Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
6203 i 6201
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Dobrze się bawisz.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Napewno oczko masy się nie urwało przy sterowniku pod śrubka TORX?
Tak, w Polstarterze.
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Opis rozwiązania powyżej...
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
Numer starego alternatora i nowego.
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje. Sprawdzałem teraz, wspoczynku spadło z 12,5V do 12,3V. Natomiast w czasie rozruchu pod obciążeniem już do 12,9 V... a na odpalonym?? Dodano po 23 No to na co liczysz? Cud?
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Sprawdzałem opisów nie widać jaki to alternator potrzebuje to wiedzieć dla siebie bo mam taki problem a nie na usługi dla kogoś Napisałem jaki bo inne nie występują. Jeżeli nie miałeś do czynienia z takim alternatorem daj go naprawić lub kup sobie nowy. Czy to jest alternator uszkodzony łatwo sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczki alternatora od instalacji...
Podepnę się pod temat. Też robię Sama na Isuzu 1,7D.Jak podłączyć kable zielony i biały.Czerwony wiadomo.
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
6303 2RS C3 6203 2RS C3 Witam. Jakie łożyska do alternatora bosch 0 123 120 001 14V,70A. Corsa b 96 1.4
OK ale czy to faktycznie rozrząd (chodzi mi o to co ja nagrałem). To co mnie zaskakuje w tym to, to że jak zdjąłem pasek napędu alternatora tego dźwięku nie było. Mówią też że rozrząd słychać na gorącym silniku a u mnie jest tez na zimnym. Jeśli ryzyko to jakie, zerwanie łańcucha? Czy po zdjęciu pokrywy zaworów mozna stwierdzić stan łańcucha np rozciągnięcie....
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Alternator do sprawdzenia.
Wykręć świece sprawdź jak wyglądają, sprawdź czy bezpośrednio na Świecy jest iskra, jak masz możliwość porzyczyć miernik i zmierzyc ciśnienie sprężania jak juz wyjmiesz świece też pomorze. rozrzad nie sądze zeby od stania w nocy sam przeskoczył, może poprostu naładuj pożadnie akumulator auto jak kręciło ledwo pewnie pozalewało świeczki i teraz ma problem...
Sprawdzałeś łożysko alternatora?
czujnik polozenia walu i czujnik od alternatora byly podlaczone na odwrot
Witaj, posiadasz wspomaganie?
I po co piszesz te uniwersalne porady, które w tym wydaniu sie nie sprawdzą? Raz-szczotek tam nie zobaczy, do czasu aż alternatora nie rozpołowi. Dwa-tam jest pasek piętnastka i z pewnością nie będzie ślizgał. Aaaa, trzecie-kontrolkę gasi przekaźnik.
Iskrzy i wypala ---nie tylko w tym autku to się wypala. Być może nieosiowe pierscienie.
A w jaki sposób odłączyć węże pompy vacuum na alternatorze by go wyjąć?
Alternator ma 55A, 14V z wentylatorem umieszczonym wewnątrz obudowy, od strony koła pasowego. Chodzi mi o to, jakie numery, wg katalogu Bosch mają łożyska. Wg opisu części zamieszczonego na jednej ze stron internetowych ( nie zanotowaem linka) są dwa łożyska i jedno łozysko główne. Ale już po moim pytaniu, rozmawiałem w Oplu z mechanikami i weszlismy...
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Witam, kupilem w/w samochod z problemem "nie odpala", posiadam op-com, błąd jest tylko jeden B1485 (2), zbyt niskie napięcie na alternatorze pin 61. Sprawdziłem wiązkę i jest wszystko ok. Wizualnie układ paliwowy działa. Elektryczny również. Inne typu immo i itd. bez zarzutu. NADAL nie moge odpalić. Proszę o info, co dalej sprawdzać? Z góry dzięki.
minus na obudowę, +12V na wyjście alternatora (szpilka). +12V przez żarówkę na pin L na zdjęciu
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
Pod alternatorem z tyłu masz otworek jeżeli z niego wycieka olej to faktycznie przedostaje się on do alternatora. Zważywszy na twój opis usterki sugeruje udanie się do elektryka.
A ładowanie alternatora sprawdzone?
Tak, dokładnie jeden jest podłączony do alternatora a drugi do rozrusznika
Panowie winny okazał się alternator odłaczenie dwóch przewodów cienkich alternatora i pobór spadł do 0,01A ,ale wyciągnięcie przekaźnika sterowania silnika też pobór spada dziwne rzeczy ale problem rozwiązany ,ja też tego nie umiem wytłumaczyć ,dzięki za zainteresowanie .
albo źle programowałem kluczyki - gdzieś mi uciekła procedura LEARING(przyuczania, nie programmed )...albo był trafiony ECU- mógłbyć od CDTI a nie od DTI .... było to robione już po nocy.... jeżeli dobrze pójdzie to ten samochód będę miał w sobotę pod domem ..... i chce kupić wtedy całą pętle immo -ecu, immo, licznik i kluczyki (zestaw startowy) pozatym...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Da się z tym żyć. Do zapamiętania: 1. Napięcie alternatora w czasie pracy silnika 13,8 V - 14,4 V to norma. Czasem wskazywane jest 13,9 V - 14,5 V. 2. Napięcie rozładowanej baterii akumulatorów do 10,5 V. 11,8 V to mało, ale jeszcze nie dramat. 3. Akumulatory kwasowe pozostawione w stanie rozładowania na ponad tydzień zasiarczą się w sposób trwały....
ja się podłączę pod ten temat, bo mam podobny problem, a mianowicie mam lancera 1,6 16V ('94) i na postoju mi ucieka ok 3A, objawy prawie identyczne ja w pierwszym poście, tylko z tą różnicą, że czasem jest ok. Znajomy mówił, że być może szczotki zwierają czasem w alternatorze, drugi kazał zmienić akumulator, już sam nie wiem, wymiana/naprawa alternatora...
Chciałbym poznać Waszą opnę. Czy to jest możliwe że poprzez kontrolkę (żarówkę) ładowania przy gaszeniu silnika napięcie z alternatora pochodzące z obwodu wzbudzenia i regulatora zasila jeszcze odbiorniki za stacyjką. Chodzi o przypadek, gdzie silnik pracuje, gasi się go i obroty silnika są wystarczające aby napędzany alternator wytwarzał jeszcze napięcie...
Ewentualnie corsa b 1,2/ 1,4 8v siedzi tam bosch mały z wbudowanym regulatorem w razie awarii wszędzie dostaniesz części do tego alternatora
corsa łożyska alternatora corsa wymiana alternatora łożysko alternatora corsa
tevion pilot citroen elektryczny problemy touran przepustnica
pralka candy problemy pralka candy problemy
Capacitors in Parallel vs Series: Capacitance, Voltage, ESR, MLCC Arrays, Supercapacitor Stacks Analog vs Digital Multimeters: AC Voltage Display as RMS Value, True-RMS vs Average-Responding Models