silnik mercedes atego temperatura iveco czujnik obrotów
wspomaganie kierownicy wspomaganie kierownicy
Chipset Intel GL40: Obsługiwane procesory i specyfikacja Czy w osuszaczu Comfee MDDF-20DEN7 jest płyn?