Bo jest na jałowych obrotach.
Kontrolka nie wyświetli się jak sonda stoi, tylko jak sterownik stwierdzi skład mieszanki poza zakresem. Jaki tam jest gaz? Przyczyną złej pracy na benzynie jest albo zalewanie albo przyduszenie od zbyt małej ilości paliwa. Skoro problem pojawił się od momentu założenia gazu, to problem jest po stronie instalacji LPG - źle wyregulowana albo kiepskie...
Prawdopodobnie Bingo nie radzi sobie z szybką regulacją mieszanki przez attuator, na co komp od silnika reaguje podnosząc obroty. Komp od silnika nie wie jaka jest mioeszanka, bo jest trtaktowany emulatorem sondy. Komp od gazu wie jaka jest mieszanka, ale dopiero po czasie może reagować i tylko w zakresach ustalonych przez zaprogramowanie. Poproś uprzejmie...
Heh..czujnik obrotów wału do sprawdzenia.
kolejno ( po czyszczeniu) -reset mapy uczącej bloku IAC -ustawienie obrotów biegu jałowego mam prośbę-nie pytaj jakim sofcikiem i jakim fejsikiem, ok?
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Np na pracującym silniku prysnąć delikatnie zmywaczem, czy nie podnosi wtedy obrotów, lub oglądnąć dokładnie wszystkie podciśnienia.
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Nie, chyba że zmodyfikujesz oprogramowanie sterownika. Sterownik ma za zadanie utrzymać zadane obroty, jeśli tego nie robi, to kwestia usterki, nie regulacji.
Zamiast go porządnie zjebać za to, że nie podał typu silnika to porad udzielają mądrusie jedne.
Tylko z komputera. Przy takich obrotach nie zapali.
"Pynkła" gumka :) Ew. padł NTC.
kolego a sprawdziłeś silniczek krokowy co prawda ja miałem taki sam problem tyle ze obroty raz były za niskie a raz za wysokie i czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego pomogło
w ośmio pinowym obd pin A i B połącz, kody dwucyfrowe zaczyna od 12 3 razy potem kod usterki itd objaśnienie znajdziesz w sieci albo napisz kod błęu
Egr nie "wisi" czasem?
Na schemacie z tego roku nie ma. Pewnie jest w ECM. Albo korozja albo padł sam z siebie.
bo można więcej popsuć niż naprawić. W tym przypadku jaja sobie robisz. I to mój rocznik. Zupełnie nie wiem co można zepsuc zdejmując korpus przepustnicy.
Teraz w samochodzie w ogóle nie włącza się turbina. Mam problem z podjechaniem pod górki, obroty na luzie spadły z 900 na 800. Dosyć podobny problem miałem gdy miałem nieszczelność w dolocie i/lub rurkach podciśnienia. Podobny objaw też dawał zapchany filtr paliwa. Owszem, całkowicie inny samochód, ale może Cię coś naprowadzi. Nie mniej jak nie masz...
Fałszywe powietrze? Podciśnienie ssania do kontroli? Położenie EGR?
Sprawdź czy nie masz przypadkiem elektrycznego dogrzewania wnętrza, podczas pracy grzejnika silnik podnosi obroty żeby było stabilniejsze ładowanie
Jak dla mnie to sie rozsypało dwumasowe koło zamachowe. Straciło wyważenie i dlatego masz wibracje w pełnym zakresie obrotów.
A nie dostaje lewego powietrza na połączeniu kolektor - przepływomierz ? Jaki typ silnika ?
Da się odkręcić stopy,i wyjąć panewki.
Dobrze by było jakbyś napisał jaki typ gaźnika... Ale dysze tak do regulacji obrotów jak i od składy mieszanki nie mogą być zakręcone do końca
Normalnie
Cześć wszystkim, Mam problem z samochodem opel corsa c 1.3cdti 2006. Mój problem to, gdy na zewnątrz jest zimno to samochód ma podwyższone wolne obroty, a gdy robi się ciepło na zewnątrz to wraca do normy. Zauważyłem również dziwne lekkie wibracje w samochodzie w szczególności jak trzymam kierownicę. A też kilka miesięcy temu wymieniłem rozrząd, mam...
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Ciągnie lewe powietrze pod obudowy przepustnicy. Wykręć całą przepustnice wymyj powierzchnie i uszcelnij np. silikonem.
tech 2 i reset
przepraszam na zimnym cicho ,nie doczytałem czekamy na film
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
TPS sprawdź, "mówi" sterownikowi kiedy ma utrzymywać obroty biegu jałowego. Coście dokładnie robili przy tym "gaźniku" ? Jeśli wcześniej działało, a po robocie już nie całkiem, to warto sobie przypomnieć co. była tam wsadzona kostka na siłę, Lekko wchodzą, tylko trzeba dobrze włożyć. Sprawdźcie teraz piny/styki tej kostki i tego w co wchodzi.
A z czego zasilasz ten rozrusznik ?
Ja bym wymienił czujnik szarpana na wolnych obrotach.
jak dobrze pamietam corsa 1,2 z 97roku jest na monowtrysku?, jesli tak to sprawdz uszczelke pod zespolem wtryskowym i szczelnosc wszelkich wezykow podcisnieniowych
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
A jak na postoju szybko pompujesz to zawsze jest tak samo miękki? Jak się zachowuje silnik? Przy uszkodzonym serwie potrafi nieźle spaść z obrotów po wciśnięciu hamulca.
wężyk podciśnieniowy (pod zespołem wtrysku) zaprowadzi cię do niego
DRĄŻKI dokręcasz mocno a KOŃCÓWKĘ DRĄŻKA jak demontowałeś powinieneś policzyć obroty jak odkręcałeś i tak samo wkręcić
To napięcie zasilania, (at)robokop pytał o wychodzące z TPS. Masz 3 przewody, +5V, masę, i wyjście ze ślizgacza zmieniające się od ?? do ok tych 5V jak naciskasz pedał gazu, ruszasz "kółkiem" linki. Widziałem że ma być 0,7V, ale tego na pewno nie wiem, U mnie jest to ok 0,6V, w innym oplopodobnym silniku. Różnica 0,1V u mnie powoduje szalejące obroty,...
Sprawdź również rozrząd. Znalazłem podobny temat do Twojego, może Ci trochę pomoże: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1...
Opel corsa szarpanie problem z wejściem na obroty (zamula jak by paliwo go zalewało i nie umiał tego przepalić) Opel corsa b 1.4 16v mam problem ze zamulaniem silnika na małych obrotach ale jeśli wcisnę gaz do końca to jedzie jak należy... nie umie znaleźć przyczyny więc proszę o pomoc!
Jakiego rzędu są te "podwyższone"obroty?
Witam, od dłuższego czasu zmagam się z dziwną usterką w moim Oplu. Silnik x12xe 1.2 16v 1998r. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na biegu jałowym bardzo szybko skaczą obroty przy ok 1500 rpm, jakby go zalewało oraz szarpie mi na każdym biegu gdy zmieniam poniżej 2000 rpm. W komputerze wyszły błędy sondy lambda (prawdopodobnie zła mieszanka wywołana...
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Elektromechanicznej ;-) produkty zużycia szczotek oblepiają komutator i się sterownikowi prąd za duży nie podoba. Może dokłada się też ogólne zużycie mechaniczne i wzrost oporów tego dziadostwa, tego nie wiem. Regeneracja pomagała, ale nie zawsze na długo. Jak się chce mieć spokój lepiej toto wymienić. Swoją drogą to wyjątkowo nieszczęśliwe miejsce...
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Bez zworki odpala Op com chińczyk mam Dopóki nie wyjmę kluczyka ze stacyjki wszystko jest ok oprócz tego że nie wkręca się w obroty
Spoko szukam dobrego gaziarza, ale ciężko... Denerwują mnie te obroty.
U mnie za podobne objawy odpowiedał przepływomierz. Nierówna praca, dymienie. Okazało się, że ktoś (komis po sprowadzeniu auta) zamontował przepływomierz od innej wersji silnikowej.
Witam, odstawiłem Opla Corsę C do mechanika na wymianę rozrządu i po tej wymianie dziwnie chodzi. Mianowicie falują lekko obroty i słyszę stuki i nie wiem o co chodzi, dodam, że olej po wymianie rozrządu nie był wymieniony.
Witam. Opel Corsa D 1.2. Wymieniona przepustnica, cewki i świece. A samochód szarpie na niskich obrotach i dławi się. Raz zakopcił i nie chciał odpalić.
Witajcie forumowicze! Wczoraj wracajac z pracy moj silnik osiągał ponad 100°. Okazało się, że nie było płynu w chłodnicy i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Ten problem już został pożegnany. Jednak teraz, bezpośrednio po tym przegrzaniu/zagotowaniu pojawił się inny problem- nierówne wysokie obroty, dławienie, szarpanie. Świece były osmolone, więc juz...
I co z tymi wysokimi obrotami ? Pomogło coś ?
Wymieniłem przepływomierz. Zero poprawy...
Witam mam problem z Oplem Corsą C. Mianowicie auto niedawno miało spawany tłumik który był wyciągnięty razem z kolektorem (zostały odciete kable od wiązki). Po zamontowaniu tłumika i podłączeniu kabli auto gubi gaz, a dokładniej podczas jazdy traci obroty gdy mocniej dodaje gazu. Np przy ruszaniu nagle po przejechaniu kawałka auto się zatrzymuje mimo...
Zmieniałem to sam więc komu zareklamuje
To jak wyjaśnisz to, że na zimnym idzie jak burza bez jakichkolwiek skoków obrotów?
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
Ma prawo zalewać olejem kolektor dolotowy,wlewał się do komory spalania co powodowało spadek mocy nie równe obroty
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h - na biegu jałowym Czy tak ma być? No to jak myślisz....silnik nie potrzebuje powietrza na wolnych obrotach...
Corsa B 1.4 8v ( nie wiem gdzie znaleźć model silnika ) bez gazu , przejechane 80 tys. Bo czytasz tylko lamerów co wymieniają bezawaryjne silniki krokowe, a problem w 90% przypadków ten sam w tym silniku - wydmuchnięta uszczelka pod korpusem przepustnicy.
Wychodzi, że problemem będą wtryski. Spróbuj metody przelewowej, tak aby nie pchać się w koszty. Z w.w objawów masz co najmniej 2 usterki.
kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
Mieszczą się w granicach norm które podaje opel w TIS, średnio jest to 95kPa To jest ciśnienie na zapłonie a jakie masz na wolnych obrotach?
Jest złoty przycisk na tym forum SZUKAJ temat wielokrotnie poruszany. Poczytaj co napisane. Odczytaj kody błędów i zgłoś się ponownie to coś pomożemy.
Podłączę się pod ten temat. Mój Opel Corsa 1,0 Ecotec 98r, czasami nie zawsze z wolnych obrotów po wciśnięciu pedału gazu dławi się, nie ma mocy. Jeżeli na luzie rozkręcę na wyższe obroty ma zryw dobry. Domyślam się że ma to związek z obrotami, przechodzeniu z wolnych obrotów na luzie na obroty wyższe.
To jest Opel, czy tam przypadkiem nie jest tak że przekaźnik który załącza się dopiero gdy czujnik widzi obroty wału. Pomierz wtedy gdy druga osoba będzie kręciła rozrusznikiem.
silnik 1,4 z 93r.Po uruchomieniu silnika obroty sa za wysokie i utrzymuja sie przez caly czas a po pewnym czasie zapala się lampka pomarańczowa
Witam mówisz na każdym biegu morze brak oleju w skrzyni
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
zobacz filter paliwa :?:
Zrobiłem już wszystko zaslepiłem egr podmieniłem go wcześniej z innej corsy, podmieniłem przepustnice przepływomierz nawet wtryski z listwa dalej skaczą obroty juz niewiem co robic sciagnełem cały kolektor ssacy i go uszczelniłem. prosze o POMOCYYYYYYYYY..
Janie Nojszewski - to nie jest kwestia przeciążenia silnika. 1,5-2 tys. obrotów to wcale nie mało, nawet pod górkę (w końcu nie jechałem w górach). Oczywiście mogę się mylić i możliwe, że po prostu tak zrobiłem, ale jeżdżę już długo i potrafię ocenić, czy nie należy już zredukować. Corsa lubi wysokie obroty i lepiej się zbiera nawet przy 4-5 tys. niż...
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Mam podobny problem w Corsie C 1.0. Przy odpalaniu łapie błędy P1500 i P1523 i nie chce wejść na obroty (tryb awaryjny). Po skasowaniu błędów wszystko jest OK do ponownego odpalenia.
Dziwna jest ta usterka. Bez gazu nie zapali, a jak zapali to trzyma obroty. Przejadę się i przy każdym zatrzymaniu schodzi na niskie obroty. Zatrzymam samochód i jak wskoczy na 900 obrotów, to gazujac i puszczając gaz nie zejdzie niżej niż 900. Zgasze i znów ani nie zapali, ani nie trzyma obrotów.
Jeśli świeci kontrolka silnika to "wymigać" błędy.Będzie wszystko jasne.
Ok. A poza tym nierównomiernym spadkiem obrotów jest jakiś inny problem z autem?
W x10xe może być silniczek krokowy no chyba że układ dolotowy nieszczelny i łapie lewe powietrze .... Ale najlepiej najpierw zczytać błędy i potem kombinować ..
Masz na myśli tzw. "silniczek krokowy" czyli nastawnik przepustnicy? Jeśli tak to nie on jest sprawcą, pisałem że kiedy obroty miarowo falują to nastawnik i przepustnica są w pozycji obrptów jałowych, a mimo to coś podnosi i obniża obroty
Napisz co pokazuje MAP po zapłonie i na wolnych obrotach.
Co prawda zdjęcie nie jest jakiejś dobrej jakości, ale z tego co widzę, ta wtyczka jest od elektrycznej regulacji przepustnicy ?
Na innej przepustnicy jest to samo. Też umyta
Wymieniłem czujnik obrotów wału. Przejechałem już na nim 700km. Problem już nie powrócił...
Witam, ja potrzebuję takiego regulatora do agregatu (mojej konstrukcji) jednak chce go usprawnić tak aby przy podłączeniu obciążenia np:7kw agregat utrzymywał te 50hz na wyjściu dodam że silnik jest od forda transit. Jakie polecacie rozwiązanie bo nic nie mogę znaleźć?????
Hmmm u mnie był 1.0.
Witam ,mam problem z OPLEM CORSĄ C 2005r 1,0 silnik 16v.świeci się kontrolka serwisu. Na komputerze pokazuje błąd przepustnicy ale to nie jej wina ,co jeszcze maże być przyczyną tej usterki.Wszystkie przewody i bezpieczniki są posprawdzane a moja corsa raz na ileś odpaleń nie wchodzi w obroty.
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Wszystko wskazuje na zanieczyszczony filtr fazy ciekłej. Dodatkowo przyczyna może leżeć w zanieczyszczony "mazutem" parowniku, który nie odparowuje prawidłowo gazu, powodując właśnie szarpanie silnika, czy wręcz jego gaśnięcie na wolnych obrotach.
Jest jakiś sposób sprawdzenia tego czujnika?
Witam! Najlepiej jak byś odczytał kod usterki przez kody błyskowe, to by było wiadomo co go boli.
Zmierz czujnik, sprawdź wiązkę.Sprawdź czy ecu widzi obroty.
Dzięki za pomoc 😇
Przepustnica nie ma luzu na osi?
tech?
no i co było ?
Jakieś błędy były zczytywane?
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
No i jesteśmy w domku, czeka cię wyjazd do elektryka, celem przywrócenia/naprawy instalacji benzynowej.
corsa falujące obroty falują obroty corsa faluj obroty corsa
pralka grzałka samsung wariuje klawiatura volvo silnika
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Instrukcja obsługi frezarki do drewna Prexer 390 Rozrusznik Golf 4 a zwarcie instalacji świateł