Witam sprawdź drożność przewodów paliwowych. W zbiorniku jest sitko i ono lubi się zatykać, wszystko musi być czyste. Następnie trzeba sprawdzić ciśnienie powietrza i wyregulować.
Na początek sprawdziłbym czystość fotokomórki, filtr paliwa i czy jest prawidłowe ciśnienie powietrza do dyszy oleju.
Procedura sprawdzenia którą opisałeś jest bardzo dobra, tylko nie odpalaj silnika a odkręć przewód powietrza a w jego miejsce podaj ciśnienie ze stacjonarnej sprężarki.
https://goo.gl/images/xWRCNm Dysza, filtr. W środku na impuls bebechy. Kompletna diagnoza z rozkręceniem to 30minut. Dysza to inżektor. Na takiej zasadzie działa. Rozpylacz paliwo czy nie? Przecież to widać przez okno kontrolne. Paliwo ma być rozpylane. Jak cieknie strugą albo nic nie leci. To dysza do czyszczenia i a potem do wymiany. Możesz zwiększyć...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Witajcie koledzy, czy ktoś z Was podejmował próbę przeróbki nagrzewnicy olejowej z odprowadzeniem spalin na syfol ? Nagrzewnica niskociśnieniowa Ekonair BLC20 oryginalna dysza K50 (0.5mm), dorobiłem grzanie drążka, do tego dołożony elektrozawór na lini syfolu i trójnik Y przed dyszą. Dało mi to możliwość swobodnego przełączania między ON a OP. Syfol...
camel prośba jest o podanie typu nagrzewnicy. Bez tego cały temat jest pisany w ciemno. 15kW to mniej więcej dysza 0.35 ciśnienie 8,5 bar. Pierdoły kolego piszesz. To co napisałeś dotyczy dysz ciśnieniowych w palnikach ale - NIE ten rodzaj nagrzewnicy!! To nie palnik olejowy tylko nagrzewnica z dyszą rozpylaną powietrzem. Brak ciśnienia paliwa - dajesz...
Im dajesz większą dyszę lub wyższe ciśnienie paliwa tym musisz dostarczyć więcej powietrza do spalania. Podaj jaką masz moc nagrzewnicy to napiszę Ci jaką maksymalnie dyszę możesz założyć i z jakim ciśnieniem. Jeżeli chodzi o ilość powietrza to najlepiej było by wykonać analizę spalin. Możesz również próbować na oko ale nigdy nie wiesz czy palnik nie...
Witam Posiadam nagrzewnice olejową Xaram. Próbuje ją uruchomić jakiś czas, ale nie mogę się z nią dogadać. Generalnie problem jest taki że nagrzewnica odpali i za chwilę gaśnie i wywala błąd e1. Ciśnienie jakie robi to niecałe 0.2 bara. Łopatki wymienione na nowe, a ciśnienie i tak nie wzrosło. Wymieniona została też dysza oraz fotokomórka i elektrozawór....
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Filtr w pompie jest czysty. Jeszcze chciałbym sie dowiedzieć jaka jest odległość miedzy deflektorem (zawirowywaczem powietrza) a dysza?i jak glęboko ma siedziec fotokomórka w gnieżdzie.
A moim zdaniem w kanale nawiewnym będzie nadciśnienie na które może reagować presostat - oczywiście właściwie ustawiony. pm001 Ale skad różnica ciśnień jak wentylator nie jest włączony? Przed i za rekuperatorem chyba będzie takie samo ciśnienie... tak mi się zdaje.
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Cześć Może nagrzewnica :I ? ale podpinałem inną nagrzewnice od A3 i problem nadal był. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś ma pomysł, lub spotkał się z takim problemem Masz problem z kontrolerem ogrzewania i chłodzenia. Teraz w okresie zimowym A/C (air conditioning) winien być wyłączony termostatem lub controlerem...
Ktoś może posada katalog części zamiennych do nagrzewnicy BV 69E 2021 Dokładnie chodzi o układ paliwowy, Do tego może jakiś manual z regulacja szczeliny dolotu powietrza, oraz ciśnienia paliwa.
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. Po przejechaniu 20 km odkręcam korek zbiorniczka i poziom płynu podnosi się, a czasami uwalnia się ciśnienie powietrza. Chłodnica była zapchana, ponieważ nie było ogrzewania. Przepłukałem ją octem. Teraz ogrzewanie nie działa tak, jak powinno, ale działa. Ostatnio...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
Ja w górnej pokrywie wyciąłem otwory 5 x 8 po obu stronach za wentylatorem, dostaje teraz więcej powietrza i działa bez problemu. Czasami wyskoczy błąd E1, zgaśnie ale już nie dymi tylko i nie ma smrodu - podejrzewam jakieś zabrudzenia lub jakość oleju.. Ciśnienie na manometrze mam 2.3 .
Witam rozwiązałem problem, trochę to czasu trwało ale udało się a mianowicie; zbiorniczek wyrównawczy miał 3 male dziurki. Ogólnie to było nie istotne ponieważ utrzymywaliśmy poziom cieczy poniżej minimum i nic nie ciekło. Jak uzupełniłem poziom po zagotowaniu w czasie testów to okazało się ze w zbiorniczku z powodu tych otworków 3 jak szpilka, nie...
Każde włączenie i wyłączenie nagrzewnicy powoduje, że część niespalonego paliwa słynie. To rozumiem. I mogę potraktować jako rzecz akceptowalną i nie będącą żadnym objawem. Jednak co z odpalaniem. I testem z dławieniem powietrza przy odpalaniu, które spowodowało działanie w odpalaniu za każdym razem. Co to oznacza? Jutro będę miał manometr do nagrzewnicy...
Zacznij od przepłukania nagrzewnicy, niestety borygo to syf że nawet menele nie chcą tego pić bo niesmaczne. A w dodatku zatyka nagrzewnice i chłodnice bo wytrąca się z niego piach. Po dodaniu gazu po prostu ciśnienie wymusza większy przepływ przez nagrzewnicę przez co więcej energii jest do niej przekazywane. Na wolnych obrotach prawie cały przepływ...
W nagrzewnicy remington miałem uszkodzoną płytkę sterującą. Wymieniłem triaki Z0405 i Z0103 (tan drugi na Z0107) oraz poprawiłem ścieżki w dwóch miejscach (od wentylatora i fotokomórki). Teraz mam sytuację że po włączeniu załącza się zapłonnik i po krótkim czasie startuje wentylator (jednak płomień się nie uruchamia) i po około 30 sek. wyłącza się wentylator...
Jaki zastosować reduktor gazu do nagrzewnicy o parametrach: Ciśnienie gazu:1,5 bar Zużycie paliwa:0,98 - 2,46 kg/h Dodano po 9 W nawiązaniu do mojego zapytania dopytam jak się ma ciśnienie gazu do mocy grzewczej, a stąd to pytanie ponieważ widzę masę nagrzewnic o mocy zbliżonej, a nawet dwukrotnie wyższej z reduktorem 0.7 bar? Dla przykładu: [url=http://allegro.pl/nagrzewnica-gazow...
Mam też cały czas to samo lecz będę walczył z tym we wtorek. Dam info jak poszło. I jak tam ogarnąłeś temat?Ja nadal z tym walczę , przepłukałem nagrzewnicę wodą z węża ( wyleciało sporo rudej wody ) plus nalałem gorącą wodę z odkamieniaczem ale finalnie bez efektu ( przy obrotach 1400 nagrzewnica się nagrzewała ale jakoś bez rewelacji ) dlatego obstawiam...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
dziś rano na zimnym silniku płynu było wiecej niż wczoraj jak dolałem, wiec odkręciłem odpowietrznik na chłodnicy i było powietrze które zeszło i płyn wrócił do normy, to juz nie wiem co jest grane, przeciez jak jest goracy w układzie jest cisnienie wiec nie może nigdzie zasysac powietrza gdyby był nieszczelny ukł, co do wycieku z nagrzewnicy to jeszcze...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
bo w jednym potężnym kanałowym powietrze osiąga w strumieniu w kanale gigantyczne prędkości, To zależy od przekroju kanału. Zastanawiam się co jest mi bardziej potrzebne ciśnienie,czy też przerób na godzinę,są wentylatory o mocy 1kw,a przerobie 16000m3. Tylko że ich ciśnienie jest rzędu 250pa,więc mam rozumieć że mój daje duże ciśnienie skoro napędza...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Nie wiem czy wiesz cos piszesz bo wiekszosc wspolczesnych samochodow ma odlaczana pompe wody. Czy to vw czy mini czy peugeot. Geniuszu, temat jest o 1,2 TFSI. O której jak widać kompletnie nie masz pojęcia. Bo gdybyś chociaż troszkę miał pojęcia w temacie to nawet byś wpisał jak wygląda pompa wody do tego silnika i od razu byś ją zobaczył tą niby odłączaną...
witam mam poloneza atu z 2000 roku i skubaniec nie grzeje termostat wymieniony na nowy, nagrzewnice przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem, dojście do nagrzewnicy gorący przewód powrót także gorący. Co może być nie tak
Dopadla mnie wlasnie awaria takiej nagrzewnicy olejowej Kraft delle. Polecam manual: INSTRUKCJA OBSŁUGI NAGRZEWNICA OLEJOWA Modele: HN0-20X, HNO-30X, HNO-50X Ściągnąłem sobie pdf'a i nie mam linka. Chyba bliźniacza konstrukcja. A w nim: "Regulacja ciśnienia pompy Z uwagi na różne parametry paliwa oraz normalne zużycie elementów, ciśnienie pompy powinno...
Witam, Czy problem został rozwiązany? Mam ten sam problem. W nagrzewnicy był uszkodzony wirnik i łopatki. Po wymianie całego kompletu i przeczyszczeniu dyszy paliwowej nagrzewnica ładnie odpala i pracuje ale po założeniu górnej osłony gaśnie. Z założoną górną osłoną w ogóle się nie uruchomi. Wystarczy przysłonić osłoną górną od wentylatora do wyjścia...
Witam. Prosił bym o jakieś wskazówki co do tego kociołka. A więc tak gdy mam wszystkie zawory otwarte ucieka mi powietrze od naczynia przeponowego i ciśnienie na manometrze rośnie, aż do 3 barów no i oczywiście zadziała wtedy zawór bezpieczeństwa. Jak zakręcę dopływ wody do c.w.u. po chwili ciśnienie z naczyńka przestaje uciekać i na manometrze też...
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
Problem rozwiązany :-). Zbadałem dokładnie nagrzewnice . Wszystko wskazywało na brak powietrza potrzebnego do spalania . Nagrzewnicę czyściłem 1,5 miesiąca temu. Po zdjęciu nagrzewnicy okazało się że przestrzenie pomiędzy żeberkami są zapchane sadzą . Wyczyściłem , wypłukałem . Odkamieniłem rurkę na nagrzewnicy i jest cacy . Ciepła woda , dobre ciśnienie...
Przyjrzałem się temu wszystkiemu. Przyczyna problemu jest dość prosta i zaskakująca. To, że tak się dzieje jest spowodowane nagłymi skokami temperatury wody zasilającej. Galeria dostarcza wodę o temperaturze 60C (przynajmniej przy niewielkich mrozach), ale .... w ciągu godziny temperatura wody potrafi spać z 60*C, na 40*C, a nawet 25*C. Mają nieustabilizowaną...
Zbyt mało wody w instalacji, Dlatego na termometrze pokazało 75 stopni C. No albo termometr fiksuje. Pompowanie naczynia w tym kotle jest bardzo proste. Wystarczy do tego pompa samochodowa najlepiej z manometrem by pokazywał wartość w barach, leczy jeśli nie czujesz się na siłach by to napompować to nie rób tego sam, jeśli już wezwiesz serwis to niech...
Uszczelka jest ok. Jest wprost przeciwnie w układzie nie robi się żadne ciśnienie a jednak układ pracuje ok. Dzisiaj przestał (bulgotac) i jest wszystko w porządku. Pewnie dopiero przepchał resztki powietrza. Ale martwi mnie całkowity brak ciśnienia w układzie. Przecież jakieś powinno być?
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Mój silnik to zetec 1,6 16v. Ja sądzę że pompa wody ma luzy i dlatego spadło ciśnienie. Miałem w cintolu taki objaw że pompa sioadła i sprzedziłem jak odłączyłem przewód wody jakie daje ciśnienie to okazało się że przy 3 tyś woda ledwo co wypływała z rurki, a jak kupiłem nową pompę to woda na 2 metry wylatywała z tego przewodu. Luz był pionowy na osi...
Dzień dobry. Po lekturze przypadków opisanych na forum doszedłem do wniosku, że w moim piecu uszkodzona jest nagrzewnica. Jak to sprawdzić aby mieć 100% pewność? Ciśnienie wody samoczynnie rośnie, aż do zadziałania zaworu bezpieczeństwa, w tempie ok. 12 godz. Spuszczałem wodę z pieca, zgodnie ze znalezionymi tu wskazówkami uzupełniłem ciśnienie powietrza...
Ponieważ trzeba by najpierw zaprojektować taki silnik. A dopiero potem go zlecić. Tylko żeby zaprojektować, to trzeba mieć trochę wiedzy. I tu jak na razie jest ściana. Wodór i metan może i są palne. Ale i tak pracowałyby w hermetycznym zamknięciu. Więc to nie jest żaden problem. Jakoś kuchenka gazowa nie budzi żadnych obaw, a ma ją połowa Polaków....
Miałem podobny problem tylko w Nubirze. Pomogło przepłukanie nagrzewnicy. Odłączona od układu, zalana wodą i od strony wylotu "przedmuchana" powietrzem pod niewielkim ciśnieniem. Zabieg powtórzony kilka razy. Nagrzewnica oczyszczona. W aucie ciepło :)
1. Ile rano było płynu w zbiorniku wyrównawczym? 2. Temperatura wewnątrz samochodu była niska bo nagrzewnica wnętrza jest dosyć wysoko, nie było w niej ciepłego płynu więc nie było czym ogrzewać powietrza wdmuchiwanego do wnętrza. 3. Tak jak kolega proponował: odpalić silnik, dać się mu zagrzać do aż do otwarcia termostatu (co przy tej temperaturze...
do franio i bossmanjan, są 2 lub 3 typy naczyń przeponowych: 1. zwykły zbiornik jak gaśnica do góry nogami. 2. zbiornik plus zawór do wpuszczania powietrza jak w samochodzie. 3. jak 2 i gumowy balon (żeby nie było dostępu powietrza w instalacji). Stosuje się to w wyższej klasie zbiorników przeponowych mam taki o pojemności 140l do zabezpieczania instalacji...
Wiem, ale pompy próżniowe klasy że tak powiem za kilkaset złotych uzyskują taką próżnię 3-2 a nawet właśnie 1 % Odnośnie napełnienia pod korek to się zgadza, układ się odpowietrzy bo będzie wyższy poziom cieczy w zbiorniczku niż pozostałe części układu. Tyle że spójrzcie na rysunki które zamieściłem kilka postów wyżej. Przecież w tej nagrzewnicy twoży...
Witam! Nagrzewnica BV-177E przed czyszczeniem bardzo dymiła czarnym dymem.Wyczyściłem filtr paliwa główny(ten przy zbiorniku) oraz filtr w pompie paliwa. Wymieniłem dyszę na nową. Wyczyściłem komorę spalania z sadzy której było bardzo dużo również w przewodzie kominowym. Teraz niby działa prawidłowo ale dosyć słabo grzeje. Regulacja ciśnieniem paliwa...
Wygląda mi to na zanieczyszczoną przez sadzę nagrzewnicę, wymiennik ciepła zlokalizowany nad palnikiem. Najlepiej przedmuchać sprężonym powietrzem lub potraktować wodą pod umiarkowanym ciśnieniem uważając, aby nie pogiąć dość miękkich blaszek wymiennika. Warto zabezpieczyć pomieszczenie (łazienkę) przed wszechobecną sadzą, lub zdemontować nagrzewnicę...
Hemmm. Radzono dopuszczać od 2.2 do 2.4 bara? A co z heretyk tak kazał? Kompakt II ma automat dopuszczania. I na automacie bez zmian ustawień dobija on po wciśnięciu przycisku gdy miga 'kubeczek' do wartości 0,7 bar. Nie wiem co to za szkoła ciśnienia ale gdy ja w serwisie Beretty pracowałem to uczono mnie by na zimnym kotle było w przedziale 1,2 do...
Ok w praktyce wyglądało by to tak że wymontowuje DPF i podłączam go do maszyny która chce zrobić, oczywiście za pomocą przejściówek. Następnie puszczam ciśnienie 2 psi i odczytuje dane wartości. A powiedz mi czy jest możliwość robienia tego w ten sposób żeby za pomocą tej karty sterować jeszcze jakimiś innymi czynnościami, np włączenie pompy która czyści...
Witam. Mam Termeta dwufunkcyjnego, pierwsze produkcje z przed 10 lat. Ten efekt występuje gdy jest zapowietrzona nagrzewnica pieca. Czujnik przegrzania i czujnik temperatury jest zamontowany w pobliżu automatycznego odpowietrznika. Po jakimś czasie eksploatacji ten odpowietrznik zawiesza się (kamień kotłowy) i nie działa zbyt dobrze - zostaje trochę...
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
Czy to może być powód kiepskiego ogrzewania że w wężach powyżej poziomu zbiornika wyrównawczego znajduje sie powietrze i przy wyższych obrotach jest ono wtłaczane w obieg?? Czy można jakoś te węże napełnić płynem chłodniczym?? Taka sytuacja może to być powodem kłopotów z ogrzewaniem. Najlepiej byłoby przewody obniżyć poniżej minimalnego poziomu płynu,...
mozna pokusic sie o założenie innego czujnika wysokiego ciśnienia. Sprawdzic tez nagrzewnice i klapy od ciepłego powietrza, czy są dokładnie zamknięte.
Silnik ma pracować na wolnych obr. Wtedy nie ma prawa się nic "wychlapac",chyba że przy wypychaniu powietrza z układu, ale chyba o to chodzi? jednak nie zgadzam się, Korek należy odkręcać stopniowo aż zejdzie ciśnienie ze zbiorniczka a nie od razu cały, bo wtedy wyleci też płyn. Silnik nie ma być gorący tylko lekko rozgrzany, a to jest różnica. Jest...
ALe co tu pisać jak nikt nie sprawdził czy ma odpowiednie cisnienie przepływu na nagrzewnice.
Wymieniłem płyty termoodporne CV w komorze pieca, aby zamocować boczne i dolną ściankę nie potrzeba kleju ale górna i przednia pierwotnie byłą zamocowana na coś w rodzaju silikonu. Sadzę iż miało to na celu zabezpieczenie w razie gdyby płyta miała by spaść na wymiennik ciepła i dlatego przykleję tak jak było to pierwotnie wykonane.Znalazłem "Ceramiczny...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Nie mam przed oczami tego ciągnika wiec nie wiem gdzie są pułapki powietrzne, Ale przeważnie bańka z powietrzem jest gdzieś w zakamarkach głowicy, lub w ogrzewaniu kabiny, nawet nie wiem czy tam jest dodatkowa nagrzewnica.Niektóre silniki maja wkręcona śrubę do odpowietrzania. Możesz zawsze nałożyć rurkę i do naczynia z wodą do tej rurki przelewowej...
Ciężko będzie coś tu napisać - ma być wlane pod ciśnieniem (vacum) - i dalej rozmawiać i to na odległość , zalewalismy kiedyś w ten sposob bulgotalo w nagrzewnicy itp (ierwsze auto/) teraz nawet na drodze- napelniamy podcisnieniowo. Masz termostaty u góry i w chłodnicy powietrza dwa małe, Masz czujnik ciśnienia płynu w chłodnicy na dole?nie pamiętam...
WItam, Zostawię info dla potomnych ;) W moim przypadku winna jest uszczelka pod głowicą. Spaliny dostają się do obiegu chłodzenia regularnie zapowietrzając nagrzewnicę oraz silnik. Odpowietrzenie zarówno silnika jak i nagrzewnicy przynosi wyraźną poprawę, ale tylko na trochę. Przy większej prędkości oczywiście ilość spalin przepycha płyn i ogrzewanie...
Jednak problem nie pojawił się po wymianie baterii tylko po niedawnej konserwacji ogrzewacza, a zatem wcześniej przy istniejącej baterii kłopotu nie było - to po pierwsze. Po drugie zbyt duży przepływ wody w baterii i tak nie ma tu znaczenia bowiem to automat wodny pieca ustala parametry przepływu w zależności od ustawienia pokrętła wydatku wody. Co...
Nie, ale zawór ma 3 węże, przełącza między nimi obieg cieczy. Przy zdechłym zaworze, ten "mój" stał z syfem w środku, jeden grzybek już odpadł, w więcej nie wnikałem... Przy jakimś tam przelocie w zaworze, pompa wody przy 600obr pcha sobie w niego na luzie, od niechcenia, pcha tyle ile może, a dziurka może być niewielka - nagrzewnica to duży opór dla...
Ogólnie to podgrzewacz do konserwacji (czyszczenia ) pewnie się nadaje ( palnik zespół wodny itp. ). Nagrzewnicę należy zdemontować i umyć woda pod ciśnieniem oraz odkamienić . Nowa nagrzewnica to koszt powyżej 400 zł , za 150 zł to tylko używana. Sadza bierze sie ze złego spalania gazu ( prawdopodobnie za mało powietrza dochodzi do spalania , brudny...
Owszem, podobno jest w układzie filtr, ale też jest czujnik wysokiego ciśnienia(przynajmniej u mnie na czynniku R134a), który powinien wyłaczyć sprężarkę. I pytanie jest jeszcze takie - czy miałeś rozszczelniony układ przez dłuższy czas, jeżeli nie to filtr odpada, patrz lodówka, potrafi chodzić tyle lat i jest OKI. U mnie podobno też miało być za wysokie...
Trzeba zobaczyć jak widzi temperaturę (ECU ma osobny czujnik, nie od zegarów). Mogę tylko podejrzewać, w BMW mały obieg jest tylko głowica blok, duży (chłodnica silnik) zamyka jednocześnie mały. Nagrzewnica i ewentualnie LPG to dodatkowo równolegle podłączone układy. Wysokie ciśnienie i temperatura robocza - takie coś jest wrązliwe na bąble powietrza....
jak pisali poprzednicy przeczyść nagrzewnice powietrzem lub wodą pod ciśnieniem wez kogo Dodano po 11 jak pisali poprzednicy przeczyść nagrzewnice powietrzem lub wodą pod ciśnieniem wez kogoś do pomocy i jeden niech patrzy na zawór czy się otwiera a drugi niech rusza przełącznikiem ogrzewanie ciepłe-zimne w samochodzie. Wtedy bedziesz miał pewność ze...
Co mi trochę wyglądało na słaby przepływ wody i gotowanie się wody w nagrzewnicy. pytanie czy pompa jest oryginalna, bo może jest to zamiennik, który ma za małą wydajność i trzeba by skręcić moc maksymalną kotła w celu dopasowania do możliwości pompy. Profilaktycznie sprawdziłbym naczynie przeponowe, czy ma właściwe ciśnienie powietrza, a potem bawiłbym...
Myślę że problemem jest nagrzewnica a dokładniej jej zasyfienie. Brakuje obiegu ciepłego płynu chłodniczego lub ten obieg jest bardzo mały - powolny... Stąd zimno przy niższych temperaturach. Możesz wymienić nagrzewnicę na nową lub spróbować przepchać aktualnie posiadaną... Rozpinasz węże przy nagrzewnicy WE/WY i albo pod ciśnieniem wtłaczasz tam wodę...
Rozrząd wymieniłem na nowy problem ustąpił. Autko chodzi cichutko nic nie trzeszczy. Mam jeszcze mały problem z ubytkiem płynu w układzie chłodzenia. Ciśnienie wydaje mi się z byt wysokie. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy trojnikach od nagrzewnicy i parownika i zobaczymy co bedzie....
Witam. Wiem że temat już był na forum ale może nie zawsze każdy przypadek jest identyczny.. do rzeczy.. Daf 105 2012 rok. 950tys przebiegu. Retarder.. automat.. Kierowca od jakiegoś czasu skarżył się ze ubywa płynu. I słuchać w nagrzewnicy bulgotanie. Przeważnie na cieplym silniku i wyższych obrotach. Pierwsza diagnoza spreżarka.. ponieważ ewidentnie...
Witam,trafił do mnie golf 4 1,6 16V 02r. Climatronic z niedomagającą klimatyzacją. Wersja bez klimy, dokładana jak się okazało w póżniejszym czasie. Wentylatory startują ,sprężarka też, ciśnienie raczej dobre HP16 bar. LP2,2 bar.Rurki za zaworem rozprężnym zimne, w climatroniku brak błędów, a z nawiewu ciepłe powietrze około 27 °C.Po przemyśleniach...
(to chyba taka spirala z blaszkami). To jest pierwotny wymiennik ciepła,a baniaczek to wtórny wymiennik ciepła. Piaskowanie to prawie to samo co malowanie natryskowe,z tą różnicą że ciśnienie i przepływ powietrza jest dużo większy,i zamiast farby leci piasek,który odbija wszystkie luźne kawałki osadów a po dłuższym czasie nawet farbę do gołego podłoża.Odbijając...
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
jak już masz nagrzewnicę wymontowane to przepłukaj ją w dwóch kierunkach na zmianę mocnym strumieniem wody, później sprawdź filtry i czy pompa sie kręci. Jeśli masz wymiennik płytowy to przy okazji też go wypłukaj (a najlepiej zalej jakim kwasem solnym albo szczawiowym niech się odkamieni). Sprawdź czy zawór 3d (jeśli masz) się przełącza. Zamontuj wszystko...
1. Przy nagrzaniu buforu do 80 stopni, są prawie 3 bary w instalacji co. Panowie dali naczynie 25l, raczej nie montowali buforów na codzień wnioskuje. Mówią, że cisnienie z temperaturą się zwiększa i tak ma być. Duże ryzyko uszkodzenia spawów kotła i utrata gwarancji na dzień dobry. 1. Przy nagrzaniu buforu do 80 stopni, są prawie 3 bary w instalacji...
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
Termostat puszcza od ok.87st i wtedy woda idzie na duży obieg.Chłodnica powinna zrobić sie gorąca.Póżniej włączy sie wentylator. Pompa podaje?? Ściągnij wąż od nagrzewnicy odpal i przegazuj czy jest ciśnienie.Potrzeba kolegi.
Czołem wszystkim. Potrzebuję pomocy z lokalizacją usterki w kotle dwu funkcyjnym, z otwartą komorą spalania, Termet MiniTerm GCO-DP-21-05. Od paru lat, co kilka miesięcy pojawiał się komunikat E9 i trzeba było dolewać wody, bo spadało ciśnienie robocze. Z końcem tej zimy piec zaczął nadmiernie trzaskać przy nagrzewaniu i studzeniu się. Wezwałem "fachowca",...
Witam. Auto tak jak w tytule VANOS z klimą 95 rok. Problem polega na tym że gdy stoję to nie grzeje w ogóle ciepłym powietrzem a wręcz przeciwnie tak jakby wiało za zimne :) Klima działa. A gdy już jadę i nastawione jest na ciepłe to robi się ciepło w samochodzie. Temperatura na środku cały czas. Wymieniałem chłodnice i czy może być układ dobrze nie...
Problem rozwiązałem poprzez podanie sprężonego powietrza na rurkę powrotną. Spowodowało to wepchnięcie cieczy pod ciśnieniem do bloku silnika. Nagrzewnica kabiny oraz chłodnica odpowietrzyły się już normalnie. Nie mam pojęcia czym spowodowany był problem, nie znalazłem żadnego niedrożnego węża. Przedmuchiwałem węże i powietrze normalnie leciało. Po...
Problem jest w zasadzie komiczny. Można to zrobić na dwa sposoby: 1. Wstawić chłodnicę w główną magistralę oleju (pełno tego na szrotach), warunkiem skuteczności jest porządny nadmuch powietrza, wentylatorki od karty graficznej można se odpuścić. Cały problem sprowadza się w zasadzie do wstawienia zablokowania przepływu oleju w magistrali i wstawieni...
Witam pierwszy raz proszę o pomoc więc nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w dziedzinie forum dlatego proszę o wyrozumiałość. Od około 3 miesięcy jestem właścicielem Fiata Punto jak w tytule autko dość fajne i zrywne ale porównując do moich wcześniejszych aut ma wiele niedopracowanych szczegółów, ale to pomijam. Nękają mnie dwie sprawy: 1.Spalanie...
Drodzy forumowicze, wspomóżcie radą! Pokrótce opiszę problem z którym się borykam. Mieszkam w trzypiętrowym bloku na jego najwyższej kondygnacji. Każde z poszczególnych mieszkań w pionie ogrzewane jest dedykowanym gazowym piecem dwufunkcyjnym z zamkniętą komorą spalania podłączonym do współdzelonego systemu kominowego typu Schiedel (nie wiem czy akurat...
Witam, mam pytanie dotyczące potencjalnego uszkodzenia uszczelki głowicy. Mianowicie od dłuższego czasu rozkminiam nad bulgotaniem (dźwięk kamyczków) przy dodawaniu gazu, szczególnie przed otwarciem termostatu, w okolicach nagrzewnicy, w każdym razie w układzie chłodzenia. Przy dodawaniu większej ilości gazu, słychać jakby przedmuch wody też. W sierpniu...
Czy ten zawór można naprawić czy tylko wymiana? Nigdy nie rozbierałem ale mogą być problemy choć ludzie to poskładali więc może się da. Często ten zawór jest zespolony z termostatem którym regulujesz temperaturę w lodówce. Ten termostat działa dla zasilania 230V i gazowego, na 12V chłodzenie jest włączone na stałe ale często grzałka 12V ma troche mniejsza...
Wentylator który podałem ma: Przepływ powietrza: 269,3 m3/h ABB: 64 m3/h Ciśnienie: 10 ABB: ok. 1 Nie wiem gdzie kolega odnalazł takie dane,ale wskazany przeze mnie wentylator ma : "Specyfikacja techniczna: Obroty:800 ± 10% obr./min. Zasilanie:12V, 0,12 A Przepływ:232 m3/h, 133CFM Masa:215g Hałas:14.9 dB Rezystancja cieplna: Rozmiar 0,29 C/W 218...
Guzik, to jest bardzo odporne na odpowietrzanie i trochę z tym jest zabawy. 1. Podjedź tak żeby przód był wyżej niż tył, zgaś silnik, włącz zapłon ale silnik niech nie pracuje. 2. Uruchom ogrzewanie. Nie wiem jak w E36 ale w E46 jak ogrzewanie nie działa to i nagrzewnica jest zamknięta (odcięta od obiegu). Przypuszczalnie tam też masz elektrozawory....
Na zimnym silniku układ jest odpowietrzony i woda w głowicy jest, ale po rozgrzaniu powietrze ten płyn z niej wypycha i po każdym ostygnięciu wraca do głowicy, więc jest to dowód na to, że układ potrafi sam się odpowietrzyć. Wg mnie jest to dowód, że układ (blok) sam się nie odpowietrza. Bo gdyby było samoodpowietrzenie, to po otwarciu termostatu otwiera...
Silnik spalinowy to maszyna cieplna i przy swojej normalnej pracy wytwarza przede wszystkim ciepło. Ponieważ silnik spalinowy zbudowany jest z metalu a metale mają to do siebie że "zapamiętują" swoją historię cieplną , muszą być odpowiednio chłodzone lub inaczej temperatura pracy silnika musi zawierać się w ściśle określonych parametrach (zimny źle,...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Czy jest normalne, ze podczas gdy silnik jest rozgrzany ilosc plynu w zbiorniku wyrownawczym podnosi się-ponad max, a gdy silnik jest zimny powraca do normy ? W zasadzie tak. Wewnątrz układu wytwarza sie ciśnienie, a temperatura rozszerza nieznacznie objętość płynu chłodzącego, co już zaobserwowałeś. Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Wężyk do rury intercoolera jest do pomiaru ciśnienia doładowania i biegnie do sterownika. A ten co wchodzi obok węży nagrzewnicy to jest do przełączania obiegu powietrza (obieg wewnętrzny). Rozbierz schowek to tam znajdziesz dokąd idzie.
Patrząc na wykresy sprawności sterlingów pracujących na powietrzu,helu i wodorze przy tym samym ciśnieniu oraz w tych samych temperaturach widać że przy większych częstotliwościach [prędkościach] sprawność na powietrzu bardzo szybko spada na helu w dużo mniejszym stopniu w stosunku do wodoru którego wykres jest najbardziej płaski. Przykładowo dane zaczerpnięte...
Szkoda, że nie napiszesz o co chodzi (co chcesz zbudować/zaprojektować), łatwiej byłoby podpowiedzieć, ale spróbuję, bo potrzeba matką wynalazków i nóż-widelec może wymyślisz coś przydatnego. Co do skuteczności takiego rozwiązania - parownik klimatyzacji uzyskuje temperaturę, która może nie jest jakaś "superniska" w stosunku do temperatury otoczenia,...
nagrzewnica powietrza schemat nagrzewnica powietrza nagrzewnica powietrza termostat
pompa wspomagać renault laguna daily gniazdo powolne narastanie
elektrownia wiatrowa radio alpine jakie kupić
Piła spalinowa Faworyt RG 5300 18A - ocieranie koła magnesowego o nawojowe Niski poziom wody w studni kręgowej - przyczyny i rozwiązania