Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
PK6 -pojemność 2.4l Tranself TRP 75W80
Kończy się sprzęgło.
Może i linki, a może być i oznaka braku oleju w skrzyni.
Trzeba rozebrać i sprawdzić co się popaprało. Nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć co tam dokładnie siedzi. Na pewno synchronizacja 3 biegu. Może i koła zębate 3 biegu.
Nie pamietam czy to dotyczylo tez golfa z tego roku, ale byly wadliwe lozyska w skrzyniach 6cio biegowych i wlasnie tak sie to objawialo jak piszesz. Podjedz na diagnoze do innego warsztatu to sie dowiesz cos wiecej.
To wszystko działa na zasadzie wspomagania sprezonym powietrzem. To jest punkt wspólny i od tego zacznij.
Brak oleju w skrzyni biegów.
Raczej próbuje naciągnąć bo to nie sprzęgło. Jak je zbadał?? Mogę dać sobie rękę uciąć że to wysprzęglik bo na to objawy wskazują. Zanim uruchomisz silnik napompuj pedał sprzęgła z 20 razy do oporu, uruchom silnik i sprawdź czy jest lepiej ;)
To nie synchronizatory tylko sprzęgło. Poprostu nie odłącza silnika od skrzyni całkowicie, jakbyś jechał na pół-sprzęgle. Spotkało mnie coś takiego w moim Hyundaiu Accencie. Zapowietrzył sie wysprzęglik hydrauliczny. Po odpowietrzeniu było juz dobrze. Jeżeli skok siłownika jest odpowiedni, szukałbym przyczyny w samym sprzęgle.
Posłuchaj, to ani nie ceneo.pl, ani nie skąpiec.pl - nie da się określić ceny czegoś, czego się nie widziało - po dość lakonicznym opisie podałem najbardziej prawdopodobną moim zdaniem przyczynę - która tak naprawdę potwierdzić można tylko poprzez fizyczne sprawdzenie w/w podzespołu. Co do kosztu proponuję podjechać do pierwszego lepszego warsztatu...
Wsteczny jest niezsynchronizowany więc trochę gorzej wchodzi. linki z samoregulatorem raczej wadliwe nie są. Tylko trzeba je umieć demontować. Sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni. Sprawdza się poprzez otwór kontrolny w obudowie skrzyni. Jest zakręcony metalowym korkiem na klucz imbus 17. Innych nie odkręcać absolutnie. Olej 75w90 koniecznie...
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Witam!Wymień linkę na zwykłą.
Sprawa jest prosta jak budowa cepa : na samym wybieraku który wystaje z skrzyni producent nie zastosował uszczelniacza a jest tam łożysko igiełkowe które w twoim przypadku już sie zaciera. Popsikaj tam dość dobrze wd40 a usterka minie i nie zapomnij popsikać co jakiś czas. Dodam że za tą naprawę serwis łyka po 4 tyś.
Doszedłeś kolego może co było ze skrzynią?
Udaj się do wróżki - może jej szklana kula powie.
Sprzęgło nie wysprzęgla do końca, szukaj przyczyny.
Jeżeli biegi na zgaszonym silniku wchodzą normalnie to uszkodzone jest sprzęgło.
Spróbuj zrobić kalibrację sprzęgła prawdopodobnie nie działa ci wspomaganie i dlatego ciężko wchodzą biegi
Źle odpowietrzone sprzęgło. Nie da sie tego zrobić metodą znaną z hamulców "pompuj - trzymaj", trzeba pchać płyn w odpowietrznik (np strzykawką)
Mam problem ze sprzęgłem w scania 124L 400k. Wymieniona była tarcza sprzęgłowa po czym sprzęgło ciągle se zapowietrza a ten siłownik który widać przez otwór dostaje wibracji:( Nawet 6 razy dziennie go odpowietrzam a mechanik powiedział ze scania tak ma:( co to może być???
Nie sprawdzałem tego, ale jak wymienia była poduszka to nie było widać żadnych wycieków ze skrzyni. Czy żeby sprawdzić poziom oleju trzeba ściągać skrzynię ? Znalazłem taką instrukcję http://obrazki.elektroda.pl/9331840500_1...
Tam na ciepłym podczas pracy silnika trzeba dodać płynu bo inaczej ciężko odpowietrzyć. Biegi to są dwa w tym samochodzie pierwsze załącza się przy 95 drugi przy 105. Często tam pierwszy bieg nie działa. Pada opornica, a przekaźnik śniedzieje. Bez pierwszego biegu czasem cuda z płynę się dzieją.
Linki odpiąłem i sprawdziłem,chodzą luźno.Zanim silnik się zagrzeje biegi wchodzą idealnie .Po przejechaniu pięciu kilometrów biegi wchodzą jakby coś gdzieś się zaczepiało.
Man TGX 440 Manual Euro 5 - problem polega na tym że bardzo ciężko wchodzą biegi, wymieniony wysprzęglik odpowietrzony, co najciekawsze po zrobieniu kalibracji biegi przez jakiś czas wchodzą idealnie wystarczy chwila postoju i znowu bardzo ciężko jest wepchnąć bieg. Ktoś może miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniem
Witam.Ciągnik naprawiony,uszkodzone były tarczki w sprzęgle planetarnym w środkowej części skrzyni ,tam gdzie sterowanie sprzegła i rewers. :D
Dlaczego po wymianie linki sprzęgła biegi ciężko wchodzą? Czy powinienem bardziej naciągnąć tę linkę?
Mam takiego Wojtka z 2002 roku posiadam go już 7 lat i szczerze mówiąc skrzynia nie jest w tych samochodach aż nadto rewelacyjna. Biegi ogólnie ciężko wchodzą w szczególności z 2 na 1 tak bynajmniej jest u mnie. olej wymieniany był i nie zauważyłem poprawy a więc ten typ tak ma...😁😁😁
Z tego co widać na fotce to wcale tragedii nie ma . Ja na twoim miejscu bym zaczął w innym miejscu a mianowicie pod autem , sprawdź najpierw ustawienie cięgien zmiany biegów . i gumki na cięgnach bo zazwyczaj w Mercedes biegi wchodzą jak w masełko i jak są problemy z biegami to / przyjmuję że skrzynia sprawna na 100%/ zazwyczaj coś nie tak jest z cięgnami...
Miałem taki problem - sprzęgło nie wysprzęglało należycie.
Może olej w skrzyni biegów? Albo źle wyregulowane sprzęgło. Jak sprzęgło nie rozłącza dobrze napędu, to ciężko ci wbić bieg, a wtedy możesz do końca biegu nie wbić, więc wyskoczy :) . Podciągnij lekko linkę od sprzęgła. No i wymień olej :) .
Wyczepić linki przy skrzyni, wybierak w ręke i zobaczyć jak wchodzą biegi "na sucho" czyli bez linek.
Pomiar w tym miejscu to jest za sprzegłami czy przed bo tu 17 bar trzyma film
rocznik 2002, jutro sprawdze ten korek jaki mam kolor
Witam. Pacjent DAF 2007 rok. Manual 8b. 4 tyg temu biegi zaczęły ciężko wchodzić. Trzeba je prawie na sile wkładać. Po 2 tyg odpuściło. Kilka dni przerwy i znowu ten sam problem. Skrzynia po remoncie pół roku temu. Olej castrol był zalany nówencja! Jakieś sugestie ?
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
a istnieje coś takiego jak docieranie się sprzegła? i ile takie zjawisko trwa i co ma na celu. może sprzegło po docieraniu wyżej, niżej brać i lżej lub cieżej chodzic?
miałeś już taki przypadek?? mam okazję kupić używaną ponoć 100 tyś przebiegu auto musi do soboty wyjechać i nie wiem co robić. Bo może na koniec sie okaże że to sprzęgło było winne a komplet nie jest za tani.pozd
280 tys przebiegu. Olej w skrzyni takze wymieniany. Jak silnik jest zgaszony to biegi ( na sucho) wchodzą ładnie bez oporu.
Jeżeli padaa synchronizator 1 biegu to metoda sprawdzenia taka jak wyżej dla wstecznego. Żeby sprawdzić czy sprzęgło nie ciągnie wystarczy zgasić silnik i sprawdzić jak wchodzi ta jedynka.
Naprawić licznik to nie problem.
Witam, Zacznij od regulacji linek, szczegonie tej od wyboru wodzika (ruch poprzeczny). Regulacja jest przy dzwigni pod oslona ze skayu. Pozdrawiam, Georges
Problem może być spowodowany wyrobieniem się tulejek na drążkach zmiany biegów na skrzyni biegów. Odnośnie oleju w skrzyni biegów to francuzy były zaopatrzone w olej dożywotni, chyba że był duży ubytek to wtedy się nalewa olej przekładniowy i wymienia się go co 90tyś.
1/3/5 nie ma w środku skrzyni wspólnej części.Problem na odcinku lewarek wybierak,TYLKO
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
o tym to niestety wiem :( Dodano po 14 czytając na necie znalazłem to " strony magneta masz odkrecany kawałek oslony zebatki zdawczej i lancucha odkrec to ,... jest tam czujnik luzu a nawet powinien byc ! jest to kawałek plastiku z 5 kablami wyciag ja i powinna ci sie ukazac sruba na imbusa wez ja troche popusc - jak dokrecisz mocniej to ci biegi ciezej...
Kolego, bo nie rusza się zębatką, tylko należy skrzynie kręcić od strony sprzęgła i może tak być, że dopiero z olejem i przy obrotach będzie skrzynia chodziła. Kolego, pomyśl przecież w miejscu tez ciężko wrzucić 3 czy czwarty bieg trzeba delikatnie ruszyć, aby tryby weszły.
Z tyłu skrzyni masz plątaninę popychaczy i dźwigienek wybieraka, rozbierz to ustrojstwo, wyczyść dokładnie wszystkie osie i przeguby kulkowe, nasmaruj porządnie i będzie trybić jak nowe.
Myśle że dasz rade. Ja jeszcze tego u siebie nie ruszałem, ale raczej nie jest ciężko się do tego dobrać. Nie trzeba ściągać pokrywy skrzyni. Te zatrzaski mają osobną pokrywę przykręconą na 4 śruby. Jest to od strony pompy hudrauliki. http://obrazki.elektroda.pl/8346015500_1... Sorry za słabą jakość fotek. Jeżeli masz katalog to zobaczysz...
biegi ciężko biegi ciężko wchodzą biegi ciężko chodzą
długi kabel głośników zwiera mostek stolica radio
lodówka whirlpool lodówka whirlpool
Gdzie kupić płytę główną HK.T.RT2957P91 do Manta LED5003? HP laptop 9x miga dioda zasilania – BIOS/UEFI błąd, zasilacz czy płyta główna?