ściągnij pokrywe zaworów sprawdz krzywki na czwartym cylindrze jeśli są dobre jak na pozostałych to nic więcej nie szukaj tylko ściągaj głowice
Jak mruga to problem z immo.
A jak nie będzie ok. to co zrobisz?
Jaki silnik?
A sterowanie na wtryskach jest? Jak tak to albo zła dawka (błąd czujnika) zapchany wydech ,padł ECM.
Poruszaj licznikiem czasem nie łaczy kość i nie odpali. Kontrolki wszystkie świecą?
Ciśnienie na listwie 3,8 bar Ciśnienie na tłokach 14-16 bar
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/2451927200_... https://obrazki.elektroda.pl/5428395100_...
A iskra jest?
Wydaje mi się że jest to corsa 1.3 cdti. Wszystko zależy jakiego masz mechanika, czy ma pojęcie czy po prostu działa metodą może to a może to. Zacząć od diagnostyki komputerowej. Jeżeli jest brak jakichkolwiek usterek zapisanych w sterowniku to doprowadzić pojazd do tego momentu aż nie będzie odpalać. Podłączyć sprzęt diagnostyczny tech 2 , auto com...
Nie ruszaj tam nic bo tylko napsujesz i się dziewczynie narazisz. Te 1.3 to dość skomplikowany system CR a padało wszystko że sterownikami silnika włącznie. Raczej oddaj do dobrego mechanika z zacięciem do elektroniki i sprzętem diagnostycznym. Gdybyś jednak sam miał naprawiać to na początek sprawdź jak zachowuje się ciśnienie na listwie CR.
Jeśli go znów zalało zmień czujnik temp silnika.
maniu rozwiązałeś problem odpalania corsy bo właśnie dopadło moją dokładnie to samo
Wyczyść sterownik poduszek z crash daty inaczej nie odpali.
Tak to prawda silnik bezkolizyjny. Ale podaj konkretny model silnika nie tylko pojemność wtedy odpowiedzi będą wiarygodne. Tata mój jeździ corsą 1,4 benzynka ja jeździłem 7 lat astrą f combi z gazem pasek strzelił i tylko założyłem nowy.
Co mógłbym jeszcze samemu zrobić zanim zapłacę za lawetę i serwis? Sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpieczniki. Zastosuj do tego próbnik z żarówką lub ostatecznie multimetr. http://obrazki.elektroda.net/61_12796571... http://obrazki.elektroda.net/26_12796571... http://obrazki.elektroda.net/64_12796571... http://obrazki.elektroda.net/53_12796571...
Witaj. W czym tkwi problem, by naprawić gniazdo lub podpiąć drugie na krótko? Skoro nie ma zasilań, to przewód musi być uszkodzony. Wg schematu, zasilanie leci bezpośrednio po zapłonie bez bezpiecznika do obu czujników...
Pompa ani drgnie przy przekaźniku ani przy zmostkowaniu. Więc raczej to jej uszkodzenie.
Zrób to samo ale z żarówką h4 zamiast probówki. Jeżeli zaświeci wymieniaj pompę bez wahania.
Zapewne to czujniki ultrdźwiękowe,zastosuju sie do mojej porady powyżej.
Zdejmij głowicę i sprawdź, skąd mamy wiedzieć?
Oczywiście, silniczek krokowy sprawia, że auto nie odpala :cry: Sprawdź ciśnienie paliwa na początek
Tak bez patrzenia w schematy, w starszych Oplach brązowy to zawsze masa, a czarny to na 99% plus po kluczyku.
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
przewody biały i zielony
W Corsach jest problem z dostawaniem się wody po deszczu do plastikowego tunelu na wiązkę przewodów od komory silnika - podszybia do kabiny. komora ta znajduje się w podszybiu po skrajnej stronie kierowcy, też mam z tym problem, że woda dostaje się do środka samochodu, ale nie miałem czasu się tym zająć.. Mi w zimie czasem pomagało uderzenie ręką w...
Przepraszam że pytam , ale czy to . http://obrazki.elektroda.net/91_12831522... / lub podobne /. też przełożyłeś?
w tym silniku niema silniczka krokowego pozdr
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Sprawdz świece zapłonowe,przewody i cewkie Najwięcej się napracujesz sprawdzając przewody.... Zostaw to wszystko w spokoju...jedź do kumatego elektronika, albo jedź do sklepu i kup czujnik położenia wału i wymień
Cisnienie wtrysku 3 bar. Czyli 3x wyższe niż u ciebie.
Jeżeli zaczął działać po wymianie świec to przyjrzyj się kablom wysokiego napięcia.
Chyba nieporozumienie drobne. Ogólnie w instalacji gazowej masz dwa elementy które moga byc nazwane "emulator" - emulator sndy lambda (który w tym przypadku jest poza pdodejzeniami) i emulator wtryskiwaczy. Jak jest zrobiony takiemulator pisałem wcześniej. U ciebie na jednopunkcie to może byc poprostu przekaźnik zwykły albo wręcz element składowy "centralki"...
Dzięki za pomoc! Jadnak moja Corsa odpala normalnie jak jest silnik zagrzany. To ciężkie odpalenie w ogóle nie jest zależne od temperatury silnika
Samochód odpala ale po chwili gaśnie, Jak już odpali to jedzie ale gasną zegary. Teraz probowałem odpalić to wcale nie odpala.
Może czujnik temperatury silnika? Jak wskazania? Są poprawne?
w pierwszej
No przecież stawiałem na ten czujnik. Pasuje też z vectry B. Bo sam taki zakładałem.
Witam. Objawy które opisujesz czyli problemy z uruchomieniem oraz mocne dymienie na biało wskazują na uszczelkę głowicy. Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego
Kaziu1991: ale z ciebie mądrala... i to jeszcze dla dziewczyny... wstyd! poza tym jeśli to jest 1 generacja LPG to samochód nie musi WCALE działać na benzynie żeby jeździł na gazie, wystarczy że tylko iskra będzie jak trzeba i TYLE Miaupyrka: skoro chodzi bez immo to zapewne tam jest gaz 1 lub 2 generacji, jeśli chcesz odpalać na samym gazie to lepiej...
Włączę dalej z Corsa. Już odpala, ale jak tylko silnik się nagrzeje, to klika przepustnica i nastawnik, a silnik po chwili gaśnie. Na filmiku widać, co się dzieje. Czyżby znowu sterownik? Przepustnica? Kable wyglądają okej. Ps. Mam blisko bagienku, więc jest już blisko. [youtube]https://youtube.com/shorts/1kIg...
Kiedy nie będzie chciał odpalić, spróbuj poruszać wtyczką czujnika temperatury. Jeżeli po tym "zabiegu" odpali, to wymień czujnik temp. Dość często czujnik przekłamuje. Sterownik nie widzi błędu, bo wskazania czujnika mieszczą się w zakresie temperatur pracy silnika, ale nie są prawidłowe w danej chwili.
Czy mógłbyś napisać coś bliżej,jaką funkcję spełnia ten czujnik jaki ma wpływ na to,że corsa nie odpala?
Dokładnie.
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Często EGR zostaje w pozycji otwartej i przez to dusi się spalinami i gaśnie. Od tego zacznij
Witam, mam taki problem w Corsie na zimnym silniku. Corsa odpala, ale zajmuje jej to z 5 sek., tak to piłuje przez 5 sek, żeby odpalić co mnie irytuje. Został wymieniony sensor ale dalej to samo. Mechanik nie wie, co jest przyczyną.
Styk 23 i 50 konektor A zasilanie po zapłonie na ecu, styk 1,2,3 masa na ecu, styk 80 masa z ecu do przekażnika wtrysku , styk 4, 5,6 konektor A zasilanie z przekażnika wtrysku. teraz mała uwaga pinologia według 1.3 Mjet Marelli 6FC, myślę z dużym prawdopodobieństwem że będzie to samo , schematu do Opla typowego nie mam, ale może się przyda zobacz....
Świece grzeją ale na kontrolce a co jest z nimi w silniku czy sa sprawne i czy dochodzi napięcie do nich
Chmm Jak przepływomierz powietrza obrócę o jakieś 30st to corsa chodzi lepiej i nawet normalnie odpala.
Ale stacyjka była przekręcona świeciła się deska?
Witam! Mam podobny problem - gdy jest mokro corsa odpala i zaraz gaśnie - miga kontrolka silnika - sczytałem kody błyskowe - błąd 85 - w moim kompie oznacza wadliwy sygnał immobilizera (nie błędny kod lub jego brak). Nie naprawiłem jeszcze tego, ale z tego co znalazłem w necie właśnie naprawa immo pomogła przy podobnych objawach. W zasadzie kontrolka...
Jak nie podasz danych auta to nici z pomocy. Silnik jaki?
Z tyłu silnika pod rozrusznikiem(przykręcony na torxa wtyczka 2 przewodowa).
To zmierz cisnienie paliwa na listwie, miałem podobnie było 0,5 bara.
Corsa nie odpala na zimnym silniku. Pompa paliwa, czujnik temp., kable, świece wymienione, co może być przyczyną?
kluczyk mi nie spadl ani w zadnym stopniu nie uszkodzil- wygląda jak nowy. Po odlaczeniu klemy Corsa odpala tylko kluczykiem głównym, a drugim kluczykiem nie chce. Sądze, że chodzi o wbudowany immo. Co sądzicie?
corsa nie odpala jak na wskaźniku temperatury jest prawie 90 stopni muszę odczekać aż ostygnie, A czy silnik gaśnie po nagrzaniu?
Tego nie wiem nie miałem czasu go zdiagnozować ale myślę że napewno są jakieś.
Zacznij od kostki stacyjki jeżeli dobrze opisałaś problem to tu będzie.
Witam, Mam problem z moim swiezo zakupionym oplem corsa C. Auto odpala i gasnie po okolo 2-3 sekundach,zapala sie przy tym kontrolka immobilizera(auto z kluczykiem).Po kilku probach i odczekaniu paru minut udalo mi sie auto normalnie odpalic.Kluczyki mam 2 przy obu ten sam problem.Na wyswietlaczu mam tez zapalona inspekcje,czy to moze miec jakis zwiazek...
Problem odpalenia stoi w sterowniku silnika, więc nie potrzebnie użyłeś siły ;) Natomiast każde zwarcie może ubić sterownik, immo, oraz inne podzespoły. Na Twoim miejscu weź ten za 100 zł na próbę, odłącz wszystko od immo i zobacz czy pali. Jeżeli się uruchomi silnik to wiesz co Cię czeka.
"- co do lpg to chyba bez znaczenia bo przecież corsa odpala na benzynie ?!" Jak jeden z moich przedmówców pisał zależy od typu instalacji, ale jeżeli centralka LPG nie ma zasilania, bądź uległa uszkodzeniu to możesz nie odpalić samochodu. Inne możliwości też są np. masz uszkodzone ecu.
czy takie usterki np. pompy paliwa mogą sypać błędy ECU na nie bardzo powiązanych czujnikach, bo niby co ma wspólnego błąd czujnika położenia wału z pompą paliwa, lub co ma błąd położenia wału wspólnego za błędami wtrysku. Dlatego też mi mechanik powiedział, że to wina sterownika - masa nie powiązanych błedów. Tylko że on cały czas zawalony robotą,...
A może by tak załączyć ponownie czujnik uderzeniowy? opel corsa d 1.7 2009r po wypadku nie odpala A co diagnoskop pokazuje?
1,2 1,6V. Może być uszkodzona centralka Me1.5.5. Bywa. Ale głowy nikt nie da.
Dziękuję za poradę. Dzisiaj wróciłem z wyjazdu. Jutro zabiorę się za auto i napiszę co udało mi się ustalić. Pozdrawiam.
Ja miałem taki przypadek gdy akumulator tracił moc rozruchową (szajs) tak dziwnie chciała złapać ale nie mogła, wszystko niby kręciło ale po zmianie akumulatora z dodatkową mocą startu gada od strzała
Witam jestem w podobnej sytuacji pomorze ktoś . Brak błędów nie odpala
Dobry elektryk z dobrym programem do opla , bo będzie miał problem z immo jak się rozjechała synchronizacja .
Visa-1,83 robi takie starocie.
Witam i przepraszam za odkopanie tematu. automar91 Czy poradziłeś sobie z tą usterką bo u mnie sytuacja wygląda identycznie. Błędów nie mam.
Witam temat zakończony wszystko posklejałem razem i fura pali bardzo wam dziękuje Panowie za zainteresowanie tematem
Corsa rano zapaliła i zaraz zgasła.Nie słychać pompki paliwa.założyłem nową pompkę problem nie zniknął.Do pompki dochodzi niższe napięcie(sprawdzałem kontrolką bo nie mam miernika) niż do czujnika poziomu paliwa.Dodam że na Plaku auto odpala bez problemu
Witam temat do zamknięcia corsa odpala wszystko gra. Przyczyna? Przejrzałem wiazke elektryczną silnika koło kostek od sterownika i zauważyłem że w kwadratowej kostce co jest podlaczana do wiazki elektrycznej w samochodzie brakuje jednego czarnego kabelka(masa) ktory w wiążące elektrycznej od silnika 1.2 x12sz byl wlasnie ten kabelek więc go stamtąd...
u mnie w 1.2 pomogło podanie zasilania z Akumulatora na przekaźnik z ECU.
Nie ma iskry. Jak wystygnie auto odpala.
Przekaźnik pompy paliwa .
Częsty przypadek czujnik położenia wału.Jak objaw wyatępuje na rozgrzanym silniku to jest duże prawdopodobieństwo.Czy jak odpali to bywa że kontrolka diagnostyki się pali.Odpisz to pomyślimy co dalej.
próbowałeś na samostarcie lub plaku go odpalać???
Wygląda na to, że niestety uszkodzony jest sterownik. A po takim podaniu zasilania na pompę auto odpala?
Pompa w tym aucie pracuje tylko wówczas gdy silnik kręci.
Nic nie dodawałem, zmieniłem tylko wkładkę i myślałem że tak odpali
Jak przewody beda zle podpiete to silnik bedzie bardzo zle pracowal.
Witam panowie , auto zrobione czy nie napiszcie co bylo bo mam ten sam problem.
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Witaj, miałem podobny problem z moją Corsą, ale w ogóle nie chciała odpalić. Problemem były przewody WN oraz coś ze świecami zapłonowymi. Temat przerabiałem dawno temu, więc dokładnie nie pamiętam. Nie chcę Cię martwić, ale powodów problemów z rozruchem może być jednak pełno, więc jednoznaczna diagnoza na odległość może się okazać niemożliwa.
Czy słychać pracę pompy paliwowej? Pompa nie jest testowana elektronicznie ,więc nie wywali Ci błędu. Często zdarza się ,że amatorzy zagazowanych aut jeżdżą na oparach benzyny przez co dochodzi do zatarcia pompy. Posłuchaj ,czy chodzi. Jeśli nie to sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie pompy.
Na popych auto zapaliło. Przy nagrzanym silniku odpalał dobrze a dziś rano po nocy znowu to samo kręci, cyka przekaźnik i nie odpala.
Witam Spróbuj użyć drugiego kluczyka i poinformuj czy odpala. Pozdrawiam
A czy podczas test drive załapał muła? Zwróciłeś uwagę na parametry w tym czasie?
Tak zrobie, problem jest tylko taki że auto przez 95% czasu chodzi ok a nie zapala raz na 20cia prób. Myślałem jeszcze żeby podgrzać np moduł jakims grzejnikiem, i wtedy sprawdzic czy to powoduje usterkę. W sumie nie pamietam żeby kiedyś nie zapaliło np rano po długim postoju, a np zaraz po zgaszeniu po dłuższej jeżdzie zdarzało sie to wielokrotnie....
To coś ci siekło na zasilaniu, bezpiecznik ,szczur, immo jakieś itd. Kontrolka i poszukaj.
Zacząl chodzić krzywo jakby nanjeden cylinder nie palił . Zgasiłem go i już wchodził na wysokie obroty . Jak by chciał zaskoczyć ale nie dał rady. Na drugi dzień go nie odpalałem.
Gdy silnik jest zimny zapala bez problemu , ale gdy się zagrzeje jest bardzo duży problem z odpaleniem . Bardzo proszę o podpowiedzi co to może być . Pompa wymieniona, wtryskiwacze sprawdzone wszytskie filtry wymienione zaraz wszystko w tym samochodzie będzie wymienione i dalej nie odpala jak należy Pozdrawiam
Przebieg 150.000 km. Czy w przypadku jakiś usterek związanych z wałkiem rozrządu, przesunięciem się łańcuszka czy EGR wyszłoby to w diagnozie komputerowej ? Bo zarówno elektryk, mechanik, jak i ludzie od zakładania gazu podpinali samochód pod swoje komputery i albo nie wyskakiwały w ogóle błędy, albo wskazywali na przepływomierz, który wymieniłem i...
1.3 cdti, i poprawka jak jest zimny odpalał, po przejechaniu 0,5 do 1 km i zgaszeniu, nie odpalał, zawsze na krótkich dystansach to się zdarzało
Witam, chciałbym przybliżyć wam mój problem z samochodem. Jest to Corsa z 1994 roku. Posiadam go od kilku tygodni (3) i problemy zaczęły się 4 dni temu kiedy to po deszczowej nocy autko nie zapaliło, kręci ochoczo, paliwo było (lpg+benzyna).Pomyślałem że zamokły kable. Zabrałem kable WN do domu, suszyłem farelkiem 2 godziny i zainstalowałem. Jednak...
corsa odpalać gasnąć corsa pompa odpalać corsa ciężka odpalać
odzyskać zdjąć telefon delongi ekspres regulacja cięgna
keysight 34465a renault dionis
Zamiennik tranzystora Sanyo 2SD330 – 2SD313, BD243C, TIP31C, porównanie parametrów Omnik falownik – aplikacje monitorujące, Omnik Portal, Solarman, Home Assistant, alternatywy