Witam 1. Możesz sprubować pożyczyć/ kupić OBD loger. Koszt ok 450pln. Wtedy zbierze Ci logi podczas jazdy i można analizować. Możesz popytać czasem warsztaty mają taki sprzęt i udostępnią odpłatnie lub w ramach usługi. 2. Sprawdź stan EGR-a czy jest sprawny/ drożny i nie zacina się. 3. Sprawdzałeś czujnik położenia wału ? Może on odpowiadać za szarpanie...
Filtr paliwa wymieniany? Zabity filtr nie puści silnika na wyższe obroty, a przy okazji przelatujące bąble powietrza dostają się do zaworku stop i uniemożliwiają mu prawidłową pracę. Taka moja opinia - czy słuszna wyjdzie w praniu (w mojej Cytrynie Księżnej miałem taki właśnie przypadek). Najlepiej spójrz pod maskę i zobacz, czy przewodem paliwowym...
Myślę że wtryski do sprawdzenia i kompresja bo po objawach które opisujesz brak spalania na którymś z cylindrów.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Witam prosze mi podpowiedziec gdzie znajde urzadzonko regulujace obroty wentylatora w aucie CITROEN XANTIA 2000r,sterowanie manualne, cały czas wentylator pracuje na max.obrotach niemozna regulowac pokretłem,panel regulacji jest ok bo był podmieniany i zachowuje sie wszystko tak samo najprawdopodobnie jest ten regulator trafiony!!!,patrzyłem z grubasza...
Auto ma 12 lat. Czas najwyzszy wymienic uszczelke glowicy.
Witam Od jakiegoś miesiąca auto ma problemy, zaczęło się od falowania na biegu jałowym obroty skakały od 800 do 1200+. usterka pojawiała się i znikała. Po jakiś 2 tygodniach doszło do tego że przy ruszaniu obroty nie mogły przekroczyć 2000, jak w przypadku falowania usterka pojawia się i znika. Wystarczy wyłączyć silnik poczekać czasami pomoże czasami...
Pompa przykręcona sztywno jak zawsze. Wtryski sprawdzał pompiarz jakieś 10 000 km temu, były w porządku, nie sądzę że tak nagle zaczęły wszystkie lać, poza tym auto nie kopci i nie ma problemów z odpalaniem. Wszystko wygląda na zmieniony kąt wtrysku ale nikt nic nie robił, wczesniej było ok. Co w tej pompie odpowiada za kąt wtrysku? Co moglo się zepsuć?
georgesgr, wiem że jesteś fachowcem od francuskich aut, czy moje podejrzenia są wg Ciebie słuszne?
Może być wina cewki ale może być też gazownik - druciarz. Cewkę podmień na inną bo nic innego nie zdziałasz.
Znajdź oznaczenia skrzyni. Dowiemy się jaka siedzi. W moim RHY a siedzi w Peugeocie 306 kombi to na 5-tym biegu przy prędkości 90km/h mam 2 tyś. obrotów.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe? Dodano po 4 Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?
Po zmianie oleju obroty nie mogły sobie wzrosnąć... Chyba że automat ...
Po wymianie silniczka krokowego i zaadoptowaniu go na komputerze samochód zaczął chodzić na wolnych obrotach, ale potrafił jeszcze niekiedy zgasnąć. Więc udałem się jeszcze raz na stację diagnostyczną w celu podłączenia pod komputer. Komputer wykrył błąd czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (ciśnienie było zadurze wahało się w granicach od 300-700...
Objaw typowy dla usterki ukladu paliwowego, defekt świec żarowych nie ma związku z tymi objawami. Błędu ciśnienia turbo nie złapie bo nie ma czujnika ciśnienia. Usterka turbo nie uniemżliwi wkręcania się na obroty, będzie to jezdziło ale bedzie mułowate. Tryb awaryjny może wywołac również usterka przepływomierza - czesty przypadek to korozja elementu...
Nie na regulacje obrotów, nie ma wpływu.
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
Witam mam problem z citroenem Xsara II 2001r. , a wiec przy odpalaniu gaśnie , a gdy dodam gazu to odpali ale muszę chwile trzymać na gazie bo jeżeli nie będę trzymał to znowu zgaśnie , a gdy już odpali to wchodzi na wysokie obroty .
Próbowałeś czyścić przepustnice? Zbyt duża ilość syfu na niej, wprowadza sporą histerezę do układu regulacji wolnych obrotów, możesz tam właśnie mieć problem.
Ja tylko dokończę własny przypadek - wygląda na to, że faktycznie ten typ tak (czasem) ma. Niestety żadnemu z elektryków/mechaników/innych speców nie udało się znaleźć przyczyny, mimo wymiany czujników. Generalnie mówili, że to pewnie błąd komputera :) Zima 2 lata temu minęła i problem zniknął. Ostatniej zimy ani razu się nie pojawił :)
Skoro ubywa ci płynu chłodniczego to może od tego trzeba zacząć naprawę ?
Czujnik położenia wału? Podepnij pod komputer i zobacz czy są obroty.
Daj fotkę , sugeruje lampke poziomu oleju
Błąd P0341 wyświetla się na uniwersalnym komputerze i na Lexia , na uniwersalnym był opis czujnik wałka rozrządu wartość poza zakresem a na lexia by inny ale dokładnie nie widziałem. Błąd wskakuje zaraz po uruchomieniu na komputerze a kontrolka zapala się przy następnym uruchomieniu silnika , samochód pracuje w miarę normalnie , trochę falują niskie...
Nie wiadomo jakie ma obroty
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Synchronizacja wału jest? I jak wygląda ciśnienie po odpaleniu podczas pracy na wolnych obrotach?
Mam problem z citroenem xsarom picasso 2001 rok 1.8 benzyna. Samochód wchodzi sam na obroty jak puszcze doge z gazu to szarpie nie wiem co jest przepustnica wyczyszczona silnik krokowy też.
Problem jest chyba bardziej złożony niż myślałem.Kiedy silnik jest zimny i odpalę auto ,to obroty nie falują i są na poziomie 900 obr/min.Co jakiś czas czuć jednak ,że silnik jakby mocniej był obciążony na chwilę i wskazówka obrotomierza opada i wraca z powrotem do normalnego poziomu.Jest to kwestia minuty ,czasami dwóch.Kiedy włączę swiatła lub nawiew...
Witam! Napisz jaki masz silnik, który rocznik auta. Pozdrawiam
Sygnał z nadajnika obrotów sprawdziłeś?
oprnica nawiewu spalona, Kolejny który ma problemy z odróżnieniem opornicy od elektronicznego regulatora obrotów.
Witam serdecznie W mojej Xsarze Picasso (2005r, climatronic) mam problem - dmuchawa nie działa na najwyższych obrotach. Dokładnie rzecz biorąc to nie działa na połowie najwyższych obrotów (jeżeli przyjmiemy skalę 8 stopniowa, to na 1-4 działa, a na 5-8 działa tak jak na 4, nic mocniej już nie wieje). I to zarówno gdy jest ustawiony na auto jak i gdy...
No właśnie nie ma masy i plusa, dopiero gdy zwarłem przekaźnik to plus jest, ale masy nadal nie ma. Podpiąłem masę z karoseri i dmuchawa zaczęła pracować na pełnych obrotach. A jak wysterować to ustrojstwo?
Rozumiem . Dzieki panowie :)
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Tematem problemu jest citroen xsara pikaso 1/8 benzyna 115 koni 2002r.Podczas plynnej jazdy samochod zerwie na 2sekundy tak jak by sie wylaczyl ,podczas dojezdzania do skrzyzowania wylanczajac dany bieg zwiekszaja sie na momet obroty silnika wlaczyl sie czek ktury diagnozuje uklad elektroiczny zaplonu.
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
jako ciśnienie paliwa na wolnych obrotach to moge byc zawor cisnienia paliwa na pompie wtryskowej
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Jeśli chodzi o obroty to trzeba zrobić diagnozę komputerem, być może umiera silniczek krokowy, co do układu wydechowego, to oznacza koniec żywota któregoś z tłumików, albo końcowy, albo środkowy jeśli występuje.
Sprawdz ciśnienie paliwa.
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Witam. Citroen Xsara ii 1.4 benzyna bez LPG 57 kw. 2002r. Nie jestem jakimś znawcą ale postaram się jak najdokładniej problem opisac. Więc jak w temacie podjeżdżam pod dość stromą górę na biegu 2 bardzo ładnie przyspiesza dobija do 3000 obrotów wrzucam 3 i bum obroty spadają co jest normalne po zmianie biegu po czym powoli stopniowo w dół poniżej 500...
Sprawdzić przelewy, ciśnienie w szynie i obroty w czasie rozruchu.
Mam problem z samochodem Citroen Xsara 1,4i. Samochód gaśnie podczas jazdy, gdy wciskam sprzęgło i redukuje bieg. Chciałbym zapytać co może być przyczyną? Wykluczyłem silniczek krokowy bo wolne obroty są dobre. Z góry dziękuję.
Podczas powolnego gazowania spada do około 0.6 bar. A wraca z powrotem do 1 bara?? Jak go utrzymasz na danych obrotach?
Wymienił mi elektryk regulator ten na silniku dmuchawy i klima wróciła do sprawności i obroty silnika dmuchawy
Economy mode wyłączy się jak odpalisz. Ewentualnie da się z niego wyjść w BSI przy użyciu LEXIA - a co do niej - podłącz i zobacz w czym jest problem. Zobacz czy jest zezwolenie na start, czy widzi obroty wału - takie "pierdoły" :D.
w tej opornicy sa dwa tranzystory które ulegaja uszkodzniu własnie, a wentylator jest zwierany poprzez przekaznik i wóczas pracuje na maxsymalnych obrotach.
Witam. Mam problem z moim citroen xsara II 1.6 16V 110KM. Gdy silnik jest zimny silnik skacze na obrotach nie dużo tak z 1tys do 1,4tys. Gdy ruszę dalej czuje skakanie obrotów, przerywa troszkę. Co może być tego powodem. Gdy silnik się rozgrzeje objawy mijają.
Problem pewnie leży w LPG.
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Witam posiadam Citroena Xsare II 1.6 16V i moj problem polega na tym , ze falują mi obroty a tak dosłowinie to tylko drży wskazowka lecz czasami przy ruszaniu spadnie tak z obrotow , ze zgasnie albo gdy stoje w miejscu i na biegu jałowym mu zwieksze obroty to spada ponizej 500rpm zachowuje sie tak jakby zgasnal zaswieca sie akumlator doslowie na mniej...
Nie ma sprawy.
1.4 rok 1998
Wina nie dzialajacej dmuchawy, ze dmuchawa chodzi na najwyzszych obrotach? Nic nie rozumiem...
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy czy czasami nie pokazuje głupot kiedy świrują wolne obroty. Wygąda na to, że ECU próbuje "zbić" wolne obroty opóźniając zapłon bo sterowanie regulatorem nic nie daje. Kiedy sa podbite sprawdz czy kanał wolnych jest całkowicie zamknięty.
Czy na tym forum nie ma nikogo, kto byłby mi w stanie pomóc? Wymieniłem filtr powietrza. Był całkiem zawalony, ale i to nie przyniosło żadnej poprawy. nie wiem co mam dalej robić
Dzieki za pomoc Wskażnik ruszył i pokazuje ilość paliwa. Nawet rezerwa się włączyła. Teraz dla odmiany wysiadł obrotomierz. Nie pokazuje obrotów silnika !!
nie za bardzo zrozumiałem , za małe ciśnienie na szynie i dlatego sprawdzać wtryski ?a może pompę wysokiego ciśnienia lepiej ?zużycie mam w normie , silnik po odpaleniu pracuje stabilnie , także przy przyśpieszaniu , żadnych czkawek , wchodzi na obroty do maxa ,
Nie będzie to wina regulatora obrotów. Prędzej zanika zasilanie ma elektrowentylator.
Nie, "w silniku wentylatora".
auta już dawno nie mam ale pamietam, że udało mi się naprawić to po chamsku. Zdjąłem przezroczysty plastik, odpaliłem nawigację z prędkościa, wyyjechałem autem i podczas jazdy np 60kmh palcem naciągałem wskazówkę w dobrą stronę aby skalibrować z odczytem z gps. Obrotomierz dostosowałem do obrotów biegu jałowego czyli ok. 800
Posiadacz xsary HDI dozuje napięcie. Nie ujawnił jeszcze taśm prawdy na których widać wysokie obroty i odczyt z przepływki. Ja preferuję taką metodę do diagnozy turbo. Najmniej brudząca.
Jeżdze xsarą 98 z silnikiem1.4 z przebiegiem 80tys.Na wolnych obrotach jeżeli przegazuję wydobywa się dziwny dzwięg jakby walniętego tłumika byłem sprawdzić tłumik jest o.k w warsztacie facet powiedział mi że mam luzny korbowód lub obróciła się panewka w co raczej nie wierze.dzieje się też tak jeżeli zaciągne ręczny dam na jedynke i powoli puszczam...
xsara odpalona,uszkodzony był przewód od czujnika obrotów wału korbowego i przestawiony rozeząd o jeden ząb, dziękuję wszystkim za pomoc
jesli sonda nie dziala na gazie masz zle zrobiana emulacje badz za uboga mieszanke gazu nie wykluczoine ze masz przytkany katalizator
Witam, posiadam auto Citroen Xsara 1.9 D. Problem polega na tym, że po odpaleniu na ssaniu podczas postoju falują obroty, podczas płynnej jazdy szarpie, a gdy się nagle przyśpiesza to jedzie normalnie. Z góry dzięki.
Ten silnik w temperaturze jaka teraz mamy odpali bez świec wiec to nie ich wina. Jakie jest ciśnienie paliwa i obroty ? Bez tych danych nic nie zdziałamy...
Niestety nie udało się. Zastosowaliśmy oddzielny potencjometr do regulacji obrotów Na tym się skończyła przygoda z tym autem/
Nie wiem co się stało ale citroen odpala dołączyłem akumulator na godzinę po podłączeniu akumulator samochód odpalił tylko na wysokich obrotach odcina coś i gaśnie ale nie za każdym razem
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
Powiedz jakie obroty silnika i ciśnienie paliwa widzi sterownik w trakcie rozruchu zimnego silnika?
Obydwa wykresy w normie , o co Ci właściwie chodzi . Gdzie masz te wykresy przy wyższych obrotach , a nie przy dodawaniu gazu?
Ja w swoim usunąłem, narazie działa. Faktycznie mogłem go wydmuchać z brudu- przecież tam po to jest , ale od momentu wywalenia tego sitka jest ok. Ssilnik nie wariuje na wolnych obrotach , trzyma równe obroty i nie gaśnie. Pisałem co zrobiłem ale każdy ma wybór co zrobić. Nie do końca zgazam się z konecznością zamawiania pompy WC- ten regulator już...
Witam Nie wiem jak dokładnie jest w tym modelu ale w moich samochodach zawszę się to wykręcało chyba coś koło 2 obrotów (tam jest normalny gwint nie żadne zapadnie)
czym chatrakteryzuje sie brak mocy? nie wkreca sie w obropty? pracuje w trybie awaryjnym, ograniczenie obrotow? kopci? na jaki kolor? jakie bledy podczas braku mocy? jaki wydatek paliwo/obroty? w jakich granicach pobor powietrza?
jasne, że na znaki strzałka na dole do punktu stałego, tylko można to ustawić kilka obrotów w lewo albo kilka w prawo
Masz ten sześciopozycyjny przełącznik nawiewu? Wentylator nie chodzi na maksymalnych obrotach cały czas i nie daje się wyłączyć?
Witam serdecznie wszystkich, mój Citroen Xsara z silnikiem 2.0 hdi gaśnie podczas jazdy, oczywiście jest kontrolka check engine, czasem ogranicza obroty lub nie. Gdy zgaśnie podczas jazdy trzeba chwile odczekać i znów trochę się przejedzie. Gdy wyjmę czujnik ciśnienia paliwa który jest w pompie, przedmucham go i usunę błędy z komputera będzie przez...
Nowy nie z rozbitka http://allegro.pl/alternator-nowy-citroe...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Witam dwa tygodnie temu był wymieniany rozrząd Tydzień czasu było ok Po tygodniu przy jeździe słychać gwizd jak by turbina Gwizdała a turbiny nie ma w nim Na wolnych obrotach nie gwiżdże Co może się dziać z autem Pozdrawiam
bozo86 jak tam udało się znaleźć przyczynę ? mam podobne objawy u siebie w C4GP 1.8 16V. Odpalam na benzynie zimny silnik, wchodzi na obroty płynnie schodzi do jałowych płynnie i w tym momencie zaczyna szarpać silnikiem przez 10-20 sek. - stabilizuje się na jałowych obrotach ale dodanie gazu dławi go. odczekanie 2-3 minut lub kilkukrotnie wprowadzenie...
Witam. Mam problem z Xsarą Picasso 1.8 benzyna/gaz. Po zdjęciu nogi z gazu na którymkolwiek biegu, po około sekundzie, coś szarpie samochodem ( jakby odcinał gaz albo paliwo). Dodatkowo zaobserwowałem, że po "uderzeniu" ( puknięciu) nogą w gaz, samochód sam dodaje gazu i wchodzi na obroty, po czym powraca do normalnej pracy. Czy ktoś spotkał się z podobnymi...
Ok dzięki za odpowiedź, niestety w tym aucie pod kanapą nie ma klapki i chyba bez demontażu zbiornika się nie obejdzie. Zabiore się za to poobiedzie. Dzięki Pozdrawiam saly Tak na koniec dodam że po wymianie pompy auto pali na dotyk i zaczeło pracować równiej, bo przed wymianą na wolnych obrotach i podczas jazdy wariowały obroty, przycyzną było uszkodzenie...
Czy używałeś dmuchawy na niskich obrotach (ustawienie 1÷3) i przy przymknietych wlotach powietrza do kabiny ?
A czy ten błąd może wpływać jakoś na moc auta? Wg. mnie nie powinien w żadnym wypadku, chyba,że ogólnie Antipollution Fault jak już się zaswieci to zmniejsza moc? Bo zawsze gdy świeci się ten błąd to samochód po odpaleniu nie wkręca się na obroty, dopiero tak po 2-5min turbo się załącza i już do końca jazdy jest moc.
Najlepiej by było zobaczyć czy do zegarów dochodzi poprawny sygnał VSS. Nie jestem w stanie teraz podać jaki przewód, jaki pin w której kostce. Włączając tam multimetr, na zapłonie toczyć samochód to napięcie powinno przechodzić od 0 do 12V. Jeżeli przy toczeniu jest tak to znaczy że może być winny zegar. Jeżeli nie to może być uszkodzona instalacja...
Chodzi o to że wyrwało gdzieś lewe gniazdo, napinacz się złamał, a pasek przeciął mi zbiorniczek z pompy, ech.... Berdzo groźna awaria! Te skutki, które widać, to może być tylko wierzchołek góry lodowej. Silnik był na obrotach. Mogło pozamiatać wiele rzeczy. Ale niekoniecznie! Bez mechanika się nie obejdzie.
Witam, Xsara I, 2000 r. Silnik 1,8 8V. Usterka objawia się następująco: po zagrzaniu silnika, temp od ok. 80 st. C (nigdy nie występuje przy zimnym silniku) przy wysprzęgleniu lub jeździe na niskich obrotach ok 800-900 obr/min zapalają się następujące kontrolki : ciśnienia oleju, STOP, przegrzanie silnika, Kontrolka poziomu płynu hamulcowego. Nie włączają...
na skrzyni powinien byc cylinderek ok.10 cm dlugosci przy nacisnieciu sprzegla wysuwa sie o ok5 moze 10mm.popychajac taka blaszke ktora chyba jest na sworzniu ktory wchodzi do skrzyni no i ta lapa jes w kolnierzu skrzyni ona posuwa lozysko do docisku wtedy mozesz zmieniac biegi.Moim zdaniem jeli to nie cylinderek badz za malo plynu to bedzie to docisk...
Siemka .Więc tak podciśnienia muszą być podłączone zdjęcie nr. 2 przedstawia ,zawór opróżniania kanistra,( opary ze zbiornika paliwa wcześniej przechodzą przez filtr węglowy który jest w zakolu) podciśnienie samo nie spadło ,prawdopodobnie zostało zdjęte gdyż nie działa silniczek krokowy( odpowiedzialny za wolne obroty silnika) proponuję na początek...
Witam wczoraj pojawiły się stuki w okolicach lewej części silnika (od pasażera) na niskich obrotach przy dodaniu gazu stukanie ustaje co może być przyczyną jak myślicie ???
Nastapił przełom w sprawie.:) Auto odpala ale kuleje nie ma jałowych obrotów i a na wysokich straszanie przerywa . Ja w tej chwili mój typ to cewka WN tylko jak ja sprawdzic zeby nie kupowac nowej
Auto gaśnie podczas dłuższej jazdy gdy dodaje więcej gazu. Przy zimnym silniku trochę dłużej odpala niż normalnie ,ale chodzi na normalnych obrotach. Problemy sprawia dopiero wtedy gdy są 2 kreski wskaźnika temperatury silnika. Wtedy ma wysokie obroty na wolnych obrotach ,a gdy dodam więcej gazu np. przy wyprzedzaniu gaśnie. Dlatego prawie nie używam...
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Geometria tez jest sprzed roku i zapewne kilku tys. km. Jesli lekko sciaga, mimo ze opony i cisnienia dobre, to moze to byc skutek roznicy w oporach obrotu kol (np. hamulec nie odpuszcza do konca) lub kumulowany skutek roznicy katow wyprzedzenia swoznia (na granicy tolerancji) i kata zniosu tylnej osi (nie probowano go nieco zniwelowac w ramach luzu...
obroty citroen xsara obroty citroen xsara picasso citroen xsara wysokie obroty
regulator nagrzewnicy czyszczenie głowicy magnetofonowej silnik magnetofonu obroty
brama przesuwna kosiarka faworyt
Kamera z kolorowym obrazem w nocy - jaką wybrać? Jak wyłączyć basy w Chrysler Town and Country?