Witam ponownie, Problem rozwiązany. Tylko jest problem, bo nie wiem co podziałało. Oczywiście zacząłem od porad dotyczących wyjęcia, przeczyszczenia i rozpięcia kapturka, wiązki idącej do czujnika położenia przepustnicy, ale dodatkowo też wyjąłem całą przepustnicę na stół z nastawnikiem przepustnicy ("krokowym"), czujnikiem, ogólnie cały korpus ze wszystkim...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
Witam może ktoś mi pomoże w tym dziwnym problem samochód zapali bez problemu, przez 1- 2 min jest ok dodaje gazu wkręca sie na obroty później powraca do biegu jałowego i nawet równo pracuje obroty te nie sa idealne bo trochę szarpie samochodem ( pewnie sa za niskie) ale nie falują i silnik nie gaśnie. Po tych - 2 nim kiedy wciskam pedał gazu silnik...
Szczerze mówiąc obstawiałem czujnik położenia wału sądząc po trudnościach z uruchomieniem tego silnika...Co o tym myślicie? Dziś rano odpiąłem akumulator i te dwa przewody z pinami od komputera na około 15min...Po czym pojechałem na jazdę próbną i problem zniknął...(około 20km) Jednak myślę że pewnie jeszcze kiedyś powróci...Myślałem że jak silnik wchodzi...
Warto sprawdzić silnik biegu jałowego czyli tak zwany (silniczek krokowy) oraz czujnik położenia przepustnicy. Trzeba przeprowadzić diagnostykę a nie odrazu kompa wyrywać.
Witam Wiem temat rzeka . Ręce opadają , auto ma problem z odpaleniem , dusi się brakuje mu gazu. Może ktoś podpowie po parametrach o co kilim :) Przepływomierz był podmieniony , czujnik temperatury wymieniony, egr sprawdzony. Czy to wina wtrysków ? Napięcie akumulatora 14.19V TP Sygnał potencjometru 0.72V TP 0twarcie 2.80 stopni Czujnik przepływu masy...
Witam. Zakupiłem Corse B 1.0 12V z 99roku. Silnik od początku nie chodził najlepiej - miał cały czas podwyższone obroty. Pracował jakby był na ssaniu i zapalał się check. Podczas jazdy potrafił się zdusić, ale jechać się dało. Zauważyłem, że ktoś majstrował przy zamalowanych żółtą farbą śrubkach przepustnicy i był założony w miarę nowy zamiennik regulatora...
Witam serdecznie. Piszę, bo już nie potrafię sobie poradzić ani znaleźć odpowiedzi na forum mimo wielu prób. Więc proszę o pomoc i wyrozumiałość. Sprawa wygląda następująco: Postanowiliśmy z rodziną wyjechać na grilla i było wszystko ok, dojechaliśmy grilla zrobiliśmy, ale chciałem podjechać do sklepu i kupić pojechałem kupiłem, co miałem do kupienia...
Witam, komputer wskazuje błąd P0505 "Układ regulacji biegu jałowego - usterka", zapala się check engine. Do tego na początku pokazywał się P0115 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka". Napięcia raz były za wysokie, raz za niskie (w załączonym obrazku). Potem zniknął błąd P0115. http://obrazki.elektroda.pl/4467038200_1...
Moze to coś pomoże Bloki pomiarowe na samym zapłonie Napięcie akumulatora12.3 V Status zapłonuZał 12V Glówny przekaznikAktywny Przekaźnik pompy paliwaNieaktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu0,00% Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowegoAktywny Pożądana...
Niczym kupisz krokowca , sprawdz czujnik położenia przepustnicy , może być podtarty potencjometr w okolicach biegu jałowego.
Na początek sprawdził bym silnik skokowy biegu jałowego(45-60 om) i czujnik temperatury.
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
Sprawdz ponownie co to za błąd.
Witam, czy udalo sie wtedy rozwiazac problem? mam to samo... :( Po wymianie czujnika biegu jałowego wszystko wróciło do normy
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
Podepnę się pod temat. Corsa B 1.0 2000 r.auto nie odpala brak iskry, na kostce do cewki na 2 pinie od szyby jest prąd reszta nic, pytanie czy sterownik walnięty czy cewka ? Bądź może jak kolega wspomina czujnik położenia wału ? Nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić, dodam jeszcze że od jakiegoś czasu pali się kontrolka silnika na jałowym biegu przy większych...
Cewka zapłonowa była wymieniana około 15-20 tys. km temu, a jej zużycie objawiało się sporymi wahaniami obrotów na biegu jałowym i spadkami mocy w trakcie jazdy. Przyjrzę się za to tym czujnikom, o których wspomniałeś, dzięki!
Gdybaniem nie naprawicie auta. Musisz sprawdzić czujniki w sterowaniu a najszybciej będzie jak pojedziesz na komputer, bo przyczyn może być wiele od cz. temperatury poczynając a kończąc np. na przepływce.
Elektrit ma racje jak czujnik temp. cieczy jest padnięty a to częste to i paliwka więcej i bieg jałowy za wysoki.Swoją szosą dla czego te czujniki właśnie w tą strone lecą?
Spadłem z krzesła jak to przeczytałem. :D :D :D Wybaczcie jak coś nie tak napisałem, widocznie nie jestem zbyt zorientowany. PS: Czy takie zachowanie silnika (chodzi mi tu o te szarpanie silnikiem) może byc np. spowodowane uszkodzeniem aparatu zapłonowego (czujnik halla)?
Podaje to co komputer mi jest w stanie pokazać : Czujnik położenia pedału gazu 1 : 1.0V Czujnik położenia pedału gazu 2 : 0.5V Czujnik pozycji przepustnicy pedału A : 0,65V Czujnik pozycji przepustnicy pedału B : 4,39V Wszystkie wartości mierzone na biegu jałowym . Niestety nie miałem okazji zrobić pomiarów w trakcie awarii.
Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju w corsie D 1.2 silnik Z12XEP. Corsa końcem września miała wyciek z czujnika ciśnienia oleju. Wymieniłem na nowy, problemu brak. W październiku wymiana oleju i filtrów na zimę, olej ten sam co zawsze i na świeżym oleju odezwał się rozrząd, głośniejsza praca. Autko 181tysięcy przejechane więc miał prawo - i tak długo...
Przeważnie większe zużycie paliwa wynika z pracy silnika w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny to np uszkodzenie czujnika temp (wyzsze obroty na biegu jałowym), sondy lambda (problem z dynamiką autka),czujnika stukotów jeśli posiada (tez dynamika) itp.
kupiłem nowy silniczek krokowy ale rewelacji nie ma. Wprawdzie obroty biegu jałowego się ustabilizowały - silnik pracuje bardzo równo. Wcześniej nie było tragedii ale miał tendencje do przygasania. Ale cały czas silnik szarpie i to zarówno przy puszczeniu pedału gazu jak i przy przyśpieszaniu. A do tego jak chce ruszyć gwałtownie to początkowo silnik...
A jest jakaś kostka/czujnik przy gaźniku?? Bo pamiętam jak robiliśmy przy przewodach od chłodnicy i była tam wsadzona kostka na siłę, chyba z mniejsza albo większa liczbą pinów :)
Witam. Corsa 1.4i zaczęła mi dużo palić i nie zawsze spadają obroty na biegu jałowym tak jak powinny. Komputer wyświetla błąd 34 – CZUJNIK PODCIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM NAPIĘCIE NISKIE. Jak sie zabrać do naprawy ?? Co sprawdzić co kupić ??
Jesli tak, to chyba jednak na pewno w tym wypadku nie o to chodzi, bo pedał gazu i jego czujnik prawdopodobnie mógłbym wyrzucić przez zamknięte okno, a silnik nadal powinien utrzymać jałowe obroty. Myli sie drogi kolega otóż położenie pedalu przyspieszenia w tym silniku (ściślej odczyt tego położenia podawany do EKU) bedzie mial wpływ na prace silnika...
Na te chwile mam używany oryginalny założony, który chyba działa dobrze no bo jak pisałem wcześniej wysokie obroty znikły. Wiadomo najlepiej wymieniać na nowy tylko problem w tym, że oryginała nigdzie nie ma a zamienniki są kiepskiej jakości. Może ktoś poleci dobrą sprawdzoną firmę zamiennika lub ogólnie części zamiennych do corsy. Przez weekend będę...
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
Mam podobny problem astra h 1.8 Z18xe - błąd przepływomierza w op-com podaje przepływ 0. Kupiłem identyczny przepływomierz nadal problem pozostał. Wtyczka 4 pin (czujnik temp. działa dobrze) 1 czujnik temperatury powietrza; 2 masa; 3 sygnał; 4 +12V; Co mogę jeszcze sprawdzić czy to będzie sterownik ?
Czujnik z kolektora dolotowego podmieniałem, oba pokazują takie same wartości, na biegu jałowym 101kPA ale ciśnienie barometryczne cały czas pokazuje 0kPa niezależnie czy dodajemy gazu czy nie. Wyjąłem sterownik, w środku była duża ilość zielonego, delikatnie go wyczyściłem ale dalej jest to samo, podejrzewam że będzie trzeba oddać go do specjalisty...
Witam, miałem dokładnie ten sam problem. Opel Corsa B 1,0 12V, 98r. Silnik tracił obroty na biegu jałowym (na przykład przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na biegu jałowym albo przy wysprzęglaniu, ale nigdy nie gasnął na biegu). Właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie odczytali błędy z komputera i okazało się, że winowajcą był CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU. Koszt:...
Dobra, tak zrobię. Chociaż co dziwne, po tym jak przejechałem się nim z odpiętym zaworem egr, nawet po podpięciu go w sumie jeździ jak bez czyli lepiej, tylko, że po odpaleniu jakby mulił przez 3 sekundy zanim się ogarnie a tak to jeździ dobrze. Chociaż te obroty na biegu jałowym chyba są za małe, raptem jedna kreseczka i to nie pełna.
Źle interpretujesz błędy...wykasować i i zrobić test drogowy z odczytem danych przepływomierza i ciśnienia doładowania, sprawdzić też jakie ciśnienie pokazuje na włączonym zapłonie i na biegu jałowym... i popraw to beznadziejne "po..." na "P0..." (w sensie Pzero) chyba że jesteś z PISu....
A tak na poważnie co powiesz na: -czujnik temp. wysyłający info do komputera -czytnik map -silnik krokowy Wiesz może co dokładnie odpowiada za ssanie w Corsie. Wiem że za obr na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy.
Wskazania sondy lambda są nieprawidłowe. To jest sonda 1V ,więc masz zwarcie do plusa np. na wtyku sondy.(do grzałki). Dodano po 5 Wyświetlacz testera B1S1 Czujnik O2 Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Pedał gazu nie przyciśnięty 50 ... 950 mV Zmiana sygnału między wysokim oraz niskim zakresem napięcia
Dobra problem rozwiązany. Kabel sygnałowy nie miał przejścia. Podłączyłem od wtyczki kabel do czujnika na krótko i po skasowaniu błędów wszystko gra. Ciśnienie doładowania na biegu jałowym wynosi 97 kPa, wcześniej było 12 i wogóle się nie zmieniało a jak przyjechałem się to wzrastało. Jak się okazuje samemu można dojść do tego :D
Po zdemontowaniu czujnika wałka będzie on "brał" sygnały z czujnika wału. Sprawdź ciśnienie bo ono może być powodem nierównej pracy silnika. Jeżeli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową. Czy silnik pracuje normalnie oprócz tych nierównych obrotów na biegu jałowym? Napięcie na sondzie jest dziwne. Wygląda jakbyś miał ubogą mieszankę lub sonda oszukuje...
Witam! Sprawdz czy jest szczelny układ dolotowy (uszczelka pod monowtryskiem, przewód podciśnienia do MAP SENSORA, połaczenie do wspomagania pompy hamulcowej) Jeśli chodzi o MAP SENSOR są trzy wyjścia; 1 - masa 2 - sygnał 3 - zasilanie Wartości kontrolne bez odłaczania przewodów masą a sygnałem Załaczony silnik (nie pracuje)--około 5 V Silnik pracuje...
Chwilowo zaślepiłem egr blaszką, pojechałem się przejechać. Checka nie wywaliło jednak nadal mimo tego trochę faluje. W zakresie 830-870rpm. Więc pewnie padnięty EGR można wykluczyć. Po podłączeniu pod interfejs OBD faluje również masowy wydatek powietrza oraz napięcie przepływomierza masowego powietrza w zakresie 1,2-2,2V i w sumie nic więcej nie widać....
Może i macie racje że samemu się nie powinno nic w tym silniku robić. Najlepiej jechać na serwis i oni stwierdzą co trzeba wymienić, a po wymianie tych niby złych części usterka nadal nieusunięta. Tak czy inaczej po przestawieniu czujnika położenia przepustnicy obroty przestały falować, a jeśli chodzi o tę kontrolkę od diagnostyki silnika zapalającą...
Wartość z przepływki ma dobrą. Dla biegu jałowego? Wg danych producenta owszem. Podczas jazdy odnoszę wrażenie ze nie dziala ona dobrze - przynamniej jak porównuje z innymi autami które mam, tylko w tym przypadku nie wiem na ile wskazania przepływomierza są zależne od tego co jest przyczyna problemów z autem. Moje pytanie jest takie, czy jeżeli przyczyną...
Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest, że problem jaki powstał spowodowany jest tym, że wcześniej czyściłem czujnik położenia przepustnicy ? Słyszałem, że po takiej czynności trzeba podpiąć samochód do komputera i przywrócić jakieś ustawienia silnika, żeby "nauczył" się od nowa pracy na biegu jałowym. Czy konieczne jest zrobienie czegoś takiego ?
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Witam, Na wstępie może powiem że przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące tego problemu. Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Problem dotyczy wysokich obrotów oraz wysokiego spalania , wyskakuje check engine (p0505 błąd regulacji biegu jałowego)+syczenie pod maską elementy wymienione : 2 czujniki...
Mam Opla Corse B z gazem zwykłym na jednopunktowym wtrysku, cały czas ma ok 2500 obr/min sprawdzałem potencjometr przepustnicy, silniczek krokowy, czujnik temperatury, sonde, komputer nie łapie błędów nie zapala się lampka od diagnostyki, wszystko jak najbardziej dobre. Obroty są jednakowe na gazie i na paliwie co robić.
Kilka razy miałem w moejj corsie taki przypadek ze po zapaleniu silnika o0broty rosna do 3-4 tysiecy i caly czas sie tak utrzymuja. Dziwna sytuacja jest rowniez wtedy po wylaczeniu kluczykiem silnik dalej pracuje i dopiero po kilkudziesieciu sekundach gasnie. Nie sa to skaczace obroty tylko caly czas rosna do pewnego poziomu a pozniej utrzymuja. Po...
Mam z moją Corsą (Corsa C 2001 1.0 Z10XE) problem objawiający się tym że gdy uruchamiam zimny silnik, to strasznie falują obroty na biegu jałowym, wręcz się dławi (na wyższe obroty praktycznie się nie wkręca) i gaśnie silnik. Po rozgrzaniu auto działa normalnie Po podpięciu interfejsu OPCOM pokazuje błąd: P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe działanie Auto...
czujnik biegu jałowego mercedes czujnik biegu jałowego czujnik ustawienia biegu jałowego
miernik nacisk lampki gasną schemat kostki radia volvo
schemat wideofonu sharp lc50le760e
Jak zastąpić niedziałający system nawigacji w samochodzie? Brak dźwięku z USB w Mazda CX-5: przyczyny i rozwiązania