Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
Może źle zrobiony rozrusznik. Jak wciśniesz sprzęgło jest tak samo?
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
Sprawdź ciągłość cewek na stojanie, potrafią cię złamać w pobliżu śrub którymi jest skręcony rozrusznik.
Nie, nie można. Cały czas brak masy silnika. Zrobisz w końcu coś dobrze i porządnie, czy w kółko będziemy ufoludów szukać? Bądź uprzejmy zrobić czynność następującą: - grubym przewodem (minimum 50mm2) poprowadź połączenie od minusa akumulatora do silnika, następnie od akumulatora do nadwozia (karoserii), a potem jeszcze od karoserii do ramy. I to wszystko...
Silnik składany młotkiem. Łożyska nowe do wymiany. Wał do centrowania. Czy pomiędzy karterami jest oryginalna uszczelka czy naj* silikonu? Kartery są oryginalne od pary, czy prawy karter był wymieniany (wada: kiepskiej jakości stop aluminium, ciężki wydech i cienkie odlewy = pękanie mocowań wydechu)? Prawidłowo silnik powinien być montowany na ciepło,...
W całości, te same pompy szły do a80 i a6 ;) https://obrazki.elektroda.pl/8047281200_...
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Czy ten silnik ma automatyczny dekompresator?
Przed spisaniem silnika na straty spróbuj zdjąć śmigło z ośki i zobacz wtedy jak obraca się silnik. Śmigło przy upadku mogło zostać bardziej wbite na ośkę i ociera o obudowę silnika.
Tak czytałem ten temat !!! Ale tu jest całkiem coś innego gdyż u mnie silnik ciężko kręci za pierwszym razem rano ale również zdąża się to w ciągu dnia. Wszystkie kable wyczyszczone od aku aż do alternatora i rozrusznika, masy również. Na silnik podałem dodatkową masę i też zbytnio nie jest lepiej. Na rozruszniku bez obciążenia jest spadek rzędu 0.1v...
Ja nadal nie rozwiązałem problemu, narazie odłożyłem temat lecz mam podejrzenia że to może blokuje się koło posrednie rozrusznika, być może jest za duży luz i coś się blokuje, uważam tak gdyż ten maly dekielek mam uszkodzony wewnątrz tam gdzie wchodzi walek kola zebatego
u mnie koledzy kilka razy obruci silnikiem i kaplica a jak obraca to bardzo wolno. Aku nowe, kable nowe a rozrusznik był w lecie robiony tylko miał ostatnio lekko przetarty stojan i te szczeliny na kumutatorze sa bardzo niskie. Cy to moze byc przyczyna słabego kręcenia?
No to problem w silniku..., bo zakładam, że drugi rozrusznik zachowuje sie podobnie, tak jak i wymiana akumulatora taż nie pomogła...
Sprawdź klemy czy się nie grzeją.
jutro postaram się zrobić pomiary i napisze co i jak , lecz niestety posiadam tylko miernik made in china za 23 zł
Do sprawdzenia połączenia elektryczne akumulator->przekaźnik->rozrusznik. Na odpalonym silniku jest włączony rozrusznik? To ten przekaźnik pyka przy probie rozruchu czy już po włączeniu samej stacyjki?
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
3. Maksymalny prąd rozruchowy, obstawiam 2A, a to może być właśnie przyczyna. Szukaj akumulatora podającego prąd przynajmniej 3-5 amperów. No bez jaj, chcesz silnikiem 40W odpalić ?? Co najmniej w okolicach 100A.. Jak zwiększył kompresje to bez wymiany rozrusznika się nie obejdzie, albo jakiegoś moda...
Jak ciężko kręci to od tego zacznij, podłóż inny pewny akumulator, ewentualnie napraw rozrusznik. Następny w kolejności jest czujnik położenia wału.
Mógł się przykleić do OPC.
Jeżeli bez świecy ciężko kręci to jest źle coś poskładane, zahamowany hamulec lub cewka ociera o koło magnesowe, ewentualnie nie ma oleju.
nie wiem czy to wina łożyska To je wyciągnij i sprawdź.
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Ciężko kręci silnik czy nie chce zapalić od razu ? Jak rozgrzany pali na dotyk?
Wiadomo, że mało paliwa = gorsze smarowanie, ale po to są te minimalne nastawy H i L gaźnika. Nie można przeginać, ale nie ma co dramatyzować ze bieg jałowy po kilku minutach ją zabije. Piłą pracowałem trochę. Trochę jeszcze muszę podregulować gaźnik, ale jak już odpali to śmiga. Spostrzeżenia: 1.Myliłem się, co do powietrza w wężyku paliwa po dłuższym...
Weź gumowy młotek albo zwykłym przez jakieś drewno pouderzaj w dekle dookoła wału silnika. Fachowo to się nazywa odpuszczanie naprężeń łożysk. Jeśli dekiel ma ciasne gniazdo łożyska a tylko przykręcałeś go do stojana, to pewnie dlatego ciężko kręci.
Jeśli komp nie pokazuje błędów to, trzeba poczekać aż to się powtórzy, może wtedy pokaże się błąd.
Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
Nie ma tam jakiegoś automatycznego dekompresatora ułatwiającego rozruch? Może on nie działa jak należy.
Przewód masowy do silnika sprawdzony? Czy słaba masa (plecionka od rozrusznika do ramy) może powodować takie objawy?? Może, i to bardzo
Może jakieś dodatkowe odbiorniki prądu są włączone typu chłodnia mrożnia agregat itp..dlatego ciężko kręci?
Na wałku rozrządu lub w silniku jest taki odprężnik mechaniczny. Działa tak do 1000 obrotów aby silniki ogólnie wszystkie mogły odpalić na małym akumulatorze takie jak kosiarki traktorki i inne typu honda gx coś tam. Przyczyna dużej kompresji są zazwyczaj źle wyregulowane zawory. Odrobinę za duży luz na wydechowym powoduje to że podczas rozruchu w początkowej...
Regeneracja tego rozrusznika wygląda trochę na kpiny. No właśnie tak stwierdziłem za pierwszym razem jak odebrałem auto. Podmienię najpierw na inny aku, ewentualnie podładuję swój na maksa. A może mieć jeszcze wpływ kostka stacyjki? Bo podczas zapłonu zaświaca mi się service przez sekundę, potem gaśnie. I wina tego faktu to właśnie ta kostka. Kiedyś...
Witam, jak zwiększyć siłę wspoamgania w roverze 600 1.8 115KM? Dziewczyna ma trochę ciężko kręcić. Moim zdaniem jest ok to wspomaganie, ale ona chciałaby coś w stylu trybu city :) Zaczął bym od sprawdzenia czy układ jest w 100% sprawny. W starym samochodzie zdecydowanie może niedomagać. Jeśli chcesz mieć funkcję "City" warto kupić fiata. On stosuje...
A silnik pracuje normalnie? Albo rozrusznik nie styka sie dobrze do masy trzeba było by zmierzyć, jakie dostaje napięcie.
Myślę że to wina sterownika silnika bo nie wyświetla mi kontrolki grzania świec ani po podłączeniu nie ma testu tej kontrolki. Trochę dziwne
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
mam pewność że z rozrusznikiem jest wszystko ok bo podmieniłem go z innym toledo u mnie bez zmian a w tym drugim kręi idealnie gdybym nie sprawdzil nie pisałbym że jast na 100% ok. a do forum uciekłem sie o mehaniy nie potrafią tego naprawić wiem że to w takim razie nie są najlepsi mechanicy ale nie mogę sobie pozwolić na to by auto stało w warsztaie...
Uszkodzony wirnik.P
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Może zawory stoją, sprawdź je.
Niestety trzeba było oddać do serwisu.
natychmiast do mechanika! może jeszcze uratujesz przekładnię kierowniczą, ale to nic! jak w czasie jazdy coś się spieprzy to ...
Pytanie, czy dasz radę kręcić tak, żeby naładować ten telefon - przy 0.1A ciężko się kręci, a pewnie telefon potrzebuje więcej - jak jest za mało, to się nie ładuje.
Miałem to samo z masterem. Złej jakości paliwo zakleiło pompkę, która napędzana jest z silnika wentylatora. Rozkręć pompkę i ją wyczyść a wszystko wróci do normy. Możesz też wymienić paliwo i przeczyścić zbiornik ale ja tego nie zrobiłem
Mi ta sprężarka wygląda na zatartą, normalnie słychać tylko cmok cmok a nie jakieś metaliczne ły ły. I strasznie ciężko kręci się.
No właśnie olej jest Oki,ani nie zmienił koloru ani nie zauważyłem jego ubytku lub nadmiaru , ani mazi nie ma na korku od oleju ani na bagnecie ani w zbiorniczku , ale ciśnienie jest wysokie tak mi się wydaję bo syczy , gdzieś pisali też że może być walniety korek od zbiorniczka,gdzieś również wyczytałem że z tyłu jest chłodnica EGR i z tamtąd lubią...
Witam, mam problem z maglownicą mianowicie: Dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie maglownicy no i zaniepokoił mnie fakt że ciężko kręci się kierownicą. Jednym słowem mam obawy żeby nie uszkodzić pompy wspomagania. Czy może macie jakiś pomysł co to może być?
przeczytałem podobne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi, rozrusznik ciężko kręci - jak z baterii, 1-2 obroty i cisza. Szczotki nówki, elektromagnes-nówka, tulejki nówki, połączenie do akumulatora wyczyszczone, akumulator dobry. Problem pojawił się z dnia na dzień- palił coraz słabiej, zmieniłem wszystkie w/w części i jest jeszcze gorzej (nowe tulejki...
Sprawdź kompresję
Akumulator quada nie jest w stanie zbyt długo dostarczać prądu do rozruchu zwłaszcza jak jest za duży pobór. Ciężko pali, czyli rozrusznik ciężko kręci i nie ma siły go obrócić, czy kręci ale nie chce zapalić? Nowy quad po dotarciu wymaga regulacji gaźnika i tu może być problem że nie chce załapać. Pomijam fakt jakości tego sprzętu (bo zaraz ktoś wyskoczy...
Trzeba było tak długo czekać z uszkodzonym uszczelniaczem?Stąd tyle rdzy.Zatarte łożysko,zajechany silnik i stąd ten duży pobór prądu.Zdejmij pasek napędu,obróć kołem ,zobaczysz jak ciężko kręci się kosz.Włącz pralkę bez paska,niech chodzi bez obciążenia.Posłuchasz jak wtedy pracuje.Cęgi Dietza w rękę i zobaczyć jaki silnik pobiera prąd.Jeżeli silnik...
Witam, mam problem z pralką, otóż po załadowaniu kilku rzeczy i nalaniu wody pralka ma ciężko kręcić bębnem. Kręci ale zbyt mozolnie. Bez ubrań radzi sobie bezproblemowo. Wirowanie odbywa się bez problemu. Tachometr ok bo moduluje obrotami ładnie. Silnik komutatorowy przewinięty w całości, komutatory wymienione na nowe szczoki od nowości prawie cała...
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
hehe tulejki nowe ale ciekawe jak jest średnica wirnika w miejscu gdzie jest tulejka - pewnie prawie 1mm mniej niż powinno być
Witam kupiłem nową pompę hydrauliczną podnośnika i ciężko się kręci I tak ma być.
Musisz, wykręcić mechanizm i sprawdź napęd tonera, prawdopodobnie ślizga się na sprzęgle samozaciskowym. Oczywiście sprawdź również toner czy się ciężko nie kręci.
Zatarte łożyska w górnej części amoryzatora...
Witam Jak w temacie. Pacjent Fiat Stilo 1.9 120KM Multijet. Problem pojawia się po kilkugodzinnym postoju, np. po nocy lub po wyjściu z pracy. Podczas odpalania słychać, że ciężko mu się kręci. Zapala po 2-3 obrotach wałem, ale wał obraca się dość wolno. Tak jakby coś go trzymało... Co ciekawe jeśli zgaszę silnik 5 minut później i odpalę ponownie, podobnych...
Pierwsze objawy - to może być przypalenie blokady drzwi.Dalej - trzeba ręcznie sprawdzić łatwość obracania bębna - być może nadwerężone łożyska,lub coś tkwi w bębnie.Najlepiej jednak wezwać fachowca,bo koszt wcale nie musi być duży,a możesz zaszkodzić.Pozdrawiam.
Witam mam taki problem ciężko kręci rozrusznik na zimnym ,na ciepłym kreci dobrze . Co to może być jak nie było mrozu tak do -1 palił elegancko z rana mróz -10 i już ciężej kręci
Witam - ten silnik po rozkręceniu obudów nie ma centrowania i bedzie się ciężko kręcił , oraz nie wolno go podłączać pod napięcia . Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/7469006600_... Dodano po 2 Na czerwono zaznaczyłem miejsca które należy dokładnie przeglądnąć . Dodano po 3 To jest schemat tego silnika oraz sterownika .: https://obrazki.elektroda.pl/2421400900_...
Silnik był sprawdzany ogólnie pralka była mało używana, tyko jako awaryjna szczotki są jak nowe komutator po wyczyszczeniu też i żadnych wgłębień nie posiada. Nie zauważyłem iskrzenia albo czegoś niepokojącego w pracy silnika. Wymontowałem go i podłączyłem szeregowo szczotka i stojan i napięcie na dwa pozostałe, prąd podałem przez autotransformator.
Przewody oryginalne To, że oryginalne to nie znaczy że dobre. Przyjrzy się tym przewodom - szczególnie masowym. Przyjrzy się przewodom oraz stykom. Jeśli jakiś element będzie budził jakiekolwiek wątpliwości to wymień go na nowy. Końcówki przewodów (zarówno plusowych jak i minusowych) też warto wymienić na nowe. Niestety, ale aby zrobić to prawidłowo...
Witam wszystkich.Mam taki problem posiadam forda escorta 1.6 gaźnik, jak sie rozgrzeje ma problem z okręceniem silnika przez rozrusznik,dodam ze tulejki sa wymienione i tylko poprawiło sie zapalanie na zimnym silniku.Lepiej kręci szybciej!
witam czy rozrusznik może ciężko kręcić dlatego że szczotki zbyt mocno dociskają do komutatora?? bo rozkręcałem mój i wszsytko wygląda ok a kręci ciężko cholera... zauważyłem że sprężyny mocno dociskają szczotki do komutatora... może przez to ciężko kręci...??? bo wszystko inne wygląda dobrze
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Ja w swoim poldku miałem 1.6 d ale dzwon był robiony odcięty po obwodzie z passata i dospawany do skrzyni z poldka i rozrusznik miałem z passata. Koło zamachowe oryginał vw docisk też a tarcza z poldka.
Zdjąć pasek i zobaczyć co się ciężko kręci - bęben czy silnik.
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry?
Witam posiadam zetora i jakos nie zauważyłem zeby cieżko chodziła kierownica niechodzi najlepiej ale jedna ręką można kręcić. Może naciśnij smaru do kalamitek w całym układzie kierowniczym powinno pomóc, jeśli nie pomoże to możliwe żę trzeba będzie łożyska wymienic i obejżeć przekładnie kierowniczą.
a może wystarczy sam wirnik ja miałem tak w 3P aż się dymiło, nowy wirnik i sprawa załatwiona
Witam. Powiem szczerze że już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Auto zaczęło ciężko kręcić zaczęły się chłodniejsze noce. Stwierdziłem że Akumulator już jest na wykończeniu. Klika dni później nie odpaliłem już auta. Akumulator naładowalem sprawdziłem ładowanie pod obciążeniem i wynosi 14 v czyli raczej znosnie. Sprawdzając pobór wyszło mi pół ampera...
A kręci wolniej jak na ciepłym?
Ja mam NOWY rozrusznik i dalej nie kręci. Nie może nawet raz obrócić wałem silnika.
A spróbuj na PLAKA odpalić. Dodatkowo jeśli rozrusznik kręci ciężko trzeba znaleźć przyczynę i ją naprawić.
A co ma za późny kąt do ciężkiego kręcenia?
Twierdzili że padła pompa oleju nie podała oleju na dwa skrajne cylindry i tłoki spuchły dlatego ciężko kręcił taka była ich diagnoza
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
Witam wszystkich, mam nadzieje że ktoś pomoże mi rozwikłać moją zagadkę, a więc od jakiegoś czasu mam problem ze swoim peugeotem 405 1.6 b-lpg, chodzi o to że ma dziwne objawy przy odpalaniu, mianowicie po ostatniej nocy z przymrozkami poszedłem rano zawieść żonę do pracy autko odpaliło jak trzeba potem jeszcze pojechłlem zalatwic swoją sprawę i próbując...
Na początek sprawdziłbym tonery. Któryś ciężko się kręci i dla tego przeskakuje na zębatkach. Bęben w tym wypadku nic niema do karuzeli. Oczywiście nie wykluczam uszkodzeń mechanicznych spowodowanych długą eksploatacją drukarki.
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
I co z tego że ustawiony? Albo dalej źle ustawiony,albo siedzi czujnika wału ,albo ścięty klin na kole wałka w zależności który to motur.
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
Ja daje dodatkową mase bezpośrednio na silnik z akumulatorów i to rozwiązuje problem. A rozrusznik nie kręci ciężko?
mały problem bo póżno wróciłem z pracy i dziś tylko uda mi sie ustrojstwo zmontować no i może przejechać kawałek(napisze jak było )a na filmik trzeba bedzie poczekać do jutra bo po ciemku ciężko kręcić :D :D
Ciężko kręci pali tylko pod prostownikiem
Przy ciągnięciu rozruchu masz czuć te skoki i jeżeli jeszcze czujesz różnicę oporów ze świecą i bez świecy to szczelność powinna być OK. Natomiast pierścień powinien być luźny więc wystarczy wyczyszczenie i jak w poscie powyżej. pozdrawiam Sławek
sawek byłem w sklepie rolniczym mieli 5 pomp ale wszystkie ciężko kręciły gołą ręką nie dało rady obrócić koszt 130zł wraz z końcówkami . Nie kupiłem poszukam gdzie indziej. Sprzedawca upierał się że one tak pracują , silniczek nie dałby rady (były zalane olejem).
a co daje skracanie i wykręcanie drążka który steruje zaworem serwa? albo tego przegubu co mocuje tłok do ramy? bo u mnie jest taki problem ze ciężko kręcić kierownica w miejscu
bo strasznie ciężko idzie to kręcenie tak jakby coś blokowało na pewno nic nie blokuje bo właśnie tam w środku silnika jest następny ,że tak powiem sprytny mechanizm wymyślony przez inżynierów brggsa mający na celu ułatwienie odpalenia chodzi dokładnie o to aby próbujący odpalić silnik nie czuł zbyt dużej kompresji (w skrócie aby nie kopało za bardzo...
A jak miejsca oparcia klocków w jarzmie - chodzą luźno czy nic się nie ruszają? Wstaw ewentualnie zdjęcia tych miejsc. Mają chodzić lekko. Też ostatnio zmieniałem w merivie a z 2005.
To jakiś feler z tymi pralkami? Mam ten model z 2021, bęben ciężko kręci, serwisant mówi, że sterownik do wymiany... Twierdzi, że rozszczelniła się suszarka i wilgoć załatwiła sterownik.
Może sam silnik stawia opór? Być może ciężko się kręci, i stąd te informacje o przeciążeniu.
Może po prostu tak ma się kręcić wał przez te dwurzędowe, proste łożyska. Zdalnie ciężko stwierdzić czy się rzeczywiście ciężko kręci wał.
Dołączam się do tematu mam problem z kompresorem zgasł i nie chce odpalic. Wtryski i pompy po regeneracji wymienione wszystkie filtry. Pompka zasilająca wyczyszczona Rozrusznik został zregenerowany bo wydawał mi się że ciężko kręci i nadal cisza jak w kolektor ssący powietrza pryskałem plakiem to odpalił ale jak przestałem to zaraz zgasł tak było przed...
To chyba mogę wykluczyć ponieważ ślimak dobrze dolega do ślimacznicy Na końcach tego wałka powinny być podkładki dystansowe którymi ustawia się wałek ślimacznicy względem koła. Złe ustawienie skutkuje tym że w jedną stronę ciężko kręcić nawet nie wielki ciężar a w drugą same leci. Ale to tylko jedna z możliwości bo nie widzimy środka.
ciężka kręcić bęben koło ciężka kręcić silnik ciężka kręcić
volvo spalanie prądu gniazdku zapalniczki konicaminolta skanowanie
ch431 program termet silver instrukcja serwisowa
Peugeot 807 2.0 HDI 2007 – brak reakcji panelu wentylacji, klimatyzacji i nawiewu Briggs & Stratton Seria 3130 344cc – czy silnik ma filtr oleju? PowerBuilt vs Intek