Ciemno już było jak wróciło auto. Więc tylko tyle udało mi się zrobić. Z tego co zauważyłem to w momencie blokowania kół na żółtym przewodzie nie ma ciśnienia. Klamka lekko się odpina. Na żółtym złączu od naczepy jest zawór kontrolny nie ma ciśnienia w momencie awarii. Auto ma przycisk do hamowania samej naczepy przy ręcznym po parokrotnym naciśnięciu...
Zawór o którym mowa służy do monitorowania i korekty ciśnienia zadanego dla naczepy-przyczepy oraz zabezpieczenia w przypadku zerwania przewodu powietrza łączącego z naczepę. Za pomocą tego zaworu który jest podłączony do elektroniki ebs system można korygować dopasowywać wyprzedzenie i siłę hamowania zaprogramowaną interfejsem serwisowym na odpowiednim...
Witaj. Jedź do pneumatyka niech ustawi Ci wyprzedzenie hamowania naczepy. Podepnie do kompa naczepę i zobaczy co jest grane. Sprawdzi ciśnienia w aucie i na wyjściu do naczepy.
Samochód w momencie zwolnienia hamulca ręcznego wpuszcza powietrze w złącze 12 i cofa duża sprężynę. Naczepy w czasie przy aktywnym hamulcu ręcznym wpuszcza powietrze w 11 i 12, hamuje tak jak w w czasie zasadniczego hamowania z nieaktywnym hamulcem ręcznym. Dopiero gdy ciśnienie w układzie naczepy spada lub zostanie użyty zawór parkingowy to wypuszczą...
Tabliczka jest taka sama.Podmeniałem rownież modulator ale nadal są słabe hamulce i to bez znaczenia co się do niej zapnie.Są we firmie trzy inne naczepy z tym że na wabco i tam są hamulce jak trzeba.Chciałem na próbę proporcionalnie podnieść ciśnienia hamowania niestety robię to źle bądź nie potrafię bo wyrzuca mi potem bład konfiguracji naczepy. Nie...
Witam. Mam problem z automatyczną skrzynią biegów w Mercedesie Axorze 1840 2007 r, Euro 5, ciągnik siodłowy 4x2. Kłopot polega na tym, że biegi w górę idą w porządku, natomiast podczas redukcji potrafi z 8 zrzucić na 3. Ostatnio natomiast zaczął także blokować możliwość włączenia biegów i odłączał pedał przyśpieszenia. Po kilku kasowaniach błędów i...
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
A po co wymieniać zawór naczepy ? Bo normalnie pojąć tego nie mogę. Błąd bardzo podobny do pomiaru ciśnienia hamowania zaworu EBS, ale nie naczepy, a konia - w sytuacji kiedy w wyniku przebicia membrany siłownika w sposób nie przewidziany przez samodiagnozę ciśnienie to rośnie. Wobec tego sprawny komponent zostaje zinterpretowany błędnie jako uszkodzony...
Witam, wczoraj przyprowadziliśmy nowy nabytek Man TGA 460 2004r na wstępie kody błędów które odczytałem: ZBR 111 1089 3502 4001 4021 4026 4027 EBS 3425 EDC 168 3004 3046 3076 FFR 32 98 171 3244 3263 DIAGN 3907-BŁAD OBWOD 4 Kody w PDF-ie posiadam i wszystkie rozszyfrowałem powiedzmy... Doprowadzanie samochodu do porządku chce zacząć od hamulców, mianowicie...
Zawsze jest tak że kierowcy odczuwają zmienność siły hamowania jeśli pojawia się problem z systemem EBS. Zależność jest taka że jeśli EBS się świeci w naczepie to naczepa pusta hamuje gwałtownie i ostro a na pełno naczepa pcha i kierowca odczuwa jak by słabiej hamowała jest to efekt opóźnionej reakcji powstałej z pneumo mechanicznego systemów hamowania....
Witam wszystkich trafiła do mnie naczep z wymienionym na nowy modulatorem Wabco D na skopiowanie parametrów z starego modulatora. Co się okazało po podpięciu się komputerem do tego nowego już zamontowanego modułu zauważyłem że ktoś jednak już tam był, wszystkie dane naczepy były już skopiowane, ale pojawił się problem że naczepa hamuje bardzo ostro...
Witam. Mam dość ciekawy przypadek z EBS naczepy Schmitz jest wniej zamontowany Knorr TEBS ES2053. Problem polega na tym że w momencie zwolnienia lub zaciągnięcia hamulca ręcznego bądź wciśnięcia hamulca nożnego zapala się kontrolka ABS w ciągniku. Wiem że problem jest w momencie podania powietrza na żółtą linię,dodam że gdy usterka się zapali tracę...
Witam panowie przyłącze się do tematu bo mam problem z modulatorem Wabco E Naczepa Kogel 2007r Zaświecił się EBS naczepy i zrobiłem diagnostykę jaltestem i co następuje: Błędy o takiej treści: 7614-Utrata wybranej wartości zadanego hamowania, działanie systemu w trybie back-up, hamowanie w trybie back-up przez błąd w systemie, funkcja abs jest ciągle...
Witam , wymieniłem główny zawór hamulca w aucie bo kierowca sygnalizował słabe hamulce w zestawie i po wymianie hamują dość ostro . Zapala się kontrolka AIR BREAK ale w momencie gdy po zapaleniu auta spuszczę hamulec ręczny i wcisnę hamulec nożny . Pali się kontrolka ABS 1 po podłączeniu naczepy i kontrolka Retardera . Zaczął mi wariować jeden wskaźnik...
Mam problem z hamulcami w zestawie scania 4 (2002r) i naczepie Fliegl SDS 360 (1999r), scania z ebs a naczepa abs. Na pusto auto ma dobre hamulce(bynajmniej tak się wydaje, ponieważ uważam że głównie hamuje sam ciągnik), po załadowaniu 24t hamulce są słabe, miałem okazję przekonać się o tym, gdy docisnąłem hamulec do końca a żadne z kół naczepy nie...
Po pierwsze: Jaki masz modulator 480 102 ... .? Wersje 480 102 000 0 i 010 0 nie łączą się po CAN. Po drugie: Sprawdź ciśnienia na wyjściach przy modulatorze (21 i 22). Po trzecie: Sprawdź te same ciśnienia przy siłownikach. Jeśli ciśnienia na wyjściach z modulatora będą różne od tych przy siłownikach poszukaj czy przewody nie są gdzieś zagięte. Do...
Regulacja ciśnienia w module sterowania naczepy; nieprawidłowo wysokie ciśnienie na końcu hamowania i przełącznik hamulca postojowego i przełącznik hamulca przyczepy nie włączony.Prawdo podobnie instalacja lub moduł hamulca nożnego.
Kolega "gucio~1" dobrze Ci to wyjaśnił napisz numery modulatora, jeśli to jest system EBS to siłę hamowania ustala poprzez CAN z ciągnika lub poprzez ciśnienie sterowania hamowaniem z żółtego przewodu ciągnika.
Witam.Koledzy jakie powinno być ciśnienie robocze na siłownikach hamulcowych bez ładunku?Było ok.4 bary ale to chyba za dużo,bo szybko się zużywają okładziny.Hamulce bębnowe.
Witam nigdzie nie mogę znaleźć jakie ciśnienie panuje w układzie hamulcowym w samochodach osobowych i ciężarówkach? Mowa o chwili kiedy się depnie po hamulcach. Jakie rzędu są to wartości?
Witam. Chciałbym zapytać przy jakim ciśnieniu zawór regulujący powinien upuszczać powietrze z butli z podpiętą przyczepą (jakie też powinno być wskazanie zegara) i bez niej? I czy da się to jakoś wyregulować? Kolejnym pytaniem jest to czy przy hamowaniu ciągnikiem bez regulatora siły hamowania w przyczepie siła hamowania będzie "dozowana" czy przyczepa...
Witam, w ciągniku siodłowym sc 114 2001 hamulec ręczny po odpuszczeniu delikatnie przytrzymuje naczepę ok 3 -4sek ,zauważyłem że jest szczątkowe ciśń powietrza w przewodzie sterującym na naczepę - właśnie przez te kilka sekund. W ciągniku jest ok ręczny odpuszcza momentalnie. Gdzie szukać problemu czy zawór z manetką czy coś jeszcze po drodze? Z góry...
Witam. Mam taki oto problem: Mam zadanie doprowadzić w w/w pojeździe hamulce do stanu idealnego. Większość spraw udało mi się już pokonać, skuteczność i równomierność oraz owalizację, mieszczą się w granicach normy. Pozostał jeden gwoździk: siła hamowania hamulcem ręcznym na 3 osi rośnie równomiernie do połowy zaciągnięcia dźwigni, tj do o ok 3 KN po...
Witam, Poczytałem trochę po forach i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na temat zasady działania pneumatycznego zaworu hamulca w Ursus c330. Otóż znalazłem odpowiedzi ze powinien być normalnie zamknięty a powietrze puszczać dopiero po naciśnięciu pedału oraz odwrotnie że powietrze puszcza cały czas a zanik ciśnienia powoduje zahamowanie przyczepy....
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Gwoli ścisłości ,zawór o ktorym piszecie to nie zawor przekaźnikowy, tylko główny zawór hamulcowy naczepy. Dodano po 11 A modulator z tabliczki wyglada na 480 102 014 4. Tez moźe mieć zewnętrzny czujnik ciśnienia hamowania.
Dziękuję za odpowiedź, zmierzę ciśnienie. Napisałem rok, więc wiadomo, że to tarcze.
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Hamulec ręczny działa bez powietrza, sprężyna siłownika pcha zacisk a ciśnienie go odblokowuje. Kiedy tego ciśnienia braknie, ręczny hamuje osie.
Witam też miałem problem z czujnikiem ciśnienia w volvo fh 13 480 słabe hamulce naczepy brak ciśnienia na żółtej słuchawce. Okazał się zawór 4o drorzny . Pozdrawiam
Problem rozwiązany, padł zawór regulujący ciśnienie.
7,5 to nie jest mało. Norma to 8,5 ale i tak większość hamowań to ciśnienie na poziomie 3-4 bar. Na zaworze czteroobwodowym w premium raczej nie nie reguluje się redukcji tylko ciśnienia otwarcia i odcięcia obwodów. Reduktor jest obok akumulatorów. Ja skupiłbym się na zgraniu ciągnika z naczepą bo tu chyba jest problem .Jeśli naczepa jest z EBS i kabel...
To było poprostu szybciej sprawdzić i tyle. Chciałem też sprawdzić informacje, które ktoś mi kiedyś przekazał. Teraz sprawdzę ciśnienie na sterowaniu naczepy.
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
WITAM WSZYSTKICH Ciśnienie wyprzedzenia z naczepą jest ok naczepa szybciej hamuje o około 0.5 bara w pierwszym momencie naciskania pedału a przy końcu ciśnienie jest jednakowe a numeru nadwozia nie spisałem a scania jest w drodze i jak siadam do kompa nie mam z autem kontaktu, a czy to jest takie istotne jakie numer vin
Zasymuluj ładunek podając na złącze od poduszek w modulatorze ciśnienie 3.6 bar bo tyle o ile dobrze widzę jest na pełno. Zasteruj potem 2.0 bar na złącze sterujące i zobacz co masz na 21 i 22. Potem to samo dla 6.5 bar. Podając na złącze poduszek 0.3 bara zasteruj 6.5 i zobacz ile wyjdzie na 21 i 22. Porównaj wyniki z tabelką. Oczywiście na bieżąco...
Witam, mam podobny problem z MAN TGA 18.360 2001 rok. Pokazuje błąd ZBR 1086 i 1089 - poziom ciśnienia w układach... Ciągnik hamuje normalnie, a naczepa raz bardzo słabo a czasami normalnie... Proszę o pomoc. Od czego zacząć ? Jak sprawdzić fizycznie poziom ciśnienia w poszczególnych układach ? Gdzie szukać usterki ?
Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze...
Układ EBS w pełni sprawny do ustalenia z jaką siłą ma hamowac auto bierzepod uwage zużycie okładzin hamulcowych, jesli któryś czujnik jest uszkodzony układ ebs nadal jest uzbrojony i elektronicznie ustala siły hamowania ale nie bierze pod uwage wtedy zużycia okładzin , sam uszkodzony czujnik nie ma wpływu na siłe hamowania. Zastanawia mnie fakt iż auto...
Nie nie chodzi mi o wyprzedzenie. Aha czyli w moim wypadku odpowiada za to EBS (MAN TGA ) ... za wyprzedzenie oraz korekcję siły hamowania, ponieważ naczepa lub przyczepa koryguje te ciśnienie w zależności od obciążenia zaworem takim jak u góry na fotce
04342 usterka zwiazana jest z modulatorem naczepy : z wysokim w dosłownym tłumaczeniu niewiarygonie wysokim ciśnieniem występującym pod koniec hamowania i "nie działającym" przełącznikiem(switch) hamulca postojowego i hamulca roboczego naczepy druga usterka opisuje to samo-troche to dziwne ale tak mam w opisach
Trzeba go sparametryzować. Skąd producent modulatora ma wiedzieć ile kół ma czujniki abs w twojej naczepie ,jak rozdzielić ciśnienia podczas hamowania, czy są zabudowane jakieś dodatkowe zawory, którymi ma sterować . Wszystkich parametrów jest kilkadziesiąt i te serwisy w których byłeś ,mają rację i nikt nie chce cię naciągnąć.
To jest zawór proporcjonalny retardera. Dlaczego nie podłączysz tych czujników i nie zrobisz rundy próbnej. Są złącza testowe i sprawdź manometrem jakie ciśnienia idą na siłowniki. Trzeba by było naczepę obciążyć i sprawdzić czy działa korekcja siły. Jeśli nie ma jak obciążyć,(ciśnienie w miechach) to podać ciśnienie z zewnątrz do modułu pomiarowego,...
Cześć. Porównywałeś ciśnienia na siłownikach hamulcowych poszczególnych osi przy pomocy manometrów? Czy był sprawdzony współczynnik siły hamowania dla każdej osi np na rolkach stacji diagnostycznej? Musimy wiedzieć na jakiej podstawie oceniłeś że oś pierwsza słabo hamuje. Może zaciski stoją, może inne klocki siedzą, mniejsze siłowniki ham z tym też...
Możliwe, że masz dołożony drugi zawór, żeby uzyskać hamulec postojowy na 1 osi bez dwukomorowych siłowników. Normalnie zawór sterujący przyczepy/naczepy po uruchomieniu hamulca postojowego podaje pełne ciśnienie hamowania na przewód sterujący (żółta kłódka). Więc tutaj może być tak, że wyjście 22 to nie naczepa tylko hamulec 1 osi (jeśli błędnie kombinuję...
Witam. mam komunikat defekt pilota naczepy Prawdopodobnie chodzi o zawór sterowania przyczepą. dodam ze naczepa nie ma abs i jest na resorach W takim układzie musisz w naczepie mieć mechaniczny regulator siły hamowania w zależności od ugięcia zawieszenia. Manometry w rękę i kontrola ciśnień wraz z kontrolą regulatora siły hamowania. Sprawdzić luzy na...
W teorii nie hamuje, ale może faktycznie coś szlag trafił. Nie jestem specjalistą od Volva, ale czy przypadkiem nie było modeli z dodatkowym klamkiem/kurkiem/zamkiem do sterowania ręcznym w naczepie? Problem występuje zawsze czy czasem? Masz możliwość podmiany konia? Sprawdzałeś, czy przy zablokowanych kołach naczepy masz ciśnienie w żółtej klamce?...
Naczepa na rolki. Pomiar sił hamowania i oporów toczenia po zluzowaniu hamulca. Po zwolnieniu hamulca sprawdź czy masz delikatny luz na zaciskach. Sprawdzić ciśnienia sterujące i wykonawcze na siłownikach. Na tabliczce EBS masz podane wartości (jakie wykonawcze przy jakim zadanym). Modulator EBS z PEM czy bez? Sprawdzałeś auto, które ciąga tą naczepę?...
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
U mnie ostre hamowanie jest tylko przy nieobciążonej naczepie a po załadowaniu chociażby 3ton naczepa już nie zrywa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać ABS (strzela kilka razy naczepa). Co do wyświetlania błędów na desce rozdzielczej to swieci czasami usterka na czerwono lecz nie zauważyłem zależności. Przypuszczam ze w naczepie czujnik ciśnienia...
Robiłeś diagnostykę komp? Czy wymieniasz po kolei wg uznania? MID 136 SID 68 Napięcie zasilania czujnika ciśnienia, modulator przyczepy - sprawdź co widzi komp, czy pokazuje ciśnienie. Jak wymieniłes zawór na sprawny to masz uszkodzoną instalacje elektryczną. Czujnik ma chyba zasilanie 5V. MID 140 PID 209 FMI 2 - błąd abs naczepy, diagnostyka naczepy...
Witam, odświeże temat bo mam podobną sytuacje a mianowicie: Wyskakuje komunikat o naruszeniu pedała hamulca. Zużycie klocków na tylnej osi pokazuje mi lewa strona — prawa strona —. Hamulce są bardzo słabe, tak jakby hamowała sama naczepa. Sdp3 pokazuje tylko jeden aktywny błąd: BMS52037 ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 4. Opis:...
Niestety nie znalazłem na szybko instalacji pneumatycznej Vario pierwszej generacji dlatego zamieszczam instalacje Vario II która oprócz zintegrowanego zaworu z elektroniką niczym się nie różni. Jeśli już wymieniłeś zawór odhamowania naczepy 963 001 051 0 to problem w twoim przypadku może tworzyć się na samej klamce czerwonej (952 201 012 0) lub na...
Skąd będzie brał sygnał do siły hamowania Normalnie bierze sygnał z czujnika ciśnienia w poduszkach. ? Narmalnie raczej nie weźmie ponieważ jak juz pisałem naczepa dawca byłaby na poduszkach a przyczepa resor. Która os w przyczepie powinna mieć czujnik ABS ? ( w naczepach przeważnie środkowa ) Co do parametrów mogę się podłączyć autocomem ale nie wiem...
zawór hamowania naczepy ciśnienia hamowania siła hamowania naczepy
bojler instalacja elektryczna schemat sterowniki nashuatec wtrysk bosch lucas
osuszacz powietrza ogrzewanie podłogowne
Napięcia na wyjściach głośnikowych Radmor 5412 Peugeot 807 2.0 HDI 2007 – brak nawiewu, wentylacja nie działa, diagnostyka bezpieczników i modułu PWM