Pompa kaput. Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
14 Barów to w miarę normalne ciśnienie. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Po co? Odpala normalnie?
Witam Mam dwie Scanie, w jednej pojawiają się błędy odnośnie ciśnienia paliwa. Sprawdziłem, autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. W drugiej sprawnej ciśnienie na wolnych to około 15,7bar. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, sprawdzone cewki wtrysku filtr paliwa nowy. Czy to będzie pompa paliwa czy coś jeszcze...
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Cześć tu masz informacje zależy od typu pompowtryskiwaczy.
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Masz wkład filtra paliwa tak?Po odkręceniu dekla z filtrem w środku jest taki plastikowy trzpień , wykręć go i dokładnie sprawdź czy nie jest pęknięty bo to jedna z przyczyn uciekającego paliwa z filtra jak i nieprawidłowego przepływu jeśli filtr jest zamknięty.Drugą przyczyną uciekającego paliwa z instalacji jest awaria zaworka zwrotnego w smoku. Tego...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Przejrzelismy caly uklad zasilania paliwem. Wszystko szczelne smok czysty. Wymienilismy filtr paliwa i jeszcze raz zmierzylismy cisnienie zasilania: niskie obroty - ok 5,3 bar 1700 obr/min - 4,7 bar Moze mi ktos napisac jakie powinno byc prawidlowe cisnienei zasilania? Wszystko wskazuje na to ze pompa ma za mala wydajnosc tyle ze byla niedawno to jest...
jesli mozesz powiedziec co mialby regulator do palenia czujnikow ??? Utrzymuje w miarę stałe ciśnienie na listwie, jak będzie zablokowany to uszkodzi nadmiernym ciśnieniem czujniki. Jak mozna sprawdzic czy ten regulator jest sprawny??? Wykręcić i obejrzeć ( jest mechaniczny ), w większości przypadków uszkadza się tak że nie utrzymuje ciśnienia i są...
Witam, dziwna przypadłość, Scania R420 3-osiowa 2005 r. Z 2 tygodnie temu, podczas ruszania, gdy auto było na wysokich obrotach (1500–1800), traciło nagle ciśnienie paliwa, tak jakby go zabrakło, wyświetlił się błąd EMS 135 niskie ciśnienie paliwa i po paru sekundach, gdy auto zwolniło/obroty zmalały, puściło biały dymek i zaczęło jechać dalej normalnie....
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Witam Scania 420 2004r silnik PDE brak mocy nie wyświetla błędów czy może być winny czujnik ciśnienia turbiny turbina raczej jest ok nie rzuca olejem na wskaźniku turbina bije do 2,6bar.
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
A ciśnienie paliwa w normie??
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
Nie mam już pomysłów w Scani 124 L 420, 2002rok, nie ma ciśnienia oleju wymieniłem panewki, pomope, wszystko wyczyszczone i dalej nic
Witam, mam problem związany ze wskazaniami paliwa. Scania 94L 310 z roku 1998. Przy włączeniu zapłonu wskazówka od razu wychodzi poza skalę max nie zależnie ile paliwa jest w zbiorniku i czy czujnik jest podpięty czy też nie. Próbowałem podpiąć inny czujnik ale jest to samo, bezpieczniki wszystkie są całe. Miał ktoś może taki problem, bądź posiada schemat...
Witam potrzebuję pomocy gdzie zmierzyć ciśnienie oleju manometrem w scani r420 2007 r żeby wynik był obiektywny bo wskaźnik czasem pokazuje 8 bar a czasem prawidłowo w granicach 4
Witam . Od jakiegoś czasu zauważyłem że rośnie poziom oleju ( około 1 litr na 1000 km ) Do układu smarowania przedostaje się olej napędowy ale nie potrafię zlokalizować miejsca usterki. Wymieniłem uszczelnienia pompowtrysków i sprawdziłem pompkę zasilającą . Jednak to nie przyniosło żadnej poprawy. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby...
witam. Sprawa wygląda tak, zimny silnik wskazówka od oleju na 2 (wolne obroty), jak sie zagrzeje to na wolnych obrotach wskazówka leży na 0 a podczas jazdy dochodzi do 2-3. Moje pytanie jest takie czy jest to prawidłowe wskazanie czy powinienem zacząć się martwić?? Samochód Scania 144l 530 KM, 1 200 000 km. Dodam że z silnikiem nic się nie dzieje tzn....
Witam na warsztat zajechała scania 124l ,problem jest taki ze cały czas brzeczy brzeczyk miedzy przekaznikami oraz kontrolka sie pali air presure na desce rozdzielczej pomimo ze powietrze jest nabite i pokazuje 10 bar w kazdym z obwodów na wskaznikach.Po odłaczeniu czujników cisnienia kolejno wskazówki nie działaja od cisnienia powietrza czyli wnioskuje...
witam.ta scania jest na normalnej pompie.uszkodzony był termostat bo sie nie dogrzewała to go wymieniłem, odpala dobrze nawet na mrozach, nie dymi prawie wcale, siłe ma, to jest solówka i wychodzi 31-34 l/100. Byłem z nią na komputerze i ponoć jest uszk. czujnik doładowania i z tego co wyczytałem na forum to powinna dymić a ona nie dymi.czy czasem winny...
Witam Mam problem z Scanią 124 2003r manual ( PDE ) który objawia się brakiem mocy.Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka jest wartość napięcia na wyjściu z potencjometru gazu przy max obrotach. Na zasilaniu mam 5,1V.W moim samochodzie przy max obrotach na wyjściu mam 2,47V.
Przebieg 700 tys, nic w silniku nie było robione, ale spalanie z ładunkiem 10 ton wyszło mi ostatnio 39 litrów. Czy to wina turbiny?
Witam. Kolejny problem mojej Scanii polega na tym ,że w żółtym przewodzie idącym do naczepy jest delikatne ciśnienie mimo zwolnionego ręcznego. Zawór hamulca nożnego nowy , ręcznego i europa również. Nie mam zielonego pojęcia co działać dalej... może ktoś przerabiał taki problem ?
Witam! Mam problem z moją scanią R420 2007 euro5 z Ad-Blue, świeci mi się dymek diagnozowałem to SDP3, błąd jaki się pojawił za wysokie ciśnienie powietrza w układzie SCR, czyściłem cały układ jest drożny wtryskiwacz wygląda ok. dozownik już przełożyłem z innego, może ktoś coś doradzić
Witam, walczę od dłuższego czasu z Scania 420hpi 2012, a dokładnie z nierówną pracą silnika podczas przyspieszania lub podjazdu pod wzniesienia. Auto zachowuje się jakby kulało na jednym cylindrze. Zawory i wtryski regulowane, cewki i wtryski sprawdzone w firmie Raszka i nic nie pomogło. Podczas odpalenia na ciepłym silniku czuć, że przez pierwsze kilka...
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Witam, pacjent to scania 2012r. 420 hpi i pytanie dotyczy ciśnienia paliwa . Sprawdzałem zegarem ciśnienie paliwa na obudowie filtra paliwa i pokazuje 15.5 dziwi mnie że po zgaszeniu ciśnienie spada prawie odrazu do zera a w innej starszej ( 2007 rok ) po zgaszeniu spadnie do około 10 i bardzo powoli do minimalnego ciśnienia. Dziwi mnie jeszcze że np....
Jeśli to HPI a pewnie tak to pierwsze co do sprawdzenia zawory regulujące ciśnienie - pierwszy w zasobniku paliwa drugi w obudowie filtra. No i ten trzpień w obudowie filtra paliwa. Jeśli to nie pomoże to będzie problem z pompą zasilającą. Jakie ciśnienie paliwa ma ta Scania jak już odpali??
Dzięki za zainteresowanie, diagnozowanie delphi, tyle można podejrzeć ciśnienie paliwa i otwarcie zaworu gaszenia.
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
kwantor kiedy pisałem aby sprawdzić ciśnienie paliwa chodziło mi tak jak kolega saron22 napisał o ciśnienie mierzone na podstawie filtra... wiem że PDE nie ma czujnika ciśnienia paliwa.
Scania 2008 rok hpi. Bardzo słaba. Jak pochodzi na wolnych obrotach i się ruszy zakopci na biało. Płynu nie ubywa. Ciśnienie paliwa 16-18 barów. Auto chodzi równo. Zastanawiam się nad regulacja cewek pod kątem dawki paliwa. Które cewki są od regulacji dawki paliwa i jak ich wyregulować?
dzięki za odpowiedz. ale EGR-a odstawiam na pozniej pownieważ mam inny problem ze scanią. auto pod obciążeniem nie chce jechać i przy kapca na czarno, po wpięciu komputera pokazuje jeden błąd sinika "134" nie właściwe ciśnienie paliwa. mogę dodać ze błąd wyskoczy tylko na załadowanym samochodzie gdy jadzie na pusto wszystko chodzi ładnie, mogę dodać...
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.? Samochód na serwisie scanii w Krakowie ciśnienie ok, dziś będzie jeszcze podmiana koordynatora.
Została wymieniona pompa paliwa. Ciśnienie paliwa wzrosło. Pod nóż poszła ponownie mapa silnika, został zmieniony kąt wtrysku i jest poprawa.
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.
sprawdź jak narasta ciśnienie paliwa podczas próby startu silnika. Jak zapali to równo chodzi czy szatkuje ?
Jaki jest kod bledu? Tak jak kolega pisze cisnienie oleju ok 1.4 na jalowych jest ok w tym silniku. Wiec to raczej nie cisnienie oleju generuje ten komunikat. To silnik hpi? Jezeli tak, a komunikat "usterka silnika" wyskakuje na jalowych obrotach to proponuje zobaczyc jakie cisnienie paliwa jest wtedy pokazywane przez czujnik. Podaj jakie masz cisnienie...
Nie wiem jak jest w scani, ale w DAFie XF te objawy wskazały na zużyty potencjometr pedału gazu. Może tu tez jest takie coś? Eeeeeeee tam - nie pleć głupot. DAF to nie Scania a Scania to nie DAF. Jeśli wyskakują te dwa błędy, o których wspomniał autor tematu to są problemy z ciśnieniem zasilania. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa - pomiar mechaniczny...
Błąd 12 - Czujnik obrotów główny (sygnał nieczytelny lub brak) Błąd 13 - Czujnik obrotów pomocniczy (sygnał nieczytelny lub brak) Błąd 51 - Pompowtryskiwacz 1-go cylindra. Dwa pierwsze błędy lubią się pojawiać gdy rozrusznik słabo kręci lub słaby akumulator. Natomiast co do pompowtryskiwacza to najpierw trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie/magistrali.
Witam, bardzo proszę o rozszyfrowanie kodów błędów: EMS 135 - ciśnienie paliwa EMS 8706 - zwarcie do masy w czujniku tlenkow azotu za katalizatorem SCR EMS 8704 - czujnik tlenkow azotu za reaktorem katalitycznym SCR - jednostka SCR wykryla ze obwod czujnika jest przerwany EMS 4106 - Komunikacja z czujnikiem NOx EMS 4108 - Prawdopodobnie wystąpiły problemy...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
1 - Na zaworek gaszenia 12v 2 - Owszem , popełniłem błąd - chodziło o 135 - niskie ciśnienie paliwa , Usterka usunięta zacięty był zaworek gaszenia... Z innej bajki ... Często padają czujniki nox w scanii euro5 ? złącza i przewody całe a z błędów wyskakuje tylko uszkodzony nox i nie pobiera ad-blue.
Jak była na serwisie i stwierdzili ze to pompa to dlaczego nie wymienileś tej pompy? Ja nie rozumiem tego. Czego ty oczekujesz? Bo o ile jestem w stanie zrozumieć, że szukasz pomocy bo założyleś nową oryginalną pompę a nadal jest problem o tyle skoro serwis stwierdził uszkodzenie pompy (zapewne nie wytwarza oczekiwanego ciśnienia) to dlaczego nie wymieniłeś...
Znam interpretacje błędu. Tylko chce się poradzić osób co podobny przypadek przerabiały, co obstawiają itp. Filtr paliwa nowy i oryginalny.
Witam! Mam problem z Scanią R420 2007r HPI po zapaleniu nie równo pracuje, nie da się zgasić, zaczyna jeszcze mocniej szarpać, wymieniłem czerwony zawór gaszenia, niema błędów na komputerze, ciśnienie paliwa 16bar
Jak ktoś słusznie prędzej zauważył zmierz ciśnienie paliwa na zasilaniu.
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
Witam Jaki błąd zarejestrował sterownik silnika po tych 600 km (zbyt wysokie ciśnienie paliwa błąd EMS 136) może?
Zbyt niskie ciśnienie zasilania , zajrzyj do filtra paliwa być może zapchany .
Tak zawory razem z pompowtryskiwaczami Dodano po 3 Jak odłącze wał, zamkne klapke z retardera i wcisne gaz sprawdze tak ciśnienie paliwa pod obciażeniem?
czujnik ciśnienie paliwa scania scania niskie ciśnienie paliwa wysokie ciśnienie paliwa scania
wzmacniacz dzwiek laptop suszarka suszyć indesit czujnik pilot
przyszłość telekomunikacji ogrzewanie chinskie
Schemat układu wspomagania kierownicy SsangYong Musso – hydraulika, ciśnienia, regeneracja SEKI ST-22 D4 140°C – znaczenie kodu D4, parametry, konfiguracja NC auto-reset