W sagemie może wystąpić opisana przez Pawła sytuacja. W MM jest na 18 pinie masa.
Popraw masy Podmień włącznik świateł.
Sprawdź instalacje. Może zaśniedziałe styli lub słaba masa?
Ten temat to jakieś jaja czy co. Nowy aku, nowy rozrusznik i stacyjka, zwieranie itd. Masz urwaną plecionkę (masę) między karoserią a skrzynią biegów.
Końcówka mocy w sterowniku, ten element elektroniczny który załącza masę na sondę.
Wina jest tego, że samochód nie ma pełnego/właściwego zasilania. Jak będziesz miała mniej szczęścia, to zaraz napiszesz post " Auto kręci ale nie odpala. Nie gaśnie kontrolka immobilizera. Popraw jeszcze raz wszystkie połączenia przy akumulatorze i masy po stronie nadwozia.
Napisałem już z 5 razy sprawdzisz w końcu tą masę w lampach czy dalej będziesz tylko zadawał pytania?
Popraw masę
czyli temat zamknięty podsumowanie: brak masy :)
Z naklejki jest to magneti marelli... sfr200... ale wewnątrz to na 100% sagem/safir (numer seryjny :D ) Czyli wg schematu pin7 ecu ma być zwierany przez czujnik do masy.
Na skrzyni masz nadajnik , kontrola zasilania , masy, sygnału da Tobie odpowiedz
Zółty i żółto czarny do masy.
Właśnie w Renault Clio II phase II słaba masa tylnych lamp włączała wycieraczkę.
Masa pod maską do karoserii.
A sprawdziłeś czy do sterownika dochodzą poprawne zasilania i masy?
Te trzy kable to plus masa i podświetlenie+
Masa sprawdź.
Fakt na pinie 66 powinno być +12V po przekręceniu stacyjki, ta linia jest poprzez bezpiecznik i przekaźnik i dopiero trafia na pin 66. +12V powinien być także na pin30 i pin29, a masy na pin3,28,33,67.
Fakt, są całe zardzewiałe wewnątrz i na zewnątrz, ale przestały działać w trakcie trąbienia. Podłączyłem klakson Boscha 12v w miejsce tych dwóch śmiesznych plastikowometalowych i też nie zadziałał. Dopiero dodatkowa masa rozwiązała problem.
Nie słuchaj głupot z tą masą.
Sprawdź dokładnie styk masy. Pamiętam jak dziś jak mi takie clio 1,2 dało popalić po wymianie skrzyni :) A było to już parę latek temu.
Słaby kontakt z masą przykręconą do nadwozia lub bezpiecznik zaśniedziały.
Dostałeś już odpowiedź, do sprawdzenia zasilania i masy, dodatkowo zobacz, czy nie rozładowałeś akumulatora, to może być przyczyną usterki. Wystarczy spróbować odpalić na kable! Dodano po 1 E, popatrzyłem na filmik, masz jednak do sprawdzenia zasilania i masy.
Zacząłbym od masy alarmu.
Po pierwsze akumulator żyje? Po drugie przewody od aku dobrze połączone? Masa na karoserie na silnik? Po trzecie jakie bezpieczniki sprawdziłeś? Tylko te w aucie czy pod maską też? Jeśli był wymieniany kolektor ssący podejrzewam że albo ktoś nie dokręcił śruby na przewodzie + na rozruszniku (dojście do jednej śruby mocującej kolektor wymaga odkręcenia...
zaczni od sprawdzenia masy przy silniku moze ja poprostu ''gubic'' zwroc uwage czy gdzies przy podlaczeniu masy do karoseri nie wdala sie korozja .
Popraw masy w lampach.
Masa do poprawy
a masa na silnik ?
Coraz bardziej cieszę się, że jestem szczęśliwym nieposiadaczem ST6000 Jaki wpływ mogą mieć popalone dogrzewacze albo ich przekaźnik na spadki mocy, to za chiny nie wiem GND= Ground= ziemia = masa
A to że pedał nie reaguje też mogą mieć masy winę ?
UCH-N3 3 plugs z Clio 2. Głównie zasilania i masy. Dziękuję!
Kabel od czujnika ręcznego lubi przetrzeć się o wspornik dźwigni, zwiera do masy i włącza kontrolkę.
po przekręceniu stacyjki nie włącza przekaźników pod maska Przekaźniki dostają sygnał "sterujący" na cewkę? Sprawdziłeś połączenia z masą?
Sterowanie naprzemienne masą na jednym różowym przewodzie - pin.36 w 40-pinowym, czarnym złączu.
sprzet ma grac w starym renault clio
Pykający przekaźnik w bsi może być spowodowany brakiem masy na sterowniku silnika. Miałem taki przypadek ostatnio w Clio masa załatwiła sprawę.
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
witam brak masy na lampie
Został Ci jeszcze do sprawdzenia przekaznik który mimo że kliknie może nie włączać danego obwodu. Ostatnio miałem do sprawdzenia przekaźniki od znajomego które niby działały bo klikały ale po rozebraniu okazało się że odpadły styki od blaszek. Sprawdź jeszcze napięcie na żarówce przykładając miernik do przewodu i do masy pojazdu może w lampie lub w...
Chodzi mi o to czy na obudowie sondy ma być masa sygnału czy masa grzałki? Pozdrawiam Robert
Plus po zapłonie, sterowanie masą z ECU
Sprawdź kontrolką 21W czy do rozrzusznika na elektromagnes dochodzi prąd. Dobrze oblukaj masy główne czy nie są pognite szczególnie te pod skrzynką w komorze silnika ,masa silnika.
Posprawdzaj bezpieczniki i masy bo widać że w tylnej lampie masy brak Zgadza się jedna z tylnych lamp zawsze miała jakiś problem z masą - przy włączonym kierunkowskazie lekko migało również światło pozycyjne. p.s. zachodzę w głowę po czy wiedziałeś, że jest problem z tylnym światłem (masą) ?
drugi na masę Nie, drugi na +, masę kluczuje ECU.
Witam. Po bezpiecznikach sprawdź zasilanie radia i masę przy kostce zasilającej
Nie powinno tylko plus zwarłeś do masy.
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Cztery przewody. Dwa sygnałowe dwa do grzałki. Biały grzałka, czarny sygnał, szary masa.
To sprawdz zasilanie sterownika i masy:)
Witam, W moim clio II z 2003r. szyba od pasażera nie otwiera się od strony kierowcy i pasażera. Pomierzyłem napięcia, na wtyczce od silnika nie pojawia się napięcie, nie ma masy. Przełącznik rozebrałem, przeczyściłem. Gdzie dalej szukać usterki? Pozdrawiam,
Sprawdź masy na silniku i na samochodzie.
Masy sprawdzone? Pewnie motor był wyciągany.....
Stary , albo nie trafiony schemat sterownika / inny schemat / albo nie umiesz czytać schematów. Przecież na pinie 1 w/w schematu masz też masę , co za problem zmierzyć potencjał na niej a czujnikami?
Podłącz szybę pasażera tak samo jak kierowcy tylko pomarańczowy przewód od szyby nr2 podłącz do stałej masy
Skoro sprawny czujnik zawyża to pewnie z masą coś nie tak.
Panowie potrzebna pinologia ecu silnika . Szczególnie chodzi mi o zasilania i masy . Napięcie w parametrach silnika 8 volt . Akumulator sprawny i pod prostownikiem . Błędy df157-napięcie akumulatora , df022- moduł elektroniczny . Clio 1.2 16v . Znalazłem na forum ale opis tylko 1 wtyczki .
Sprawdź zasilanie i masy sterownika
Tak. Masa bitumiczna to tak jak smoła.guma
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
Nie Sprawdź pompkę i masę na wycieraczkę
Może być tak, że przez kiepską masę on podczas kręcenia się zablokował? Bez tej dodatkowej masy, która mu dałem nie zakręci.
Czyść masy i kabel na rozrusznik
miałem przypadek taki w clio masy dobre rozrusznik dobry posprawdzane było nie chciałem tracic czasu i zawołałem elektryka ,posprawdzał instalacje i wyczyscił jakis przekaznik pod maska gdzies kolło akumulatora ale to było "clio"
W tym temacie masz rozrysowaną wtyczkę sterownika [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Połączenia masy są kluczowe dla jego działania, dlatego nie można ich lekceważyć, sprawdź żarówką czy jest pewna masa oraz zasilanie sterownika
Plus po zapłonie(ten sam co na wtryski) i masa z ECM
Sprawdzić ciągłość przewodów do wtryskiwacza (jeden to plus po kluczyku jak dla pozostałych wtryskiwaczy, drugi to impuls masy generowany przez sterownik silnika) jeżeli kabelki ok to sterownik do wymiany lub naprawy.
Ja bym sprawdził połączenia mas między silnikiem a karoserią
Ale masy może nie być ...
Na pompie jest masę elementów. Który to.
Numer z dodatkową masą nie pomógł. Dalej to samo.
Masz masę uszczelniająca. Żaden silikon bo jest korozyjny.
3 pin wygląda na wypalony, brak masy?
znalazłem brak masy sterującej przekażnik pobudzający moduł silnika. zamykam temat
Popraw masę
Trzeba usunąć starą stwardniałą masę i zastosować szczeliwo, na przykład Wurth K+D albo Sika 710.
Z cilo zawsze były problemy z masą w tylnych lampach. Jeśli nie miał modułów haka to stawiam właśnie na masę.
Tak sterownik podaję mu masę plusa i sygnał
Jesli przewód do czujnika podłączysz do masy przez jakiś oprnik ok 10ohm i wskaźnik pokarze maksymalne ciśnienie to znaczy że czujnik w silniku padł.
Brak masy. W tylnej lampie. .
proponuję sprawdzić czy tylna klapa ma "masę" pozdr.
Sprawdzałeś masę? Z powodu braku masy często takie akcje się dzieją... Szukaj gdzieś przy wskaźniku, ewentualnie podciągnij osobny kabelek z masą.
auto odpala na samostarcie, zasilanie na wtryski idzie po podaniu masy na przekaźnik, sprawdzę później czy jest masa na nich z komputera
Sadzac logicznie czarny do czarnego- ewentualnie do masy czyli "-"
Ja bym tak odrazu nie stawiał na komputer a brak komunikacji ze sterownikiem może być z różnych przyczyn. Wypadało by najpierw sprawdzić przewód zasilający elektomagnes czy on dostaje napięcie czy nie, bo miałem taki przypadek właśnie w clio i tez różne teorie były a winny okazał się Rozrusznik. Jest też przekaźnik rozrusznika jeśli by nie było napięcia...
Próbówka świeci choć słabiej (zwarcie) To nie jest zwarcie, obwód zamyka się przez różne elementy sterownika i probówka świeci. Jak dotkniesz probówką do kabla zasilania żarówki który nie jest pod napięciem to też probówka zaświeci sygnalizując obecność masy bo przejście do masy zamyka włókno żarówki, tu jest podobnie
Zagubiona masa - przewód z klemą "-" utracił poczucie wspólnoty z karoserią pojazdu.
Kable w kostce z lewej strony to sterowanie centralem. Czerwony +12V Czarny Masa Fiolety z tego co pamiętam odcięcie zapłonu To wystarczy by stwierdzić co z resztą. Podłącz zasilanie, włącz alarm rusz czujnikami znajdziesz na którym kablu jest wyjście na syrene. Ten sam motyw z wyjściem na kierunkowskazy. Możesz też uzbroić alarm i przez jakis opornik...
A zostało coś sprawdzone? Czego brakuje przy opornicy? Zasilania, masy?
Masy poprawione, co to takiego uch?
Sterownik i licznik uszkodzony z tego co piszesz.
Posprawdzać zasilana i masy alternatora i sprawdzić go na stole a napewno się wyjaśni przyczyna. Dodano po 3 Posprawdzać masy i zasilania alternatora w aucie a alternator sprawdzić na stole i napewno się wszystko wyjaśni.
a co z czerwoną kropką na liczniku? świeci/miga/szybko miga/nie świeci/? sprawdz tez masę. miałem takie clio i takie same objawy. okazało się że masa która jest od aku poprostu zgniła. oraz nie łaczyła wiązka pod schowkiem.
Bo nie ma masy w tylnej lampie
Sprawdź kontakt z masą przy samej lampie.
Sprawdz wiazke z przodu auta,musi przywierać do masy.
Wymieniłem manetkę kierunkowskazu ale niestety problem nadal się nie rozwiązał. Co ciekawe usterka ustępuje po dłuższym użytkowaniu auta. Wnioskuje że problemem jest wilgoć, która "wysycha" po dłuższym działaniu silnika. A może problemem jest brak masy? Tylko gdzie jej szukać?
Brak masy, sprawdź.
Przekaźnik może powodować zwarcie i palenie bezpiecznika. Do niego dochodzi masa i plus.
gwałtownie drgac i nie kręci np brak masy
tester kabli sieciowych schemat smart crystaldiskinfo zasilanie phantom komputer
ue46es podświetlenie termet minimax
Radio UNITRA Dorota - Odbiór UKF i modyfikacje YDT190R-4 Main Board for Arçelik & Beko LCD TVs: Faults, Revisions, and Repair Tips