Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Przekaźnik sterowania który przełącza zasilanie do układu paliwa dopóki otrzymuje on impulsy z systemu zapłonu lub rozrusznika.P
Witam forumowiczów W mojej kolejnej Cordobie (1.6 2000r.) mam problem z elektrycznym centralnym zamkiem. W drzwiach są siłowniki (podłączone) jednak przy zamykaniu kluczykiem zamykają się tylko drzwi kierowcy, a wciskając przyciski w kluczyku (jest zapalana tylko dioda w nim mówiąca że wysyła sygnał) brak reakcji zamków. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie....
Witam Jeżeli przekaźnik zwykły (tradycyjny 4-ro pinowy),to sterowany będzie z komputera najprawdopobnie (-),sprawdź jakie napięcie dochodzi na sterowanie (cewkę przekaźnika) wpo włączeniu zapłonu lub kręcenia rozrusznikiem.
najprostszy sposób na sprawdzenie czy to świece są walnięte czy przekaźnik tudzież bezpiecznik jest przekręcenie zapłonu przy zapalonym świetle wewnątrz pojazdu. Jeśli światełko w samochodzie nie przygasa to znaczy że przekaźnik lub bezpiecznik, jeśli przygasa tylko nieznacznie to znaczy że któraś ze świec jest walnięta (metoda organoleptyczna na tzw...
Silnik 1.6 mono rok 1995 Na gaśnięcie tego autka składa się wiele rzeczy.Ja sprawdziłem Aparat 3 szt. ,moduł, halla, świece, przewody,pompę paliwa jej przekaźnik , stacyjkę miałem odpiętą i na krótko a nawet był inny sterownik. Autko super odpala ,pracuje normalnie . W czasie jazdy potrafi nieregularnie zgasnąć. !!! no i tu mały myk po zgaśnieciu jest...
Prawdopodobnie masz dokładany immo.Może on odcinać rozrusznik pompę paliwa i zapłon . Były dwu- były i trzy obwodowe.Trzeba odszukać centralkę i po kablach dojść ,który przekażnik odpowiada za zapłon.
Tak jak napisał norbert.s. wybór jest duży. Możesz zadać zwykły przekaźnik (koszt z wiązką ok 10zł), może być blokada sensorowa jak Terminator czy Multiblok (30zł), elektrozawór (50zł)antyporwaniówki z identyfikatorem (100-300zł), immobilisery (200-400zł), blokady rozproszone (ceny nie znam, myślę że ok. 200zł). Niestety nie napisałeś, jakie to autko...
1. Sprawdź bezpieczniki 2. poszukaj przekaźnika od immobilizera i zewrzyj jego styki. Tak powinieneś go "obejść"
Witam jestem posiadaczem seata cordoby 1.9TDI 110km. Wczoraj wyjąłem komputer,sterownik z podszybia Po włożeniu go ponownie, chcialem odpalić auto. Po włączeniu zapłonu usłyszałem Tykające Przekaźniki, a wskaźnik obrotów wchodzi na 1.5tyś. Obrotów. Samochód nie kręci nie odpala.
On jest tylko przez chwilę po włączeniu zapłonu i później pojawia się jak kręcisz rozrusznikiem. Z tego co pamiętam to jest podawany z przekaźnika pompy paliwa i idzie też na grzałkę sondy.
Masz rację. Ze stacyjki wychodzi styk X który zasila włącznik świateł oraz przekaźnik styku X. Czyli światła mijania/drogowe zasilane są prosto ze stacyjki a z przekaźnika: wycieraczki, nadmuch kabiny, ogrzewana tylna szyba, podgrzewane spryskiwacze, światła przeciwmgłowe, spryskiwacz szyb. Skoro autorowi przestają działać światła, wycieraczki i nadmuch...
Moim zdaniem najlepiej założyć kilka takich patentów. W moim byłym samochodzie (sprzedałem, a w obecnym będę się bawić tym w lutym) miałem zrobione tak: 1. Alarm 2. "Immobiliser" z alarmu odcinał obwód zapłonu (przecięte przewody we wiązce i rozdzielone na dwa obwody tak aby nie szły blisko siebie. Immobiliser działał zawsze po rozbrojeniu alarmu oraz...
Witam. Mam problem z gasnącym silnikiem. Auto to Cordoba 1.9tdi 90km z 1998r. Kiedyś w czasie jazdy auto zaczęło mi gasnąć, ale dojechałem do domu. Na odcinku około 3km zgasło mi 10razy. Poczytałem,że mogą to być zimne luty na przekaźniku pompy paliwowej chyba 109. Wyjąłem przekaźnik, poprawiłem wszystkie luty i było OK. Dodam, że po przekręceniu kluczyka...
bezpieczniki sprawdzałem są ok. Zimne luty na liczniku "docieplone" - bez zmian. Zrobiłem również dodatkowe uziemienie do panela z bezpiecznikami i przekaźnikami. zaowocowało to mniejszym napięciem na "-" przekaźnika obrotów, czyli w dalszym ciągu mam tam napięcie rzędu 0.02 lub 0,01 vol. Jeszcze jedną dziwną rzecz zaobserwowałem. gdy zapalam gdzieś...
Pisałem już przecież - albo giną impulsy zapłonu, albo zasilanie sterownika. Zresztą sam sterownik tez może być uszkodzony, chociaż raczej się to nie zdarzało. Wymień może jeszcze koło zapasowe i tłumik - jak masz za dużo pieniędzy i lubisz bez sensu je wydawać. Kostka stacyjki -> przekaźnik bodaj 3 od lewej w dolnym rzędzie, kostki łączeniowe aparatu...
Piny 1 i 27 to masa a 2 i 28 to plus po zapłonie 11-14V, i według schematu zasilanie brane jest z linii 30(czyli aku ,a sterowane przez przekaźnik,na schemacie nie widzę tam bezpiecznika,z tym ze to schemat od cordoby z tym samym ecu i świecami żarowymi)reasumując prąd na te piny idzie z przekaźnika.
Schemat masz trochę "uproszczony", bo to są 2 osobne przekaźniki, ten podpięty do SRS i zwykły. Ten od SRS odcina +15 tego właściwego. pod kierownicą mam 3 przekaźniki, to będzie któryś z tych? rozebrałem pół auta i nic wiecej nie znalazłem... chyba wszystko już robi body komputer ps po wyjeciu przekaźnika 167 auto gaśnie, 4 bledy wtryskiwaczy + pompki...
Kolego gonzo20 , przekaźnik 109 czy tam 219 lub inny (w zależności od samochodu i jego rocznika) jest tylko i wyłącznie wtedy podejrzany jeśli silnik nie odpala a jednocześnie, przed jego rozruchem w momencie włączenia zapłonu, nie zapala się wcale kontrolka podgrzewania świec żarowych - wtedy wiadomo, że jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika...
Witam, Koledzy przytrafiła mi się niecodzienna sytuacja, włączając zapłon w moim aucie palą się światła długie. Zrobiło mi się to w momencie gdy na przekręconym zapłonie chciałem sobie mrugnąć długimi, wcześniej wszystko działało bez zastrzeżeń. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną oprócz standardowej usterki zgrzania styku w przełączniku zespolonym,...
Witam serdecznie, Problem raczej niecodzienny. Zakupiłem niedawno światła DRL do mojej cordoby, okrągłe lampki LED z czterema diodami, 7cm średnica, wbudowany automat. Kosztowały mnie ok 90zł. Po podłączeniu wg instrukcji, tzn. czerwony +12 po stacyjce, podłączyłem się pod włącznik światła wstecznego; czarny masa - zrobiłem oczko i przykręciłem do ściany...
Sorryyyyy , zle podalem , zgadza sie !!!! Opis przy pomarańczowym wziolem za dalszy ciąg opisu czerwonego i troche namieszalem , Wiec tak . Czerwony to plus albo minus w zaleznosci co jest na silniku ... tak jak napisalem w poprzednim poscie. Pomarańczowy to wyjscie masy. Układ ( moduł domykania) podaje na tym przewodzie mase po zamknieciu wszyskich...
Witajcie, to mój pierwszy post na elektrodzie ;). Mam problem. Na postoju z akumulatora ucieka mi prąd około 0,5 V na dobę. Zdecydowanie za dużo. Gdy jeżdżę nim codziennie jest ok, ale gdy stoi dłużej i napięcie spadnie poniżej 12V to przy odpalaniu zapala mi się kontrolna ABS (po chwili gaśnie). Jak już stoi za długo to nie odpali. Sprawdzałem akumulator...
Witam Gaz mam zalożony od 2 lat. od tygodnia auto trzyma caly czas 2 tys obr. i nie schodzi nizej.musze go pozadnie przydusic aby zszedl na nizsze ale mimo to chodzi jak na ssaniu.reduktor nie jest napewno zapchany. Co moze byc tego przyczyna? instalacja ogolnie byla sprawdzona i jest ok. Oddałem do mechanika i on stwierdzil ze to komputer łapie bledy...
przekaźnik cordoba cordoba przekaźnik przekaźnik świeca cordoba
bosch suszenie wyświetlacz esp32 antena odbierać radio
Vestel 17MB130T Mainboard Firmware Dump Guide Brak odbioru kanału FTA - diagnostyka i rozwiązania