Nie licząc starych ład, skód i maluchów to tylko w 2 samochodach wymieniałem łańcuszki, zmienia się tylko jak jest taka potrzeba.
Dobrze się bawisz.
Jest na łańcuchu.
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Witam !! Podejrzenie pada na przymarzniętą wodę w paliwie. Sprawdził bym czy dostaje się paliwo do wtrysku !! Jeśli chodzi o LPG marne szanse na rozruch rozprężenie gazu to -40 stopni + temp powietrza -20stopni mamy -60 bez szans. Dodano po 2 Jeszcze jedno !! Sprawdź rozrząd czy nie przeskoczył pasek !! Pozdrawiam !!
Praktycznie wszystko już masz ale wstawiam jeszcze raz, wał na znak koła blokujesz i zakładasz pasek proste? pozdr
Corsa 1,2 ma Łańcuch rozrządu a nie pasek.
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
W załączniku opis wymiany z ustawieniami punktów (z programu infotech).
Tak ma być,wymieniasz całość.
Bo to nie tą rolką się pasek napina.
Tak to prawda silnik bezkolizyjny. Ale podaj konkretny model silnika nie tylko pojemność wtedy odpowiedzi będą wiarygodne. Tata mój jeździ corsą 1,4 benzynka ja jeździłem 7 lat astrą f combi z gazem pasek strzelił i tylko założyłem nowy.
W tych Oplach częstą usterką jest niepewne połączenie kabla "plusa" z mocowaniem klemy. Ale tak jak koledzy - obstawiam alternator. Sam wymieniałem niedawno u siebie w 1.2... Dostęp łatwy i przy okazji wymienilem napinacz i pasek bo i tak trzeba go ściągnąć.
Bez paska cichutko
luźny pasek klinowy
prosze bardzo: schemat oraz Google Twoim przyjacielem jest: [url=http://www.corsa-a.pl/forum/viewtop...
A z tego co się dowiedziałeś to jakieś firmy lepiej kupić? Mnie tylko nie pasuje to że jak zdejmę ten wspomniany pasek napędu to ustępują te dźwięki. A kiedy masz zamiar u siebie wymieniać?
jakie jest to ładowanie ? soprawdż szczotki i pasek:!:
Jasne że wymienisz, już to widzę. Aby to zrobić trzeba zrzucić pasek rozrządu.
Skrzynka chyba nie tyknie bi w 1,2 masz łańcuch a w 1,6 pasek całkiem inna konstrukcja silnika ponad to cały osprzęt, wiązka, poduszki Najlepiej kupić całego dawcę
Pasek rozrządu sprawdzałeś?
Sprawdź rozrząd może pasek przeskoczył.
Jest jeszcze możliwość że masz luźny pasek na alternatorze.
Wyjmij pokrywę z paska i zobacz, pomyśl
Napinacz paska - o ile jest dostęp do paska - można sprawdzić naciskając pasek palcem w połowie drogi od altka do innych rolek, powinien się ugiąć ok 1cm zanim złamiesz palec :)) Jeśli więcej to trzeba podciągnąć. Druga kwestia taka czy pasek dobrze się zazębił w kołach, czy gdzieś się nie ślizga, ale tego nie sprawdzimy ręcznie... I tak stawiam na...
Niestety żeby dostać sie do termostatu musisz zdjąć pasek rozrządu .
Pomocy potrzebuje schematu ustawienia rozrzadu corsa17di. Walna mi pasek :cry: z gory dziekuje.[/youtube]
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
W tym silniku nie ma paska !
Pasek idealny, wymieniony góra rok temu
Paski do pomiaru luzu w panewkach (plastigage) [0,025-0,076mm kupisz np. w Intercarsie koszt około 13 zł . Luzy da się pomierzyć bez wyciągania wału. Panewek nie będzie słychać.
Kolego winnym moze byc albo uszkodzony korbowod lub zablokowany rozrusznik sprawdz tez rozrzad. Mialem ostatnio klientke przyjechala do domu zgasila auto rano do zapalania auto nie odpala. Wzialem na warsztat wycignalem rozrusznik krece kolem i trzyma od pewnego momentum sciagam miske a tam urwany korbowod. Tylko wtedy to byl opel corsa, Sciagnij jeszcze...
a może tak na początek naciąg paska
Trwało to może 15 sekund i ustąpiło Woda podczas mycia dostała się na paski napędowe , wyschnie, spoko.
5.5 litra to chyba tylko sadzolotem. Jesli wszystko z dawką się zgadza to tylko rozrzad i kompresja do sprawdzania. Zużyty pasek przestawia faze rozrzadu w strone dobrych osiągów na "górze" lecz wzrost spalania jest zauważalny w silnikach bez "układów ekokogii" np egr a w szczególności vvt.
naciągnij pasek na alternatorze i będzie oki
Witam, czy ktoś już wymieniał rolkę napinającą i pasek wielorowkowy w Opel Corsa D 1.2. 2007 r. silnik benzynowy, 59 kw/80 KM ? Potrzebuję pomocy.
Może to być pasek wielorowkowy, zalej inny olej silnikowy, lub silnik do wymiany.
Chodzi Ci o ten pisk przy pierwszym przejściu ? Pasek alternatora przynajmniej ja to tak słyszę.
Również polecam warsztat.. raz na te 60-80 ty opłaca się zapłacić..
No i lipa. Tłok pęknięty, pasek rozrządu nie ma zębów...... Kompresja zbyt duża była......
Sprawdz pasek rozrządu, może być przestawiony o jeden ząb,
Podczas mierzenia ladowania,wartosc nie moze skakac tj raz wyzej raz nizej-jak tak to moze masz trzasniety regulator napiecia przymocowany z tylu alternatora,lub pasek klinowy luzny
A w jakim stanie jest pasek klinowy? Ma rozwarstwienia/pękniecia? Kiedy był wymieniany?
Wszystko gra, lecz kaseta tyrkocze, napęd szpuli wydaje uszo-dewastycjny, tykający dźwięk Co jest/będzie jak włożysz normalną kasetę magnetofonową?
Wymiana paska na alternatorze
Znam podobny przypadek tylko w innym aucie i z przebiegiem 90 tys. Tam byly uszkodzone pierscienie ale na jednym tloku, wymiana tam pomogla. Byc moze uszkodzeniu w twoim aucie ulegla aparatura zaplonowa wystarczy ze sprawdzisz obecnosc iskry a moze przeskoczyl ci pasek rozrzadu stala dolegliwosc opli.
Witam co do kontrolki ladowania to po pierwsze w jakiej kondycji jest akumulator,sprawdz dlugosc szczotek na szczotkotrzymaczu , sprawdz swiece zarowe moze ktoras padla, oprucz tego rozumie ze pasek jest naciagniety.Pozdrawiam
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Sprawdź kolego ciśnienie w cylindrach, może pasek rozrządu przeskoczył i sprawdź wydech, może zatkany.
Ten silnik nawet po odpaleniu grzeje świece żarowe dopóki nie osiągnie 60°C, a świece powodują duże spadki napięć. Inną przyczyną może być kończący się akumulator, źle naciągnięty pasek i w końcu alternator.
a to stukanie to to se wala zaworki w tlok , albo juz ciszej wala bo się wygieły Ponoć w Oplu zawory nie mają prawa spotkać się z tłokiem :) , nawet jak się pasek rozrządu zerwie (brrrrrrrr. :( ).
Dokładnie tak jest-jeśli jest przerwa na pasku grzejnym-to on nie grzeje (przerwa w obwodzie). Na znanym portalu aukcyjnym można kupić specjalny klej-przewodnik i nim połączyć przerwany pasek (tylko przerwane miejsce),powinno pomóc.
Witam, kilku kolegów próbuje tu pomóc, ale mam jedno pytanie, które może być istotne - czy auto po zakupie jeździło nie tylko na lawecie - czyli czy odpalało bo z tego opisu nie wiadomo jednoznacznie - Zafire kupiłem z rok temu. Nie miała ciśnienia i ktoś wcześniej próbował ten silnika naprawiać. Rozebralem silnik na części, zrobiłem zawory, palnowanie...
Przy wymianie termostatu dobrze jest wymienić od razu pasek rozrządu bo i tak się go demontuje.
Regulator napiecia?, alternator? z gory dzieki za pomoc. A jak sądzisz, gdzie tam jest regulator napęcia? Bo ja wiem że w alternatorze. A pasek klinowy waści żeś sprawdził?
Sprawdź przejście kabla czarny/czerwony pasek z pojedynczym konektorem w okolicach kolektora ssącego
Nie wiem z czym masz problem , na napinacz zakładasz klucz / bo na pewno nie masz specjalnego do napinaczy/ naciągasz , zakładasz pasek ,puszczasz napinacz i po kłopocie.P
mam to gdzieś tyle zabawy i kłopotów... wolę już kupić nowy bo pewnie zawór oberwał więc koszty będą duże bo te silnik ani razy nie był naprawiany :( a to przez moją głupotę bo na pasku jeżdziłem 9 lat!! czyli o 5 lat za dużo :( a może pasek przeskoczył o jeden ząbek jak zakładałem? ale przekręciłem wał to znaki się zgadzały ale może jak odpalił to...
Jeśli na pokrywie zaworów pisze "Diesel" to isuzu a jeśli "Opel" to oplowski. DTI oznacza, że jest to "Diesel Turbo Intercooler" a w silnikach isuzu nie widziałem intercoolera ;) Po za tym silniki isuzu były produkowane do 99roku bodajże i można było je spotkać częściej w corsach niż Astrach.
rozrząd był niedawno wymieniany, zarówno pasek jak i napinacze, a czy nie ma jakiejś łagodniejszej wersji??:D
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Wymieniono całą rurę wydechową, pasek alternatora W jakim celu jak hałasuje silnik?
witam wszystko jak wyżej koledzy i bardzo często masa alternatora daj nową taśmę masową taką od malucha za 6 zł ze śruby napinającej pasek najlepiej bezpośrednio na głowicę i sprawdz
Nie naciekł Ci olej na pasek alternatora? Możesz łatwo sprawdzić czy to on - zdjąć go i uruchomić silnik.
Witajcie.Mam Opla Corse 1.7 diesel z silnikiem isuzu i silnik ten jest wyposażony w alternator Hitaci.A więc problem polega na tym że po przekroczeniu ok.2 tys obrotów zapala sie kontrolka ładowania oraz hamulca ręcznego lub migają albo też żarżą sie.Może wiecie co sie mogło stać?Pasek klinowy dobrze jest naciagnięty.
Znalazłem przyczynę. Zaklinowal sie kamien przy kole pasowym i obijal o część metalową... dobrze ze paska nie rozerwal.
Czy aby wymienić termostat w corsie z 91 roku koniecznie trzeba zdjąć pasek rozrządu, czy jest szansa dobrania się do tego bez ruszania rozrządu?
Sprawdź czy wtrysk podaje paliwo.
Warto sprawdzić czy alternator dobrze masuje z blokiem silnika, jeżeli alternator Delco, to jest to bardzo prawdopodobna ewentualność. Oczywiście naciąg paska do sprawdzenia.
raz-środkowy pin wtyczki aparatu zwierać z masą na włączonym zapłonie, słuchać czy klika wtryskiwacz i zapuszcza się pompa dwa-zobaczyć czy się obraca palec rozdzielacza, może wyć zwalony pasek rozrządu albo urwało zabierak wałka aparatu.
corsa 1,2 '94? 60 tys jak nikt nigdzie nie napisał to nie sprawdzisz czy wymieniany
Rozbierz/ściąg obudowę paska rozrządu i zobacz .
A jak ma sprawdzic czy glowica jest gdzies peknieta? Kolego jedz do sklepu gdzie masz zamiar kupic pasek i zakup dwa uszczelniacze, przewaznie olej sie poci z tego gornego.
Jedyny element mocno powiązany z temperaturą, to pompa wody (po za nagrzewającymi się samoistnie padniętymi łożyskami). Ściągnij pasek , zakręć alternatorem, pompą, posprawdzaj, czy któreś z nich nie ma luzu.
BANANvanDYK: to właśnie Ty oglądałeś silnik Isuzu, drugiej generacji, bo wcześniejsze Isuzu też były na zwykłej pompie Bosch na linkę (Astra F, Corsa B...) swoją drogą to bardzo ciekawe, po co wsadzali silniki Isuzu skoro mieli własne, tej samej pojemności i podobnej mocy... szczególnie, że te Isuzowe wcale nie są rewelacyjne, głowice pękają, wywalać...
Charakterystyka w samochodzie znacznie się zmienia ze względu na kształt nadwozia "przypominający" prawdziwą tubę. 60 hz strojenie wg mnie to dużo lepszy pomysł, w aucie głośnik często musi walczyć z silnikem, tłumikiem o pierwszeństwo i każdy db się przydaje. Wytrzymałość mocowa też mile widziana. Strojenie czegokolwiek w aucie na 40 hz raczej mija...
W takim razie pozostaje warsztat, bo nawet nie rozumiesz co się do Ciebie pisze. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... działów grupy Samochody [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fa... 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj,...
Jakbyś nie umiał zlokalizować termostatu to jest za rozrządem ... Musisz zdemontować pasek klinowy , koło pasowe , osłony rozrządu , pasek rozrządu wraz z rolką napinającą , osłonę dolną i bingo --- jest termostat .... :) .. Pozdrawiam MikeC ...
Do C330 najlepszy jest od matiza ,koło pasowe pasuje i jest samowzbudny,no i oczywiście łatwy w montażu. Pasuje bez większych przeróbek tylko ten alternator wymaga + po stacyjce Ewentualnie corsa b 1,2/1,4 8v benzyna- mały i koło na pasek klinowy Sam osobiście mam z żuka/125p i sporo się na gimnastykowałem żeby nie haczył o drążek a sprzedają go jako...
Czy tytułowe autko posiada łańcuszek rozrządu czy pasek??? Jeżeli ktoś posiada pdf ze schematem silnika proszę o udostępnienie lub wskazanie miejsca gdzie mogę go znaleźć.
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
OK dzięki, Problem juz rozwiązany był uszkodzony przekaźnik po włączeniu ogrzewania było słychać kliknięcie przekaźnika ale nie zwierał (wypalone styki) teraz tylko musze naprawić poprzerywane paski na szybie.
Za pół ceny to rzeczywiście dobry zakup. Bawić się można, ale tak czy inaczej będziesz chciał to chłodzenie wymienić, jeśli będziesz chciał mieć niższe temperatury i zachowaną optymalną wydajność CPU. Ten mały wafelek się nie będzie nadawał. Asus w swojej instrukcji, tak jak inni producenci, podał również prawidłowe dane, które się sprawdza w takich...
http://chomikuj.pl/piotr14758/Samochody/... Dodano po 2 link nie wyświetla się poprawnie. skopiuj całość i wklej w pasek powinno Cie skierować do tego czego szukasz.
Focusa weź po lifcie, ma lepsze zabezpieczenie przed rudą, mój kumpel ma Focusa i bardzo fajne autko fajnie się prowadzi po zakupie wymienił tylko akumulator pasek rozrządu i dwumasę, jeździ i się nie psuje.
Na ciag paska rorzżądu w tym roczniku odbywa się napinaczem
Witam mam taki problem, padło mi wspomaganie w corsie b (1.5 TD ISUZU) kupiłem pompę zamiennik, ale tam koło pasowe ma 130mm a w oryginale jest 120mm z tego, co wiem to są te koła demontowalne, obudowa pompy jest identyczna jak z oryginałem czy mogę to po prostu zamienić lub ewentualnie wstawić pompę z większym kołem i inny pasek klinowy?? Pozdrawiam
----------------------------------------... Problem rozwiązany winny był całkowicie zablokowany alternator. Pasek się ślizgał po rolce blokując rozruch. Teraz pali od kopa i zero błędów. Dziękuję za pomoc.
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
A może by tak regenerować paski rozrządu? Przecież tam jedynie zęby się tylko ścierają ;-) A w środku zbrojenie, więc teoretycznie można tylko kilka nadlać i będzie git ;-)
No tak ale skoro ten pierwszy wynik np. 750 obr/min to rzeczywista prędkość wału korbowego to wałki rozrządu mają w tym momencie po 375 obr/min. Więc skąd ta wartość 1500 obr/min??? To mnie zastanawia, skąd ona się bierze skoro silnik pracuje na wolnych obrotach.... Jeśli faktycznie alternator też liczy prędkość obrotową silnika, to zdejmę pasek wieloklinowy...
Mam bardzo niskie napięcie ładowania max 13.40V. Ile powinno wynosić prawidłowe napięcie przy obciążeniu na biegu jałowym? i co może być przyczyną tak niskiego napięcia? Pasek klinowy jest troche luźny ale czy przez to może być aż tak niskie ładowanie?
Witam, poprzedni zdechł i zdecydowałem się na zamiennik (regenerwany). Problem w tym że auto robi raczej krótkie dystansy i pojawia się problem niedoładowania akumulatora. Napięcie na zimnym silniku to ok 13,8V- czyli dolna granica. Odpięcie dogrzewania świec nie jest wyjściem bo widać że silnik tego nie lubi. Chciał bym podnieść jego napięcie i teraz...
Wymieniony rozrząd, pompa wody, napinacz paska. Proszę o jakieś porady To wróć tam gdzie to było zmieniane i reklamuj.
Witam, ja stosowałem diody z paska led z dużym powodzeniem ale trzeba uważać aby ich nie przegrzać
witam po mojemu to rozrząd odpada corsy 1.0 12v ma łańcuszek a nie pasek który sie wymienia w zależności od rocznika 60-120 tyś ,ale sprawdż sobie jednak układ wydechowy (katalizator)
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Może sprawdzić pasek rozrządu. Czy jest iskra na świecach, czy nie ma nigdzie. Co było robione przy aucie po przywiezieniu, bo było z nim źle skoro było wiezione. Pozdrawiam.
Witam Twoja corsa jak piszesz jest z 91 roku wiec ma juz ladnych parę latek wiec radziłbym przy wymianie paska rozrządu wymienić również pompę wody nie jest to taki straszny wydatek ( ok 100 zł ) Pozdrawiam Dodano po 1 Witam Twoja corsa jak piszesz jest z 91 roku wiec ma juz ladnych parę latek wiec radziłbym przy wymianie paska rozrządu wymienić również...
pasek rozrząd corsa corsa pasek alternator corsa wymiana pasek
zespół parzenia schemat motocykl suzuki wymiana kostka stacyjki
mikrokomputer cobra1 schemat elektryczne szyby
Volkswagen Passat B5 1.9 TDI - Elektronika Drzwi Problemy z odpaleniem na zimnym silniku: przyczyny i rozwiązania