Jest na łańcuchu.
Jak zmieniam to tylko z kołami. Właśnie te BGA, zestaw mają tak dobrany że pasuje i do starszych i nowszych 1.0 i 1.2. Nie wiem ile to przebiegu wytrzymuje, ale jednym jeździ listonosz już 2 rok więc na pewno już dużo więcej niż 20tys natłukł.
Cosik puko w tym silniku. To nagranie jest niewiele warte ,jak już to trzeba było nagrywać rozruch zimnego silnika a nie pracującego. Do mechanika ,niech posłucha silnika zmierzy ciśnienie oleju itd. A sprzedającemu nie wierzyć na słowo. Masz jakieś papiery na ten rozrząd że wymieniany?
Czy wystarczy odpalić samochód i po wymianie? Sam sobie odpowiedziałeś. I tak cały olej z silnika nigdy nie zleci, to raz. Dwa, po nocy, gdy olej ścieknie do miski, robisz jakąś specjalną procedurę odpalania? Dla "suchego" silnika, np po remoncie, owszem zaleca się kręcenie z np odpiętymi wtryskami, by nie odpalił, a olej został wszędzie rozprowadzony.
Sprawdź ciśnienie oleju w swoim i ciśnienie sprężania i wtedy się okaże czy jest co ratować czy wymiana Jeżeli chcesz w miarę bezboleśnie swap-ować to pomyśl nad 1,4 16V na łańcuchu
Odczytaj skasuj i ponownie po gasnięciu odczytaj błędy. Jeśli czujnik wału będzie błąd. Silnik głosno chodzi bo zapewne łańcuch dokonuje żywota.
Ale jest jakiś zawór (lub dysza ) który podaje olej na łańcuch?
Łańcuch
No skoro urwałeś łańcuch, no to głowica do roboty.
Corsa 1,2 ma Łańcuch rozrządu a nie pasek.
Może być uciągnięty łańcuch rozrządu.
Jest łańcuch.
Jak robiłem w cieniasie rok temu to robocizna za robotę głowicy 350zł+50zł za każdy jeden zawór który szedł do wymiany. Łącznie zapłaciłem 750zł ale co warsztat to inna cena. Tu podobnie do tego nowy łańcuch i koła zębate , i 2 koła jak nic wyjdzie ale tak to jest jak się zapuści auto. A łańcuch lata jak guma w majtkach.
To pewnie coś z łańcuchem
Jakie jest ciśnienie oleju? Obstawiam albo niskie ciśnienie oleju, lub grzechoczący łańcuch, to standardowa przypadłość 1.0 12v i 1.2 16v w tym Oplu.
Koszt kompletu części do rozrządu to jakieś 300 zł, wymienić można samemu jeśli ma się trochę zdolności i narzędzi. Ogólnie łańcuchy rozrządu wymienia się jak zaczyna je być słychać i nie znalazłem jakiś opinii o ich awaryjności w Z10XE, zazwyczaj ich zbyt szybkie zużycie spowodowane jest nie przestrzeganiem wymiana oleju i używaniem oleju kiepskiej...
Ściągnij górną osłonę wałków i masz wszystko jak na dłoni łańcuch sprawdzisz, dalej odkręć parę panewek pojedynczo i zobaczysz jak wyglądają wałki.
Kolego jest to normalny objaw sygnalizujący mocne zużycie rozrządu. A hałasuje w nim najprawdopodobniej sam łańcuch który nie daje się do końca napiąć. Kiedy ostatnio był on wymieniany??
a jeśli łańcuch to już nie może przeskoczyć? a w mercedesach nie zdażało się? zazwyczaj przy gaszeniu silnika i wcale nie słychać chyba mało widziałem w swoim życiu.... merc i przeskakujący łańcuch....
Po zdjęciu pokrywy zaworów można zauważyć luźny łańcuch.
dwumas jest winowajcą.. tego się nie regeneruje bo nigdy nie działa jak należy. najtańszy chiński łańcuch wytrzyma więcej niż 600km....
I zaraz przeskoczy łańcuch
Ale to do silnika diesla 1.7 ns pasku, ja potrzebuje do benzyny 1.2 na łańcuchu. Raczej nie przypasuje
Wygląda na brak ciśnienia oleju - klepią i zawory i łańcuch.
W opelku masz łańcuch rozrządu nie zapomnij :)
Diagnostyka była robiona, są jakieś blędy w ecu silnika ?? Świece w jakim są stanie ?? I czy na pewno cały układ dolotowy jest szczelny ?? Kiedy był wymieniamy łańcuch rozrządu ??
Najlepiej sprawdzić sygnał z czujnika wałka względem czujnika wału na oscyloskopie. Możesz też sprawdzić rozrząd - wyciągnięty łańcuch.
łańcuch ten sam ale jest naciągnięty
Objaw jest taki: Po uruchomieniu silnika przez 2-3 sek silnik pracuje jak diesel. Potem klekotanie cichnie ale słychać dość głośny szum jakby dzwonienie.. Ponadto na wolnych obr. pracuje nierówno. Ja podejrzewam popychacze i łańcuch. Mam takie pytania. Czy dobrze myślę? Co radzicie, od czego zacząć. Czy warto przeczyścić przepustnicę ? Czy można wymienić...
Rozrząd nie przeskoczył tak po prostu. Jak przeskakuje to o 1-3 zęby i wtedy po prostu nie odpali jak synchronizacji nie będzie. Żeby zawory pogięło to się musiało nagle któreś koło sporo przesunąć. Wiele razy je robiłem ze zużytym łańcuchem aż przeskoczył. Zakłada się wtedy nowy i jeździ dalej.
Proponuje ponownie odczytać błedy. Czesto w tym siniku występują usterki czujników wału , wałka bądź wyciągniety łańcuch i brak synchronizacji.
Ee te kosiarki chyba na 5w30 powinny chodzić. To te wynalazki na łańcuchu 1.0 1.2 16V
Sprawdź czy łańcuch nie przeskoczył.
ale pali po tym rozruchu i stuka ? Czy stuka w trakcie kręcenia rozrusznikiem ? Tak na ślepo to bym przycelował w łańcuch rozrządu...
Stawiam na koła i łańcuch,że są wyrobione.
Corsa 1.2 benzyna 2008 r. Problem z obrotami, brak błędów. Objawy jak wypadanie zapłonu. Od czego zacząć? Cewka i świece nowe. Sprężanie 4 x 15. Olej 5W30. Po wymianie łańcucha.
Witam Czujnik obrotów wału korbowego.Standard w X10XE. Rozrząd na łańcuchu, raczej się nie przestawi.
Wygląda na to, że u mnie wystąpił podobny problem. Podczas jazdy silnik w Corsie C 1.0 (silnik Z10XE) jakoś dziwnie pracuje. Dźwięk, który towarzyszy pracy silnika przypomina tak jakby klekotanie/terkot: https://vocaroo.com/i/s0hsq3pI7A4y Czy przyczyną będzie łańcuch rozrządu ?
Bez odczytu błędów - czy w ogóle jakieś zgłasza to wróżenie z fusów. Tam jest rozrząd na łańcuchu - obstawiam jego zużycie.
Czy ktoś mi pomoże ustawić wał i wałki rozrządu po kolei jak to zrobić? Przed demontażem Koła pasowego i wałków rozrządu nie było nic zaznaczone dodam że łańcuch rozrządu był pęknięty
Co się okazało. Do wymiany napinacz łańcucha plus łańcuch i ślizgi. Przy rozruchu łańcuch wpada w drgania i wali po obudowie.
Łańcuch rozrządu ok. ? Nic się nie przestawiło?
Łańcuch dobrze ustawiony ? Oczywiście wiesz, że to koła pływające ?
Jeśli jest paliwo i iskra, to przeskoczył łańcuch. Miałem taki przypadek w tym silniku.
Przeważnie łańcuch pozeskakuje tylko o 1-2 zęby i silnik nie daje się uruchomić przy braku synchronizacji. Ale zdarzają się i kolizje, zwłaszcza że przy przestawionym wystarczy odpiąć CKP i jedzie dalej, kulawo ale jedzie.
Przy wymianie napinacza tyle samo roboty co komplet wymieniać. sprawdzić ciśnienie oleju. 15tys.km to nawet na corse mało żeby po wymianie już dzwonił chyba że wymiana nie była kompletna Jakby był nowy komplet, czyli łańcuch, ślizgi, napinacz, koła zębata, to nawet bez oleju nie będzie tyle luzu żeby łańcuch miał dzwonić.
W tym modelu często takie objawy powoduje rozregulowany rozrząd. A konkretnie łańcuch + napinacz, czyli zmieniające się fazy rozrządu.
Miałem Opla Corsę benzyniaka o pojemności 1l rocznik 2000, nówka. Szczerze nie polecam. Wszystkie te modele mają wadę konstrukcyjną - bardzo szybkie zużycie łańcucha rozrządu (można to znaleźć bardzo łatwo w Google). Łańcuch trzeba było wymieniać już po 67000 km . Wymiana takiego rozrządu w autoryzowanym serwisie jest bardzo droga - ok. 1600 zł. Po...
Sprawdź łańcuch rozrządu wraz z ustawieniami,czy napinacz jest sprawny.
Nie zrozumieliśmy się.. Nie rozbieram całości tylko chodziło mi o to że rozebrałem już wszystko i mam widoczny cały rozrząd.. :) Na kole pasowym wiem że jest znak, chodziło mi że nie ma na zębatce rozrządu na wale. Co do zdejmowania zębatki wałka to słyszałem że nie ma potrzeby jej ściągać.. ze po odkręceniu napinacza wystarczy zdjąć koło zębate z wału...
A czy łańcuch rozrządu może mieć wpływ na to że łapie taki błąd?
Świece jutro sprawdzę czy działają na "krótko". Czy nie za krótko świeci się kontrolka 2 sek? Jeśli świece będą ok to gdzie dalej szukać? ps nie wiem kiedy był znieniany rozrząd (ma przejechane 112tyś km) i czy łańcuch może mieć coś do odpalania?
EGR zaślepiony, ale elektrycznie jest sprawny - poprzedni właściciel założył nówkę pierburga, przepływkę podmieniłem od jeżdżącej 1.0 i nie dało to efektu. Sondę sprawdzałem w programie i napięcie faluje, ale wydaje mi się że po uruchomieniu dopóki sonda nie zacznie pracować to chodził by poprawnie a faluje od początku. Do łańcucha zaglądałem i nie...
Do sprawdzenia np jak wyciągnięty jest łańcuch rozrządu nie potrzeba żadnego programu, wystarczy podstawowa wiedza mechanika.
Dokładnie w mało którym 1,0 żeby nie trzaskał się łańcuch-też to przerabiałem Macie cierpliwość i zdrowie do Opla
Dzień dobry, Jestem posiadaczem samochodu Opel Corsa 1.2 63kw, benzyna, 2010 rok. Po odpaleniu zimnego silnika, przez pierwsze kilka sekund słychać głośny dźwięk spod maski (coś jakby warkot). Wczoraj wymieniłem olej wraz z filtrem (olej Super Mobil 3000 XE 5W-30, filtr oleju Filtron OE648/6 ). Po wymianie oleju, dźwięk nadal występuje, ale trwa jakieś...
Tak, po prostu dołaczyć żarówkę i patrzez czy świeci jak nie startujesz i czy gaśnie jak startujesz. jak gaśni eto gdzieś jest niekontakt. Ale mi się coś nie widzi, wrzuć piątke i spróbuj przetoczc samochód, zobacz czy uda sie czy bedzie stawiał opór. No i po tym spróbuj dokonac rozruchu. Kiedyś się pieprzyłem z rozrusznikiem w takiej kosiarce ( przyciągnięta...
Łańcuch rozrządu kiedy zmieniany ? 2008 rocznik ? Co słychać w parametrach rzeczywistych ?
nowe nie znaczy że dobre :) Byc może czyjnik "nie widzi" tego co powinien zobaczyć? Więc wyciąg go i zasymuluj mu to co powinien "wyczuć" :) Jest jeszcze szansa że nie ma synchro pomiedzy wałem a wałkiem,ale szansa mała-jest tam łańcuch,choć jeżeli zapinacz cos nawalił.....
No też śmiesznie :> Błędów może nie być ale czy wszystkie prametry są w normie?? Bo podobny przypadek mnie spotkał jak sonda oszukiwała ale mieściła się w granicach i nie było błędów. Dodano po 3 Witam temat zakończony, podziękowania za pomoc.Wałek od wydechu był cofnięty o 3 zęby.Teraz autko pali na dotyk. :> Znaczy jak ? on tam jest z kołem ustalany...
Proszę o poradę w sprawie wymiany rozrządu w corsie 1.0. Wiem że potrzebuje blokad. Szukałem ale nie znalazłem.Gdzie znajduje się miejsce do zablokowania wału korbowego.Jak ustawić koło na rozrządzie do czujnika Halla.Jak rozpiąć łańcuch. Proszę o jakiś schemat lub rysunki.
Witam ponownie. seat ibiza iii ford fiesta mk6 opel corsa c z tej trójki najlepsza jest corsa- silnik 1,2 ma łańcuch rozrządu. nie kupuj tylko silnika 1,0 (3 cylindrowego) - jest za słaby do tego modelu i pali tyle samo co 1,2 a brakuje mu mocy. fiesta - jest ok ale lubi ją rdza wiec trzeba się naszukać aby znaleść bez niej (pomijając stary silnik...
A nie słyszysz jak dzwoni. łańcuch nie wyciągnięty. proponuje rozrząd na blokady a w szczególności tarcze z której czyta czujnik wałka.
To syczenie to dzisiaj dokładnie posłuchałem i wydaje mi się że to w przewodach płynące paliwo daje taki odgłos chociaż to trochę dziwne. Jutro wezmę stetoskop i sprawdzę dokładnie. Znalazłem dzisiaj odpowietrznik na listwie wtryskowej i jak odkręciłem zatyczkę to po naciśnięciu bolca tryska paliwo. Znaczy paliwo dochodzi do listwy na 100% Co do pompy...
Dla siebie. Oczywiście że demontuje pokrywy łożysk wałka, ale czy uda się tak zdjąć łańcuch aby nie demontować bocznej pokrywy rozrządu. W tym sensie pisałem.
Jeżeli po wypięciu przepływki też lipa, tpo masz przewalony rozrząd, i nie sugeruje się tym, że jak łańcuch to nic mu się nie stało. Wystarczy że poszedł slizg.
Łańcuchy co ok 100 000 km jest pewne. Tu wymienia się koła łańcuch i ślizgi + drobnica dopiero wtedy można pojeździć. No i wymiana właściwego oleju co 10 000km . Kup Ruvilla lub Faia.
w ostatnim ogłoszeniu pisze że wymieniony rozrząd- w tym silniku jest łańcuch (chyba się nie mylę). wiec coś jest na rzeczy...
Błedów niema, jeździ normalnie, EGR był niedawno czyszczony, wiem że jak jest otwarty to niema mocy a tu z tym niema problemu, na zimnym jedynie mam wrażenie, że delikatnie słychać łańcuch. Wyciągnąłem jeszcze rozrusznik do przeglądu, jutro będę wiedział czy coś się poprawi.
Szkoda że zaniżyliście cenę bo bym to z hukiem odał sprzedającemu, Po roku? Chyba żartujesz. Remont robi się albo kompleksowo, albo wcale - żeby się potem nie dziwić, że pieniądze poszły jednak w błoto. Rozebrał silnik, wymienił kompletny rozrząd, który rzeczywiście był zużyty (sprzedający zapewniał, że był wymieniany 10 000 km temu), auto dopiero...
Panowie ja miałem coś podobnego składałem gościowi silnik 1,3 cdti z pękniętym łańcuchem rozrządu i nie było takiego ciśnienia sprężania na 4 cylindrze, okazało się, że 4 tłok jest za nisko. Po ściągnięciu miski i odkręceniu stopy korbowodu widać było zużytą panewkę, wymiana pomogła.
Konstrukcja nie do końca udana , napinacz który powinien tylko napinać łańcuch niestety powoduje jego nadmierne wyciąganie.Zaletą łańcuszka jest to że sie nie zrywa ale potrafi po rozciągnięciu sie przeskoczyć .
Migająca kontrolka świec żarowych co mnie zdziwiło może oznaczać wode w filtrze paliwa. To jest informacja z książki obsługi opla combo 1.3 cdti. A tak prz okazji może ktoś wymieniał łańcuch rozrządu? Jeśli tak to napiszcie czy potrzebne są blokady? jak nie to może macie jakieś schematy?
Witam, Mam problem z corsa C 2003 rok, silnik 1.2 16v na łańcuchu. Auto nie odpala pomimo że jest iskra, cewka działa bez zarzuty (podmieniona z innego auta). Paliwo podaje. Ciśnienie na każdym cylindrze powyżej 10bar. Podmieniłem również przepustnicę z innego auta, również brak rezultatów. Silnik kręci, ale za chiny nie chce odpalić. Podpięty komputer,...
silnik był ustawiony pod gaz, teraz należy go ponownie wyregulować A jak się tam reguluje ten silnik? Po zdemontowaniu instalacji gazowej silnik nie ma mocy nie można ośiągnąć predkości100km/godz Obawiam się że to może być tylko złudzenie - ten silniczek ma raptem 54KM, nawet mocniejszy 1,4 szału nie robi - przypalone zawory, rozciągnięty łańcuch rozrządu...
Problemy z rozciągniętym łańcuchem to babol w oplu ,niezależnie czy benzyna czy diesel. Od 1 do 3 ogniw nowego łańcucha to nie rzadkość i nawet w pełni sprawny napinacz nie jest w stanie wyeliminować zakłóceń
Moja Corsa C 1.0 ma na budziku 99000 km i szykuję się do wymiany łańcucha. Zauważalne, typowe zwłaszcza dla silników 3 cylindrowych X10XE (Corsa B), Z10XE, Z10XEP (Corsa C) nieprawidłowości to: klekotanie silnika przy pracy na luzie (bardzo podobny dźwięk jak dla pracującego silnika diesla - na youtube znajdziesz filmiki przed wymianą i po, ogólnie...
Witam Szukam mocnego auto miejskiego do LPG cena około 30-40-50tyś. Najlepiej do nie starsze niż 6-8 lat Silnik z łańcuchem rozrządu oraz hydrauliką zaworów. Jak na razie znalazłem: Opel Corsa E 100KM 200NM silnik można łatwo chipować do 160KM 260NM. Niestety układ kierowniczy nie jest zbyt dobry. Czy są jakieś auta warte zagazowania z bezpośrednim...
200tys. to zaden przerazajacy przebieg... -jezeli jest uczciwy !? autko z 1996 z 200tys to cos bardzo mało, ale moze dlatego ze mały samochodzik i jezdzil tylko na zakupy... na licznik to Ty woogule nie patrz, tam sa bzdury, trzeba samochodzik dobrze ogladnac, posłuchac, pomacac i nie patrzec na licznik... przy zakupie patrz kiedy była zakładana instalacja...
Miałem przyjemność (wątpliwą) rozbierać taki motor, uszczelka pod głowicą i niestety muszę powiedzieć że jest to katorga, w porównaniu z paskowymi konstrukcjami Opla. Ktoś pisał, że w serwisie wymienili mu łańcuch w godzinę więc podejrzewam, że odbyło się to bez wymiany kół czyli przez wciągnięcie nowego łańcucha przy pomocy starego ( tak jak robi się...
Jeżeli corsa B 1,0 albo 1,2 16V ma problemy z wchodzeniem na obroty to: -w 80 % przypadków winny jest MAF. Wystarczy zrobić pewną próbę-dać pełnego buta i zobaczyc czy powietrze wskakuje na ponad 100kg/h. Fejsiorze tego nie wiedzą. -w 10% przypadków winny jest EGR, wystarczy zobaczyć ja to, jaka jest pozycja jałowa zaworu EGR. Ma być poniżej 1V. Fejsiorze...
Najsłabszym elementem tej Corsy D jest trzycylindrowy silnik 1,0 z rozrządem napędzanym szybko rozciągającym się łańcuchem. Silnik ospały, zużywający stosunkowo dużo paliwa (ecoflex). Ponadto jazda nim po autostradzie sprawia problemy przy wyprzedzaniu/zmianie pasa ruchu. Jeśli już Corsa, to szukaj z mocniejszym silnikiem (od 1,4), bo 1,2 też nie jest...
Znalazłem skodę od pierwszego właściciela 95tyś przebiegu 2003r golas bez klimy, bezwypadkowa, z silnikiem 1.2 12V. Niestety silnik ma wadliwy łańcuch a kwota to aż 7 tyś zł, fajne autko (już oglądałem) ale cena mogłaby być niższa + najlepiej wymienić łańcuch i robią się spore koszta.
Jeżeli poziom oleju jest ok to wymiana oleju na pewno ci nie pomoże. Najczęstszą usterką tego silnika jest naciąganie się łańcucha rozrządu.
I z tego wynika jasno, że piewszy leje za dużo, a drugi za mało. To nie TD , tylko CR dawkowanie jest ściśle określone mapą wtrysku , nie podałeś ilości paliwa w menzurkach ,ile czasu trwał test? Na zimno i gorąco? Jaki przebieg ma auto ? W jakim stanie jest łańcuch i napinacz?Układ dolotu powietrza i spalin drożny?
Witam, nikt na forum nie jest wróżbitą, bez odsłuchania jak pracuje to tylko strzelanie na ślepo i bez sensu. Osoba która to składała miała za małą wiedzę i doświadczenie. Mogą być panewki, mogą być sworznie tłokowe, nie usunięte resztki panewki z kanałów olejowych, nawet żle złożony rozrząd +wyciągnięty łańcuch+słabe ciśnienie oleju. Zmierz ciśnienie...
witam , mam problem z odpalaniem, auto gdy jest zimne to ciężko pali.trzeba go długo kręcic i zadymi na biało. po odpalenie chodzi idealnie.ale ciekawostka gdy temp. jest minusowa pali idealnie.świece żarowe są ok,auto ma przejechane 250 tys.km. rozrząd nie był zmieniany ale nie słychac żeby łańcuch tarł o obudowę. po podpięciu pod komputer nie pokazuje...
Przecie tam w większości przypadków wystarczy zmienić napinacz/ślizg Zostawiałbyś łańcuch rozrządu w tym silniku z przebiegiem 175k a wymieniły tylko napinacz i ślizgi? Koszt robocizny w warsztacie za to będzie taki sam jak za wymianę całego kompletu.
Cześć, na wstępie chciałbym się przywitać i napisać, że nigdy nie przypuszczałem, że założę tu konto, ale kupiłem ostatnio swój pierwszy samochód i jestem dość zaniepokojony pracą silnika, ale od początku.... Wymieniłem wszystkie świece plus olej z filtrem. Corsa z 2008 roku z przebiegiem 86k mil, łańcuch rozrządu nie był wymieniany, ale silnik jeszcze...
Witam serdecznie problem dotyczy opla corsy c z 2006 roku 1.4 16v ecotek na łańcuchu mianowicie olej przedostał się na 4 cylinder brak oleju w płynie chłodniczym ma ktoś jakiś pomysł jak się tam dostał
Witam Panowie mam mały problem z oplem corsa c z roku 2003 1.2 16v ecotec autko z przebiegiem 120 tys Przy rozgrzanym silniku dochodzą dziwne stuki z okolicy głowicy gdy się doda gazu stuki przechodzą w dziwny szelest i teraz pytanie czy łańcuch jest do wymiany czy tez prowadnice albo napinacz albo jeszcze cos innego Z góry dzieki na pomoc
Witam. Opel Corsa 1.2 twinport. Znikał płyn chłodzący a pod korkiem i pokrywą zaworów majonez. Jak się okazało w głowicy była dziura w płaszczyźnie i tam ponoć puszczało płyn w olej. Została dziura zaspawana splanowana głowica i sprawdzona. Przy okazji został wymieniony rozrząd bo słychać było łańcuch. Auto teraz odpala i jedzie poprawnie. Problem taki...
witam mam taki sam problem przestawiłem czytnik i silnik szarpie, a z uruchomieniem są ogromne problemy bo trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem czy może to być wina tego czytnika?? mam silnik z10xep corsa c 2003
Jeżeli to silnik na łańcuchu to przez egr płynie płyn i gdy go odkręciłeś resztki płynu dostały się na zawór To ecotec na pasku.
Po pierwsze to w tym silniku fabrycznie jest stosowany olej Selenia WR Diesel 5W-40 i jeśli czymś go zastępować to 5W-30 albo 0W-40, 10W-40 to lałem do starego Punta 1.2 benzyna. Standardową usterką w tym silniku jest rozciągnięcie łańcuch rozrządu oraz wytarcie napinacza łańcucha rozrządu każda z osobna, a zwłaszcza obydwie razem na dłuższą metę prowadzą...
przy założeniu że to za mała kompresja - naprawa kompeltny remont silnika? Nie koniecznie, tam się często przestawia rozrząd jak już wyciągnięty łańcuch i trochę poszarpie silnik, ale może spokojnie się 2-3 zęby przestawić i nic się z silnikiem nie stanie. Łatwo zdiagnozować przestawiony rozrząd bo od razu wyrzuca błąd czujnika wałka.
Nie wiem czy było pisane ale Corsa 1 1.0 chodząca jak diesel. Podobno mineralny poprawia sytuację ale widziałem kilka tego typu Oplów co chodziły głośniej od TDI. Sąsiad jak rano odpala to chodzi jak C330 mechaniki rozkładają ręce ;) Nie wiesz nie pisz głupot Tam na 99% przypadków tłucze się rozrząd-luźny łańcuch
Niestety nie miałem odpowiedniej redukcji do manometru więc pomiar na rozgrzanym silniku u mechanika - na jałowym 0 (kontrolka nie świeci), po dodaniu gazu, obroty 2000 ciśnienie rośnie do 3. Wróciłem do mechanika od rozrządu i przyjął na reklamację - w ciągu dnia zrobili, wadliwy napinacz. Fizycznie po naprawie nie zmierzyli ciśnienia. Auto odebrane...
Corsa c z silnikiem 1.0 i 1.2 to te same konstrukcje tylko tysiączka ma 1 cylinder mniej .. Jedyne problemy litrówki to szybsze zużywanie łańcucha rozrządu w stosunku do 1.2 ale jak założysz łańcuch oryginalny to nie ma tragedii .... Jeśli autko do miasta to i tysiączka spokojnie wystarczy ..
Dla innych użytkowników tego modelu silnika: problem był w rozrządzie. Łańcuch wyciągnięty i wyrobione zębatki. Wymiana kompletnego rozrządu pomogła - auto dostało mocy i przyspieszenia. Co do lampki i błędu P0400 to należy przeczyścić kolektor dolotowy i zawór EGR. Opel ma to do siebie, że tam zbiera się sporo nagaru i przydławia powietrze na wolnych...
corsa łańcuch rozrząd corsa łańcuch rozrządu łańcuch rozrządu corsa
odświeżania pamięci pasek rozrząd citroen pasek przewijania firefox
Smarowanie amortyzatorów w pralce - czy to konieczne? TP-Link Archer MR600 - Konfiguracja VPN i ograniczenia