Filtr paliwa do wymiany na początek póżniej sprawdzić pompę paliwa i jej sterowanie.
ściągnij pokrywe zaworów sprawdz krzywki na czwartym cylindrze jeśli są dobre jak na pozostałych to nic więcej nie szukaj tylko ściągaj głowice
W tym konkretnym przypadku , sądzę że masz poważny problem ze sterownikiem silnika , który niszczy się przez zabrudzoną przepustnicę . Ponieważ całe zasilanie silnika przepustnicy przechodzi przez sterownik silnika , jakiekolwiek zwiększenie poboru prądu przez silnik przepustnicy (zanieczyszczenie powoduje opory mechaniczne ) może powodować uszkodzenie...
Jak mruga to problem z immo.
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
Zobacz jeszcze obroty rozrusznika jak nie odpala. Za wolno kręcący rozrusznik uniemożliwia rozruch.
Wydaje mi się że jest to corsa 1.3 cdti. Wszystko zależy jakiego masz mechanika, czy ma pojęcie czy po prostu działa metodą może to a może to. Zacząć od diagnostyki komputerowej. Jeżeli jest brak jakichkolwiek usterek zapisanych w sterowniku to doprowadzić pojazd do tego momentu aż nie będzie odpalać. Podłączyć sprzęt diagnostyczny tech 2 , auto com...
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/2451927200_... https://obrazki.elektroda.pl/5428395100_...
Poruszaj licznikiem czasem nie łaczy kość i nie odpali. Kontrolki wszystkie świecą?
A iskra jest?
Ciśnienie na listwie 3,8 bar Ciśnienie na tłokach 14-16 bar
Jeśli go znów zalało zmień czujnik temp silnika.
Sprawdz świece zapłonowe,przewody i cewkie Najwięcej się napracujesz sprawdzając przewody.... Zostaw to wszystko w spokoju...jedź do kumatego elektronika, albo jedź do sklepu i kup czujnik położenia wału i wymień
Wyczyść sterownik poduszek z crash daty inaczej nie odpali.
Nie ruszaj tam nic bo tylko napsujesz i się dziewczynie narazisz. Te 1.3 to dość skomplikowany system CR a padało wszystko że sterownikami silnika włącznie. Raczej oddaj do dobrego mechanika z zacięciem do elektroniki i sprzętem diagnostycznym. Gdybyś jednak sam miał naprawiać to na początek sprawdź jak zachowuje się ciśnienie na listwie CR.
Co mógłbym jeszcze samemu zrobić zanim zapłacę za lawetę i serwis? Sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpieczniki. Zastosuj do tego próbnik z żarówką lub ostatecznie multimetr. http://obrazki.elektroda.net/61_12796571... http://obrazki.elektroda.net/26_12796571... http://obrazki.elektroda.net/64_12796571... http://obrazki.elektroda.net/53_12796571...
Tak to prawda silnik bezkolizyjny. Ale podaj konkretny model silnika nie tylko pojemność wtedy odpowiedzi będą wiarygodne. Tata mój jeździ corsą 1,4 benzynka ja jeździłem 7 lat astrą f combi z gazem pasek strzelił i tylko założyłem nowy.
Cisnienie wtrysku 3 bar. Czyli 3x wyższe niż u ciebie.
Witaj. W czym tkwi problem, by naprawić gniazdo lub podpiąć drugie na krótko? Skoro nie ma zasilań, to przewód musi być uszkodzony. Wg schematu, zasilanie leci bezpośrednio po zapłonie bez bezpiecznika do obu czujników...
Kiedy nie będzie chciał odpalić, spróbuj poruszać wtyczką czujnika temperatury. Jeżeli po tym "zabiegu" odpali, to wymień czujnik temp. Dość często czujnik przekłamuje. Sterownik nie widzi błędu, bo wskazania czujnika mieszczą się w zakresie temperatur pracy silnika, ale nie są prawidłowe w danej chwili.
Witam, 1-sprawdz swiece,oczysc ustaw przerwe na elektrodach - lub wymien na oryginalne (wartosc cieplna) chyba ze masz nowe ... wcale nie znaczy ze nowe nie sa wadliwe (podmien na inne). Druga sprawa to kondensator w przerywaczu - warto podstawic nowy i sprawdzic czy cos zmieni. 2-utrudniony rozruch na goracym silniku - wcisnij pedal gazu w podloge...
Pompa ani drgnie przy przekaźniku ani przy zmostkowaniu. Więc raczej to jej uszkodzenie.
Zrób to samo ale z żarówką h4 zamiast probówki. Jeżeli zaświeci wymieniaj pompę bez wahania.
Tak bez patrzenia w schematy, w starszych Oplach brązowy to zawsze masa, a czarny to na 99% plus po kluczyku.
Zdejmij głowicę i sprawdź, skąd mamy wiedzieć?
Świece grzeją ale na kontrolce a co jest z nimi w silniku czy sa sprawne i czy dochodzi napięcie do nich
Zapewne to czujniki ultrdźwiękowe,zastosuju sie do mojej porady powyżej.
Styk 23 i 50 konektor A zasilanie po zapłonie na ecu, styk 1,2,3 masa na ecu, styk 80 masa z ecu do przekażnika wtrysku , styk 4, 5,6 konektor A zasilanie z przekażnika wtrysku. teraz mała uwaga pinologia według 1.3 Mjet Marelli 6FC, myślę z dużym prawdopodobieństwem że będzie to samo , schematu do Opla typowego nie mam, ale może się przyda zobacz....
Oczywiście, silniczek krokowy sprawia, że auto nie odpala :cry: Sprawdź ciśnienie paliwa na początek
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
przewody biały i zielony
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Przepraszam że pytam , ale czy to . http://obrazki.elektroda.net/91_12831522... / lub podobne /. też przełożyłeś?
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
W Corsach jest problem z dostawaniem się wody po deszczu do plastikowego tunelu na wiązkę przewodów od komory silnika - podszybia do kabiny. komora ta znajduje się w podszybiu po skrajnej stronie kierowcy, też mam z tym problem, że woda dostaje się do środka samochodu, ale nie miałem czasu się tym zająć.. Mi w zimie czasem pomagało uderzenie ręką w...
Visa-1,83 robi takie starocie.
Jeżeli zaczął działać po wymianie świec to przyjrzyj się kablom wysokiego napięcia.
Chyba nieporozumienie drobne. Ogólnie w instalacji gazowej masz dwa elementy które moga byc nazwane "emulator" - emulator sndy lambda (który w tym przypadku jest poza pdodejzeniami) i emulator wtryskiwaczy. Jak jest zrobiony takiemulator pisałem wcześniej. U ciebie na jednopunkcie to może byc poprostu przekaźnik zwykły albo wręcz element składowy "centralki"...
w pierwszej
Jak przewody beda zle podpiete to silnik bedzie bardzo zle pracowal.
Może czujnik temperatury silnika? Jak wskazania? Są poprawne?
A czy podczas test drive załapał muła? Zwróciłeś uwagę na parametry w tym czasie?
Samochód odpala ale po chwili gaśnie, Jak już odpali to jedzie ale gasną zegary. Teraz probowałem odpalić to wcale nie odpala.
No przecież stawiałem na ten czujnik. Pasuje też z vectry B. Bo sam taki zakładałem.
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Dzięki za pomoc! Jadnak moja Corsa odpala normalnie jak jest silnik zagrzany. To ciężkie odpalenie w ogóle nie jest zależne od temperatury silnika
Włączę dalej z Corsa. Już odpala, ale jak tylko silnik się nagrzeje, to klika przepustnica i nastawnik, a silnik po chwili gaśnie. Na filmiku widać, co się dzieje. Czyżby znowu sterownik? Przepustnica? Kable wyglądają okej. Ps. Mam blisko bagienku, więc jest już blisko. [youtube]https://youtube.com/shorts/1kIg...
Chmm Jak przepływomierz powietrza obrócę o jakieś 30st to corsa chodzi lepiej i nawet normalnie odpala.
Często EGR zostaje w pozycji otwartej i przez to dusi się spalinami i gaśnie. Od tego zacznij
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
zagazowaliście ją odpalając na gazie dlatego na niczym też nie odpaliła i z plaka, normalna sprawa, po przełączeniu na zero trzeba z gazem w podłodze pojudłać z 10sek aż wyjudła ten gaz zalegający w kolektorze ssącym i parowniku, jak zaczyna załapywać wtedy w trakcie judłania włączyć gaz (cały czas z gazem w podłodze) jak zacznie silnik się wkręcać...
To zmierz cisnienie paliwa na listwie, miałem podobnie było 0,5 bara.
Jak nie podasz danych auta to nici z pomocy. Silnik jaki?
Z tyłu silnika pod rozrusznikiem(przykręcony na torxa wtyczka 2 przewodowa).
Czy mógłbyś napisać coś bliżej,jaką funkcję spełnia ten czujnik jaki ma wpływ na to,że corsa nie odpala?
Dokładnie.
Skasować możesz odpinając klemę na 20 minut. Po tej operacji, odczytaj ponownie kody błędów i napisz na forum, cyfrowo oczywiscie.
Problem odpalenia stoi w sterowniku silnika, więc nie potrzebnie użyłeś siły ;) Natomiast każde zwarcie może ubić sterownik, immo, oraz inne podzespoły. Na Twoim miejscu weź ten za 100 zł na próbę, odłącz wszystko od immo i zobacz czy pali. Jeżeli się uruchomi silnik to wiesz co Cię czeka.
Zacznij od kostki stacyjki jeżeli dobrze opisałaś problem to tu będzie.
Witam, mam taki problem w Corsie na zimnym silniku. Corsa odpala, ale zajmuje jej to z 5 sek., tak to piłuje przez 5 sek, żeby odpalić co mnie irytuje. Został wymieniony sensor ale dalej to samo. Mechanik nie wie, co jest przyczyną.
Ale stacyjka była przekręcona świeciła się deska?
czy takie usterki np. pompy paliwa mogą sypać błędy ECU na nie bardzo powiązanych czujnikach, bo niby co ma wspólnego błąd czujnika położenia wału z pompą paliwa, lub co ma błąd położenia wału wspólnego za błędami wtrysku. Dlatego też mi mechanik powiedział, że to wina sterownika - masa nie powiązanych błedów. Tylko że on cały czas zawalony robotą,...
Egr uszkodzony
1,2 1,6V. Może być uszkodzona centralka Me1.5.5. Bywa. Ale głowy nikt nie da.
Tego nie wiem nie miałem czasu go zdiagnozować ale myślę że napewno są jakieś.
Dobry elektryk z dobrym programem do opla , bo będzie miał problem z immo jak się rozjechała synchronizacja .
Corsa nie odpala na zimnym silniku. Pompa paliwa, czujnik temp., kable, świece wymienione, co może być przyczyną?
Ja miałem taki przypadek gdy akumulator tracił moc rozruchową (szajs) tak dziwnie chciała złapać ale nie mogła, wszystko niby kręciło ale po zmianie akumulatora z dodatkową mocą startu gada od strzała
Witam, Mam problem z moim swiezo zakupionym oplem corsa C. Auto odpala i gasnie po okolo 2-3 sekundach,zapala sie przy tym kontrolka immobilizera(auto z kluczykiem).Po kilku probach i odczekaniu paru minut udalo mi sie auto normalnie odpalic.Kluczyki mam 2 przy obu ten sam problem.Na wyswietlaczu mam tez zapalona inspekcje,czy to moze miec jakis zwiazek...
corsa nie odpala jak na wskaźniku temperatury jest prawie 90 stopni muszę odczekać aż ostygnie, A czy silnik gaśnie po nagrzaniu?
kluczyk mi nie spadl ani w zadnym stopniu nie uszkodzil- wygląda jak nowy. Po odlaczeniu klemy Corsa odpala tylko kluczykiem głównym, a drugim kluczykiem nie chce. Sądze, że chodzi o wbudowany immo. Co sądzicie?
Witam! Mam podobny problem - gdy jest mokro corsa odpala i zaraz gaśnie - miga kontrolka silnika - sczytałem kody błyskowe - błąd 85 - w moim kompie oznacza wadliwy sygnał immobilizera (nie błędny kod lub jego brak). Nie naprawiłem jeszcze tego, ale z tego co znalazłem w necie właśnie naprawa immo pomogła przy podobnych objawach. W zasadzie kontrolka...
Sprawdź jaki wpływ ma wilgoć na przewody. Odpal silnik, podnieś maskę i spryskiwacz do kwiatków w dłoń i sprawdź czy jak psikasz po przewodach WN to zaczyna przerywać.
Corsa rano zapaliła i zaraz zgasła.Nie słychać pompki paliwa.założyłem nową pompkę problem nie zniknął.Do pompki dochodzi niższe napięcie(sprawdzałem kontrolką bo nie mam miernika) niż do czujnika poziomu paliwa.Dodam że na Plaku auto odpala bez problemu
A może by tak załączyć ponownie czujnik uderzeniowy? opel corsa d 1.7 2009r po wypadku nie odpala A co diagnoskop pokazuje?
Witam jestem w podobnej sytuacji pomorze ktoś . Brak błędów nie odpala
Opel Corsa D 1.2 2008 r. Witam, chciałabym się zapytać co może być przyczyną, tego, że Corsa nie odpala na wszystkie świece a w czasie jazdy jest uczucie szarpania na obrotach poniżej 2,5 tys? W samochodzie zostały wymienione wszystkie świece, cewka, zawór egr, przepustnica, jest nowy akumulator. Komputer nie wykrywa żadnych błędów.
"- co do lpg to chyba bez znaczenia bo przecież corsa odpala na benzynie ?!" Jak jeden z moich przedmówców pisał zależy od typu instalacji, ale jeżeli centralka LPG nie ma zasilania, bądź uległa uszkodzeniu to możesz nie odpalić samochodu. Inne możliwości też są np. masz uszkodzone ecu.
Dziękuję za poradę. Dzisiaj wróciłem z wyjazdu. Jutro zabiorę się za auto i napiszę co udało mi się ustalić. Pozdrawiam.
nie chce sie mądrzyć, ale one przygasają nawet jak jest wyjęty przekaźnik.. chyba tak po prostu jest w tych corsach
Częsty przypadek czujnik położenia wału.Jak objaw wyatępuje na rozgrzanym silniku to jest duże prawdopodobieństwo.Czy jak odpali to bywa że kontrolka diagnostyki się pali.Odpisz to pomyślimy co dalej.
Pompa w tym aucie pracuje tylko wówczas gdy silnik kręci.
Witaj, miałem podobny problem z moją Corsą, ale w ogóle nie chciała odpalić. Problemem były przewody WN oraz coś ze świecami zapłonowymi. Temat przerabiałem dawno temu, więc dokładnie nie pamiętam. Nie chcę Cię martwić, ale powodów problemów z rozruchem może być jednak pełno, więc jednoznaczna diagnoza na odległość może się okazać niemożliwa.
Witam temat zakończony wszystko posklejałem razem i fura pali bardzo wam dziękuje Panowie za zainteresowanie tematem
Czy słychać pracę pompy paliwowej? Pompa nie jest testowana elektronicznie ,więc nie wywali Ci błędu. Często zdarza się ,że amatorzy zagazowanych aut jeżdżą na oparach benzyny przez co dochodzi do zatarcia pompy. Posłuchaj ,czy chodzi. Jeśli nie to sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie pompy.
Wilgoć, słaba masa, utlenione przewody.
u mnie w 1.2 pomogło podanie zasilania z Akumulatora na przekaźnik z ECU.
To coś ci siekło na zasilaniu, bezpiecznik ,szczur, immo jakieś itd. Kontrolka i poszukaj.
Witam , mam problem z moja Corsa. Samochód stal na lotnisku po uplywie okolo tygodnia gdy go chcialem odpalic na lotnisku na poczatku nie chcial palic , gdy juz odpalil kiedy ruszylem spod schowka po lewej (wersja ang) wylala sie woda , doszedlem do wniosku ze woda dostala sie do skrzynki z przekaznikami , teraz samochod czasami pali bez problemu a...
Wygląda na to, że niestety uszkodzony jest sterownik. A po takim podaniu zasilania na pompę auto odpala?
Witam temat do zamknięcia corsa odpala wszystko gra. Przyczyna? Przejrzałem wiazke elektryczną silnika koło kostek od sterownika i zauważyłem że w kwadratowej kostce co jest podlaczana do wiazki elektrycznej w samochodzie brakuje jednego czarnego kabelka(masa) ktory w wiążące elektrycznej od silnika 1.2 x12sz byl wlasnie ten kabelek więc go stamtąd...
Nic nie dodawałem, zmieniłem tylko wkładkę i myślałem że tak odpali
Przekaźnik pompy paliwa .
Witam panowie , auto zrobione czy nie napiszcie co bylo bo mam ten sam problem.
Zacząl chodzić krzywo jakby nanjeden cylinder nie palił . Zgasiłem go i już wchodził na wysokie obroty . Jak by chciał zaskoczyć ale nie dał rady. Na drugi dzień go nie odpalałem.
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Witam, czujnik położenia wału ,jak ciepły gaśnie i nie odpala ,spróbuj go schłodzić np sprężonym powietrzem ,powinien zapalić.
Nie ma iskry. Jak wystygnie auto odpala.
Gdy silnik jest zimny zapala bez problemu , ale gdy się zagrzeje jest bardzo duży problem z odpaleniem . Bardzo proszę o podpowiedzi co to może być . Pompa wymieniona, wtryskiwacze sprawdzone wszytskie filtry wymienione zaraz wszystko w tym samochodzie będzie wymienione i dalej nie odpala jak należy Pozdrawiam
corsa odpala razem corsa pompa odpala corsa odpala gaśnie
thunderbird konfiguracja pianka klimatyzacja przezwajanie generatora
4558d wzmacniacz falownik powmr
Dlaczego diody LED mrugają przy wyłączniku zmierzchowym? Błąd 4E w pralko-suszarce Samsung podczas suszenia