W żabach przeważnie masz odpowietrzniki trzy.Jeden na wężach od nagrzewnicy.Drugi na obudowie termostatu.A trzeci na chłodnicy.Wlej płyn aż będzie się wylewać z każdego.Potem na odpalonym chłodnym (żeby się nie poparzyć) silniku popuścić każdy na chwilę czy nie leci jeszcze powietrze.Tyle.
prawdopodobnie, zapowietrzony układ, na razie jest ok.
Tak czytam i wszystko się kręci wokół usuwania skutków a nie przyczyny. Skoro problemem zaistniałej sytuacji jest wysoka temperatura głowicy, to może warto się zastanowić dlaczego tak jest. W moim przypadku zaczęło się od nieszczelnego termostatu. Pęknięcie na zgrzewie. Wymiana, problem powrócił zimą. Brak ogrzewania, zapchana nagrzewnica. Czyszczenie...
Serio sądzisz że ciśnienie w cylindrze nie przepchnie przez pęknięcie do układu chłodzenia niespalonego paliwa? Żeby było jasne nie znam tego silnika i jego kruczków, opieram się ogólnie na dieslach. A skąd w cylindrze niespalone paliwo w fazie ciekłej?Musiało by nie być ciśnienia i wtrysk sobie pylić od tak.A jak nie ma ciśnienia to jak na siłę go...
Jakiekolwiek ingerencje w układ elektroniczny auta prowadzą do utraty gwarancji. Najmniej inwazyjna metoda zaopatrzyć w ELM na bluetooth, zainstalować aplikacje w telefonie o nazwie torqe i tam w wartościach rzeczywistych oglądać sobie temperaturę silnika i jeszcze parę innych ciekawych parametrów.
I dobrze uważasz. Zauważ tylko że era Nys, Żuków, dużych Fiatów, maluchów bezpowrotnie minęła. Z tą fiestą MK6 było tak i dlatego pamiętam. Autko żony, wymieniłem przewody hamulcowe idące do tylnych kół. Odpowietrzyłem a jakże, z odpowietrzników szedł czyściusieńki nowiutki płyn. "Moja kobieta" pojechała na sprawdzenie i....stwierdziła że coś jest nie...
Dzień dobry, cześć Mam problem z układem chłodzenia w Citroenie Berlingo 2001 1.4 PB. W pewnym momencie przestały działać wiatraki. Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki, wiatraki, wymieniłem czujnik temperatury. Wiatraki na krótko działają. Przekaźniki i bezpieczniki ok. Mimo to po osiągnięciu temperatury powyżej 90*C wiatraki się nie włączają. W pewnym...
Nadeszły ciepłe dni i auto zaczęło się przegrzewać. Postanowiłem zdiagnozować tę usterkę. Objawy: -Temperatura waha się w granicach 90*C-105*C. Obserwacje: -Przy wyłączonej klimie w trasie na zimnym nawiewie - 95*C -Przy wyłączonej klimie w trasie na full ogrzewaniu - 90*C i czasem +/- 3*C poniżej -Przy włączonej klimie w trasie - 105*C -Przy wyłączonej...
A jaka powinna być charakterystyka ciepłoty silnika w tych warunkach? Moim zdaniem (zakładając charakterystykę termostatu) wahania powinny być między ok. 90 st. a ok. 85 st. a u mnie jest niżej. Poza tym dolna rura powinna robić się ciepła - otwierający się termostat = przepływ cieczy przez chłodnicę i powrót dolną rurą. Wygląda więc jakby silnik się...
Rysunek : d3ap17np Rysunek : d3ap17np Skrzynka 12 bezpiecznik(ów) kabiny Bezpieczniki A Zasilanie elektryczne Przypisanie F1 SH + akumulatora Blokada kierownicy F12 F2 30A Przekaźnik ogólny (P) - kierunkowskazy - ogrzewana szyba tylna - zestyk stopu - radioodtwarzacz (+KK) - przełącznik ogrzewanej szyby tylnej - wycieraczka szyby - klakson F3 15A Zapalniczka...
Parę pytań: 1. Czy chłodnica jest drożna, nie dla cieczy chłodzącej, ale dla powietrza chłodzącego. 2. Czy przewody po wystygnięciu silnika miękną do takiego samego stopnia jak po odpowietrzeniu układu: - jeżeli tak, a poziom cieczy w zbiorniku wyrównaczym wrócił do poprzedniego poziomu i nie było wyrzucenia płynu z układu, to wg mnie układ jest tylko...
Czy na ciepłym silniku, podczas odkręcenia korka od zbiorniczka powinien wylecieć płyn? Czy jest to normalna reakcja czy jest to spowodowane wysokim ciśnieniem w układzie? Jeżeli układ chłodzenia pozbawiony jest całkowicie pęcherzy powietrza (poza tym powietrzem w zbiorniku wyrównawczym), to na ciepłym silniku nie powinno dochodzić do wyrzucenia płynu...
Citroen saxo 1.0 .Po wymianie czujnika temperatury chciałem odpowietrzyć układ chłodzenia . Efekt był taki że wybiło mi cały płyn przez zbiorniczek.Odkręcałem odpowietrznik przy podszybiu.Pytanie jak zrobić to właściwie ?
Kolego calebzzz , gdybyś zadał sobie trochę trudu i poczytał na ten temat w tym dziale lub dla początkujących, to poczyniłbyś więcej obserwacji zachowania się układu i podzieliłbyś się nimi zadając pytanie. Nikt nie jest jasnowidzem. Na podstawie tych skąpych informacji można tylko gdybać. Z wpisu: przyczyna wylewania płynu korkiem ze zbiornika na chłodnicy...
Witam szanownych forumowiczów. Postanowiłem napisać gdyż w dwóch innych miejscach o podobnej tematyce nikt nie potrafi mi pomóc... Jestem posiadaczem Citroena Picasso 2003rok 1,6 8V benzynka. Auto oczywiście jest anglikiem ale to pewnie nie ma wpływu. Jakiś czas temu pojawił mi się komunikat o wysokiej temp. oraz prośba o zgaszenie silnika. Po kilku...
Możliwe, musiałbym to widzieć, spróbuję się czegoś dowiedzieć na temat tego układu sterowania klimatyzacją. Co do temperatury oleju - nie jest na tyle zależna od temperatury płynu chłodzącego, żeby nagłe skoki w układzie chłodzenia przekładały się bezpośrednio na skoki w układzie smarowania. Przykład - jazda w korku a jazda na trasie - rozkład temperatur...
Czyli jak go odpalisz i termostat jest zamknięty , układ chłodzenia pracuje w małym obiegu , to ogrzewanie wnętrza działa? Mimo wszystko ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu , i czy nie jest pozapychana chłodnica..
Jak wali kompresję w układ chłodzenia to jak może być inaczej? A cena? Im ktoś to porządniej zrobi, to tym większa. Więc nie żałuj pieniędzy.
Lubię wiedzieć jak coś działa i z reguły sam naprawiam swoje auta ale to już off topic się robi... W mojej okolicy są mechanicy ale żaden z nich nie wie, że w korku chłodnicy są dwa zaworki i z reguły proponują wymianę uszczelki pod głowicą na początek. Jak nie pomoże to dopiero szukają przyczyny dalej... Straciłem do nich zaufanie. Żaden z nich nie...
Pierwszy bieg (wolny) włącza się zawsze z klimą gdy silnik jest nagrzany i auto stoi lub porusza się z małą prędkością. Jeśli masz termostat z żółtą wtyczką na dwa piny to masz termostat fazowy. On nie ma czujnika temperatury tylko grzałkę tak więc nie steruje wentylatorem chłodnicy. W dalszym ciągu odpowiada za to sam sterownik C2. Jak już odpowietrzysz...
Kune napisał: jeżdżąc dziennie 5km do pracy, poza sezonem letnim prawdopodobnie przejedziesz je w całości na benzynie. Prawidłowo wpięty w układ chłodzenia i wydajny termicznie reduktor to około 2 kilometry przy silniku R4. Przy R6, V6 jeszcze szybciej, no chyba że piszesz o temperaturach zewnętrznych rzędu -30 stopni Celsjusza. Przy - 30 połowa współczesnych...
Wszystkie "1.6 bennzyna" (jest ich cztery, więc warto byłoby sprecyzować, o jaki chodzi, choć w tym przypadku nie ma to znaczenia) mają ten sam układ chłodzenia z dwiema prędkościami wentylatora. Warto byłoby odpiąć mala czteropinową wtyczkę z modułu wentylatora i zobaczyć, co się dzieje na pinach 1 i 2. Powie to, czy ECU steruje wentylator, czy problem...
witam chciałbym zapytać czy może mi ktoś pomóc sprawdziłem mojego citroena za pomocą programu lexiia 3 i pokazał mi 2 błędy " usterka trwała: brak komunikacji z czujnikiem kąta kierownicy wartość otrzymana jest nie prawidłowa. Kod usterki P05D2." i jeszcze jeden " usterka trwała: elektrozawór obejściowy układ chłodzenia zwarcie z plusem albo zwarcie...
Oczywiście macie pewność, że nie ma mało płynu w układzie chłodzenia silnika, a sam układ chłodzenia jest sprawny, czyli szczelny, drożny i ze sprawnym termostatem. Sprawdźcie poprawność działania układu chłodzenia silnika. Czyli odpalić i na biegu jałowym zagrzać , aż do włączenia wentylatora. Jak to będzie działać prawidłowo- wina leży rzeczywiście...
Dzięki za szybką odpowiedz... W książce do citroena C15 jest niby potrzebna tak a pompka ale wydaje mi się że wystarczy odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie płynu jak w większości innych aut... a co do Forda Focusa (1.4i zetec) to sam nie wiem znajomy miał problem i układ nie chciał się sam odpowietrzyć i korzystał z jakieś tam pompki do odpowietrzania......
Tym autem przejechałem już ponad 20000 tyś. km i znam je dobrze.I wcześniej na zimnym silniku poziom płynu nie podnosił się wogóle ,więc myślę ,że coś jest nie tak.Nie wiem ,czy to coś ma wspólego z tym ,że silnik nie trzyma swojej normalnej temperatury roboczej,czy nie.Też podejrzewam ,ze może to być termostat ,który się nie domyka.Chciałbym spróbować...
Ma... Wypłukać układ chłodzenia ze starego często z zeszłej dekady, i zalać świeży płyn. I najlepiej nie, pokroju K2. Ewentualnie nie uzupełniać ubytków płynu czystą wodą. Mówimy o płynie sensu stricte, a nie o koncentratach. I prosze mi nie tłumaczyć że każdy płyn można mieszać z wodą.
Odpowietrznik nie jest zapchany przy wczorajszym czyszczeniu chłodnicy czyściłem odpowietrznik również oraz wymieniłem ten wężyk przy tym odpowietrzniku. Dodano po 4 Więc podejrzana jest uszczelka pod głowicą.. Też mi się tak wydaję że chyba czeka mnie spory wydatek... Jakie są przyczyny zbierania się dużego ciśnienia w układzie chłodzenia - zapowietrzony...
No tak, ale tak jak już pisałem u mnie nie ma żadnego elektrozaworu sterującego turbiną. Jest tylko podciśnieniowy zawór na samej turbinie, który w momencie przeładowania porusza cięgnem i przepuszcza spaliny bokiem, czyli prosto w wydech. Jednak zawór ten cały czas jest w pozycji zamkniętej i dopiero jak ciśninenie wzrośnie do ustalonej wartości to...
Cześć Kolego, Moim zdaniem możesz mieć problem z wymiennikiem ciepła spaliny-płyn, znajduje się z tyłu za głowicą, taka gorąca srebrna rura podłączona do zaworu pneumatycznego egr. Silnik HDI jest mega oszczędny, zatem większość ciepła idzie w moment obrotowy a nie w w układ chłodzenia tak jak w benz. Kontrola świec dogrzewania też jest wskazana znajdują...
Aby sprawdzić czy hamulce nie trzymają, podnosimy samochód za pomocą podnośnika z wyposażenia samochodu. Następnie ręką obracamy kołem, Ma się rozumieć tym podniesionym:-). Oczywiście nie zapominamy o zaklinowaniu kół samochodu po przeciwnej stronie tej podnoszonej i pozostawieniu dźwigni zmiany biegów w położeniu neutralnym, co znaczy na luzie. I opuszczamy...
Sprawdzić jeszcze raz porządnym testerem CO2 w układzie chłodzenia. Objawy typowe dla UPG.
Witam,posiada ktoś może schemat układu tłoko-korbowego oraz układu chłodzenia citroena c3
Kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia, dolej bo pewnie susza w zbiorniczku.
W załączniku masz schemat instalacji chłodzenia DW8
Zasyfiała chłodnica-żle odpowietrzony układ chłodzenia.
Witajcie. Mam dwa pytania. 1. Czy gdzieś w sieci w formie PDF jest do pobrania książka o naprawie Citroena Berlingo ? 2. W Citroen Berlingo 1.4L benzyna chcę: - zlać stary płyn chłodniczy - przepłukać układ chłodzenia - zalać nowy płyn chłodniczy Z opisów w sieci dotyczących innych samochodów wiem jak to zrobić ale czy te opisy różnią się od wykonania...
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
Też mi się tak wydaje ale tak faktycznie jest. Zrobiłem mu jeszcze odpowietrzenie układu chłodzenia bo jest taka procedura ale to też nic nie dało.
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
mam problem z obieiem chlodzenia w 1.4 d oraz jego elektryka poitrzebuje opis i/lub schemat powyzszych wraz z opisem co gdzie w elektryce . pilnie prosze o szybkia pomoc
a czy te webasto jest suche czy mokre?? znaczy grzeje tylko powietrze czy cały układ chłodzenia??
Witam, Niedawno kupiłem Citroena Xsarę 1.8i 99r. (wersja ośmio cylindrowa). Mam w niej problem z płynem chłodnicowym. Mianowicie czasami po odkręceniu kurka od zbiornika wyrównawczego (na zimnym silniku) ciśnienie wyrzuca płyn na zewnątrz. Zdarza się też, że nie ma dość ciśnienia i płynu nie wyrzuca, ale i tak ciśnienie pod korkiem jest spore, bo słychać...
WITAM SERDECZNIE . NIECHCE ZACZYNAC NOWEGO TEMATU WIEC DOŁĄCZE SIE TUTAJ POSIADAM CITROENA BERLINGO 2002r.2,0 HDI Z KLIMĄ I OD JAKIEGOŚ ROKU MAM PROBLEM Z CHŁODZENIEM SILNIKA , MIANOWICIE NIE ZAŁĄCZA MI SIE WENTYLATOR NA CHŁODNICY W MOMENCIE WYSOKIEJ TEMPERATURY ZAZNACZAM ŻE JUŻ DWA RAZY WYMIENIŁEM CZUJNIK I TERMOSTAT BO MYŚLAŁEM ZE TO TO ALE NIESTETY....
Dzięki za informacje. W sprawie układu wodnego: masz może jakiś ogólny schemat układu chłodzenia z elementami do silnika 1,5 l diesla? Może tam byłyby te rurki i węże od Webasto do silnika i nagrzewnicy.
Witam. Masz prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia. Na stronie o citroenach jest opisana procedura odpowietrzenia tego układu. Powodzenia.
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Wszystko zależne od warunków technicznych. Silnik najlepiej wyciągnąć wraz ze skrzynią. Do odkręcenia: 1. Wydech 2. Półosie 3. Sprężarka klimatyzacji (może jest możliwość, że nie trzeba czynnika spuszczać) 4. Przewody paliwowe 5. Przewody chłodzenia silnika 6. Przewody układu wspomagania (idące do pompy, bądź tak samo jak przypadku punktu 3) 7. Wiązką...
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
układ chłodzenia citroen citroen xsara układ chłodzenia citroen chłodzenia
lodówki bosch opinie układ trójfazowy gwiazda diesel rozruch
płyta indukcyjna electrolux sonos głośnik
Audi Q7 4L – samoczynne blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi powyżej 10 km/h Lenovo IdeaPad 330-17ICH NM-B67 PQ311 – typ i parametry MOSFET SM4377NSKP