Otwieram na prośbę autora.
Sterowanie elektroniczne, w silniku.
czy to wersja bez klimatronika???
Codzi tu o bezpiecznik termiczny, który jest w opornicy od obrotów silniczka dmuchawy. Szukaj oprnicy koło silniczka. Pozdrawiam.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
Witam serdecznie W mojej Xsarze Picasso (2005r, climatronic) mam problem - dmuchawa nie działa na najwyższych obrotach. Dokładnie rzecz biorąc to nie działa na połowie najwyższych obrotów (jeżeli przyjmiemy skalę 8 stopniowa, to na 1-4 działa, a na 5-8 działa tak jak na 4, nic mocniej już nie wieje). I to zarówno gdy jest ustawiony na auto jak i gdy...
Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość. W tym regulatorze BEHR, padają przede wszystkim nie tranzystory mocy, lecz scalony układ sterujący nimi. Jest to jakiś układ na zamówienie, nie kupisz go w sklepie. Psuje się tak, że wcale nie ma obrotów, albo są maksymalne, albo przypadkowo się zmieniają. Do wyboru jest albo kupienie całego wentylatora, albo samego...
Prawidłowo . Tak ma być
Moge ci tylko tyle powiedziec,wyciagniesz to w 5 minut i opornice odkrecisz od wentylatora w minute.Zdjecia jakies mam z opisami ale to juz po zdemontowaniu ale badzmy odrobine powazni,zaingeruj osobiscie troche sam.
Włącznik dmuchawy.
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Sprawdź filtr pyłkowy, bo w xsarze w wersji bez klimy jest on na wylocie z wentylatora, tuż nad nogami pasażera, z prawej strony - wewnątrz auta. To że ktoś ci pisał by sprawdzić skuteczność nadmuchu - czy na WEW jest to samo co ZEWN, to w xsarze się nie sprawdzi. Dlatego że tu filtr jest nie na podszybiu we wlocie powietrza, lecz na wylocie wentylatora....
witam dzieki za pomoc i prosze o jeszcze wytumaczenie ale jak zobacze fotki to moze sie uda :D:D:D
Nie szukaj schematów. Ja te typowe usterki naprawiam tak - przecinam ten gruby biały przewód który zasila dmuchawę. Stosuję odpowiednio duży przekaźnik oraz dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Zasilanie biorę z pod śruby 8 a sterowanie przekaźnika z innego obwodu gdzie pojawia się 12 V po zapłonie. I tyle w tym temacie.
Najczęściej wytopione styki w regulatorze dmuchawy.
Proszę o informację w samochodzie citroen xsara , który bezpiecznik jest od dmuchawy nagrzewnicy. Proszę podać jego nr
Zwykła czy picasso?
moja jest z 2001 , musisz się trochę pogimnastykować , połóż się na plecach między fotelem a miejscem na nogi i patrz do góry (czyli będziesz widział spód schowka) te bezpieczniki są dokładnie na środku , poprowadzone są do nich kabelik : żółty , zielony , czerwony i chyba fioletowy (na pierwszym zdjęciu widać) , trzyma je tylko jedna śruba więc łatwo...
Wysterowanie na opornice jest? Czy napięcie jest na dmuchawie? Dmuchawa sterowana masą.
Uszkodzony regulator dmuchawy.
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
Tak, to jedna mozliwość. Druga to przekaźnik dmuchawy, wytapiało kostkę.
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Tak kolego opornica siedzi. http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtop...
Opornica wentylatora.
Tam nie ma rezystora tylko moduł tranzystorowy. Przykręcony do dmuchawy.
ok. dziekowac
Dmuchawa załącza się tylko na max. co jest?
poszła kostka stacyjki
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
opornica jest trafiona ale to trzeba jeszcze sprawdzic;-)
Czyli bezpiecznik termiczny?
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
El. szyby, wycieraczki, dmuchawa
Z dmuchawy.
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
Witam Problem dotyczy Citroena Xsara II 1.6 16V z 2001r i stopionego bezpiecznika 17. Podczas jazdy poczułem straszny smród spalenizny. Po wnikliwym obwąchaniu auta dotarłem że jeden z bezpieczników stopił sie. Po jego wymianie na nowy przestała chodzić na zapłonie dmuchawa uruchamia się dopiero po odpaleniu silnika. Aby tego było mało nowy bezpiecznik...
Aktualizacja: Wentylator kabinowy po wyjęciu i sprawdzeniu na krótko działa. Gdzie szukać sterownika?
Dodatkowe grzałki w układzie chłodzenia silnika lub zasilają tzw grzejnik elektryczny za dmuchawą.
Mam problem brakuje mi przekaznika do dmuchawy.Potrzebuje jakis numer tego przekaznika albo zdjecie czy schemat.Pozdrawiam
Przestała mi działać dmuchawa. Poodkręcałem wentylator aby go sprawdzić, ale okazało się że musiałem wymienić rezystor. Po skręceniu dmuchawa nie wieje na szyby. Jakby nie działał przełącznik pozycji nadmuchu. Czy mogłem coś źle poskręcać? Albo coś źle założyć?
Wymienił mi elektryk regulator ten na silniku dmuchawy i klima wróciła do sprawności i obroty silnika dmuchawy
Jakie tam są tyrystory?
a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :) Bo tak powinno być. AREK00AR - szukaj kogoś z Peugeotem 306, to bliźniak dla Xsary. A Xsara Picasso zdecydowanie inna konstrukcja deski rozdzielczej, choć dmuchawy mogą być identyczne.
Odradzam te operację dla osób nie obeznanych z mechaniką bo wyciągając tę dmuchawę łatwo ją uszkodzić i narobić nieszczęścia. Ze względu na trudny dostęp mogą być problemy z ponownym montażem we właściwym położeniu a dodatkowo podczas zwalniania kolumny kierownicy można uszkodzić spiralę poduszki. Lepiej dac to do roboty fachowcom a swoje umiejętności...
Masz zamontowane webasto, ten przekaźnik jest od uruchamiania dmuchawy w środku przez webasto. Zmostkowanie przewodów uruchomi dmuchawę(jak problem w tym przekaźniku) Odcięcie najczęściej jest w okolicach wtyczki od dmuchawy w środku.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
akumulator xsary radio citroena citroena jumpera
ariston termet montaż nóżek telewizora pierwsze litery
kabel brake radio diagbox peugeot
Napęd wałków przeciwbieżnych – koła zębate, pasy, przekładnie stożkowe, serwonapędy Viva VS9000 – tuner cyfrowy DVB-S czy analogowy? Ferguson AF 3018, MPEG-2, satelitarny