Witaj, element ze zdjęcia to zwór regulujący przepływem oleju w stronę dysz spryskujących denka tłoków. Pytanie czy w twoim MB masz zamontowane to A6511800315?
Żle zregenerowana turbina lub za niskie ciśnienie oleju,
A ja bym uważał z takimi radami. Przecież po odcięciu węża można dostać jeszcze gorącym olejem. Zgasimy silnik i spadnie ciśnienie oleju ale turbina będzie jeszcze na wybiegu..
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
Jeżeli masz tak duże ciśnienie na odmie to winna może być turbina, przepuszczająca spaliny przez wąz odpływowy oleju Ciekawe w jaki sposób.
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
Diagnoza komputerem czujników oleju,pompy-ciśnienia oleju,doładowania turbiny podczas jazdy. Sprawdź kompresje komór spalania.
Przy zdjętej misce ogląda się przez "lupę" panewki za jednym zamachem, mam nadzieję, że Tobie to zrobią. :) PS. A turbinę sprawdzałeś?
W wężu od IC było bardzo mało oleju (co to ma za znaczenie?), ale auto dojechało do mnie z migającą kontrolką oleju. Turbinę już wymontowałem i teraz pytanie: Lepiej używaną z przebiegu np 40 tyś czy regenerowaną? PS2 Jak sprawdzić ciśnienie oleju jak założę dobrą turbinę, wyczyszczę silnik przepłuczę świeżym olejem, zmienię filtr i zaleję olejem? Chcę...
Witam, Otóż mam problem z moim oplem jakieś pól roku temu padła turbina, poszła do regeneracji. Ciśnienie oleju sprawdzone, filtr i olej wymienione. Po około 5 tyś km turbina znów padła, kolejna regeneracja oraz regeneracja dwóch wtrysków i dwa nowe. Po sprawdzeniu ciśnienia wymieniona pompa oleju. Znów po około 5-6 tyś km padła turbina, mechanik stwierdził...
Siema, T5 1.9 TDI, pierwsza turbina wymieniona przez kogoś z powodu niby jej niesprawności na ponoć regenerowaną, po 300 km urwało oś. Wymieniłem na używkę, po 3 miesiącach urwało oś. Ciśnienie oleju na wejściu turbiny ok. 1,2 bara, zresztą, po urwaniu wirnika wpompowuje olej do tłumika więc raczej smarowanie jest.
Do odważnych świat należy. Wymiana oleju, filtr oleju, sprawdzenie drożności przewodu ciśnienia oleju do turbo. Zalej olejem turbinę przed montażem. I do dzieła.
To znaczy ze prawdopodbnie turbina wali olejem. Jednak jeśli była zmieniona turbina i druga wali olejem po tak krótkim czasie to trzeba znaleźć przyczynę. Zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej, zapchany spływ olejowy, niedrozna odma itp
To raczej nie jest wina filtra. Bo niby co ma filtrować, skoro przez smok przepływu nie ma. Wydaje mi się, że to wina oleju. Ma coś w swoim składzie, co przy pracy /tarcie i temperatura/ krystalizuje się i własnie te "ciała stałe" zapychają smok. Turbina siada, bo spada ciśnienie oleju. A sitko wyrzucam ,bo jest jeszcze mniejsze niż sitko smoka. Jako,...
Q5 CGLC dwa lata temu kompletny remont nowe panewki wszystkie kaseta z walkami od nowszego modelu nowa pompa oleju z długim ołówkiem turbina po regeneracji wal i walki rozrządu nominał. I sukces wszystko dobrze ciśnienie pasuje auto na dotarciu 1000 km spokojnej jazdy potem wymiana oleju i filtra. Niestety zaczęło się znowu i to na zimnym silniku i...
Witam! Dzisiaj mój mechanik założył turbinę sprawdził ciśnienie oleju w turbinie jest ok 1,5 na jałowym i chyba 4 pod obciążeniem. Wylotu z turbiny nie podłączył celowo do wydechu i turbina wyrzuca olej a z wydechu ani dymka nie puszcza. Czyli turbo źle lub wcale nie zregenerowane.Turbiniarze wczoraj niby sprawdzali i było ok na oleju mineralnym i temp...
Najnormalniej zarżnąłeś turbinę. Ciśnienie oleju nie zaczęło smarować a silnik dostał buta. Przyznaję rację koledze sunrise 84 - nie znam się. Proszę autora o podanie przyczyny po naprawie.
To zanim polecisz z turbiną sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.
Z reguły to ciśnienie powinno być dokladnie takie samo jak na czujniku.
Jak odkrecisz turbinę razem z kolektorem to chyba będzie widać skąd przechodzi olej. Zmierz ciśnienie oleju.
stary silnik poprostu się zajechał. jak się zagrzał nie chciał odpalić, turbina miała taki luz że łopatki się porządnie opracowały, no i stracił już ciśnienie oleju. wstawiony inny słupek w komplecie z turbiną. wszystkie czujniki i przewody wydają się ok.
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
To jest geometria, sprawdź ciśnienie i wydajność pompy oleju na turbinie
Nic poza turbiną nie uległo uszkodzeniu, ciśnienie oleju ok. Auto żyje.
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
zatkane odmy,żle zregenerowana turbina,silnik kaput,ciśnienie oleju,zatkane kanały olejowe
U mnie zapalal i gasł. Tak IC był bardzo zatkany, puściła turbia i zalało olejem. Więc u mnie bezpośrednia przyczyna była turbina.
wiec może ciśnienie jest w porządku. Nie wiem co o tym sądzić. Ja wiem. Komunikat z nieba nie spadł,miał przyczynę. To że silnik się nie zepsuł nie znaczy nic,w końcu chory też nie umiera natychmiast ,tylko najpierw choruje. Pamiętaj że czujnik pokazuje jedynie cisnienie poniżej minimalnego,nie zastępuje manometru. Mało tego to fakt że się nie załączy...
Witam. Auto z którym mam drażniący ucho problem to vw t5 2004r 1.9tdi. Auto trafiło do mnie na wymianę turbiny. Rzeczywiście po oględzinach okazało się że wałek ma luz od ścianki do ścianki i podczas obciążenia wydaje świst z metalicznym chrobotaniem. Po wyczyszczeniu smoka, wymianie oleju i filtrów,sprawdzenie szczelności dolotu zamontowałem turbinę,...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Czytałem, że ludzie mieli problem z ciśnieniem oleju i pomogła wymiana filtra oleju 🤔 jak myślisz ? Warto zacząć od tej strony ? Nie warto. Manometr i pomiar jak coś ,choć jak już było wspomniane pewnie ukręciło "imbusa" Jakaś nadzieja jest bo nie raz było tak że po wyminie napędu jeszcze jeździły te motory. Kto wie, trzeba by od biedy odkręcić stopki...
Za duże ciśnienie oleju przeciskało go gdzie był słabszy punkt typu turbina pierścienie więc jeśli wróci do normy to nie powinieneś za bardzo się przejmować (oczywiście monitorując sytuację).
Mam podobny problem. Wymieniłem pokrywę zaworów oraz turbinę. Po odpaleniu wyskoczył komunikat o ciśnieniu oleju. Zmieniłem czujnik, filtr i nic nie pomaga. Ciśnienie na wolnych obrotach 0,8 bar, na wysokich 3/4 bar. oczywiście pomiar na gorącym silniku Czy to może być elektryka?
Uszkodzona turbosprężarka - ukręcony wałek. Wirnik turbiny (str. gorącej) zablokował ujście spalin i wydostają się poprzez spływ oleju. Naprawiałem podobny przypadek w TDI. Dobrze mówisz to będzie to :spoko: :
system ciśnienie oleju sprawdza tylko przy rozruchu. Gdy olej zniknie w trakcie jazdy (wypity przez turbinę, czy zgubiony przez rozbitą miskę) auto jedzie, dopóki zablokowany wał nie stanie. W renault to standard od dobrych kilku lat
Membrana na pompie wtryskowej - podałem ciśnienie w przewód za pomocą dużej strzykawki do oleju - cały czas był wyczuwalny opór. Układ dolotowy sprawdzałem, oglądając kolektor. W sumie to tam nic więcej nie ma: jedna turbina, łącznik gumowy, kolektor dolotowy. Jak to inaczej zrobić?
Dzięki panowie, sprawdzę to i dam znać jak uda się zdiagnozować problem. Tak jak wspominałem ciśnienie na rozgrzanym silniku jest prawidłowe, na zimnym też. Tutaj ewidentnie prądy szaleją i trzeba znaleźć przyczynę. Gdyby był problem mechaniczny to dawno ten silnik bym zatarł albo turbinę.
Takie same jak każdy inny element smarowany olejem pod ciśnieniem.
Musisz sprawdzić czy to silnik czy turbo pluje olejem. Odłącz kolektor z turbina od silnika i obserwuj czy olej pojawia się przed czy za turbo. Mierzyłeś może ciśnienie oleju??
czepiłem się turbiny, ponieważ samochód pracuje przez dwie godziny na wolnych obrotach i zaczyna pobierać olej z silnika. Chłodnica powietrza jest szczelna, tylko turbina wywala do niej olej.Po zdjęciu przewodu z intercoolera przy pracującym silniku jest wyciek oleju od dołu turbiny. Jeśli byłoby duże ciśnienie w układzie korbowym to wywaliłoby miarkę...
Turbina olej dostaje tylko za mało albo masz pecha co do kupionej turbiny. Warto sprawdzić jakie ciśnienie oleju jest na zimno na gorąco. Osobiście nie wierzę by się przewód zatkał.
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
ja do diagnostyki używam jaltesta więc kodów błędów nie mogę porównywać, ale jeśli chodzi o ciśnienie doładowania w tym aucie to najczęściej turbina zaczyna żucać olejem i zatyka intercooler, u ciebie ciśnienie doładowania jest ale za małe. sprawdź czy intercooler nie jest dziurawy, lub zatkany
Witam Mazda 6 2003r 2.0CIDT 100kW. W Holandii poszła turbina chłopcy wymienili na nową. Po przejechaniu 1500km turbo zatarte. Oczywiście okazało się że podkładki pod wtryskami, smog niedrożny, ciśnienia nie mierzyłem. Po zrobieniu podkładek,wyczyszczeniu silnika z syfu i zalania nowym olejem (5w30) Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i przy 1000obr/min...
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot. ciśnienie na turbo i zatkać wąż od filtra powietrza? Dodano po 2 Jak dmucham w turbo to powietrze wali do oleju. Źle zrobiona turbina?
Uważam ze Twój plan jest trochę nie w tym kierunku. Jeśli turbo się rozsypalo to w pierweszej kolejności sprawdz sprężanie w silniku i ciśnienie oleju. Jeśli zakładałes inna, używana turbine to być może też jest wadliwa i dlatego znowu zbiera się olej. Zdejmij przewód od egr przy próbie odpalenia bo czasami jest tak brudny ze się zatnie i będzie dławił...
Witam. Okazało się że turbina która była nowa zrobiła 15000tys.km,poczym wirnik się rozleciał.Po zamontowniu regenerowanej silnik robi 1800km bez dolewki.Moja taka rada,przed wymianą turbiny sprawdź ciśnienie oleju bo tam siadają pompy oleju!
Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
Musi być w porządku. Ciśnienie mam prawidłowe, na rozgrzanym silniku i 2 tys. obr. jest ponad 2 bary... z tego co się dowiedziałem ten silnik takie powinien mieć ps. z zapalającą kontrolką zrobiłem około 1000 km, gdyby ciśnienie było zbyt niskie to co najmniej turbinę by szlak trafił.
A sprawdzane było ciśnienie wtrysku paliwa.Sprawdź czy nie ma za dużo oleju bo przez turbinę może iść na ssący a jak go przybywa to wymień uszczelniacze pompowtrysków
Też miałem taką sytuację. Zregenerowałem turbo i po dwóch dniach śmierć. Okazało się że pompa oleju dawała bardzo małe ciśnienie i smarowanie było niedostateczne. Po wymianie pompy oleju i ponownej regeneracji turbo wszystko działa poprawnie.
Prali na wszystkie gary, jednak w jednym coś puka, albo zawór albo panewka. Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
Przepływomierz pomiędzy filtrem powietrza a turbiną się nie zacina?? Czy ciśnienie oleju się zgadza? oraz czy jest olej, bo miałem podobna usterkę w wv ze podczas przyspieszania migała kontrolka, i brzęczek( nie od poziomu oleju) a okazało się że było go za mało.
Za to oszczędzając sporo paliwa i nie śmrodząc innym. Ile tak naprawdę da się tego paliwa zaoszczędzić, skoro silnik pracuje na wolnych obrotach? No i czy tych oszczędności i tak nie zżera przyspieszona wymiana (droższego) akumulatora względnie naprawa rozrusznika? Nie sądzę, żeby do aut z S&S były pakowane jakieś inne rozruszniki niż standardowo choć...
Już wymieniłem uszczelkę pod klawiatura zrobił 500 km I ubyło może z 0,5 L dzisiaj robi trasę 600 km z Drezna do Wawy na ciężko to zobaczymy jutro Dodano po 47 Od strony turbin wszystko jest suche , jak może turbina walić ciśnienie do silnika ? Nie znam się aż tak na mechanice 🙂
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Witam! Dziś dowiedziałem się, że turbina się zatarła. Nie miała smarowania. Pytałem o to, co zaborekp radziłeś - o to czy była zalana olejem przed włożeniem, ale nie otrzymałem odpowiedzi .. tak to jest, jak się rozmawia z kimś prze telefon. Jutro koło 14 będę wiedział coś więcej. Mają założyć jutro drugą turbinę i posprawdzać ciśnienie. Jednak wydaje...
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Witam. Problem dotyczy samochodu Daf XF105 2007r. Auto traci ciśnienie oleju. W momencie kiedy temperatura płynu chłodniczego podniesie się na 3/4 zegara to gdy zdejmie się nogę z gazu to wyskakuje komunikat informujący o niskim ciśnieniu oleju. Do tej pory sprawdziliśmy panewki i są ok. Filtr oleju. Łożysko w podstawie filtra wymienione. Filterka wody...
Żeby sprawdzenie było wiarygodne to trzeba rozebrać ,wyczyścić a to od regeneracji już brakuje 300/400 zł. poco klient ma płacić za sprawdzanie,montaż demontaż A to niby ma wyjaśnić obecność oleju "za" turbiną? Przy nieszczelnym układzie wysokiego ciśnienia ,turbina ma zbyt niskie ciśnienie i nie uszczelnia się w skutek czego olej się leje "za" turbinę....
Dobra, sprawdzę to sobie. Dodano po 2 No właśnie było widać ślady oleju... Na razie spróbuję gruszkę i turbinę zrobić... Jak nie pomoże, wyciągnę ECU i wyjmę ten czujnik.
Miałem z kilkoma takimi do czynienia. Zawsze była padnęta KKK. Dziwne, że serwis nie wyjął tego sitka. W zaleceniach serwisowych jest informacja żeby się tego pozbyć. Nic nie wiadomo czy była czyszczona pompa vacum. Tam też gromadzą się opiłki. Po czyszczeniu silnika i przed montażem turbiny powinno się zrobić test wydajności i ewentualnie pomiar ciśnienia...
Benzyna: Olej dostaje się do komory spalania - jak masz turbinę to regeneracja jak nie to pierścienie zgarniające lub/oraz uszczelniacze zaworów. W najgorszym wypadku jedno i drugie. Diesel: Turbina do regeneracji lub wtryski.
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Witam, mam problem z silnikiem 1.2 Tsi . 2013 cjz. OD jakiegos czasu dośc duzo pobiera oleju (ok 0,8 L na 500 km). Początkowo padło na turbine gdyż po zdjeciu dolotu widać ślady oleju w dolocie. Po wymontowaniu turbiny ocena fachowca była jednoznaczna ze juz na pierwszy rzut oka ta turbina nie wyglada na złom i zeby sprawdzić czy olej swobodnie spływa...
Witam . Po pierwsze sprawdź czy jak silnik pracuje,po odkręceniu korka wlewu oleju masz ciśnienie ? Po drugie te pokrywy nie mają odmy tak jak w starszych modelach.(maja na zasadzie tak zwanych siatek , zaczyna się od dużych dziurek a kończy na małych ) Serwisy co 25 tysięcy , super olej z supermarketu , i zbyt częste wymiana podkładek pod wtryskami...
Nie tyle wysilony, co sprawniejszy. Ten słabszy jest z pośrednim wtryskiem i bez intercoolera, ten mocniejszy ma wtrysk bezpośredni i chłodnice powietrza, ponadto ma mniejsze ciśnienie doładowania - podejrzewam że wymóg częstszej wymiany oleju jest właśnie ze względu na turbinę, pracującą w trudniejszych warunkach.
Wchodzi na whsokie obroty i czy pokazuje kod bledu ktoregos z maf sensor . Tak bylo u mnie Bo w moim przypadku lewa turbina padla zalala intelcoller silnik nieoddychal ale problem rozwiazany. Tu nikt mi nie pomogl do poki sam sie za to nie wzialem. Na pozor w zaden sposob nie wskazywalo na turbine. I zalalo tylko zimna strone nic z cieplej nie palilo...
Według mechanika ciśnienie oleju 0,2MPa przy 2 tyś obrotów. Tak mówił jak montował turbinę. Filtr powietrza "niby" wymieniony i wszystko wyczyszczone ale sam to osobiście sprawdzę jak to wygląda. Olej też był wymieniony .
6 bar ciśnienia ładowania, czy oleju?
Dzień dobry. Mam problem z Turbiną w swoim samochodzie ford focus MK2 1.8 TDCi wersja poliftowa z roku 2009. Gdy turbina zaczęła wyć oddałem do naprawy plus regeneracja. Po naprawie było wszystko dobrze tak do 3 miesięcy gdzie znów zaczęła lekko wyć. Oddałem na gwarancję. Okazało się że zrobiła się jakaś nieszczelność zostało wymienione wszystko na...
Jaki przebieg auta? Bierze olej? DPF jest? jeśli tak to w jakim stanie, nie przytkany? Jeśli chodzi o sterowanie turbiną, to nie ma tam pojedyńczych zaworów jak w starczych modelach, tylko zespół zaworów, i to jedna puszka z której wychodzi podajrze siedem wężyków, steruje podciśnieniami, kolejną sprawą jest fakt że na gruszce masz czujnik położenia...
przebieg naprawde niewiem jaki, ale szacuje na jakies 250-300tys. olej 10w40 schell KOntrolowałem temperature silnika i nie była podwyższona, wiem ze to nie to samo co temp. oleju, ale zawsze jakos zblizona. Ciśnienie oleju sprawdze napewno, ale kiedys sprawdzałem i było ok. Wymiana oleju przy nowej turbinie to dal mnie oczywistosc, ale wymana rurki...
Na wale nie było widać za bardzo, ale po założeniu nowych panewek ciężko było kręcić silnikiem, parę razy odkręciłem i przykreciłem na tym korbowodów i się chyba ułożyły. No nic, jak przyjdzie turbina to sprawdzę jak silnik pracuje. Jak tu się sprawdza ciśnienie oleju ? Pod interfejsem ?
Turbina jest już zamontowana I teraz moje pytanie czy taka pompa by się nadawała na olej silnikowy 15w40 To żeś przesadził z takim miodem i turbiną, ale cóż ...... tańczy śpiewa. Weź zalej właściwym olejem pod turbo i nie trzeba żadnych natrysków, tylko wydajną chłodnice wody i kontrole temp oleju który przy turbinie jest dużo gorętszy. Podnieś mu...
Witam, Mam corse 1,5 TD Isuzu z 2000 r i od jakiegoś czasu odczuwam spadek mocy i dymienie ( przy przyśpieszaniu lub przełączaniu biegu ) Mim podejrzeniem jest brak powietrza wytwaranego przez turbinę. Zmierzyłem dokłądnym miernikiem i okazało się ze : przy 1000 obr - miernik nie wykazuje żadnego ciśnienia . przy 3000 obr - ciśnienie wynosiło 0,2 atm....
Już sam widok oleju w dolocie mówi że dolot nieszczelny , turbina jest uszczelniana ciśnieniem jesli ciśnienie gdzieś spada to od razu puszcza olej , koniecznie sprawdź węże od turbo strona zimna poprzez intercoler aż do silnika , gdzieś masz ewidentną nieszczelność .
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
A mozesz powiedziec jak sprawdziles to ze byla to turbina ? W jaki sposob zauwazyles ze luz na turbinie jest ? Wczoraj tak samo sprawdzalem panewki ,przelozylem vacum ale problem nadal jest .panewki sa niemalze idealne .
Witam, mam taki mały problem w swoim Renault Scenic 2 1.9 dCi, a mianowicie przy 2000 obr. na ciepłym silniku zapala mi się niskie ciśnienie oleju. Silnik pracuje ładnie, nic nie stuka, nie puka, nie dzwoni. W pierwszej kolejności zregenerowałem turbinę, bo już od jakiegoś czasu pluła olejem (silnik, oczywiście, pełna kultura, nie rozbiegł się). Miałem...
Turbina była wymieniana u znajomego mechanika, ale nic nie zostało mierzone. Jak samochód pracuje i odkręcę korek od oleju to wydobywa się jakieś ciśnienie. To by świadczyło o nieszczelności tłoków ?
Coś kojarzę, że były tam problemu z ciśnieniem oleju i że kanał olejowy do czujika jest zwężony i najlepiej sprawdzać ciśnienie oleju przy zasilaniu turbiny stosując jakiś adapter, wtedy jest pokazane rzeczywiste ciśnienie oleju. I faktycznie usterka jest trudna i druga bo albo faktycznie dół panewki i korby do wymiany lub łożyskowanie walka rozrzadu....
Zmierz ciśnienie oleju , myśle że wałki były całe robiłem to pare razy siadają pompy oleju. ok a ciśnienie mierzy podpinając się pod czujnik ciśnienia oleju przy turbinie? jakie prawidłowe wartości powinno mieć ciśnienie dla tego silnika na e pełni rozgrzanej jednostce a jakie na zimnej?
Brak ciśnienia oleju momentalnie uszkadza panewki. Turbina też na pewno przy tym ucierpiała.
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Masz przedmuchy na uszczelce pokrywy zaworów. Ciśnienie idzie w skrzynie korbową a co za tym idzie, odmą wywala opary oleju a te zasysa turbina...kupa dymu brak doładowania brak mocy.
Zdecydowanie NIE. Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą i jeżeli się mylę prosze mnie poprawić ale jeżeli nalane było zbyt dużo oleju to z reguły duże ciśnienie gdzieś go wypluje [czytaj: uszczelniacze, odma ewentualnie turbina] .Jeżeli silnik nie dostał samozapłonu,a skoro do tej pory chodzi to nie dostał to myśle że albo coś pozalepiało albo zgaśnięcie...
No 3, nie widziałeś nigdy takiego w Nexii? Sprzężony zwrotnie z turbiną, po szynie CAN daje też info dla wentylatora nawiewu :D
Witam. Dzisiaj odebrałem auto z tego warszatu. Powiedzieli tak: zero błędów na komputerze, sprawdzili wszystkie podciśnienia i wg nich jest ok. Logów dynamicznych nie przeprowadzali. Szef powiedział ze jak dla niego auto jest ok, moze nie tak dynamiczne jak powinno byc ale nie widzi problemu, tylko troche male doładowanie :P Powiedzieli tak ze ciśnienie...
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Mam problem z ładowarką atlas, silnik Deutz bf4l 1011f chłodzony olejem, brak oleju na turbinie i w miejscu czujnika ciśnienia oleju, po wykręceniu czujnika i uruchomieniu silnika prawie nic nie kapie a na czujniku temperatury oleju ciśnienie 9bar na niskich obrotach odrazy po uruchomieniu silnika. po wyciągnięciu termostatu ciśnienie oleju jest na...
Witam serdecznie pojawił się błąd ciśnienie oleju silnikowego MID128-Pid100 i komunukat o niskim ciśnieniu oleju Jutro wymienimy olej i filtry ale to raczej nie to pod turbiną jest jeden czujnik 3 pinowy to on odpowiada za ciśnienie oleju? Jest jeszcze jakiś inny ? https://obrazki.elektroda.pl/1821976700_... Drugie pytanie na zapalonym...
Awaria turbiny ? Kolego kiedyś naprawiałem takie auto w którym uszkodziła się turbina . Niestety kierowca kontynuował jazdę . Po wymianie turbiny okazało się ,że silnik nie trzyma ciśnienia na ciepłym silniku. Moim zdaniem przyczyną była utrata części oleju po uszkodzeniu turbiny co spowodowało trwały brak ciśnienia oleju.
Witam mam problem z Passatem b3 1.9TD. rocznik 1993. Samochód zużywa bardzo dużo oleju, aż 2l/1000km. Kopci na czarno, ciśnienie na turbinie jest, osiągi nie zmalały, no może przyspieszenie lekko. Nie wiem co to może być, turbina? wtryski? padający silnik? 360 tyś. przebiegu, silnik się nie poci, odpala z pierwszego bez ssania. Szukałem różnych tematów...
Regeneruj lub szukaj drugiego sprawnego turbo. Wiem, że tak najłatwiej. Dzwoniłem do zakładu gdzie regenerują turbiny i stwierdzili, że aby turbina puszczała olej jak nie ma luzów to sporadyczne przypadki. Mówili, że zdarzają się przypadki że kanał olejowy jest zapchany, za duże ciśnienie oleju w układzie, zasyfiony smok olejowy od pompy. Wtedy turbo...
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
renault ciśnienie oleju turbina jakie ciśnienie oleju turbina ciśnienie turbina mondeo
wykorzystać wyświetlacz radia swiatła dzienne schemat czujnik klimatyzacji vectra
kupowanie unitra kupowanie unitra
MW Power IPC PoE – reset do ustawień fabrycznych, przywracanie hasła, modele KIP, ECO, 2023/24 Automatyka do kotła podłogowego Protherm – wybór regulatora eBUS, sensoHOME, VRC 720, MiGo Link