Sorry ale przekombinowałem myśląc o cewce z 4 wyjściami WN. Ale w Megane takiej nie ma, jest w Clio.
Cewka do wymiany
Cewka oryginał czy zamiennik?
Skoro wykrywa wyjęty przekaźnik to zapewne masz racje. Pozostaje brak sygnału na cewkę przekaźnika.
Ostatnio miałem Clio które totalnie świrowało (obroty, szarpanie itp.). Okazała się uszkodzona cewka zapłonowa (fajkocewka).
Probowką sprawdzałem w błędach mam tylko obwód cewki 1234
A cewki masz pojedyncze? może padła cewka?
Plus na cewkę pokaże się dopiero jak będziesz kręcił rozrusznikiem bo załączany jest przez przekażnik pompy -sprawdz czy jest ten plus przy kreceniu no i czy są 2 minusy z kompa na cewkę.
Przylutuj tą cewkę zaznaczoną na foto,jest duże prawdopodobieństwo że odpali. Pozdr.
znalazłem brak masy sterującej przekażnik pobudzający moduł silnika. zamykam temat
Roznily sie tylko wygladem czy parametrami?
Diagnozować tosterem. Albo żelazkiem. A tak na poważnie skoro masz byka obwodu wtryskiwacza to po co cewkę wymieniasz?
Regenerowałem cewkę w Clio 2. Było tam 120 zw. DNE - średnicy nie pamiętam, mierzyłem razem z emalią za pomocą śruby mikrometrycznej. Nie eksperymentowałem z mniejszą ilością zwoi, ale po wlutowaniu regenerowanej cewki immo ruszyło. http://obrazki.elektroda.pl/7050629900_1...
Cewka, kable, świece, komputer ? Który rok Clio ?
Tylko łożysko tył było wymieniane tylko rezystancję i prąd wszędzie są poprawne z tego co już wyczytałem przewody puszczają prąd ale ni dochodzi do Bsi obawiam się że może być problem tam ale załatwię cewkę na podmiankę i zobaczę
Masz uszkodzony kluczyk a dokładnie transponder immo. W tym kluczyku jest rozwiązany elektronicznie (scalak i cewka). Wedle objawów kluczyk powinien dać się naprawić a sam kluczyk powinien spokojnie dorobić dobry kluczykarz za rozsądną cenę.
Jutro się upewnie rano, czy jak wyjme pastylke z kluczyka,to zapali. Jestem przekonany,że bez pastylki nie zapali i tylko ona w Clio II odpowiada za komunikację kluczyka z pętla immo. Moim zdaniem cewka w pilocie odpowiada tylko za centralny, ale jutro się upewnie. Tak czy inaczej jestem przekonany,że bez pastylki nie zapali i cewka nie ma nic wspólnego...
W D4F była akurat cewka z przewodami.
Tu masz na zdjęciu [url=]https://nocar.pl/cewka-zapl-magnet...
podczas kręcenia gasną wszystkie kontrolki tylko stop się pali ta z symbolem silnika check gaśnie razem z poduszką i serw też po chwili, nie jestem pewien co do kontrolki oleju czy jak się kręci to w sumie jest ciśnienie więc też powinna zgasnąć muszę sprawdzić, a czy można znaleść gdzieś objaśnienia tych kombinacji zapalających się kontrolek w reno,...
Witam Może ktoś wie jak wywalic fabryczne immo z renault clio 2000r.
witam! moj kolejny problem z renia to chyba immobilise.Po przekreceniu kluczyka ikonka os stopu albo cala swieci sie na czerowno albo bardzo szybko miga-czy to oznacza ten sam problem?Nie wazne czy zmienie na drugi kluczyk jak juz jeden,,nie zadziala,, to wymiana na drugi nie przynosi skutkow.Gorsz sytuacja jest wtedy gdy ikonka STOP cala swieci sie...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38... To i inne posty
A patrzyłeś na świece , cewkę jaką masz iskrę ?
Problem polega na nagłej utracie mocy, najczęściej na 1 i 2gim biegu ale nie ma reguły, to samo zdarza się na 3cim i wyżej ale rzadziej. To by mogło wskazywać na niedobór paliwa lub ubogą mieszankę. Wróć do podpowiedzi znajomego i sprawdź wszelkie układy podciśnieniowe w tym też odpowietrzanie zbiornika paliwa.
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
Aparat jest dobry na 100 %(nowy). Mogła paść cewka ?
Zrób odczyt kodów usterek. Pozdrawiam
Czyli jak teraz nic nie pomoże wymiana świec to zostaje już znowu zakup nowej cewki? W razie konieczności kupować jakiś tańszy zamiennik czy renomowana firmę typu ngk, Valeo.? Kup oryginał. Do mojego auta (clio 2), oryginalna cewka była tańsza niż markowe zamienniki. Świece oryginalne kosztują też pewnie tyle co zamiennik, sam sprawdź.
Prawdopodobnie jest tak: za nieregularne odpalanie silnika odpowiedzialny jest czujnik położenia wału. O co chodzi - radzę zajrzeć w Google grafika, wpisując >>czujnik położenia wału<<. Odpowiada on za kolejność odpalenia konkretnego cylindra oraz podanie paliwa na listwę wtrysku. Czujnik, to cewka i magnes. Cewka może często mieć przerwę,...
Podaj jaki masz silnik może to być cewka
Witam Tak się stało że w moim clio miałem włożoną cewkę do forda... auto troszkę przerywało wiec kupiłem oryginalna cewkę ale nie zwróciłem uwagi na wtyk... w tej od forda miałem okrągły a tutaj prostokątny. Widać jednak że już było to przerabiane... Tzn że był prostokątny a ktoś dał okrągły. Mam wtyk ale nie wiem jak podłączyć przewody. RENAULT CLIO...
Witam, ciężko powiedzieć co się spaliło bez dostępu do auta. Kontrolki, rozrusznik, zasilanie na cewkę wszystko jest? Tam jest jedna cewka, czy 4?
Jednak wtryski,na bank.Pożniej uszkadza się cewka.
to najprawdopodobniej immo ma winę (cewka)
U mnie w Twingo z tym samym silnikiem winna była cewka wysokiego napięcia , założyłem Magnett Marelli i pomogło.
Witam. Renault Clio 3 często po odpaleniu zapala się kontrolka spirala, auto traci moc. Wymieniona cewka, przewody, świece, problem powraca coraz częściej. Nikt nie może tego ogarnąć. Gość twierdzi, że wypada zapłon, tylko dlaczego i co może być przyczyną? Silnik 1,2 benzyna.
Testerem cewek.
po przekręceniu stacyjki nie włącza przekaźników pod maska Przekaźniki dostają sygnał "sterujący" na cewkę? Sprawdziłeś połączenia z masą?
sprawdź cewkę przy zbiorniku, miałem to samo w clio i gazownik mi powiedział że jak cewka dostanie trochę wody to zaraz puchnie i nie daje gazu...
Witam Układ zapłonowy Renault CLIO 1.1 "CLEON" 1-rozdzielacz 2-uchwyt mocujący 3-cewka 4-przewód zapłonowy 5-świeca zapłonowa Pozdrawiam
Szkoda skoro nie jesteś znawcą tematu to lepiej oddaj auto mechanikowi który dokonał owej wymiany paska rozrządu i niech poprawia skoro ma to związek o ile ma . A jeśli chodzi o wn to cewka ,kable świece
Cabasse ma większą cewkę wizualnie
Praktycznie we wszystkich tych przypadkach problem to odlutowana lub pęknięta cewka transpondera na płytce pilota, ściśnięcie główki klucza powoduje kontakt cewki z elektroniką i rozbrojenie blokady
sprawdz cewkę WN
Witam. Czy jest jakiś sposób, żeby połączyć obrotomierz w Clio I po swapie na silnik z Laguny I? W Clio do obrotomierza idzie kabel z cewki, a w Lagunie z komputera choć silnik też ma cewkę jak w Clio? Macie jakieś pomysły? Dzięki z góry.:)
Mam ten sam problem ja mam na benzynę, wymieniłem czujnik wału i cewkę zapłonową i świece, nic nie pomaga rozwiązałeś problem ?
To wymień cewkę i problemie
W clio 2 99r zepsuł mi się immo. Z kluczyka wylutowano cewke od immo i włożoo transponder osobno poza płytkę. Auto odpala ale teraz nie działa centralny zamek z pilota. Na guzik w aucie działa. Czy wylutowana cewka zamykala w jakiś sposób obwód? Zauważyłem że dioda z kluczyka już nie druga przy wciskaniu jak kiedyś. Może wystarczy zmostkowac piny po...
Witam. Czy ma ktoś schemat elektryczny : stacyjka, blokada kierownicy do UCH. Mam błąd stały: kod zabezpieczenia między UCH a elektrycznym układem wspomagania DF048. Ciągle swieci sie immo. Nie podaje napięcia na cewkę przekaznika rozrusznika.
Nie chcę straszyć, ale niedawno walczyłem z identycznymi objawami w tym silniku. Niestety głowica poszła w górę bo jeden zawór był przypalony, niedopilnowane luzy. Auto bez instalacji gazowej. Też na początku byłem prawie że pewien że to cewka.
Ale zauważyłem brak reakcji na odłączenie silniczka krokowego. Powinny obroty wzrosnąć u tutaj nic A jakim cudem mają wzrosnąć skoro odłączyłeś zasilanie? Co niby miałoby uchylić przepustnicę? Dodano po 1 Powinny obroty wzrosnąć u tutaj nic Jak już to opaść jeżeliby była wcześniej uchylona. Dodano po 4 Tam są cewki na świecach czy cewka przykręcana...
Świece nie bo wymieniłem i tylko minimalna poprawa jest. Obejrzyj cewkę zapłonową od spodu:D
Jest to pierścień wokół stacyjki, zobaczysz jak rozbierzesz obudowę kolumny kierownicy. Przymocowany na zatrzaski, odpinany kosteczką. Szukaj jako cewka immo.
Mam podobny problem wymienione świece, wykluczona cewka i przewody może ktoś pomoże. Dodam że słychać otwieranie elektrozaworu par paliwa na zimnym silniku.
z tym bakiem to przesada , ale filtr paliwa to i owszem należy wymienić po ok 100KKm Sprawdź czy podpięty na kablach od innego auta podpala normalnie - odpadnie problem z aku. Jeżeli to nie pomoże tak jak pisał poprzednik sprawdz na diagnostyce może być wiele przyczyn od pompy paliwa , wtryski świeczki cewka czujnik położenia wałka itd...
To mówił mechanik nr 1 i wymienił mi świece, kable, cewkę, zawory. Nic nie pomogło.
Może to cewka, warto podmienić i zobaczyć czy odpali .
Usterką była pompa paliwa. potem sam załatwiłeś resztę. Do sprawdzenia cewka i wysterowanie cewki. Moim zdaniem cewka trup.
Autko zrobione. Wymieniona cewka, przewody WN, świece. Problem zniknął. Dziękuję za zainteresowanie. Temat do zamknięcia.
dzieki za zainteresowanie diagnoza clio: robie urzadzeniem zwanym uniscan (opisanym na jednym z watkow forum) mysle ze auta z roku 2003 na tym nie pojda.... co do szczelnosci ukladu...zabieram sie za rozebranie gaznika (w cudzyslowiu) az do kolektora ssaccego i jego laczenia z glowica....gumowe wezyki wchodzace w kolektor ssacy sa ok tzn wypinalem je...
Czy ktoś już znalazł zloty środek na wyzej wymienione objawy ? Wymienil kable świece i cewkę. Było dobrze przez tydzień problem powrócił. Pomocy
Pętla jest najmniej awaryjnym elementem w autach , no chyba że grzebierz w niej śrubokrętem. Zupełnie się z Kolegą nie zgadzam, tam jest pętla z elektroniką, bardzo lubi sprawiać problemy. Zgodzę się, że sama cewka, jest praktycznie wieczna, natomiast już połączenie cewki z elektroniką pętli potrafi ulec uszkodzeniu.
sprawdz czy nie jest wypalona kturaś cewka to choroba rehówek
świece były wymieniane a cewka podmieniana z kablami (kable na stałe)
Witam jak będzie z podłączeniem brązowego kable w silniku k4J 1.4 16v renault clio??? każdy cylinder ma jedna cewkę w sumie jest ich 4 sztuki... do każdej cewki biegną dwa kable... czy będzie dobrze jeśli brązowy kabel od staga zostanie podłączony do któregoś kabla??? Jeśli tak to ma ktoś jakieś wskazówki jak sprawdzić który to kabel??
Napięcie na cewce sprawdź, i samą cewkę też przy okazji trzeba by sprawdzić
Dziękuję za szybką odpowiedż. A może ktoś wie skąd wziąć lub czym zastąpić cewkę immobilajzera w kluczyku. Pozdrawiam
To nie UCH tylko USM,raczej nie ma nic wspòlnego z paleniem cewek,podaje zasilanie a masę cewka bierze z silnika.Kup Valeo i zamontuj,będzie ok.
Dzień dobry. Posiadam Clio III 1.2 16V 75km z 2007 roku. Skusiły mnie pozytywne opinie na temat tego auta oraz podobno niezawodny silnik. Konstrukcja D4F jest stara, więc może ktoś tutaj będzie potrafił mi odpowiedzieć. Od samego początku kiedy go kupiłem byłem niemiło zaskoczony wysokim spalaniem. Po samym mieście potrafi spalić nawet do 10l/100km....
Wspomaganie raczej nie ma nic wspólnego że nie odpala, a cewka przy stacyjce podpięta, transponder nieodebrany, wypinałeś przecież. Co do samego wspomagania to trzeba kalibracji układu , czujnika skrętu.
Winowajcą całego zamieszania okazał się zawór EGR, a w zasadzie jego cewka. Doraźną poprawę zapewniło odłączenie jego kostki i późniejsza wymiana zaworu EGR. Dziękuję za pomysły i dyskusję.
Jakiś rok temu w tym czasie zrobiłem 8tyskm, myślałem ze może któraś cewka wariuje, ale podejrzewam ze by nie dawała iskry w każdym zakresie obrotów
Nie zmam się ale wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić przewody dochodzące do przepustnicy u mnie kabelek dochodzący do cewki był uszkodzony w kostce i co jakiś czas wywalało błąd cewki zapłonowej po wymianie cewki to samo a to przewód może jeszcze sprubuj wlać płyn do baku czyszczący wtryskiwacze ale wlej calą buteleczkę na pół baku może coś je zatkało...
po przekręceniu kluczyka słychać jak załącza się pompa , następnie po przełączeniu w pozycję rozruch powinien kręcić rozrusznik a on nie kręci, kolega zmierzył czy na cewkę przychodzi zasilanie jest ok.11,9V ,a akumulator ma12,4 V
Na płytce kluczyka jest taka słynna cewka,pękła albo jej luty puściły,w pierwszym przypadku wymienić,w drugim poprawić luty.
Dzień dobry. Potrzebuje się doradzić w kwestii sprawności sond lambda w moim aucie. Tak wyglądają wykresy na jałowych obrotach. Sonda przed katalizatorem: https://obrazki.elektroda.pl/6082005000_... Sonda za katalizatorem: https://obrazki.elektroda.pl/4104672400_... Kody błędów: https://obrazki.elektroda.pl/7674534000_...
Masz na sto procent uszkodzoną pompę paliwa i prawdopodobnie zapchany filtr od gazu, możliwe, że cewka WN jest przegrzana. Pozdrawiam.
Sterowanie wtryskiwaczami i impulsy na cewkę,które piny i schemacik dobrze z kolorami
Sprawdzić czujnik temp. zewn prawe lusterko jak temp. na minusie wymień czujnik sprawdz błędy w ECU silnika , cewka sprzęgła klimy lub zatarte sprzęgło podać + 12V na cewke
doszedłem do tego ze nie ma masy ( sterowania) na przekażniku. Podłącze obcą masę i cewka zwiera.nowy czujnik robie ciśnienie ok 8 atm. silnik przyspiesza ale sprzęgło nie włącza
Pewnie cewka w kluczyku czasami nie styka i nie rozpoznaje wtedy klucza Daj kluczyk elektronikowi żeby poprawił luty na płytce i obserwuj zachowanie auta po naprawie.
Albo silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa albo gubi zapłony pod obciążeniem albo brakuje mu powietrza. to nie czujnik tylko kondensator który jest przykręcany do pokrywy zaworów taki czarny idzie do niego jeden przewód. Możesz również sprawdzić masę na silnik tak jak w tym temacie. kiedyś w clio miałem podobny przypadek z taki samy silnikiem,...
http://obrazki.elektroda.pl/4936318400_1... oto przykładowe zdjęcie mojej cewki. Cały pic polega na tym, że jeszcze nie posiadam wtyczki do niej. Obecnie mam odzielne cewki na każdy cylinder, tzw fajki http://obrazki.elektroda.pl/3629358500_1... ale z nich rezygnuję i muszę przejść na kable, stąd potrzebuję jakiś schemat...
Samochód nie odpala tzn. rozrusznik nie kręci, nie słychać żeby cewka elektromagnesu łapała. Zupełna cisza. Na razie nie mogę położyć się pod autem i pomierzyć czy mam napięcie na stykach cewki po przekręceniu kluczyka (przed domem gigantyczne błoto). Niepokojący jest fakt, że nie odpala tylko ciepły. Zazwyczaj po dobrym wystygnięciu da się uruchomić...
Cewkę możesz sprawdzić mierząc opór i porównując z prawidłowym? lub podmieniając ją na sprawną.
Spalanie stukowe a wypadanie zapłonów to co innego. Sprawdź instalację pomiędzy sterownikiem a czujnikiem. Cewkę zostaw w spokoju. Gdyby była uszkodzona to by silnik nie pracował poprawnie.
Witam Mam problem z Clio III 2007 rok 1.2 16V Nie odpala zimny, jak uda sie odpalić chodzi na trzy cylindry, jeśli uda sie go przegazować po rozgrzaniu odpala na dotyk. Zimny gaśnie. Problem powtarza się dość często. Wymieniłem : przewody wysokiego napięcia, zawory ustawione, nowe świece, cewka zapłonowa, czujnik temperatury silnika, przepustnica sprawna,...
wydaje mi sie a raczaj jestem przekonany że jest to radiówka na płytce jest jeden scalak i cewka i napewno nie ma żadnej diody nadawczej
Pada cewka w kluczyku auto nie kręci i nie pali zmierz cewkę Dodano po 9 Te klucze są felerne,bardzo czułe na upadki lub wstrząsy
Reno Clio II roczni 2002 - sterownik DELPHI, sterownik nie zasila przekaźnika "Engine control relay" (brak masy na drugim końcu cewki przekaźnika), który to podaje na sterownik zasilanie +12V. Po rozebraniu uszkodzony tranzystor w wersji smd o symbolach PH28 niżej 127GT - czy ktoś wie co to za tranzystor ??? Dodam, że na cewkę przekaźnika przychodzi...
Sprawdź czy masz oba sygnały. Sterownik: pin 33 masa pin 1 sterowanie 1/2 cewki pin 32 sterowanie 1/2 cewki
Auto jest po lifcie. Cewka jak wspomniałem wcześniej jest przy stacyjce. Kluczyk jest radiowy z transponderem. W trakcie poszukiwań informacji natknąłem się na informacje związane z immo w megane i clio. Wszędzie pojawia się informacja, że napięcie dochodzące na pętlę/cewkę wokół stacyjki to 12V na pinie nr 3. Zamierzam wymontować UCH i sprawdzę napięcie...
Jak odkręcisz cewkę od modułu, to widać 2 połączenia, ale na co Ci to ?
Dzięki za informację. Mam taki problem z immo że w kluczyku cewka dostała przerwę i przestał odpalać, kupiłem drugi kluczyk ale podobny nie taki sam, mój ma baterie osobno a ten który kupiłem ma mniejszą baterię zamontowaną na płytce. Cewka transondera w moim była gabarytowo większa, zamontowałem cewkę z pilot który nabyłem od clio, ma 37Ω, niestety...
Dzięki dzisiaj popróbuję. Tylko jak podam na pin 8 i 9 napięcie 12V to gdzie podłączę masę. Cewka potrzebuje też masy. Chyba, że masa jest z obudowy przekaźnika?
Dzieki bardzo o tym jeszcze nie słyszałem. A jaka mam pewność że to pomoże bo jednak 150 zl nie chodzi piechotą juz i tak utopiłem na cewkę 200 która nic nie dała, czy może być jeszcze jakieś rozwiązanie tego problemu ?
takie objawy może dawać uszkodzona cewka, jak jest zimna to Ok, jak złapie temperaturę to przebija, trzeba pożyczyć i podstawić.
Następnie wymieniono cewka i przewody = bez zmian. Wymieniono przepustnicę i dalej bez zmian.. No mechaniki widzę zę robią metodą podmianki aż się uda. A nie prościej było sprawdzić w parametrach położenie przepustnicy i pedału gazu? Co ma cewka i przewody do mocy,przy jakimkolwiek braku wypadania zapłonów? Może warto by było lepiej sprawdzić ciśnienie...
Poradziłeś sobie z autkiem? miałem takie CLIO, olej wyciekał z nieszczelnej miski, sprawdź świece, kable w/n cewkę zapłonowa może być gdzieś problem na zapłonie. Gumowe rękawice, izolowane kombinerki i przy zapalonym silniku, odłączaj po kolei po jednym przewodzie w/n, wiem że może kopnąć ale w taki sposób doszedłem do faktu iż mojej clio padł całkowicie...
cewka cewka zapłonowa schemat cewka tesli cewka tesli cewka tesli
głowica próżniowy protect radio kenwood lodówka bosch rozszczelnienie
odpowietrzenie solaru mikrokomputer cobra1
Demontaż układu scalonego z płytki dwustronnej - techniki i narzędzia MAN TGX 480 2013 - Kod błędu 5018: Problemy z AdBlue