Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Niestety, uszkodzenie mostka prostowniczego. Konstrukcja modułu nie pozwala na naprawę, więc pozostaje wymiana na nowy. Przed podłączeniem nowego upewnij się czy alternator na silniku nie jest uszkodzony, wizualnie czy nie widać śladów przegrzania. Elektrycznie trudniej go sprawdzić.
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Nie, nie można. Cały czas brak masy silnika. Zrobisz w końcu coś dobrze i porządnie, czy w kółko będziemy ufoludów szukać? Bądź uprzejmy zrobić czynność następującą: - grubym przewodem (minimum 50mm2) poprowadź połączenie od minusa akumulatora do silnika, następnie od akumulatora do nadwozia (karoserii), a potem jeszcze od karoserii do ramy. I to wszystko...
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
Może źle zrobiony rozrusznik. Jak wciśniesz sprzęgło jest tak samo?
Sprawdź ciągłość cewek na stojanie, potrafią cię złamać w pobliżu śrub którymi jest skręcony rozrusznik.
Silnik składany młotkiem. Łożyska nowe do wymiany. Wał do centrowania. Czy pomiędzy karterami jest oryginalna uszczelka czy naj* silikonu? Kartery są oryginalne od pary, czy prawy karter był wymieniany (wada: kiepskiej jakości stop aluminium, ciężki wydech i cienkie odlewy = pękanie mocowań wydechu)? Prawidłowo silnik powinien być montowany na ciepło,...
W całości, te same pompy szły do a80 i a6 ;) https://obrazki.elektroda.pl/8047281200_...
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Czy ten silnik ma automatyczny dekompresator?
Przed spisaniem silnika na straty spróbuj zdjąć śmigło z ośki i zobacz wtedy jak obraca się silnik. Śmigło przy upadku mogło zostać bardziej wbite na ośkę i ociera o obudowę silnika.
Ale świece żarowe czyste na plaka też nie chcial
u mnie koledzy kilka razy obruci silnikiem i kaplica a jak obraca to bardzo wolno. Aku nowe, kable nowe a rozrusznik był w lecie robiony tylko miał ostatnio lekko przetarty stojan i te szczeliny na kumutatorze sa bardzo niskie. Cy to moze byc przyczyna słabego kręcenia?
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Oczywiście że działać będzie, będzie to też co prawda bardzo ciężka ale solidna przekładnia kątowa. Musisz tylko pamiętać że przełożenie podawane jest dla obu obracających siępółosi, a skoro jedną zablokujesz to druga będzie się kręcić 2x szybciej. I filmik co można z dyferencjału zrobić: https://www.sadistic.pl/mobilna-karuzela...
Rozebrałem to jeszcze raz. Starych uszczelek, które były na początku już nie mam ale mam obecne (na których ciężko kręci) i komplet nowych. Różnica między założonymi a nowymi jest 1mm z tym, że nowa po założeniu ulegnie ściśnięciu i pewnie różnica może wynieść w sumie 0,6-0,7mm. Czy to może mieć znaczenie? Czy na razie nie "niszczyć" nowego kompletu?...
Słowem wstępu... Dawno, dawno temu napisałem sobie, tak naprawdę do szuflady, takie małe opowiadanko, które niedawno odnalazłem na dysku. Jakimś cudem przeżyło lata pracy starego HDD, porządki, wymiany systemu i takie tam... Pomyślałem, że się nim podzielę. Może komuś umili dzień w kolejnej dobie kwarantanny... I ... tak, są błędy, lecz są one częścią...
No to problem w silniku..., bo zakładam, że drugi rozrusznik zachowuje sie podobnie, tak jak i wymiana akumulatora taż nie pomogła...
Na koniec nie wiem jak to zrobić bez urządzenia ,ale należy obciążyć aku i sprawdzić jak długo trzyma i do jakiej wartości, poniżej 10V to już dla diesla zima ciężka może być . Zwyczajnie ciężko mu czasem było kręcić i już prawie rozebrałem rozrusznik a to tylko aku albo aż bo droższy Można sprawdzić napięcie na rozruszniku podczas rozruchu, ale trzeba...
Witam kupiłem nową pompę hydrauliczną podnośnika i ciężko się kręci I tak ma być.
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
jutro postaram się zrobić pomiary i napisze co i jak , lecz niestety posiadam tylko miernik made in china za 23 zł
3. Maksymalny prąd rozruchowy, obstawiam 2A, a to może być właśnie przyczyna. Szukaj akumulatora podającego prąd przynajmniej 3-5 amperów. No bez jaj, chcesz silnikiem 40W odpalić ?? Co najmniej w okolicach 100A.. Jak zwiększył kompresje to bez wymiany rozrusznika się nie obejdzie, albo jakiegoś moda...
ale co do tego nabicia torxa to ciężka sprawa bo tam mało miejsca. Jest miejsce, jest. Trzeba odkręcić alternator i filtr paliwa. Kręcić elementem ułatwiającym demontaż od strony visco, trzeba sobie dorobić klucz z płaskiej 32.
Projektant projektował sprzęgło przekładni , będącej w stanie spoczynku , nie ruchu , brązowe zębatki są bardzo narażone na wyrwanie , szczególnie w pracy z przekładnią ślimakową - do Marek J oszczędź sobie proszę komentarzy , widziałem NIEJEDNOKROTNIE zniszczone przekładnie teflonowe , tylko z tego powodu , że klient za szybko przesunął ciężką bramę...
Mógł się przykleić do OPC.
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Jak ciężko kręci to od tego zacznij, podłóż inny pewny akumulator, ewentualnie napraw rozrusznik. Następny w kolejności jest czujnik położenia wału.
No i jak , ogarnęłes temat , mam podobnie, ciężko kręcić przy wolnych prędkościach i parkowaniu
Jeżeli bez świecy ciężko kręci to jest źle coś poskładane, zahamowany hamulec lub cewka ociera o koło magnesowe, ewentualnie nie ma oleju.
Nie polecam kręcić VCO. Z tego co wyczytałem nawet producent nie chce się za to brać. Pamiętajcie nigdy nie próbujcie poprawiać lutów pod VCO ponieważ aby je ustawić nie wystarczy tylko pokręcic rdzeniem. Każde delikatne odchylenie od pionu powoduje rozstrojenie cb-radia. Zauważcie ,że jest zalany woskiem. Po próbie ustawienia VCO w moim radyjku po...
Do sprawdzenia połączenia elektryczne akumulator->przekaźnik->rozrusznik. Na odpalonym silniku jest włączony rozrusznik? To ten przekaźnik pyka przy probie rozruchu czy już po włączeniu samej stacyjki?
Weź gumowy młotek albo zwykłym przez jakieś drewno pouderzaj w dekle dookoła wału silnika. Fachowo to się nazywa odpuszczanie naprężeń łożysk. Jeśli dekiel ma ciasne gniazdo łożyska a tylko przykręcałeś go do stojana, to pewnie dlatego ciężko kręci.
Więc tak. Maile do nokii nic nie dały bo nie raczyli nawet odpisać. Byłem z sprawą u Pani Rzecznik i powiedziała że jest to ciężka sprawa ,tylko droga sądowna - sprawa nic nie kosztuje ,ale musiał bym ponieść koszty ekspertyzy ,w punkcie wykazanym prze sąd. Dzisiaj odebrałem telefon i uważam że zarówno jak sklep Euro RTV AGD jak i Sacel to jedni wielcy...
Witam. Autko jeździ normalnie , niema żadnych błędów po podłączeniu kompa , normalnie przyspiesza , odpala bez problemu nawet w niższej temperaturze czyli teoretycznie nic się nie dzieje. Raz na jakiś czas po prostu zgaśnie i albo można ją od razu odpalić i jest ok , albo można kręcić i nic to nie daje . Autko postoi chwile bądź czasem nawet przez dzień...
Ciężko kręci silnik czy nie chce zapalić od razu ? Jak rozgrzany pali na dotyk?
nie wiem czy to wina łożyska To je wyciągnij i sprawdź.
Dzięki za wsparcie, Etedio :D. Droga faktyczne jest b. ciężka (teoria), a ja jestem samoukiem. Patrzyłem książkę o RLC. Mam już pomysł na wzmacnianie, a z książek mogę korzxystać jeśli czegoś nie będe wiedział. To nie klasówka, nie muszę znać wszystkiego na pamięć. Wiele rzeczy nie ma żadnych odniesięń w książkach dlatego teorię trzeba samemu wymyślać....
Przewód masowy do silnika sprawdzony? Czy słaba masa (plecionka od rozrusznika do ramy) może powodować takie objawy?? Może, i to bardzo
Wiadomo, że mało paliwa = gorsze smarowanie, ale po to są te minimalne nastawy H i L gaźnika. Nie można przeginać, ale nie ma co dramatyzować ze bieg jałowy po kilku minutach ją zabije. Piłą pracowałem trochę. Trochę jeszcze muszę podregulować gaźnik, ale jak już odpali to śmiga. Spostrzeżenia: 1.Myliłem się, co do powietrza w wężyku paliwa po dłuższym...
Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
Witam! AHA! To jak w końcu jest z wejściem DIR w sterowniku? "0" to prawo, "1" to lewo (lub odwrotnie) czy na zasadzie przełącznika: jeden impuls to prawo, drugi to lewo itd? ... jest dokładnie tak jak piszesz, tzn.: DIR = L obroty w jedną stronę, DIR = H obroty silnika w drugą stronę (w którą ?? najlepiej sprawdzić w konkretnym sterowniku). Stany logiczne...
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Odnośnie pytań: 1. Licznik się kasuje jak deska się skończy. Też myślę że to optymalne rozwiązanie zerowania licznika. W takim razie muszę dobrać ilość impulsów na obrót generowanych przez enkoder tak aby przy założeniu maksymalnej dł. deski 4m licznik nie został przepełniony. Zastanawiam sie tylko co będzie jeśli operatorzy ( będzie ich dwóch) podadzą...
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Jeśli komp nie pokazuje błędów to, trzeba poczekać aż to się powtórzy, może wtedy pokaże się błąd.
Nie ma tam jakiegoś automatycznego dekompresatora ułatwiającego rozruch? Może on nie działa jak należy.
Regeneracja tego rozrusznika wygląda trochę na kpiny. No właśnie tak stwierdziłem za pierwszym razem jak odebrałem auto. Podmienię najpierw na inny aku, ewentualnie podładuję swój na maksa. A może mieć jeszcze wpływ kostka stacyjki? Bo podczas zapłonu zaświaca mi się service przez sekundę, potem gaśnie. I wina tego faktu to właśnie ta kostka. Kiedyś...
ciężka kręcić bęben koło ciężka kręcić silnik ciężka kręcić
przeniesienie hosting setool locosto schemat elektra
Hydraulika ciągnika: nie działa TUZ i TUR – diagnostyka, New Holland, Ursus, Zetor LA3401, dekoder MPX, brak odbioru stereo FM – diagnostyka, pilot 19 kHz, rezonator, kondensatory