Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Witam i przepraszam za odkopanie tematu. automar91 Czy poradziłeś sobie z tą usterką bo u mnie sytuacja wygląda identycznie. Błędów nie mam.
Podłącz tps bo w tedy lecho będzie widział bieg jałowy i nie uruchomi działania silnika krokowego.Potencjometrem w centralce wyreguluj próg zadziałania czyli wyjścia z wolnych obrotów.Lambda 1V jest ok! ale musisz ustawić emulacje lambdy jako fala prostokątna(switch w lecho ale nie pamiętam który).Podłączwoltomierz do lambdy i tak wyreguluj parownik...
polecam http://grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm Generalnie im dluższy dolot tym "dól" gorszy. Uważam ze najlepiej zrobić osłonę od kolektora i dolożyc kawałek rury aluminiowej (takiej od wentylacji) żeby na stożek dmuchało zimne powietrze. Zawsze mi się wydawało odwrotnie, czym dłuższa rura tym lepszy dół. Obliczenia z podanej strony dotyczą raczej...
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
zrobione,wymieniony dolot na używkę,wszystko wróciło do normy,możemy zamykać Dodano po 44 wymieniono dolot
Dolot szczelny? Jak się auto zbiera - płynnie czy z opóznieniem?
https://obrazki.elektroda.pl/2901812000_... No a gaz też masz w tej corsie? Przepustnice sprawdzałeś co tam widać bo dolot szczelny zakładam? Masz czym się podłączyć pod komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi?
Nie wiem co to za zabawka aro agro czy coś tam.Podłącz co masz i zobacz ,albo podjedź do kogoś.Odczytaj parametry takie jak sondy ,MAF,korekty itp.oczywiście na ciepłym silniku.Odczytaj korekty na wolnych i przy 3000rpm.Sprawdź jeszcze dokładnie dolot czy nie ma lewizny.
Jest błąd MAF, tym się zajmij.Pomiar napięć i sygnału.MAP to samo.Cały dolot też do kontroli.
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Jeździłeś kilka cykli na benzynie, żeby zdążył zebrać korekty? Bo wygląda jak rozjechane korekty. Przyczyną może być też nieszczelny dolot i lewe powietrze.
Witam speców. Chciałem zapytać jak sprawdzić odmę ewentualnie czy można wypiąć węża który idzie z odmy do rury przed turbo, zaślepić dziurę, a węża z odmy włożyć do jakiejś puszki. pytam bo nie mogę dostać odmy w żadnym sklepie a oryginał z serwisu trochę kosztuje a nie jestem pewny czy to jest to. objawy są takie iż po postoju przy odpalaniu kopci...
W moim combo 1,3 cdti sytuacja ta sama, przy dodaniu gazu wywala kontrolka i zostaje 1/3 mocy. Byłem na diagnostyce, pokazuje nieokreślony błąd, wymienili tylko filtr paliwa i powietrza. Sam rozebrałem cały dolot i egr. Prace zakończone wygląda to tak: - egr średnio brudny, trzpień cewki chodzi lekko, - kolektor ssący średnio brudny, wyczyszczony, -...
Wydech i dolot drożne? EGR sprawdzony? Wszystkie podciśnienia sprawdzone? Często w tych autach, mimo, ze jest łańcuch, przeskakuje rozrząd za sprawą wadliwego napinacza. Sprawdź jego ustawienie, bo teraz wygląda na to, że wszedł w tryb awaryjny i nie pozwoli mu iść wyzej niż 3000rpm. Obstawiam rozrząd.
Dokręciłem dolot powietrza co jest na silniku zaraz nad przepustnicą bo się ruszał i myślałem że może tam łapie lewe powietrze, skasowałem błąd pojeździłem i błąd znowu się zapalił. Jeździłem dłuższy czas z błędem i nagle zgasł nie wiem kiedy. W tym samym dniu zapalił się od nowa. Jutro popatrzę zawór EGR ponoć też czasami jest jego wina.
Multimetr starczy. A jaki reduktor ? Jak gaśnie przy hamowaniu to albo trzeba dolot skierować do silnika albo podbić ćiśnienie na reduktorze - powinna być śruba na reduktorze to ją odkreć o jeden obrót żeby zwiększyč ilošć gazu. A to 1 czy 2 generacja?
Witam, ku mojemu zdziwieniu, po założeniu oryginalnego przepływomierza VDO Siemens i "dmuchając w niego" sterownik silnika zobaczył przepływ. Po odpaleniu zachowuje się troszkę lepiej ale ogólnie jest tragedia. Strzela w dolot i nie pracuje jakiś cylinder (nowa cewka magnetti-mareli). Czas wtrysku 7.0ms :/
Jak na plaku nie pali to albo nie ma kompresji , albo ma zabity dolot (zostawioną szmatą np.) albo skoczył sobie na rozrządzie i uciekła kompresja.
Przecież ty tego nie naprawisz. Miotasz się. Napisałem. Powtórzę. Sprawdź iskre. Jeśli jest to wygrzej świece. Podaj plaka w dolot w trakcie rozruchu. Zagada czy nie wykrec świece. Zobacz mokre czy suche. Opisz efekty prób.
Jeśli strzela w dolot to za mało paliwa czujnik temp. ew. przyłącze do niego jeśli osiągi są ok.
No i niestety zbyt szybko się cieszyłem. Zaślepiłem EGR i sprawdziłem wszystkie rurki podciśnienia. Gdy włącze światła mijania albo nawiew zaczyna falować. Wygląda to tak jakby alternator dusił silnik. Mam miernik cęgowy i po pomiarze kabla idącego z alternatora do akumulatora wychodzi na to że gdy silnik zwalnia ampery pobierane z alternatora skaczą...
Co pokazało i co nie wrócił? Błąd? Odczyt błędów to nie diagnostyka. Jak wygląda ciśnienie turbo w czasie jazdy? Porównanie rzeczywistego vs wymaganego przez sterownik. Egr jak pracuje? jeśli dotąd wszystko oki to manometr w dolot i porównanie że wskazaniami mapa. A maf jakie wartości na wolnych?
Dziś siedziałem trochę przy swojej strzale, wymieniłem wężyki podciśnieniowe sprawdziłem dolot i bez żadnej poprawy;/ Mam jeszcze takie pytanie, czy te różnice ciśnienia na cylindrach nie maja wpływu na prace silnika?
Klapka działa tylko w zakresie od środkowego położenia do pozycji "zamknięty dolot zimnego powietrza" Ręcznie można ja tylko tyle ruszyć tak jakby coś blokowało skok klapki od środka do zamknięty "ciepły" dolot. Ps. Jak jest u was? Ręcznie można klapką ruszać w całym zakresie?
nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Wyciek jest widoczny (jak by to powiedzieć) jak patrze z przodu to od góry jest wąż (chyba dolot powietrza) a wyciek jest na wyjściu z turbo (po po prawej stronie, waż średnicy 4-5 cm ) nie jest to jaiś straszny ale olej widac ( a jeszcze jakiś czas temu tego nie było) Oleju jak narazie na 9 tys po wymianie ubyło...
Nieszczelny układ dolotowy. Dlatego nie gaśnie jak mu zatkasz dolot.
a więc silnik udało mi się w końcu wkręcić lecz strasznie mulasto a dolot aż do połowy musiałem zatkać i na wolnych obrotach strasznie szarpie silnikiem wykręcanie registra i śruby reduktoru praktycznie nic nie daje
tak ,pojedyncza cewka i aparat zapłonowy z czujnikiem i rozdzielaczem .Sugerujesz lewe powietrze np.przez servo?-to chyba nie ten objaw .Silnik ma ten kryzys w wąskim zakresie temperatury w początkowym etapie nagrzewania jak się go przeskoczy np podtrzymując na obrotach potem jest ok.Jak ściągnę dolot powietrza nad wtryskiwaczem jak to się dzieje widać...
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
A jaką tam temperature masz że już reduktor miałby być niedogrzany? Przecież mniej niż zero a raczej okolic 10C jest rano narazie. Z tego co widzę to nie ma jeszcze problemu żeby zaraz po odpaleniu na gaz nie przełączać bo reduktor nie dawałby rady działać. Co za reduktor masz? Jaki komputer gazowy? To jakieś używki ze szrotu czy po regeneracji? Doloto...
nie pisałbym o tych przewodach gdyby nie przykład z życia wzięty znajomemu zachciało się zimą przewody wysuszyć w domu no to zabrał wysuszył założył z powrotem jak leci i dzwoni do mnie że nie może zapalić przyjeżdżam nie kręci (znaczy kręci ale tak jakby aku wydał ostatnie tchnienie) patrze przewody pozamieniane wsadziłem jak ma być i zapalił od razu...
A może to nie wina niczego z elektryki, tylko jakieś uszkodzenie mechaniczne, pęknięty przewód, nieszczelny dolot itp. Jakieś podciśnienie na zimnym jest twarde i przepuszcza lewe powietrze? Przyczyn może być wiele... Posprawdzaj dokładnie co ja i moi poprzednicy wymienili za możliwe przyczyny i dopiero poopisuj co i jak a my spróbujemy pomóc/doradzić....
mam od roku corse c 1.2 na sekwencji od nowosci przebieg 161 tys. Sam zrobilem ponad 30. Nigdy mnie nie zawiodla. Zrobiony dolot i wydech koncowy, wybity katalizator(swieci sie check) ale za to 11 sek do 100:) Spalanie w miescie bez szalenstw 7 litrow lpg. Wady? Tapicerka sie szybko wyciera i plastiki swierszcza w zimie i rozrzad lancuchowy wcale nie...
Napisz w końcu jak i czy w ogóle jest ustawiona emulacja sondy? Oczywiście cały czas przyjmuję, że masz instalację podciśnieniową (gaźnikową), tzw. II-generacji. Odcinanie zasilania od ECU to nie jest rozwiązanie. Silnik na benzynie powinien pracować prawidłowo na domyślnych mapach (po wyzerowaniu adaptacji), jeśli się tak nie dzieje to należy szukać...
Witam wszystkich ! Ostatnio nie miałem z tym żadnych problemów, więc nie wiem o co kaman. Autko na benzynie jeździ pięknie. Na gazie też jeździ, ale teraz ma brak mocy. Silnik C12NZ 1.2 8v 45 koni :D Ogólnie sytuacja wygląda następująco... Autko stało 2 dni, bo wyjechałem do Kielc autem służbowym, po powrocie corsa bardzo mocno mnie zaskoczyła. Autko...
Witam, jak w temacie, walczę z X10XE. Nie odpala, czasami załapie na 5 sekund i słychać strzały paliwa, telepie strasznie. Sprawdzone: - ustawienie rozrządu - niestety bez blokad, ale w GMP wałki były ok, łańcuch już nieco wyciągnięty - błędów brak - sprawdzane OP-COM - temperatura powietrza i cieczy zgodna z zewnętrzną - ciśnienie paliwa 5 atm - sprawdzone...
Witam. Zakupiłem Corse B 1.0 12V z 99roku. Silnik od początku nie chodził najlepiej - miał cały czas podwyższone obroty. Pracował jakby był na ssaniu i zapalał się check. Podczas jazdy potrafił się zdusić, ale jechać się dało. Zauważyłem, że ktoś majstrował przy zamalowanych żółtą farbą śrubkach przepustnicy i był założony w miarę nowy zamiennik regulatora...
Kolego awesome, sprawa prosta jak budowa cepa. Masz dwa zasilania, benzyna i gaz. Na początek trzeba wykluczyć wzajemne oddziaływanie na siebie. Na zapalonym silniku, pracującym na gazie zakręć gaz na butli i wypal gaz z instalacji (jak jest sekwencja to trzeba spuścić gaz z listwy. Wykluczasz wtedy oddziaływanie gazu. Pojeździć parę dni na benzynie...
Witam. Myślę że powinieneś zadbać o mechanikę auta, przeczyść dolot (cały) i interqler. Czy w twoim silniku jest EGR ? Podaj może kod silnika... Co do temperatury to czujnik tmp jest na przednim zderzaku i prawdopodobnie się wykończył, albo od puknięcia wisi koło chłodnicy i wyczuwa jej temperaturę... Co do zamulania.... nie zgadzam się w wypowiedzią...
Witam, Więc tak - kupiłem Corsę B nie palącą (tak, wiem że nikt normalny tak nie robi :) ). Corsa 1999r. 1.0 (973ccm), 3 cylindry. Czytałem już inne podobne tematy, podsunęły mi kilka pomysłów, no i w sumie po za sprawdzeniem masy na pompce/sprawdzeniu przekaźnika to nic mi narazie nie przychodzi do głowy. No ale to dziś sprawdzę tak około południa....
Można założyć komputer mający 2 mapy - jedna na otwartym WG a druga z doładowaniem... Dużo prostsze. A turbina sterowana elektrycznie się znajdzie, tylko że będzie to kompresor - i trzeba dołożyć do niego sprzęgło, do tego znów do chodzi kwestia kompa... A koszta małe nie są i czasem opłaca się bardziej kupić gotowe auto doładowane. Dziękuję za odpowiedź....
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
Sprawdzałeś szczelność dolotu?
Silnik chodzi równo? Na zimnym i ciepłym? Ja bym zaczął od szukania nieszczelności w dolocie.
No to ten idzie tak jak mówiłeś do dolotu przed przepustnicą.
owik -daj spokuj ludzie nie odróżniają temperatury cieczy od temperatury powietrza dolotu.
Szukaj w pomiarach i regulacji składu mieszanki. Lambda, korekcje, szczelność dolotu, krokowiec i przepustnica.
Przyczyn może być wiele, sprawdź szczelność dolotu na początek.
Popraw post, a potem poszukaj fałszywego powietrza w dolocie.
dolot citroen peugeot dolot zapchać dolot
termet komin cancheck blaupunkt float printf
st1000lm014 firmware błędy pralki bosch
Pilot do telewizora Pioneer PDP-4270XA: zamienniki i rozwiązania Wgrywanie firmware przez bootloader w uszkodzonym routerze