Nie, kolego. Nie ma potrzeby demontażu rozrządu.
Raczej do sprawdzenia poziom oleju w silniku oraz czujnik ciśnienia.
https://obrazki.elektroda.pl/7137438500_... Za zbiornia paliwa poprzez filterek paliwa (nowy) taka pompka pcha paliwo do filtra a z filtra poprzez plastikowe rurki do pompy wysokiego ciśnienia.
Mam takie coś do czujnika ciśnienia oleju i przepustnicy 3 piny
Dokładny numer błędu podaj.
W tym przypadku wtryskiwacze nie mają tu nic do rzeczy. Od razu po odpaleniu jakie masz ciśnienie na listwie? Po odpaleniu rośnie aż do 1800 bar?
jeżeli nie chodzi elektryczna pompka paliwa w zbiorniku to normalne że wyrzuci ci czujnik ciśnienia paliwa, bo sterownik silnika nie widzi ciśnienia na rampie. Zaczął bym od naprawy tej pompki, żeby podawała paliwo na pompę wysokiego ciśnienia.
masz problem z układem wysokiego ciśnienia paliwa.
Witam Z tego co pamiętam to błąd czujnika położenia wału Który to rok jaki silnik ? Jeśli to common rail to spróbuj palić z wypiętą wtyczką z czujnika ciśnienia paliwa w pompie
Powodów może być 100, potrzebna diagnostyka i odczyt kodu usterki, inaczej nie da rady, najprawdopodobniej, zgłosi błędy związane z obwodem wysokiego ciśnienia paliwa.
Proszę opis bł J.ang
MIERNIK CIŚNIENIA OLEJU IVECO 190.48 Odniesienie: FV / 486 08 44 FV 4860844 MIERNIK CIŚNIENIA OLEJU IVECO 190.48 http://www.ricambicapasso.it/en/instrume... Prawdopodobnie powinno być: brąz masa czerwony plus zielony czujnik ciśnienia. Ale jak byś podał dokładnie w jaki to model i z którego roku...
Wyciągnij wtryski, odkręć filtr oleju i zakręć rozrusznikiem. Jak pójdzie olej to poskładaj i odpal. Jak nie pójdzie olej to dolej z 3 litry oleju i ponownie sprawdź jw. Potem olej spuść i trzymaj górny stan. Jak była miska uderzona to mógł się uszkodzić smok i łapie fałszywe powietrze. Piasek mógł zablokować zawór ciśnienia.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... wyslem Ci już
Witam, Podepnij kompa i obserwuj co się dzieje z ciśnieniem paliwa na listwie często pada zawór regulacji ciśnienia
MACIEK_M przejrzane nawet za dokładnie , zapchany powrót z turbiny nie będzie powodował takiego wzrostu ciśnienia .
Zmierz jakoś to ciśnienie w obwodzie filtra. Winny jest zapewne regulator niskiego ciśnienia.
Cześć, zacząłbym od sprawdzenia dolotu w poszukiwaniu dziury w układzie dolotu, można również sprawdzić parametry przepływomierza powietrza, też może robić robotę, ewentualnie czujnik ciśnienia
Osobiście bym to zignorował, może algorytm sterownik ABS sprawdza poprawność działania czujnika lub coś podobnego.
A jakie parametry czujnika ciśnienia rail ?
Jeśli kolego masz taki lub bardzo podobny osuszacz jak poniżej to ciśnienie obniżysz odkręcając tę śrubę na imbus o kilka obrotów. http://obrazki.elektroda.pl/1658087200_1... Niestety te zawory są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia w układzie pneumatycznym, jeśli sprężarka np "pluje" olejem po pewnym czasie olej ten zamienia...
Nie pisałem mu o wydatkach bo przy 200 tysiącach to chyba że szybko u nas wymieniali gdzies 350 do 500 tyś km. Ogólnie to przed każdą zmiana oleju dopal dpf na postoju.
Po skalibrowaniu czujników ciśnienia wszystko jest ok
Może być uszkodzony czujnik poziomu oleju, lub instalacja do niego. A przede wszystkim to są wskazania ciśnienia oleju? Olej jest?
Trzeba by zrobić live data z ciśnienia doładowania i w iveco chyba jest odchylenie od zadanego ciśnienia doładowania. By można ustalić w jakich warunkach występuje ,która turbina się zacina lub jest źle wyregulowana. PS W iveco też lubią ugnić kabelki (pęka izolacja i cienka żyła miedziana zmienia się zielony proszek).
Sprawdziłeś przewód z przełącznika ciśnienia oleju do EDC wtyczka A/52 ?
Napisałeś że turbina okej i wtryski podpinałeś kompa turbina ma zmienną geometrie sprawdż podciśnienie do zaworu VGT.A jak z regulatorem ciśnienia na pompie.
Takie są czujniki czy inne? Zasilanie na pinach 1 i 2 masz stałe zmienia się tylko wartość napięcia na pinie 3 w zależności od ciśnienia w załączonym pliku masz wykres V/bar
Może tak, ale z mojego doświadczenia, a było tych awarii dosyć sporo to raczej jest to spowodowane niesprawnością pompy wysokiego ciśnienia. A ile ma to Iveco przejechane ?
Pacjent Iveco 2.3 2020 r., 130 tys. km. Brak mocy, kręci z ledwością do 3 tys. obrotów... zero błędów na desce. Pod komputerem pokazuje błąd nastawnika turbiny, wymieniony na nowy (sprawdzone też, że działa, bo rusza sztangą góra/dół). Nie idzie wykasować tego błędu i zrobić adaptacji... Jakieś pomysły, co może być nie tak innego? Ten nastawnik odpowiada...
tak sprawdzilem wszystko wporzadku dalej to samo
Zapytaj na hurtownie o przewód do podnoszenia kabiny i na nim powinno pisać jakie ciśnienie wytrzymuje.
Nawet jeśli będzie ok pod względem zasilania to nie znaczy że będzie dobrze w kwestii pneumatyki. Podłącz pompkę próżniową to będziesz wiedzieć czy jest sprawny, przewody, szczelność
Problem w tym, iż jest tylko jeden elektrozawór, ten na pompie CR, na listwie występuje tylko czujnik ciśnienia. Węże przelewowe z wtrysków przechodzą w wąż od powrotu z pompy.
W parametrach masz odchył ciśnienia doładowania do zadanego. Może przy immo of zmienili też mapę na niższe doładowania?
FFC - front frame computer komputer ramy przód. RFC podejrzewam że to rear frame computer czyli tył. Mamy w firmie 2 wozy z tego roku i jest makabra, wszystko jest na listwie CAN, wiązki gniją, kable się urywają, komputery podmienialiśmy na inne i jest ok,to że światła samoczynnie się włączają to własnie efekt że są sterowane komputerem i gdzie robią...
Witam dołączę się do tematu mam problem z iveco daily 50c14 które nie pali jak jest zimno, lecz gdy postawie go w garazu temp ok 8 stopni pali na dotyk. Sprawdziłem świece wypalają sią ładnie i przekaźnik świec podaje na prąd ok 20 s. Wymieniłem filtr wstępny , sprawdziłem wtryski na przelewach i równo podawały, Komputer texa jedynie pokazał błąd wału...
Kolego tak jak przedmówca zaznaczył błędy diagnozuje tylko z EDC silnika.Jeżeli jest to silnik Iveco na EDC MS6,2 to kod 41 oznacza uszkodzenie czujnika ciśnienia turbosprężarki. Natomiast jeżeli dotyczy silnika Renault DCI kod 41to usterka 1-go wtryskiwacza.
Może smok w baku się przytkał
Kupiłem Iveco Daily Nie miała baba kłopotu postanowiła sobie kupić Iveco :) Tak ma być Tak. Jest to "system dekompresji kabiny pasażerskiej" ułatwiające zamykanie drzwi poprzez wyrównanie ciśnienia, chyba wyje..... jakiegoś inżyniera z NASA i ten ktoś przyjął się do Fabryki Iveco :P mnie też to denerwuje nie wiem jak to wyłączyć https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
To jest Iveco, ale powinno byc to samo. http://www.przeklej.pl/plik/iveco-ksiazk... Pozdrawiam!!
Bez ciśnienia nie ma sterowania wtryskami.
U mnie na Delpi komunikacja ok choć przekłamuje kody do odczytu używam diagnostyki migowej a do podglądu parametrów i kasowania Delpi.Co do błędu 81-monitorowane ciśnienie paliwa ,Ciśnienie zadane nie odpowiada ciśnieniu uzyskanemu,wymień regulator ciśnienia na pompie CR.Siateczka lubi się zapychać przy kiepskim paliwie.
Jesli silnik tak się zachowuje w pierwszej kolejności należy sprawdzić ciśnienie zasilania pompy paliwa przed filtrem paliwa Ciśnienie to wytwarzania. Jest przez elektryczną pompę paliwa umieszczoną pod samochodem na podłużnicy. Ciśnienie którego wartość to 3.5-5.5 bara jest ograniczane na zaworze umieszczonym na filtrze paliwa. Następną czynnością...
Podłącz diagnostykę i podaj błędy warto przyjrzeć się parametrom paliwowym. Wstępnie możesz sprawdzić ciśnienia paliwa zasilania.
Daj fotkę
Tak czujnik ciśnienia masz w modulatorze Ebs.
Sprawdziłem, czyściłem z wyciągniętą pompą i tragedii nie było. Zainstalowałem też manometr, który mierzy ciśnienie paliwa (wstępne), kierowca jeździ z tym i sprawdza, czy ciśnienie nie spada, gdy samochód wywala check i okazało się, że ciśnienie stabilne, około 4,5-5 bar. Więc pompa i zasilanie też odpada.
W iveco powinno byc tak jak w koparce. Pewnie panewki sie koncza...
Ja bym szukał przyczyny w pompie wysokiego ciśnienia, to jest raczej problem mechaniczny, w pompie są zaworki ,które sterują ciśnieniem, mogą być zużyte.
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
To teraz dokładnie przestudiuj załączony rysunek i jeszcze raz sprawdź. Dodano po 19 Tam raczej Bosch jest a nie Siemens.
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Iveco EuroCargo - cały czas świecą kierunkowskazy, brak podnoszenia opuszczania szyb, nie działa centralny, nie działają wskaźniki od ciśnienia. Może ktoś coś doradzi jak ugryźć temat
Silnik zapewne 2.8 tylko czy na pompie czy na common. Z drugiej strony mamy na plusie te auta pala bez płomieniowej w zimie ja bym szukał problemu nie palenia gdzieś indziej jak na common to nie robi ciśnienia w układzie i dla tego nie pali tylko się kręci aż uzyska ciśnienie.
Inne rozwiązania nie istnieją. Istnieją np. praca podgrzewacza sterowana z czujnika ciśnienia oleju w silniku
Wydaje mi się że problem leży po stronie systemu paliwowego brak utrzymania ciśnienia poprzez nieszczelność w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia. Trzeba sprawdzić system niskiego ciśnienia za pompą paliwową (7), zawór awaryjny listwy (4) i przelew wtryskiwaczy wyjście (3) na 1 minutę za pomocą pomiaru menzurki. Schemat paliwowy poniżej.
Wtryski, pompa ciśnienia, pompa w baku paliwa, czujnik wału, czujnik wałka.
Witam. Auto jak w temacie rok 2004 poj.2.8 Nie ma napięcia na czujniku ciśnienia paliwa który jest na szynie paliwowej. przewody sprawdzone do Ecu. Wywala cały czas błąd nr.85 "czujnik ciśnienia paliwa" mruga czerwona kontrolka wtryskiwacza. Auta odpala na wolnych chodzi dobrze ale jak chcesz ruszyć to gasnie ,a przy odrobinie szczęścia idzie jechać...
w moim przypadku jak iveco "padło" to z powodu braku prądu na pompie paliwa tej przy zbiorniku paliwa a co do kontrolki wtrysku to wymienili jeden z czujników na pompie wysokiego ciśnienia pozdrawiam i życzę powodzenia
Wolałem dopytać bo w tym roku Iveco III były i z turbem i bez. 85, 125, 135... kM. Kolega pomierzy ciśnienia na cylindrach bo na turbinę przy takich objawach raczej nie wygląda.
No dobrze ale błędy to nie wszystko, masz jeszcze parametry rzeczywiste więc je podejrzyj.
Witam, problem jest z Iveco Daily 2.3 JTD 2000r, mianowicie: zimny odpala, po rozgrzaniu już nie. Auto świeżo zakupione, rozrząd sprawdzony i zmieniony, a przy okazji sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia, ale jest bez zmian. Może ktoś miał podobny przypadek?
Witam wszystkich forumowiczów Dzisiaj moja ulubiona marka aut ciężarowych IVECO Od pewnego czasu w jednej z ciężarówek Iveco przy naciśnięciu hamulca wyskakuje błąd RFC wskazniki cisnienia powietrza w układzie znikaj, gdy puszcze pedał hamulca wszystko wraca do normy. Za poradą servisu zmieniłem zawór 4-drożny wraz z osuszaczem sprawdziłem wiązke od...
Po tak bogatych informacjach, można stwierdzić że: masz zepsute auto... Poza wtryskami, jakaś diagnoza testerem, parametry, synchronizacja, stan instalacji i kostek, ciśnienia? Okoliczności awarii?
Potrzebuje schemat od czujnika ciśnienia oleju aż do licznika ..... świeci ciśnienie oleju czy czujnik wpięty czy wypięty iveco daily 35c18 po 2006 rok sterownik silnika EDC16C39 BOSCH
Witam. Mam problem z Iveco Daily 2013 r. 3.0 170 koni. Problemem jest zbyt wysokie ciśnienie na powrocie wtrysków. Cała nowa magistralka powrotu jest oryginalnie bez żadnych zacisków, a u mnie wężyki spadają nawet, kiedy założę na nie opaski zaciskowe. Problem pojawił się po zmianie filtra paliwa, który został zmieniony na ori, ponieważ komputer sygnalizował...
Czesc, bląd ciśnienia jest opisany jako PPV? Czym to wykasowali - EASY ? servis iveco? Ile ma staralis przebiegu ? Wtryski i tlumik były wymienione?
Sprawdź ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia po filtrze. Zrób zdjęcia parametrów paliwowych przy próbie rozruchu silnika.
Błąd 74 w eas daf to zbyt niskie ciśnienie powietrza za kryzą. Zrób test powietrza. Może tu jest problem. Kolego tutaj jest Denoxtronic 2.1 w którym nie jest używane powietrze jak w Dafie przy Denkxtronic 1.1 wiec raczej nie tedy droga. Dodano po 4 Cześć, test hydrauliki wyglada dobrze - system którym diagnozujesz - konczy test z wynikiem pozytywnym?...
Pogrzebałem chwilę i wychodzi, że cewkę wiskozy załącza czujnik ciśnienia klimatyzacji. Podaje masę na przekaźnik.
Auto po zatankowaniu paliwa do pełna ujechało 500 m i momentalnie zgasło. Paliwo zostało zmienione i nic to nie dało. W czasie kręcenia rozrusznikiem nie wydobywa się dym z rury. Po odkręceniu przewodu wysokiego ciśnienia od wtryskiwacza paliwo ledwo kapie, pompa nie wytwarza ciśnienia. Podłączając żarówkę do wtyczki od zaworu dawki, zaświeca się w...
193 Fuel pressure sensor -high input 1. Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2. wtryski 3 Pompa 4 Czujnik lub przewody
Skoro jest wyświetlacz to możesz wejść w menu i sprawdzić ciśnienia na wszystkich czterech obwodach myślę , że Diablo może mieć rację co do zaworu hamulca pod pedałem ale dobrze by było sprawdzić i być pewnym , że układy są nabite powietrzem.
Ch ...autodiagnoza systemu AL ...niskie ciśnienie instalacji powietrza
Tak to ten przy osuszaczu. Możesz wpiąć się w układ 24 z manometrem i zobaczysz jakie daje ciśnienie. Dodano po 13 Kolego, po odpaleniu samochodu do jakiego ciśnienia ci nabija? Pompuje normalnie i zawór zbija ciśnienie? Może Ty masz sprężarkę niewydajną albo jakieś wycieki i zawór zabezpieczający nie zdążył się jeszcze otworzyć .
Witam w Iveco trakker 2006 wywala mi EDC i ma brak mocy...po podłączeniu kompa jest blad za duże lub zamale ciśnienie doładowania...może ktoś coś podpowie
,,oddałem temat gdzie indziej i koleś ponoć ogarnął, mówił że zrobił coś w sterowniku ale nie chciał się przyznać co ;) sterownika nie wymieniał tylko coś przerobił pozdrawiam'' Wyżej wypowiedż człowieka który wymienił wszystko co mogło mieć związek z ,,falowaniem turbiny'' a problem leżał w sterowniku. Też miał identyczny problem jak ja w ivecu tyle...
Twój post nr4 wcale nie brzmi jak pytanie tylko stwierdzenie więc popraw. Pęknięta głowica to to samo co przedmuch uszczelki pod głowicą - może i często objawia się nadmiernym wzrostem ciśnienia w ukł chłodzenia. Gotowanie zaczyna się jak płynu w układzie jest już mało co skutkuje brakiem jego krążenia.
Twoja turbina jest sterowana elektrozaworem czy został sprawdzony? Przewody podciśnieniowe również trzeba sprawdzić , jak masz błąd ciśnienia na cr to zobacz skontroluj sygnał napięcia z regulatora oraz czujnika na cr. Co do samej pompy to jakie masz ciśnienie na listwie?
Świeca płomieniowa nie "ruszy" bo nie ma ciśnienia? A co w tym Ducato pompuje? I gdzie jest czujnik ciśnienia?
Co do czujnika to się nie wypowiem, ale mi to wygląda na brak ciśnienia na szynie paliwowej, ale tutaj trzebaby zobaczyć co pokazuje komputer podczas rozruchu. Nie masz opcji podpięcia diagnozy i podgladniecia zarówno czujnika jak i ciśnienia szyny? Wywala jakieś błędy?
Witam. Pójawienie się wody w pneumatyce jest spowodowane nadmiernymi ubytkami powietrza. Znajdź gdzie powietrze schodzi, i napraw. Osuszacz który się nie regeneruje po nabiciu powietrza w układzie może się zużyć nawet po kilku godzinach! A zwykle starcza na 1 rok lub nawet 2 lata w układach np. na resorach. W Twoim przypadku to moze być wina nie naczepy...
witam potrzebuje pomocy ze wsadem do edc17c49 iveco 2.3hpi 2011r zostało jedno wyjście proszę czy morze ktos usunąć dtc 23861 obd p0238 odnosnie niskiego ciśnienia doładowania bardzo prosze o pomoc
Pomiar cisnienia na rampie i przelewy Pomiar ciśnienia na rampie i przelewy w Iveco z 1995 roku... Boszzzzze
Hej, może czujnik obrotów wałka rozrządu jest uszkodzony? Podłącz kompa i zrób diag. Może problemy z utrzymaniem ciśnienia paliwa. Zacznij od najprostszych rzeczy.
Chciałbym odświeżyć temat. Mam również Iveco 35s12 2,3hpi z 2003r. po wypadku. Nie chce odpalić choć silnik kręci. Brak zasilania wtrysków, świec żarowych, brak ciśnienia na listwie CR. Czy występuje w nim czujnik uderzeniowy????? A jak to gdzie i jak wygląda. Proszę o odpowiedź bo nie wiem co mam dalej robić
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa w pompie CP czy nie jest zabrudzony, tam często robisię nagar na sitku.
Kolejno:szczelnośći drożność przewodów podciśnieniowych Wymiana elektrozaworu sterowania EGR, ze starego mogło się oderwać kawałek membramy i zatyka przewód podciśnienia.Ten kawałek 1-2mm może tkwić przy trójniku pod serwem.Jezeli tam masz też elektrozawór VGT do sterowania turbiny to i on może być wadliwy.Zatkana chłodnica lub kanały EGR w głowicy(jeżeli...
Koledzy zero uwag ? Pomysłów ? Wisko sprawdzone, po zjezdzie z autostrady można je ręką ruszać , nie trzyma. Jak sprawdzić pompowtryski, co w nich sprawdzić ? tylko końcówki pod kątek rozpylania czy tez jego wydajność / ciśnienie ?
Kto zczytuje modulator z konia. Nie no diagnostyka leży. No to sprawdźta se ludzie podstawowe ciśnienia zasilanie, sterowanie, kabel ABS wypięty.
zmień filtr paliwa, ten na ramie pod kierowcą obok pompki elektrycznej, taki jak do starego poloneza i wyczyść regulator paliwa na pompie cp, problem zniknie
Witam Potrzebuje schematu opisu pinów do sterownika bosch ms6.3 mam problem bo instalacje 'fachowcy' rozgrzebali a mianowicie niema sterowania zaworkiem n75 czyli elektrozaworem ciśnienia turbiny i potrzebuje schemat które piny wchodzą do ecu i co oznaczają te błądy w iveco P1231 , P1631
Wymien on nie kosztuje dużo. Musi reagować na zmianę ciśnienia podczas jazdy czy na postoju. Wejdź na jutube jest kilka filmów jak sprawdzic czujnik.
Kolego najpierw musiałbyś spróbować je skasować,a potem ponownie odczytać i skupić się na tych które pozostały.Te które masz dotyczą między innymi pedałów hamulca i sprzęgła ,ciśnienia paliwa ,wtryskiwaczy itp.
temperatura dochodzi do 102c zaczyna gotować płyn wiskoza nie rusza Elektromagnes, po podpięciu potencjometru zamiast czujnika wisko, złącza się przy temperaturze 106c Wlej płyn zamiast wody, usuń dziurę w układzie chłodzenia (prawdopodobnie uszkodzony korek) i będzie działać. W układzie musi być ciśnienie.
ECM 99 Kontrola ciśnienia turbo,zbyt niski lub wysoki sygnał,może być uszkodzony czujnik ciśnienia,siłownik turbiny lub zatkany filtr powietrza. Wskazana diagnostyka komputerowa.
Witam w wielu stralisach wyskakuje błąd RFC a w moim przypadku zaczęły wariować wskaźniki ciśnienia powietrza w układzie pneumatycznym rużnie można interpretować ten błąd: uszkodzony czujnik ciśnienia na zaworze wielo obwodowym lub tak jak u mnie uszkodzone przewody. Radzę zdjąć peszel z przewodów od wtyczki przy czujniku na zaworze wielo obwodowym...
Są nawet piezoelektryczne zaciski testowe do lamp stroboskopowych. Wtedy wykrywamy wzrost ciśnienia na rurce czyli dynamiczne sprawdzenie kąta wtrysku wraz wyprzedzeniem kąta zapłonu. Tylko cena na jedno użycie mało opłacalna.
Podobne objawy mieliśmy w Iveco 50C13V r. 2001. Odpowiedzialny - czujnik ciśnienia bezwzględnego, tzw. MAP SENSOR.
ciśnienia paliwa iveco iveco kontrolka ciśnienia iveco czujnik ciśnienia
czerwony samochodzik szyba wewnętrzna halogenowy transformator
Jak używać PC jako zestaw głośnomówiący? Yamaha PSR-S950: Brak zmiany akordów w lewej ręce