DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
Jak wyglądały korekcje dawki poszczególnych wtrysków?
Czy jest możliwa komprasja 8 bar? na wszystkich cylindrach tak mi ktoś pomierzył - ale nie wiem czy manometr był sprawny. Mnie też dawno temu, w jednym z pierwszych maluchów, namierzyli 7.5 atm, a faktycznie przy prawidłowo wykonanym pomiarze, było 11 atm - zapomnieli, że do tego powinna być całkowicie otwarta przepustnica. Tutaj, w tym silniku nie...
Czasami pomaga taki płyn do zbiornika wlać,zależy jak zabrudzony jest wtrysk. Ja dolewam STP czarny.
a jaki tam jest silnik??
Do sprawdzenia brak powietrza w ukladzie zasilania czyli od baku po wtrysk, czystosc filtra powietrza, cisnienie w ukladzie paliwowym powinno powiedziec o sprawnosci pompki. Pozdrawiam.
Rozpylać , rozpylać.
zaczął lekko dymić na siwo na wolnych obrotach, na trasie nie dymi Jeśli po rozgrzaniu zjawisko ustąpi, nie należy się przejmować.
Kontrolka ładowania zaświeca się? Ładowania nie ma w całym zakresie obrotów, czy tylko na wolnych? Co widzi sterownik silnika i BSI/BSM?
Świece ? Swirl ? DPF jeśli się nie myle to Citroen 2,2 diesel a DPF wcale nie musiał tam jeszcze być montowany ale mogę się mylić możliwości jest kilka francuzi są znani z częstych modernizacji . Może potrzebujemy więcej danych . Ale nie sądze że Partcular Filter tak będzie wpływał na wolne obroty .
Podłącz manometr to się dowiesz. Ogólnie wszystko poniżej jednego bara na wolnych i gorącym ,nie wróży nic dobrego.
Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji. Tam musisz wyregulować.
Granicę 11 do 14 na wolnych obrotach
Brak zwrotnej do sterownika z czujnika położenia przepustnicy , styku wolnych obrotów.
Od paru lat borykam się z problemem gaśnięcia citroena po uruchomieniu. W chwili przechodzenia, po uruchomieniu , na wolne obroty, gaśnie lub prawie gaśnie.Podczas jazdy to się nie zdarza. Wymieniłem silnik krokowy, czyściłem przepustnicę, wymieniłem sondy lambda, czujnik temperatury, akumulator.
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Po wymianie silniczka krokowego i zaadoptowaniu go na komputerze samochód zaczął chodzić na wolnych obrotach, ale potrafił jeszcze niekiedy zgasnąć. Więc udałem się jeszcze raz na stację diagnostyczną w celu podłączenia pod komputer. Komputer wykrył błąd czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (ciśnienie było zadurze wahało się w granicach od 300-700...
zauważyłem znaczny ubytek oleju silnikowego wyłącznie na postoju, wolnych obrotach i biegu jałowym. . To jak auto jedzie olej jest w porządku ? Czym się różnią wolne obroty od biegu jałowego ?
Po ruszeniu wszystkich wtyczek zgoiło się.
Sterownik gasi silnik bo ciśnienie jest zbyt wysokie jak na wolne obroty. Zacina się regulator ciśnienia albo czujnik źle pokazuje.
Witam wszystkich użytkowników tego forum, mam pytanie nie dawno kupiłem Citroena Berlingo z silnikiem 1,9D 1998r, na tej nieszczęsnej pompie lucasa, problem polega na tym że silnik zaczął dziwnie pracować na wolnych obrotach i dodam jeszcze że stało się to jak wracałem z Niemiec do Polski jadąc z gazem wciśniętym prawie na max. Po zatrzymaniu się na...
Witam ,aby zamknąć temat. Pompa była uszczelniona ok, ale nowa ośka ,na której mocowana jest linka gazu okazała się trochę innej konstrukcji i powodowała,że trzeba było prawie całkiem wykręcić śrubkę regulacyjną ,aby uzyskać wolne obroty.
Jaki rocznik tego citroena ? Świeci coś na liczniku ? Objawy na zimnym i na ciepłym?
czujnik tak jak wyżej pisałem pokazuje ok podczas pracy 550-1300bar a na postoju ciśnienie pokazuje 0bar, aso grabarów może i by wiedzieli ale wymienili by wtryski,egr,pokodowali .... a na końcu by wyszło
Od chwili zainstalowania gazu mam problem z wysokimi obrotami. Jeśli silnik przekroczy pewne obroty i puszczę gaz obroty nie spadają. Jeśli raptownie przyśpieszam i przełączam bieg również obroty się utrzymują, dopiero obciążenie biegiem spowoduje spadek obrotów lub przełączenie na benzynę. Może ktoś miał taki problem. Poza tym wszystko jest w porządku...
Moje też nic nie dymiło, tylko przy dużym przeciążeniu nie mogło utrzymać ciśnienia i pozostawały tylko wolne obroty. Wystarczyło wyłączyć kluczykiem i włączyć ponownie i można było jechać.
Proszę o pomoc Citroen C4 2.0 hdi 136 KM bardzo ciężko odpala zwłaszcza po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci silnik nie odpala, na plaku jest dużo lepiej. Jak zapali chodzi bez problemu (nie szarpie równo pracuje na wolnych obrotach). Gdzie można szukać problemu? Sprawdź czy układ paliwowy jest szczelny. I ew. Czujnik ciśnienia na listwie wysokiego...
pomogło przestał gasnąć:)
sonde, źle ujęłam, nie znam się aż tak
Cewka zapłonowa?
Podobny przypadek miałem i powodem był pęknięty jeden z wężyków od podcisnienia i tak samo przegazówka pomagała. Mozesz również wyczyścic krokowca od wolnych obrotów bo może się zacinać.
jako ciśnienie paliwa na wolnych obrotach to moge byc zawor cisnienia paliwa na pompie wtryskowej
Wtryski.
Synchronizacja wału jest? I jak wygląda ciśnienie po odpaleniu podczas pracy na wolnych obrotach?
Mój CITROEN C3 1.1 spala około. 9 l/100 km. (na trasie niewiele mniej) Wykonałem takie czynności jak: - Wymiana kabli wysokiego napięcia - Wymiana sondy lambda - Czyszczenie całego układu paliwowego - Wolne obroty wskazują na tablicy około 1500 obr/min Nic nie pomogło Bardzo proszę o dodatkowe wskazówki.
Pacjent Citroen c5 pracuje na wolnych obrotach zostaje podłączona przetwornica 12/230 czy wiesz jaką maksymalną bezpieczną moc W można podłączyć?
Mam problem z samochodem Citroen Xsara 1,4i. Samochód gaśnie podczas jazdy, gdy wciskam sprzęgło i redukuje bieg. Chciałbym zapytać co może być przyczyną? Wykluczyłem silniczek krokowy bo wolne obroty są dobre. Z góry dziękuję.
jak jest tylko na benzynie to i tak się świeci i szarpie na wolnych obrotach, na gazie jest tak samo
A czy wtryskiwacze po sprawdzeniu trafiły w te same miejsca. Czy przypadkiem nie są kodowane a "mechanik" wstawił je na chybił-trafił i bez wkodowania będą się parametry rozjeżdżały!! No i sprawdzenie parametrów układu paliwowego pod obciążeniem dużo może podpowiedzieć co do poprawnej (lub nie) pracy podzespołow
Witam, chciałbym znajomej pomóc ogarnąc problem, mechanicy próbowali, narazili ją tylko na koszty a problem nie znika, to jest silniczek benzynka ze wstepnych informacji pojemnośc około litra, generalnie chodzi bezproblemowo,ale często zapala się żółta kontrolka sygnalizująca jakiś bład elektroniki ,mimo tego sinik pracuje,ale potrafi zgasnąc po zatrzymaniu...
Przetnij przewód czujnika gdzieś dalej albo wkłuj się igłą i zmierz napięcie.
A te wolne obroty to po odpaleniu falują, czy po jeździe?
Citroen C3 2003 r., silnik 1.1, nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jedna świeca czarna. Kolektor, świece, cewka, przewody sprawdzone, katalizatora brak, silniczek krokowy nowy, luz zaworowy ustawiony, wtryski sprawdzone, sprawne. Nadal nierówno pracuje na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Sterownik silnika?
Czy na tym forum nie ma nikogo, kto byłby mi w stanie pomóc? Wymieniłem filtr powietrza. Był całkiem zawalony, ale i to nie przyniosło żadnej poprawy. nie wiem co mam dalej robić
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy czy czasami nie pokazuje głupot kiedy świrują wolne obroty. Wygąda na to, że ECU próbuje "zbić" wolne obroty opóźniając zapłon bo sterowanie regulatorem nic nie daje. Kiedy sa podbite sprawdz czy kanał wolnych jest całkowicie zamknięty.
Witam wymien to zadne koszty. https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy... Starterem popsikaj wszyedzie na zloaczach rurkach itp moze lewe powietzre bierze. To jest od wolnych obrotow zawor
Czy poradził Pan sobie może z tym problemem? Umnie jest podobnie na lexi pokazuje błąd P0692 układ rozwarty. Brak drugiego biegu rezystor wymieniony i auto troszkę inne citroen c4 picasso 1,6 hdi 2008 rok wentylator chodzi tylko na klimie na wolnych obrotach. Podłączony na krótko śmiga na wysokich
uszkodzony wtryskiwacz.
Zaraz idę sprawdzić. Ale nie rozumiem dlaczego chodzi normalnie na wolnych obrotach. A który z czujników ustala dawkę paliwa i powietrza?
1,5 bara na ciepłym i na wolnych obrotach to niezły wynik jest czujnik zdechł, powinien od 0.5 bara gasić kontrolkę (czujniki ciśnienia oleju często umierają, wymieniałem już kilka w swoich autach) https://allegro.pl/oferta/nowy-czujnik-c...
To nie jest do konca tak. U nas tez brak bledów i wszystkie paramatry sa w normie. A zupelnie nie reaguje ma gaz. Jedyne co nam sie nie podoba do zadana ilosc powietrzw to na wolnych obrotach 450mg, a odczytana 235mg
Dzisiaj wiem już trochę więcej :), po odpięciu wtyczki z zaworu przestało klekotać, ale mam pytanie, czy ten zawór nie powinien działać dopiero po osiągnięciu pewnych obrotów, kiedy podawane jest na niego napięcie? To klekotanie jest na wolnych obrotach. no i rozwiązane, pomogła wymiana czujnika (zaworu) zmiennych faz rozrządu i nie to auto.
Silnik na wysokich obrotach pracuje dobrze i ma odpowiednią moc. Po zejściu na wolne obroty zaczyna pracować nierówno na benzynie i na gazie. Wymieniłem listwę zapłonową i świece, zrobiłem przegląd i regulacje instalacji gazowej w serwisie i nadal jest tak samo. Na wolnych obrotach nie pracuje cylinder 2 zarówno na benzynie jak i na gazie. Sprawdziłem...
Silnik jaki? Monopunkt? Działa wtryskiwacz? Pewnie cały czas jest odcięty i benzyna po prostu krąży w przewodach. Centralka powinna się "świecić" więc jeśli tak nie jest, prawdopodobnie jest uszkodzona. Dziwne więc, że pracuje tylko na gazie a nie tylko na benzynie. Od razu nasuwa mi się ponura myśl że poprzedni właściciel pokombinował przy instalacji....
Miałem kiedyś podobne objawy w takim B. M. Motroniku. Przyczyną był stycznik w nastawniku przepustnicy. Może od tej strony spróbuj. Witam! Jeszcze zauważyłem taką przypadłość, że jest problem z utrzymaniem wolnych obrotów - auto prawie gaśnie. Ja bym zaczął od nastawnika
Sprawdz czy nie masz ustawionej opcji pracy na wolnych rpm ze stałym czasem wtrysku lpg nie zależnym od czasu wtrysku pb. Sprawdzę na pewno. Wczoraj odniosłem wrażenie że ta tłusta mieszanka to głównie problem wolnych obrotów, pod obciążeniem nie ma tego zjawiska.
Przykro mieć kolego ale nie masz poj3cia o tym co próbujesz zrobić. Ale to nic, akurat mam 3008 nawarsztacie to jutro podam ci wskazanie maf dla wolnych obrotów, porównasz sobie.
A nie ma jakiegoś sposobu aby bez podłączania zrestartować komputer pokładowy. Spróbuj odłączyć na pół godz. minus z aku. Po podłączeniu niech pochodzi 10 min. na wolnych obrotach
Jakie jest to napięcie ładowania na wolnych obrotach i na 2000 obr/min.
najprosciej miernikiem. na 2 pinach jest przejscie bez oporu, a na kolejnych 2 jest opór(około 7 om jak dobrze pamiętam) to jest silniczek. u mnie to były 2 górne piny. jak podepniesz tam 12 volt z akumulatora (+) do 1, a (-) do drugiego to bedzie silniczek pracował. jesli nie będzie to spróbuj na odwrót. to zalezy czy sie bedzie skręcał czy rozkręcał.mozesz...
Próbowałeś czyścić przepustnice? Zbyt duża ilość syfu na niej, wprowadza sporą histerezę do układu regulacji wolnych obrotów, możesz tam właśnie mieć problem.
Jeżdze xsarą 98 z silnikiem1.4 z przebiegiem 80tys.Na wolnych obrotach jeżeli przegazuję wydobywa się dziwny dzwięg jakby walniętego tłumika byłem sprawdzić tłumik jest o.k w warsztacie facet powiedział mi że mam luzny korbowód lub obróciła się panewka w co raczej nie wierze.dzieje się też tak jeżeli zaciągne ręczny dam na jedynke i powoli puszczam...
Nie zawsze diagbox pokaże. Miałem podobnie wg komputera parametry niby w normie, ale źle sterował EGR, po czyszczeniu przepływomierza okazało się że jest uszkodzony i fałszował dane.
Wentylator jest dwubiegowy wolny na klimę i ten wysokich obrotów na chłodzenie co chodzi cały czas
Wtyczka odnaleziona .Co ile powinno czyścić się listwę wtryskowa i parownik ? Gaz w aucie ma 10 lat użytkowane przez szwagierkę ostatni przegląd był robiony ok 50 tys temu . Na wolnych obrotach faluje poczym auto wchodzi w tryb awaryjny . Citroen C5 1.8 16 v
Podmieniłem cewkę na inną, używaną, oryginalną i efekty: - silnik pracuje na niej prawie normalnie - przejechałem dopiero 20 km, ale błędów zero - wróciły wysokie wolne obroty: najpierw ok. 2000, za chwilę spadają na 1500, po chwili już na 800-900 i tak trzymają - w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu dla zwolnienia czuję, że silnik "pcha" na podwyższonych...
posiadam samochód z instalacją gazową-OMVl FUll Grup-pełna sekwensja . Samochód drga na wolnych obrotach nie wiem co mam zrobić! Probowałem odłaczyc kleme od aku. - pomagało na ok. 60 km a póżniej problem powracał, gazownicy sami nie wiedząco maja zrobić, męcze się z nimi już poł roku-i mówią ten upierdliwy klient!!p.s sonda lambda działa poprawnie...
Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam C4 z tym silnikem i też mam tak jak mówisz - na wolnych obrotach ciśnienie zmierzone jest mniejsze od zadanego gdy klapa dozownika jest otwarta, gdy się zamknie obie wartości się pokrywają ale silnik chodzi twardziej.
To się podstawiają zawory.
Czym diagnozowałeś, że nie możesz tego z skasować błędu?. A i pokaż paramenty na wolnych obrotach, bo coś nie tak.
Jeszcze raz. Mały benzynowy silnik o niewielkiej mocy - trzeba go zakręcić nieco wyżej, żeby jechał, bo nie ma przy takich obrotach momentu. Na biegu neutralnym obroty normalnie się "kręcą"? Mam odpalony samochód i skrzynię na biegu neutralnym. Wolne obroty utrzymują się na równym poziomie. Następnie dodaję gazu i jest znikoma reakcja, tak do 1000...
Mierzone na wolnych, czy na obrotach? Pod obciążeniem czy po odpaleniu zaraz?
Wykonałem dzisiaj test przelewowy na zimnym silniku i wolnych obrotach. Za pierwszym razem wyszło niemal po równo we wszystkich miarkach, po ok 4-5min było ok 35ml. Za drugim razem test trwał ok 4min, wtrysk nr 1 oddał ok. 30 ml i przelał nieznacznie więcej o ok.2-3ml w stosunku do wtrysku nr 4, a w stosunku do wtrysku 2 i 3 o ok.1-2ml. Sprawdziłem...
Witam wszystkich mam problem w Citroen Berlingo 16 HDi z 08r po skasowaniu na wyświetlaczu LCD przebiegu całkowitego spalanie pokazuje odwrotność jeśli dodaję gazu spalanie naleje do wartości najmniejszej to około 15l na wolnych obrotach jest to 99l co może być przyczyną i jak przywrócić do prawidłowego działania.
Posprawdzam jeszcze wspomniane wspomniane rzeczy, MAP mogę nawet podmienić, wrzucę Nie chodzi o czujnik a o jego wskazanie na wolnych obrotach i na zgaszonym silniku.
Czasami taki syk wytwarza kończące się wolne koło na alternatorze, w szczególności gdy obroty szybko spasają z wysokich na niskie.
W podobnym aucie jeżeli chodzi o silnik - mini r56 - przepustnica też jest zamknięta na wolnych ale przy pełnym obciążeniu otwiera się na max i dalej wkręca na obroty, w citroenie otwiera się na max i auto się dusi i gaśnie. Może jakieś nowe pomysły? Pozdrawiam
Piszesz wyraźnie ,że jak odepniesz przepustnicę to silnik na wolnych obrotach pracuje prawidłowo , a w czasie jazdy wszystko w porządku , ma moc i przyśpiesza prawidłowo , to co to ma wspólnego z mapą? Nic nie piszesz jak zachowuje sie w czasie jazdy w czasie hamowania silnikiem.
nie kopci para jak to bywa z uszczelka Dodano po 1 jak potrzymam go na wyzszych obrotach to ogrzewanie dziala jak sam chodzi na wolnych obrotach to nie grzeje
Tak. Przy składaniu dekla trzeba dodać gazu na maxa, dźwigienkę wolnych obrotów na minimum i dopiero przykręcać dekiel.
Ja jeżdżę dość głośnym samochodem i zdarza się, że ludzie (święte krowy) nie słyszą, że się im pod nogi podjeżdża a są auta, których na wolnych obrotach prawie nie słychać.
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Przypadłością tych silników jest kiepska jakość oringów na wtryskach. Na wolnych obrotach dochodzi do przepuszczania lewego powietrza szarpania (zbyt uboga mieszanka). Zawsze gdy mam taką usterkę pomaga wymiana uszczelnień.
Magik jesteś! Szacun! To plucie olejem to może być zamarznięta odma (czyli wąż odpowietrzający skrzynię korbową). W takim przypadku rozgrzałbym silnik na wolnych obrotach przy otwartym korku oleju. Jeśli nie pomoże to spróbowałbym wąż wyczyścić. Jak i to zawiedzie to liczyłbym się z najgorszym - uszczelka pod głowicą. P. S. Nie wiązałbym ewentualnego...
Witam Mam problem z Citroen jumpy 1.6 przy przełączeniu na gaz automatycznie wchodzą wysokie obroty ( maksymalne). Po przełączeniu na benzynę brakuje średnich obrotów a na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje. Przepraszam za spam ale przez przypadek zablokowałem sam temat i teraz nie potrafię usunąć poprzedniego
Witam dwa tygodnie temu był wymieniany rozrząd Tydzień czasu było ok Po tygodniu przy jeździe słychać gwizd jak by turbina Gwizdała a turbiny nie ma w nim Na wolnych obrotach nie gwiżdże Co może się dziać z autem Pozdrawiam
Witam ponownie Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie jakie są wartości NOx przed i za katalizatorem np. na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i na np. 3tys. RPM? Wydaje mi się że problemem jest sonda - tylko nie wiem która - dlatego proszę jak wyżej. Generalnie często widzę że: Poziom NOx liczony przed katalizatorem jest niższy niż zawartość NOx za...
Bardzo dobrze opisałeś problem "Davitt87 ". Jak go rozwiązałeś? W moim c4 z 2008r z przebiegiem 200 tys. km mam dokładnie to samo. Ciśnienie oleju na biegu jałowym wynosi 0,6 bar. Na rozgrzanym silniku co chwile wyskakuje na wolnych obrotach drażniący komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Wymiana filtra oleju, czyszczenie smoka i miski olejowej oraz...
Dziś przed uruchomieniem korekty były na 0 - z tego co się orientuje citroeny tak maja. Po uruchomieniu silnika kotleta długa wskakuje na około 12% - wolne obroty. Szybko przełączył się na pętle zamknięta. Przy jeździe korekty jak wcześniej około 5% na plusie. MAP na wolnych 34. Myśle o czyszczeniu przepustnicy. Z tego co czytałem sporo osób się borykało...
Zmierzylem po rozgrzaniu na benzynie. Wynik z miernika : 0.02-0.09 na wolnych obrotach a po dodaniu gazu od 0.25-0.95
z turbosprężarką nic nie było robione, ale ciekawe dlaczego kierownica turbosprężarki otwiera się cała już na wolnych obrotach, jak by miał za duże podciśnienie ale dlaczego?
Miałem podobny problem w citroenie, pzyczyną był zatarty silnik krokowy od wolnych obrotów, ale to tak mi sie działo nawet jak nie jechałem, a jeśli Pani jedzie o gaśnie to mozę to być "wpychające sie " powietrze do kolektora ssącego, trzeba by tąrurę jakośinnaczej usytuować, tak aby w niąnie dmuchało
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Ja w swoim usunąłem, narazie działa. Faktycznie mogłem go wydmuchać z brudu- przecież tam po to jest , ale od momentu wywalenia tego sitka jest ok. Ssilnik nie wariuje na wolnych obrotach , trzyma równe obroty i nie gaśnie. Pisałem co zrobiłem ale każdy ma wybór co zrobić. Nie do końca zgazam się z konecznością zamawiania pompy WC- ten regulator już...
Witam.To znowu ja , moj berlingo ma teraz przejechane 180 000 tys ,silnik dw8 1,9 d ,jest coraz gorzej ,gdy jest goracy nie pali . Musze pompe polac woda , czy nie ma innego innego sposobu jak regeneracja pompy wtryskowej (duzy koszt)? Do tego jest problem z cisnieniem oleju ,po podlaczeniu zegara cisnienie na goracym wynosi 2 bary ale wskazowka bardzo...
Na wolnych obrotach ciśnienie doładowania to około 980-1000hPa. Podczas jazdy spada do 950-920hPa. Jedynie przy obrotach około 3-3.5tys ciśnienie delikatnie się podniosło do 1050hPa.
za mala dawka gazu na wolnych obrotach.mecz gazownikow niech reguluja az do skutku
Witam... auto to Citroen C3 1.2 PureTech, kod silnika HMR, 2018 r. Auto ma moc, ale przy przyspieszaniu ma delikatne szarpnięcia co jakiś czas. Na wolnych obrotach faluje nierówne obroty silnika. Czasami jest słyszalny metaliczny zgrzyt. Wymieniliśmy nowe świece, bez zmian. Mamy pod ręką identyczny, sprawny, taki sam silnik, przełożyliśmy takie części:...
ok korekcje na wolnych obrotach dość spora różnica 1. 0,37mm3 2. -2,28mm3 3.- 3,68mm3 4. 4.9mm3 z tego co wiem to powinno być max .2
Też się nad tym zastanawiałem czy aby na pewno jest to wina nastawnika przepustnicy skoro na wolnych obrotach pracował równo ale po jego wymianie silnik pracował poprawnie w całym zakresie obrotów.
wolne obrót citroen citroen diesel wolne obrót wolne obrót citroen berlingo
schemat zasilacz antenowy dźwięk jednej słuchawce lenovo wartość skuteczna napięcia tętnień
radio samochodowe płyta ceramiczna amica
Schemat wzmacniacza Elektronika WM-5121 – gdzie znaleźć dokumentację? Klucz do odkręcenia blatu pralki Kernau – jaki wybrać? Torx T20, T25 czy krzyżak?