17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent Podmień N75, ECU zgłasza za niskie ciśnienie doładowania.
Jakie podciśnienie przed zaworem N75, jaki błąd, rozumiem że auto normalnie jedzie do około 100km/h i przechodzi w tryb awaryjny, jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania?
Można wiedzieć jaki wpływ mają wtryski na ciśnienie doładowania. Auto nie dymi.
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
A ciśnienie doładowania na ciepłym czy zimnym. Bo problemu trzeba szukać gdy jest zimny.
Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie. Gwarantuję, że nie będzie żadnego podciśnienia bo nie ma prawa go tam być. Jeśli coś mamy wnioskować to przydałyby się logi dynamiczne grup 003,008 i 011 - wskażą jak mierzy przepływka, jak pracuje EGR i jakie ciśnienie doładowania daje turbina.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Jak powinien zachować się zawór przy turbinie w Octavi 1,9 TDI 110KM sterowny podciśnieniowo przez N75 po zapaleniu silnika??? Czy po zapaleniu jego dzwignia ma się przesunąć na dół czy ma pozostać w pozycji jak po zgaszeniu silnika??? U mnie jest tak że na wyłączonym silniku dzwignia jest u góry następnie po zapaleniu minimalnie przesuwa się w dół...
Pierwsze reguluje sie tak by n75 byl wysterowany w granicach 50-65 % przy zakładanym doładowaniu na pelnym gazie ( jak podczas loga ) od 2000 rpm do 4000rpm. Ja mam vcds wersja 10 i tam jest opcja z przełączyć się z bloku pomiarowego na wykres wtedy jak sie go dostosuje ( wartosci min i max oraz stała czasowa ) ładnie widać czego oczekuje ecu i co dostaje....
Należało by spradzic działanie potencjometru pedału gazu w drugiej kolejności cisnienie doładowania , zabierz auto na jazde próbna i wrzuc później logi i sprawdzimy ile to twoje turbo dmucha
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Zatem dymi na czarno więc stefanscorpio dobrze pisze, że masz problem z ciśnieniem doładowania.
Sprawdziłem parametry w bloku 11, ale na postoju ponieważ nie miałem z kim jechać. Gdy przytrzymałem samochód na obrotach=3000 to ciśnienie doładowania wynosiło ok. 1960. Nie wiem czy taki pomiar ma sens czy też musi on być wykonany pod obciążeniem czyli podczas jazdy.
Jeśli miałeś wstawiane Turbo po regeneracji, moze byc źle ustawione na stole każda turbina posiada przepustnice ciśnienia doładowania spalin, reguluje sie to na pręcie zamocowanym do przepustnicy. miałem podobny przypadek z swoim autem 406HDI tylko ze umnie dodatkowo jeszcze walnięty był przepływomierz, dostawał ducha dopiero przy 2,5 a nie przy 1,6...
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
sprawdziłem numer usterki to 17958 ciśnienie doladowania/ różnica doładowania program w którym to sprawdzałem to Polski VAG 4.9 .
Zacznij od kontroli ciśnienia turbo
A cały czas przekraczasz 2 bary,raczej sporadycznie ale często. Jak gruszka nie działa to jak ma regulować się ciśnienie w układzie doładowania. Nie wiem czy AGR jest gruszka regulowana podciśniem z pompy vacu, czy wzrostem ciśnienia w układzie doładowania tak jak w 1Z. Sprawdź to i uruchom gruche.
Tak, logi. Ciśnienie doładowania, przepływka, ewentualnie dawka, procent zasterowania N75. Potem zobaczymy, co dalej. Brak mocy i dymienie to często nieszczelność w kolektorze ssącym, w tym EGR.
Tak, w Twoim sterowniku już została wprowadzona poprawka względem starszych modeli - ciśnienie doładowania zostało dodatkowo ograniczone względem ciśnienia atmosferycznego. Jeśli kierownice masz zapieczone bądź regulacja nie działa z innego powodu, łatwiej i szybciej przekroczysz ciśnienie limitera atm. które w górach jest niższe.
Nie, musisz wyczyścić turbinę, przecież ta sprężyna utrudni siłownikowi poruszanie łopatek, zmieni się ciśnienie doładowania! Dodano po 7 Swoją drogą octavia z 200 roku.... ;)
Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.
Problemem okazała się luźna wtyczka znajdująca się za lewą lampą (strona kierowcy). Pozdrawiam.
Logi faktycznie są tak skompresowane, że można oczopląsów dostać ale z tego co mi się udało odczytać to fakt : pedał gazu wdepnięty prawidłowo bo widziałem wskazanie 100%, ciśnienie barometryczne trzyma równo jedną wartość 1000 mbar i czujnik ciśnienia doładowania wskazuje wzrost liniowy więc czujnik G71 jest OK, pedał gazu również OK, wartość ciśnienia...
Czujnik ma 4 piny: 1 - masa z ECU 2 - wskazania temperatury powietrza zassanego 3 - zasilanie czujnika z ECU, 5V 4 - ciśnienie doładowania Jeżeli masz taki błąd to na 4 pinie pojawia Ci się w czasie jazdy 5V.
Ta przepływka wartość sterownika 850 to jest maks i tego ma nie przekraczać czy stan bieżący ma być również 850 Przepływomierz powinien wskazywać wartość równą 1/4 pojemności skokowej silnika pomnożoną przez ciśnienie doładowania (rzeczywiste) Czyli dla 1,9l pojemności silnika na wolnych obrotach (bez ciśnienia doładowania) i z zaślepionym EGR normalna...
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
Witam , może ktoś z Was miał taki przypadek Octavia 1 1,9 tdi alh 90KM 2004r błędy; 18027 obwód przekażnika świec żarowych 17946 przekażnik rozłączający silnik 17957 zawór sterujący ciśnienie doładowania [przerwa lub zwarcie do masy] czasami tryb awaryjny ,czasami czek, błędy wyskakują równocześnie ???
jak ciśnienie drastycznie spadnie To zależy jakie widełki ustawisz, u siebie np dałem dopuszczalny spadek 0,2 bara przez 0,3s i KME TUR ledwie ale daje radę w doładowanym 1.8.
Błąd dokładnie brzmi: 17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji. Zostawiłem na razie turbo w spokoju i zajmę się sprawdzeniem elektrozaworów N75, N239 i N18 - z sieci wyczytałem, że one mogą być odpowiedzialne za ten błąd, tym bardziej, że dawniej miałem już problemy z wieszającym się turbo. Pytanie jak przetestować w/w elementy czy...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
Koledzy pojawiły się dwa błędy w sterowniku silnika dziś byłem na kompie. Pierwszy z nich to : 17978 Elektroniczny moduł sterujacy praca silnika zablokowany - nieciągły. Drugi błąd : 16618 Regulacja Ciśnienia doładowania; osiągnięty koniec zakresu regulacji.
witam, po pierwsze na zimnym silniku powinno dać się lekko olejowi podgrzać by smarował turbinę tak około 1-3min zależy od temp. otoczenia, podrugie sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Nie wiem co oznacza ten błąd,ale jeśli to jest powiązane z ciśnieniem doładowania to podejrzewał bym elektrozawór sterujący turbiną.
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Ciśnienie na przewodzie od vacum pompy jest - strzykawkę zaciągnęło. Podłączyłem więc na krótko przewód od gruszki turbo do vacum pompy i przejechałem się autem. Turbo ożyło ale wstaje tak od 1800 obrotów. Nie piłowałem auta bo na max doładowaniu było ale to ważny trop. A że wczoraj testowałem gruszkę i nie mogłem zassać z niej powietrza ustami czy...
Witam! Mój samochód od pewnego czasu zaczął szarpać i gasnąć. Dzieje się to głównie, gdy jadę po nierównym terenie. Objawia się to chwilowym wzrostem obrotów a następnie ich spadkowi, nieraz aż do tego stopnia że samochód zgaśnie. Podobne skoki obr. występują również na biegu jałowym. Zimny silnik pali na dotyk, natomiast ciepły musi kręcić z 5 s. Do...
Dobrze jak byś dokonał pomiaru z wartościami wymaganymi i rzeczywistymi, nie ma nigdzie nie szczelności na I lub po drodze na przewodach? Możliwe ze sam czujnik ciśnienia w kolektorze jest padnięty.
Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :( Map sensor znajduje się praktycznie w każdym samochodzie albo jako wbudowany w filtr powietrza albo na demontowalnym króćcu wylotowym z filtra, zależy jaka konstrukcja. Natomiast jeśli jest intercooler to dodatkowy czujnik przepływu znajduje się na rurze prowadzącej...
Odczytaj kody, jak będziesz miał odchyłka regulacji ciśnienia doładowania - dodatnia, to raczej turbina do czyszczenia. 250 do 500 zł zależy gdzie, poszukaj sprawdzonego warsztatu który zdiagnozuje przed naprawą
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie tzw. "kierownice" spalin (najbardziej prawdopodobne).
Co do silnika AGR to masz rację. Do niego wkładano tylko zwykłe turbosprężarki i taką faktycznie masz patrząc na załączone zdjęcia ale sam spójrz na zdjęcie gruchy, którą wkleiłeś nad moim przedostatnim postem i sam oceń czy pochodzi ona z turbo z zaworem upustowym czy z turbo ze zmienną geometrią. Sam tym zdjęciem wprowadziłeś ten zamęt. Chciałbym...
Po Twoich logach widać, że tylko przepływka ogranicza moc silnika - nic innego. Jeśli podmienia się przepływkę to trzeba mieć pewność, że kolegi przepływka dobrze mierzy a przy tym również należy zlogować ją dynamicznie w grupach po dwie łącznie czyli 003 z 011 i 008 z 010. U Ciebie spada wartość rzeczywista ciśnienia doładowania w zakresie 3200 do...
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu silnika odpowiada niedziałająca klapa gasząca....
Dziwne, czujnik przepływu tam jest tylko jeden, drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Za turbiną. Ciekawe rzeczy piszesz. Powodzenia.
Może się obrazisz ale Ty chyba nawet nie wiesz co robisz. Chyba że ja się mylę i ten silnik jest doładowany. Ten silnik nigdy nie będzie miał takiego ciśnienia w dolocie więc odczytujesz nie te parametry co potrzeba. Nawet przy uszkodzonym czujniku sterownik nie pokaże takiego ciśnienia bo ono jest nie normalne dla tego silnika. Nie wiem po co zaglądasz...
Skoda octavia 1.9 90km z 1999r i problem. Na komputerze wyświetla się błąd17957, P1549 zawór kontrolny ciśnienia doładowania -" zwarcie do masy ''. Silnik pracuje dobrze a co jakiś czas brakuje mu mocy, po prostu jak bez turbiny i na dodatek stuka jak stary zimny diesel. Sprawdziłem instalacje od czujnika do komputera i wymieniłem przewód na nowy oraz...
Sam komputer bez badania organoleptycznego nic nie da. Zacytuję informację ze szkolenia "Trzeba sprawdzić obwód ciśnienia doładowania " :) więc może być wszystko i każda z podpowiedzi może być prawidłowa dla innego auta.A może być złożona usterka :) Przykład-pęknięty wężyk podciśnieniowy spowodował,że geometria nie chodzi w całym zakresie,po "naprawie"...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
Witam Mam problem z autem Skoda Octavia I, 1.9 TDI, silnik AGR. Silnik nierówno i wolno wkręca się na obroty, w czasie przyspieszania słaby, świeci się kontrolka ASR. Kody usterek jakie odczytuje komputer: 17946 - Elektrozawór odcięcia dopływu paliwa; przerwa obwodu/zwarcie na masę - nieciagly 17957 - Zawór...
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
CZesć. Znajomi mają Skodę Octavie 1,9 diesel z turbiną. Jeszce kilka tygodni temu nią jechałem i ładnie ciagnęła tzn turbo się załączało a przyspieszenie było w granicach 10,5 s bo ma założony chip tuningowy. Wczoraj wsiadam , cisnę i nic!! Turbo słychać że się kręci ale nie wiem czy wchodzi na wysokie obroty czy tylko słąbo się kręci. Przyspieszenie...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Borykam sie z Octawia II brak mocy głownie na 1 biegu Po pierwszym odpaleniu dodając gaz samochód nie ma mocy do 2.5 obr po czym nagle dostaje kopa przy czym puszcza dużą chmurę czarnego dymu kolejne biegi jest ok czesto następne starty z 1 biegu sa mniej zmulone lub normalne po czym gasimy samochód i każde odpalenie jest na 100% lag do 2,5 obr. Z błędów...
sprawdzić wtyczkę i przewody dochodzące do elektrozaworu N18 od sterowania zaworem EGR czyli recyrkulacją spalin, identycznie z elektrozaworem N75 regulacji ciśnienia doładowania - sprawdzić kostkę i przewody bo albo jest przerwa w dopływie prądu albo zwarcie na przewodzie masowym, tak wygląda N18 http://images23.fotosik.pl/195/cb2ccbcb0...
Witam! Wpadła mi w ręce Octavia II 2005 z 2,0 TDI o symbolu BKD. Po podpięciu kompa i skasowaniu starych błędów i krótkich testach wyskoczyły takie błędy: 17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 16497 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnal za wysoki 17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany 18009 - Przekaźnik...
Domyślam się zatem że koszty mogą sięgnąć nawet 2000zł wiec rzeczywiście jest to nieopłacalne, pozostaje jeszcze tylko jedno ale - dlaczego komputer pokazuje mi to spalanie chwilowe i średnie bardzo zaniżone / falszywe tzn. jak jadę np. na piątym biegu po prostej drodze i mam 2000 obr/min to spalanie chwilowe pokazuje 2litry/100km - jest to wartość...
Ja mam klienta który zanim przyjedzie do mnie to zrobi sobie listę z internetu co jest do wymiany - ale zawsze mu mówię że to kupę kasy kosztuje a jak sie okaże że nie to to co wtedy? Teraz wpadł na pomysł że podstawi drugie BMW żeby poprzekładać części i wtedy będzie wiadomo ale jakoś zawsze nie mam czasu na to :) Zawsze jak coś jeszcze wyjdzie w...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
volvo ciśnienie doładowania ducato ciśnienie doładowania ciśnienie doładowania 17958
discman wyłącza silniczek regulacji temperatury kenwood bezpiecznik
Obsługa plików M3U przez Onkyo NS-6170 Onjektor reset wtrysków Diesla - procedura i korzyści