Bo jest na jałowych obrotach.
Niczym kupisz krokowca , sprawdz czujnik położenia przepustnicy , może być podtarty potencjometr w okolicach biegu jałowego.
Po odłączeniu akumulatora wszystko Ci się powinno zresetować. Błąd 505 to usterka regulacji biegu jałowego. Jak wykluczyłes usterkę?Może jednak jest nadal?
3040obr-21,4kg/h 850 obr-6,3kg/h przy temp silnika 65 stop. czas wtrysku 4ms na jałowym
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
kolejno ( po czyszczeniu) -reset mapy uczącej bloku IAC -ustawienie obrotów biegu jałowego mam prośbę-nie pytaj jakim sofcikiem i jakim fejsikiem, ok?
dużo za niskie wolne obroty biegu jałowego... lub wytarte panewki... lub zajechana pompa oleju
Po co liczyć. Ma być w okolicach 6kg/h na biegu jałowym i to cała filozofia jest.
A nie dostaje lewego powietrza na połączeniu kolektor - przepływomierz ? Jaki typ silnika ?
Podaj wartość przepływu powietrza na biegu jałowym.
Brak rozwiązania
Pokrywa wymieniona, nadal występuje ten sam problem. Zastanawiam się czy nie winić przepustnicy, po dodaniu gazu na postoju pod 5 tys rpm silnik ma problem przez parę sekund że stabilizacja biegu jałowego. Wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy ?
Witam, czy udalo sie wtedy rozwiazac problem? mam to samo... :( Po wymianie czujnika biegu jałowego wszystko wróciło do normy
Kąt wtrysku masz prawidłowy, przepływomierz przy obrotach jałowych zawyża wskazanie, sprawdź jak zachowuje się przy dodawaniu gazu.
Na początek sprawdził bym silnik skokowy biegu jałowego(45-60 om) i czujnik temperatury.
TPS sprawdź, "mówi" sterownikowi kiedy ma utrzymywać obroty biegu jałowego. Coście dokładnie robili przy tym "gaźniku" ? Jeśli wcześniej działało, a po robocie już nie całkiem, to warto sobie przypomnieć co. była tam wsadzona kostka na siłę, Lekko wchodzą, tylko trzeba dobrze włożyć. Sprawdźcie teraz piny/styki tej kostki i tego w co wchodzi.
No właśnie, i nie wiadomo czy na sprawny, a wystarczy sprawdzić jego wskazania, powinno być około 8 kg/h (2.2 g/s) na jałowym bez obciążenia.
jak usunąć usterke "zblokowana regulacja biegu jałowego" ??
Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym: EGR, EVAP, serwo hamulców etc.
Masz czym zrobić logi podczas jazdy? Sprawdziłeś czy lewego powietrza nie dostaje?
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h - na biegu jałowym Czy tak ma być? No to jak myślisz....silnik nie potrzebuje powietrza na wolnych obrotach...
Witam, LPG na gwarancji więc nie mogę podpiąć się pod sterownik. Screeny z pracy na noPB; Błąd wyskoczył po przejechaniu około 1000 km na LPG. Teraz chyba już szybciej się pojawił znów. Czy te sądy pracują w zakresie 0-1V? Czy prawidłowy wykres to taka sinusoida ma być? Jeśli pomiar robię na biegu jałowym.
Może.
Panowie, mam dodatkowe pytanie zwiazane z tą Corsą - jak / czy da się wyregulowac obroty silnika na biegu jałowym?
Witam, Wygląda to w ten sposób, że gdy wciskam pedał sprzęgła i wrzucam "na luz" to jest ok, ale gdy zwolnię pedał, to autem zaczyna telepać (silnik chodzi równo). Na równej powierzchni auto potrafi sią minimalnie przetoczyć do przodu, a po podniesieniu przodu kręcą się koła. Czy to może oznaczać źle poskładane/zużyte sprzęgło, czy można to jakoś wyregulować?
czyli do wymiany cały regulator biegu jałowego?
Po czyszczeniu rozrusznika nie ma poprawy, zauważyłem teraz delikatne poszarpywanie silnika jak trzymam równo wyższe obroty. Na jałowym tego niema.
Jest gaz ale to też dzieje się benzynie. Na gazie wywala różnie co 50-200 km.Na benzynie rzadziej ale czuć muła.Szczególnie od60 do 90 km/h , wciśkam gaz i wolno się zbiera na benzynie. Ostatnio jechałem 400 km na samej benzynie i objawy jak wyżej pisze. Silnik na wolnych skacze od 740-790 .Niby porządana prędkość jałowa 780.
pasowało by zrobic diagnostyke cpw to czesta usterka, ale niepasuje to do braku mocy. Sprawdziłbym jeszcze przepływke.
To wyglądało by na zbyt wczesny zapłon, lub przestawiony rozrząd. Z kolei tam jest łańcuch, no ale i takie już robiłem (może warto sprawdzić). Zapłonu też nie wyreguluje. A silnik normalnie pracuje podczas tego "strzelania", ma stabilne obroty, równomierne, czy da się zauważyć jakieś nieprawidłowości w jego pracy na biegu jałowym?
A co zrobiłeś, co zdiagnozowałeś? Zaczął bym od wymiany świec zapłonowych.
Ktoś, coś doradzi?
A jakie obroty masz na gazie na biegu jałowym?
To nic nie da, bo np P505 ma jeszcze swoją definicję, i może oznaczać np "nie wyuczone nastawy nastawy podstawowe" jak i "zablokowana regulacja biegu jałowego"
Nie jest to nic niepokojącego, tak niskie wahania obrotów, mogą być wynikiem np starzenia się sondy, lub problemów z osia lub czystością przepustnicy i na razie nie ma powodu do paniki.
Witam. Można spróbować zwiększyć ciśnienie w reduktorze, lub jeżeli posiadasz reduktor z dwoma regulacjami , to ta druga jest do regulacji dodatkowego wzbogacenia mieszanki na biegu jałowym bez udziału membran reduktora. trzeba troszkę odkręcić śrubę i powinno pomóc. Pozdrawiam :)
Witam, jakiś czas temu silnik zaczął jakby nierówno pracować więc zostało odstawione do mechanika. Wymienił cewkę zapłonową i świece i skasował prawie 400zł. Było to miesiąc temu. Dziś podczas jazdy auto zaczęło nierówno pracować i zgasło w trasie. Nie chciało odpalić. Okazało się że gdy wcisnę przy odpalaniu trochę gazu odpala ale obrotu biegu jałowego...
System programowania serwisowego. Przeładowanie wsadu fabrycznego, czyli przywrócenie sterownika do stanu dziewiczego. Wówczas rzeczywiście trzeba wykonać kilka manipulacji, m. innymi ustawienie pożądania jałowego.
A może byś tak przeczyścił bajpas kolgo>
ten błąd oznacza że różnica obrotów biegu jałowego jest różna o 170 rpm od prędkości bazowej. Sprawdź przecieki powietrza,zwłaszcza uszczelkę pod korpusem. Nie zawsze elektronika......
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Corsą, która po odpaleniu na zimno czy na gorąco ma wyoskie obroty od 1500 do 2500, czasmi odpalam i ma 900, ale po przejechaniu trochę i wciskaniu sprzęgła przy zmiane biegów obroty idą do góry. Obroty wysokie są na biegu jałowym, cxasami nawet falują, ale częściej po prostu są wysokie. Czasami zapala się check...
Robiłem już kiedyś coś z tym silnikiem i objawami i z tego co pamiętam problemem była chyba wiązka tego regulatora wolnych obrotów, widocznego na filmie. Tam jest silnik prądu stałego oraz zestyk biegu jałowego.
wtrysk może w sumie lać bo już raz był naprawiany, bede szukał przyczyny może jakiś mechanik da sobie z tym rade skoro już go naprowadzę na bieg jałowy :) dzieki
w ukladach mono jest silnik który w zależności od warunków pracy silnika na jałowym odpowiednio uchyla przepustnicę .
Widać że problem tkwi w alternatorze. Poradzi mi ktoś czy oddać stary do regeneracji (koszt 150-350zl + gwarancja 6 miesiecy) czy kupić już po regeneracji drugi z allegro?
Dzięki za odzew Załączam pliki ze wszystkimi odczytami (oryginalny i drugi obrobiony na potrzeby wykresów) Powyższe wykresy pochodzą z danych odczytywanych w tym samym czasie Czyli ta druga sonda wskazująca jedną wartość nie ma wpływu na opisany problem? (nie powinno to generować drugiego błędu zw z sondami?) Czytałem że przyczyną może być lewe powietrze....
Zobacz czy masz jakieś błędy w BCM ,czy przy podpietej przepustnicy jak nie chce palić to klapie przepustnicą ?Czy jak masz odpiętą przepustnicę to pali za każdym razem ? Przy odpiętej przepustnicy pali za każdym razem jak jest podłączona to słychać jakieś stuki z silnika przepustnicy , ale sama przepustnica nie zmienia swojego położenia zostaje w...
Myślałem że to już jest dawka zalewowa. Nie wspominając że z wydechu to leci paliwo...
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków Bzdura. Ten błąd tyczy się ogólnie układu regulacji biegu jałowego.
Jeśli to Z10xep (a zapewne jest) to przyjrzyj się działaniu twinporta czy siłownik czasami nie stoi lub nieszczelne podciśnienie i na jałowych obrotach ma takie ustawienia jak na większym obciążeniu
Sprawdz jak działa silnik reg.prędkość na biegu jałowym, jest koło przepustnicy.
No bo silnik krokowy nie ma funkcji testowania, czy chodzi czy nie! Trudno więc żeby komputer wiedział, że silnik jest walnięty.
na jałowych niecałe 2bary Na zimnym czy gorącym?
Corsa b C12NZ
jakieś wskazówki? :) na biegu jałowym sprawdzić i podczas jazdy?
Prawdopodobnie problem ze źle ustawioną emulacją sondy lambda przy pracy na gazie. Powoduje to rozsypkę map w sterowniku benzynowym i może powodować problemy z pracą na jałowym na zimno.
A po prze gazowaniu na postoju zaczyna klekotać czy nie? Zmierzyć ciśnienie na biegu jałowym i na wyższych obrotach.
Sprawdz ponownie co to za błąd.
Jeszcze jakbym mógł prosic o informacje jak zrobic reset mapy uczącej biegu jałowego. Podkreślam że dopiero po weekendzie nabędę interfejs tech2.
"Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie" Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach
Błąd 505 to "zablokowana regulacja biegu jałowego". Teraz trzeba uzyć testera Tech2 ( tylko! Zadne Op-Comy, AB-comy tego nie robią!) i w trybie "regulacja" dokonać -reset ustawień bloku uczącego BLM ( jest to przywrócenie nastaw początkowych) -po tym dokonac ustawienia prędkości biegu jałowego.
poradziłem sobie sam postanowiłem wyczyścić całość i po demontażu okazało się że uszczelka między kolektorem a wtryskiem jest przerwana i bierze tam "lewe" powietrze stąd błąd i reszta problemów ....
A jakie obroty na biegu jałowym(ile) jak jest ciepły-stabilne? Jeżeli w normie to włącz wszelakie odbiorniki prądu i jak wyrówna (utrzyma obroty )to znaczy że chodzi. opór na cewkach krokowego45-60 omów
Witam, mam problem z swoją Corsą. Jak już w temacie napisałem, gaśnie mi na niskich obrotach, a także jest problem z uruchamianiem. Podczas skrętów bądź zatrzymań po prostu gaśnie. Czasami także na biegu jałowym. Pomoże ktoś? Pozdrawiam
Zatkaj w końcu podciśnienia , wszystkie. Pomiar z przepływomierza oscyluje bo sterownik próbuje ustalić bieg jałowy EGR działa prawidłowo?
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
A tak na poważnie co powiesz na: -czujnik temp. wysyłający info do komputera -czytnik map -silnik krokowy Wiesz może co dokładnie odpowiada za ssanie w Corsie. Wiem że za obr na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy.
Zrzutka z Z12XE (Corsa C), tak że weź małą poprawkę. Silnik idzie na biegu jałowym. http://obrazki.elektroda.pl/5491263300_1...
zrób tą diagnostykę błyskową,potem pytaj.
Wskazania MAP na biegu jałowym i zgaszonym silniku pokrywają się z wymaganymi?
Znając nr wtryskiwacza można znaleźć w sieci jego wydajność. 17111979 Do jednopunktów ciężko takie info znaleźć, znaczy mi się nie udało... Czasy ta Corsa to będzie miała około 1ms na jałowym.
Tak jak napisał jarek_car wyczyścić przepustnice (dużo nagaru w środku) ,jezeli to nie pomoże po umyciu konieczne wyresetowanie rwgulacji biegu jałowego Tech 2.
Możesz doregulować bieg jałowy, ale jednocześnie podglądając parametry pracy na komputerze.
Tak bez obciążenia na jałowym ma 1.34 to pytanie czemu nie wyrzuca dtc ?
Jest. Wdziałem jak silnik pracował na jałowym z przepustnicą otwartą w około 1/4. Kulawo ale pracował. To tylko kwestia czy ECU sobie poradzi a nie fizyczne możliwości.
Podjedz do kogoś żeby sprawdził na lampie stroboskopowej ustawienie zapłonu. Na biegu jałowym to on może sobie niby dobrze chodzić.
Podepnę się pod temat. Corsa B 1.0 2000 r.auto nie odpala brak iskry, na kostce do cewki na 2 pinie od szyby jest prąd reszta nic, pytanie czy sterownik walnięty czy cewka ? Bądź może jak kolega wspomina czujnik położenia wału ? Nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić, dodam jeszcze że od jakiegoś czasu pali się kontrolka silnika na jałowym biegu przy większych...
Cewka zapłonowa była wymieniana około 15-20 tys. km temu, a jej zużycie objawiało się sporymi wahaniami obrotów na biegu jałowym i spadkami mocy w trakcie jazdy. Przyjrzę się za to tym czujnikom, o których wspomniałeś, dzięki!
Prawidłowa wartość dla niego na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku to około 6kg/h 1,3V.
Czy wiesz co temu samochodowi dolega? Ale na temat-tak, po czyszczeniu przepustnicy trzeba zazwyczaj robić reset mapy uczącej bloku IAC a później wyregulować prędkośc jałową.
Byłem na Techu. Wykazało: "zbyt wysokie napięcie regulatora biegu jałowego". Narazie nie wymieniam, spróbuję go wyczyścić.
Wtryskiwacze na pewno sprawne natomiast na starej pompie wysokiego ciśnienia był problem w ogóle z odpaleniem ponieważ ciekła i się zapowietrzała ale problem z wkręcaniem się na obroty na zimnym silniku był mniejszy. Teraz odpala od strzała ale pierwsze 400m jazdy to katorga. Być może wina leży w obu pompach? Obie są używane. Ciśnienie na listwie pokazuje...
Mapa zrobiona w pierwszej kolejności. Zwłaszcza że auto zrobiło już 65 tys. km bez regulacji. Byłem drugi raz u gazownika i stwierdził że być może wtryskiwacze są już pozalepiane, ale nie chce mnie naciągać na koszty, kiedy nie jest pewny co do przyczyny. Poza samym biegiem jałowym, instalacja chodzi idealnie. Serwis LPG dobry, specjalizujący się w...
Kolego byłes na komputerze i nic nie wywnioskowałeś bo ten kto go podpinał nie wiedział gdzie patrzeć. Równodobrze mogłeś nic nie wpinać. Chciałbym dokonać na własną rękę pomiary To podepnij kompa i patrz na pomiar przepływki na biegu jałowym i po pełnym wciśnięciu gazu.
A skoro przepływka zmienia wartości to dlaczego mam ją wyrzucić? Przecierz ogólnie znane sa wartości dla biegu jałowego i pełnego otwarcia przepustnicy.!!
Nie widzę żebyś robił cokolwiek z silnikiem korkowym, a to on odpowiada w Corsie za obroty na biegu jałowym. Spróbuj go a jak czyszczenie nic nie pomoże to trzeba go wymienić.
Podłącz tps bo w tedy lecho będzie widział bieg jałowy i nie uruchomi działania silnika krokowego.Potencjometrem w centralce wyreguluj próg zadziałania czyli wyjścia z wolnych obrotów.Lambda 1V jest ok! ale musisz ustawić emulacje lambdy jako fala prostokątna(switch w lecho ale nie pamiętam który).Podłączwoltomierz do lambdy i tak wyreguluj parownik...
Proszę bardzo. Na przykład reduktor Zavoli GE nie posiada takowego wkrętu jałowych obrotów. Bzdura? Zablokowałem możliwość edycji
Ale chwila - załóżmy na chwilę, że to czujnik położenia pedału gazu - gdyby to był on, to przecież nielogiczne by było ,że bez jakiegokolwiek dotykania pedału gazu, uruchamiamy samochód, zostawiamy go tak ,przez kilkanascie bądź kilkadziesiąt sekund silnik pracuje poprawnie, po czym nagle gaśnie. Uszkodzony czujnik ,który w danym momencie pracuje poprawnie,...
Masz na myśli tzw. "silniczek krokowy" czyli nastawnik przepustnicy? Jeśli tak to nie on jest sprawcą, pisałem że kiedy obroty miarowo falują to nastawnik i przepustnica są w pozycji obrptów jałowych, a mimo to coś podnosi i obniża obroty
Po włączeniu do obwodu pojawiają się odbiorniki (chociażby procesor w pojeździe), które "zamykają" obwód. Innymi słowy - coś obciąża akumulator chociaż samochód jest nieczynny. To jest właśnie przyczyną spadku napięcia na akumulatorze. Poza tym następuje swego rodzaju rozszerzenie obszaru pozostającego pod napięciem. Takie bierne/pasywne odbiorniki....
Wg Ciebie nieprawidłowo wyregulowany skok pedału sprzęgła , nie ma nic wspólnego ze skokiem jałowym. To kwestia nazewnictwa, a efekt mechaniczny ten sam.
Yhmy, czyli skąd te napięcia we wtyczce na rozgrzanym ~ 6V, na zimnym ~1V ? Dodam, że temperatura niebezpiecznie rośnie gdy auto pracuje na biegu jałowym, lub gdy powoli jadę przez wertepy na 1 lub 2 biegu. Podczas jazdy jest znośnie.
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Wystarczyło, tak jak pisali koledzy wyżej, zdemontować obudowę wybieraka i ustawić przesuwki w pozycji biegu jałowego. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Marek.
Witam!!! Watro się zastanowić czy kłopoty z uruchomieniem nie wystąpiły nagle po jakimś tankowaniu. To by mogło być związane z zatankowaniem jakiegoś "słabego" paliwa. Ja ostatnio miałem taki problem w astrze "f" musiałem spuścić całe paliwo z baku. W astrze "f" pod tapicerką podłogową od strony pasażera z przodu jest łącze umożliwiające uruchomienie...
Witam, miałem dokładnie ten sam problem. Opel Corsa B 1,0 12V, 98r. Silnik tracił obroty na biegu jałowym (na przykład przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na biegu jałowym albo przy wysprzęglaniu, ale nigdy nie gasnął na biegu). Właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie odczytali błędy z komputera i okazało się, że winowajcą był CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU. Koszt:...
Jeszcze jedno pytanie. Czy możliwe jest, że problem jaki powstał spowodowany jest tym, że wcześniej czyściłem czujnik położenia przepustnicy ? Słyszałem, że po takiej czynności trzeba podpiąć samochód do komputera i przywrócić jakieś ustawienia silnika, żeby "nauczył" się od nowa pracy na biegu jałowym. Czy konieczne jest zrobienie czegoś takiego ?
- przepływomierz na jałowym 0kg/h, 1,31v Niemożliwe. No chyba, że zwalona rura ssąca.
To nie kluczyk. Opel nie zakręci rozrusznikiem jak nie rozpozna kluczyka. Reset wyuczonych i tam jest jeszcze regulacja biegu jałowego jak pamiętam ale auto musi być rozgrzane. Miej świadomość że jak masz zasyfioną przepustnicę to różnie może się przyuczyć. Z tym błędem powinna palić normalnie.
Witam. Corsa 1.4i zaczęła mi dużo palić i nie zawsze spadają obroty na biegu jałowym tak jak powinny. Komputer wyświetla błąd 34 – CZUJNIK PODCIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM NAPIĘCIE NISKIE. Jak sie zabrać do naprawy ?? Co sprawdzić co kupić ??
niski obrót jałowy corsa jałowy współczynnik pompa jałowy
philips pfl6007 wharfedale titan reset płyty głównej laptop samsung
wybór piekarnika kolumny podłogowe
Peugeot 508 – awarie i naprawa lampy LED, typowe usterki, diagnostyka, wymiana Hamulec sprzęgła pilarki Partner 450 – budowa, wygląd, diagnostyka