A iskra jest?
Sam czujnik jest zapewne dobry, ale jak widzisz wilgoć włazi do wnętrza sterownika i korodują przelotki pomiędzy warstwami płytki drukowanej. Zrób zdjęcie dobrej jakości od spodu płyty, tylko najpierw umyj IPA, to może uda się wypatrzyć gdzie są przerwy
Wilgoć w złączu za tylną lewą lampą masz z powodu pęknięcia wężyka spryskiwacza szyby tylnej w przelotce gumowej. Tam też mogą być poprzerywane przewody instalacji klapy . Poza tym alarmista pewnie nie odseparował obwodów drzwi i klap diodami i wszystkie lampiony się zapalają.
Sprawdź jaki wpływ ma wilgoć na przewody. Odpal silnik, podnieś maskę i spryskiwacz do kwiatków w dłoń i sprawdź czy jak psikasz po przewodach WN to zaczyna przerywać.
Proszę sprawdź uszczelnienie na układzie kierowniczym.
Jak tylko z przodu to jak obrotowy włącznik, jak on zapina stronę prawą ( przód i tył) i tak samo lewą-zaciski 58L i 58R Tak jest, przy poprawnej i sprawnej instalacji to nie możliwe w Golfach. Natomiast był gdzieś na necie taki temat ale pozycyjne z tyłu - powód: woda/wilgoć w złączu wiązki na podłodze, chyba Opel Corsa która w ogóle ma zwarte obwody...
A czy ta corsa przypadkiem niema dwóch czujników czyli czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka Musiałaby mieć taki czujnik całkiem przypadkiem, ot w fabryce się walał, pracownik miał chęć i czas. Z nudów zamontował, ciesząc się z jednego, jedynego takiego egzemplarza Corsy. Autorze, dokonałeś wielu pomiarów, będąc całkiem blisko usunięcia...
Co do amperomierza cęgowego to możliwe pod warunkiem, że jest to amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego, są takie np UT204. Będzie trudno podejść szczękami do przewodów. Pomiar tego typu miernikiem obarczony będzie w takich małych zakresach błędem spowodowanym niecentrycznym umieszczeniem przewodu w dużych szczękach. Najpoważniejsze zagrożenie...
Zimne luty ew wilgoć
Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
Spuszczczaj to powietrze i rób próżnię. Niech stoi na niej trochę i pompa znowu. Pasowało by pogonić wilgoć ciepłym azotem na zmianę z próżnią. Nie wiem czy to pomoże? :cry: Zamiasy azotu można użyć argonu. Jest z reguły łatwiej dostępny w warsztatach.
Witam 12V to nie jest ładowanie, to jest brak ładowania.Proponuję zajrzeć do szczotek alternatora. Może się kończą, albo dostała się wilgoć i przymarzają.
Witam, mam problem z oplem corsa c z 2004r sinik 1.4 , skrzynia Easytronic. Problem objawia się w następujący sposób. Pomiędzy pierwszym ,a drugim biegiem ( I TYLKO W PRZY TEJ ZMIANIE) przez około 2 3 sekundy nie działa gaz. Pedał gazu nie reaguje w żaden sposób samochód toczy się na biegu jałowym. Mimo wciśnięcia gazu obroty nie zwiększają się i nic...
Witam ostatnio po roztopach zaczęło mi swirowac radio, samo zmienia fale, ciągle zmienia pocoam basu balansu itd. Spotkał się może ktoś kiedyś z czymś takim bo nie wiem czy mogla mi gdzieś podejść wilgoć czy po prostu radio trzeba wymienić radio.
Jedyne co ma związek z pracą silnika i hamulcami to szczelność rurki między serwem a kolektorem ssącym. Co do wycieku to może też puszczać pompka sprzęgła do wnętrza kabiny. Muszę pompkę sprzęgła zobaczyć. No dobra, a co z wibracjami? Co może być tego przyczyną? Sprzęgło do wymiany? Co miała by w takim razie wspólnego z tym wilgoć w powietrzu?
Jeszcze raz te obroty mnie interesują 100-200 są zawsze na zimnym tak ? Do czasu rozgrzania silnika, wtedy są niższe, jakie ? A jakie występują obroty jak szarpie i są drgania ? Czy zauważyłeś jakąkolwiek wilgoć w silniku a szczególnie w module SAM czy BSI, sterowniku silnika ? Teoretycznie każdy błąd powinien zostać w pamięci, nie wiem jak jest w tym...
Przyczyną tego że regulatory brzęczą jest wilgoć w regulatorze lub zabrudzony{zużyty}potencjometr wewnątrz regulatora.
Po czasie ale zawsze. Miałem wilgoć w module centralnego. Izolacja przewodów w przelotach drzwi nie uległa uszkodzeniu.
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą zostało wykluczone na podstawie testów w warsztacie. Zauważyłem, że jesienią, zimą i wiosną w odmie pojawia się woda (nie pochodzi z układu chłodzenia). Latem odma jest sucha i nie powstaje nigdzie "majonez". Moje przypuszczenia sugerują, że skrapla się tam wilgoć zassana z powietrzem z układu dolotowego. Ale to sa...
Kolego zrób tak, jeśli przekaźniki w tym sterowniku sa bez obudowy podłącz sterownik i palcem nacisnij styk (nie dłuzej niż 1s.). Te które sie nie otworzą, bądź nie zamkna będą uszkodzone. Jeśli przewody w przelotkach sa ok musisz sprawdzić dalej np.wypinając wtyk z siłownika i podłączając tam zbliżone obciążenie(żarówka 21W). Jak zaswieci siłownik...
Witam Mój samochód Corsa A'92 bardzo źle reaguje na wilgoć chłodnymi dniami. Traci obroty, szarpie, trzeba się posiłkować ssaniem przy ruszaniu, później wyłączać, żeby się nie dławiła. Parę lat temu przeczytałem wszystkie wątki w internecie o tym problemie w silnikach 12NV, także 10NV i 14NV. Niestety ludzie pisali, że wymieniali większość osprzętu...
Sprawdziłbym przewód masy, pasek i napinacz alternatora. Mocniejsze odbiorniki mogą zamykać obwód do masy, dlatego może się wtedy polepszać. Czy dzieje się tak zawsze czy tylko gdy jest wilgoć w powietrzu? Jakie to jest mruganie - pływające czy gwałtowne? Jeśli gwałtowne to mogą być zużyte szczotki w alternatorze, regulator niby sobie z tym radzi..
Panowie pomożecie? Corsa B 1.2 16v typ x12xe nie odpala na zimnym silniku. Dzieję się to wtedy i tylko wtedy gdy auto zaliczy nockę na dworze temperatury od plus 5 do ujemnych. O dziwo w garażu odpali. Kupiłem nowy aku i mogę kręcić w nieskończoność. Co robiłem? a) rozłączyłem wszytskie złącza i przeleciałem je preparatem do styków Locttite b) zaslepiłem...
Nawrót na ręcznym, w większości powoduje palpitacje wszystkich sterowników, łącznie z unieruchomieniem silnika. Dlatego wczoraj odpaliłem AX. mimo że musiałem rozebrać obydwa gaźniki, wilgoć zablokowała przepustnice i sobie pojeździłem. Kręci się do 10000 rpm. wydech 60 przelotowy, działa jak butelka z adrenaliną podpięta do krwioobiegu :D
tao822 - nie czujnik halla jest urządzeniem bezstykowym i wilgoć mu nie przeszkadza. Przyczyną uszkadzania czujnika halla (nie wiem jak w aparacie bo w puncie nie mam aparatu ale tego na wale) może być pęknięte koło magnetyczne (takie "ząbki"), które wtedy trze/uderza w czujnik, dotyczy to też czujek od ABSu.
producenici dobrze wiedzieli że będzie brał olej i w książce serwisowej zastrzegli że spalanie na poziomie 1L/1000km to "norma" to tak jak w mojej książce. Chyba znalazłem przyczynę dymienia na biało. Jest pęknięcie w koło rury wydechowej między kolektorem a katalizatorem. Być może dostaje się woda i wilgoć do kat. i przez to dymi jak wypala? Wydech...
Witam Poczytałem trochę na forum o alternatorach w tym modelu samochodu i wiem że są z nimi problemy. Postaram się opisać mój przypadek i mam nadzieję że ktoś kto zna się na rzeczy będzie potrafił mi odpowiedzieć. W moim przypadku miałem problem z cieknącą pompka vacum (nie wiem jak dokładnie się pisze, ale każdy pewnie wie o co chodzi). Znajomy przywiózł...
Wilgoć, słaba masa, utlenione przewody.
kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)
Witam, Mam problem z moim swiezo zakupionym oplem corsa C. Auto odpala i gasnie po okolo 2-3 sekundach,zapala sie przy tym kontrolka immobilizera(auto z kluczykiem).Po kilku probach i odczekaniu paru minut udalo mi sie auto normalnie odpalic.Kluczyki mam 2 przy obu ten sam problem.Na wyswietlaczu mam tez zapalona inspekcje,czy to moze miec jakis zwiazek...
Taki stary sposób to worki płócienne z ryżem pod siedzeniami, w bagażniku jak jest wilgoć.
Co ty.Pół godziny roboty.Tu czy na priv?
Proszę moją uzupełniającą odpowiedź potraktować za niebyłą. Z pewnością znajdzie kolega jakiś mały otwór w gnieździe/zagłębieniu korka wlewu paliwa. Ów otwór ma za zadanie odprowadzenie niechcianej wilgoci. Najczęściej jest on umieszczony w najniżej położonym punkcie względem wszelkich spadków w gniazdku wlewu. Są jeszcze i inne rozwiązania. Mniej agresywne...
Ale moim zdaniem jeden przewod jest juz w ktoryms miejsu wypalony i jak dostanie lekko wilgoci przestaje podawac iskre na swiece,kiedys robilem daw razy taki przewod,lecz to bylo krotko trwale po miesiacu problem wracal,najlepiej odrazu wymienic caly komplet przewodow. Pozdrawiam
Wilgoć, skorodowane piny w złączach, skruszała popękana izolacja, połamane przewody.
Na twoim miejscu powymieniał bym przewody,kopułkę i palec a także świece.Duża wilgotność powoduje przebicie a jak silniczek złapie ciepła i odparuje wilgoć,będzie trochę lepiej.
Opel Corsa 1.4 16V benzyna 2014r. Gdy postoi dluzej na dworze w takie deszczowe dni kiedy jest duzo wilgoci, po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy jechac max 40km/h, po wylaczeniu i wlaczeniu od nowa, chodzi juz normalnie. Tylko w pochmurne dni i tylko sporadycznie. Blad jaki pokazuje to taki: https://obrazki.elektroda.pl/3283932600_...
Sterownik jest na podszybiu i jego dolna, aluminiowa obudowa non stop jest narażona na wilgoć, możesz sobie zobaczyć jak później wygląda w środku https://obrazki.elektroda.pl/8641066500_... https://obrazki.elektroda.pl/5422821400_...
Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów ? pompa wtryskowa niby podaje dobre cisnienie W tym czasie gdy nie zapala ? Jak to związane z wilgocią to trzeba szukać w złączach instalacji.
Na podszybiu jest puszka z elektroniką która często dostaje wilgoci i gubi kontakt. Rozebrać, wyczyścić i powinno być ok. Druga opcja to że luty w liczniku.
Jeśli chodzi o mnie, tobym szukał gdzie indziej. Po pierwsze styki na lampach, jeśli nie, to złączka do tylnej instalacji znajdująca sie na dole lewego przedniego słupka. tam najczęściej siedzi wilgoć. Jeśli masz hak holowniczy tobym jeszcze zajrzał do gniazda przyczepy, lub wpinek na to gniazdo.
Hej Witam.... Co prawda juz opanowalem wymiane zarowek, ale ponownie po ok 3-4 miesiacach jazdy mi sie przepaliły... W sumie sie nei dziwie gdyz byly to te najtansze kupione Norauto, jakas chinska produkcja. w sumie jakie zarowki polecacie do Corsa D? nie wiem czy warto przeplacac za te lepsze, ale jednoczesnie tez nie chcialbym sie bawic z wymiana...
Z błędu P1616 wynika immobiliser: - spróbuj z innym kluczykiem (ale to nic nie da raczej), - czy były problemy z wilgocią na przejściu przewodów z komory silnika do kabiny (po lewej stronie kierowcy na wysokości nóg). - przestało działać nagle? /notatki/ O ile jest tak jak w Corsa C: Pozycja na schematach: 2328. Sterownik A110. Niem.: Wegfahrsperre
Witam. W styczniu 2023 kupiłam nowy Opel Corsa F, zaraz po miesiącu po odpalaniu zapłonu, jak i w trakcie, gaśnie wyświetlacz radia. Serwis Opla prawie 2 lata się z tym bawi, 2 x wymienili ekran, 1 x radio, wiązkę kabli, aktualizacje, softy, oprogramowanie... Postanowiłam iść do sądu o rekompensatę. Jest to ewidentnie wada ukryta/fabryczna. Nie wiem,...
Problem powrócił. Raz licznik działa raz nie działa. Rano działał potem już nie. Po przejechaniu 30km zaczął trybić obrotomierz, ale wskazywał dużo za małe wartości. Potem po ponownym uruchomieniu już wskazywał dobrze. Predkosciomierz martwy ale kilometry nabija. Czasem nie działają wskazniki ale ponowne uruchomienie likwiduje problem. Związku z wilgocią...
podkład epoksydowy antykorozyjny (na wszelki wypadek) i baranek firmy novol (jest jasnoszary). w profile daj wosk do profili wypierajacy wilgoć. http://professional.novol.pl/srodek_ochr... http://professional.novol.pl/srodek_do_z... http://professional.novol.pl/podklad_epo...
Do sprawdzenia podstawowe rzeczy w tym silniku: - Filtr paliwa: w szczególności uszczelka pokrywy - czy nie jest sparciała oraz oringi na wężykach - z biegiem czasu parcieją. Przerabiałem to w kilku Y17DT, przy wymianie filtra paliwa, zmieniam od razu uszczelkę pokrywy obudowy filtra i oringi na wężykach. Auto stało długo, trzeba wziąć jeszcze pod uwagę...
Gdzieś słyszałem taką teorię: Ciągłe niedoprowadzanie silnika do jego właściwej temp. pracy nie powoduje szybkiego odparowania wilgoci, która powstaje w takich okolicznościach w największej ilości w środku na ściankach pokrywy zaworów i innych elementach wewnętrznych. Silnik, który nie nagrzeje się do właściwej temp. pracy i nie jest kręcony na wyższe...
miałem podobny problem co prawda z silnikiem 1,2 x12sz ale to bliźniacza konstrukcja. auto stało przez prawie cały rok, może raz na miesiąc odpalanie. zanim auto zacząłem eksploatować dzień w dzień zrobiłem gruntowny przegląd. wymieniłem m.in przewody zapłonowe renomowanej firmy włoskiej. gdy tylko pojawił się mróz, wilgoć, kałuża autem nie dało się...
wzmacniacz wilgoć pralka wilgoć wilgoć bagażnik
wzmocnienie maksymalne saunier duval działanie pioneer stereo
skandi kraft lodówka bosch kgn36a91
Termostat Amica T-150 81381292: Podłączenie przewodu fazowego Unitra MDS 432 - Główny silnik nie działa, przewijanie działa