Jeżeli biegi na zgaszonym silniku wchodzą normalnie to uszkodzone jest sprzęgło.
Zmień olej w skrzyni - ewidentnie masz mało.
Ja stawiam na zatartą część nr2 na zdjęciu. To samo dzieje się w oplach combo i fiatach doblo, bliźniaki. Linka też może być, ale to się wyjaśni, jak się zdejmie z kulki.
No właśnie grupa 004 wartość 4 I jak teraz silnik chodzi na - 1?
Sprawdź łącznik wybieraka skrzyni biegów bardzo często się wyrabia i jest problem z wrzuceniem biegów. Jak podniesiesz grzybek przy drążku zmiany biegów i 1 wejdzie bez problemów to na 100% jest łącznik. Szukaj w ASO albo specjalistycznym Opla bo nie robią zamienników.
W olejach do skrzyń VW istotna jest rekomendacja TL, kilka takich postów już się przewijało, że po wlaniu innego oleju niż zalecany przez VW był problem z działaniem skrzyni. Poza tym nawet na linkowanej stronie jako zamiennik proponują olej (Fuchs) 75W a nie 75W90, więc już tu może być problem.
Synchronizator 1/2 biegu zużyty, lub luz na łączeniu dźwigni zmiany biegów z wybierakiem skrzyni. Ale stawiam na to pierwsze, skoro po "pedałowaniu" sprzęgłem oraz rozgrzaniu problem ustępuje, w tym przypadku skrzynia do demontażu. Do pablito2, linek tam nie ma.
Nie odpowiedni olej, o ile w ogóle jakiś tam jeszcze jest.
1. czy będą jakieś przeróbki, gdy chciałbym wrzucić tam automat? 2. czy wrzucić lepiej 4 biegową skrzynię? 3. czy dam radę sam to zrobić w domu? 1. Tak będą przeróbki i to spore. 2. Cztero biegowe to już przeżytki, piątka jest bardziej elastyczna i ekonomiczniejsza. 3. Ale co??? Przerobić na automat? Czy przełożyć z 5-io na 4-ro biegówą? Lepiej zobacz...
amortyzatory z tyłu maja po 13 % O ile dobrze pamiętam to dopuszczalne na SKP 40 % i zazwyczaj ludzie przy 50% zmieniają jak mają tego świadomość, więc można sobie uzmysłowić jak ktoś dbał o to auto, bo wątpię żeby akurat przypadkiem do takiego stopnia zużycia doszło. Przekładnia w takim polo ile może kosztować z robocizna bo pewnie roboty strasznie...
Ponoć typowa przypadłość SX4. Na Youtube znajdziesz filmik z instrukcją regulacji. Jednak najpierw warto sprawdzić; - wymienić olej w skrzyni i płyn sprzęgła, - sprawdzić wysprzęglik, - sprawdzić pompę sprzegła, (w obu przypadkach odpowietrzyć w razie potrzeby) - rozkręcić skrzynię biegów i oczyścić miejsca przy wybieraku (typowa awaria) no i poduszki...
Witam a którymi przyciskami można przeprogramować tego Boostera. A błędy wyskoczyły mi takie P30 P57 P50.
Zgodnie z oczekiwaniami problem jest gdzieś indziej.
No i kolega może przedobrzył- ten silnik był budowany pod olej mineralny typu Mixsol. Olej się miesza z paliwem a potem leje do zbiornika. Może być już za późno na silnik. Wystarczy ściągnąć głowicę i popatrzyć na gładź.
Jak na razie jest ok po regulacji linek
Witam .co może przyczyną problemu z 4 biegiem, sprzęgło nówka kompletne.reszta biegów ok.na zimno problemu nie ma,dopiero po rozgrzaniu
Czy w ogóle znasz się na naprawie jakiejkolwiek, bo patrząc na pytanie uważam, że nie. Powodów może być tak wiele jak części w silniku, zatkany filtr powietrza, zabrudzony gaźnik, zpsuta linka gazu, źle ustawiony zapłon i tak jeszcze kilka innych rzeczy do najprostszej obluzowany kabel. Trzeba rozkręcać i sprawdzać po kolei od najprostszej rzeczy innego...
prowadniki przy wybieraku-plastikowe kołeczka
Nie wziąłem go, znalazł się inny gdzie biegi wchodziły jak w masło i ogólnie w lepszym stanie. Dzięki za porady, zamykam.
Może i linki, a może być i oznaka braku oleju w skrzyni.
Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
Spróbuj wyregulować wybierak. I sprawdź luz na sworzniu wybieraka.
Mercedes W202 2.2D. Ciężko ma wkręcać się na obroty jaki może być problem?
Witam posiadam Clio 1.2 benzyna od jakiegoś czasu ciężko wchodzi 5 bieg nie ma żadnych niepokojących dźwięków przy wbijaniu oprócz tego że ciężko wchodzi wie może ktoś co się dzieje. Z góry dziękuję Pozdrawiam🙂
A może coś najpierw spróbować zrobić?
Proszę o pomoc myk sharan 1.9 tdi 2001 po odpaleniu bardzo ciężko wchodzi na obroty po chwili jest troszkę lepiej ciągle wyskakują błędy zawór pompy cylindra przekroczony błędy pokazuje na wszystkich 4 cylindrach oraz zaswieca się kontrolka od esp ogólnie auto jest słabsze oraz więcej pali ostatnio zauważyłem gdy zostało na wolnych obrotach po ruszeniu...
Maksymalne to 1350 bar albo 1600 bar, zależnie jaka tam jest generacja wtrysku CR. Pojawi się tylko przy gazie do dechy w czasie jazdy. Niemniej ciśnienie ma wynieść minimum 250-300 bar podczas pracy rozrusznika (obroty silnika 200-300 na minutę), inaczej nie odpali normalnie lub wcale. Do sprawdzenia, jak mówiłem, ciśnienie paliwa w trakcie odpalania....
Tu nie jest forum MECHANICZNE.
Bardzo możliwe, że pasek rozrządu przeskoczył. A ty pewnie przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu blokad nie użyłeś. Jak jest ten czujnik uszkodzony to auto ciężko odpala ale wchodzi normalnie na obroty i ma jakąś tam moc.
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
Nie ma sprawy usterka nie jest poważna i koszt naprawy to grosze najlepiej to sprawdzić tak jak pisałem ściągasz tą ochronę przy lewarku samochód na podnośniku włączony bieg ten który wypada i to jakoś ogarniesz temat raczej mechanizm jest problemem. Pozdrawiam i życzę udanej naprawy.
Witam Mam taki problem jadąc autostrada ciężko jest wbić 6 bieg muszę poruszać drążkiem na boki jak jest na 5 biegu najczęściej to pomaga albo kilkanaście razy próbować wrzucić 6 bieg i wskoczy lub nabić z 3 tysiącu obrotów albo jakieś inne czary. Przy wrzucaniu biegów na sile nic nie zgrzyta ani nie charczy porostu tak jak by blokowała się dźwigni....
Nie pamietam czy to dotyczylo tez golfa z tego roku, ale byly wadliwe lozyska w skrzyniach 6cio biegowych i wlasnie tak sie to objawialo jak piszesz. Podjedz na diagnoze do innego warsztatu to sie dowiesz cos wiecej.
Jaki masz typ skrzyni SR czy VT ?
Proszę o podanie możliwej przyczyny. Synchronizator 2-giego biegu.
Opel vivaro 1.9 td 2001r. Czy zimny czy gorący ciężko wchodzi na obroty, tylko do 2500obr,min. Trzeba się przejechać kilka kilometrów by zaczął w miarę normalnie jechać. Gdy zimny to mocno kopci na nieniesko biało. Co może go boleć?.
Sprawdź poziom i stan oleju w skrzyni i dopiero później coś można powiedzieć.
Olej jest właściwej jakości (specyfikacji)?
Najprawdopodobniej życia dokonał wysprzeglik. Demontaż skrzyni biegów.
Wsteczny jest niezsynchronizowany więc trochę gorzej wchodzi. linki z samoregulatorem raczej wadliwe nie są. Tylko trzeba je umieć demontować. Sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni. Sprawdza się poprzez otwór kontrolny w obudowie skrzyni. Jest zakręcony metalowym korkiem na klucz imbus 17. Innych nie odkręcać absolutnie. Olej 75w90 koniecznie...
Awaria została znaleziona.Za wszystko odpowiedzialny był olej.Stary,zużyty i na dodatek raczej mało go było.
PK6 -pojemność 2.4l Tranself TRP 75W80
Trzeba rozebrać i sprawdzić co się popaprało. Nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć co tam dokładnie siedzi. Na pewno synchronizacja 3 biegu. Może i koła zębate 3 biegu.
Wtyk antenowy do telewizora starego kineskopowego, tunera DVB-T czy nowego telewizora zawsze będzie tak sam. Zapewne przewód zakończony jest wtykiem z separatorem takim szerokim, który niestety ciężko wchodzi w gniazdo tego telewizora które jest umiejscowione w dół przy samej obudowie. Proponuję albo podciąć delikatnie obudowę separatora na zaokrągleniu...
1 bieg czasami ciężko wchodzi gdy samochód się toczy, szczególnie kiedy jest zimno, 2 bieg też coś lekko haczy ale to mi nie przeszkadza przy wrzucaniu wstecznego nic mi nie przeszkadza Wyrobiony mechanizm zmiany biegów, bądź luz na nim. Zużyte sprzęgło dawało by objawy przy wrzucaniu wstecznego. Podejrzewam olej w skrzyni, gdyż sam stwierdziłeś -...
To wszystko działa na zasadzie wspomagania sprezonym powietrzem. To jest punkt wspólny i od tego zacznij.
Kończy się sprzęgło.
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Witam, biegi 3 i 4 oraz 1 i 2 wchodzą łatwo. Trudno jest natomiast przemieścić dźwignie zmiany biegów z położenia centralnego w prawo, w kierunku 5 i wstecznego. Natomiast samo przemieszczenie dźwigni, ze skrajnego prawego położenia, w górę na 5 lub w dół na wsteczny jest O.K. Opór jest wyczuwalny niezależnie czy silnik ciepły czy zimny. Poproszę o...
Przy większym ciśnieniu paliwa więcej paliwa jest wtryskiwane przez wtryskiwacz i dzięki temu dawka paliwa jest za duża i zalewa motor, sprawdź sobie afr i to być może rozwiąże problem.
Tak, wkładałem go jeszcze raz przed chwilą, ciężko wchodzi i schodzi.
Witam!Wymień linkę na zwykłą.
Raczej próbuje naciągnąć bo to nie sprzęgło. Jak je zbadał?? Mogę dać sobie rękę uciąć że to wysprzęglik bo na to objawy wskazują. Zanim uruchomisz silnik napompuj pedał sprzęgła z 20 razy do oporu, uruchom silnik i sprawdź czy jest lepiej ;)
Witam ponownie po 2 tygodniach problem powrócił, pali na tyk ale na obroty ciężko wchodzi, niema mocy i na całym gazie sie dławi, podmienione wtryski, świeca ,filtry, zawór membranowy, brakuje sił do tego motoru
Ta 5 wybija lewarek czy rozłącza przestaje, ciągnąć?
Ktoś pomoże? Mam podobny problem nierówna praca, strzela ciężko wchodzi na obroty. Po wykręceniu świece są czarne z sadzy
To nie synchronizatory tylko sprzęgło. Poprostu nie odłącza silnika od skrzyni całkowicie, jakbyś jechał na pół-sprzęgle. Spotkało mnie coś takiego w moim Hyundaiu Accencie. Zapowietrzył sie wysprzęglik hydrauliczny. Po odpowietrzeniu było juz dobrze. Jeżeli skok siłownika jest odpowiedni, szukałbym przyczyny w samym sprzęgle.
Wysprzęglik??
Jak przygniesz półkieszeń,to nie wejdzie dalej? Pamiętam że ciężko wchodzi,ale da radę.
Posłuchaj, to ani nie ceneo.pl, ani nie skąpiec.pl - nie da się określić ceny czegoś, czego się nie widziało - po dość lakonicznym opisie podałem najbardziej prawdopodobną moim zdaniem przyczynę - która tak naprawdę potwierdzić można tylko poprzez fizyczne sprawdzenie w/w podzespołu. Co do kosztu proponuję podjechać do pierwszego lepszego warsztatu...
Witam, mam problem z biegami w moim Golfie, strasznie ciężko wchodzi 1, 2 oraz wsteczny na ciepłym silniku, gdy silnik jest zimny wszystko wchodzi idealnie. Potem gdy silnik się rozgrzeje wsteczny zgrzyta a 1 i 2 ciężko wchodzi. Wymienione zostało kompletne sprzęgło i wysprzęglik i nic to nie dało, gdzie szukać przyczyny?
(at)kasek21 Wygląda na to, że problem jest tylko na danym komputerze. Dodam, że dongle dość ciężko wchodzi do wejścia USB.
Rewers mechaniczny na zgaszonym rewers wchodzi normalnie na zapalonym ciężko jak jest rewers do przodu lub do tyłu i chcę włączyć bieg to ciężko i czasem jak by biegi sie zakleszczały ciężko na luz włączyć i przy wyciśnięty sprzęgle chce jechać czuć że ciagnie czy da się to wyregulować czy sprzęgło do roboty czy coś innego
Sprawa jest prosta jak budowa cepa : na samym wybieraku który wystaje z skrzyni producent nie zastosował uszczelniacza a jest tam łożysko igiełkowe które w twoim przypadku już sie zaciera. Popsikaj tam dość dobrze wd40 a usterka minie i nie zapomnij popsikać co jakiś czas. Dodam że za tą naprawę serwis łyka po 4 tyś.
Dymu nie ma, pod autem też czysto. Sprawdzę sprzęgło, możliwe że się ślizga, skoro to czuć spalenizną, to by się zgadzało. Czasem bieg też ciężko wchodzi, a przez spalenie rozrusznika uczepiłam się głównie elektryki. Dzięki za podpowiedź!:)
No właśnie manetka od biegów działa inaczej. Na P bardzo ciężko wchodzi. Natomiast z N na D jest bardzo płytki skok. Jeśli chodzi o wyświetlane literki to wszystkie pokazują się prawidłowo. Zaóważyłem jedynie, że przy ręcznej zmianie pojawia się "1" potem "2" przy przełączeniu na trzeci bieg to wyświetla się "3" mruga i po chwili pokazuje się "2". Co...
tylko 1 bieg jeszcze czasami ciężej wchodził, po za tym wszystkie inne ok. Nie bardzo wiem co to jest ta przesówka, gdzieś na zabieraku ?
Doszedłeś kolego może co było ze skrzynią?
Linki sprawdzone kalibracja zrobiona pompka podmieniona wysprzeglik również cylinder wyczyszczony i przesmarowany, zauważyłem że po odpaleniu i podłączeniu kompa wartość po wciśnięciu pedału jest ok np 70 procent i połówki nie akceptują po chwili wartość wchodzi na 85 proc lub więcej i wszystko jest gitara, co niektórzy mówią że tarcza do wymiany tylko...
Pierścień zakłada się od strony nakrętki na wylewce jako pierwszy potem oringi. Jeśli ciężko wchodzi wylewka posmaruj płynem do naczyń.
To czemu tak ciężko wchodzi? I jest problem z wyjęciem jego?
Witam od niedawna posiadam audi a4b6 i ciężko wchodzi mi 2 bieg co mam na myśli muszę mieć idealnie 2,5 tyś obrotów inaczej nie wbije to jest normalne?
Udaj się do wróżki - może jej szklana kula powie.
To raczej normalne gdy jedziesz... pierwszy bieg ciężko wchodzi gdy stoisz?
Witam mam pytanie bo sam jestem samoukiem ale tego nie czaje. Mam opla astrę h 1.6 xep ślizgało mi się sprzęgło więc kupiłem samemu niestety polskiej firmy skil dałem do mechanika wymienił i jest problem bo mechanik stwierdził że te sprzęgło jest wadliwe, I moje pytanie czy to możliwe bo problem tego typu po wduszeniu przęgła na opalonym katastrofa...
Witam .. Jak w temacie mam problem z ciężko wchodzącymi biegami w Ford Fiesta 2004r. 1.4 Benzyna Problem pokazał się po Wymianie tarczy sprzęgła wraz z dociskiem .... Początkowo Myślałem ze to wina zapowietrzonego sprzęgła bo biegi nie wchodziły wcale ale po odpowietrzeniu zaczęły wchodzić ale strasznie ciężko i nie wchodzi wcale wsteczny ... Czy to...
Sprzęgło nie wysprzęgla do końca, szukaj przyczyny.
Witam.Mam Chrysler Voyager 2006 r. 2.5crd skrzynia manualna .Biegi wchodzą idealnie ,ale jak odpalę silnik to nie mogę włączyć biegu .Sprzęgło bierze dopiero przy wciśniętym pedale prawie w podłodze .Włączam na siłę ,bardzo ciężko wchodzi . Nie wiem co się dzieje .Proszę pomóżcie .
Jeżeli padaa synchronizator 1 biegu to metoda sprawdzenia taka jak wyżej dla wstecznego. Żeby sprawdzić czy sprzęgło nie ciągnie wystarczy zgasić silnik i sprawdzić jak wchodzi ta jedynka.
Prawdopodobnie trzeba zmienić położenie zawleczki na iglicy. Piszesz po remoncie wiec zakładam, że króciec dolotu szczelny i nie łapie lewego powietrza.
Wkładasz baterie paluszki wedle oznaczenia + - potem nakładasz dekielek ciężko wchodzi i dociska baterie. On tez ma blaszki stykowe. Bardzo ciężko założyć. Co do blaszki to jest taka w kształcie _Λ_ mniej więcej w pokrętle siedzi. i dociska tą blaszkę ośkę pokrętła.Musisz se dorobić oryginalnie jest jak by sprężysta. Pewnie coś podłożyć i będzie...
Biegi ciężko wchodzą jeśli sprzęgło nie rozłącza. Objawy widoczne silnik odpalony bieg ciężko wchodzi silnik zgaszony bieg lekko wchodzi koło unieść na lewarku do góry zwolnić hamulec ręczny koło ma się kręcić na odpalonym silniku wciśnij sprzęgło koło ma stanąć jeśli nie stanie sprzęgło ciągnie.
Na początek zacznij od mechanizmu zmiany biegów przy skrzyni. Są tam dwa piny, które wyglądają jak rurka z jednej strony zakończone zabezpieczeniem w formie sprężyny. Należy je wyjąć i obejrzeć. Najczęściej są wytarte i powodują duży luz na lewarku zmiany biegów. Ich wymiana często pomaga. Do tego ew. dojdzie regulacja. Dodano po 30 I jeszcze jedno....
No trudno, lampa do niczego się już nie nadaje. To 'okopcenie' o którym piszesz to zapewne getter, wszystkie B6S1 mają taki placek z jednej strony, nad kółkiem przytwierdzonym do konstrukcji. Nie jest tak źle, bo używaną, sprawną lampę kupisz na aledrogo w okolicach 15zł. Jak będziesz miał szczęście to trafisz i taniej. Jak masz pod ręką jakiś bazarek,...
Już kilka razy czyściłem zawsze błąd Czyszczenie nic nie pomoże. Wymień czujnik OWI i będzie działać . Wtyczkę trzeba dobrze docisnąć bo ciężko wchodzi.
Ale co ma do tego wszystkie inne biegi wchodzą ok a 2 rak wchodzi przy 10 wolniej i szybciej wchodzi lepiej bez oporu Pytasz / szukasz odpowiedzi - jak je dostajesz to marudzisz... Spróbuj wrzucić dwójkę na 2 razy - z jedynki na luz puszczasz sprzęgło i z luzu na 2. Pomijasz synchronizator (teoretycznie) i jak nie zgrzytnie to wtedy stawiaj na niego......
Witam mam problem z biegami ciężko wchodzą, szczególnie przy próbie wbicia drugiego biegu jeśli silnik ma niskie obroty (lekko ponad 2tys) wówczas biegi jakby się zakleszczają, sprzęgło ma nową linkę nie bierze jakoś szczególnie od samego dołu, olej w skrzyni sprawdzony wsteczny wchodzi bez zarzutów ogólnie biegi wchodzą ciężko nawet w miejscu na zgaszonym...
Za niska temperatura spalania, kompresja słaba np. przez nieszczelne zawory, albo jak piszesz wtryski się skończyły. Ustaw ciągnik na luzie, podnieś zawory, dodaj gazu na maksa i kręć silnikiem ciągnąc za pasek klinowy i nasłuchuj. Dobry wtryskiwacz słychać. Pozdrawiam.
Jedynka też ciężko wchodzi na zgaszonym silniku? Miałem podobny problem, po usunięciu luzów na wybieraku jedynka wchodziła nieco lepiej ale to nie było to. Okazało się że to wina sprzęgła po wymianie wszystko działa jak należy. Sprawdź czy na zgaszonym silniku też wchodzi ciężko, jeżeli wchodzi lekko to wina będzie leżeć po stronie sprzęgła.
Przepustnice czasami padały jak i również zdarzały się uszkodzenia ecu najlepiej podmienić na próbę przepustnicę z innego auta chwila roboty i wszystko będzie jasne.
Był czysty tylko ciężko wchodzi w obudowę. Ma luźno się wsadzać? On jest jakby za gruby i temu to tak. Próbowałem na sucho odpalać myjkę bez niego i kombinować z tym tłoczkiem i to samo jest.
dzięki wielkie za odpowiedz u mnie 5-6 ciężko wchodzi jedynie w mieście jak dużo razy się biegi włącza a tak to wchodzi bez problemów przypuszczam ze tez lewarek się wyrobiła i możne mieć luz bo wybierak raczej wątpię
Spróbuj zrobić kalibrację sprzęgła prawdopodobnie nie działa ci wspomaganie i dlatego ciężko wchodzą biegi
W sumie... troche ciężko wchodzi... ide do warsztatu sprawdzić :)
Zanim się linka zerwała biegi wchodziły bez oporu
Witam, Hyundai Getz, 1.1 po lifcie, rok 2006. Ciężko wchodzi wsteczny bieg. Trzeba użyć siły, szarpnąć ażeby się zazębił. Dodam, że światło biegu wstecznego pali się za każdym razem ale bieg się nie zapina- zapina się czwarty bieg. Dziwne, że światło wstecznego się pali a bieg wsteczny fizycznie nie wskakuje. Miał ktoś taki przypadek? Z tego co widzę,...
Czy ktoś wie dlaczego w renault clio 1,5 dci po remoncie silnika ciężko wchodzi 1 bieg ? (Ciężko tzn. trudniej trafić w odpowiednie miejsce drażkiem aby weszła jedynka).
A gdy silnik jest wyłączony, i auto stoi jak biegi wchodzą? A co gdy auto stoi z pracującym silnikiem, to czy inne biegi (2 - 5) wchodzą swobodnie czy tez z oporami? Bo jeśli tak to sprzęgło ci ciągnie i trzeba je wyregulować lub naprawić.
Nie pamiętam tego silnika Ale czy koło foniczne przymocowane jak w większym stralisie na 4 srubkach m6 od strony skrzyni do wałka? Bo jeżeli tak to zdjalbym obudowę i sprawdził bym czy pojawił się luzik - Stare miejsca odcisniete. W Iveco, masa, następnie ściągam ta obudowę, biały tym, odopalanie jakby z uwalona świeca zarowa, porzuca go i ciężko wchodzi...
Mechanik. Podobno to że wsteczny wchodzi ze zgrzytem to wina synchronizatora biegu wstecznego a to że skrzypi i ciężko wchodzi to normalne.
ciężko wchodzi wsteczny wsteczny ciężko wchodzi astra ciężko wchodzi
sprężyna siłownika krups czujnik temperatura mostek częstotliwości olsztyn
Jak sprawdzić cewki w agregacie prądotwórczym? Biały śmierdzący dym z rury wydechowej Diesla - przyczyny i rozwiązania