Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
Wypalona wtyczka od regulatora.
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Klimatyzacja automatyczna czy manualna? Masz do automatycznej do 2001 i od 2001 bo nie podałeś miesiąca wiec nie wiem. I do manuala też mam schemat.
A przekaźnik za skrzynką bezpieczników dobry?
Wygląda na kondensator 1µF.
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Ok, tylko pytanie czy to zlikwiduje problem gorących niebieskich dwóch przewodów od nawiewu ? Jak poprawi się styk wtyczka gniazdo to żaden przewód nie będzie gorący. Twoja wtyczka wypaliła się ponieważ był słaby styk na tych przewodach.
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
To znaczy co? Jakie rady? Chciałes schemat?
Citroen C3 3. generacji 2018, gdzie jest umiejscowiony rezystor obrotów wentylatora nawiewu? Jako głupiec użyłem pianki do czyszczenia klimatyzacji – wentylator chodzi na maksa, nie można go wyłączyć. Prawdopodobnie padł rezystor, ale nie wiem, gdzie go szukać... Dzięki. AI: Czy już próbowałeś zlokalizować ten rezystor? Jeśli tak, to gdzie dokładnie...
Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego, to słychać wyraźnie pracę wentylatora z różnymi prędkościami. I czuć siłę nadmuchu z kratek. Natomiast kręcąc w prawo, nie słychać już tak donośnie wentylatora. Nie słyszysz tak samo głośno, bo przy obiegu otwartym zamknięta jest klapa kanału pod deską rozdzielczą, przez którą dociera hałas. Sprawdź,...
(at)Andrzej_B Właśnie jestem po wymianie żarówek w Citroen Nemo (Fiat Qubo/Fiorino lub Peugeot Bipper). A niech to **** jasny strzeli - to tylko Włoch montowany w Turcji mógł to wymyślić. Wszystko poskręcane, jakby to miało wytrzymać uderzenie bomby atomowej. A więc do rzeczy. Przygotować klucze T20, T30 różnej długości, różne przedłużki, kluczyk "treszczotkę"...
U mnie w C4 (trochę inny rezystor) zaniosłem to elektronika i mi wymienił w środku tranzystor i działa, różnica taka, że u mnie chodził cały czas na maksymalnej mocy. Była to zima, więc bez nawiewu nie dało się jeździć, więc połączyłem dwa najgrubsze kable od sterownika zwykłym włącznikiem i ręcznie go załączałem, co tym samym możesz sprawdzić czy działa...
Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła . Pozdr
Nie ma zaworu, tylko klapa. Wszystko wskazuje na zapowietrzenie i brak obiegu. Ale tu minimum wysiłku i wiedzy trzeba mieć. NIe da się pisać że nie działa i nic nie zrobić.
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
Kolego jest to wina rezystora jako go wymontujesz na końcu jest bezpiecznik wymienisz i po sprawie pozdrawiam.
Witam! Mam podobny problem: W moim Picasso 1.8 16V nie reaguje nadmuch, od czasu do czasu się załączy i wtedy wszystko działa jak należy na ECO jak i A/C, lecz coraz częściej już nadmuch nie startuje i wtedy oprócz wyświetlacza klimatronika nic z klimy i wentylacji nie działa. Zauważyłem, że po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy zaczyna migać kropka...
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewt...
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Witam. Nie chodzi u mnie nawiew. Citroen DS4 2012. 1.6 Diesel. Wszystko sprawdzone. Prad dochodzi. Wymieniłem nawet BSM ... Wciąż to samo. Może ktoś mi pomóc. Już nie wiem co może być. Nie wiem co ty więcej dodać. Rezystor nowy. Kable sprawdzone. Bezpieczniki też.
Po długich poszukiwaniach i wymianach części dobrych na dobre, rozwiązanie jak zwykle okazało się najprostsze i najtańsze!! Spaliła się biała kostka na kablu od rezystora do silnika dmuchawy!! Kostka wywalona, kable zlutowane nawiew kabiny działa bez zarzutu!! Kosz baprawy 30 zl! Dziękuję za wszystkie rady!
Ok, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę i odezwę się jak to wyszło .
UWAGA ! Mam bardzo prosty i bardzo tani sposób na naprawę uszkodzonego nawiewu od strony kierowcy w Citroenie C5 (I)
Instalacja przód: światła,silnik,deska rozdzielcza,bezpieczniki,sterowanie wys.reflektorów,wycieraczki,spryskiwacze... także reflektorów(mam takowe),ABS, i ogólnie im więcej tym lepiej.Serdeczne dzięki!
Czy zdjagnozowałeś usterkę nawiewu? Mam to samo w C4 i wszystko sprawdzone ale też nie działają kierunki.
Ha! I doszedłem wczoraj co jest... Powodem takiego działania klimatronika jest... czujnik temperatury płaszcza nagrzewnicy! Żeby było śmieszniej to ktoś go wyjął z nagrzewnicy i przypiął na trytytkę do rurek doprowadzających. Dlaczego akurat tam..? Ano z tego powodu, że żeby go wsadzić w otwór w obudowie nagrzewnicy to trzeba by cały zespół wyciągnąć...
Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało lub nie zatarło i ewentualnie zdemontować wentylator do wymiany. Od pewnego czasu coś tam tarło przy rozruchu. Po pół minucie przestawało. Teraz wentylator wcale nie rusza. POMOCY!!!!
http://obrazki.elektroda.pl/7340783800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5319943500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8405956800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4205054000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1025558200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7345908200_1...
Zalane BSI które znajduje się pod lewym nawiewem
Wystarczy sprawdzić linię 5v by się nie narobić.
pewnie mówli o BSI
Wtyczka pod kierownicą obok wtryczki kostki stacyjki.
W środku wentylatora znajduje się układ regulacji obrotów. Na tym układzie są dwie sztuki tranzystorów, takie metalowe(FW26025A1). Ten po lewej miał spięcie i przez to wentylatora nie dało się wyłączyć. Na allegro kupiłem (MJ11015) i wlutowałem zamiast poprzednich gdyż tamtych nie mogłem zdobyć. Wszystko teraz działa jak należy. Operacja udała się....
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
witam- wszystkich temat będzie do zamknięcia okazało się że to jednak opornica (jeż) nowa Boscha 330 zł , dzisiaj wybrałem auto jednak jeszcze będzie do poprawki bo jak włączam nawiew na full to strasznie buczy jak jakby wpadał w jakieś wibracje lub coś podobnego .dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
Po przerwie znalazłem chwilę na dalszy opis. Kolejnym podzespołem jest przetwornica napięcia trakcyjnego na 12V; według danych producenta ma wydajność prądową 70A, przy zasilaniu z właściwego napięcia. Jeśli będzie zasilana z napięcia mniejszego - wtedy jej wydajność też będzie mniejsza i nie jest to szkodliwe, o ile w aucie jest sprawny akumulator....
Niestety nie mam możliwości podłączyć się pod komputer. Co udało mi się jeszcze przetestować to przy ustawieniu na chłodny nawiew wentylator pracuje normalnie nie wyłącza się.
mam tester delphi
Cześć czy możesz powiedzieć czy Poradziłeś sobie z tym nawiewem w Citroenie C8? bo właśnie zakupiłem taki w benzynie 3.0 i mam ten sam problem w ogóle nie słychać żeby wentylatory się włączały i strasznie zimno z tyłu coś czuję że same problemy będę miał z tym autem Chociaż niczego negatywnego na temat silnika 3.0 w automacie nie znalazło a już pokazuje...
Wyjac radio i zmieniacz CD oraz popielniczke. Odkrecic dwa wkrety pod fasada klimy. Wyjac oslone dzwigni biegow z konsoli. Wyjac dolna ramke konsoli i bedzie dostep do mocowania panelu klimy.
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Jesteś pewien, że jest ono analogowe ? Cyfrowego nie odpalisz żadnym przewodem.
A dmuchawa dmucha na wyższych prędkościach?
Tranzystory czy spirala co za różnica, i tak usterka bardzo prosta do naprawy lub wymiany :)
a kable w klapie patrzyles? bezpieczniki? włącznik?
rezystor nawiewu citroen klapy nawiewu citroen schemat nawiewu citroen
zmywarka brudzi galaxy pilot electrical software
moduł otwierania szyby moduł otwierania szyby
Odkurzacz bezworkowy cyklonowy 4000W z turboszczotką i filtrem HEPA ATmega8 – podłączenie potencjometru 10kΩ do wejścia ADC, filtracja, konfiguracja AVCC