Wypnij wtyki radia wszystkie i sprawdź czy jest diagnoza.
Wymiana kostki stacyjki powinna wyeliminować opisany problem.
1. Wyłączyć zapłon 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X 3. Włączyć zapłon 4. Wskazanie inspekcji pulsuje przez 2 sekundy 5. Przytrzymać przycisk X aż do wyświetlenia się wskazania "- - - -" 6. Zwolnić przycisk X 7. Wyłączyć zapłon
Przestawiłem koło pasowe na wale o 12 stopni. Teraz kąt wyprzedzenia odczytany z ECM zgadza się z kątem zmierzonym na silniku.Czujnik spalania stukowego nie wprowadza korekty na biegu jałowym.Silnik ma większą moc,wolniej nagrzewa się,dużo mniej pali. Temat do zamknięcia.
Może czujnik biegu wstecznego ? Nie da rady sterowanie masą do sterownika silnika.. Przesyłam schemat przekaźnika w komorze silnika..
Przewody WN podłaczone dobrze według kolejności zapłonu :?::idea:,
To nie jest wina kostki tylko pręta "płetwy" pomiędzy mechaniczną częścią stacyjki a właśnie kostką, ten element pęka (jest to odlew ze ZnAl) i kostka pozostaje w pozycji przekręconej na zapłon. Musisz wyjąć wkładkę, ten element gdzie wkładasz klucz z obudowy stacyjki
jak jest ciepło odpala bez problemu jak zimno i wilgotno nie odpala od razu tżeba włączyć i wyłączyć kilkukrotnie zapłon
Nie wiem który to silnik, ale pewnie źle ustawiony zapłon.
Witam mam problem z podłączeniem zapłonu zmieniłem silnik z 1,0 na 1,2 w starym był zwykły zapłon a ten wygląda na elektronik z kopułki wystają dwa kable nie wiem do czego je podłączyć i czy wogule będzie pasowało do starej cewki . k http://obrazki.elektroda.net/73_12607368... http://obrazki.elektroda.net/14_12607370...
Raczej licznik swiruje.
Może być mała wydajność pompy paliwa.Zacznij od diagnozy ukł.paliwa.Potem zapłon.
Cofka paliwa , sprawdz włączając rano kilkakrotnie zapłon.
Jeżeli to wypadanie zapłonu to sprawdzić ciśnienie sprężania, sprawdzić lub podmienić wtryskiwacze. Proponowałbym podłączyć komputer i sprawdzić co widać tam w pomiarach.
sprawdź również zapłon
Kontrolka żółta żadna nie mruga?? Jak włączysz zapłon.
miałem taki sam przypdek corsa D dwa dni walki reset smego ecu i bcm nie dało rady dopiero po tej procedurze odpalił: 1 reset IPC zestaw wskaźników 2 zresetowane bcm 3 reset moduł airbag SDM reset ecu 4 zaprogramowanie oryginalne klucze 5 wyłączyć zapłon na 30 sekund 6 zaprogramować IPC 7 zaprogramować BCM 8 zaprogramować airbag SDM programowanie ecu...
Z tym dotykanie to pewnie chodzi o ukryty przycisk serwisowy, co do bezpiecznika to zależy od sposobu w jaki alarm odłącza zapłon.
Popieram kolege decybel91 uwalony ECU może być.
1 3 4 2
Może za bogata mieszanka albo przestawiony zapłon?
Odcinając zasilanie + po zapłonie na komputer nic nie uśmiercisz.Pompa w dieslu może pokazywać błąd.To że instalacja po canie to nic strasznego.Jak się boisz to tnij główny zapłon ze stacyjki.
Nie masz sterownia przekaźnikiem bo jest brak któregoś zasilania na ECU. Powtarzam sprawdź dokładnie czy masz wszystkie zasilania na ECU i nie samym miernikiem ale z obciążeniem np żarówką. Bez tego sprawdzenia reszta kombinacji nie ma sensu. Jaki silnik ? Z10XEP czy Z10XE ?
witam, mam podobny poroblem, nie wiem jak ustawić kółko od czujnika położenia wałka rozrządu, czy ktoś może pomóc?
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Możliwe jest że przez ten przekaznik zawiesza się klakson i swiadla długie same zapalają się bez zapłonu. Problem też z zgaszeniem jest samochodu zapłon na zero a dalej chodzi
Zapłon do ustawienia.
Nie oryginalny czujnik położenia wału - byłbod fiata a nie od Opel Corsa D.
Lepiej jest wpiąć buzzer przez mały mostek gretza między pozycje a plus po zapłonie. Wtedy brzęczy gdy wyłączymy zapłon na zapalonych światłach oraz przypomina o ich zapaleniu. Żeby nie pruć wiązek oba sygnały dostępne są w kostce od radia.
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Witam Może jest za wczesny zapłon Pozdrawiam
Możesz komputerem wymusić pracę cewki i obserwować iskrę .
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach. do sprawdzenia również zapłon i jego korekta z ECU.
W gnieździe haka! Nie wiedziałeś?
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
Tak myślę, że stacyjka jest do wymiany ale chciałbym jeszcze wiedzieć który to kabel.
Jak ma sterownik hybrydowy na silniku to częstymi objawami jego niesprawności są właśnie takie usterki jak brak reakcji na gaz , wypadanie zapłonów , ale może być również instalacja , jej uszkodzenie lub zamoknięcie .
Wystarczy. Podstawa pisana w tym dziale to jakaś mała znajomość budowy silników i ich systemów sterowania. Tu tej podstawy nie widać.
Jak to zrobić? Wcisnąć i trzymać hamulec, wcisnąć i trzymać przycisk zerowania przebiegu dziennego, włączyć zapłon, trzymać przycisk zerowania przebiegu aż na wyświetlaczu pokaże się '----', wyłączyć zapłon. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
A co z pierwszym moim pytaniem odnośnie odciecia zapłonu przy 3 tyś. obrotów:?:
zamykam temat. Zapłon się przestawił.
http://obrazki.elektroda.net/97_12411996... http://obrazki.elektroda.net/73_12411997... Przekręcasz w pozycję zapłon w otworek wkładasz pręcik aby odblokować zatrzask pociągasz i wyskakuje.P
Przy tym silniku prawdopodobnie jest Multek. Jak wejść w "tryb serwisowy" i odczytać kod usterek zobacz tu przez analogię http://asterka.2max.pl/aldl.html. Jak wejdziesz w tryb serwisowy to możesz sobie wtedy sprawdzić lampą strobosopową jak masz ustawiony zapłon.
Witam. Mam problem z corso d 1.3 cdti. Światła długie same zapalają się bez zapłonu. Problemy ostatnio z zgaszeniem go . Zapłon wyłączony kluczyk wyjęty dalej chodzi . Dziś do tego sam sobie trąbi. Załączają się podnoszenie opuszczanie lamp . Miał ktoś coś takiego
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
witam naciśnij hamulec,naciśnij reset na liczniku i włącz zapłon i poczekaj...
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
Chyba pomyliłeś przewody. Sprawdź ciągłość między masą zapalniczki a masą za radiem, musi być niezależnie od zapłonu.
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek Megane/ScenicII- tylko plus,masa, zapłon i działa w trybie awaryjnym
A sprawdziłeś czy na świecach masz napięcie? - samo świecenie kontrolki nie gwarantuje że świece są zasilane, trzeba zmierzyć. Jeżeli napięcie jest ,to możesz mieć przestawiony zapłon.
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Proponuje podłączyć tester. I jeszcze jedno,czy gaśnie np tak jak by wyłączyć zapłon ,czy spadają obroty i gaśnie?
A nie dryga? A skąd zapłon i paliwo?
Opel Corsa C14NZ 95r . Silnik pracuje równo ale co jakiś czas wyskoczy mu zapłon na wolnych obrotach. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku . Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem ? Dodano po 1 Opel Corsa C14NZ 95r . Silnik pracuje równo ale co jakiś czas wyskoczy mu zapłon na wolnych obrotach. Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku . Spotkał...
1 włącz zapłon 2 naduś as przy wyłonczonym sprzęcie 3 włącz pokrętłem :!::!::!::!::!: :ok:
az. ś. kolejność zapłonu 1-3-4-2 1- 1 2- 3 3- 2 4- 4 Przecież to są podstawy mechaniki.
Witam. Autko zgasło w czasie jazdy i nie chciało odpalić, pierwsze co sprawdziłem to kody błyskowe i pokazało 0115 czyli coś z obwodem czujnika temp. ale to chyba nie powód żeby wogle nie podawał paliwa ani iskry, bo tak właśnie było, a po odłączeniu czujnika zapalił normalnie jakby nigdy nic. To normalne czy gdzieś gdzieś coś się pierdzieli w istalacji...
Po wymianie filtra nic się nie zmieniło. W między czasie byłem u gazownika i powiedział mi że mam źle ustawiony zapłon, ale czy takie cyrki mogłyby się dziać przy zapłonie ?
Gdy chce odpalić z kluczyka auto ani nie pompuje paliwa ani niema iskry. Jak przekręcasz na zapłon słychać pompę?
Nie włączasz radia i później przycisk as tylko włączasz zapłon i trzymając przycisk as włącza się dopiero radio. Zrób później to samo już po odpaleniu radyjka to będziesz miał wyłączone kodowanie i już nie trzeba będzie wpisywać po odłączeniu akumulatora.
I tak poleci na tą wartość bo jak nie ma spalania to nie ma sygnału z czujnika spalania stukowego i zapłon jest nadmiernie przyspieszany. Podobnie było w starym oplowskim 1.6 8v przy pracy na LPG tyle że wtedy ECU nie dostawało sygnału spalania stukowego i dochodziło do granicznej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Uznawało ten stan za nienormalny...
ściągnij wężyk paliwowy z przepustnicy, włącz zapłon i zobacz czy podaje paliwo
Zobacz fajki z bmw https://allegro.pl/oferta/wtyczka-fajka-... gume .można skrócić
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
ogólnie to w tych nz i sz krokowiec jest w tym samym miejscu w przepustnicy, nie wyskoczył Ci check na desce?, równie też przez kopułkowy zapłon w tych nz.
Jak cicho stuka to tak ma być.
włacz zapłon i naciśnij pilota nz zamknij i otwórz
Tak sobię myślę, że on przestawia zapłon wg obciążenia silnika, czyli przy obciążonym silniku dopasowuje kąt zaołonu do chwilowej potrzeby. Tylko jaki czujnik ma na to wpływ? przy aparacie zapłonowym jest czujnik indukcyjny. Może jeszcze potencjometr przepustnicy. Nie mam więcej pomysłów. A BTW ziarus1 z tego co wiem ten silnik jest kolizyjny, więc...
Uzupełnię - bo komputer wyświetla błędy: 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu 0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów 0301 Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów Świeca?
Jedno ma z drugim związek, a odpowiedź masz w instrukcji obsługi... ale podpowiem - każą z szyb otwórz i przytrzymaj przełącznik od otwarcia szyby jeszcze ~5s, później ją zamknij i tak samo przytrzymaj przełącznik ~5s od zamknięcia szyby (możesz po 2 jednocześnie, zapłon musi być włączony).
Spróbuj do skutku przekręcać ,ostatnio miałem takiego co udawało się zapalić za 10 czy 11 razem.P
Złączyć przecięte miejsca przy wtryskach PB i jeździć na benzynie. Bezpiecznik od LPG sterownika sprawny?
Zasilanie pompy w zbiorniku tnij.
Spalanie detonacyjne, zapłon do sprawdzenia.
Czy to normalne,że po przekręceniu zapłonu pompka paliwowa działa przez 20 sekund? Jeśli tylko włączysz zapłon i nie uruchomisz silnika - to normalne.
DA SIĘ .Wciskasz przycisk potem zapłon, zacznie migać insp trzymasz ok.10 mignięć aż pokażą się kreski i gotowe:D
Kontrolka od komputera ok jak włącze zapłon to sie pali a jak zapale samochód to gaśnie.
Co do świec ja też kupiłem świece NGK do swojej Zafiry A po ich zamontowaniu zaczęły się cyrki z pracą silnika zaczął wypadać zapłon na 4 cylindrze.Działo się to w niespodziewanie przy ruszaniu z miejsca bez względu na temperaturę i czas pracy silnika, odwiedziłem kilku mechaników którzy po odczytaniu błędów stawiali diagnozę że jest cewka zespolona...
czy ktoś mógł by mi pomóc mam corse d 1.2i 93r. potrzbuje kolejność zapłonu
Sprawdź styki przy wiązkach pod maską (jezeli jest to silnik na komputerze) miałem podbny przypadek w megane 1.6 16v 2005rok jeden z pin-ów był przepalony na kostce podłączonej do ECU przez co nie było napięcia do pompy. Dodano po 7 w razie problemów ze zlokalizowaniem przyczyny braku napięcia najprostsze rozwiązanie Odpiąc zasilanie (oryg) od pompy...
http://www.przeklej.pl/plik/opel-corsa-c... Sprawdź zapłon prawdopodobnie jest to właśnie on winny potem zerknij na resztę szczegóły znajdziesz w pdfie bo nie znam sie na tym modelu:)
Alarm jest oryginalny(MEGAMOS )90482357) jak narazie udało mi sie podłączyć na krótko zapłon ale drzwi sa zablokowane nadal.
W tym aucie był wymieniany cały aparat zapłonowy bo jakiś plastki się wytarł. Od tamtego momentu auto właśnie tak się zachowuje przed wymianą zapłonu było OKI. Możliwę żeby zapłon był zle ustawiony?
Czym to diagnozowałeś?
Jak nie chce zapalić to zobacyz czy msz mokre świece, i czym mokre. Jak benzyną to problem z zapłonem. Jak chłodziwem to UPG.
Wez kolego idz do auta przekrec tym kluczykiem stacyjke na zapłon i wciskaj zamykanie otwieranie na pilocie ,powinien sie aktywowac jak nie to tech 2 i spr. w danych w centralnym zamku czy wysyła sygnał,jak baterie zadługo przekładasz to moze sie tak dziac.Nara.
u kolegi w oplu corsa 1,2 samocód nie odpala gdy ciepły , zmieniliśmy czujnik halla iczujnik tmperatury, ale tam są chyba dwa czujniki, inadal nie odpala Jaki symbol silnika? Jeżeli X12XE, lub X12SZ to czujnik położenia wału i zapłon bezrozdzielaczowy, jak C12NZ to czujnik halla umieszczony w aparacie zapłonowym.
no to raczej nie rozgrzeje :D na razie to rozładowałem aku kręcąc wiele razy ktoś mi mówił że jak nie rozpozna kluczyka to odcina pompe paliwa i zapłon ale zakręci a da rade zrobić adaptacje opcomem? jutro wracam do zabawy w temacie, dzieki za podpowiedzi
Nie mogło Może akku po prostu rozładowałeś. Albo gdzies zwarcie / przerwę zrobiłes.
Zapłon wyłaczony.Wcisnąć przycisk zerowania przebiegu dziennego.Nie puszczając go właczyć zapłon.Po chwili pokaże się --. Puscić przycisk.Gotowe.
prawdopodobnie sterownik sie rozprogramował po zaniku zasilania moze byc konieczna ponowna adaptacja urzadzeniem servisowym. mozliwe ze podczas rozłączania klemy był włączony zapłon i taki tego skutek
Jedną sondę miernika przyłożyłem do bezpiecznika F45, drugą do - na akumulatorze i pokazało 00 (zapłon był włączony). Sprawdziłem też rezystor dmuchawy, jest sprawny, tak samo dmuchawa - podłączyłem na krótko i działa. Może to być wina któregoś przekaźnika?
Jeśli do czujnika wchodzi i z czujnika wychodzi to: Włącz zapłon, wrzuć wsteczny. Zmierz napięcie pinach w lampie wstecznego względem masy jeśli na środkowym pinie będzie napięcie względem masy +12V to masz problem z masą lampy lub żarówką lub brakiem styku w lampie. Jak nie ma 12V to napięcie nie dochodzi z czujnika, czyli coś jest nie tak z przewodem...
Moja Corsa z wolnych obrotów po gwałtownym dodaniu gazu dusi się, a po zdjęciu nogi z gazu strzela w wydech. Auto posiada instalację LPG i na gazie są takie same objawy ale mniej uciążliwe na benzynie za to nie do zniesienia. Błędy odczytane jedynie wyświetla błąd grzałki sondy za katalizatorem. Wygląda to tak jak by zapłon był przestawiony.
Jak już pisałem nie ma różnicy czy to gaz czy benzyna. jakieś inne sugestie?
Dzięki za uwagi. Na czujniku pompy paliwa (pływaku) jest normalne napięcie, natomiast na zasileniu pompy (niskociśnieniowej) jest jego brak, a dokładnie 0,4 V. Więc nie wiem, czy to minus źle podłączony, czy też uszkodzony przekaźnik, chociaż podmieniłem te dwa przekaźniki jak na rysunku (są takie same). Mało tego uruchomiłem pompę paliwa z odrębnego...
Do prawidłowej pracy radia potrzebne są dwa napięcia (+) pin. 4, pin. 6, Ja uważam, że 2x +12V powinny być na pin 4 (stale) i na pin 7 (po włączeniu zapłonu).
przestawiony jest zapłon, tyle się dowiedziałem, kolega ma mi to zrobić, zobaczymy
Co do ciśnienia paliwa to parę dni temu czyściłem pompkę paliwa która jest w zbiorniku. Drożność całego układu paliwowego też sprawdzona. Chyba że coś z samym wtryskiem, ale dlaczego jak odepnę lambdę albo przestawię zapłon to silnik działa płynnie.
zapłon corsa przekaźnik zapłon corsa wypadać zapłon corsa
automapa memory naprawa pilota sharp naprawa statecznika elektronicznego
octavia zabezpieczenia wzmacniacz iskry zapłonowej
Odpowietrzanie piecyka Therma Aqua - krok po kroku Candy GrandVita 8 kg - brak reakcji na program, brak zasilania programatora