Jeśli puszka filtra jest stalowa , a tak jest na 99% , to może być delikaty problem z rozpięciem szybkozłączek na skutek korozji króćca.
Na schemacie z tego roku nie ma. Pewnie jest w ECM. Albo korozja albo padł sam z siebie.
Brak pełnych 12 V To może korozja na złączu?
Sprawdź jak piszesz czy jest zasilanie dotykając woltomierzem do nieosłoniętej blachy pojazdu (masa). Na kablu antenowym również możesz sprawdzić ewentualną korozję lub uszkodzenia. Całkiem możliwe że padł wzmacniacz więc może czekać Cię jego wymiana.
Umyj dokładnie cleanerem i znajdziesz miejsce. Sugerowałbym podkładki ale korozja mogła dorwac sie do przewodu również.
Ewidentnie przekładnia do naprawy lub wymiany. Ślady korozji świadczą że wewnątrz była woda.
Jak po zwarciu obwodu wykonawczego 30/87 jest takie napięcie .i jak ci się nie pomieszało z pływakiem ,to tylko zgnita wiązka/korozja. . Oczywiście na styku 30 musi być dobrze. Do takich testów można użyć żarówki np h7.
Ze zdjęcia nie widać jakiejś szczególnej korozji wiec nie powinien :D
Co do Pandy się zgodzę, ale broń Boże Corsa - i to nie chodzi tylko o korozję ale o to że najtańsze egzemplarze będą z 1.0 lub 1.2 i nie dość że ten 1.0 wcale nie jedzie, to jeszcze pali 6-7 l/100 i jest awaryjny. Tu znów stawiam na Pandę - jeden z najbardziej udanych silników, do tego bezkolizyjny.
Wedlug mnie rdza na przewodach jest powierzchowna, nie dotykał bym tego w sensie wymiany przewodu, są to przewody łączące tylna os z pompa ABS jak mniemam przewody dość długie trudne w "ulozeniu" w oryginalnych miejscach oraz slabe jakościowo zakończenia tych przewodów (potrafią cieknac, przepuszczać na stozkach., itp) Osobiście staram sie unikać wymiany...
Może Yaris? Trzeba tylko znaleźć sztukę bez korozji bo poza tym silniki są praktycznie bezobsługowe.
Ten cylinderek jest aluminiowy? To wygląda tak jakby korozja między tarczą a cylinderkiem wypchnęła go na zewnątrz.
W ten sposób myśląc to auto złomowało by się auto po 5 latach, bo w takiej corsie c produkowanej 2000 -2006 to elementy nośne pewnie już korozja znacznie osłabiła , więc szyba to już mały pikuś.
Diesel chyba nie podejdzie do tej skrzyni. Tez rozważałem swap na diesla ale raczej rozmija sie to z celem. Taki sam silnik jest dostępny (ciężko ale jest) w kwocie 1000-1200 zl plus oleje, płyny, filtry, przekładka to około 2000 zl wyjdzie a jeszcze muszę kupić Przeplywomierz i zrobić spód bo korozja go zjada...
Nie piszesz jaki masz silnik :Isuzu czy opel .Od tego jest uzależniony układ ładowania. Dodano po 1 Nie spotkałem korozji na wtykach do licznika.
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Cześć czy udało sie Panu usunąć tą usterkę? Mam podobna sytuację po wymianie bębnów przewodów cylindrów itp. Z przodu mi tylko czyścali klocki i tarcze. Wyczyściłem przednie cylindry z korozji, oraz zaciski (prowadnice klocków). To rozwiązało problem, chociaż Corsa nigdy zbyt dobrych hamulców nie miała.
Żeby zakończyć temat napisze co było przyczyną klekotania. Oczywiście łańcuch rozrządu, były połamane ślizgi i uszkodzony napinacz. Po wymianie silnik był cichutki. Także ciśnienie 2 bary na wolnych było w porządku. Teraz to auto już jest konserwą albo inną częścią metalową, gdyż z powodu korozji poszło na złom w zeszłym roku.[/quote]
Corsa D i Grande Punto to bliźniacze konstrukcje, wspólny projekt Fiata i Opla. Punto jest tańsze w zakupie, z kolei części są tańsze do Corsy... tyle że większość z nich pasuje do obu aut. Różne są silniki benzynowe, diesle 1.3 są Fiata w obu. Żadne nie ma jakiś szczególnych problemów z korozją.
Jako że temat jest o oponach bieżnikowanych dopiszę coś jeszcze. Corsa C którą jeździłem poszła na złom (korozja i zużycie silnika). Obecnie w innym samochodzie mam koła 205/55/R16. Auto miało wybite tuleje wahacza z tyłu no i musiałem szybko zmienić opony gdyż obecne (stare) zjadło od środka dość poważnie. Za bezcen trafiły mi się opony bieżnikowane...
Przebiegi mnożysz razy dwa. Będzie realniej. Mercedes A, odpuść. Koszty i awarie ciebie wykończą. Nissan - korozja. Clio - fajna opcja przy ładnym egzemplarzu. Podobnie jak Peugeot. Corsa też do przemyślenia. Ogólnie, nie patrz na przebieg, tylko stan auta.
Problemy z masą albo w gnieździe albo w przyczepie. Często z oszczędności w przyczepach jest instalacja jednoprzewodowa (czyli nie prowadzi się przewodu masowego ,a przykręca punkty masowe do metalowej konstrukcji przyczepy). Niestety zamalowanie lakierem czy postępująca korozja powoduje problemy z działaniem takiej instalacji. Często też samo gniazdo/wtyczka...
Z doświadczenia pamiętam że Astra kolegi 1 jak i corsa 2 okropnie korodowały. Astra 1, Corsa 2 i Vectra B pochodziły z czasów kiedy Opel w ogóle nie zabezpieczał aut przed korozją. Gniły na potęgę (coś jak obecne Fordy). Ale później wzięli się za zabezpieczenia i teraz Ople już dają radę. Nawet już Astra 2 mimo że to siermiężny wóz, to jeśli chodzi...
Że niby rdzewieją ?? Corsa C to dość młode samochody, jeszcze nie widziałem z oznakami korozji ?? Niekoniecznie rdzewieją, ale wiadomo że handlarze lubują się w samochodach powypadkowych. A jak taki samochód po wypadku będzie naprawiony, to loteria.
Mocowanie akumulatora w Corsa B za całokształt: -akumulator zamocowany na podszybiu nad którym są kratki przez które się leje woda spłukując z akumulatora kwas co powoduje silną korozję pod akumulatorem. -dostęp do korków w akumulatorze blokuje plastikowa kratka podszybia której zdemontowanie i ponowny montaż trwa dobre kilka minut. -śruba mocująca...
i tu musze cie skarcic , chyba nie za wiele miales do czynienia z nowymi vw audi mercedesami oplami skoro tak je wychwalasz , mercedes rdza (na dwuletniej c klasie widzialem juz wielkie ogniska korozji i to nie na progach ale przy klamce) ,vw ciezko palace silniki umieszczone wzdluznie , siadajaca elektronika , a opel to nawet niech bedzie ta vectra...
Ew. weź pod uwagę Nissana Almere N15 . Z tym, że za tę kasę to napewno bez LPG no i generalnie stan też może być różny. Napewno największa bolączką tego auta jest korozja. Jeśli było w miarę zadbane to nie powinno sprawiać problemów. Silniki wytrzymują spore przebiegi.
Corsa D to udane wozidełko. Mam 1.3 CDTI z 2007 r od cirka 5lat. Korozja atakuje ławę silnika , rant maski silnika i tylny błotnik na styku że zderzakiem , taki ich urok. Jeśli nie kupisz wypolerowanego trupa , będziesz zadowolony. Silnik 1.0 chyba nie jest dobrym pomysłem. Dodano po 5 . Sprawdź klimę czy działa bo często gniją skraplacze i pękają przewody...
Punto II 1.2 8V Astra G 1.6 8V (ew. Corsa B 1.4 8V - ale tu uwaga na korozję). Panda 2 1.1 Wszystko to auta proste, z pancernymi silnikami. Nawet jak już od dawna jeżdżą na gazie to dużej szkody im to nie zrobiło. W Fiatach byłoby fajnie jakby instalacje miały IV generacji. Powyższe ople będą miały II gen (bo to monowtryski) ale dla tych silników to...
Winna okazała się korozja na wtyczce sterującej pracą silniczka. Jego wymiana w tym aucie jest możliwa bez wykręcania reflektora. Znajduje się on za klapką (do wymiany żarówki) i aby go wyjąć należy przekręcić go o 45* i wyczepic kuleczkę z uchwytu. https://obrazki.elektroda.pl/3086587700_...
Moja siostra ma corse b 1.2i (bez gazu), a ja sporo tym samochodem jadziłem i mogę powiedzieć, że do miasta dla spokojnej osoby się nadaje, ale nic więcej. Miałem okazje jechać tym samochodem w trasę 100km i spalanie to około 11l/100km. Żeby to się w ogóle toczyło trzeba mocno kręcić obroty a wtedy wiadomo jak spalanie rośnie. W mieście 12l średnio...
Ale 1400zl za rozrząd w corsie? 1. 0 12v Bardzo dużo. Pytałem u innych mechaników, wychodzi około 1000 zł z kompletem bez kółka zębatego. Robocizna to około 350 zł a komplety rozrządu w zależności od wersji to od 450 do ponad 700 zł. Chyba muszę zaryzykować i jeździć bez wymiany. Auto planuje w listopadzie zezłomować, bo kolejny przegląd to będzie...
Weź zobacz czy nie masz coś napodkładane pod akumulator W sumie nie powinna być tam plastykowa "tacka" by ewentualne wycieki elektrolitu nie powodowały korozji blachy pod akumulatorem ? 12V 55Ah, to standard do tego silnika ? Ja mam taki mieć w większym 1,6. To będzie albo wszerz, albo w górę...
Mikra a matiz i corsa c to jeden wór. Ale jak kto lubi. Mam mazde 2 1,4hdi z tym silnikiem co c3 i powiem ze jest zajebisty jak na 70KM.
Jakbyś dalej nie rozumiał. Jedyną osobą, która ma tu problem z poprawnym wyrażaniem swoich poglądów jesteś ty kolego, więc daruj sobie te zwroty. Zaznaczyłem fakt niepoprawnego doboru słów w twoim stwierdzeniu. Wiem co chciałeś wyrazić, ale zrobiłeś to w sposób nieracjonalny w kontekście znaczeniowym dla całej wypowiedzi. Postaram się tobie wytłumaczyć...
Witam, Od pewnego czasu męczę się z problemem wody na podłodze kierowcy w Corsie C 1.0 2001 rok. Czytałem wiele tematów dotyczących tego problemu niestety żaden mojego problemu nie rozwiązał. Przeciek pojawia się przy każdym opadzie deszczu nawet wtedy kiedy tylko samochód stoi. Za każdym razem kiedy trafi się tak że samochód stoi poza garażem w deszczu...
Radio nie ma z tym nic wspólnego. Corsa B jest na tyle starą konstrukcją, że wentylator chłodnicy nie jest w niej włączany przez ECU na podstawie danych z czujnika temperatury. Po prostu w bok bloku chłodnicy jest wkręcony masywny stycznik bimetalowy - gdy temp osiągnie odpowiedni poziom styk się zwiera i przepuszcza zasilanie wentylatora chłodnicy....
Ogólnie nic nie strzelało, przy hamowaniu też ok. Reflektory dają światło, od razu było widać że świecą. Odpaliło na kluczyk, akumulator varty, bieżące naprawy robione u znajomego mechanika. Właściciel jest pewny auta, ma je 7 lat, mogę je sprawdzić u kogo chce. Olej niedawno wymieniany, progi po uderzaniach wydają dźwięk metalu, są ok, gdzieś tylko...
Serio nie masz w wymaganiach klimatyzacji? Jeśli chcesz 3D HB to pole się trochę zawęża bo odpadają Ci Skody (CityGo za 7k nie kupisz dobrej). Rozglądaj się za prostymi silnikami 4cyl, najlepiej 8V. Golf 4 1.6, Polo 3 1.6, Astra G 1.6, Corsa właśnie. jak chcesz coś nowszego to Chevrolet Aveo (Matiz/Spark jest 5D tylko). Panda II tez by była fajna, ale...
Kolego przyczyna moze byc to iz stalowa linka znajdujaca sie w pancerzu jest zabezpieczona przed korozja dodatkowym cieniutkim plastikowo-gumowym pancerzem ciasno przylegajacym do linki.Wyglada to jakby linka byla pomalowana grubo emalią.Czasem tak bywa ze ta powłoka peka i zaczyna obcierac o głowny pancerz.Wtedy sie klinuje i moze nie odskoczyc wraz...
Zmierz jaki prąd pobiera na postoju. Da to jakąś wskazówkę gdzie szukać. Jak na razie może to być praktycznie wszystko, od przetartej izolacji po uszkodzony nierozłączający przekaźnik. Czy ten upalony przewód miał jakieś oznaki przetarcia, korozji, czy przerwanych częściowo linek? Żeby upalić taki zdrowy przewód potrzeba sporego prądu. Taki prąd mógłby...
Doszedłem do: Uszkodzony sterownik ECU (zaśniedział w środku korozja zrobiła swoje) Bez sterownika pobór prądu 8mA Teraz tak podmieniłem sterownik ECU na drugi te same oznaczenia tyle że sterownik nie był wylogowany. Obecnie mam błędy: B3977 - 00 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiskowy ECM (moduł sterujący silnika) P1611 - 00 Wpisano nieprawidłowy...
Corsa B 1.2 / 2000r. 60tyś. Wszystko było ok, pół roku temu zaczęły się trudności ze zmianą biegów, najpierw z wstecznym a później i inne. Nie mogłem ich po prostu wrzucić, jakby coraz mniej odciągało tarcze. Pojechałem do mechanika, pociągnął linkę i powiedział że tarcza do wymiany, nie byłem przekonany bo sprzęgło się nie ślizgało. Za miesiąc znowu,...
Mam jeszcze pytanie o sam blok silnika. czy po oczyszczeniu mozna go czyms zabezpieczyć przed korozją? Dokładnie to chodzi mi o to ze sie go odtluszcza. Ale to zwykle żywe żeliwo i nie wiem czy przypadkiem nie rdzewieje pod uszczelka. Cos sie z tym robi czy tylko odtluszcza?
W tej cenie - cokolwiek co jeździ, nie "znaczy terenu" i nie jest przerdzewiałe na wylot. Focus jest segment wyżej od pozostałych wymienionych aut i raczej poza budżetem (w stanie nadającym się do jazdy). Więc raczej zamiast Focusa to patrz na Fiestę lub Mazdę 2. Punto to bardzo wdzięczne auto z małym ale żwawym silnikiem 1.2. Musisz jednak obejrzeć...
Witam, miałem ten sam problem Corsa C 1,3 cdti 3 drzwiowa z 2005 roku, woda na podłodze przód i tył po stronie kierowcy. Napiszę krótki opis jak rozwiązałem ten problem. Każdy z was może mieć inne przyczyny, więc radzę zacząć od sprawdzenia prostych rozwiązań. Najpierw: 1. Wymontowałem wykładzinę z całej podłogi (odkręcamy fotele przód i wyjmujemy siedzisko...
Punto raczej nie. Miałem Fiata Uno 1,4 i powiem że jeżeli chodzi o silnik to zero problemów, i pewnie jeździł bym nim nadal gdyby nie rdza która doszczętnie zjadła podłogę. Zaobserwowałem że większość fiatów ma ten problem więc Punto odpada. Uno było ostatnim rdzewiejącym europejskim Fiatem, żadne Punto (może poza Grande) nie miało ponadnormatywnych...
Należy prześledzić drogę, którą biegnie zasilanie do górnego światła "stop". Zaczynając od bezpiecznika oczywiście. Bardzo często osadzenie bezpieczników ulega korozji (nie tylko tej elektrolitycznej) i wystarczy zwyczajne wyjęcie i ponowne włożenie bezpiecznika (nie żałujmy i zróbmy to kilkakrotnie), co może rozwiązać problem. Może również pomóc ...nastokrotne...
Tak, centralka powinna być zasilana napięciem 12V. Odetnij wadliwą linię zasilającą i odszukaj gdzie została wpięta do instalacji samochodu. To ważne , bo może świadczyć o jakimś zwarciu, nadmiernym obciążeniu, korozji miejsca połączenia przewodów itp Podłącz nowe zasilanie centrali alarmu - koniecznie przez dodatkowy bezpiecznik. Sprawdź i ewentualnie...
Dokładnie. Przykład Corsy B z silnikiem 1.5d bez turbo. Spalanie średnie około 10L na 100. Dojazd żony do pracy na odcinku 4,5km i później powrót. Na krótkie trasy naprawdę się nie opłaca. Przy dłuższych spalanie spada do około 5.5L Polecam Renaulta Twingo. By nie zrazić się do niego - polecam wersje po Liftingu. Uwierz mi na słowo. 100km jazdy miejskiej...
Tico lub CC900 ponieważ tutaj masz najniższą stawkę OC - do 1L pojemności. Oba są tanie w częściach i przyzwoicie trwałe (mechanicznie). Corsa z lat produkcji które łapią się w budżet będzie z siln. 1.2 lub 1.4. Ten drugi to żłop, ten pierwszy - nie grzeszy trwałością - najczęściej pożera olej. Na dodatek Corsy B są bardzo podatne na korozję nadwozia....
Czy masz też problem z działaniem rozrusznika i uruchomieniem silnika, bo jeśli tak, to sprawdziłbym "masę" auta tj. połączenie od akumulatora do nadwozia. Oczywiście należy usunąć ewentualną korozję z połączeń. Tak samo postąpić z biegunem + akumulatora. Sprawdź czystość i osadzenie bezpieczników odpowiedzialnych za światła. Poddałbym jednak szczegółowemu...
Przejeżdżając przez krawężnik zdarłem fabryczną warstwę ochronną na podłużnicy. Do załatania ubytku zamówiłem środek do konserwacji podwozia na bazie kauczuku SIKA SPRAY. powierzchnię oczyszczę jeszcze wełną stalową i ew. benzyną ekstrakcyjną albo intensywnym zmywaczem wielozadaniowym WURTH bo akurat mam (który z tych dwóch?). Nie ma śladów korozji....
Mam pytanko do was Koledzy. No więc tak: Zamontowałem antenę Lemm Magnum AT-71 w miejscu anteny radiowej, ale nie wiem czy dobrze to zrobiłem: Od wewnątrz podłożyłem podkładkę 10x8 cm i mam obawy czy dachu mi nie powygina. Auto to opel corsa b. Antena trzyma się stabilnie i mocno. Od zewnątrz dałem dodatkowo jeszcze uszczelkę gumową aby zapobiec przedostaniu...
Jeśli masz ogon jamnika na dachu, to jest to antena aktywna. Załącza się ją radiem poprzez wyjście remote/el.ant (różnie opisane) - drugi pin od końca kostki ISO A, zaraz przy zasilaniu (w oplu stałym). Zasilanie tej anteny idzie osobnym przewodem. Zdarza się że do anteny lub pod nią dostaje sie woda, uszkadzając wzmacniacz lub powodując korozję złączy...
Ja posiadam A3 2002r. Od 7 lat. Zrobiłem trochę ponad 120 tyś. km. Na liczniku jest obecnie 295 tyś. Samochód uważam za wybitnie mało awaryjny i trwały. Zawieszenie zrobiłem po kupnie całe mimo, że do wymiany były tylko tuleje gumowe wahaczy, tuleje tylnej belki, amortyzatory tył i gumy stabilizatora. Wszystko Lemforder, amortyzatory Bilstein, łożyska...
Żadnych Francuzów ani Włochów. Stereotypy nadal są w modzie, ale ciekawy autem jest Fiat Albea 1.2 16V. W tej kwocie można kupić młody egzemplarz, mało popularny, ale praktyczny i nawet nadający się do jazdy. Jechałem tym autem 8 lat temu po auto do Niemiec i powiem szczerze, że było nerwowe, ale ekonomiczne (ok. 5l/100), pojemne (bagażnik konkretny...
Zakładam, że sprawdziłeś czy wtyczki przy lampach dobrze są wpięte i nie noszą śladów korozji. Jak tak, to ja bym sprawdził po pierwsze napięcie na "silniczkach" przy lampach. Dochodzą do nich 3 przewody: masa, +12V i sterujący, na którym jest napięcie stałe zależne od ustawienia potencjometru regulacji. Jak dobrze pamiętam, to zewnętrzne przewody we...
Co do brav to nie zgodzę się z kolegą wyżej ze 1.2 lub 1.6 Starczy poczytać opinie na forach lub awarie. Parę lat temu mieliśmy bravę 1.4 oczywiście z gazem samochód bez jakich kolwiek zarzutów jedyne co było robione to podstawowe rzeczy typu wymiana klocków ham. oczywiście rozrząd po 120tys. Jedyne na co należy zwrócić uwagę to by magistrala olejowa...
Witam, wdzięczny będę za kilka instrukcji jak znaleźć usterkę w moim samochodzie. Nie znam się zbytnio na mechanice pojazdów a chciałbym w miare moich możliwości zaoszczędzić na naprawie. Temat wygląda tak, kupiłem Opla Corsę C 1.0 z 2001r. sprowadzoną z niemiec. Posiada 170 000 km przebiegu, zadbane, regularne przeglądy, zero korozji podwozia. Ostatni...
Zakładając, że masz standardowe potrzeby, szukasz samochodu który jeździ i nie będzie z nim kłopotów i nie będzie kosztowny w naprawach, odpowiadam: Jest to samochód używany, w tej kwocie możesz spodziewać się na rynku wtórnym wszystkiego. Osobiście sam bazuje na samochodach w podobnych cenach i: Moim poprzednim samochodem był opel corsa 1.0 9 letnia...
ja się bardzo kiedyś zdziwiłem po przejażdżce VW Polo III z silnikiem 1.4 MPI, niby tylko 60KM, a po mieście odstawiało kompakty z silnikami ~90KM. Bo wszystko zależy od kierowcy :) Trzeba umieć wykorzystać moc silnika. Jak mój stał w serwisie, to miałem 'przyjemność' jeździć 2 dni Corsą B 1.2 45KM (od nowości w rodzinie u 1-szego właściciela - jak...
Z jednej strony rzesza handlarzy-rzeźbiarzy, z drugiej technologia, z trzeciej bariery finansowe. Pozostaje czwarta strona - rower ale ... dobry rower to często koszt małego grata na 4 kołach. Szok. Od xxx czasu szukam dla siebie jakiegoś małego, benzynowego autka do przemieszczania się z punktu A do B po mieście. Coś wielkości a'la Corsa C, Focus itp....
korozja krzyżaka korozja podwozia korozja styków
trzeszczy dotknięciu silnik buczy pompa lenovo throttling
elm327 programy makita kosiarka
Zmywarka Siemens nie płucze - przyczyny i rozwiązania Volvo V70 - Wentylator nagrzewnicy działa wolno