Niczym kupisz krokowca , sprawdz czujnik położenia przepustnicy , może być podtarty potencjometr w okolicach biegu jałowego.
Na początek sprawdził bym silnik skokowy biegu jałowego(45-60 om) i czujnik temperatury.
Sprawdz ponownie co to za błąd.
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
Witam, czy udalo sie wtedy rozwiazac problem? mam to samo... :( Po wymianie czujnika biegu jałowego wszystko wróciło do normy
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Elektrit ma racje jak czujnik temp. cieczy jest padnięty a to częste to i paliwka więcej i bieg jałowy za wysoki.Swoją szosą dla czego te czujniki właśnie w tą strone lecą?
Podepnę się pod temat. Corsa B 1.0 2000 r.auto nie odpala brak iskry, na kostce do cewki na 2 pinie od szyby jest prąd reszta nic, pytanie czy sterownik walnięty czy cewka ? Bądź może jak kolega wspomina czujnik położenia wału ? Nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić, dodam jeszcze że od jakiegoś czasu pali się kontrolka silnika na jałowym biegu przy większych...
Cewka zapłonowa była wymieniana około 15-20 tys. km temu, a jej zużycie objawiało się sporymi wahaniami obrotów na biegu jałowym i spadkami mocy w trakcie jazdy. Przyjrzę się za to tym czujnikom, o których wspomniałeś, dzięki!
Spadłem z krzesła jak to przeczytałem. :D :D :D Wybaczcie jak coś nie tak napisałem, widocznie nie jestem zbyt zorientowany. PS: Czy takie zachowanie silnika (chodzi mi tu o te szarpanie silnikiem) może byc np. spowodowane uszkodzeniem aparatu zapłonowego (czujnik halla)?
Warto sprawdzić silnik biegu jałowego czyli tak zwany (silniczek krokowy) oraz czujnik położenia przepustnicy. Trzeba przeprowadzić diagnostykę a nie odrazu kompa wyrywać.
Przeważnie większe zużycie paliwa wynika z pracy silnika w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny to np uszkodzenie czujnika temp (wyzsze obroty na biegu jałowym), sondy lambda (problem z dynamiką autka),czujnika stukotów jeśli posiada (tez dynamika) itp.
Podaje to co komputer mi jest w stanie pokazać : Czujnik położenia pedału gazu 1 : 1.0V Czujnik położenia pedału gazu 2 : 0.5V Czujnik pozycji przepustnicy pedału A : 0,65V Czujnik pozycji przepustnicy pedału B : 4,39V Wszystkie wartości mierzone na biegu jałowym . Niestety nie miałem okazji zrobić pomiarów w trakcie awarii.
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
Na te chwile mam używany oryginalny założony, który chyba działa dobrze no bo jak pisałem wcześniej wysokie obroty znikły. Wiadomo najlepiej wymieniać na nowy tylko problem w tym, że oryginała nigdzie nie ma a zamienniki są kiepskiej jakości. Może ktoś poleci dobrą sprawdzoną firmę zamiennika lub ogólnie części zamiennych do corsy. Przez weekend będę...
A jest jakaś kostka/czujnik przy gaźniku?? Bo pamiętam jak robiliśmy przy przewodach od chłodnicy i była tam wsadzona kostka na siłę, chyba z mniejsza albo większa liczbą pinów :)
Gdybaniem nie naprawicie auta. Musisz sprawdzić czujniki w sterowaniu a najszybciej będzie jak pojedziesz na komputer, bo przyczyn może być wiele od cz. temperatury poczynając a kończąc np. na przepływce.
Witam. Corsa 1.4i zaczęła mi dużo palić i nie zawsze spadają obroty na biegu jałowym tak jak powinny. Komputer wyświetla błąd 34 – CZUJNIK PODCIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM NAPIĘCIE NISKIE. Jak sie zabrać do naprawy ?? Co sprawdzić co kupić ??
Jesli tak, to chyba jednak na pewno w tym wypadku nie o to chodzi, bo pedał gazu i jego czujnik prawdopodobnie mógłbym wyrzucić przez zamknięte okno, a silnik nadal powinien utrzymać jałowe obroty. Myli sie drogi kolega otóż położenie pedalu przyspieszenia w tym silniku (ściślej odczyt tego położenia podawany do EKU) bedzie mial wpływ na prace silnika...
Dobra, tak zrobię. Chociaż co dziwne, po tym jak przejechałem się nim z odpiętym zaworem egr, nawet po podpięciu go w sumie jeździ jak bez czyli lepiej, tylko, że po odpaleniu jakby mulił przez 3 sekundy zanim się ogarnie a tak to jeździ dobrze. Chociaż te obroty na biegu jałowym chyba są za małe, raptem jedna kreseczka i to nie pełna.
Źle interpretujesz błędy...wykasować i i zrobić test drogowy z odczytem danych przepływomierza i ciśnienia doładowania, sprawdzić też jakie ciśnienie pokazuje na włączonym zapłonie i na biegu jałowym... i popraw to beznadziejne "po..." na "P0..." (w sensie Pzero) chyba że jesteś z PISu....
A tak na poważnie co powiesz na: -czujnik temp. wysyłający info do komputera -czytnik map -silnik krokowy Wiesz może co dokładnie odpowiada za ssanie w Corsie. Wiem że za obr na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy.
Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju w corsie D 1.2 silnik Z12XEP. Corsa końcem września miała wyciek z czujnika ciśnienia oleju. Wymieniłem na nowy, problemu brak. W październiku wymiana oleju i filtrów na zimę, olej ten sam co zawsze i na świeżym oleju odezwał się rozrząd, głośniejsza praca. Autko 181tysięcy przejechane więc miał prawo - i tak długo...
Mam podobny problem astra h 1.8 Z18xe - błąd przepływomierza w op-com podaje przepływ 0. Kupiłem identyczny przepływomierz nadal problem pozostał. Wtyczka 4 pin (czujnik temp. działa dobrze) 1 czujnik temperatury powietrza; 2 masa; 3 sygnał; 4 +12V; Co mogę jeszcze sprawdzić czy to będzie sterownik ?
kupiłem nowy silniczek krokowy ale rewelacji nie ma. Wprawdzie obroty biegu jałowego się ustabilizowały - silnik pracuje bardzo równo. Wcześniej nie było tragedii ale miał tendencje do przygasania. Ale cały czas silnik szarpie i to zarówno przy puszczeniu pedału gazu jak i przy przyśpieszaniu. A do tego jak chce ruszyć gwałtownie to początkowo silnik...
Czujnik z kolektora dolotowego podmieniałem, oba pokazują takie same wartości, na biegu jałowym 101kPA ale ciśnienie barometryczne cały czas pokazuje 0kPa niezależnie czy dodajemy gazu czy nie. Wyjąłem sterownik, w środku była duża ilość zielonego, delikatnie go wyczyściłem ale dalej jest to samo, podejrzewam że będzie trzeba oddać go do specjalisty...
Wskazania sondy lambda są nieprawidłowe. To jest sonda 1V ,więc masz zwarcie do plusa np. na wtyku sondy.(do grzałki). Dodano po 5 Wyświetlacz testera B1S1 Czujnik O2 Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Pedał gazu nie przyciśnięty 50 ... 950 mV Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia
Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy ("krokowym"), czujnikiem, ogólnie cały korpus ze wszystkim...
Witam, miałem dokładnie ten sam problem. Opel Corsa B 1,0 12V, 98r. Silnik tracił obroty na biegu jałowym (na przykład przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na biegu jałowym albo przy wysprzęglaniu, ale nigdy nie gasnął na biegu). Właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie odczytali błędy z komputera i okazało się, że winowajcą był CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU. Koszt:...
Witam! Sprawdz czy jest szczelny układ dolotowy (uszczelka pod monowtryskiem, przewód podciśnienia do MAP SENSORA, połaczenie do wspomagania pompy hamulcowej) Jeśli chodzi o MAP SENSOR są trzy wyjścia; 1 - masa 2 - sygnał 3 - zasilanie Wartości kontrolne bez odłaczania przewodów masą a sygnałem Załaczony silnik (nie pracuje)--około 5 V Silnik pracuje...
Dobra problem rozwiązany. Kabel sygnałowy nie miał przejścia. Podłączyłem od wtyczki kabel do czujnika na krótko i po skasowaniu błędów wszystko gra. Ciśnienie doładowania na biegu jałowym wynosi 97 kPa, wcześniej było 12 i wogóle się nie zmieniało a jak przyjechałem się to wzrastało. Jak się okazuje samemu można dojść do tego :D
Witam Wiem temat rzeka . Ręce opadają , auto ma problem z odpaleniem , dusi się brakuje mu gazu. Może ktoś podpowie po parametrach o co kilim :) Przepływomierz był podmieniony , czujnik temperatury wymieniony, egr sprawdzony. Czy to wina wtrysków ? Napięcie akumulatora 14.19V TP Sygnał potencjometru 0.72V TP 0twarcie 2.80 stopni Czujnik przepływu masy...
Przepraszam ze w sumie piszę sam post pod postem ale miałem okazję podmienić alternator na inny, nowy. ;) Efekt? Po zagrzaniu się silnika do 70 stopni (wyłączenie świec żarowych) silnik zaczyna delikatnie falować. Po włączeniu świateł mijania faluje jeszcze mocniej. Włącze dodatkowo światła drogowe - falowanie się zmniejsza. Dodatkowo ustawie nawiew...
Szczerze mówiąc obstawiałem czujnik położenia wału sądząc po trudnościach z uruchomieniem tego silnika...Co o tym myślicie? Dziś rano odpiąłem akumulator i te dwa przewody z pinami od komputera na około 15min...Po czym pojechałem na jazdę próbną i problem zniknął...(około 20km) Jednak myślę że pewnie jeszcze kiedyś powróci...Myślałem że jak silnik wchodzi...
Po zdemontowaniu czujnika wałka będzie on "brał" sygnały z czujnika wału. Sprawdź ciśnienie bo ono może być powodem nierównej pracy silnika. Jeżeli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową. Czy silnik pracuje normalnie oprócz tych nierównych obrotów na biegu jałowym? Napięcie na sondzie jest dziwne. Wygląda jakbyś miał ubogą mieszankę lub sonda oszukuje...
Może i macie racje że samemu się nie powinno nic w tym silniku robić. Najlepiej jechać na serwis i oni stwierdzą co trzeba wymienić, a po wymianie tych niby złych części usterka nadal nieusunięta. Tak czy inaczej po przestawieniu czujnika położenia przepustnicy obroty przestały falować, a jeśli chodzi o tę kontrolkę od diagnostyki silnika zapalającą...
Wartość z przepływki ma dobrą. Dla biegu jałowego? Wg danych producenta owszem. Podczas jazdy odnoszę wrażenie ze nie dziala ona dobrze - przynamniej jak porównuje z innymi autami które mam, tylko w tym przypadku nie wiem na ile wskazania przepływomierza są zależne od tego co jest przyczyna problemów z autem. Moje pytanie jest takie, czy jeżeli przyczyną...
Witam serdecznie. Piszę, bo już nie potrafię sobie poradzić ani znaleźć odpowiedzi na forum mimo wielu prób. Więc proszę o pomoc i wyrozumiałość. Sprawa wygląda następująco: Postanowiliśmy z rodziną wyjechać na grilla i było wszystko ok, dojechaliśmy grilla zrobiliśmy, ale chciałem podjechać do sklepu i kupić pojechałem kupiłem, co miałem do kupienia...
Witam. Zakupiłem Corse B 1.0 12V z 99roku. Silnik od początku nie chodził najlepiej - miał cały czas podwyższone obroty. Pracował jakby był na ssaniu i zapalał się check. Podczas jazdy potrafił się zdusić, ale jechać się dało. Zauważyłem, że ktoś majstrował przy zamalowanych żółtą farbą śrubkach przepustnicy i był założony w miarę nowy zamiennik regulatora...
Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest, że problem jaki powstał spowodowany jest tym, że wcześniej czyściłem czujnik położenia przepustnicy ? Słyszałem, że po takiej czynności trzeba podpiąć samochód do komputera i przywrócić jakieś ustawienia silnika, żeby "nauczył" się od nowa pracy na biegu jałowym. Czy konieczne jest zrobienie czegoś takiego ?
Witam, Na wstępie może powiem że przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące tego problemu. Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Problem dotyczy wysokich obrotów oraz wysokiego spalania , wyskakuje check engine (p0505 błąd regulacji biegu jałowego)+syczenie pod maską elementy wymienione : 2 czujniki...
Mam z moją Corsą (Corsa C 2001 1.0 Z10XE) problem objawiający się tym że gdy uruchamiam zimny silnik, to strasznie falują obroty na biegu jałowym, wręcz się dławi (na wyższe obroty praktycznie się nie wkręca) i gaśnie silnik. Po rozgrzaniu auto działa normalnie Po podpięciu interfejsu OPCOM pokazuje błąd: P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe działanie Auto...
Witam może ktoś mi pomoże w tym dziwnym problem samochód zapali bez problemu, przez 1- 2 min jest ok dodaje gazu wkręca sie na obroty później powraca do biegu jałowego i nawet równo pracuje obroty te nie sa idealne bo trochę szarpie samochodem ( pewnie sa za niskie) ale nie falują i silnik nie gaśnie. Po tych - 2 nim kiedy wciskam pedał gazu silnik...
Mam Opla Corse B z gazem zwykłym na jednopunktowym wtrysku, cały czas ma ok 2500 obr/min sprawdzałem potencjometr przepustnicy, silniczek krokowy, czujnik temperatury, sonde, komputer nie łapie błędów nie zapala się lampka od diagnostyki, wszystko jak najbardziej dobre. Obroty są jednakowe na gazie i na paliwie co robić.
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
Masa na obudowie ze sterownika i wszędzie po za tym jest ok sprawdzałem wszystko. Z wcześniejszego postu wnioskuję że pin A1 jest bezpośrednio połączony do masy sterownika. Sprawdziłem u siebie nie ma połączenia pinu z obudową sterownika (no chyba że jest ta masa w jakiś sposób sterowana przez komputer a nie podłączona bezpośrednio). Masę do "czujników"...
Witam, komputer wskazuje błąd P0505 "Układ regulacji biegu jałowego - usterka", zapala się check engine. Do tego na początku pokazywał się P0115 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka". Napięcia raz były za wysokie, raz za niskie (w załączonym obrazku). Potem zniknął błąd P0115. http://obrazki.elektroda.pl/4467038200_1...
Wiatm ponownie, Wymieniłem ten czujnik temperatury na nowy czujnik HELLA- nic. Zacząłem bardziej badać te dane z komputera(znalazłem na internecie dane z komputerów innych szczęśliwych właścicieli CORS i porównywałem z tym co mam ja). Zauważyłem ze czujnik spalania stukowego cały czas pokazuje 0mV, Więc też go wymieniłem(BOSCH). Nic. Problem zostaw....
Kilka razy miałem w moejj corsie taki przypadek ze po zapaleniu silnika o0broty rosna do 3-4 tysiecy i caly czas sie tak utrzymuja. Dziwna sytuacja jest rowniez wtedy po wylaczeniu kluczykiem silnik dalej pracuje i dopiero po kilkudziesieciu sekundach gasnie. Nie sa to skaczace obroty tylko caly czas rosna do pewnego poziomu a pozniej utrzymuja. Po...
Witam ponownie.Ponieważ temat jest ciekawy,to proponuję zacząć od początku. Nie patrzmy na kod błędu i zadajmy sobie pytanie: czy obroty silnika są właściwe?,czy nie są ,,przerywane,,? czy nie są za szybkie na biegu jałowym? - oczywiście po rozgrzaniu silnika. Kolega widział na własne oczy kod błędu, czy został tylko poinformowany przez serwisanta?.Hmm......
Kod błędu : Czujnik położenia przepustnicy, za niskie napięcie. Napięcie ok, sprawdzone. Wymienione : Świece, czujnik położenia przepustnicy, filtr paliwa, krokowy wyczyszczony tydzień temu. Po tym zabiegu było wszystko ok (jak i przed bo szarpanie i tak nie występowało zawsze) Obroty wariują na jałowym, czasami się unormują, a czasami nie i przed chwilą...
Witam. Dzisiaj popołudniem wrzucę film. Silnik pracuje poprawnie z wyjątkiem tego że czasami na wolnych obrotach, obroty spadają ale z tego co wiem jest to wina ustawienia bardzo małej dawki gazu na biegu jałowym, kontrolka ciśnienia oleju sprawna, czujnik ciśnienia oleju podmieniałem czyli również oki, nigdy nie zdarzyło się żeby się zaświeciła. Zorganizuje...
W silniku krokowym jest czujnik nacisku trzpienia. . W którym? Jedyny jaki znam to ten stosowany w systemach MEMS (Rover) Chociażby silnik krokowy Bosch - np. taki: http://auto-truck3.pl/img/p/656-7565-thi... Zarówno w Peugeot 106, 306 może być taki zastosowany (sam miałem taki osobiście w 306 na 4 piny, choć sprzedawcy chcieli mi wcisnąć 6 pinowy)....
Witam, Mam problem z Corsą jak w temacie, corsa jest na gazie. 2 tygodnie temu zgasła mi na trasie, wydaje mi się że stało się to po wciśnięciu sprzęgła przy redukcji biegu, po puszczeniu sprzęgła już nie załapała. Po ~30min odpaliła jak gdyby nigdy nic. Od tamtego czasu zaczęły się z nią dziać ciekawe rzeczy, czasem podczas jazdy jest taki 1s brak...
Witam wszystkich forumowiczów mam bardzo dziwny problem i nie wiem co to może być mianowicie samochód podczas dojeżdżanie do skrzyżowania czy podczas jazdy potrafi zgasnąć błędów nie ma wymieniony został czujnik obrotów wału korbowego gdyż wcześniej zarejestrował się jego błąd zawór egr został wyczyszczony i zaślepiony pomogło ale nie do końca podejrzewałem...
Witam! Proszę o pomoc. Posiadam Opla Corsę b z 1995r silnik 1.4i 8v 44KW 60KM. Problemem są obroty na jakich odpala i chodzi silnik na biegu jałowym, obroty utrzymują sie tak na okolo 3,5 tys nieraz spadną ale rzadko...zmieniłem czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy, czujnik temperatury w kolektorze dolotowym sondę lambda też zmieniłem i...
Witam, Mam problem z Oplem Corsa A 91r silnik 1,2i. Na biegu jałowym obroty są za wysokie, czasami są tylko troche za wysokie a czasami silnik aż wyje. Gdy samochód stoi przez dłuższy czas na biegu jałowym (powyżej 60 sekund), zapala się żółta kontrolka Check Engine. Odczytałem metodą spinaczową kody usterek z komputera i wyszedł kod: nr 35 - silnik...
niestety na biegu jałowym nie mogę sprawdzić napięcia, bo silnik od tygodnia nie chce zapalić. Jutro wkładam przepływkę do corsy b x10xe kumpla i zobacze jak się będzie zachowywać auto. Co do synchronizacji to nie mam pojecia. Od czasu kiedy kupiłem nic przy aucie nie grzebałem. Jeździł, jeździł i nagle umarł. Jestem w trakcie szukania kogoś kto mi...
Panowie dzisiaj po przeczytaniu prawie całego internetu, sprawdzeniu całej instalacji itp. wykonałem pomiary miernikiem cyfrowym(takim z marketu za 60zł) i oto wyniki: Przepływka REC Germany pomiary: a) Silnik wyłączony(przekręcony kluczyk): 1. 3,41V (czujnik zassanego powietrza?) 2. 12,51V (zasilanie) 3. 0,00V (masa) 4. 5,00V (nie wiem co to) 5. 0,97V...
Witam forumowiczów jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Problem mój dotyczy tak jak w tytule, obroty corsa b. Samochodzik działa dobrze ale po przejechaniu około 6 km jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni, To obroty na jałowym biegu falują jest 950 po czym spada na 900 i znów na 950 nie przeszkadza to w jeździe jednak jest niepokojące . Mechanik...
Witam, Posiadam wóz corsa c 1.3cdti silnik kod Z13DT 2004r. 150kkm przebiegu. Samochód użytkuje od ok 2lat przez ten okres wymieniłem w nim rozrząd komplet, maglownice, sprzęgło, wysprzęglik, koło zamachowe, czujnik ciśnienia oleju, przegub, drążki kierownicze końcówki, sworznie, łączniki stabilizatora. W samochodzie występują dziwne objawy: -ciężko...
Moze to coś pomoże Bloki pomiarowe na samym zapłonie Napięcie akumulatora12.3 V Status zapłonuZał 12V Glówny przekaznikAktywny Przekaźnik pompy paliwaNieaktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu0,00% Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowegoAktywny Pożądana...
Witam serdecznie mój problem polega na tym iż Opel Corsa B 1,4 16 V ciężko pali jak są większe mrozy: Przebieg 216 tysięcy Dodam iż po wymianie silnika krokowego i wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie sondy lambdy(wymieniana iż był błąd w komputerze sondy) jest zdecydowanie lepiej ale musze go z rana kilka sekund do 10 sekund trzymać i tak dziwnie...
Podaje parametry czujników; 1. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Jest to czujnik o ujemnym współczynniku temperaturowym, którego rezystancja maleje w miarę wzrostu mierzonej temperatury. Jest zamocowany na pokrywie pompy cieczy chłodzącej i przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego silnika sygnał o jej temperaturze. Napięcie zasilania:...
Witam wszystkich serdecznie. Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy B z silnikiem 1.6 GSI. Na czym polega mój problem: Samochód odebrałem od mechanika 2 dni temu. Auto trafiło do naprawy ponieważ spalało kolosalne ilości oleju, oraz strasznie dymiło. Wymienione zostały: Pierścienie, Komplet uszczelek, Planowana Głowica, Uszczelniacze, Siemeringi,...
Znalazłem opis sytuacji: "Lampka kontrolna układu elektronicznego silnika * Świeci się przy włączonym zapłonie i podczas rozruchu. Gaśnie w chwilę po uruchomieniu silnika. Czas trwania wtrysku, bieg jałowy i odcinanie dopływu paliwa są sterowane elektronicznie. Zapalenie się lampki podczas jazdy wskazuje na usterkę. Układ elektroniczny przełącza się...
Owszem. Problemów może byc i cała reszta, np leje wtryskiwacz, pekł oring, czujnik temperatury, podciśnienia. Tu się z tobą zgadzam że problemów może być całe mnóstwo. Czyszcząc "okolice" wtrysku zauważyłem, że mniejszy (dolny) oring wtryskiwacza ma już dość, jest z jednej strony wyraźnie "wyżarty". Na razie z braku zapasu odwróciłem oring do góry...
Problem dotyczy Opel Corsa B 1.4 (1998r.) z silnikiem C14NZ wyposażonym w klimatyzację i ABS. Temat ciągnie się już 3-4 miesiące. Na początku w ogóle nie zapalał - migała kontrolka silnika, nawet jeśli na chwilę samochód odpalił to tak jakby był od razu wygaszany zanim zdążył osiągnąć obroty biegu jałowego. Stwierdzona była awaria cewki zapłonowej i...
a więc tak sprawdziłem kody błędów silnika wyskoczył tylko '12' reset miał ostatni w zimie przy ładowaniu akumulatora dodam że rozrząd był wymieniany ok. 1500km temu, w tym samym czasie olej + filtr, gdzieś doczytałem się że zapchany może być katalizator wtedy więcej benzyny ładuje w mieszankę... czy to prawda? nie powinien żaden błąd wyskoczyć? czujnik...
Witam, Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1 Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić. Poniżej zrzut z Op-com : Napięcie akumulatora,14.5 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik...
WITAM. Proszę o jakieś sugestie dotyczące tego problemu.silnik od momentu odpalenia ma duże wolne obroty, a po przejechaniu 5-10 km gdy się rozgrzeje jeszcze większe. Brak w tym modelu obrotomierza ale podejrzewam że obroty w granicach 2000. Po włączeniu czwartego biegu i zdjęciu nogi z pedału gazu śmiało autko jedzie 60km/h Podczas jazdy kontrolka...
Witam, Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu: samochód Opel Corsa B 1.2, rocznik 1996, silnik X12SZ Objawy usterki: 1.Po uruchomieniu zimnego silnika rozpoczyna pracę nierówno od 500 obrotów wkręcając się po kilku sekundach na 1250 obrotów. Następnie obroty silnika oscylują przez cały czas w granicach 1250 – 1300 obrotów. 2.Po przejechaniu...
Witam serdecznie Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia...
Witam Opiszę temat jeszcze raz najdokładniej jak tylko potrafię. Zatem Miałem planowaną głowicę z wymianą uszczelek w silniku 1.4 z gazem. Od razu problemu nie zauważyłem bo do pracy mam blisko i silnik nie zdążył się podczas jazdy dobrze rozgrzać. Więc podczas dłuższej jazdy zauważyłem, że temperatura którą wskazuje zegar na desce rozdzielczej początkowo...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Panowie czy moze mi ktos powiedziec jaki powinien byc rzeczywisty początek wtrysku?Czy te wartosci sa prawidlowe? OP-COM 081125 - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,22/06/2009. 13:04 Dane serwisu: Tu możesz wpisać swoje dane, np. nazwę serwisu. Wybrany model>,2003,Corsa-C,Silnik,Y 17 DT Sterownik Klucz #1:EF Klucz #2:8F...
Witam, od pewnego czasu mam problem z Corsa 1.0 c10xe. Po dłuższym postoju, gdy silnik jest zimny, obroty silnika bardzo faluja, na biegu jałowym silnik poprostu się zadusi i zgaśnie. W czasie jazdy powstaje efekt kangura( szarpanie), gdy ''przyspieszam'' jest wszystko okej, lecz po odjęciu z gazu szarpie. Cały problem znika po przejechaniu ok 3 km...
Proszę bardzo logi zrobione opcomem.OP-COM 090714 - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,17/11/2009. 15:42 Dane serwisu: Tu możesz wpisać swoje dane, np. nazwę serwisu. Wybrany model>,2001,Corsa-C,Silnik,Y 17 DTL Sterownik Klucz #1: EF Klucz #2: 8F Ustawiony normalny parametr synchronizacji. VIN: W0L0XCF*** RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:...
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Otóż kilka dni temu podczas normalnego uruchamiania silnika zaświeciła się kontrolka od elektrycznego układu silnika (samochód z kluczykiem) samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Nigdy takiego przypadku jeszcze nie miałem. Próbowałem już odpinać akumulator, ładowałem go, próbowałem na zapasowych kluczykach....
Corsa B falujace obroty brak biegu jałowego Diagnoza interfejsem DOMINATOR MAX Błędy (Trouble code ) P0505 P1510 . Silnik 1.0 rok prod. 2000 ,3 cylindry Aktywna lampka MIL CHECK ENGINE. Jak sie okazalo winnemu było zaśniedziałe połączenie na czujniku położenia przepustnicy Znajduje sie on od podszybia na przepustnicy , wtyczka wchodzi pionowo w góre....
Witam, mam pytanko. Co moze być przyczyną tego zeopel corsa po odpaleniu go rano sie dusi gdy zaczynam jechac (na biegu jałowym chodzi ok)?? Wyczytałem ze przyczyną moze byc czujnik temperatury wody - jeżeli tak to jak on wyglada i gdzie sie znajduje ?? Z góry dzieki za podpowiedzi ;D Dodano po 1 zapomniałem dodac ze jak corsa sie zagrzeje to jedzie...
czujnik biegu jałowego mercedes czujnik biegu jałowego czujnik ustawienia biegu jałowego
rysunek rozrządu wymiana fotela kierowcy skanowanie portów komunikat
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Zmywarka Electrolux ESL4200LO - brak wody w wirnikach Kod błędu 5Er na wyświetlaczu kotła - co oznacza?