PK6 -pojemność 2.4l Tranself TRP 75W80
Kończy się sprzęgło.
Może i linki, a może być i oznaka braku oleju w skrzyni.
Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
Jeżeli biegi na zgaszonym silniku wchodzą normalnie to uszkodzone jest sprzęgło.
Trzeba rozebrać i sprawdzić co się popaprało. Nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć co tam dokładnie siedzi. Na pewno synchronizacja 3 biegu. Może i koła zębate 3 biegu.
To wszystko działa na zasadzie wspomagania sprezonym powietrzem. To jest punkt wspólny i od tego zacznij.
Najprawdopodobniej życia dokonał wysprzeglik. Demontaż skrzyni biegów.
Raczej próbuje naciągnąć bo to nie sprzęgło. Jak je zbadał?? Mogę dać sobie rękę uciąć że to wysprzęglik bo na to objawy wskazują. Zanim uruchomisz silnik napompuj pedał sprzęgła z 20 razy do oporu, uruchom silnik i sprawdź czy jest lepiej ;)
Wsteczny jest niezsynchronizowany więc trochę gorzej wchodzi. linki z samoregulatorem raczej wadliwe nie są. Tylko trzeba je umieć demontować. Sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni. Sprawdza się poprzez otwór kontrolny w obudowie skrzyni. Jest zakręcony metalowym korkiem na klucz imbus 17. Innych nie odkręcać absolutnie. Olej 75w90 koniecznie...
Nie pamietam czy to dotyczylo tez golfa z tego roku, ale byly wadliwe lozyska w skrzyniach 6cio biegowych i wlasnie tak sie to objawialo jak piszesz. Podjedz na diagnoze do innego warsztatu to sie dowiesz cos wiecej.
To nie synchronizatory tylko sprzęgło. Poprostu nie odłącza silnika od skrzyni całkowicie, jakbyś jechał na pół-sprzęgle. Spotkało mnie coś takiego w moim Hyundaiu Accencie. Zapowietrzył sie wysprzęglik hydrauliczny. Po odpowietrzeniu było juz dobrze. Jeżeli skok siłownika jest odpowiedni, szukałbym przyczyny w samym sprzęgle.
Posłuchaj, to ani nie ceneo.pl, ani nie skąpiec.pl - nie da się określić ceny czegoś, czego się nie widziało - po dość lakonicznym opisie podałem najbardziej prawdopodobną moim zdaniem przyczynę - która tak naprawdę potwierdzić można tylko poprzez fizyczne sprawdzenie w/w podzespołu. Co do kosztu proponuję podjechać do pierwszego lepszego warsztatu...
Mam problem ze sprzęgłem w scania 124L 400k. Wymieniona była tarcza sprzęgłowa po czym sprzęgło ciągle se zapowietrza a ten siłownik który widać przez otwór dostaje wibracji:( Nawet 6 razy dziennie go odpowietrzam a mechanik powiedział ze scania tak ma:( co to może być???
Taki olej o lepkości 120w/140w zima spowoduje że ciężko bieg wbić.
Brak oleju w skrzyni biegów.
Sprawa jest prosta jak budowa cepa : na samym wybieraku który wystaje z skrzyni producent nie zastosował uszczelniacza a jest tam łożysko igiełkowe które w twoim przypadku już sie zaciera. Popsikaj tam dość dobrze wd40 a usterka minie i nie zapomnij popsikać co jakiś czas. Dodam że za tą naprawę serwis łyka po 4 tyś.
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Obejrzyj linki od lewarka do skrzyni,punkty mocowania linek czy nie są popuszczone.
Na początek zacznij od mechanizmu zmiany biegów przy skrzyni. Są tam dwa piny, które wyglądają jak rurka z jednej strony zakończone zabezpieczeniem w formie sprężyny. Należy je wyjąć i obejrzeć. Najczęściej są wytarte i powodują duży luz na lewarku zmiany biegów. Ich wymiana często pomaga. Do tego ew. dojdzie regulacja. Dodano po 30 I jeszcze jedno....
Z tego co widać na fotce to wcale tragedii nie ma . Ja na twoim miejscu bym zaczął w innym miejscu a mianowicie pod autem , sprawdź najpierw ustawienie cięgien zmiany biegów . i gumki na cięgnach bo zazwyczaj w Mercedes biegi wchodzą jak w masełko i jak są problemy z biegami to / przyjmuję że skrzynia sprawna na 100%/ zazwyczaj coś nie tak jest z cięgnami...
Doszedłeś kolego może co było ze skrzynią?
Witam!Wymień linkę na zwykłą.
miałeś już taki przypadek?? mam okazję kupić używaną ponoć 100 tyś przebiegu auto musi do soboty wyjechać i nie wiem co robić. Bo może na koniec sie okaże że to sprzęgło było winne a komplet nie jest za tani.pozd
Udaj się do wróżki - może jej szklana kula powie.
Nie odpowiedni olej, o ile w ogóle jakiś tam jeszcze jest.
W załączeniu instrukacja stona 222 częsci nr5 i 6 powinno pomódz
Wyczepić linki przy skrzyni, wybierak w ręke i zobaczyć jak wchodzą biegi "na sucho" czyli bez linek.
Sprzęgło nie wysprzęgla do końca, szukaj przyczyny.
Po pierwsze: w manualnych skrzyniach biegów co jakieś 100 tys km powinno się zmieniać olej. :) A prawie nikt tego nie robi. Zatem zmiana oleju na początek. Po drugie: mechanizm zmiany biegów pod maską powinien mieć system dźwigienek i trzeba sprawdzić czy tam nie ma za dużych luzów, czy tulejki plastikowe lub gumowe się nie rozsypały itp itd. :) Naoliwić...
Miałem taki problem - sprzęgło nie wysprzęglało należycie.
tylko 1 bieg jeszcze czasami ciężej wchodził, po za tym wszystkie inne ok. Nie bardzo wiem co to jest ta przesówka, gdzieś na zabieraku ?
1. czy będą jakieś przeróbki, gdy chciałbym wrzucić tam automat? 2. czy wrzucić lepiej 4 biegową skrzynię? 3. czy dam radę sam to zrobić w domu? 1. Tak będą przeróbki i to spore. 2. Cztero biegowe to już przeżytki, piątka jest bardziej elastyczna i ekonomiczniejsza. 3. Ale co??? Przerobić na automat? Czy przełożyć z 5-io na 4-ro biegówą? Lepiej zobacz...
Źle odpowietrzone sprzęgło. Nie da sie tego zrobić metodą znaną z hamulców "pompuj - trzymaj", trzeba pchać płyn w odpowietrznik (np strzykawką)
Witam. Mam problem z c330 po remoncie, a mianowicie jak się dłużej pojeździ na wstecznym, to później bardzo ciężko jest włączyć i wyłączyć piątkę. Co może być przyczyną?
Tam na ciepłym podczas pracy silnika trzeba dodać płynu bo inaczej ciężko odpowietrzyć. Biegi to są dwa w tym samochodzie pierwsze załącza się przy 95 drugi przy 105. Często tam pierwszy bieg nie działa. Pada opornica, a przekaźnik śniedzieje. Bez pierwszego biegu czasem cuda z płynę się dzieją.
Jak lewarek nie ma luzów i na zgaszonym wchodzą lekko to sprzęgło do diagnozy i tyle.
A gdy silnik jest wyłączony, i auto stoi jak biegi wchodzą? A co gdy auto stoi z pracującym silnikiem, to czy inne biegi (2 - 5) wchodzą swobodnie czy tez z oporami? Bo jeśli tak to sprzęgło ci ciągnie i trzeba je wyregulować lub naprawić.
Poziom oleju w skrzyni był sprawdzany?
Może olej w skrzyni biegów? Albo źle wyregulowane sprzęgło. Jak sprzęgło nie rozłącza dobrze napędu, to ciężko ci wbić bieg, a wtedy możesz do końca biegu nie wbić, więc wyskoczy :) . Podciągnij lekko linkę od sprzęgła. No i wymień olej :) .
Linki odpiąłem i sprawdziłem,chodzą luźno.Zanim silnik się zagrzeje biegi wchodzą idealnie .Po przejechaniu pięciu kilometrów biegi wchodzą jakby coś gdzieś się zaczepiało.
krzyżak jest juz blisko skrzyni biegów przed wybierakiem.
rocznik 2002, jutro sprawdze ten korek jaki mam kolor
Witam serdecznie wczoraj miałem taką niespodziankę,mianowicie z samego rana jadąc do pracy zatrzymałem się na światłach po czy gdy chciałem ruszyć miałem problem z wrzuceniem jakiego kolwiek biegu ale po chwili udało mi się . Auto stało pod pracą ok 8 h A gdy chciałem wracać do domu wszystkie biegi początkowo chodziły strasznie ciężko i nie mogłem wrzucić...
Trzeba powtórzyć operacje sprzed 4lat.Druga opcja do pojedyncze włókna linki już pękają i trą w pancerzu.Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomoże to linki do wymiany(wbrew pozorom nie są wieczne i się zużywają).Mowa o linkach łączących lewarek ze skrzynią biegow.Jeśli sprzęgło OK to zostawiamy je i linkę sprzęgła w spokoju.
Ponoć typowa przypadłość SX4. Na Youtube znajdziesz filmik z instrukcją regulacji. Jednak najpierw warto sprawdzić; - wymienić olej w skrzyni i płyn sprzęgła, - sprawdzić wysprzęglik, - sprawdzić pompę sprzegła, (w obu przypadkach odpowietrzyć w razie potrzeby) - rozkręcić skrzynię biegów i oczyścić miejsca przy wybieraku (typowa awaria) no i poduszki...
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
prowadniki przy wybieraku-plastikowe kołeczka
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
Zmień olej w skrzyni - ewidentnie masz mało.
Man TGX 440 Manual Euro 5 - problem polega na tym że bardzo ciężko wchodzą biegi, wymieniony wysprzęglik odpowietrzony, co najciekawsze po zrobieniu kalibracji biegi przez jakiś czas wchodzą idealnie wystarczy chwila postoju i znowu bardzo ciężko jest wepchnąć bieg. Ktoś może miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniem
280 tys przebiegu. Olej w skrzyni takze wymieniany. Jak silnik jest zgaszony to biegi ( na sucho) wchodzą ładnie bez oporu.
jeśli na zgaszonym silniku wchodzą dobrze to wina sprzęgła
Dlaczego po wymianie linki sprzęgła biegi ciężko wchodzą? Czy powinienem bardziej naciągnąć tę linkę?
Synchronizator 1/2 biegu zużyty, lub luz na łączeniu dźwigni zmiany biegów z wybierakiem skrzyni. Ale stawiam na to pierwsze, skoro po "pedałowaniu" sprzęgłem oraz rozgrzaniu problem ustępuje, w tym przypadku skrzynia do demontażu. Do pablito2, linek tam nie ma.
Pomiar w tym miejscu to jest za sprzegłami czy przed bo tu 17 bar trzyma film
1/3/5 nie ma w środku skrzyni wspólnej części.Problem na odcinku lewarek wybierak,TYLKO
W olejach do skrzyń VW istotna jest rekomendacja TL, kilka takich postów już się przewijało, że po wlaniu innego oleju niż zalecany przez VW był problem z działaniem skrzyni. Poza tym nawet na linkowanej stronie jako zamiennik proponują olej (Fuchs) 75W a nie 75W90, więc już tu może być problem.
Witam. Pacjent DAF 2007 rok. Manual 8b. 4 tyg temu biegi zaczęły ciężko wchodzić. Trzeba je prawie na sile wkładać. Po 2 tyg odpuściło. Kilka dni przerwy i znowu ten sam problem. Skrzynia po remoncie pół roku temu. Olej castrol był zalany nówencja! Jakieś sugestie ?
Witam mam problem z biegami ciężko wchodzą, szczególnie przy próbie wbicia drugiego biegu jeśli silnik ma niskie obroty (lekko ponad 2tys) wówczas biegi jakby się zakleszczają, sprzęgło ma nową linkę nie bierze jakoś szczególnie od samego dołu, olej w skrzyni sprawdzony wsteczny wchodzi bez zarzutów ogólnie biegi wchodzą ciężko nawet w miejscu na zgaszonym...
Witam .co może przyczyną problemu z 4 biegiem, sprzęgło nówka kompletne.reszta biegów ok.na zimno problemu nie ma,dopiero po rozgrzaniu
Witam wszystkich 😊ostatnio zaczęło dziać się coś dziwnego z moim passatem 1.9 Tdi 2006r 5biegow A dokładnie problemy ze sprzęgłem była wymieniona pompa pod pedałem przyczyna nie odbija pedał sprzęgła i biegi nie wchodzą najbardziej 1 a wsteczny nie raz nie można było wyciągnąć trzeba było gasić samochód i dopiero . Układ był odpowietrzany 4razy...
o tym to niestety wiem :( Dodano po 14 czytając na necie znalazłem to " strony magneta masz odkrecany kawałek oslony zebatki zdawczej i lancucha odkrec to ,... jest tam czujnik luzu a nawet powinien byc ! jest to kawałek plastiku z 5 kablami wyciag ja i powinna ci sie ukazac sruba na imbusa wez ja troche popusc - jak dokrecisz mocniej to ci biegi ciezej...
wyczyszczenie tego raczej nic Ci nie da, pozatym tam powinna byc tulejka teflonowa i ile dobrze pamietam. najlepiej oddac skrzynie do przegladniecia. Nie miales problemow ze zgrzytami, glosna praca skrzyni czy wypadaniem biegów? Osobiscie moge Ci polecic Wojtka Gierala z krasnika, moze nie jest najtanszy ale jest guru manualnych skrzyn biegow grupy...
Witam, Zacznij od regulacji linek, szczegonie tej od wyboru wodzika (ruch poprzeczny). Regulacja jest przy dzwigni pod oslona ze skayu. Pozdrawiam, Georges
Jeżeli na zimnej skrzyni to za gęsty olej a jak na rozgrzanej i zimnej to sprzęgło.
Sprzęgło nie wysprzęgla , synchro.
Problem z ciężko włączającym się drugim biegiem występuje dość często gdy jest zbyt gęsty olej w niskich temperaturach.Zalej skrzynie pełnym syntetykiem.
Koledzy ja mam też problem ze skrzynią ZF w premium 420dci 2001r . Mianowicie chodzą mi ciężko biegi, linki sprawdziłem a objaw jest taki, jak by na raz padły wszystkie synchronizatory. Wrzucając na siłe czasami zgrzyta, gdy mam luz gdzie zostawie gałke tam zostaje ( tego nie było) i nie raz jest tak że ani w prawo ani w lewo lewarkiem zmiany biegów...
jak naprawić ciężko działające biegi (język polski)
Sprecyzuj. Czy ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów? Czy ciężko wchodzą biegi? o to właśnie chodzi może wyprzedzając nieco następny post poradzę jak sprawdzić nie zapalaj silnika, wciśnij sprzęgło i zmieniaj biegi - dowiesz się czy ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów jeśli ciężko jest wrzucać tylko podczas jazdy i na dodatek wsteczny wchodzi ze zgrzytem...
Witam Mam ten sam problem. Po dłuższej jeździe do przodu nie idzie nijak wbić wstecznego. Udało się się dojść do 'sytemu' gdzie zawsze wchodzi. Wbijam 5, potem luz i dopiero wsteczny (ponieważ z 5 na wsteczny się nie da bezpośrednio). W takiej konfiguracji wchodzi zawsze i zastanawiam się czy coś z wybierakiem między siedzeniami (ten teflonowy mechanizm)...
Problem może być spowodowany wyrobieniem się tulejek na drążkach zmiany biegów na skrzyni biegów. Odnośnie oleju w skrzyni biegów to francuzy były zaopatrzone w olej dożywotni, chyba że był duży ubytek to wtedy się nalewa olej przekładniowy i wymienia się go co 90tyś.
Przewody sygnałowe lub wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych uszkodzone. Sprawdź czujniki ciśnienia na pompie i masę elektrozaworów na siłownikach.
Z tyłu skrzyni masz plątaninę popychaczy i dźwigienek wybieraka, rozbierz to ustrojstwo, wyczyść dokładnie wszystkie osie i przeguby kulkowe, nasmaruj porządnie i będzie trybić jak nowe.
Jak na razie jest ok po regulacji linek
podziękował kolego :D
Może ze sprzęgłem coś się stało i stąd problem? Normalnie biegi dają się wyregulowac i nie jest to aż takie trudne:)
Mam takiego Wojtka z 2002 roku posiadam go już 7 lat i szczerze mówiąc skrzynia nie jest w tych samochodach aż nadto rewelacyjna. Biegi ogólnie ciężko wchodzą w szczególności z 2 na 1 tak bynajmniej jest u mnie. olej wymieniany był i nie zauważyłem poprawy a więc ten typ tak ma...😁😁😁
Naprawić licznik to nie problem.
a istnieje coś takiego jak docieranie się sprzegła? i ile takie zjawisko trwa i co ma na celu. może sprzegło po docieraniu wyżej, niżej brać i lżej lub cieżej chodzic?
daewoo nexia 1.5 v8 jak w temacie podczas jazdy ciężko wchodzą wszystkie biegi,pedał sprzęgła wciśnięty do końca.Co może być przyczyną takich objawów,dodam ,że na wyłączonym silniku biegi pracują normalnie bez oporu.Kolega mechanik powiedział mi ,że w komorze silnika jest jakiś plastik jeśli jest on jest wyrobiony rusza się na boki to może to być to...
Jasne sprzeglo sie slizga :). W sensie obroty rosna a predkosc nie koniecznie. Aktualnie mam podciagnieta ta linke i jest wporzadku na razie. A moje pytanie czy moze sama wymiana linki moze pomoc? Czy takie objawy to rzeczywiscie wymiana calego kompletu sie szykuje? Nie chcialbym tego nie potrzebnie wymieniac
1. t4 z 1997r to nie prom kosmiczny tylko solidna niemiecka technika wojskowa tam ciężko coś "uwalić" 2. i tak to właśnie robią do t4 najlepsze rozwiązanie to blokada skrzyni biegów, elektrycznie ciężko zabezpieczyć bo tam jest wszystko na wierzchu
Sprzęgło bierze od samej góry może???
Bierze. Jak ktoś napisał te skrzynie tępo chodzą, tak w crafterach jaki w sprinterach(merc). Problemem są również cięgła sterujące, które z biegiem lat ciężko chodzą.
Myśle że dasz rade. Ja jeszcze tego u siebie nie ruszałem, ale raczej nie jest ciężko się do tego dobrać. Nie trzeba ściągać pokrywy skrzyni. Te zatrzaski mają osobną pokrywę przykręconą na 4 śruby. Jest to od strony pompy hudrauliki. http://obrazki.elektroda.pl/8346015500_1... Sorry za słabą jakość fotek. Jeżeli masz katalog to zobaczysz...
Za ciężko biegi nie wchodzą? Kurde, zrobiłbym coś takiego, ale jedną ręką prowadzić się nie da.
Mechanik to dobry znajomy części zostały wymienione na pewno, został układ odpowietrzony na wszystkie sposoby chyba i ciągle to samo po rozgrzaniu pedał wpadnie a przy wciśnięciu sprzęgła na biegu 1,2,wsteczny. Ciągnie samochód na wciśniętym sprzęgle i ciężko bieg wyrzucić a po przegazowaniu bieg wyskakuje..
Problem rozwiązany,wytargałem skrzynie na zewnątrz(każdy kto to robił to wie że roboty bardzo dużo.Nawiasem mówiąc to nie wiem kto to auto konstruował.) i moim oczom ukazał się pęknięty na pół docisk.Dodatkowo dwumasa przegrzana i sprzęgło też.Kupiłem cały zestaw bez łożyska oporowego za 50zł używkę w idealnym stanie i od miesiąca cieszę się bezproblemową...
Trochę ciężko wchodziły biegi ale pedał sprzęgła chodził w porządku byłem u mechanika i powiedział że jak linka strzeli może ulec awarii sprzęgło.
Witam.Ciągnik naprawiony,uszkodzone były tarczki w sprzęgle planetarnym w środkowej części skrzyni ,tam gdzie sterowanie sprzegła i rewers. :D
jak trzeba to trzeba!!!!
Witam! Mam takie pytanie (może trochę głupie) ale czy układ sprzęgła w mojej bmce (e36, 318tds, 97r.) jest połączony z hamulcowym? Ponieważ jak ostro hamuje to sprzęgło nie odbija do końca i zastanawiam się co jest grane i czy będe w stanie to sam naprawić. Poza tym pod maską trochę trzeszczy jak się naciska sprzęgło. Poziom płynu hamulcowego jest ok,...
witam niedawno wymieniłem tarcze sprzęgła na nowa w golfie 2 1.6 benzyna i mam teraz problem z biegami mianowicie gdy chce wrzucić wsteczny bieg zgrzyta w skrzyni i ciężko wchodzą biegi 1 2 3 4. linka sprzęgła uważam ze jest dobrze ociągnięta. w czym problem jest? czy przyczyna mogą być stare zużyte cięgna zmiany biegów?
Najpierw sprawdziłbym linkę.
Proszę o podanie możliwej przyczyny. Synchronizator 2-giego biegu.
Co do sprzęgła to jak się kończy to ciężko się zmienia biegi, a na wysokich biegach dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a nie predkosci-tak w skrócie. Co do oleju to komputer nie jest tak inteligentny i nie posiada czujników gestosci- oblicza przebieg i jest on chyba ustawiony na 18 tys, ale wystarczy poszukać w gogle i na pewno się dowiesz
Jeśli ze skrzyni nic nie kapie, w trakcie jazdy nic nie wyje, rzęzi, chrzęści to znaczy że skrzynka jest jeszcze dobra. I to tyle. Jak już szarpie/stuka przy ruszaniu to złom. Czasami robię takiego golfa i ma takie objawy jak napisałeś przelatał już ponad 100tys jak te skrzynie padają to biegi ciężko wchodzą , jakby szarpie na 2 3 biegu, i po paru...
Olej jaki w skrzyni?
biegi ciężko traktorek biegi ciężko biegi ciężko wchodzą
pasta bezołowiowa pioneer wieża kabel świece moment
Problem z parowaniem pilota z telewizorem Xiaomi Parametry techniczne piły spalinowej Oleo-Mac 937