Jak ciśnienie oleju?
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Czyli olej poszedł na serwo hamulca - nie może być tam oleju -> wysokie ciśnienie oleju.
Sprawdź ciśnienie oleju, na rozgrzanym silniku.
Ja bym powiedział że raczej przez "zapchaną " gore masz za wysokie ciśnienie. Popychacze słychać? Silnik pracuje metalicznie?
Panowie jak w temacie, auto Mazda 6 2.0 Diesel 100kW 2005r. Przy rozgrzanym silniku zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Pomiar ciśnienia oleju manometrem był następujący: zimny silnik ciśnienie ok 4 bar, gorący spadło do 1 bar ! Gdzie przyczyna ?? pompa oleju ? zawór w pompie ?? silnik ?? przebieg auta niby 150 tyś ale auto z Niemiec więc nie...
Sprawdź ciśnienie oleju manometrem ,obawiam się że dół silnika do roboty.
No to jeśli komputer nie pokazuje żadnych błędów to bierz miernik w rękę i mierz kompresję oraz ciśnienie oleju.
Jak zaświeciło ciśnienie to podejrzewamy zatarcie.
Przyrząd kłamie - 17 kg/cm2 ciśnienia to prawie diesel, nie benzyniak. W dodatku pomiar zafałszowany prawdopodobnie nie zgarniętym ze ścianek cylindra olejem.
Silnik nie jest przecież nowy, z takim ciśnieniem oleju nie ma tragedii...
Uważam ze Twój plan jest trochę nie w tym kierunku. Jeśli turbo się rozsypalo to w pierweszej kolejności sprawdz sprężanie w silniku i ciśnienie oleju. Jeśli zakładałes inna, używana turbine to być może też jest wadliwa i dlatego znowu zbiera się olej. Zdejmij przewód od egr przy próbie odpalenia bo czasami jest tak brudny ze się zatnie i będzie dławił...
Mazda 6 2005 diesel 2.0 przybywa oleju lub raczej miesza się z ropą, przez co jest go dużo ponad stan i jest bardzo rzadki. Silnik pracuje normalnie, ciśnienie oleju w normie na zimnym silniku, na ciepłym nie sprawdzałem. W którym miejscu szukać przyczyny? Kontrolka dpf nie świeci
Właśnie o to chodzi że wszystko jest ok nawet uszczelka nie ucierpiała silnik pali jak przedtem bez problemu tylko że strasznie kopci i wogole nie ma mocy Skąd takie założenie? Sprawdzane było ciśnienie sprężania czy oleju? Po zassaniu oleju rzadko jest ok. Cały dolot był wyciagany i czyszczony?
Coś w tym jest. Na jedynce, małe zapotrzebowanie na paliwo - więc ciśnienie jeszcze się trzyma. Przy wzroście obciążenia silnika, gdy dawka idzie ostro wzwyż układ nie wydaje tyle ile powinien. Tylko dziwne że poprzekładane wszystko co możliwe i nadal to samo, nawet z butelką. Oleju nie przybyło przypadkiem?
Z czujnikiem jest taka sprawa, że pewnie kilka ich tam masz, i tu bardziej podpowie podłączenie pod komputer, niż my. Nie wiem co z tą kontrolką, ale mnie kiedyś naszło syfu, jakiś glut pod czujnik, i blokował momentami ciśnienie na czujnik. Tam czujnik był tylko na zegary, u Ciebie nie wiem, i zgadywać nie będę, ale może mądrzejsze od ludzi samochody,...
dziękuję panowie wszystkim , temat rozwiązany , czyszczenie smoka , płukanie silnika świeży olej , filtr i silniczek chodzi ciśnienie oleju w normie . Poduszka tez ogarnięta , pod siedzeniem kabelki :-) Temat zamykam
Nie. Mówisz, że stukanie jest rzadsze powyżej 2500 obr. Panewka wydawała by dzwiek jakbyś uderzał młotem w ścianę. Obstawiam podkładki, skoro stuka na 3 i 4 garze. Niech sprawdzą ciśnienie oleju w głowicy i podkładki regulacyjne na 3 i 4 garze.
Parownik mikserowy. Kilka dni temu wymieniony na nowy. Świece plus filtr powietrza. Wyregulowany był parownik i gaz tak jak stary był tak samo ustawilem. Przed tą zmianą też był problem z rozruchem i zacząłem wymieniać dlatego parownik nowy.We wózku była sprawdzona głowica było ok. Dodano po 12 Mierzyłem ciśnienie Bez oleju na zimnym gaz do spodu 1-7...
Żeby owa lampka zgasła musi silnik pracować. Silnik nie pracuje - nie ma ciśnienia oleju - świeci kontrolka.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Wojtku,ale czemu? na parę sekund można tylko żeby zobaczyć czy zaciągnie i nic więcej W życiu nie słyszałem o takiej metodzie. Pomijam fakt możliwości uszkodzenia silnika, a burdel w garażu i widok gościa trzymającego miskę... to by było coś. :D Ciśnienie sprawdź manometrem, przynajmniej wynik będzie miarodajny.
ciśnienie oleju jest większe niż wody w silniku może być pęknięta uszczelka miedzy płaszczem wodnym jednego z cylindrów a kanałem olejowym. Odpal auto odkręć korek od chłodnicy i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza
Gaz był dopompowywany w zakładzie specjalizujacym się w tym ale nie było mnie obok więc nie wiem czy olej był dolny ale z założenia powinien być. Czy sprezarka bez paska powinna całkiem lekko się obracać? Po załączeniu na krótko elektromagnesu obraca się ale po dłuższej chwili zaczyna się przeslizgiwac sprzęgielko. Co to znaczy dopompowywany bo jak...
Zalałeś gęstszy olej i dowaliłeś doktorka który jeszcze bardziej zagęszcza, opory silnika są większe, pali więcej. Preparaty czyszczące układ paliwowy potrafią też zaszkodzić. Jak wtryski były w marnym stanie mogą teraz lać, niektóre preparaty potrafiły też niszczyć sondy lambda, szczególnie jak sonda już się kończyła. Płukanie silnika też potrafi mu...
Ciśnienie oleju nie ma nic do zaworów, chodzi o zapobiegawcze sprawdzenie czy silnik ma odpowiednie smarowanie, aby przy ewentualnym wypalaniu dpf nie mieć niespodzianki. Po zatkanym smoku warto zweryfikować czy pompa oleju jest wydajna.
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
Syk to może być ciśnienie od temperatury - pompa tylko wymusza obieg, to nie jest hydrofor. Uszkodzona uszczelka pod głowicą może powodować: 1. Mieszanie się oleju i płynu. 2. Dmuchać spalinami do układu chłodzenia. 3. Puszczać olej na blok silnika. 4. Puszczać kompresję pomiędzy cylindrami. Także jedynym sensownym testem jest CO2 w układzie bądź ewidentnie...
Przedmuchy na wtryskach powodują masło w oleju może czujnik brudny lub magistrala zapchana albo już po silniku.
rozne przyczyny... jezeli olej jest we wszystkich cylindrach - to głowica raczej nie jest pęknięta (zadko sie zdaza zeby pekła i wszystkie cylindry olej zalewał) nie sadze zeby pierscienie olejowe nie zbierały oleju ze ścianek cylindra -bo jezeli tak by było silnik jest kompletną PADLINĄ najbardziej prawdopodobne jest to ze odma była zatkana juz dłuzszy...
Witam kolegów. Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki. Spalanie oleju 1l na 1000km, cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało. Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont? Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0? Lpg...
Witam, zakupiłem niedawno Mazde MX 3, 94 r, silnik 1,6 (107 koni), niby 240 tys przebiegu. Planuje wymienić olej, auto podobno ma wlany Mineralny, tzn gościu od ktorego kupiłem taki dolewał. Czy może mi ktoś doradzić? Drugie pytanie jest takie, że planuje wymienić uszczelkę pod klawiaturą oraz pod miską olejową, bo są troche wycieki. Czy wystarczy zdjąć...
Witam. W mojej Mazdzie 6 nie dochodzi do odpalenia się silnika. 2.0 Diesel CITD 121 KM, 2003. Opiszę i w prowadzę kolegów w temat. Problem pojawił się trzykrotnie. To jest za pierwszym przypadkiem, odpalił za trzecią próbą przekręcenia kluczyka - silnik był ciepły, godzinę po jeździe. Drugi raz, kontynuując jazdę po powyższym uruchomieniu silnika, nie...
Problem z płynem chłodzącym. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km. Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum. Zdarzało się, ze płyn dolewałem ale zazwyczaj w niewielkich ilościach, nie wiem 100 ml na miesiąc, może mniej....
Witam, Dodam coś ze swoich doświadczeń z tego typu skrzyń (AISIN typu Durashift) Mam obecnie w 508 2.0 bluehdi, TF-82 SC AM6 a wcześniej miałem w Mondeo mk4 2.0 tdci (silniki te same tylko po małej modernizacji, raczej osprzętu i eco) w mondeo skrzynia AISIN AWF21 TF-81SC te skrzynie są dużo lepsze i porównywalne do tradycyjnych np jakie stosuje Mazda....
Lepsze są Mazdy/Fordy z 2.0 dieslem na CR, kontrole ciśnienia oleju mierzą tylko w momencie rozruchu, potem w trakcie jazdy załatwisz silnik a OIL się nie zapali.
jeśli jest to Kia Sportage 1 2.0 16v to jest to po prostu silnik Mazdy 626 i od takiej Mazdy znajdziesz dużo szybciej Też mam taką kijankę, i też ciśnienie oleju gaśnie dopiero kilka sekund po odpaleniu....
Mazda 5 2006 2.0 diesel. Problemów wiele, które wzięły się od słabego ciśnienia oleju w efekcie zostało uszkodzone turbo, zapchany dpf, silnik klekocze po dodaniu gazu. Odgłos taki porównywalny do panewek, ale po zdjęciu pokrywy zaworów ukazuje się 16 zaworów i każdy z nich ma regulację i do tego jeszcze jest wyżej regulacja każdej pary zaworów. Wszystkie...
Nowsza deska jest zdecedowanie fajniejsza. A odnośnie wskaźników to do wolnossącego można założyć: ciśnienie oleju, paliwa; temperatura oleju i płynu chłodzącego, AFR (chyba ważniejsze od amperomierza i woltomierza). Zawsze się przydadzą przy modyfikacjach silnika.
no to jednak będzie to nieco bolała. Czyli jedna z poniższych usterek: 2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu 3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia 4. Zużyta pompa oleju 5. Zatarty regulator ciśnienia 6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona...
jak dobrze pogrzebiesz to znajdziesz tolerancje dla nich nie bardzo rozumiem to stwierdzenie w kontekście całej wypowiedzi... Masz na myśli momenty dokręceń ? na pinacz bo tam jest regulacja chydrauliczna No ale na co zwracać w nim uwagę skoro napina go ciśnienie oleju z silnika ? To się samoczynnie chyba reguluje i odpowiednio napina (nie tak jak...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
A ile po zgaszeniu silnika sprawdzałeś poziom oleju ? Jeśli nic nie kopci to raczej nie spaliło litr oleju w dzień czy dwa. Żeby ustalić co może być przyczyną należałoby wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Jeśli nie pierścionki to uszczelniacze zaworów. Nie ma wycieków oleju ?
Witam sprawa wygląda następująco. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka dpf i check, auto weszło w tryb awaryjny, odczyt błędów ids p242F i p2458 wskazywało na problem z filtrem, dpf usunięty założony emulator lecz problem jest z resetowaniem dpf w PCM. Wykonana została procedura kasowania danych: inspekcja olejowa, czujnik ciśnienia różnicowego, dpf....
Zbaczając z tematu... mam 2 mazdy z 92 roku. Pierwsza ma poniżej 100 tys. przebiegu (historia w kraju od 8 lat - zrobiła niecałe 40 tys. od tego czasu), stan lakierniczy i oryginalny rozrząd który był na silniku potwierdzał by tą teorię. Druga 200 tys. potwierdzone pieczątkami przeglądów w ASO do okolic 2015 roku - potem auto bardzo mało jeździło i...
Nie wydaje mi się aby moje zawory były proporcjonalne. Aczkolwiek nie próbowałem sterowania prądem. Ale czy przypadkiem elektrozawory proporcjonalne nie winny mieć 3 wyprowadzeń (moje mają tylko 2) ? Owszem silnik to chyba Mazda z tym że jedyny sterownik jaki jest w wózku znajduje się pod deską po lewej stronie i on steruje również przepustnicą silnika...
http://xxxx.pl/glowica-mitsubishi-galant... oto głowica jak w moim silniku i nie widzę żeby zawory były tutaj regulowane hydraulicznie, czy nie wygląda podobnie jak w polonezie oprócz tego że zaworów jest 16? Czy może jestem niekompetentny? Jak już mówiłem nie grzebałem tego silnika i nie wiem co w tej głowicy siedzi, rzuciłem jak narazie...
nie świeci (właściwie świeci ale bardzo słabo) lampka od akumulatora, chłodnicy, itp., a normalnie(czyli jasno) zapala się tylko lampka od ciśnienia oleju i gaśnie po paru sekundach od odpalenia silnika. Czyli rozumiem ze przy wyłączonym silniku a stacyjce przekręconej na 1 gdybym podał 0V na kabel W/B(oczywiście wcześniej odłączony od alternatora)...
Witam, Mam kłopot z moją "gablotą" - Mazda Tribute, 6 cyl. 3.0L, 2001, 350 tys. km, jestem jej jedynym właścicielem. Problem polega na tym, że kiedy samochód jest rozgrzany i zatrzymuję się np. pod światłami to jałowe obroty zaczynają "falować", wyczuwalna jest nie regularna praca silnika. Dodatkowym efektem jest migotanie lampki ciśnienia oleju, co...
Witam, tu przedstawie swoją historię: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... a tu jak to się skończyło : Reasumując tego dnia, którego to się zaczeła cała historia wymieniłem gumowy oring uszczelniający między wejściem odmy do pokrywy zaworów. Nie miałem orginału więc dałem kawałek gumowego, olejoodpornego węża. Dolałem oleju i tu zaczeło...
Vel satis z japońskim silnikiem i skrzynia jest ok, ale jest , ale jest 1 problem- serwis renault nie zaplanował w ogóle wymiany oleju w skrzyni biegów i auta z przebiegiem 150-200kkm maja rozsypujące sie skrzynie . Mój typ aut bardzo wygodnych i do 20tys ( trudne do spełnienia) bo mało znanych u nas choć dobrych lub b.dobrych. Kolejność przypadkowa:...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam sprawa wygląda następująco. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka dpf i check, auto weszło w tryb awaryjny, odczyt błędów ids p242F i p2458 wskazywało na problem z filtrem, dpf usunięty założony emulator lecz problem jest z resetowaniem dpf w PCM. Wykonana została procedura kasowania danych: inspekcja olejowa, czujnik ciśnienia różnicowego, dpf....
ciśnienie oleju mazda mazda ciśnienie oleju ursus ciśnienie oleju silniku
kopci przyspieszaniu alternator spalony wirnik dysza gazowa
ozonator powietrza kolejność przewodów zapłonowych
Jak zgasić lampki oświetlenia kabiny Ford Mondeo 2013? Jak zresetować pralkę Privileg 7245 - instrukcje krok po kroku