Ciekawa sytuacja, ale nie zazdroszczę. Jeśli dobrze czytam to samochód prawie nowy. Jeśli nie było karygodnych zaniedbań to ma być sprawny. Wprawdzie daleko od wymiany, ale spytam, czy na pewno dobrze zamontowany wkład filtra oleju (chyba taki posiadasz). W innym przypadku można zakładać zawieszanie zaworu regulacyjnego "nieistniejącej" pompy oleju....
Właśnie z czujnika ciśnienia oleju.
Podobny temat. https://www.volkswagenforum.co.uk/thread...
Witam posiadam samochód marki kia sportage 1.6 GDI dziś po wracając z pracy pod samym domem podczas parkowania zaświeciła mi sie pomarańczowa kontrola ciśnienia oleju. Pomarańczowa kontrolka w tym samochodzie ( z resztą tak samo jak w innych) sygnalizuje niski POZIOM oleju a nie niskie CIŚNIENIE oleju a to duża różnica.
Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
Jakie jest ciśnienie oleju? Obstawiam albo niskie ciśnienie oleju, lub grzechoczący łańcuch, to standardowa przypadłość 1.0 12v i 1.2 16v w tym Oplu.
Czujnik ciśnienia oleju podstawiałeś?
"Zły" olej nie jest przyczyną tej usterki. Olej jest dobry, na pewno lepszy jak 0W30. Przyczyną jest najwidoczniej zbyt niskie ciśnienie tego oleju. Wskazuje na to również awaria turbiny. Zmierz ciśnienie oleju. Zrzuć miskę i sprawdź smok pompy oleju. Sprawdź obecność zanieczyszczeń w misce.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Co ciekawe z wciśniętym sprzęgłem trzymał normalnie ciśnienie a po puszczeniu po jakimś czasie (czasem to nawet kilka minut) ciśnienie nagle spadało prawie do zera. Pozostałe panewki też nie tknięte. Nie zaglądałem głębiej bo akurat miałem drugi pewny silnik na podmianę. Tu kontrolka się...
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Wymień olej i filtr oleju na początek, potem będzie mozna zacząć zastanawiać się, co dalej.
Jak była pompa z łańcuchem można było zrobić test. Miska w dół. Pokrywa zaworów też do zdjęcia. Łańcuch z pompy zdjąć jakaś wanienka pod silnik smok zanurzyć w oleju i napędzić pompę (np wkrętarką). Wtedy ładnie widać którędy olej ucieka ewentualnie po oporze na pompie czy dobrze zasysa olej. Raz nie mogłem znaleźć a tym sposobem zaraz namierzyłem brakującą...
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Tak.
A o poziomie oleju nic nie piszesz masz tam bagnet taki drucik
Popraw masę na skrzyni
Powinno pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/8263347700_1...
Do sprawdzenia panewki główne oraz korbowodowe. Należy również sprawdzić wałki rozrządu.
Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia...
Zrobiłeś próbę z zaślepieniem zaworu ciśnienia oleju?
Ciąnienia przed rozdzielaczem nie będzie jak zasterujesz rozdzielaczem do opory. Znaczy tak by otworzył sie zawór przelewowy najlepiej sprawdzając to na wyjściu hydr. zewn. Manometr np. glicerynowy kup za 30 zeta i podłącz. Wszystko powie.
Przede wszystkim wycieki się usuwa a nie zmienia olej. Wymiana oleju rzadko pomaga..
naprawione spokój, błąd nie występuje
Nikt nie kwapił się podać rzeczywistego ciśnienia oleju, nie wiem dlaczego Od tego trzeba było zacząć.
I jeszcze dochodzi aspekt zuzytych panewek. Pozdrawiam.
A czy przypadkiem nie zapala się lampka od smarowania??? Podnosząc obroty zwieksza się ciśnienie oleju więc ja tak dedukuję że może chodzić o uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, lub zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Proponuje sprawdzić ciśnienie i czujnik. To na początek, jak nie zadziała to bedziemy szukać dalej.
Szczelność tłok-cylinder nie ma żadnego wpływu na ciśnienie oleju.
W tych autach wymiana jest co 20 tysięcy więc problemu szukał bym w innym miejscu.Zanim rozbierzesz silnik sprawdź/wymień/filtr oleju ma on taki fajny cycek i czasami przy wymianie potrafi się uszkodzić co skutkuje niskim ciśnieniem na biegu jałowym.
na drugim cylindrze tylko tyle, o ile widać, że przepływa Wszystko wskazuje na to, że jest nie w pełni drożna arteria olejowa na odcinku smarowania drugiej szklanki. Drutem miedzianym, spróbować udrożnić!
Ciśnienie się świeci, jak mam bieg i zaczynam odpuszczać sprzęgło, to wtedy tak, jakby przygasły obroty, spadają i świeci się ciśnienie oleju.
Winowajcą była pompa oleju
Witam serdecznie. Mam problem w Iveco Daily 3.0 2014 rok zbyt niskie ciśnienie oleju. Wymieniona pompa oleju na nową, filtry oleju, czujnik ciśnienia oleju, pedał gazu i dalej to samo.
zawór redukcyjny jest w pompie oleju i jego zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia oleju tzn otwiera się gdy ciśnienie osiągnie 4bar i nadmiar oleju wraca do miski olejowej jeśli się nie zamknął do końca to pompa oleju ma dodatkową "dziurę do zapchania", a wydajność pompy jest ograniczona i stąd niedobór ciśnienia opcja druga...
Warto było by zmierzyć ciśnienie. Musiało by brakować zdecydowanie więcej niż litr oleju żeby kontrolka sygnalizująca niskie ciśnienie zaczęła mrugać.
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
Wymiana pompy oleju pomogła.
Mi to wygląda na element popychacza. Obstawiam, że silnik poddał się ze względu na niskie ciśnienie oleju.
ale ameryki nie odkryłeś temat się nazywa niskie ciśnienie oleju a nie ocena panewek
Ja jestem z Torunia.
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
Jaki producent filtra oleju.
Czujnik poziomu i temperatury oleju w misce olejewej. Po wymianie cisnienie wróciło do normy
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia 1. Wadliwy montaż {brak zachowania odpowiednich tolerancji wymiarowych}. 2. Wadliwe uszczelnienie arterii olejowej (strumień oleju z pompy nie trafia do arterii)
Dzień Dobry, Pacjent: Focus 2.0 Duratec benzyna 145km Mam problem z niskim ciśnieniem na wolnych obrotach przy rogrzanym silniku (miga kotrolka). Problem zaczął się po obróceniu panewki w silniku. Wymieniłem wal na nowy, panewki, pompa oleju, czujnik cisnienia oleju, filtry itp. oraz wyczyscile wszystkie kanaly olejowe oraz smoka. Nie ruszałem glowicy...
Witam, i jak tam poradziłeś sobie, u mnie znowu wywaliło że niskie ciśnienie oleju, ale nie mogę w ogóle odpalić, błędy błąd położenia wałka ssącego.
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
1. sprawdź czy filterek płynu chłodniczego w chłodnicy oleju nie jest zapchany.Jak jest to wywal cały filterek- nie musisz czyścić tylko wyrzuć ten filterek.Gdzie on jest to pisałem tutaj nie raz na forum. 2.Jeśli dalej jest niskie a filterek już został przez poprzedników wywalony, to miska w dół i sprawdź czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się...
Oring od VEB pękł i dlatego było niskie ciśnienie oleju
Witam mam problem z dafem xf 105 z 2007r podczas hamowania zapala się komunikat o niskim ciśnieniu oleju jak przyhamuje mocniej to na czerwono proszę o jakieś rady już nie wiem co się dzieje.
Chyba mam ten sam problem. A nie da się jakoś wyczyścić chłodnicy wewnątrz?
Kontrolka braku ciśnienia oleju nie jest defacto miernikiem a jedynie pełni funkcję alarmową sygnalizując zbyt niskie ciśnienie oleju. Przyczyn może być kilka. Z najważniejszych to uszkodzenie czujnika ciśnienia albo brak ciśnienia. To drugie bardziej nieprzyjemne. Radziłbym odwiedzić mechanika, który zmierzy ciśnienie oleju i zawęzi obszar poszukiwań.
Sprawdź ciśnienie manometrem.
Standard... olej ucieka kolem wariatorem zmiennych faz rozrządu...
Jesteś mechanikiem i nie wpadłeś na to żeby zmierzyć jakie to ciśnienie faktycznie jest?
Zmierz faktyczne ciśnienie oleju manometrem. Z obudowy filtra wycieknie pewna ilość oleju i to jest normalne. Z poziomu diagnoskopu nie zobaczysz wartości ciśnienia
Silnika ma kod F1AGL411B
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
Ciśnienie 5 bar to odpowiednie ciśnienie dla tego silnika, nie ma potrzeby że było większe.
Witam uleczył ktoś ten problem bo chętnie bym się podłączył.Mam podobny problem wymieniłem pompę oleju pasek panewki na których nie było nawet ryski.Rozmawiałem nie dawno z kolegą który powiedział że w tym silniku trzeba zobaczyć czy jest opcja kalibracji ciśnienia oleju.
Witam. ACC 2 1789786 Włącznik - czujnik położenia. Krzywka silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne. Usterka w przewodach przełącznika położenia. Brak sygnału wejściowego do czujnika - włącznika położenia, lub niepożądane napięcie dodatnie, lub zwarcie wskutek niepożądanego połączenia do masy, lub przerwa w...
Witam serdecznie. Dzisiaj pojawił się problem w moim Passacie B6 2.0 TDI, 2005 rok. Wyskoczyła mi czerwona kontrolka oleju, więc wiem, że to niskie ciśnienie oleju, a w dodatku, jak jechałem jeszcze 15-20 km tym autem (wiem, pewnie głupota, jadąc dalej, lekceważąc ten komunikat), to słyszałem dziwne dźwięki pochodzące z silnika/wydechu, jakby świst...
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
popieram Błażeja ,to nie jest jakieś tam ładowanie tylko ciśnienie oleju,pomiar mechaniczny lub wymiana profilaktyczna czujnika od wysokiego ciśnienia lub niskiego w zależności od obrotów przy jakich się to dzieje.
Temat do zamknięcia. Test przypisania dawki wszystkich wtryskiwaczy na nowo i obroty wróciły do nominalnu. Co za tym idzie komunikat za niski poziom ciśnienia oleju silnika zniknął. 🙂
Wymieniasz cały smok z oringami, w serwsie lekko tysiąc złotych. U mnie miałem błąd niskie ciśnienie oleju po wymianie żadnych problemów auto już zrobiło 60tys km. Zrobisz to samemu nie ma komplikacji.
ok rozumiem. Mam jeszcze pytanbie bo teraz tak patrzę na to ci śnienie i jak na zimnym odpalę to na obrotach tak do 700 jest 5.5 a jak daję wiecej do 1500 to nawet do 7 i wiecej ciśnienie rośnie to nie jest za dużo czasami? Możer jednak ktos jakies podkłądki dawał pod ten zawór przy filtrach spojrze tam moze wtedy ciśnienie na ciepłyum będzie troche...
Witam, u mnie podobny problem, na rozgrzanym silniku ciśnienie Max 1,5 bar (obroty jałowe) dodatkowo po zgaszeniu takiego rozgrzanego silnika i ponownym rozruchu musze czekać ok 10s aż pojawi się ciśnienie na zegarze. Rośnie powoli od 0,5 bar Co może byc przyczyną?
po remoncie mam 1,5 na wolnych na wiekszych 4 i 6 czego moze byc przyczyna walek ok i glowny po zatarciu polerka nowe panewki i pompa pomocy??
Niskie ciśnienie to jest ile ?
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Witam . Mam taki problem w peugeot 3008 z 2013 roku z silnikiem 1.6 hdi . Po wymianie oleju i filtra pojawił się komunikat za niskie cisnienie oleju . Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu .
Pierwsze co to podłącz jakieś oprogramowanie diagnostyczne które pozwoli ci zczytać z DMCI ile wynosi to ciśnienie oleju.Jeżeli jest w granicach ~0.47 bar na wolnych obrotach to pierwsze co bym sprawdził czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się nie wykręcił - trzeba spuścić olej, wyjąć rozrusznik, poluzować przednią szynę prowadzącą rurki i wiązki...
A jak efektywnie sprawdzić tą pompę?
Gorący olej jest rzadszy i dlatego spada ciśnienie.
Na rozgrzanym silniku ciśnienie oleju 0.8 Tylko co z ciśnieniem oleju? Wg mnie jest za niskie, najczęściej widzę na rozgrzanym 1.1 - 1.2Bar
Mam nadzieję, że nie zamykam tematu przedwcześnie ale po dwóch dniach prób wydaje się, że wszystko jest OK tzn ciśnienie w normie a ściślej przy 1500 obr.- 4,5 bara przy 1000 obr- 3,5 bara przy 600 obr-1,5-1,8 bara i żadnych niepokojących komunikatów. Co zrobiłem? Postanowiłem, że zanim zacznę rozbierać silnik na kawałki i wymieniać części "na pałę"...
Ty nie kombinuj z olejem tylko sprawdz gdzie to ciscienie ucieka tj pompa, panewki, walek rozrzadu.
Bede sklonny cos naprawiac jesli pojawia sie inne objawy Objawy to już są, za niskie ciśnienie oleju prawdopodobnie, ty czekasz na skutki a wtedy to już tylko silnik na złom a nie do naprawy.
EPS wcale nie należą do najtańszych, ale nie stosowałem nigdy to jakości nie znam. Ja bym brał FEBI, wysokie ciśnienie "FE08485", niskie "FE08466".
Silnik 2.0 TDI 143 KM.Symbol CJC. Niskie ciśnienie oleju przy temp. 90°C, przebieg 300 000 km.
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
Błąd MID130 PID127 FMI1 oznacza ciśnienie oleju przekładniowego , a więc zbyt niskie ciśnienie oleju przekładniowego lub uszkodzony czujnik .
Podziel się z nami informacją jak wygląda ciśnienie oleju po jego wymianie.
Co może być przyczyną? Jak to co?Skończony silnik.Na początek to zdejmij misę i sobacz smok czy nie zapchany.Pompę to zdemontuj i zobacz jak wygląda w środku.Zdejmij chociaż jedną panewkę np 5 i sprawdź.Sprawdź też czy niema opiłków w oleju.
Jeszcze nie spotkałem się z poprawą ciśnienia po wymianie panewek/ nigdy i nigdzie. Wszyscy zapominają o wałku rozrządu. Czasem trzeba przyjrzeć się zaworowi przelewowemu.
Co co jeszcze powinienem sprawdzić ? Diagnostyka komputerowa i ustalenie co powoduje zaświecenie kontrolki awarii silnika i komunikatu "Engine fault"... bo nie ma takiego błędu. Natomiast niskie ciśnienie oleju - awaria pompy oleju, zatkany filtr, paliwo w oleju albo koniec panewek.
Zawsze jest jakieś minimalne podciśnienie ,nawet w valvetronic. Dziura w dolocie,sprawdź uszczelkę korka oleju.
W podstawie filtra oleju, obok czujnika masz druga zaślepkę. Tam wkręcasz manometr.
Przez sieć nie da się wejść pod auto ani maski podnieść.
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
To i tak ustaw auto na równym, odczekaj te 5 minut i sprawdź poziom oleju. Być może zalali za mało. Czerwona lampka zwykle oznacza niskie ciśnienie oleju, jak był wymieniany i był robiony wyciek, to raczej innej opcji być nie powinno.
A jak była pompa oleju sprawdzana?
Podłączyć możesz, ale sposób zależy od tego, jakiego rodzaju styk ma czujnik - zwarty, kiedy ciśnienie oleju jest w normie, czy przeciwnie, kiedy za niskie. No i oczywiście od tego, czy i co, już masz pod niego podpięte.
Gdzie sie wydobywa z pompy oleju?
Witam problem rozwiązany u 3-ego mechanika. Problem stanowiła porysowana pompa oleju. Po wymianie ciśnienie wzrosło do 2,5 bara. Piszę bo może komuś przyda się taka informacja.
Witam; mam problem z Actrosem MP4 Euro 6 z 2014r, na rozgrzanym silniku zapala się kontrolka na żółto niskie ciśnienie oleju, na wysokich obrotach załadowany pod górę na czerwono, ciśnienie mierzyłem manometrem i na rozgrzanym silniku około 1 bara, wymieniłem oringi, pompę oleju, zapobiegawczo panewki korbowe, i nadal gubi ciśnienie. Gdzie jeszcze można...
Wiem na pewno, że II ph2 w benzynie odpali z niskim ciśnieniem oleju. Miałem taką z zatartą pompą oleju i paliła normalnie.
niski ciśnienie oleju niski ciśnienie oleju silnika niski ciśnienie oleju peugeot
vs100 marshall pozycyjne astra sterownik ekran nvidia windows
blaupunkt vwz1z7 transformstora energetycznego
Citroën C4 Picasso - Czarny główny wyświetlacz i sygnał dźwiękowy Jak przywrócić odbiór kanałów w telewizorze lub dekoderze