W takim razie co wzbudza ten alternator i dlaczego nie chce ładować -jak go sam nie wzbudzę
Często przyczyna tkwi w gnijącym BSM , daje się czasem ożywić
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Kolego właśnie tam jest druga szpilka . po podłączeniu przewodu na chwile kontrolka zgasła potem ponownie się zapaliła ? Jest to mozliwe aby alternator był bez wzbudzeni ! tutaj w sklepie tez jest oznaczenie tylko B+ http://www.rollco.pl/alternator-citroen-...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +. Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.
no a sterowanie rozrusznikiem , wychodzi z bsm czy bsi ? i wzbudzenie alternatora ? bo ten na a2 to tylko obciążenie
Musisz wziac multimetr i szukac. Kontrolka jest wlaczona miedzy +B i +D. Porownaj napiecia na tych dwoch wyjsciach. Glownym obciazeniem +D jest wzbudzenie alternatora.
Powolutku panowie, ciągłość kabli sprawdzona? Chodzi o sygnał wzbudzenia , obciążenia alternatora? Sprawdzone parametry akumulatora ?
W ASO wymienili alternator, przewód wzbudzenia alternatora i przekaźnik wzbudzenia alternatora. Dopiero po czasie będę mógł stwierdzić czy naprawa jest skuteczna.
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Jedynie miernikiem wszystko leciałem. To co piszesz to sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ? czy akumulator odłączyć od alternatora i sprawdzic czy alternator bez aku daje napiecie a jedynie doprowadzić napiecie do przewodu od wzbudzenia. Beze za 1h w domu to bede sprawdzać to co napisałeś .
No to nie stawiaj na nic więcej, tylko zaprowadź auto do warsztatu, dopóki jeszcze się nie zapaliło. Cienki przewód to wzbudzenie. Jeśli pasek piszczy, to albo jest do wyrzucenia, albo alternator jest uszkodzony. Napinacz prawidłowo funkcjonuje?
Cienki to wzbudzenie. Nie wiem po co tak kluczysz, masz do roboty alternator i już.
właśnie sprawdzałem już ten przekaźnik wczoraj i nie dochodzi do niego sygnał z wzbudzenia. pozostaje sprawdzenie przewodu z alternatora.
Czyli wyglądałoby na to że BSI nie steruje wzbudzeniem alternatora?? Ogólnie wszystko w samochodzie działa. Wracając do tematu złącza dwupinowego na alternatorze to jakie napięcia powinny sie tam pojawić czerwony L+ - ten jest chyba do wzbudzenia, po przekręceniu stacyjki zapodaje około 10,5V , drugi szary ma 0V.
Dolega mu brak wzbudzenia - albo kabelek przetarty albo BSI padło.
A na jakiej podstawie taka diagnoza ? Na wyłączonej centralce od gazu (czyli po prostu jeżdżąc na benzynie) również występują identyczne problemy. Zauważyłem też ciekawą prawidłowość (choć nie potwierdziłem tego jeszcze na 100%) - przy jeździe ze zmniejszoną mocą wycieraczki chodzą bardzo wolno, przy jeździe z normalną chodzą prawidłowo. To kieruje...
Alternator Mitsubishi.Na regulatorze jest L i DF. Wirnik przewodzi. Dałem nawet bezpośrednio napięcie na szczotki zasilaczem stabilizowanym i alternator daje prąd. W pon mam mieć całe auto. Będę coś szukał. Tylko tak mi zlasowal mózg ten alternator że nie jestem pewien swojej roboty. Dodano po 1 Koleś Kit, na pusto ładuje, sam akumulator. Zapne do akumulatora...
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
W Alfie 147 jtd alternator Denso daje 14V. Teraz nie pamiętam które jeszcze, bo minęły czasy naprawiania alternatorów. Regulatory do klasycznego Boscha z lat 80-tych można było kupić na dowolne napięcie od 13,8 do 14,5. Regulator reguluje napięcie na wzbudzeniu na wirniku i takie same jest na wyjściu.
Może być inny to na pewno. Kabel-oczko tak samo jak w starym ale w nowym sa 2 przewody który gdzie? Jeden wzbudzenie a drugi kontrolka dobrze myślę ?może ktoś ma schemat budowy alternatora 6 i 9 diodowego Vale? 9i już będzie po kłopocie) .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. a nawiasem mówiąc Cl8 już nie produkują a mój nie nadaje się do szybkiej regeneracji...
Na B+ powinno być napięcie takie jak na akumulatorze. D+ to napięcie wzbudzenia. Po odpaleniu powinno być bliskie napięciu ładowania. Skoro nie masz jak wyciągnąć alternatora to holuj do fachowca. Bo nie da się naprawić alternatora bez jego wyciągnięcia.
Teraz silnik pracuje normalnie, pasek był przestawiony o jeden ząbek na wale. Gdyby te instrukcje były bardziej czytelne i w ogóle gdyby istniały takie do mojego egzemplarza, to by było prościej ;) Pojawił się niestety inny problem - brak ładowania. Gdy odpaliłem kontrolka się świeciła. Sprawdziłem napięcie, które na klemach ma wartość poniżej 12V....
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
dzisiaj sprawdziłem alternatory z jakiegoś reno maja protokół BSS jednak i tak się sam nie wzbudzi sprawdziłem inne na lin i lin1 tez sie nie wzbudza mam jeszcze z reno alter. valeo nie wiem z jakiego auta ale pisze na obudowie przy pinie wtyczki regulatora com. jednak nic mi nie wykrywa zwykły sygnał + czyli L ale wysterowałem go przez PWM zmieniałem...
Witam. Mam problem z moim autkiem Citroen Berlingo 1.9 z 2003 roku, furgon, alternator valeo. Brak ładowania, napięcie takie jak z mierzone na akumulatorze czyli 12,4-12,6 V niewiele wzrasta po przygazowaniu, maks o 0,5V. Napięcie zmierzone na zaciska ch alternatora jak i na klemach alternatora jest takie samo. Po zapaleniu auta, kontrolka ładowania...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Witam, auto jak w temacie. Dokopałem się już że wzbudzeniem steruje niestety BSI. Sprawa wygląda tak zaplam kontrolka się pali cały czas, obroty na 3-4tysiące alternator sam się wzbudzi łądowanie jest można jechać i 4h -14.4volta. Na przewodzie z wzbudzenia było 0volt, dokopałem się do zączki przy lewym nadkolu zaśniedziałe wyczyściłem. Teraz pokazuje...
Witam Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V. Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre. To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami. Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek....
(at)Bieda z nędzą w 306 jest CPH, gdzie komputer diagnostyczny odczytuje to jako BSI. Wiem że w Xsarze II jest BSI, więc kazałem w nim sprawdzić. To byś się zdziwił, bo sam miałem przypadek w 2.0 HDI kiedy świeciła się kontrolka ładowania kiedy ładowanie było poprawne. Przepalony był bezpiecznik. Zasilanie kontrolki do zegara idzie z bezpiecznika,...
Niestety to chyba cisnienie oleju. Odlaczylem wzbudzenie alternatora i kontrolka sie nie zapalila. Czujnik cisnienia oleju jest faktycznie chyba jakos ukryty. Niedlugo jednak i tak autko idzie do mechanika z hamulcami to przy okazji zobaczy gdzie ten czujnik jest i czy lampka jest od niego. Dam znac Dziekuje za pomoc.
Pamiętajcie !!! jak ładowanie alternatora jest 14v więc nie może być uszkodzony !!! a przyczyno był urwany kabelek od wzbudzenia,przetarł go plastik osłony który znajduję się pod spodem. Wiązka z alternatora wchodzi do plastikowej osłony,i przy wejściu się przerwał. Po naprawie przewodu trzeba wykasować błąd który jest zapisany w kompie. :D TO BYŁ MÓJ...
Co do czystości to nie mam zastrzeżeń. Alternator ma przebieg około 80.000 km i wygląda wzorowo. Uzwojenia błyszczą się lepiej niż mogą obrączka. Jeśli chodzi o szczelinę to z tym nic nie zrobię. Taka konstrukcja Boscha. Zastanawia mnie jeszcze czy pomimo że do wzbudzenia dochodzi tylko jeden przewód to czy jest on wprost brany po kluczyku czy jakoś...
Jeszcze jedno pytanie, w którym momencie BSI podaje sygnał do wzbudzenia alternatora? Przy rozruchu silnika? Czy zależy to od jakiegoś parametru pracy? W sensie że np. wykrywa spadek napięcia-podaje sygnał na alternator? Chciałbym spróbować obejść cały moduł BSI, bo kupić cały zestaw BSI, kluczyk, stacyjka, komputer to koszt pewnie około 1500zł albo...
Kolego a może masz jakieś zwarcie na kablach do altka?? Może akumulator Ci się gdzieś styka klemami do budy auta. Gdyby nie to że piszesz o tym dziwnym dźwięku to mogło by jeszcze być wzbudzenie altka. Jeśli gdzieś nie styka to alternator nie będzie Ci ładował i będzie się świecić kontrolka. Pisanie bzdur i głupot podpada pod punkt 8.1 regulaminu forum,...
Z mojego doświadczenia taki objaw -- to uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia. Na 99 % ! W innych autach sygnał na kontrolkę idzie prosto z alternatora-- tutaj sygnał z alternatora idzie na komputer a ten dopiero decyduje czy oświecić kontrolkę czy też nie. W tym przypadku nie ma mowy o zarzeniu kontrolki - tak jak to w innych autach bywa. Bez rozbiórki...
Służe pomocą i radami. Mój nr. tel. 501669593 Pozdrawiam Wojtek Witam kolegę i mam taki mały problem z Citroenem XM 2.1D rok 93 Problem polega że brak jest włączenia dolnych kontrolek np: ładowania, otwierania drzwi i itd... przez co brak jest kierunkowskazów, ładowania akumulatora i teraz po sztucznym podłączeniu kontrolki do wzbudzenia alternatora...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam, Zamówiłem separator ładowania drugiej baterii http://obrazki.elektroda.pl/7043886400_1... Alternator w C8 ma zaciski B ( wiadomo +) L ( chyba lampka+?), D ( chyba wzbudzenie?) Z tego co wynika ze schematu to separator podpinam pod zacisk D+, i tu proszę o pomoc czy kabelek D+ to plus po zapłonie? dzięki za pomoc pozdrawiam
Mam już nowy komputer ze starym eepromem. Komunikacja po CAN jest jak należy. Można się skomunikować z ECU przez złącze diagnostyczne. W czasie pracy zero błędów na ECU. Silnik odpala, ale tylko poprzez wysterowanie plusem rozrusznika. W dalszym ciągu brak sterowania rozrusznikiem oraz brak wzbudzenia dla alternatora. Jest zasilanie pompy wtrysku. Prawie...
Problem w tym że auto było kilkakrotnie u elektryka i zawsze było wszystko ok(złośliwoś rzeczy martwych). nadmienię że była wymieniana kostka stacyjki bo nie dawała wzbudzenia na alternator , ale po jej wymianie czasem jest tak że zgaszę silnik otworzę drzwi ponownie je zamknę i przy przekręceniu w stan zapłonu pojawia się komunikat że drzwi są otwarte...
Witam Poszukuję informacji na temat zasilania przekaźników wycieraczek i dmuchawy. Brakuje plusa, oba przekaźniki są na jednym obwodzie. Nie wiem czy te przekaźniki powinny być zasilane ze stacyjki, innym przekaźnikiem czy z jakiegoś modułu. Awaria nastąpiła nagle, równocześnie wystąpiła awaria ładowania, urwany kabel wzbudzenia alternatora. czy ktoś...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Alternator Valeo i komputer BSM były wymieniane. Dodano po 1 Od alternatora idzie 1 przewód, ale był sprawdzany i wtyczka też. Już nie mamy pojęcia. Podejrzewamy, żeby jeszcze wymienić te bsi. Dodano po 2 Idzie cienki przewód, który wzbudza alternator z komputera głównego z 1 wtyczki, bo...
Witam! Pytanie do fachowców. Auto Citroen Jumper rok 2007. silnik 2.2 HDI A mianowicie miałem słabe ładowanie akumulatora (musiałem wzbudzać alternator poprzez dodanie obrotów) kiepski rozrusznik i słabą baterię. więc auto poszło na serwis. I tak został: sprawdzony alternator, wymieniony regulator napięcia, wymieniona nowa bateria i rozrusznik. Na stole...
Musiałem wymienić w C5 mk1 2002 r. cały słupek silnika. Auto trochę stało i przy próbie odpalenia posypał błedami z powodu słabego aku. Od tamtej pory po wyjęciu kluczykanie nie usypia się BSI. Świeci wyświetlacz centralny z datą, godziną, itd oraz przebieg tablicy z zegarami. Napięcie akcesoriów cały czas jest i tak pół godziny, aż właczy się tryb...
emeryt2 był najbliżej rozwiązania okazało się, że gdzieś w wiązce między alternatorem a przekaźnikiem nawiewu, jest przerwa, ponieważ alternator nie wzbudzał tego przekaźnika. Naprawiłem usterkę na szybko biorąc zasilanie po stacyjce
Alternator który kupiłem jest instalowany w serwisach jako zamiennik nie tylko w peugotach, z tego co się dowiadywałem to wystepują tam dwa rodzaje alternatorów, stary był firmy denso ten nowy nosi tylko znaki citroena. Zarowno nowy jak i stary jest na dwa kable jeden gruby drugi cieniutki (wg. mnie ten jest wzbudzający).
Może moduł wentylatora padł W tym aucie moduł wentylatora to rezystor i dwa przekaźniki. Jak powyżej wspomniano został wymieniony. Zresztą jeżeli by padł (sklejone styki) to wentylator by chodził na okrągło - nawet po wyłączeniu zapłonu. W tej sytuacji podpiąłbym komputer, najpierw czytanie błędów (niektóre z nich wprowadzają system w tryb awaryjny...
Typowy alternator ale czy jest samo wzbudny cięszko określic ale"cytat: Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego...
Witam mam problem z citorenem c4 1.6 VTi. Zaraz po uruchomieniu silnika startują wentylatory chłodnicy na pełnej prędkości. Diagnostyka komputerowa kalkulatora silnika mówi o błędzie P1676 - alternator sterowany/odebrano nieprawidłowe dane w sieci BSS. Alternator ładuje, napięcie prawidłowe. Klient zgłosił fakt że usterka pojawiła się po uszkodzeniu...
Witam Zakupilem ostatnio cytrynke porobilem pierdołki które były do zrobienia i pewniego wieczora zauważyłem pewną dziwną rzecz. Po zamknięciu samochodu po kilku minutach włącza się samoczynnie podświetlenie nałego wyświetlacza, dużego, podświetlanie zegarów, sterowanie klimą gdzie wszystko można przełączać ale wiatrak nie chodzi. Dzisiaj przysiedziałem...
Witam kolegów i mam taki mały problem z Citroenem XM 2.1D rok 93 Problem polega że brak jest włączenia dolnych kontrolek np: ładowania, otwierania drzwi i itd... przez co brak jest kierunkowskazów, ładowania akumulatora i teraz po sztucznym podłączeniu kontrolki do wzbudzenia alternatora oczywiście jest ładowanie !!! i zapala się kontrolka akumulatora...
wzbudzenie alternatora renault wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora
dziwna dźwięk laptop wymiana czujnik hamulec regulacja zegarka
VW Golf 1.4 TSI - Kod błędu 00768: Diagnoza i Rozwiązania Drut emaliowany, przewód instalacyjny, cyna lutownicza – skutki usunięcia niebieskiej osłony