Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Nie, nie można. Cały czas brak masy silnika. Zrobisz w końcu coś dobrze i porządnie, czy w kółko będziemy ufoludów szukać? Bądź uprzejmy zrobić czynność następującą: - grubym przewodem (minimum 50mm2) poprowadź połączenie od minusa akumulatora do silnika, następnie od akumulatora do nadwozia (karoserii), a potem jeszcze od karoserii do ramy. I to wszystko...
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
Może źle zrobiony rozrusznik. Jak wciśniesz sprzęgło jest tak samo?
Sprawdź ciągłość cewek na stojanie, potrafią cię złamać w pobliżu śrub którymi jest skręcony rozrusznik.
Silnik składany młotkiem. Łożyska nowe do wymiany. Wał do centrowania. Czy pomiędzy karterami jest oryginalna uszczelka czy naj* silikonu? Kartery są oryginalne od pary, czy prawy karter był wymieniany (wada: kiepskiej jakości stop aluminium, ciężki wydech i cienkie odlewy = pękanie mocowań wydechu)? Prawidłowo silnik powinien być montowany na ciepło,...
W całości, te same pompy szły do a80 i a6 ;) https://obrazki.elektroda.pl/8047281200_...
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Czy ten silnik ma automatyczny dekompresator?
Przed spisaniem silnika na straty spróbuj zdjąć śmigło z ośki i zobacz wtedy jak obraca się silnik. Śmigło przy upadku mogło zostać bardziej wbite na ośkę i ociera o obudowę silnika.
u mnie koledzy kilka razy obruci silnikiem i kaplica a jak obraca to bardzo wolno. Aku nowe, kable nowe a rozrusznik był w lecie robiony tylko miał ostatnio lekko przetarty stojan i te szczeliny na kumutatorze sa bardzo niskie. Cy to moze byc przyczyna słabego kręcenia?
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Oczywiście że działać będzie, będzie to też co prawda bardzo ciężka ale solidna przekładnia kątowa. Musisz tylko pamiętać że przełożenie podawane jest dla obu obracających siępółosi, a skoro jedną zablokujesz to druga będzie się kręcić 2x szybciej. I filmik co można z dyferencjału zrobić: https://www.sadistic.pl/mobilna-karuzela...
Ja nadal nie rozwiązałem problemu, narazie odłożyłem temat lecz mam podejrzenia że to może blokuje się koło posrednie rozrusznika, być może jest za duży luz i coś się blokuje, uważam tak gdyż ten maly dekielek mam uszkodzony wewnątrz tam gdzie wchodzi walek kola zebatego
Słowem wstępu... Dawno, dawno temu napisałem sobie, tak naprawdę do szuflady, takie małe opowiadanko, które niedawno odnalazłem na dysku. Jakimś cudem przeżyło lata pracy starego HDD, porządki, wymiany systemu i takie tam... Pomyślałem, że się nim podzielę. Może komuś umili dzień w kolejnej dobie kwarantanny... I ... tak, są błędy, lecz są one częścią...
No to problem w silniku..., bo zakładam, że drugi rozrusznik zachowuje sie podobnie, tak jak i wymiana akumulatora taż nie pomogła...
Witam kupiłem nową pompę hydrauliczną podnośnika i ciężko się kręci I tak ma być.
Na koniec nie wiem jak to zrobić bez urządzenia ,ale należy obciążyć aku i sprawdzić jak długo trzyma i do jakiej wartości, poniżej 10V to już dla diesla zima ciężka może być . Zwyczajnie ciężko mu czasem było kręcić i już prawie rozebrałem rozrusznik a to tylko aku albo aż bo droższy Można sprawdzić napięcie na rozruszniku podczas rozruchu, ale trzeba...
3. Maksymalny prąd rozruchowy, obstawiam 2A, a to może być właśnie przyczyna. Szukaj akumulatora podającego prąd przynajmniej 3-5 amperów. No bez jaj, chcesz silnikiem 40W odpalić ?? Co najmniej w okolicach 100A.. Jak zwiększył kompresje to bez wymiany rozrusznika się nie obejdzie, albo jakiegoś moda...
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
jutro postaram się zrobić pomiary i napisze co i jak , lecz niestety posiadam tylko miernik made in china za 23 zł
Projektant projektował sprzęgło przekładni , będącej w stanie spoczynku , nie ruchu , brązowe zębatki są bardzo narażone na wyrwanie , szczególnie w pracy z przekładnią ślimakową - do Marek J oszczędź sobie proszę komentarzy , widziałem NIEJEDNOKROTNIE zniszczone przekładnie teflonowe , tylko z tego powodu , że klient za szybko przesunął ciężką bramę...
ale co do tego nabicia torxa to ciężka sprawa bo tam mało miejsca. Jest miejsce, jest. Trzeba odkręcić alternator i filtr paliwa. Kręcić elementem ułatwiającym demontaż od strony visco, trzeba sobie dorobić klucz z płaskiej 32.
Mógł się przykleić do OPC.
Jak ciężko kręci to od tego zacznij, podłóż inny pewny akumulator, ewentualnie napraw rozrusznik. Następny w kolejności jest czujnik położenia wału.
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Sprawdź klemy czy się nie grzeją.
Jeżeli bez świecy ciężko kręci to jest źle coś poskładane, zahamowany hamulec lub cewka ociera o koło magnesowe, ewentualnie nie ma oleju.
Do sprawdzenia połączenia elektryczne akumulator->przekaźnik->rozrusznik. Na odpalonym silniku jest włączony rozrusznik? To ten przekaźnik pyka przy probie rozruchu czy już po włączeniu samej stacyjki?
Nie polecam kręcić VCO. Z tego co wyczytałem nawet producent nie chce się za to brać. Pamiętajcie nigdy nie próbujcie poprawiać lutów pod VCO ponieważ aby je ustawić nie wystarczy tylko pokręcic rdzeniem. Każde delikatne odchylenie od pionu powoduje rozstrojenie cb-radia. Zauważcie ,że jest zalany woskiem. Po próbie ustawienia VCO w moim radyjku po...
Weź gumowy młotek albo zwykłym przez jakieś drewno pouderzaj w dekle dookoła wału silnika. Fachowo to się nazywa odpuszczanie naprężeń łożysk. Jeśli dekiel ma ciasne gniazdo łożyska a tylko przykręcałeś go do stojana, to pewnie dlatego ciężko kręci.
Więc tak. Maile do nokii nic nie dały bo nie raczyli nawet odpisać. Byłem z sprawą u Pani Rzecznik i powiedziała że jest to ciężka sprawa ,tylko droga sądowna - sprawa nic nie kosztuje ,ale musiał bym ponieść koszty ekspertyzy ,w punkcie wykazanym prze sąd. Dzisiaj odebrałem telefon i uważam że zarówno jak sklep Euro RTV AGD jak i Sacel to jedni wielcy...
Witam. Autko jeździ normalnie , niema żadnych błędów po podłączeniu kompa , normalnie przyspiesza , odpala bez problemu nawet w niższej temperaturze czyli teoretycznie nic się nie dzieje. Raz na jakiś czas po prostu zgaśnie i albo można ją od razu odpalić i jest ok , albo można kręcić i nic to nie daje . Autko postoi chwile bądź czasem nawet przez dzień...
nie wiem czy to wina łożyska To je wyciągnij i sprawdź.
Ciężko kręci silnik czy nie chce zapalić od razu ? Jak rozgrzany pali na dotyk?
Przewód masowy do silnika sprawdzony? Czy słaba masa (plecionka od rozrusznika do ramy) może powodować takie objawy?? Może, i to bardzo
Dzięki za wsparcie, Etedio :D. Droga faktyczne jest b. ciężka (teoria), a ja jestem samoukiem. Patrzyłem książkę o RLC. Mam już pomysł na wzmacnianie, a z książek mogę korzxystać jeśli czegoś nie będe wiedział. To nie klasówka, nie muszę znać wszystkiego na pamięć. Wiele rzeczy nie ma żadnych odniesięń w książkach dlatego teorię trzeba samemu wymyślać....
Wiadomo, że mało paliwa = gorsze smarowanie, ale po to są te minimalne nastawy H i L gaźnika. Nie można przeginać, ale nie ma co dramatyzować ze bieg jałowy po kilku minutach ją zabije. Piłą pracowałem trochę. Trochę jeszcze muszę podregulować gaźnik, ale jak już odpali to śmiga. Spostrzeżenia: 1.Myliłem się, co do powietrza w wężyku paliwa po dłuższym...
Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
Witam! AHA! To jak w końcu jest z wejściem DIR w sterowniku? "0" to prawo, "1" to lewo (lub odwrotnie) czy na zasadzie przełącznika: jeden impuls to prawo, drugi to lewo itd? ... jest dokładnie tak jak piszesz, tzn.: DIR = L obroty w jedną stronę, DIR = H obroty silnika w drugą stronę (w którą ?? najlepiej sprawdzić w konkretnym sterowniku). Stany logiczne...
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Odnośnie pytań: 1. Licznik się kasuje jak deska się skończy. Też myślę że to optymalne rozwiązanie zerowania licznika. W takim razie muszę dobrać ilość impulsów na obrót generowanych przez enkoder tak aby przy założeniu maksymalnej dł. deski 4m licznik nie został przepełniony. Zastanawiam sie tylko co będzie jeśli operatorzy ( będzie ich dwóch) podadzą...
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Jeśli komp nie pokazuje błędów to, trzeba poczekać aż to się powtórzy, może wtedy pokaże się błąd.
Nie ma tam jakiegoś automatycznego dekompresatora ułatwiającego rozruch? Może on nie działa jak należy.
Regeneracja tego rozrusznika wygląda trochę na kpiny. No właśnie tak stwierdziłem za pierwszym razem jak odebrałem auto. Podmienię najpierw na inny aku, ewentualnie podładuję swój na maksa. A może mieć jeszcze wpływ kostka stacyjki? Bo podczas zapłonu zaświaca mi się service przez sekundę, potem gaśnie. I wina tego faktu to właśnie ta kostka. Kiedyś...
Może jakieś dodatkowe odbiorniki prądu są włączone typu chłodnia mrożnia agregat itp..dlatego ciężko kręci?
Witam, jak zwiększyć siłę wspoamgania w roverze 600 1.8 115KM? Dziewczyna ma trochę ciężko kręcić. Moim zdaniem jest ok to wspomaganie, ale ona chciałaby coś w stylu trybu city :) Zaczął bym od sprawdzenia czy układ jest w 100% sprawny. W starym samochodzie zdecydowanie może niedomagać. Jeśli chcesz mieć funkcję "City" warto kupić fiata. On stosuje...
Niestety trzeba było oddać do serwisu.
Pytanie, czy dasz radę kręcić tak, żeby naładować ten telefon - przy 0.1A ciężko się kręci, a pewnie telefon potrzebuje więcej - jak jest za mało, to się nie ładuje.
Musisz, wykręcić mechanizm i sprawdź napęd tonera, prawdopodobnie ślizga się na sprzęgle samozaciskowym. Oczywiście sprawdź również toner czy się ciężko nie kręci.
natychmiast do mechanika! może jeszcze uratujesz przekładnię kierowniczą, ale to nic! jak w czasie jazdy coś się spieprzy to ...
Na wałku rozrządu lub w silniku jest taki odprężnik mechaniczny. Działa tak do 1000 obrotów aby silniki ogólnie wszystkie mogły odpalić na małym akumulatorze takie jak kosiarki traktorki i inne typu honda gx coś tam. Przyczyna dużej kompresji są zazwyczaj źle wyregulowane zawory. Odrobinę za duży luz na wydechowym powoduje to że podczas rozruchu w początkowej...
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
A silnik pracuje normalnie? Albo rozrusznik nie styka sie dobrze do masy trzeba było by zmierzyć, jakie dostaje napięcie.
Akumulator quada nie jest w stanie zbyt długo dostarczać prądu do rozruchu zwłaszcza jak jest za duży pobór. Ciężko pali, czyli rozrusznik ciężko kręci i nie ma siły go obrócić, czy kręci ale nie chce zapalić? Nowy quad po dotarciu wymaga regulacji gaźnika i tu może być problem że nie chce załapać. Pomijam fakt jakości tego sprzętu (bo zaraz ktoś wyskoczy...
Sprawdź kompresję
A kręci wolniej jak na ciepłym?
Myślę że to wina sterownika silnika bo nie wyświetla mi kontrolki grzania świec ani po podłączeniu nie ma testu tej kontrolki. Trochę dziwne
Mi ta sprężarka wygląda na zatartą, normalnie słychać tylko cmok cmok a nie jakieś metaliczne ły ły. I strasznie ciężko kręci się.
mam pewność że z rozrusznikiem jest wszystko ok bo podmieniłem go z innym toledo u mnie bez zmian a w tym drugim kręi idealnie gdybym nie sprawdzil nie pisałbym że jast na 100% ok. a do forum uciekłem sie o mehaniy nie potrafią tego naprawić wiem że to w takim razie nie są najlepsi mechanicy ale nie mogę sobie pozwolić na to by auto stało w warsztaie...
Uszkodzony wirnik.P
Miałem to samo z masterem. Złej jakości paliwo zakleiło pompkę, która napędzana jest z silnika wentylatora. Rozkręć pompkę i ją wyczyść a wszystko wróci do normy. Możesz też wymienić paliwo i przeczyścić zbiornik ale ja tego nie zrobiłem
Witam, mam problem z pralką, otóż po załadowaniu kilku rzeczy i nalaniu wody pralka ma ciężko kręcić bębnem. Kręci ale zbyt mozolnie. Bez ubrań radzi sobie bezproblemowo. Wirowanie odbywa się bez problemu. Tachometr ok bo moduluje obrotami ładnie. Silnik komutatorowy przewinięty w całości, komutatory wymienione na nowe szczoki od nowości prawie cała...
Pierwsze objawy - to może być przypalenie blokady drzwi.Dalej - trzeba ręcznie sprawdzić łatwość obracania bębna - być może nadwerężone łożyska,lub coś tkwi w bębnie.Najlepiej jednak wezwać fachowca,bo koszt wcale nie musi być duży,a możesz zaszkodzić.Pozdrawiam.
przeczytałem podobne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi, rozrusznik ciężko kręci - jak z baterii, 1-2 obroty i cisza. Szczotki nówki, elektromagnes-nówka, tulejki nówki, połączenie do akumulatora wyczyszczone, akumulator dobry. Problem pojawił się z dnia na dzień- palił coraz słabiej, zmieniłem wszystkie w/w części i jest jeszcze gorzej (nowe tulejki...
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Trzeba było tak długo czekać z uszkodzonym uszczelniaczem?Stąd tyle rdzy.Zatarte łożysko,zajechany silnik i stąd ten duży pobór prądu.Zdejmij pasek napędu,obróć kołem ,zobaczysz jak ciężko kręci się kosz.Włącz pralkę bez paska,niech chodzi bez obciążenia.Posłuchasz jak wtedy pracuje.Cęgi Dietza w rękę i zobaczyć jaki silnik pobiera prąd.Jeżeli silnik...
Zatarte łożyska w górnej części amoryzatora...
Silnik był sprawdzany ogólnie pralka była mało używana, tyko jako awaryjna szczotki są jak nowe komutator po wyczyszczeniu też i żadnych wgłębień nie posiada. Nie zauważyłem iskrzenia albo czegoś niepokojącego w pracy silnika. Wymontowałem go i podłączyłem szeregowo szczotka i stojan i napięcie na dwa pozostałe, prąd podałem przez autotransformator.
Witam, mam problem z maglownicą mianowicie: Dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie maglownicy no i zaniepokoił mnie fakt że ciężko kręci się kierownicą. Jednym słowem mam obawy żeby nie uszkodzić pompy wspomagania. Czy może macie jakiś pomysł co to może być?
Witam mam taki problem ciężko kręci rozrusznik na zimnym ,na ciepłym kreci dobrze . Co to może być jak nie było mrozu tak do -1 palił elegancko z rana mróz -10 i już ciężej kręci
hehe tulejki nowe ale ciekawe jak jest średnica wirnika w miejscu gdzie jest tulejka - pewnie prawie 1mm mniej niż powinno być
Przewody oryginalne To, że oryginalne to nie znaczy że dobre. Przyjrzy się tym przewodom - szczególnie masowym. Przyjrzy się przewodom oraz stykom. Jeśli jakiś element będzie budził jakiekolwiek wątpliwości to wymień go na nowy. Końcówki przewodów (zarówno plusowych jak i minusowych) też warto wymienić na nowe. Niestety, ale aby zrobić to prawidłowo...
No właśnie olej jest Oki,ani nie zmienił koloru ani nie zauważyłem jego ubytku lub nadmiaru , ani mazi nie ma na korku od oleju ani na bagnecie ani w zbiorniczku , ale ciśnienie jest wysokie tak mi się wydaję bo syczy , gdzieś pisali też że może być walniety korek od zbiorniczka,gdzieś również wyczytałem że z tyłu jest chłodnica EGR i z tamtąd lubią...
Może zawory stoją, sprawdź je.
A spróbuj na PLAKA odpalić. Dodatkowo jeśli rozrusznik kręci ciężko trzeba znaleźć przyczynę i ją naprawić.
Witam Jak w temacie. Pacjent Fiat Stilo 1.9 120KM Multijet. Problem pojawia się po kilkugodzinnym postoju, np. po nocy lub po wyjściu z pracy. Podczas odpalania słychać, że ciężko mu się kręci. Zapala po 2-3 obrotach wałem, ale wał obraca się dość wolno. Tak jakby coś go trzymało... Co ciekawe jeśli zgaszę silnik 5 minut później i odpalę ponownie, podobnych...
Witam - ten silnik po rozkręceniu obudów nie ma centrowania i bedzie się ciężko kręcił , oraz nie wolno go podłączać pod napięcia . Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/7469006600_... Dodano po 2 Na czerwono zaznaczyłem miejsca które należy dokładnie przeglądnąć . Dodano po 3 To jest schemat tego silnika oraz sterownika .: https://obrazki.elektroda.pl/2421400900_...
I co z tego że ustawiony? Albo dalej źle ustawiony,albo siedzi czujnika wału ,albo ścięty klin na kole wałka w zależności który to motur.
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry?
witam czy rozrusznik może ciężko kręcić dlatego że szczotki zbyt mocno dociskają do komutatora?? bo rozkręcałem mój i wszsytko wygląda ok a kręci ciężko cholera... zauważyłem że sprężyny mocno dociskają szczotki do komutatora... może przez to ciężko kręci...??? bo wszystko inne wygląda dobrze
Witam wszystkich.I tak rozrusznik jest dokładnie sprawdzony ,oprócz żarówka jest wszystko ok1,Remont narazie nie był robiony jeszcze sprawdzę napięciem 230v.nara
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Zdjąć pasek i zobaczyć co się ciężko kręci - bęben czy silnik.
Niewysprzęglanie może być powodem ciężkiego kręcenia rozrusznikiem. Skrzynia jest zalana hipolem i nowy w zimie to miód a nie wiadomo jaki ty masz. Sprzęgło wyreguluj według indstrykcji. Jak tarcze sa ok i nie ma innych uszkodzań powinno wrócić do sprawności. Podnośnik niestety do remontu. Prosta sprawa zdjąć plecak i wymiana uszczelnien. Potem zobaczysz...
Na początek sprawdziłbym tonery. Któryś ciężko się kręci i dla tego przeskakuje na zębatkach. Bęben w tym wypadku nic niema do karuzeli. Oczywiście nie wykluczam uszkodzeń mechanicznych spowodowanych długą eksploatacją drukarki.
Ja daje dodatkową mase bezpośrednio na silnik z akumulatorów i to rozwiązuje problem. A rozrusznik nie kręci ciężko?
Ja w swoim poldku miałem 1.6 d ale dzwon był robiony odcięty po obwodzie z passata i dospawany do skrzyni z poldka i rozrusznik miałem z passata. Koło zamachowe oryginał vw docisk też a tarcza z poldka.
Ja mam NOWY rozrusznik i dalej nie kręci. Nie może nawet raz obrócić wałem silnika.
Właśnie ,tak na odległośc ciężko ocenic,bo kręcic raczej jakoś powinien nawet jak się rozrusznik zamoczył.
Witam posiadam zetora i jakos nie zauważyłem zeby cieżko chodziła kierownica niechodzi najlepiej ale jedna ręką można kręcić. Może naciśnij smaru do kalamitek w całym układzie kierowniczym powinno pomóc, jeśli nie pomoże to możliwe żę trzeba będzie łożyska wymienic i obejżeć przekładnie kierowniczą.
a może wystarczy sam wirnik ja miałem tak w 3P aż się dymiło, nowy wirnik i sprawa załatwiona
Witam. Powiem szczerze że już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Auto zaczęło ciężko kręcić zaczęły się chłodniejsze noce. Stwierdziłem że Akumulator już jest na wykończeniu. Klika dni później nie odpaliłem już auta. Akumulator naładowalem sprawdziłem ładowanie pod obciążeniem i wynosi 14 v czyli raczej znosnie. Sprawdzając pobór wyszło mi pół ampera...
Twierdzili że padła pompa oleju nie podała oleju na dwa skrajne cylindry i tłoki spuchły dlatego ciężko kręcił taka była ich diagnoza
Dzieki za pomoc juz znalazłem przyczynę, tulejki w rozruszniku byłu nie najlepszej kondycji ale i akumulator miał dużo do tego, gdyz był pełny ale widać ze starości nie dawał wystarczająco prądu
A co ma za późny kąt do ciężkiego kręcenia?
ciężka kręcić bęben koło ciężka kręcić silnik ciężka kręcić
sprawdzić ciągłość obwodu digit technisat lustro suficie
pompa obiegowa sonda diagnostyczna
Mikronieszczelność reduktora ciśnienia LPG – objawy „buchania” palników w kuchence gazowej Niedomykające się drzwi w Peugeot 1007 - przyczyny i rozwiązania