Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
Dziękuję za odpowiedź, zmierzę ciśnienie. Napisałem rok, więc wiadomo, że to tarcze.
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Zasymuluj ładunek podając na złącze od poduszek w modulatorze ciśnienie 3.6 bar bo tyle o ile dobrze widzę jest na pełno. Zasteruj potem 2.0 bar na złącze sterujące i zobacz co masz na 21 i 22. Potem to samo dla 6.5 bar. Podając na złącze poduszek 0.3 bara zasteruj 6.5 i zobacz ile wyjdzie na 21 i 22. Porównaj wyniki z tabelką. Oczywiście na bieżąco...
Witam Musze wiedziec jaka srednice ma miec kolo ktore mam przymocowac do tego silnika (wynika to podajze z jakiegos wzoru, ktorego nie umiem znalesc) Prosze o pomoc :)
pilnie poszukuje instrukcji montażu/demontażu hamulców przednich w polonezie caro z 1991 roku. Zablokowalo mi kolo i nie da rady wogóle go ruszyć, z góry dziekuje za pomoc[/b]
Dzień dobry. Mam problem z hamulcami w ciągniku Zetor 3320. Otóż dźwignia hamulca z prawego kola stoi w miejscu i blokuje koło. Czy przyczyną może być uszkodzony cylinderek ( stoi w miejscu ?) :)
potrzebował bym chamulec silnika dc na 12V. nie wiem jak to rozwiązać, może sprecyzuje do czego to potrzebuje. musze okrągłą tarcze stopować co kawałek. tzn 15cm tarcze musze wystopować 8 razy. próbowałem zastosować przełącznik krańcowy, ale omijał rowek w kole. nie wiem jak można to rozwiązać. prosze o pomoc, wszystkie sugestie są mile widziane
To jest zawór proporcjonalny retardera. Dlaczego nie podłączysz tych czujników i nie zrobisz rundy próbnej. Są złącza testowe i sprawdź manometrem jakie ciśnienia idą na siłowniki. Trzeba by było naczepę obciążyć i sprawdzić czy działa korekcja siły. Jeśli nie ma jak obciążyć,(ciśnienie w miechach) to podać ciśnienie z zewnątrz do modułu pomiarowego,...
Przy zaciąganiu ręcznego w aucie naczepa powinna hamować hamulcem zasadniczym. W pierwszej kolejności sprawdziłbym zawór sterujący przyczepą. Wygląda mniej więcej tak jak ten poniżej. Najlepiej by było podpiąć komputer i sprawdzić jakie sterowanie "widzi" ten zawór. Ciśnienie powinno wzrastać płynnie, a nie skokami. https://obrazki.elektroda.pl/4495811900_...
pozostało załadować i sprawdzić jakie jest przy obciążeniu. Tak by pasowało zrobić. Można też spróbować podać odpowiednie ciśnienie dla max ładunku o ile jest tam regulacja za pomocą pomiaru ciśnienia w poduszkach. Dodano po 4 może być nieco większe jak 6,5bar? Np 7 Wszystko ustawia i oblicza producent,ale myślę że można lecz w granicach rozsądku;...
Regulacja ciśnienia w module sterowania naczepy; nieprawidłowo wysokie ciśnienie na końcu hamowania i przełącznik hamulca postojowego i przełącznik hamulca przyczepy nie włączony.Prawdo podobnie instalacja lub moduł hamulca nożnego.
Czym diagnozujesz? Wg Twojego opisu wygląda mi na to, że to czujnik ciśnienia zadanego dostaje zwarcia przy podaniu ciśnienia i to powoduje błąd.
Łącze danych przerwany przewód 6 lub 7 wtyka abs często przerwany pod kabiną ( om ) lub przewód abs Przytrzymanie hamulców często klamka żółta auto naczepa do wymiany komplet, załamany przewód , zawór parkująco luzujący naczepa, czujnik ciśnienia modulator naczepa. Raz miałem przypadek że kaseta ebs widziała ciśnienie na zaworze sterowania przyczepom...
Witam.Jakie ciśnienie pokazują zegary pierwszego i drugiego obwodu , ile czasu potrzebuje sprężarka aby zawór ususzacza " kichną". Sprawdź czy w zbiornikach powietrza jest woda , jeśli tak to musisz ją spuścić a jeśli wraz z wodą znajdzie się tam i olej to sprężarka do wymiany. To że naczepa hamuje to układ hamulcowy nie ma odpowiedniego ciśnienia ,...
Gwoli ścisłości ,zawór o ktorym piszecie to nie zawor przekaźnikowy, tylko główny zawór hamulcowy naczepy. Dodano po 11 A modulator z tabliczki wyglada na 480 102 014 4. Tez moźe mieć zewnętrzny czujnik ciśnienia hamowania.
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
Witaj. Jedź do pneumatyka niech ustawi Ci wyprzedzenie hamowania naczepy. Podepnie do kompa naczepę i zobaczy co jest grane. Sprawdzi ciśnienia w aucie i na wyjściu do naczepy.
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Hamulec ręczny działa bez powietrza, sprężyna siłownika pcha zacisk a ciśnienie go odblokowuje. Kiedy tego ciśnienia braknie, ręczny hamuje osie.
Witam też miałem problem z czujnikiem ciśnienia w volvo fh 13 480 słabe hamulce naczepy brak ciśnienia na żółtej słuchawce. Okazał się zawór 4o drorzny . Pozdrawiam
Problem rozwiązany, padł zawór regulujący ciśnienie.
To było poprostu szybciej sprawdzić i tyle. Chciałem też sprawdzić informacje, które ktoś mi kiedyś przekazał. Teraz sprawdzę ciśnienie na sterowaniu naczepy.
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
Witam. Mam problem z automatyczną skrzynią biegów w Mercedesie Axorze 1840 2007 r, Euro 5, ciągnik siodłowy 4x2. Kłopot polega na tym, że biegi w górę idą w porządku, natomiast podczas redukcji potrafi z 8 zrzucić na 3. Ostatnio natomiast zaczął także blokować możliwość włączenia biegów i odłączał pedał przyśpieszenia. Po kilku kasowaniach błędów i...
7,5 to nie jest mało. Norma to 8,5 ale i tak większość hamowań to ciśnienie na poziomie 3-4 bar. Na zaworze czteroobwodowym w premium raczej nie nie reguluje się redukcji tylko ciśnienia otwarcia i odcięcia obwodów. Reduktor jest obok akumulatorów. Ja skupiłbym się na zgraniu ciągnika z naczepą bo tu chyba jest problem .Jeśli naczepa jest z EBS i kabel...
Samochód w momencie zwolnienia hamulca ręcznego wpuszcza powietrze w złącze 12 i cofa duża sprężynę. Naczepy w czasie przy aktywnym hamulcu ręcznym wpuszcza powietrze w 11 i 12, hamuje tak jak w w czasie zasadniczego hamowania z nieaktywnym hamulcem ręcznym. Dopiero gdy ciśnienie w układzie naczepy spada lub zostanie użyty zawór parkingowy to wypuszczą...
WITAM WSZYSTKICH Ciśnienie wyprzedzenia z naczepą jest ok naczepa szybciej hamuje o około 0.5 bara w pierwszym momencie naciskania pedału a przy końcu ciśnienie jest jednakowe a numeru nadwozia nie spisałem a scania jest w drodze i jak siadam do kompa nie mam z autem kontaktu, a czy to jest takie istotne jakie numer vin
A po co wymieniać zawór naczepy ? Bo normalnie pojąć tego nie mogę. Błąd bardzo podobny do pomiaru ciśnienia hamowania zaworu EBS, ale nie naczepy, a konia - w sytuacji kiedy w wyniku przebicia membrany siłownika w sposób nie przewidziany przez samodiagnozę ciśnienie to rośnie. Wobec tego sprawny komponent zostaje zinterpretowany błędnie jako uszkodzony...
Witam, mam podobny problem z MAN TGA 18.360 2001 rok. Pokazuje błąd ZBR 1086 i 1089 - poziom ciśnienia w układach... Ciągnik hamuje normalnie, a naczepa raz bardzo słabo a czasami normalnie... Proszę o pomoc. Od czego zacząć ? Jak sprawdzić fizycznie poziom ciśnienia w poszczególnych układach ? Gdzie szukać usterki ?
Tabliczka jest taka sama.Podmeniałem rownież modulator ale nadal są słabe hamulce i to bez znaczenia co się do niej zapnie.Są we firmie trzy inne naczepy z tym że na wabco i tam są hamulce jak trzeba.Chciałem na próbę proporcionalnie podnieść ciśnienia hamowania niestety robię to źle bądź nie potrafię bo wyrzuca mi potem bład konfiguracji naczepy. Nie...
Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze...
Nie nie chodzi mi o wyprzedzenie. Aha czyli w moim wypadku odpowiada za to EBS (MAN TGA ) ... za wyprzedzenie oraz korekcję siły hamowania, ponieważ naczepa lub przyczepa koryguje te ciśnienie w zależności od obciążenia zaworem takim jak u góry na fotce
Układ EBS w pełni sprawny do ustalenia z jaką siłą ma hamowac auto bierzepod uwage zużycie okładzin hamulcowych, jesli któryś czujnik jest uszkodzony układ ebs nadal jest uzbrojony i elektronicznie ustala siły hamowania ale nie bierze pod uwage wtedy zużycia okładzin , sam uszkodzony czujnik nie ma wpływu na siłe hamowania. Zastanawia mnie fakt iż auto...
04342 usterka zwiazana jest z modulatorem naczepy : z wysokim w dosłownym tłumaczeniu niewiarygonie wysokim ciśnieniem występującym pod koniec hamowania i "nie działającym" przełącznikiem(switch) hamulca postojowego i hamulca roboczego naczepy druga usterka opisuje to samo-troche to dziwne ale tak mam w opisach
Trzeba go sparametryzować. Skąd producent modulatora ma wiedzieć ile kół ma czujniki abs w twojej naczepie ,jak rozdzielić ciśnienia podczas hamowania, czy są zabudowane jakieś dodatkowe zawory, którymi ma sterować . Wszystkich parametrów jest kilkadziesiąt i te serwisy w których byłeś ,mają rację i nikt nie chce cię naciągnąć.
Zmiana harakterystyki ciśnień nie wymaga testu końcowego . Przeprowadź jeszcze raz parametryzacje i sprawdź wyprzedzenie ciągnika ...
Cześć. Porównywałeś ciśnienia na siłownikach hamulcowych poszczególnych osi przy pomocy manometrów? Czy był sprawdzony współczynnik siły hamowania dla każdej osi np na rolkach stacji diagnostycznej? Musimy wiedzieć na jakiej podstawie oceniłeś że oś pierwsza słabo hamuje. Może zaciski stoją, może inne klocki siedzą, mniejsze siłowniki ham z tym też...
Witam. mam komunikat defekt pilota naczepy Prawdopodobnie chodzi o zawór sterowania przyczepą. dodam ze naczepa nie ma abs i jest na resorach W takim układzie musisz w naczepie mieć mechaniczny regulator siły hamowania w zależności od ugięcia zawieszenia. Manometry w rękę i kontrola ciśnień wraz z kontrolą regulatora siły hamowania. Sprawdzić luzy na...
Ciśnienia na żółtym złączu jest zmienne w zależności od nacisku na tylną oś ciągnika. Ale jeśli kierowca naciśnie gwałtownie z dużą siłą na pedał hamulca to ciśnienie powinno osiągnąć ciśnienie około 7-8.5 bar. Wszystko zależy od systemu ebs samochodu i wysterowania zaworu naczepowego przez ten system który dopasowywuje siłę hamowania (wyprzedzenie)...
W teorii nie hamuje, ale może faktycznie coś szlag trafił. Nie jestem specjalistą od Volva, ale czy przypadkiem nie było modeli z dodatkowym klamkiem/kurkiem/zamkiem do sterowania ręcznym w naczepie? Problem występuje zawsze czy czasem? Masz możliwość podmiany konia? Sprawdzałeś, czy przy zablokowanych kołach naczepy masz ciśnienie w żółtej klamce?...
Możliwe, że masz dołożony drugi zawór, żeby uzyskać hamulec postojowy na 1 osi bez dwukomorowych siłowników. Normalnie zawór sterujący przyczepy/naczepy po uruchomieniu hamulca postojowego podaje pełne ciśnienie hamowania na przewód sterujący (żółta kłódka). Więc tutaj może być tak, że wyjście 22 to nie naczepa tylko hamulec 1 osi (jeśli błędnie kombinuję...
Naczepa na rolki. Pomiar sił hamowania i oporów toczenia po zluzowaniu hamulca. Po zwolnieniu hamulca sprawdź czy masz delikatny luz na zaciskach. Sprawdzić ciśnienia sterujące i wykonawcze na siłownikach. Na tabliczce EBS masz podane wartości (jakie wykonawcze przy jakim zadanym). Modulator EBS z PEM czy bez? Sprawdzałeś auto, które ciąga tą naczepę?...
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
U mnie ostre hamowanie jest tylko przy nieobciążonej naczepie a po załadowaniu chociażby 3ton naczepa już nie zrywa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać ABS (strzela kilka razy naczepa). Co do wyświetlania błędów na desce rozdzielczej to swieci czasami usterka na czerwono lecz nie zauważyłem zależności. Przypuszczam ze w naczepie czujnik ciśnienia...
Kolego powodów dyskoteki z siłą hamowania EBS może być multum: od zwyczajnego spadku na zasilaniu po rzeczy, o których nawet Ci się nie śniło, tzn. takich wymagających niewyobrażalnie mnóstwa wiedzy, umiejętności i w ogóle. Przedmówcy opisali może parę procent możliwości po łebkach, czasami nakładających się dwóch-trzech na siebie, albo wynikających...
Robiłeś diagnostykę komp? Czy wymieniasz po kolei wg uznania? MID 136 SID 68 Napięcie zasilania czujnika ciśnienia, modulator przyczepy - sprawdź co widzi komp, czy pokazuje ciśnienie. Jak wymieniłes zawór na sprawny to masz uszkodzoną instalacje elektryczną. Czujnik ma chyba zasilanie 5V. MID 140 PID 209 FMI 2 - błąd abs naczepy, diagnostyka naczepy...
Witam, odświeże temat bo mam podobną sytuacje a mianowicie: Wyskakuje komunikat o naruszeniu pedała hamulca. Zużycie klocków na tylnej osi pokazuje mi lewa strona — prawa strona —. Hamulce są bardzo słabe, tak jakby hamowała sama naczepa. Sdp3 pokazuje tylko jeden aktywny błąd: BMS52037 ciśnienie w układzie hamulcowym, obwód koła 4. Opis:...
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
Niestety nie znalazłem na szybko instalacji pneumatycznej Vario pierwszej generacji dlatego zamieszczam instalacje Vario II która oprócz zintegrowanego zaworu z elektroniką niczym się nie różni. Jeśli już wymieniłeś zawór odhamowania naczepy 963 001 051 0 to problem w twoim przypadku może tworzyć się na samej klamce czerwonej (952 201 012 0) lub na...
Skąd będzie brał sygnał do siły hamowania Normalnie bierze sygnał z czujnika ciśnienia w poduszkach. ? Narmalnie raczej nie weźmie ponieważ jak juz pisałem naczepa dawca byłaby na poduszkach a przyczepa resor. Która os w przyczepie powinna mieć czujnik ABS ? ( w naczepach przeważnie środkowa ) Co do parametrów mogę się podłączyć autocomem ale nie wiem...
Panowie, pytałem kierowcę czy hamował ręcznym i powiedział że próbował , ale ten też nie działał. Jedynie udał mu sie biegami wyhamować pojazd, Jechał z naczepą i na naczepie tez nie było hamulcy w tym momencie. Czyli co, możliwa jest taka sytuacja jak opisuje kierowca?
A sprawdziłeś ciśnienie powietrza (złącze czerwone) dla naczepy 8,5 bar z samochodu i jaki jest stan pin5 przewodu 7 pinowego. Jeśli sygnału ma potencjał masowy to kontrolka w kabinie będzie świecić.
Miałem przypadek, że nie zgadzało się ciśnienie podczas hamowania między stronami czyli na wyjściach 21 i 22 i przyczyną był nieszczelny siłownik, jednak nie było słychać wycieków, dopiero w momencie jak polaliśmy wodą było widać powstające pęcherzyki.
siła hamować naczepa zawora hamować naczepa naczepa słaby hamować
obudowa klejona otwarcie flashowanie android styki kontaktron
Schemat podłączenia przewodów w mikrofonie KPO 500 Volvo V60 2014 1.6 TDI – migający wskaźnik biegu, utrata mocy, check engine, tryb awaryjny