Na konektorze przepustnicy masz chyba opisane 1,2 i 3. 1 /powinna być u góry/ do pinu 41 sterownika. 2 /środkowy/ do pinu 40, ostatni to już wiesz.
Zakładałem poduszki firmy Lemforder i były świetne.
sprawdź przewody wysokiego napiecia i palec rozdzielacza
Witam Kol. Moderatorze - błędy - sondy są : przed katalizatorem 6-przewodowa, za katalizatorem 4-przewodowa. Sterowanie grzałek (masa, minus): 1 z pin. 5, a druga z pin. 63. W zał. rys. i opis sterownika dla tego silnika, oraz zdjęcie sondy - tej przed katalizatorem (6-przewodowej). - nr 243 na schemacie. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Błędy poprawiłem....
Siadla albo uszczelka pod glowica albo jest jakies pekniecie np w glowicy. W niektorych markach sa np rozdzielacze wodne przykrecane do glowicy jednoczesnie uszczelniajace np tyl waleka rozrzadu i jest to na jednej uszczelce - trzeba wpierw to posprawdzac a potem pchac sie w glowice. Czasami sa zastosowne chlodniczki oleju chlodzone niby woda wiec i...
Bedzie problem, tam masz Digi 3.2? Z Golfa 3 95 w górę powinien pasować, ale głowy nie dam. Swoją drogą, zacny motor. Chociaż widzę, że numery się nie zgadzają, takie coś odkopałem do Golfa kompy bez immo 024 024 AB 024 F z immo 024 AE 024 BE
Zerkinj na swiece i kable. Ja miałem to samo w Polo. Co do felg to: 4,5J x 13 rozstaw 4x100. Pozdrawiam.
wystarczy zewrzec kabelki czerwony i zolty z kostki ISO z kablem doprowadzajacym napiecie przez caly czas do radia
Wyślij go do serwisu, jak chce kombinować, a ty daj sobie spokój, bo będziesz miał tylko problemy. Zacznie się od kolektorów, a skończy na komputerze.
Swojego czasu mialem cordobe 1,6 98r alm i jest to czesty przypadek z falowaniem obrotow i jest nato bardzo prosty sposob zreszta wielokrotnie opisywany na forach ,jak ktos chce moge go podac.
Widzisz że była sparciała guma to wymieniasz na nowe. Tak jak koledzy wyżej pisali: podmianka sterownika silnika (jak dobrze poszukasz to za pare dyszek znajdziesz. Oczywiście że czujnik wałka może być podejrzany. Potencjometr pedału gazu? Tam chyba jest cewka w.cz ale nie jestem pewien. Na upartego sprawdź vagiem czy nie gubi się. Skoro wyczytałeś...
Tylko elektryka silnika Pozdr Radek
Sprawdź sprawność silnika krokowego i szczelność układu dolotowego.
To sprawdz jak masz podlaczony sterownik od gazu bo pewnie przez listwe wtryskowa. Ja byl sprawdzil sterownik gazu i okablowanie pomiedzy listwa pb a sterownikiem gazu i oczywiscie bezpieczniki w komorze silnika rowniez.
Zdejmij filtr powietrza (chyba 4 śruby musisz odkręcić aby zdjąć całość - chodzi o ten spory kawałek plastiku mniej więcej na środku) - pod spodem będziesz mieć przepustnicę. Zobacz, czy przypadkiem nie blokuje Ci się linka od gazu i nie trzyma otwartej przepustnicy. Zrobiło się wilgotno, nieco rdzy się dostało i mogła się zacząć zacinać. Sterownik...
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
daj rocznik albo najlepiej kod silnika i kolory przewodów do tej wtyczki
Mim zdaniem to problem nie tkwi w czujniku czy w wskazniku na desce tylko masz uszkodzony termostat.Wymien termostat razem z obudową i masz problem z głowy.po prawej stronie silnika od str skrz. biegów
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
Po pierwsze sprawdź czy połączyłeś wszystkie przecięte przewody i zrobiłeś to poprawnie. Po drugie sprawdź czy masz w ogóle komputer silnika :) Po trzecie trzeba będzie podpiąć komputer i odczytać błędy.
Tam lepiej zastosować CAŁE sterowanie silnika jak w oryginale. Minimum to sterowanie zapłonem. Roboty przy tym niezbyt wiele.
Witam Po opisie wygląda mi to na problem z instalacją elektryczną, a dokładniej prawdopodobnie jest gdzieś źle ułożona i przy szarpnięciach silnikiem gdzieś się zwiera i powoduje tryb awaryjny. Zauważ że na 1 czy 2 biegu przy przyspieszaniu wychyły silnika są większe niż na pozostałych, a w przypadku wstecznego silnik odchyla się w przeciwną stronę,...
Witam . Tam moduł jest w cewce. Sprawdź ciągłość przewodów sterownik - cewka . W sterowniku piny 102 i 103 w cewce 1 i 3 . Dodatkowo 4 w cewce to masa a 2 (+). Dane dotyczą silnika APE 16V 55 kW. Tylko taki znalazłem. Pozdrawiam.
Filtr powietrza znajduje się (jest przymocowany od spodu) pod górną osłoną silnika natomiast filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) jest umiejscowiony pod tablicą rozdzielczą (konsolą) po stronie pasażera. Wyciągasz go do dołu (wraz z jego "ramą") z obudowy. Pozdrawiam!
Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
Pewny to ja jestem, że kiedyś umrę. Ale poważnie teraz. Kumpel w VW Polo 1.4 miał identyczny błąd i po wymianie silniczka krokowego błąd zniknął . W niektórych przypadkach pomaga samo czyszczenie tego elementu. bzdury,tam nie ma silnika krkowego.momik12
Pin 3 5V pin 4 12V Źle podane wartości!!! Podłącz swoją przepustnice u kolegi i odczytaj błędy, poza tym masz dwa bratnie auta, włącz zapłon i porównaj pomiary. Dodano po 2 W sterowniku silnika, odpowiednio pin 74,62,75,69. W przepustnicy 7 pin, prawdopodobnie brązowy przewód to masa, ją też sprawdź. Dodano po 50 Sprawdź przejścia, jeśli zasilania są,...
Tylko zanim pójdziesz do sklepu to spisz sobie kod silnika z naklejki w bagażniku (np. ABU) by sprzedawca wiedział co masz pod maską i obejrzyj dokładnie jak wygląda ten "jeż" bo z tego co pamiętam to są chyba 2 takie w katalogu TOPRANa a różnią się chyba tylko ilością króćcy.
Źle myślisz, układ działa tak, że jak ciśnienie oleju nie osiąga wartości niezbędnej do zadziałania białego czujnika (1,8 bar) przy prędkości obrotowej silnika 2500 rpm to włącza się alarm i miga kontrolka. Najlepiej zweryfikować działanie układu wkręcając manometr zamiast któregoś z czujników i mierząc rzeczywiste ciśnienie oleju.
Dobra czyszczenie przepustnicy od dołu (a uwalone nagarem była first i w dodatku ktoś silikonu obok uszczelki nawalił) oraz adaptacja i przejechanie się paru tak ze 2 kilometrów pomogło. Silnik z powrotem chodzi równiuteńko.
Zakładam że sprawdziłeś całą instalację od sterownika silnika do czujników/el. wykonawczych, również przypuszczając że immo go nie blokuje to robi się ciekawie. Popuść przewody paliwowe na wtryskach i zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem pompa podaje paliwo - może to wina pompy, lub paliwo nie dochodzi. Sprawdź czujnik położenia wału
Pojedź więc do mechanika, który posiada ciut wiedzy. Ale skoro nikt z nich nie wie...
Tak też mi się wydawało ale wcześniej gasły wszystkie kontrolki nawet ta od oleju [co też mnie dziwiło] przed odpaleniem silnika paliła się tylko kontrolka od ładowania a teraz palą sie po odpaleniu gasną
Sprawdzić czy sterownik silnika nie jest w środku zalany.
''Termowłącznik wentylatora chłodnicy.''
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
ciśnienie w cylindrach jest w porządku 9atm w kazdym cylindrze. prócz świec zapłonowych, kopułki i przewodów wysokiego napięcia może być coś jeszcze uszkodzone że silnik ciężko pali??
sprawdź czy odma ci nie zamarza. Może też inne przewody podcisnieniowe. Jeszcze posprawdzaj dokładnie masy w samochodzie. Kable i świece napewno nie zaszkodzą, a moga istotnie poprawic kulture pracy
lewe powietrze,przepustnica,itd lecz najlepiej zVAGowac
Witam Panowie jaką należy ustawić dawkę paliwa w cordobie 1.9tdi, oznaczanie silnika AHU?
Witam. Ten schemat ma mało wspólnego z BBY. Szkoda punktów!
hotairem :D
Coś z check już nie pamietam
Tak to wygląda
Witam. Posiadam seata Cordobę 2000r 1.4 benzyna Dziś rano po 3 dniach postoju odpaliłem samochód i po dodaniu gazu zapaliła mi się kontrolka od oleju i o dziwo zapala się tylko jeśli dodam gazu. Poziom oleju jest dobry. Po ujechaniu kawałka drogi zaczął dziwnie chodzić. "Klekotał" dziwnie... Proszę o pomoc
moja instalacja gazowa(przynajmniej tak mi powiedziano)wymaga podłączenia sprawnej sondy - widocznie emulacja nie jest "zaprogramowana" jednorazowo lecz w czasie rzeczywistym??? Mam ją podpiętą do auta bezpośrednio a tylko jeden przewód idzie do sterownika gazowego więc pewno dlatego jest to 1.3V a sonda widocznie może działać poza skalą i pokazuje...
dla mnie akurat problem to pociagnac kable bo musisz pozdejmowac boczki, spinki pekaja, pozakladasz i wszystko trzeszczy potem. Wszystko znajdziesz w ELSA, to juz nie pierwszy raz pisze, jak ktos chce sie bawic w elektryce aut seri VAG to Elsa i Etka na dziendobry. Witam W takim razie proszę o rozszyfrowanie, co to ELSA i ETKA... Najlepiej przekierowanie...
Witam.mam pytanie odnośnie silnika 1.9 SDI. Jaka jest różnica między oznaczeniem AGP a ASY.Z góry dziękuje.
Witam Pewnie piszesz o przerywaczu kierunkowskazów.Odłącz przełacznik pod kierownicą ,jak przestanie ,to może oznaczać że jest mocno zabrudzony.Mogą one powodować wzbudzanie przerywacza.
Znajomy sprzedaje passata vr6. 4kpln LPG żerny pojazd.
Od kilku dni silnik zaczal przerywac na wolnych i wysokich obrotach,pózniej chodzil coraz gorzej..ostatnie dwa dni chodzil jak ciagnik a co najdziwniejsze juz w ogole nie zapala.zapalam-gasnie i zapala sie dioda w drzwiach(fabryczny alarm) swiece i przewody wysokiego nap.sa ok rozdzielacz i palec wyczyszczony-iskra jest! CO sie dzieje???
Witam :) Problem polega na tym iż samochód gdy jest zimny lubi gasnąć spadają obroty, a gdy chce się mu dodać więcej gazu obroty nie rosną i się dusi. Problem znika jak wskazówka znajduje się koło 90 stopni. Świece nowe przewody też. Palec wyczyszczony. Czy może być to wina sondy?? Jakie powinny być wartości dobrze działającej sondy?? Czy przepustnica...
Cześć, nie mogę sobie poradzić z silnikiem 1.6 ALM w Seacie Cordoba. Silnik zimny nie wchodzi na jakiekolwiek obroty, pracuje względnie równo na obrotach jałowych, po rozgrzaniu osiąga maksymalnie obroty 2000 i się dusi. Sprawdziłem: -rozrząd na znakach -zapłon lampą na wolnych dokładnie pomiędzy O i Z, po dodaniu gazu bardzo mocno ucieka w kierunku...
Witam. Tak jak w temacie mam cordobe 1.6 ALM 55kW 2000rok, zasilana benzyną i gazem. Na gazie śmiga super, a na benzynie czasami przy obrotach od 2000 do około 3500 nierówna praca, szarpie tak jakby nie dostawał paliwa. powyżej 3500obrotów jedzie tak jakby nic sie nie stało. wymienione przewody WN, kopułka, palec, świece. czy mogą być temu winne wtryskiwacze?...
Witam. Mam problem z Cordobą z 1998r. Zaczęło się od braku iskry. Wymieniłem czujnik Halla w aparacie zapłonowym wraz z kopułką aparatu, oraz czujnik położenia wału. Aktualnie autko odpala, ma moc jednak na luzie auto nierówno pracuje i czasami przy mocniejszym depnięciu gazu auto się "krztusi". Na rozgrzanym silniku problem znika. Rozrząd sprawdzany...
Witam mianowicie proszę o rysunek jak podłączyć kable wn z kopułki do cylindrów silnik 1.6 alm 99r aparat magnetti mirelli na boku kopułka dziękuję za odpowiedź
schemat silnika cordoba sterownik silnika cordoba termostat cordoba
identyfikacja układu zasilacza ustawić drugie router toshiba zbity matryca
szarpanie silnika niskich obrotach prostownik tyrystor
Unitra-Telkom TS – układ uzwojeń transformatorów, piny, odczepy, przykłady TS40/29, TS70/7 Ustawienie GMP przez świece żarowe w VW LT 2.5 TDI