A jak to zrobić? Wkręcić manometr w odpowiednie miejsce i odpalić silnik. Myśle, że inni będą wiedzieli jakie ciśnienie powinno być przy odpowiednich obrotach. Jeśli ciśnieine będzie ok a czujnik nadal się świecił to może trzeba dokładnie wiązkę sprawdzić albo uwalone jest wejście z czujnika w elektronice.
Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Są tam wkręcane zaślepki. Pomiędzy głowicą a blokiem jest zaworek (opisany Oil Flow Check Valve) - prawdopodobnie odpowiedzialny za obniżenie ciśnienia oleju w głowicy. Może puszcza za dużo i dlatego podpiera zawory.
Nie odpali bo leci po linii immo . Musisz ją odciąć przez przekaźnik uruchamiany po rozruchu silnika np. czujnikiem ciśnienia oleju
W takim starym aucie świecenie kontrolki oleju(szczególnie na ciepłym silniku) to wynik zużytych panewek i braku ciśnienia oleju.
Witam Zacznij od zmierzenia ciśnienia oleju manometrem Pozdrawiam
Czujnika szukaj w okolicy filtra oleju. Jeżeli jest to usterka czujnika to mały problem, ale jeżeli jest to brak ciśnienia w układzie smarowania silnika to odradzam jazdę tym autem. Trzeba wykręcić czujnik ciśnienia oleju, w miejsce czujnika wkręcić manometr do pomiaru ciśnienia oleju i sprawdzić. Jeżeli faktycznie jest brak właściwego ciśnienia oleju...
Witam. Posiadam Opla Vectre z silnikiem 2.0i 8v 115km. Gdy przejadę kilka kilometrów i silnik osiągnie około 90 stopni a obroty spadną np. podczas dojeżdżania do skrzyżowania, zapala się kontrolka od oleju i po chwili gaśnie. Dzieje się tak również na biegu jałowym gdy silnik jest mocno rozgrzany. Wymieniłem już olej, filtr oleju, uszczelkę pod głowicą...
Witam. Te oznaczenia na oleju są dość ważne. Jeżeli wcześniej jeździłeś na mineralnym oleju to przy takim pozostań (oznaczenia 10W) bądź wymień go na półsyntetyk (oznaczenie 15W). Olej 5W30 oznacza, że jest to syntetyk i może on spowodować spadek ciśnienia oleju, a jak wiadomo popychacze(one czynią największy hałas) są hydrauliczne. Ja osobiście polecam...
Dzięki za odpowiedz ale też takie miałem wrażenie ze nie powinno sie pocić na zaworach a przede wszystkim myślę ze na pierwszym tłoku zawory mogą być delikatnie skrzywione siedzę już prawie dwa miesiące przy aucie, jak miałem ciśnienie na czterech cylindrach to zawory klekotały i auto było słabe i kopciło czarnym dymem a po wymianie tych szklanek nie...
Witam W bloku silniku , obok koła pasowego. Tam dochodzi jeden kabelek, myśle że bezproblemowo znajdziesz :) Pozdrawiam
Cześć. Twój SAAB 9-3 150KM i moja CROMA 150KM te same silniki [fiatowskie] tyczy też VECTRA C CDTI , signum i te same podwozia, czyli części. Wspomaganie jest w Twoim aucie elektryczno-hydrauliczne. Spr. poziom oleju w zbiorniczku ; jedna całość z pompą. Stojąc na wprost silnika, widać zbiornik[biała butla] na dole końca silnika z niebieską nakrętką....
Ja w omedze 2.0 DTI miałem takie wartości Przepływomierz powietrza,407.7 mg/suw Sensor barometru,0.97 bar żądanie ciśnienia ładowania,1.85 bar Ciśniemnie ładowania,0.98 bar Temperatura powietrza wlotowego,24 °C Temperatura cieczy chłodzącej,82 °C Temperatura oleju silnika,81 °C Temperatura paliwa,40 °C Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2...
Witam mam Opla jak w temacie i chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie na tłokach mam przejechane 127 tys..dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Witam jakie ciśnienie paliwa ma być w oplu vektrze 1,6b 8V na monowtrysku bo u mnie jest prawie "0" auto jeździ tylko brakuje mu mocy przy dużym obciążeniu a na na gazie jest wszystko ok.
Witam! mam Opla Vectre B DTL 2000r. i chcę sobie zmierzyć cisnienie na cylindrach a nie da się inaczej jak przez świece zarowe. Tylko nie wiem jak to zrobic bo zeby zbadac przez swiece zarowe to trzeba odciac paliwo zeby nie zapalal. W starych modelach juz robilem takie cos ale tu jest komputer i elektroniczna pompa i dlatego nie wiem jak sie do tego...
W jaki sposób można sprawdzić czy pompa benzynowa(opel vectra b 2.0 16 v ) podaje odpowiednim ciśnieniem benzynę ? Za niskie ciśnienie wiadomo- słabe osiągi auta.A co by było gdyby pompa np. zamontowana od innego modelu dawała większe ciśnienie :?:
Borykam się z tym problemem już trzeci sezon. Ciśnienie na ssaniu sprężarki oscyluje około 4,5 bar, natomiast na tłoczeniu 25 bar i w związku z powyższym sprężarka strasznie hałasuje(300g czynnika w układzie a powinno być 900g ) i temepatura z nawiewu oscyluje w okolicy -(minus)3stopnie. Wymieniłem sprężarkę, zawór regulacyjny w tej drugie sprężarce...
witam mam mały problem z vectra c z 2006 roku z silnikiem 2.2 direct a mianowicie samochód nie wkręca sie na obroty jego maksymalny zakres nawet na postoju to 3000 rpm podłączyłem go do swojego luncha i wyszło wypadanie zapłonów na 4 cylindrze świeca rzeczywistości lekko okopcona. Natomiast po wymianie cewki zero poprawy wyskoczył kolejny błąd tym razem...
Witam mam pytanie po odpaleniu smochodu kontrolka od oleju świeci przez 5 sekund na wolnych obrotach. niema żadnych stuków czy zatarć z kumplem nzwet rozebraliśmy miskę olejową i oglądaliśmy panewki jedne i drugie i są jak nowe i właśnie niewiemy gdzie szukać tej przyczyny palenia się kontrolki. Prosiłbym o jako kolwiek odpowiedz ktura by coś pomogła....
Mam vectre B 16.16v z 2000 roku Dziś pojechałem na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Na każdym było po 13 atmosfer więc nie jest źle. Ale co się okazało. Wszystkie świece były wykręcone i podczas pomiaru ciśnienia na cylindrach 2,3,4 z pierwszego sikało benzyną. Świeca z tego gara też była okopcona. Inne nie. Czy tak powinno być? Czy to wina wtryskiwacza,...
Witam.Mam dziwny przypadek z zasilaniem listwy cr ,pacjent to vectra c 1,9 dtl 101 km na pompie wtryskowej cp1h1 .Mianowicie pompa nie daje żadnego ciśnienia ani nie zasysa paliwa z baku.Po podpięciu pod komputer błąd p0090-5b i p0090-0a w parametrach jest ciśnienie na listwie cr25,4mpa a ciśnienie żądane 18mpa.Po wypięciu wtyczek z czujnika ciśnienia...
Witam kolegów Mam Vectrę C i mam kłopot z kładem wysokiego ciśnienia na listwie CR po prostu błąd 0002. Podłączyłem kompa na boczne siedzenie i w drogę co się okazuje. Ustawiłem parametry do podglądu wartości ciśnienia na listwie z ciśnieniem żądanym przez sterownik i co się okazuje !!!!! że przy spokojnej jeździe oba parametry się pokrywają lecz przy...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w odczytaniu wartości z wakuometru geko bo za cholerę nie wiem jaka to wartość. Ciśnienie powinno wynosić od 2.9 bara do 3.4 bara na listwie wtryskowej mojej vectry. http://obrazki.elektroda.pl/5324996100_1... Po dodaniu gazu dochodzi 45 na skali ale ile to bar ????? nie mam pojęcia
Witam mam problem z vectra c a mianowicie zapala się check i wyskakuje błąd P0170 (za bogata mieszanka). Z diagnostyki wynika że wszystko jest ok bynajmniej tak mi sie wydaje, ale mam kilka podejrzeń. Przypływka na wolnych obrotach pokazuje w granicach 0.3-0.6V a powinno być chyba 0.7-1V, następne podejrzenie pada na ciśnienie paliwa z tego co mi wiadomo...
Witam jak w temacie , chciałbym zasięgnac informacji jakim olejem zalać w/w silnik , i ile tego oleju trzeba wlać , w dziedzinie samochodów a szczególnie silników jestem laikiem dlatego prosze o wyrozumiałośc , pozdr. marniu
DPF sprawny . Nawet znajomy który od lat robi te sprawy zdziwiony był że taki stan dpfa a problem był przez pęknięty przewód różnicy ciśnienia ale ten metalowy co zmyliło mnie bo każdemu pękają gumowe. Różnica ciśnienia w normie . Wariowała przez ten przewód i po wymianie czujnika na niby Boscha z allegro. Używany dopiero zadziałał normalnie. Ostatni...
postanowiliśmy więc zmienić na oryginalny audi, działał może z 2-3 dni i niestety nadal kontrolka się zaczęła pojawiać czyli ten sam co był wcześniej ? jeśli tak to zalecam wymienić na zupełnie nowy i oryginalny w ostateczności sprawny z odzysku (mogą występować takie same w różnych modelach) miałem podobny problem z niby sprawnym mapsensorem w oplu...
sprawdzić ciśnienie manometrem ew podmienić czujnik ciśnienia oleju ew pompa oleju żadnych stuków na zapalonym silniku ?
Odkopuję temat, aby nie zakładać nowego. Otóż pomału dostaję już do głowy z tym autem. Najprawdopodobniej usterka jest cały czas w pompie, mam.trzy regulatory ciśnienia i w zasadzie na każdym jest to samo. Pompę regenerowałem już x razy i membranami z Ali i oryginałami z GM. Wymieniałem wszelkie uszczelnienia w pompie, łącznie z uszczelniaczem przy...
Kantylena, ja tak ogólnie o VAG. Zaniki ciśnienia oleju w silnikach 1, 8T i nie tylko i inne dziwne przypadki.
Witam Vectra c 2004 1.8 122KM bez EGR szarpie na biegu jałowym. Ewidentnie za dużo powietrza. Po odpaleniu ok 30KG/H póżniej spada do 20. Przepływomierz podmieniony na jeden nowy zamiennik drugi oryginalny, na wszystkich te same wskazania. Sondy ubogo obie ok 20mV, po podaniu plaka w dolot wszystko się stabilizuje, sondy zaczynają pracować prawidłowo....
w końcu udało mi się wyleczyć moją przczółkę :D winowajcą niskiego Ciśnienia oleju była rozkręcona pompa, po zamontowaniu drugiej ciśnienie wróciło do normy, dzięki wszystkim za rady i pomoc
Twoje komórki, Twój skurcz, twój problem. Jeśli ktoś jest odporny na wiedzę to ja go z niewiedzy nie będę wyprowadzał Po za tym nie masz pojęcia o silnikach a tym bardziej o tym płynie do płukania Jak silnik jest padaka i ma luzy a pompa oleju ledwo już wyrabia to w takim wypadku płukana może zabić bo pompa nie zrobi ciśnienia oleju. Dlatego ja płukanki...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Czym moze byc spowodowane nie swiecenie sie kontrolki cisnienia oleju pomimo zarówka jest sprawna
Chyba masz rację, może być uszczelka. Odkręć świece i pooglądaj elektrody i przy okazji zmierz ciśnienia sprężania. Sprawdź czy płyn nie dostaje sie do oleju silnika
0400egr błąd przepływu 1125 zawor ciśnienia doładowania 1100 błąd krytyczny systemu 0105 ciśnienie w kolektorze dolotowtm Dodam że nie jestem mechanikiem, uczę się na bieżąco. Dodano po 1 Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
czy można zregenerować pompę wspomagania układu kierowniczego vectry b 2,0 dti . Co jest odpowiedzialne za przeciek oleju przez uszczelniacz po maksymalnym skręceniu kół. Uszkodzony uszczelniacz czy zaworek regulacji ciśnienia w pompie ? Zaznaczam że są to najdroższe pompy w oplach , firma ZF.:?: ale gdzie ten olej ole ci cieknie z pompy czy z listwy...
Temat zamykam Kwok miał racje nie dochodziło napięcie do licznika +12V na żarówkę ładowania-CHECK oraz ciśnienia oleju dzięki wszystkim za udzieloną pomoc
Tam niema napinacza tylko ślizgi które pod wpływem ciśnienia oleju się uzupełnia,więc jak koledzy wyżej to proszę nikogo nie wprowadzać w błąd.
Po odwiedzeniu pompiarza z myślą i zamiarem zabrania auta zobaczyłem otwartą maskę i składany silnik- osprzęt. Pompiarz założył nowy sterownik bez wyciągania regenerowanej pompy. Po założeniu wszystkiego brak błędów. Odpowietrzenie pompy i próba palenia. Bez skutku auto nie pali. Wynika ewidentnie że teraz to już nie wina pompy. Pompa wszystko ok ciśnienie...
Na włączonym zapłonie (silnik nie pracuje) kontrolka ciśnienia oleju świeci? Obrotomierz w ogóle działa? Kontrolka silnika zapala się? Jeśli Nic z tych rzeczy nie działa to zainteresuj się bezpiecznikami na początek.
To zależy jak długo paliła ci się ta kontrolka od ciśnienia oleju jak kilka sek. to nic nie powinno się stać jeśli natomiast dłużej to mogło przytrzeć trochę czopy wału. Ciśnienie oleju zapaliło ci się ponieważ paliwo przedostało się do oleju i go rozrzedziło no to w sumie musiało się zapalić najpierw spróbuj wymienić olej oczywiście na jakiś mineralny...
Mam pewien problem tak jak w temacie , mam zbyt duży pobór prądu mianowicie 0,21A po wyjęciu bezpiecznika numer 8 pobór wynosi 0,16. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki ,alternator ,radio,czujnik ciśnienia oleju ,centralny zamek,moduł zapłonowy i nic się nie zmienia. Czytałem na wszystkich forach lecz nic nie pomogło więc napisałem (jest to moja ostateczność...
Witam, mam problem z moja Vectrą, (silnik X18XE przebieg 138 000) a mianowicie: Czasami po przejechaniu około 30-40 km komputer wyświetla mi usterkę Olmangel (brak oleju) czyli „Poważny brak oleju. Natychmiast wyłączyć silnik. Sprawdzić poziom oleju i uzupełnić”. Więc zatrzymuje autko wyciągam bagnet i tu niespodzianka, poziom oleju 80%....
Witam.Nic nie mieszałem tak bylo od fabryki. Chcę tylko wymienic ten czujnik na czujnik potencjometryczny zeby na desce pokazywał mi aktualne cisnienie tak jak było fabrycznie w GSI. Wiem ze jest możliwosc połączenia tych 2 przewodów i mamy czujnik taki jak np Vectra z 93 roku i inne pozostałe ople do dziś. Podobno to jest wynalazek stosowany na krótką...
wiem ze ciśnienie jest małe ale nie wiem dlaczego czy pompa padła czy brak prądu w niej. pompę i czujniki z listwy będę miał w niedziele I czy jak jest rozrząd o ząbek przestawiony o ząb to pompa nie da ciśnienia Wracając do błędu u2106 Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów. myślałem ze to wina luźnej klemy a może tu jakiś diabeł siedzi I czy...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem ze swoją Vectrą B 1.6 101 KM, 97 r. i postaram się jak najdokładniej opisać problem. Od jakiegoś czasu, mniej więcej od czasu gdy temperatura spadła do bliższych zimowych, czyli 0 stopni i poniżej, pojawił mi się problem z silnikiem. Pierwszy z problemów to problem z kręceniem zimnego silnika. Auto cały czas...
Więc tak kupiłem pompe na szrocie ,jednak po demontazu starej nie widze róznicy w obrotach i zebach czy to znaczy ze jednak to termostat ? W jakich obrotach ?? Naprawdę ktoś kupuje pompe wody na szrocie ? to tak jak byś kupił rorząd z uzywanego auta ze szrotu:-) nowa w tanszym zamienniku np termoteca kosztuje ok 50zł-80zl zalezy który rodzaj bo są...
Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok oprócz (naprawy ECU, wymiana sondy przed katalizatorem i za, wymiana wszystkich amortyzatorów, wachaczy, tulei w sumie całego zawieszenia a a tak coś puka, itp itd lista jest długa). W sumie to nie jest ok ale do rzeczy. Ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny...
Witam, vectra c 2.2dti 2003r vc 2.2 dti 2003r Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym...
może ktoś rzuci fachowym okiem na te pomiary Selected model>,2000,Vectra-B,Silnik,X 20 DTH Napięcie systemu,13.67 V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0.0 % Przełącznik położenia biegu jałowego,Aktywny Przepływomierz powietrza,444.9 mg/suw Sensor barometru,1.00 bar żądanie...
Układ paliwowy w tych nieszczęsnych oplach ma taki myk że przelewy wtrysków są wpięte w przewód zasilający pompę wtryskową w paliwo. Natomiast jak ktoś wspomniał wcześniej przewody wysokiego ciśnienia i przelewy nie są podpięte bezpośrednio do wtrysku tylko do tzw potocznie trawersy, (to wynika z durnych założeń konstrukcji, 16 wentli, jeden wałek rozrządu...
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
Przy normalnym zwiększeniu obrotów kontrolka nie miga - tylko od momentu osiągnięcia temp. 90stC i nie jest to typowe miganie - to wygląda tak jakby miała migać ale ktoś jej włączył ściemniacz oświetlenia w obwód - nie wiem jak to opisać :) Przebieg samochód ma 120tys. mil - przy czym moja vectra ma 150 a silnik żyleta :). Może to będzie miało jakieś...
Witam, Piszę tutaj bo już nie wiem co mam robić. Jestem właścicielką ASTRY H z 2005r. Skrzynia to 60-41SN/AF14 TB, benzyna. Problem polega na tym ze auto na N ciagneło do przodu zamiast stać w miejscu, natomiast na R tak jakby szarpalo (efekt samoczynnego wciskania hamulca tak to odzuwałam). Oddałam do serwisu - dwa tygodnie czekania na nic - bo jak...
Ale co z tym olejem ? Jak zaświeci kontrolka niskiego stanu paliwa też piszesz na forum czy jedziesz na CPN? Sprawdź poziom jak będzie za niski dolej oleju i poszukaj przyczyny ubywania.Jeżeli pozim ok to sprawdź czujnik i ciśnienie oleju
U mechanika bylem po kilka razy dziennie, niestety czlowiek jest niepowazny i w zaden sposob nie moge sie z nim dogadac. Jak moge sprawdzic cisnienie oleju??
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
na ciepłym to 17 - 18 bar. Zbyt wysokie ciśnienie sprężania jest spowodowane zużyciem pierścieni olejowych.Olej silnikowy dostaje się na pierścienie uszczelniające, dodatkowo je uszczelnia, następnie zostaje spalony w komorze spalania.17-18 bar to zbyt wysokie ciśnienie dla tego silnika.
Znaczy że tam normalnie jest ciśnienie i ten simering ma je utrzymać? Ten co robił sprężarkę twierdzi że ciśnienia ma nie być a simering to tylko od oleju.
Zacznij od wyjęcia elektrozaworów sterujących wariatorami i wyczyszczenia ich sitek, krok drugi to pomiar ciśnienia oleju manometrem
czujnik ciśnienia oleju vectra oleju vectra vectra oleju
termet usterki drzwiczki mastercook raspberry sterować
naprawa udaru makita bateria milwaukee
Błąd P1176 w Skodzie Fabia 1.4 16V - przyczyny i rozwiązania Skoda Fabia 2016 – sprzęgło hydrauliczne czy linka? Manual i DSG, układ wysprzęglania