To znaczy ze prawdopodbnie turbina wali olejem. Jednak jeśli była zmieniona turbina i druga wali olejem po tak krótkim czasie to trzeba znaleźć przyczynę. Zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej, zapchany spływ olejowy, niedrozna odma itp
teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99. głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje...
Żle zregenerowana turbina lub za niskie ciśnienie oleju,
Jakie ciśnienie daje turbina gdy się ją wysteruje na max.
Trochę to trwało (praca, praca i jeszcze raz praca...), w między czasie jeszcze mi turbina padła, ale problem kart rozwiązany. "zimne" luty na płytce drukowanej. Oddałem kartę do znajomego, poprawił luty i wszystko śmiga jak należy. Innym problemem jest błąd który mi wyskakuje podczas jazdy : "fail in fuel injection" czy jakoś tak. Znajomy mechanik...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
silnik 2.0 DCi 250KM Ho, ho :!: Niezła furka :!: :D Odejmij od tego 100 KM . :cry: ZA niskie ciśnienie doładowania . Brakuje jakieś 300 mbar . :cry: Niestety w parametrach nie znalazłem oczekiwanego RCO elektrozaworu Jak nie znalazłeś jak na zapisie masz " RCO elektrozaworu doładowania " :?:
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Turbina była sprawdzona, parametry i ciśnienie wskazywały że wszystko jest ok. A jeżeli gruszka nie pociąga sztangi co to oznacza? Czy turbina wtedy będzie niesprawna? Dodano po 5 Jednak było to sprawdzane w serwisie i jest ok. Czy jest możliwość obrócenia tłoków? ( francuzy mają liczone tłoki od skrzyni, a europejczyki od rozrządu)
Laguna 2, 1.9 dci 120 km 2005. Turbina po regeneracji, na poglądach parametrów widać, że ciśnienie doładowania nie nadąża za zadanym. Rozbieżność około 100 -200 mb. Wyrównuje się dopiero przy jednostajnej jeździe. Słabo ciągnie od dołu ale czasami ma przebłyski. Jakie powinny być właściwe wartości podcisnienia na przewodach podcisnieniowych do turbiny...
witam. moja laguna to utrapienie dla portfela i zwykłych mechaników .gdy ja kupiłem chodziła w miarę dobrze ale momentami łapała zamułki okazało sie ze jest uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania którego do tej pory nie wymieniłem ponieważ diagnosta mi nawciskał że problemem może być kończąca sie turbina która po miesiącu od zakupu zaczęła dziwnie...
Sprawdzę ciśnienie na cylindrach na początek+próba z olejem.Tylko zaciekawił mnie fakt że przytkałem zawór podciśnienia i spaliny przestały lecieć.
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
stan przycisku widzi,wtryski są po regeneracji,przy okazji naprawy była regenerowana turbina bo miała duży luz osiowy trzymanie przycisku nic nie daje immo w trakcie kręcenia jest nieaktywne ciśnienie na listwie w trakcie kręcenia pokazuje około 300-340 bar po pół godziny męczenia udało mi się odpalić na plaka ale chodził tylko na wyższych obrotach...
DF325 Sporadyczny Układ recyrkulacji spalin\r\nRóżnica ujemna DF186 Sporadyczny Obwód podgrzewacza wstępnego świec\r\nBrak sygnału lub sygnał nieprawidłowy DF176 Sporadyczny Obwód sterujący niską prędkością zespołu wentylatora\r \nZwarcie z +30 DF197 Sporadyczny Informacja o ciśnieniu paliwa\r\nZbyt duży spadek ciśnienia DF197 Sporadyczny Informacja...
Parametry właśnie wszystkie wyglądają ok i ciśnienie paliwa i doładowanie. Auto wcześniej było już u dwóch mechaników i jeden podobno twierdził że turbina delikatnie przeładowuje ale to delikatnie. Turbina pół roku temu byłą robiona układ dolotowy szczelny, też z pół roku temu wymieniany był jeden wąż w dolocie. Męczy mnie ten brak jakiegokolwiek błędu...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
A mam pytanie? sprawdzałeś Vacuum przy zaworku TURBO, czy w innym miejscu. Bo ostatnio z tym silnikiem się dłuuugo gryzłem, czyściłem zaworki, podejrzewałem pompę VACUUM , a okazło się że przytkany był wężyk (właściwie trójnik) doprowdzający podciśnienie do zaworka i próżnia była zbyt mała, przez co turbina miała lenia w tyłku i objawy j/w. Sprawdzałeś...
Wg mnie jak turbina zdycha to może powodować nadciśnienie w komorze silnika ,stąd takie objawy. Wygląda na to że masz powtórkę z historii. Co cię podkusiło żeby regenerować turbinę i to jeszcze tak delikatną jak każda z renault. Więc turbinka do sprawdzenia i radził bym poszukać dobrej używki z gwarancją i nie wyrzucać więcej kasy. Może mało siedzę...
Witam. Chciałem podpiąć się pod temat. Kupiłem Lagune z 2002roku z silnikiem 2.2 dci. Podobno była w niej padnięta turbina. Facet podobno ją zregenerował. Dał do mechanika i mechanik podobno wymienił kolektory ssące, przepływke i skasował go 2500zł. Mowie wszystko podobno gdyż rozmawiałem tylko z tym mechanikiem. W takim stanie kupiłem Lagune. Auto...
Temat trochę został w plecy. Turbinkę wymieniłem. Jest masakra odkręcić imbusy od strony kolektora, prawie nic z nich nie zostało. Trzeba było ścinać kątówką. Po złożeniu wszystkiego należy zwrócić uwagę, na podłączenie wszystkiego (szczególnie czujników) jak i porządne uszczelnienie obiegu turbina - intercooler - kolektor ssący. Tutaj jest duże ciśnienie...
Dalej uważaj bardzo na chłodniczkę klimy, a właściwie delikatne przewody doprowadzające. Przy demontażu starej turbiny odkręć przewód doprowadzający olej, wcześniej popuść drugą stronę w bloku silnika. Śruby mocujące dobrze potraktuj jakimś penetrującym odrdzewiaczem i młotkiem 0,5kg. (WD-40 jest słabszy niż odpowiednik Bosh'a moim zdaniem) Do nowozakładanej...
Podnieś maskę i zobacz czy przy przegazowaniu nie świszczy powietrze- spadł lub pękł wąż ciśnienia turbiny.
Turbina w regeneracji ok. miesiąca temu, więc z nią chyba powinno wszystko być okej. . I tu bym się mocno zastanowił czy problem nie pojawił się po regeneracji turbiny :cry: ? W zrzutach masz że ciśnienie jest za niskie. Może być jeszcze elektrozawór sterowania turbiny lub EGR.
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
To zanim polecisz z turbiną sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.
Chyba trochę odległy temat ale miałem to samo.Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny, wymieniony w serwisie i wszystko OK.
Z moich info. wynika że napięcie numer 1 zasila: - czujnik ciśnienia doładowania - czujnik położenia pedału gazu - czujnik ciśnienia przed turbiną ( jeśli jest- w niektórych modelach)
Witam. Mam problem z Laguną 2 1.9 dCi. Auto kopci na czarno i cały czas wywala dwa błędy: przepływ powietrza oraz ciśnienie paliwa. Uszkodzona była rura od turbiny do przepływomierza. Auto nie chce wkręcać się na obroty. Gdzie dalej szukać przyczyny? EGR sprawdzony, czujnik na rurze na opaski, ale za ciasno wciśnięty z nowym oringiem.
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Hej. Dużo może być przyczyn. Podłącz pod kompa to podstawa . Daj znać jakie błędy. Takie podstawy co mogło się podziać to : przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, wtryski, turbina. Wróżyć można bez końca XD
Jaka turbina ??? nowa czy regenerowana ??? Może mechanik źle dokręcił rurkę do smarowania turbo lub jej odpływ i po prostu cieknie . Sprawdzałeś na osłonie silnika . Sprawdz tę rurę tam gdzie idzie czujnik ciśnienia doładowania .
witam was i pyatm orade posiadam lagune 1.9 dci i po wymianie turbiny na drugom sprawdziłem ciśnienie oleju w miejscu czujnika i na rozgrzanym silniku jest niecała atmosfera a tak okło 0.8 i czy to normalne czy szukać drugiego silnika
Jęsli chodzi zawór recyrkulacji , to go zablokowałem podkładając blaszkę(myślałem że przez niego ucieka ciśnienie z turbiny)ale to nie dało rezultatu.Jedynie co mi przychodzi do głowy to zawór przy turbinie(mechaniczny),no chyba że coś sie podziało złego z silnikiem?Narazie dziękuję za zainteresowanie.Co do turbiny,to muszę gdzieś sie zakręcić koło...
jeżeli łopatki turbiny chodzą za lekko, to może być turbina. Ja bym wybrał tańszą opcję ,sprawdzenie ciśnienia doładowania podczas jazdy, albo wymienił zawór regulacji doładowania.
ja zglosilbym sie do czlowieka ktory naprawial turbine, blad czujnika doladowania moze znaczyc przeładowanie czyli za wysokie cisnienie turbo, a caly problem moze powodowac zle zregenerowana turbina
a masz jakiegoś kompa żeby zobaczyć błędy i czy pompa ładuje ciśnienie? jak dostał wysokie obroty warto też sprawdzić rozrząd.
Wiec być może tylko pozornie zrobiłeś dobry zakup, bo często awaria turbiny to silnik do remontu. Turbine wymieniales sam? Sprawdzałeś ciśnienie oleju po naprawie? Mierzyles ciśnienie sprężania?
W benzynie gruszka działa dopiero odpuszczając gdy ciśnienie doładowania jest zbyt duże. A tego na postoju nie osiągniesz w normalnym aucie benzynowym. Jak masz miejsce umocuj w okolicy telefon i sfilmuj sobie działanie siłownika w czasie jazdy. https://youtu.be/Ocqmg6R99qo
Mechanikiem nie jestem, z wykształcenia informatykiem, mechanika ogranicza się w moim przypadku do fizyki, którą lubię i praktyki. Ale stawiam, że poprzez rozprężenie się mieszanki paliwowej w momencie pracy tłoka powstaje ciśnienie + wtrysk paliwa = wybuch w komorze spalania...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
a jak się zapala kontrolka świec, to chyba podpinałeś samochód pod komputer, jaki błąd? tak kontrolka zapala się już od dawna, podpinałem kiedyś komputer i wyszło że o ile dobrze pamiętam czujnik ciśnienia doładowania więc wymieniłem, skasowałem błąd, chwile był spokój a potem dalej to samo.
Kierownice można zostawić, normalne ślady pracy, zobacz jakie ma luzy połączenie łopatki kierownica, więcej niż 0,15 mm niestety mogą wystąpić problemy z regulacją ciśnienia ładowania. Na gotowcach raz się przejechałem i od tamtej pory nie stosuje.
Cześć Czujnik przed turbiną (czujnik spalin) pokazuje o 130mbar za dużo względem ciśnienia atmosferycznego na wyłączonym silniku. Czy to jest jeszcze w granicy tolerancji czy nadaje się do wymiany? https://obrazki.elektroda.pl/8640100500_...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Tak, tylko ze co bys wymienial skoro komputer nie wskazywal innej usterki niz turbina? I tu jest właśnie błędne rozumowanie, to że komputer mówi Ci "turbina źle działa" wcale nie oznacza że w rzeczywistości tak jest, przykład: Za małe ciś doładowania, wcale nie oznacza że turbo nie pompuje, bo może dawać ciśnienie ale jest gdzieś po drodze nieszczelność...
jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic: czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma...
Regulator ciśnienia paliwa jest uaktywniany przez sterownik,aby regulować ciśnienie paliwa.A ciśnienie paliwa jest ustawiane w taki sposób,by by osiągnąć żądany stosunek powietrze i paliwo.Bo do odpalenia starczy i 200 atm na listwie bo wtryski są otwierane elektronicznie a nie ciśnieniem,a ciśnienie może sięgać nawet do 2000 atm.I w tym przypadku trzeba...
jakie ciśnienie turbina laguna laguna turbina laguna ciśnienie
excel zakres danych makro mercedes impulsator pralki candy łożyska
galanzuń klimatyzator hulajnogi xiaomi
Lodówka Haier - problem z wyświetlaczem temperatury Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615