Jak najbardziej, jak nie masz tej rurki, to znajdź jakiś korek i zaślep ten otwór.
Myślę podobnie jak ty,z opisu wynika,że to będzie nagrzewnica.
bezpiecznik z numerem 25 odpowiada u ciebie za zapalniczkę jak jest spalony to niema światła cofania /nagrzewnica dodatkowa i skrzynia automatyczna jeśli posiadasz takie coś http://obrazki.elektroda.pl/5235491400_1... jakby nie to to przekaznik R1 ten u góry jest uwalony w co wątpię bo on nie odpowiada tylko za zapalniczkę
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
Nie jest tak źle z wymianą nagrzewnicy w corsie. Są naprawde gorsze auta do wymiany nagrzewnicy...
Termostat sprawny? Corsa ma LPG? Dawno czyściłeś nagrzewnicę z osadu? Wentylator pracuje w całym zakresie nawiewu, czy blokuje się? Sprawdź w panelu sterowania ogrzewaniem, czy linki regulatora (pokrętło od nawiewu) otwierają kanał przewiewu do końca.
płyn w zbiorniku przelewa się, ale gdy go dolałem nie chce zejść poziom cieczy w zbiorniku a dolałem tyle co mi go ubyło przez nagrzewnicę. Jak była stara nagrzewnica to leciało ciepłe powietrze. Dodano po 1 a jak ta nagrzewnicę odpowietrzyć??
Wiec sadzisz ze pisze nieprawdę? Nie mam podstaw żeby robic antyreklamę czy cos. Po prostu pisze czego doswiadczylem. Może niektóre nagrzewnice im "wychodzą" a inne nie. A może oni tylko pakuja i sprzedają nagrzewnice roznych producentow?
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Nagrzewnica do wymiany.
dzieki
No to deska do wyjecia
opornica na pewno jest,będzie gdzieś przy nagrzewnicy .
Takie magiczne zwroty jak "google" oraz "sam naprawiam corsa b" mogą ci pomóc.
Witam, Stary strasznie wątek ale może ktoś mnie poratuje. Kupiłem taką corse z silniczkiem i zestawem różnych podkładek już poza układem:) Chce to oczywiście poskładać i mam problem bo nigdzie nie umiem znaleść informacji jak te dwa pół kółka mają byc ustawione. Jak silniczek (sprawny) ma byc dokładnie przykręcony. Przykręciłem to tak jak mi sie wydaje...
Trzeba sprawdzić termostat i nagrzewnicę. Jak grzeje się silnik? Jak ciepłe są przewody od chłodnicy i nagrzewnicy?
chodzi o przewody prowadzące do nagrzewnicy:!:
ale nawiew musi być włączony na maximum żeby odpowietrzyła się nagrzewnica . wykręć tez na chwile czujnik temperatury ten na kolektorze ssącym i wtedy już pozbędziesz sie całkowicie powietrza . jak zacznie lecieć płyn po odkręceniu czujnika to odrazu zakręć go . układ powinieneś mieć już odpowietrzony . jeśli nadal będziesz słyszał bulgotanie to z czasem...
A te srodki do plukania to pomagaja Dodano po 41 Zeby wyczyscic nagrzewnice
Jak się odkręci wlew oleju to jest zapach oleju i ew. spalin (to już nie dobrze), nie określiłbym go jako nieprzyjemny ani szczególnie intensywny. Może jednak chodziło o płyn chłodniczy to wtedy - nagrzewnica.
Albo żle odpowietrzony układ,albo zakamieniona chłodniczka nagrzewnicy.
To się stało podczas eksploatacji samochodu przez Ciebie, czy taki już kupiłeś? Skąd wiesz, że to olej? Może to resztki uszczelniacza do chłodnicy/nagrzewnicy?
W sesie ze nagrzewnica mogla sie popsuc ? W sensie że jeżeli rzeczywiście zamarzł to mógł "rozwalić" chłodnicę oraz wiele innych rzeczy.
Tam jest układ wysokotemperaturowy . Termostat powinien być z grzałką i widzę że pierwszy lepszy ma temp otwarcia 103 stopnie. NIe wiem jak ściskasz te węże ale jak sam napisałeś że grzeje A więc sam widzisz że nie może to być zapchana nagrzewnica albo cięgno ciepłe zimne.
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Nagrzewnica była cała zawalona mułem. Wymieniłem od razu termostat na Wahler. Działa perfekt.
Witam. Koledzy nie mogę znaleźć rezystora (opornika) dmuchawy. Corsa bez klimatyzacji. Jeżeli ktoś wie to proszę o podpowiedź.Nadmieniam że przy silniku dmuchawy i przy nagrzewnicy nie ma. Pozdrawiam.
Może wystarczy dolać płynu, bo przez ten czas powolutku uciekł. Węże do nagrzewnicy gorące ?
Sprawdź czy węże od silnika do nagrzewnicy są ciepłe/gorące.
Deske zmieniasz razem z obudową nagrzewnicy i wszystkimi plastikami, jeśli już. Licznik corsy c jest cyfrowy can wic nic nie zadziała musisz stary wbudowaćź.
Wiem liczyłem koszta około 1500zł. Kokpit?? Myślałem że sama kompletna nagrzewnica pod kokpitem wraz z prawdopodobnie schowkiem.
Co ma termostat do nagrzewnicy? Dolej płynu i odpowietrz go porządnie...
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Według mnie nie odpowietrzyłeś dobrze nagrzewnicy.
Masz zapchaną nagrzewnicę albo sterowanie ciepło-zimno uszkodzone.
Dorzucćie do tego jeszcze cieknącą nagrzewnicę - charakterystyczny słodkawy zapach we wnętrzu pojazdu.
zobacz czy nie ma jakiegoś wycieku, czy dywanik pod nagrzewnicą suchy,i czy nie przybyło oleju silnikowewgo.
Układ nagrzewnicy do sprawdzenia, jak sugeruje moderator. Czy ubywa płynu bez włączonego ogrzewania?
Za mala wydajność pompy wody, była wymieniana? Niedrożne przewody? Jak gotuje płyn to nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Nagrzewnica drożna, grzeje? Chłodnica i przewody od chłodnicy nagrzewają się?
Za pewne ucieka i kapie na cos goracego i szybko paruje, dlatego nie widać wycieku. Nagrzewnica, chłodnica na złaczeniach weży itd. Gdzies na pewno widać zacieki po płynie.
Węze do nagrzewnicy cieple? Ramie klapy po lewej stronie nagrzewnicy sie przesuwa razem z pokrętlem? Jest tam klima?
Jap masz gaz w aucie? Bo jeśli tak, to więcej wody płynie przez parownik, a nie przez nagrzewnicę. Kolejne pytanie - skąt wiesz, że nagrzewnica nie jest zamulona? Jeśli silnik jet nagrzany to powrót z nagrzewnicy powinien być gorący na wolnych obrotach. Pozrawiam.
Brak wentylacji, może zapchany filtr jeśli jest, włączony obieg wewnętrzny lub problem z klapką od tego obiegu, może wyciek z nagrzewnicy. Może napisz coś więcej?
Zaciekawiło mnie,że po odpięciu np.węża wlotu do nagrzewnicy na odp.silniku nie leci płyn. Płyn zaczyna lecieć jak obr.silnika dojdą do ok.2500-3000rpm. Mnie też by to zaciekawiło i sprawdziłbym dlaczego tak się dzieje, bo wg mnie przy odpalonym silniku płyn powinien wypływać. Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale wygląda na to, że albo...
Obecnie cześciowo problem zdiagnozowany lecz mam kolejne pytanie dla znawców tematy jeśli nie mogę uruchomić menu serwisowego co by to mogło oznaczać ? Drugi temat gdzie w corsie D znajduje sie zawór nagrzewnicy oraz czy dostanie sie do niego wiaze sie z rozebraniem całej deski ?
Witam. Może też być nieszczelność np. w nagrzewnicy, ale to nie dotyczy świec. Załóż Bosh i się przekonasz. Pozdrawiam.
No więc zanim dzień się skończy, byliśmy pokręcić szukać bąbelków w płynie chłodniczym w trakcie kręcenia, no i cisza. Uf, no może nie uszczelka, bo jednak o poziom płynów to dbałam (chociaż tyle). Parownik żeśmy polali ciepłą wodą, też nic!!!, zmierzyłam co tam się dzieje z minusem na silniku, otóż spada z 12,8 na 10V w trakcie kręcenia (hmmmm) czyli...
Jedną z przyczyn może być zapowietrzona lub zabrudzona nagrzewnica.Warto ją przepłukać i wymienić płyn chłodniczy.
ZDEJM SCHOWEK Z PRAWEJ STRONY ZOBACZ CZY PRZESTAWIAJĄ SIE KLAPY PRZY NAGRZEWNICY A NA POCZA TEK SPRAWDZ JEZELI JEST FILTR PYŁKOWY {JEZELI JEST} TO ZNAJDUJE SIE NA PODSZYBIU Z PRAWEJ STRONY AUTA TRZEBA ZDJĄC WYCIERACZKI T PLASTIK POD NIMI
Jest możliwe. Ale najpierw sprawdź węże idące do nagrzewnicy. Cieple? Gorące? Potem sprawdź czy węże do chłodnicy są cieple. w ten sposób wyeliminujesz termostat. Bo może nawalił czujnik lub wskaźnik.
Bz znaczenia czy 88 czy 92. Coś tu się nie zgadza. Grzeje w kabinie delikatnie , a wskazówka się nie podnosi i termostat trzyma. Gdzies to cieplo musi uciekać. Jak nie przez nagrzewnice to przez chłodnice. Jak nagrzewnica zapchana to temperature powinien złapać. Nastaw nawiew na zimny wyłacz wentylator i powiedz po jakim czasie ci dojddzie do 90. I...
Przed ściągnięciem głowicy warto sprawdzić czy płyn chłodniczy nie jest koloru ciemnego, i czy aby węzę idące do nagrzewnicy nie są cały czas ciepłe, jeśli nie są, to ściągaj głowice i do dzieła.
Problem rozwiązałem poprzez podanie sprężonego powietrza na rurkę powrotną. Spowodowało to wepchnięcie cieczy pod ciśnieniem do bloku silnika. Nagrzewnica kabiny oraz chłodnica odpowietrzyły się już normalnie. Nie mam pojęcia czym spowodowany był problem, nie znalazłem żadnego niedrożnego węża. Przedmuchiwałem węże i powietrze normalnie leciało. Po...
Rozbierając wszystko jak w ostatniej mojej wiadomości nie zauważyłem takich miejsc. nie dotarłem tylko do nagrzewnicy... Może tam się coś dzieje. Płyn chłodniczy nie ubywa? Jeżeli chodzi o przecieki nie mam już z tym problemu. Uszczelnienie serva rozwiązało problem. Od 2 lat nic się nie dzieję. Pozdrawiam
Z tego co kojarzę te zawory nagrzewnicy były dość trefne i często siadały i jeśli cieknie z niego na tyle że co chwila się zapowietrza układ to mogą być takie objawy. Czy zaraz po odpaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiają się w nim bąbelki? Dla pewności warto jednak zrobić test na obecność spalin w płynie chłodniczym, to poniekąd...
W każdym samochodzie jest nagrzewnica i jeżeli długo ci się nagrzewa to faktycznie jest coś z nagrzewnicą.Natomiast jeżeli chodzi oduże zużycie paliwa to przede wszystkim należy sprawdzić sygnał z sondy lambda,ale przypuszczam że to duże zużycie paliwa wiąże się beśpośrednio z temperaturą silnika gdyż jeżeli czujnik temperatury wykazuje cały czas niski...
Witam... Samochód to Opel Corsa C 2004 rok, 1.2 silnik + LPG. Mam problem, przypuszczam że winny jest termostat (jednak wolę się upewnić i zapytać tutaj bo wymieniłam go pół roku temu - nie firmowy). Samochód dość wolno się nagrzewa 80 stopni "łapie" podero po 5 kilometrach (ogrzewanie wyłączone) 90 po około 6, gdy na zewnątrz jest około zera stopni....
przyczyną było pęknięcie bloku. najprawdopodobniej poprzedni właściciel zostawił na zimę wode w układzie chłodzenia. jak woda zamarzła to rozerwało blok. Dodatkowo przemawia za tym fakt, że chłodnica była wymieniona na nówkę oraz zakamieniała nagrzewnica. Silnik wymieniłem na inny (w całości, sprawny) a głowice w idealnym stanie mam do sprzedania. Również...
Swego czasu w Calibrze i Vectrze A był podobny problem...bo powietrze do nagrzewnicy było zasysane z pod machy i jak wężyk sparchaciał delikatnie się sączyło i śmierdziało niemiłosiernie w środku autka. Co ciekawe przy małych obrotach nic nie ciekło dopiero pod obciążeniem jak pompa dawała większe ciśnienie. Radze dobrze sprawdzić wężyki zasilające...
Cudów nie ma , jak coś robił przy zatartym łożysku w silniku to miał to pewnie całe rozebrane i albo coś żle złożył , albo coś nie podłączył , albo coś popsuł , ułamał przy okazji. Nie znam szczegółow technicznych , ale zobacz czy klapa zamykająca wlot nagrzewnicy i jest odpowiedzialna za obieg wewnętrzny jest dostępna po np. zdemontowaniu filtra kabinowego...
Kolega widzę błyszczy.... "ura bura, szef podwóra się znalazł" Więc tak, wyjmowałeś kiedyś silnik i rozbierałeś w mak? Ile płynu jeszcze wyleci gdy goły blok mimo odkręconej pompy obrócisz do góry nogami? Wyjmowałeś kiedyś nagrzewnicę z samochodu? Ile jeszcze płynu wyleci gdy nią będziesz potrząsać? A z reguły nagrzewnica jest niżej niż wejście do niej....
Witam, Mam problem z samochodem, po nagrzaniu (na zegarze ok 95'C) w pewnym momencie samochód gaśnie, zapala się kontrolka silnika. I nie chce odpalić aż do czasu kiedy ostygnie, wtedy znów zapala bez problemu, widzę, że nie załącza się do tego czasu wentylator. Wyczytałem, ze winny może być czujnik temp wody. Rozrusznik kręci, tylko jakby nie było...
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
https://obrazki.elektroda.pl/2709779000_... Witam. Podłącze sie pod ten temat, bo widze że sporo osób ma problemy z wodą w aucie. Mam problem z moją Corsa C rocznik 2005, trzydrzwiowa, woda zbiera się w dużej ilości od strony pasażera z przodu przy samym kanale. W domowych warunkach wyjęta została cała podłoga i wyciszenie samochodu,...
Witam wszystkich. Samochód to Opel Corsa C 1.2 silnik. Instalacja: Sterownik BRC FLY SF Tomasetto Alaska AT-09 (ZREGENEROWANY). Wtryski: OMVL DREAM (niebieskie). Wiem, że to bardzo dziwny zestaw ale z takim czymś kupiłem to auto, zrobiłem już ponad 50 tysięcy kilometrów beż żadnych problemów, od jakiegoś czasu auto strasznie długo przełącza się na LPG....
Witam pisze tu temat ponieważ mam taki problem iż jakiś czas temu turbina mi padła i została samozapłonu i olej dostał się do układu chłodniczego ( zbiorniczek chłodnica nagrzewnica ) nic z tym nie robiłem później urwało się koło od pompy oleju i zniszczyło koło i dekiel jakoż ze strasznie cięko dokupić nowy a oryginalny kosztuje 1200zł postanowiłem...
nagrzewnica corsa nagrzewnica master nagrzewnica berlingo
grzałka parownik prosty pilot włącz wyłącz philips ustawić godzina
pastuch elektryczny pastuch elektryczny
Jak skleić śmigło zmywarki: kleje i techniki Schemat połączeń pralki Polar Gracja PDG 585