Ciśnienie doładowania zmierzone? Sprawdzić ogólny stan turbosprężarki.
Samo czytanie błędów to za mało, trzeba sprawdzić odchyłki parametrów zadanych od otrzymanych, mam na myśli ciśnienie paliwa, doładowania oraz dawkę powietrza
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
EGR to nic innego jak "zawór" łączący kolektor wydechowy z dolotowym. Powinno działać to tak że, po odpuszczeniu pedału gazu EGR po chwili uchyla się i dopalane są spaliny. Ogólnie mówiąc. Załóżmy że, to co wskazuje komputer byłoby prawdą to miałbyć cały czas otwarty EGR a tym samym ECU sypał by błędami a fizycznie miałbyć brak doładowania i samochód...
Spokojnie to tylko awaria :D jakie ciśnienie doładowania. Może rozerwana jest rura od egru do intercoolera?
A czy jak był podłączony pod komputer to któremuś "diagnoście" przyszło do głowy żeby sprawdzić ciśnienie doładowania? Sprawdź rurę od EGR do intercoolera.
Nie prościej podpiąć OBD i podglądać parametry pracy, ciśnienie doładowania i wysterowanie poszczególnych elementów? Tak zgadywać to można w Polonezie.
Aby sterować dawką paliwa w funkcji ciśnienia doładowania.
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
Przejedź się z testerem (dwie osoby) i obserwuj ciśnienie doładowania. Przyspiesz (np na 3 biegu) od obrotów biegu jałowego do końca obrotomierza
Przecież Domex napisał Ci co może być przyczyną. Skoro mechanik nie daje rady to trzeba jechać do innego co ma pojęcie o tym co robi. Trzeba sprawdzić ciśnienie doładowania i porównać go z tym co wymaga sterownik silnika.
P003A:17-2F Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/spreżarki doładowującej, napiecie w obwodzie powyżej wartosci progowej.
Krótko i treściwie - jesteś na najlepszej drodze do zniszczenia silnika. Oby tak dalej - ustawianie na oko kąta wtrysku i ciśnienia doładowania.
Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :( Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż. Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki?...
Witam wszystkich. Samochód jak w temacie -mondeo 2002r TDDI 115km (nie mylić z TDCI). Chciałem zapytać czy ktoś wie jakie ma być ciśnienie paliwa na zasilaniu pompy wtryskowej. Pompa znajduje się przy baku. Podczas pomiaru wykazało mi niecałe 0,5 bar na nieuruchomionym silniku. Jak silnik włączony to 0 bar a pompa pracuje. Czy tam ma być większe ciśnienie?...
A to wykażą pomiary.
A co do wyłączania przy wyrzszych obtotach to sie zdarza czasem ale tak że szarpnie silnikiem i niema mocy ale po wysprzęgleniu wszystko jest ok dopiero za 3 może 4 razem dopiero wyłącza silnik. Z czym do ludu i po co, jak nie zrobiłeś nawet komputerowej diagnostyki. Dodano po 1 To jest forum techniczne, udzielamy informacji w oparciu o wiedzę, z uwzględnieniem...
ja proponuje sprawdzić ciśnienie doładowania bo wszystkie obecnie TDI HDI CDI i inne diesle nowej generacji jak tylko dostaną za wysokie ciśnienie doładowania to ograniczają dawke paliwa by nie rozwalić silnika a po ponownym rozruchu silnika sterowniki dokonują ponownego pomiaru ciśnienia. dlatego po ponownym odpaleniu odzyskują na chwile moc do momentu...
Skoro komputer ma czujnik ciśnienia doładowania i na bieżąco utrzymuje stały skład mieszanki paliwa z powietrzem, to dlaczego mimo kontroli składu mieszanki silnik kopci? W tym momencie czujnik ciśnienia doładowania widzi stan rzeczywisty jaki jest . Ciśnienie doładowania zero i taki sygnał idzie do kompa a komp na to tryb awaryjny po to aby kierowca...
Szukam schematu podłączenia nastawnika ciśnienia doładowania.
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
Z tego co widzę to masz problem po stronie ciśnienia doładowania, tzn: turbo,przewody ciśnienia,intercooler lub EGR. Zacznij od tego.
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
Ale ruszy !! Doładuje ciśnienie i stanie. Poza tym ściągasz przewód paliwowy z listwy i po przekręceniu kluczyka zalewasz benzyną sobie wszystko wokoło niezależnie od tego czy masz czujnik położenia czy nie. Sprawdź a poczujesz ten przyjemny zapach. Fakt, bez czujnika nie dostaniesz iskry ale to już inna sprawa.
Witam u mnie wszystko działa nic nie stuka klima chodzi widziałem jak był doładowywany gaz opisze cały przebieg. Po podłączeniu do urządzenie co nabija gaz nie znam fachowej nazwy tego urządzenia wszystko było OK. tylko pod koniec nagle spadło ciśnienie gościu sam był zdziwiony mówił ze to jego pierwszy przypadek żebym pojeździł to może się unormuje...
W silnikach tdci (CR) największa dawka wtrysku osiągana przy obrotach rzędu 2.000 - 2.500. Czas na osiągnięcie odpowiedniej dawki wtrysku jest wtedy jeszcze dostatecznie długi, a turbo-sprężarka osiąga już maksymalne ciśnienie doładowania (i właśnie dlatego jest wtedy największy moment obrotowy). Więc jeżeli depniesz pedał w tym zakresie obrotów, to...
Witam wszystkich. Padła mi w aucie turbina (silnik 130KM). Została zregenerowana - cały środek nowy. W aucie został wymieniony: olej, filtr oleju, filtr powietrza (sportowy). Wyczyszczone zostały węże dolotowe, EGR i kolektor ssący, intercooler. Po zamontowaniu turbiny słychać dość mocno jej pracę. W trakcie przyspieszania na I biegu nie ma odczucia...
Witam! Auto po prostu weszło w tryb awaryjny. Zacznij od odczytania błędów. Na myśl przychodzą mi się cztery rzeczy do sprawdzenia:DPF(jeżeli auto taki posiada), zawór EGR, brak ciśnienia doładowania lub nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.
Witam wszystkich członków togo forum. Na początku chciałbym zaznaczyć ,że oczekuje rzetelnych wypowiedzi i odpowiedzi na moje pytania ,od osób które naprawdę znają się na rzeczy. Może rozwinę trochę treść tematu, mianowicie posiadam Mondeo MK1 1.8 16V z gazem sekwencyjnym BRC Sequent 24. Oglądałem sporo projektów o e-turbo czyli sprężarce elektrycznej,...
Hmm przeszukałem... No nie wiem ... nic n/t TDDi nie znalazłem. Wiem że TDCI łatwo sie omija. Teraz gnębi mnie "pad" czujnika ciśnienia doładowania. :( Szukam usilnie.... Pozdrawiam
Witam ponownie , nadal nie rozwiązałem problemu z Mondeo 1.6 tdci 115koni 2011r - opiszę jeszcze raz problem: Auto zakupione z zerwanym rozrządem ( nie wiem jak chodził przed zerwaniem) 1: zdjęta głowica - wymiana zaworów, planowanie , docieranie itd 2: nowy wałek rozrządu , koniki , uszczelka 3: złożone wszystko do kupy - odpala od razu lecz po chwili...
Witam ponownie , nadal nie rozwiązałem problemu z Mondeo 1.6 tdci 115koni 2011r - opiszę jeszcze raz problem: Auto zakupione z zerwanym rozrządem ( nie wiem jak chodził przed zerwaniem) 1: zdjęta głowica - wymiana zaworów, planowanie , docieranie itd 2: nowy wałek rozrządu , koniki , uszczelka 3: złożone wszystko do kupy - odpala od razu lecz po chwili...
Panowie, nie chce zakładać nowego tematu , ale może ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie. Auto mondeo MK4 140 koni przedlift na Siemensie. Normalnie jeździł, miał moc (142km/355nm z hamowni) ale był mały problem z odpalaniem i korekty na wtryskach były nie za ciekawe więc oddałem pompę i wtryski do sprawdzenia, okazało się że pompa już jest w...
Witam ponownie , nadal nie rozwiązałem problemu z Mondeo 1.6 tdci 115koni 2011r - opiszę jeszcze raz problem: Auto zakupione z zerwanym rozrządem ( nie wiem jak chodził przed zerwaniem) 1: zdjęta głowica - wymiana zaworów, planowanie , docieranie itd 2: nowy wałek rozrządu , koniki , uszczelka 3: złożone wszystko do kupy - odpala od razu lecz po chwili...
A czy po wymianie przewodów dalej wyskakuje błąd ciśnienia? Jeszcze nie wiem, na kolejną diagnostykę jadę w środę (przyszły tydzień. Resztki "stopionego" katalizatora zatkały tłumik. Jeśli chodzi o robienie pisków przy ruszaniu, to Ci się nie uda nawet w sprawnym T4, które ma 200 KM, ani w Audi które ma 420 KM. Też się tego obawiam, że resztki kata...
PILNIE POSZUKUJĘ !! Czujnika ciśnienia doładowania Turbosprężarki z pomiarem temperatury. Numerki z części: 1C1A9F479 AA - oznakowanie w kat. FORD 4138350 Czujnik umieszczony jest za chłodnicą interkulera na metalowej rurze. Masz - dzwoń. 502*****
na początek daj 10K a . Ma być między 2,5-3,5 kOhm. Założyłem pot. 1k i 2,5 k na suwak. Szukam jeszcze czujnika doładowania Turbo. Pokazuje błąd. (to co mi wydrukowali w serwisie) A co do trybu awaryjnego... facio mówił, że jak sie "naprawią paramerty" to autko powinno zacząć pracować normalnie. Nie wiem ile w tym prawdy. -- Poza tym nie świeci mi...
Małe obroty - małe zapotrzebowanie na powietrze, wastegate pracuje, wypuszczając nadmiar, po co obciążać niepotrzebnie i silnik i sprężarkę. Reżim pracy silnika prawie jak SDI, sprężarka tyle że miesza i jedną i drugą stroną. Wyższe obroty, więcej spalin, większe zapotrzebowanie na moc - wastegate pracuje, niedopuszczając do wzrostu ciśnienia doładowania...
Panowie czy ktos by mi mogl rzucic okiem na logi. Objaw jest taki ze cisnienie doladowania max 1.5 bara odczytany z Map a powinno byc ok 2,5 no vgtdc schodzi do 40% przy pelnym bucie a ponoc powinno byc mniej. Przeniosłem do właściwego działu
Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor...
Witam mam problem w moim Fordzie Mondeo MK4 2.0 TDCI z 2007 roku Od początku tygodnia podczas jazdy wyskakuję mi kontrolka ESP i auto wchodzi w tryb awaryjny.Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu po krótkiej jeździe znów się zapala,a po trzech czterech razach wyskakuje również Check Engine.Posiadam Forscana i po skasowaniu błędów problem powraca.Turbina...
Witam, Przebieg samochodu to 160 tys km ( licznikowe :-)) może i tak jest. Samochód jest z rocznika 2002 i był wyprodukowany na francję. Jakieś 10 tyś km wczesniej wymienialem koło dwumasowe + sprzeglo kompletne + rozrusznik. Zastanawia mnie to, że ten brak mocy jest taki cykliczny i przewidywalny - co drugie zapalenie. Po zapaleniu samochód puści dyma...
Czarny dym pojawia się najczęściej przy zatartym zaworze EGR. Można wykonac diagnostykę komputerową, ale musi to zrobic osoba która na tym się zna i ma diagnoskop WDS lub IDS. W pierwszej kolejności zaślep zawór EGR (przy kolektorze dolotowym). Jak to nie pomoże to trzeba będzi sprawdzic przelewy i wszystkie ciśnienia w układzie paliwowym. Bardzo często...
Z pamięci to powiem, że na zawór regulacji ciśnienia przychodzi +12V stałe, a regulacja odbywa się poprzez masę kluczowaną PWM. Czujnik w bezpośredni sposób nie reguluje ciśnienia. On sprawdza, czy jest zgodne z tym, co żąda sterownik, na podstawie obrotów, obciążenia, ciśnienia doładowania, temperatur i szeregu innych czynników. W przypadku zaworu...
Witam kolegów. Mam problem z turbiną, a mianowicie gdy temperatura powietrza siega do 20 stopni to auto normalnie odpala j normalnie jedzie nie brakuje mocy turbina też pracuje. Problem pojawia się po wyłączeniu silnika jak postoi z 10 minut to po odpaleniu zaczyna migać sprężynka i niema mocy turbina nie pracuje. Natomiast gdy temperatura powietrza...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Witam, dołączę się do tematu. Mam idrntyczny problem z moim 2.0 tdci. Brak mocy, brak kopcenia. Nie było w ogóle podciśnienia, więc zmieniłem pompkę. Podciśnienie jakieś już jest ale słabe. 2 zaworki przy dolocie nie puszczają dalej podciśnienia na turbinę i egr. Czujnik ciśnienia doładowania ten przy IC jest suchy i czysty w środku. Na kompie wywala...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Dzięki Walderama za opis. Czyli temat z tymi autami skupia się na jednym, WTRYSKI !!! Niby były sprawdzane ale widocznie na dojarce od krowy. Regulator ciśnienia podmieniony, czujnik ciśnienia doładowania, i to samo. Jeszcze jedno zauważyłem, jak pozamieniam wtryski miejscami i ich nie wprogramuje jest lepiej, tzn. krócej trzyma wolne obroty ale trochę...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM Jest to czujnik MAP - czujnik ciśnienia w kolektorze (zintegrowany w tym aucie z czujnikiem temperatury), na Allegro po ok 120 zł http://moto.allegro.pl/listing.php/searc... dostępne także w ASO. Wymienia się w 15 minut, zlokalizowany jest na rurze ssącej tuż...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
iveco ciśnienie doładowania przekroczone ciśnienie doładowania 17964 ciśnienie doładowania
pokrywa pompy odpływowej radio kondensator trzeszcz impedancja przesunięcie fazowe
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Rozpoznawanie dźwięków domofonu z 3 bramek Ustawienia zegara w pojazdach, komputerach i urządzeniach mobilnych