Wszystkie 3 świece na raz raczej nie padły, zwłaszcza że każda ma swoją cewkę (choć to 1 duży cewko-moduł), no ale wypadałoby sprawdzić czy jest iskra.
Sprawdz przewod WN biegnacy z cewki do kopulki. Jak jest przebicie to iskra napewno nie dojdzie do swiec.
Witaj kolego zacznij od schematów znajdziesz je także na tym forum po schemacie dojdziesz gdzie co idzie , https://obrazki.elektroda.pl/4040849700_... Tu jest kolejność liczenia pinów pierwsze 3 przewody kicząc od A zasilające pozostałe 4 sterowanie iskrą.
A iskra jest?
Jesli chodzi na dwóch i z A10,A19,A38 (wg.moich danych)ma przejście i na jedym brakuje iskry to uwalony sterownik...
Możesz komputerem wymusić pracę cewki i obserwować iskrę .
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
sprawdź instalacje lubi się jarać w skrzynce bezpiecznikowej.
wyglada na cewke
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Tak to ten czujnik był walnięty. Dzięki za podpowiedz.
Do jakiego warsztatu bo aż dziw bierze że nie potrafią naprawić tej usterki ,
komputerem iskra załącze tylko nie rozrusznikem
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
Zasilanie stałe 30 masz mieć na pinie A6, po kluczyku 15 na pinach C16, D3, oraz na jednym kablu idącym do wtrysku oraz na pinie 1 cewki zapłonowej i zaworze regulacyjny spalin z czujnikiem położenia. Masę masz mieć na pinach D16,C9,B1 oraz pinie 2 cewki zapłonowej.
czy jest możliwe że coś się stało z głowicą lub zaworami Możliwe, może coś źle złożyłem możliwe... łańcuch był pęknięty A jaki powód? opel corsa c 1.2 A jaki rocznik? + standardowo - czy jest iskra, czy jest paliwo?
A iskra wróciła.
Immo nie tnie iskry.
witam rano przejade p[are kilometrów i auto gasnie odpale to chodzi jakby nie na wszystkich garach jak sprawdzam iskre to na poczatku krecenia jest a po chwili ginie przekładałem cewki moduły mam na gaz instalacje miał ktos podobny przypadek
jeżeli kręcisz rozrusznikiem i włacza się pompka oraz wtryskiwacz to czujnik halla jest ok jeśli nic się nie włącza to cz halla kaput i/lub przerwa na kabelkach jeśli nie ma tylko iskry to: 1 ECU (jeśli uszkodzony i/lub przerwa na przewodach) nie wysyła impulsów do modułu zapłonu 2 uszkodzony moduł 3 uszkodzona cewka 4 przerwa na kablu WN do kopułki...
iskry idą przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora( przy zwarciu)
Kaziu1991: ale z ciebie mądrala... i to jeszcze dla dziewczyny... wstyd! poza tym jeśli to jest 1 generacja LPG to samochód nie musi WCALE działać na benzynie żeby jeździł na gazie, wystarczy że tylko iskra będzie jak trzeba i TYLE Miaupyrka: skoro chodzi bez immo to zapewne tam jest gaz 1 lub 2 generacji, jeśli chcesz odpalać na samym gazie to lepiej...
A co zrobiłeś do tej pory? Wypadałoby sprawdzić czego brakuje, iskry, paliwa, powietrza? Jakaś diagnostyka konieczna by Tobie pomóc.
jeżeli wymiana filtra nie pomoże to sprawdz cisnienie paliwa powinno byc około 0.8 bar na wtrysku jedno punktowym
Ja bym jednak od kostki stacyjki zaczął. Hmm może warto by to sprawdzić tylko jak to sprawnie zdiagnozować i bardzo się to wiąże z brakiem iskry?
Nie czepiaj się pompy jak nie masz iskry. Pozdrawiam.
Wyciągnij wtryski i sprawdz czy podają paliwo wykręć świece i sprawdz czy jest iskra
W tych autach z tym silnikiem częsta usterka.
Dzięki Kolbego, ale schematy jakieś mam. Masy posprawdzane. Chyba ten sterownik kite odwalił.
Może być cewka. Sprawdziłeś iskrę?
Najpierw sprawdź czy jest iskra.
Problem rozwiązany. Ściągnąłem cewkę i okazało się, że w fajce pod sprężyną jest pełno syfu. Nie wiem jak na świecy była iskra....
Nie ma iskry Hmm.... dodał bym jeszcze przekaźnik pompy. A jak ma się przekaźnik do braku iskry?
Pod komputer podłącz i będzie jaśniej.
Rozrusznik kręci? Gdy silnik nie odpala jest iskra?
Pewnie moduł w aparacie umarł.
chyba fabryczny. Wszystko na to by wskazywalo ze to immo, nie chodzi pompka, nic cisza, krokowiec tez sie nie ustawia, nie ma iskry.
Tak, padła cegła.
Dziękuje wszystkim za porady niestety jestem mało cierpliwy i corsa jedzie na szrot.
to zalezy sprawdz czego brakuje paliwa czy iskry ?
Ale człowieku kasują......gdzie tak?????
Jeśli wtrysk podaje paliwo, jest kompresja a cylinder nie pracuje, to musi ginąć iskra...
A jak sprawdzić czy jest iskra?
Czujnik obrotów silnika ,nie pisze nazwy bo nie pamiętam jaki tam występuje,
https://obrazki.elektroda.pl/7296868700_...
wlasnie to sprawdzilem iskry niema mysle ze czas udac sie do elektryka dzieki za pomoc pozdrawiam
To raczej nie ma wpływu. Czy pompa paliwa pracuje i jest iskra?
Iskra jest?
Można jeszcze zasilanie sprawdzić, zakładając że sprawdzenia mechaniora były dobre
Z tego co pamiętam tam masz indukcyjny, więc sprawdzasz czy nie ma przerwy, lub czy generuje napiecie podczas kręcenia rozrusznikiem. Ok sprawdzę i napiszę co i jak ;) Ale czy jakby ten czujnik umarł to nie objawiałoby to się brakiem iskry?
wygłąda na to że przegrzewa ci się jakiś układ,a nie wiesz co sie dzieje jak ci zgaśnie czego nie ma paliwa czy iskry???
Czujnik temperatury sprawdź. Koło alternatora.
I wygląda na to że jak pada rozrusznik to iskry też brak, no ale jak nie kręci to przecież oczywiste...
Nie znam dokładnie tego silnika, ale sprawdz moduł zapłonowy- bo jak ciepły czasem pali czasem nie lub gasnie od czasu do czasu to jest standardowy objaw, a w Oplach sypią się jak diabli. Niestety sprawdzenie chyba tylko przez podmianę.
bez blokad też da rade. Ale wiedza niezbędna.
Witam ponownie... mam jeszcze takie jedno pytanie... a mianowicie jak sprawdzić moduł zapłonowy... czy dobry czy padniety?
Pomogła wymiana sterownika.
Jakiś autoalarm czy immobilizer auto posiada ?
Witam, ja mam podobny problem, z tym że Corsa C 1,4 rok 2003 pomimo, że szybko miga lampka sprawdź silnik, to po kilku próbach kręceniach rozrusznika samochód odpala. Orientuje się ktoś co z tym można było by zrobić? Wiem że to wina immo, bo kiedy kręcę rozrusznikiem, a samochód nie chce odpalić to jest odcinana iskra.
Na cylindrach, na które ne pali są zimne wydechy jest iskra?
To teraz w chwili kiedy nie odpala trzeba sprawdzić czego brakuje, paliwa czy iskry. Słychać pompę w zbiorniku?
Podłącz pok kompa i zaobserwuj parametry.Sprawdź czy jest iskra jak nie pali.
Sprawdź czego brakuje - iskry, paliwa.
Ale po co wymieniać czujnik, jeśli autor twierdzi, że iskra jest?
Silnik nie odpala - rozrusznik kręci, akumulator naładowany, paliwo jest. To iskry nie ma?
Podłącz pod komputer auto. A jak sprawdziłeś te iskry?? miedzy pin 1-6 0,5-1,5 ohm ma mieć cewka
tysiączka ma 3 gary.
A sprawdzałeś ciśnienie paliwa?
I o to chodzilo. Po wymianie kabli sprawdz czy nie widac iskry na cewce.
Zle sprawdzasz ,odłączasz od czujnika paliwa dlatego nie pokazuje Ci stanu paliwa,sprawdz czy jest iskra.
Chodzi na 3 cylindry. Brak iskry na 2 cylindrze
Gaz jest iskra jest pali tylko na plaka
Nie ma iskry. Jak wystygnie auto odpala.
sprawdziłem, czy występuje iskra w świecach, przy rozruchu, ale takiej nie było. podejrzenie, że to wina paliwa Nie czy to czujnik wału korbowego padł Tak przekaźnik pompy paliwowej Nie sama pompa paliwowa Nie
Witam. Zmierzyć ciśnienie na cylindrach i podać stopień sprężania ze wszystkich cylindrów.
Jaki masz silnik?
Paliwo do listwy dochodzi ( jakie ciśnienie) Iskra jest ? ( Sprawdź )
Zawsze jest szansa.
sprwdź moduł zaplonowy czy wogule dostajesz iskrę na świece
Ma to sens, jeżeli masz jakiś rentgenik w oku.
diagnostyka! co jest czego niema, iskra, cisnienie paliwa, błedy w pamieci!
są "niby" specjalne do gazu..... producent określa model świec jakie najlepiej współpracują z danym typem silnika i najlepiej jest się tego trzymać. ale tak szczerze mówiąc ja zawsze u siebie używałem polskie świece "iskra" i silnik pracował duzo lepiej niż na innych swiecach. całkowicie odradzam świece NGK
Więc na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak że zostały sprawdzone takie elementy jak : moduł zapłonowy, cewka, pompa, Hall, przewody WN oraz ciągłości przewodów - OK Sterownik wymieniłem dlatego ponieważ byłem pewien że jeśli sygnał z Halla wchodzi na sterownik a już z niego nie wychodzi to jest uszkodzony. Po podłączeniu nowego sterownika trzymał immo...
Cewki zapłonowe są ok skoro iskra jest to jest corsa b 1.0 12v tu nie ma palca rozdzielacza ani kopułki czy jakich kolwiek kabli do swiec Dodano po 2 Rozwiń swą myśl o co ci chodzi nie jestem mechanikiem
Koledzy posaidm corse gsi 1.6 16V 106KM 94r,pare dni temu robiłem jej mały remoncik blacharski- spawałem podstawe akumulatora migomatem. Akumulator oczywiście był wyjęty, mprzeowod masowy odkrecony od karoserii, klakson (chyba alarmu) odkrecony i położony na silniku (podpiety). Podczas spawania słyszalem jak by ten klakson wydawał na poczatu z siebie...
Proszę https://obrazki.elektroda.pl/1426819100_...
W czasie kręcenia rozrusznikiem iskra jest na świecach?
Jest to silnik C16SE.
Napisz dokładniej co sprawdziłeś? Iskra jest? Paliwo dostaje?
Podstaw jeszcze przewód WN (odpinając go z cewki i swiecy)z cylindra np.3 na 4 i zobacz czy pojawi iskra na 4tym.Brak iskry na 1 i 4 cylindrze w tym samym momencie może być również winą cewki. Przewody jeśli mają przebicie to i tak nadają się do wymiany.
czy w momencie jak nie pali masz 12 i 5 v ? iskra jest? masowanie wtryskow jest?
Oddaj do mechanika auto bo możesz tym holowaniem coś uszkodzić Jeśli sam nie potrafisz sprawdzić podstawowych rzeczy (iskra, pompa paliwa).
Witam. Mam problem z Oplem Corsa C 1.0. Kod silnika Z10XEP. Mianowicie nie odpala, sprawdzona pompa paliwa, wtryski, iskra, przekaźniki, kompresja - wszystko jest w porządku, tak jak powinno być. Kręci, ale nie odpala. Po przekręceniu kluczyka włączają się wentylatory. Błąd, jaki odczytałem z licznika, to P0115. Rozrząd też jest ustawiony poprawnie...
no kręci się no i iskra też jest :( nie wiem co mu dolega
Czekam na teorię związaną z tym gazem. Bo ja bym zobaczył czego nie ma jak nie chce zapalic-czy iskry czy wrysku. I jaka corsa, z jakim silnikiem, bo jak D z silnikiem Z10XEP to inna bajka.
Zobacz kolego czy prąd nie skacze po przewodach od świec, nie radze dotykać przewodu jak zobaczysz iskrę umykająca gdzieś po przewodzie
A czy napewno nie ma immo (oczywiście fabrycznego).Próbowałeś z drugim kluczykiem.Żaden czujnik,tylko impulsy z aparatu zapłonowego poprzez sterownik powodują załączenie przekażnika i póżniej pompy. Sprawdż iskrę jak zgaśnie .
vaillant iskry iskry przedłużacz rover iskry
excel szablon toshiba wyłączać wersja oprogramować elm327
hewalex sterownik hewalex sterownik
Samoczynne otwieranie bagażnika Skoda Octavia 2 - wpływ na gaśnięcie silnika Lokalizacja gniazda OBD2 w Renault Megane 2001