Radio i wentylator chlodnicy nie idą w parze. Sprawdź bezpieczniki i sam wentylator, może stycznikn na chłodnicy nie działa
W corsie b był jeden model chłodnicy, więc będzie pasować.
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
Jakie rezultaty bo mam podobny problem?
Wtedy ci puszcz termostat. Czyli nic niezwykłego.
Styk 15A w stacyjce
Czy po włączeniu klimatyzacji powinien załączyć się także wentylator chłodnicy? Opel corsa d 1.2 80km.
Mozesz go wykrecic wsadzic czesc metalowa do wody i gotowac wode przy okolo 98 st powinien zewrzec obwod Dodano po 1 jezeli gwint spasuje i wtyczke przerobisz to mozesz zastosowac nawet i z poloneza
Najprościej do garnka z wodą ,w drugą rękę termometr i przeprowadzić test.
Jak dla mnie to ten "płyn do chłodnicy dobrej jakości" nie jest za bardzo dobrej jakości. Moim zdaniem zaczął zamarzać. To czy narozrabiał czy nie zobaczysz jak pojeździsz.
Gdy wciskam gozik od klimy przekaźnik wentylatora nie załącza ale sama klima się włancza czy po wciśnięciu klimy powinno po chwili zastartlwać nie robi tego oczywiście sprawdzę to na żarówce przy wentylatorze
Ten w chłodnicy
Na kolumnie chłodnicy.
To jest opis wprost z TISa musisz przemierzyć wg załączonego schematu czy na tych trzech pinach są trzy cewki przekaźników wentylatora ... Wszystko widać na schemacie..
Wymiana wentylatora
Tektura z pudeł pod wykładzinę,. Sprawdzać i wymieniać codziennie.
Przy chłodnicy masz tylko jeden czujnik jak nie możesz znaleźć to już jest leserstwo.
Nie
Podłączaj te dwa kable do czujnika. To zależy od czujnika przy jakiej temp. się załączy
Tak, szybko się rozchodzi temperatura po całej powierzchni chłodnicy.
Chłodnica gorąca?
A czy kolega sprawdził bezpiecznik wentylatora chłodnicy.
Witam, nie da rady niestety wykręcić tego oto czujnika który załącza wiatrak. W kolektorze był 1 który pokazuje temperaturę na liczniku i działa. Czy są jakieś metody by to odkręcić ? Czy szukać 2 chłodnicy ?
Witam forumowiczów Obecnie przerabiam bliźniaczy problem. Wygląda, że przyczyna tkwi w którymś z czujników temperatury. Udało mi się przemierzyć oporność czujnika znajdującego się powyżej filtra oleju (silnik 1.2) miał około 220Ohm - po odpięciu wentylator kręci cały czas. Nie mierzyłem jeszcze czujnika na chłodnicy. Podglądając diagnostykę z poziomu...
Na chłodnicy masz włącznik termiczny, zewrzyj jego styki, jak wentylator ruszy to wymień włącznik.
W czasie jazdy potrafi mi się włączyć i wyłączyć wentylator kilka razy w ciągu kilkunastu sekund (chodzi o drugi bieg wentylatora). Przy tym "trzaska" przekaźnik". to chyba nie jest nornalne? Nieraz po wyłączeniu klimy wyłącza się wentylator.
Skupiasz się na wentylatorze a jak jest sprawne sprzęgiełko na kompresorze klimatyzacji
lub to wina tego czujnika temperatury na chłodnicy? Jak chłodnica zimna to proste że czujnik się nie załączy żeby włączyć wentylator. Nie grzeb w elektryce bo nie tam jest przyczyna. Skoro ogrzewanie jest dobre to wątpliwa jest usterka pompy. W zapchanie chłodnicy też jakoś nie za bardzo wierzę. Ja bym zajął sie wymianą termostatu.
Wlej porządnego płynu do chłodnicy i nie panikuj.Wentylator się właczy.
Spokojnie, najpierw termostat. Miałem taką corsę bez, ktoś go wywalił żeby się nie wydało że wentylator chłodnicy nie działa...
serio? Nie pytałem jaką kupić tylko czy jest różnica pomiędzy tymi wersjami auta w budowie chłodnicy.
Tyle że krucieć to ten element chłodnicy na który zakładasz gumowy wąż a nie to co zaznaczyłeś :P
Przebadałem temat. Crosa D ma różne tryby pracy wentylatora, świadczą o tym 3 przekaźniki przełączające kolejne prędkości, obwody. Najważniejszym elementem, a właściwie najbardziej awaryjnym jest opornica (rezystor) umieszczony w górnej części obudowy wentylatora chłodnicy. Jeżeli corsa po załączeniu klimatyzacji nie włącza pierwszej (cichej) prędkości...
Niech no zgadnę - czyżby włącznik termiczny na chłodnicy? Ile wygrałem?
Chyba masz rację, ale skoro już porozpinałem te czujniki to może jeszcze spróbuję zmierzyć rezystancję czujnika temperatury może to on jest winowajcą ? ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?
Dziękuje za schemat, był bardzo pomocny. Dzisiaj sprawdziłem połączenie między sterownikiem silnika a samym czujnikiem temperatury płynu chodzącego, jest ok. Problem w tym że diagnoza pokazuje temperatura płynu -40 st.. Wyglądało mi to na sam czujnik lub przerwa w połączeniu ( dla tego wspomniałem o kumie). Połączenie jest. Myśle że jak to przekaźnik...
Proszę o pomoc !!! Zagotowała mi się woda w chłodnicy corsa b 1.4 98 . Szukałem czegoś na ten temat w necie lecz nic nie ma . Napiszcie gdzie jest termostat jakieś PDFy o naprawie corsy b 1.4 itp
Nie piszesz czy jest klima,nie piszesz co się dzieje w BCM po diagnozie,nie piszesz czy np. wentylator pracuje a w parametrach pisze ze NIE AKTYWNY bo tak się dzieje w oplach. Skup się,przeglądnij i wtedy pisz.
Miałem podobny problem z moim śp. Oplem Corsa - winny był termostat na chłodnicy.
Trzeba sprawdzić termostat i nagrzewnicę. Jak grzeje się silnik? Jak ciepłe są przewody od chłodnicy i nagrzewnicy?
olej - 3,5 litra płyn - 6L
To jest czujnik ciśnienia oleju z tego co się dowiedziałem a znajduję się po otwarciu maski po lewej stronie silnika na wprost chłodnicy, oczywiście w moim oplu corsa b 1.0, bo w innych silnikach może być w innym miejscu. Jak wyjdę z pracy to zrobię fotkę i podeślę.
To się stało podczas eksploatacji samochodu przez Ciebie, czy taki już kupiłeś? Skąd wiesz, że to olej? Może to resztki uszczelniacza do chłodnicy/nagrzewnicy?
Patrząc po temacie był wyciek , nie dolewales doktora ? Być może chłodnica się tym zapchała i auto się grzeje , jak wygląda sytuacja z temperaturą ?
Sprawdzić wycieki. Rurki przy chłodnicy,zbiorniczku,przy wejściu do środka.
Uszkodzona cewka sprężarki klimatyzacji jeśli to sanden. Skoro zwiększa obroty to elektrycznie jest ok. Wentylator chłodnicy uruchomi się po zwiększeniu ciśnienia.
U mnie R4 to jest przekaźnik 5-nózkowy (87 i 87a) w kolorze brązowym. Jego podmiana na inny nie przynosi efektu. Błąd w sterowniku pojawia się natychmiast po uruchomieniu samochodu. Co mogę jeszcze sprawdzić żeby dojść z tym do ładu?
Za mala wydajność pompy wody, była wymieniana? Niedrożne przewody? Jak gotuje płyn to nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Nagrzewnica drożna, grzeje? Chłodnica i przewody od chłodnicy nagrzewają się?
Trzeba przeprowadzić test CO2, czasem pomaga wymiana korka zbiornika wyrównawczego. Czy wentylator chłodnicy uruchamia się gdy pracuje klimatyzacja?
Masz tam klimatyzację? Działa? Sprawdziłeś przekaźniki od wentylatora? *** Wycofuję w/w - błąd to niezgodność odczytu temperatury z czujnika temperatury w chłodnicy, z czujnikiem temperatury w silniku.
Ostatnio wymieniłem poduszke silnika z przodu, tą przy chłodnicy. Inne nie wyglądają na uszkodzone. :/
Witam. Bezpiecznik czujnik temperatury na chłodnicy od tego zacząć. Pozdrawiam
Witam .Uszkodzony termostat ,niesprawna pompa wody.uszkodzony wentylator na chłodnicy lub brak napięcia.
Witam ,sprawdź przekaznik wentylatora . Pozdrawiam. a gdzie tam jest jakiś przekaźnik, jeszcze nie spotkałem w obwodzie wentylatora chłodnicy w żadnym aucie przekaźnika chyba że mało widziałem lub ty mówisz o włączniku wręconym w chłodnicę ja w swojej 405 1.9D miałem cały czas tak, że jak zgasiłem silnik to one się wyłączały i wydawało mi się to normalne....
W Corsie czasem odłącza się uzwojenie wskaźnika wewnątrz- jest ono prymitywnie zalewane klejem jakimś. Łatwo to naprawić przez ostrożne lutowanie- trzeba tylko wymontować zestaw wskaźników i rozebrać wskaźnik temperatury- w tym autku wyjątkowo proste to jest.
Witam. Przyczyną może być czujnik wentylatora przykręcony do chłodnicy(chyba trzy przewody tam przychodzą). Zdejmij wtyczkę jak będzie się kręcił wentylator. Miałem taki przypadek w oplu corsa, po wymianie czujnika jest OK.
Jutro się wszystko okaże w każdym bądź razie to co chciałem (łyknąć troszkę wiedzy aby orientować się w temacie zdobyłem) teraz kwestia co mi mechanik powie. Pluje sobie jedynie w brodę, że przed wyjazdem nie sprawdziłem poziomu oleju i chłodziwa. Zbiornik z płynem do chłodnicy miałem pusty więc dolałem do maxa mimo iż płyn zmieniałem w chłodnicy ok...
Zaraz Ci pokażę co i gdzie zgniło: https://obrazki.elektroda.pl/1383343000_... https://obrazki.elektroda.pl/2635354200_... https://obrazki.elektroda.pl/1714454700_... https://obrazki.elektroda.pl/8948519900_... https://obrazki.elektroda.pl/7013880200_... Te przelotki,...
Wentylator chodzi już? Jeśli po zgaszeniu silnika jeszcze "gotuje" się chwile to ja bym obstawiał termostat. Spróbuj na zimnym silniku zalać pełen zbiorniczek i zobacz czy pojawiają się bąbelki gazu. Jeśli tak to uszczelka. Po zimie karton z chłodnicy zdjęty? :-)
Dokładnie to pokazuje błąd P0597 obwód sterowania grzałką termostatu - nieprawidłowe działanie / otwarty. Mysle że ten czujnik co jest razem z termostatem to może być walnięty i podaje sygnał że jest otwarty i dlatego wentylator się załącza. https://obrazki.elektroda.pl/6374448600_... Tutaj jest foto tego termostatu i na czerwono czujnik....
Sam sobie odpowiedziałeś. Skoro puszcza na chłodnicę to termostat bubel.
Podejrzenie jest ,ze nowy termostat sie zacina w pozycji zamknietej.
Dochodzą dosyć grube kable,takie ze 2 mm kw.,kolor brązowy i brązowy z białym pasmem. Mi ososbiście wydaje się,że ma to coś wspólnego z wentylatorem chłodnicy. Ciort wi....
Witam podczas postoju klimatyzacja chłodzi na 4 stopnie podczas jazdy chłodzi już na tylko 10 stopni na tych samych ustawieniach. Co to może być ? Klimatyzacja po wymianie chłodnicy,skraplacza i nabiciu czynnikiem. Samochód corsa c 1.2 z klimatronikiem.
Co to temperatury to nie jestem pewien – wskaźnik nie jest wyskalowany, ale temp nie dochodzi nawet do połowy (tak jest w VW). Wcześniej też miałem taką Corsę (ale tylko przez miesiąc) i w niej też wskaźnik temp. nie wychylał się poza połowę (przypominam mam nowiuśki termostat). Ale nie wiem jak tamta grzała, bo miałem ją w wakacje... Co do klimy...
przy odbiorze auta wiatrak chłodnicy sie nie włączył jak włączyłem przycisk klimy
Kolega wyżej pisał że w zdeżaku przednim a dokładniej na zdeżaku od strony chłodnicy. Widać kostke z dwoma przewodami
Podaj rok produkcji, numer bezpiecznika i która skrzynka (domyślam się że ta w środku auta) i ilo amperowy. Sprawdzę i Ci odpiszę czy jest OK. Nie chce nic więcej pisać bo wszystko zależy od rocznika auta, kod silnika może być ale nie koniecznie. Jeśli silnik jest na pompie rotacyjnej to będziesz potrzebował dobrego elektryka, komp nic nie pokaże. Więc...
Witam .Termostat do wymiany pewnie masz.Przy niskich tem . chłodzenie chodzi na małym obiegu i wtedy szybciej auto łapie temperaturę, a po zastawieniu chłodnicy silnik nie miał żadnego chłodzenia .
Z tego co pamiętam odkręcasz nadkola pod zderzakiem z przodu śruby do belki chłodnicy i z góry w lampach widać otwór o głębokości kilkunastu cm i tam też masz śruby i oczywiście pas przedni ale to widać z góry .Ale jak odkręcisz nadkola to chyba już bedzie dostęp do tego miejsca
Więc tak, jeżdzę już tak jakiś czas. Podczas ruszania z samego sprzęgła silnik bardzo mocno trzęsie całą budą. I pojawiły się delikatne stuki podczas wciskania hamulca gdy auto jest na biegu oraz delikatnie szarpie przy dodawaniu/puszczaniu gazu np na 3 biegu podczas jazdy. Chciałbym się dowiedzieć czy wie ktoś może ile tam jest poduszek. Czy wymiana...
Trzeba najpierw podpiąć do stacji i sprawdzić czy jest gaz. Jak nie ma to stacja wytworzy próżnię i sprawdzi szczelność. Jak jest nieszczelna nabija się azotem i sprawdza gdzie ucieka no chyba że przy użyciu UV będzie widać. Jak jest szczelna i nabita odpalamy klimatyzację i patrzymy czy ruszy kompresor i jakie ciśnienie nabija. I czy wentylator chłodnicy...
...i nie polecam kupowania dużo taniej na Allegro chłodnicy "no name", chyba że za chwilę chcesz znowu wymieniać. Jak twój znajomy jest mechanikiem to pewnie ma rabat w InterCarsie i kupi taniej niż Ty. http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/...
o właśnie, trzeba zewrzeć i to na zapłonie włączonym, a powinien sam się włączyć przy około 98 stopni, najprawdopodobnie będzie do wymiany ten włącznik w chłodnicy
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
W lewym dolnym są żeczywiście od wentylatorów i z nimi masz problem.Odłanczj wszystko pokoleji na wentylatorach to może pokaże zwarcie.Sprawdz mase na chłodnicy i w okolicy jej.
Nic nie wymieniaj , czasami wskazniki tablicowe przekłamują nawet o 20%. Poczekaj do wiosny. Możesz i teraz sprawdzić - po trasie nie wyłączaj silnika na wolnych obrotach , niech pracuje do czasu włączenia się wentylatora chłodnicy - popatrz na wskaznik temperatury.
Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora. Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika. A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik. Sprawdź...
Tzz ma ten model to jest tak zawsze X14XZ 8V 60 KM. wg. specyfikacji termowentylator włącza od 102 stopni a termostat otwiera się od 98 stopni . Troch z tym zawali sprawę :). Obniżamy emisje szkodliwe tan pomysł umieszczania wlotu powietrza przy chłodnicy naprawdę genialne
Albo żle odpowietrzony układ,albo zakamieniona chłodniczka nagrzewnicy.
Odepnij dolny wąż z chłodnicy podłóż miskę pod auto aby wszystko ściekło do niej. Jak zleci wykręć termostat wkręć nowwy. Podłącz wąż z powrotem, zalej płynem z miski. Jak dobrze trafisz z węża do miski to max szklankę płynu zmarnujesz.
Skoro węże od chłodnicy są zimne to chyba nie ma możliwości by termostat był otwarty. :?:
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Witam mam zamiar wyjąć chłodnicę w renault megane 1.4 eco 1998r. i mam pytanie czy mogę napotkać jakieś trudności czy powinienem na coś uważać? wyciągałem kiedyś chłodnicę w opel corsa 1.2 i tam było bardzo łatwo i prosto czy w renówce też tak łatwo będzie?
Mam pytanie- czy aby wymienić ten uszczelniacz ( od strony chłodnicy ) konieczny jest demontaż silnika. Pozdrawiam.
fakt, że czujnik pomiaru temperatury jest zamontowany blisko chłodnicy i to w dodatku na kawałku metalu, wcale dobrze nie świadczy o konstuktorach tego pojazdu - wskazywana temp. jest mocno uzależniona od stopnia nagrzania silnika, a nie temp na zewnątrz; ja w swojej Corsie przeniosłem go do wnętrza plasikowego zderzaka i przekłamuje dużo mniej niz...
Popatrz po przewodach i koło chłodnicy klimatyzacji z lewej strony na pewno go znajdziesz kolory przewodów to brązowy,biało czarny i żółto czerwony.
co innego może być na zegarach a co innego w chłodnicy No toż właśnie to miałem na myśli.
No jak nie ma przepływu to jak ma się ciesz ochłodzić, i dalej schładzać silnik? Dodano po 21 Wentylator chłodnicy w ogóle się załącza?
Witam. Po podłączeniu do kmpa. mojej corsiny (B) wykoczył błąd czujnika temp.płynu(wcześnie paliła się kon. check) ,Mam pytanie,który czujnik wymienić,czy ten w silniku,czy w chłodnicy spinający wentylator.Dodam.że zegar temp. pracuje normalnie
Witam. Mam problem z uruchomieniem klimatyzacji w corsie b 1.4 16V 97r. (silnik x14xe) Kontrolka klimy świeci i to wszystko co działa :) Zwierając piny na wtyczkach czujników załączają się wentylatory klimatyzacji i chłodnicy, mimo tego na sprężarce nie ma napięcia. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone, sprzęgiełko po podaniu napięcia reaguje. Jednak...
3 termostat? A jak wskazówka już Ci się podniesie powiedzmy masz te 60-70 stopni dotknij chłodnicy i daj znać czy zimna czy może letnia.
Witam Jestem posiadaczem Corsy B 1.2 16v wersja z klimatyzacją. Szukam na internecie i nic na ten temat nie mogę znaleźć. Mianowice po zagrzaniu silnika wentylator działa poprawnie, jednak gdy silnik jest nagrzany i wentylator działa zgaszę auto wentyl przestaje chłodzić czy jest to normalne?? czy powinien chodzić po zgaszeniu aż schłodzi?? jeżeli to...
Wiesz, jak zadzwoniłeś z taką wiedzą jak prezentujesz - to wcale się nie dziwie facetowi z serwisu. Zapocenie jest dopuszczalne, wyciek już nie. Wyciek oznacza, że już same rury nie dały rady. Ale co ja tam będę pisał, przecież ja tylko zaniżam poziom tego forum. janrad99 - dolotowa? Nie ma chłodnicy powietrza?
Ludzie nie patrzcie na oznaczenia na klapie auta, ja mam 17td a interkuler jest obok chłodnicy. Powiem tyle, że moja astra ma silnik isuzu przypuszczam, że ta corsa też bo te silniki to siostry.
A jest jakaś kostka/czujnik przy gaźniku?? Bo pamiętam jak robiliśmy przy przewodach od chłodnicy i była tam wsadzona kostka na siłę, chyba z mniejsza albo większa liczbą pinów :)
płyn od chłodnicy nie ubywa wiec raczej nie miesza się z olejem, auto codziennie nie przejeżdża dużo
ale sam czujnik jest sprawny i załącza wentylator przy temp. około 100 stopni C Do wentylatora chłodnicy jest oddzielny czujnik w chłodnicy. Do sprawdzenia przewody do czujnika temperatury(tego w silniku), o ile sam czujnik był wymieniony.
A ja to bym zobaczył, czy temperatura silnika odpowiada z grubsza temperaturze chłodnicy, bo mistrzowie czujnik temperatury jest na silnika a termowłącznik na chłodnicy, a jak nie będzie obiegu, albo bedzie kiepski to wiadome co będzie.
A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący jak górny,
corsa wentylator chłodnicy corsa wymiana chłodnicy czujnik chłodnicy corsa
laptop wyłączać chwila zakuwanie przewodów schemat motocykl suzuki
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Renault Kangoo błąd DF053 - auto nie odpala Problemy z BSOD po klonowaniu dysku IDE na SATA