Liniowy zawór EGR.
może zawory?
rzeczywiście jakaś modyfikacja... Stosowany był jeden zawór regulujący i to dokłądnie taki, jak masz na zdjeciach. Zwróć uwage na polaryzację bo zawór posiada diodę.
EGR - zawór recyrkulacji spalin.
Zawór EGR
kręcił jakby na wysokich obrotach Czy tylko ja mam wrażenie że zawory zablokowało na otwartych pozycjach?
To teraz odłącz go i zobacz co pokazuje parametr jak i jaki bład wyskoczy.Oczywiście jak patrzysz na dobry parametr.
O ile dobrze kojarzę to jest tam zawór regulacji ciśnienia oleju ale jeszcze muszę sprawdzić.
A co to jest zawór RWG jeśli kolega łaskaw wyjaśnić?
Witam. Udało Ci się rozgryźć temat błędu P0171 oraz tego szarpania ?
Klapki chodzą ale jeszcze zawór nagrzewnicy musie się przełączyć do włączenia obiegu płynu.
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
Nie sprawdzałem, zawór jest nowy kupiony z Denso, ale jak auto było na rozrządzie to podłączyli inny zawór i błąd nie znikł więc zawór sprawny, będzie gdzieś problem w wiązce albo ze sterownikiem
Dwa skrajne to cewka, zresztą namacasz to miernikiem, będzie tam 8 om. Trzy środkowe to potencjometr wzniosu zaworu.
Prawdopodobnie tak ja tym autem nie jeździłem,zaglądałem kamerka tloki i zawory są ok
A ja strzelam w ciemno i obstawiam uszkodzony zawór par paliwa.
Jest jeszcze jedna opcja, zablokowany zawór regulacji ciśnienia oleju.
Jak 3 kable to immo trzyma.Zmień ten zawór na zawór ze śrubką M5 taki zwykły bez immo.
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem? To nie ma znaczenia czy chodzi czy nie chodzi. Trzeba sprawdzić jakie daje ciśnienie. Jak ok to pompa CR do roboty. Oczywiście sprawdzić wcześniej zawór ciśnienia ,jego wysterowanie i np...
Jak w X10XE zaślepiłeś zawór?
Przyczyna jest to że te tysiączki to jest zmora w corsach oczywiście dla klientów bo do warsztatów non stop sie pojawiaja a ten zawór siada często i wyczyszczenie nie zawsze pomaga.Wymien na nowa i powinno być dobrze tylko koszt jest straszny ok.600zł.ja osobiście wymieniam ten zawór 2 razy w miesiącu w tych silnikach.
Sprawdź ciśnienie na tłokach. Może być wypalony zawór, uszkodzony wtryskiwacz itp.
Zawór jednokierunkowy .
Ale jest jakiś zawór (lub dysza ) który podaje olej na łańcuch?
Jak koledzy piszą więcej danych bo teraz można tylko gdybać . W tym silniku zaczął bym od wymiany czujnika ciśnienia oleju i uszczelki pod miską olejową . Może uszkodzony zawór spustowy w obudowie filtra oleju ?
Wygląda na zawór EGR.
Jak nie masz kompresji to może uchodzić przez pierścienie albo zawory.
Pozycja poniżej 1V to zawór zamknięty.
Łańcuch strzelił to zawory pogięte, nie ma co się oszukiwać. Ciśnienie 14-16 bar, on na duży stopień sprężania.
Ale to jest 1.0 i elektrozawór schodzi w dół,jest on zespolony z obudową termostatu
Ok, czyli zaślepiam a sam zawór zostawiam obok zaślepki żeby działał sobie swobodnie.
Są jakieś błędy DTC. Jak już zapali to jeździ normalnie, żadnych problemów? Jeśli ciśnienie na listwie ok, a na to wygląda to chyba czas sprawdzić kompresje i zawór EGR.
jednopunkt. Albo uszczelka na kolektorze, albo podparty zawór?
Jaki zawór wymieniłeś?
Jeśli zaworek uszkodzony to może być za duże i wtedy potrafią opaść zawory
Nie w każdym ecotecu które są też 8V, zależnie również w jakim stopniu przywaliło w zawory
Ok dzięki, zacznę od wymiany oleju jeśli to nie podziała zajmę się rozebraniem pokrywy i popatrzę na te zawory.
Ale w czym dokładnie mamy ci pomóc ??
Wyciag zawor egr i wyczysc dokladnie, rozruszaj i zapsikaj wd40 i bedzie dzaialac, robilem to u siebie i juz jezdze z 3 miesiace i dobrze jest.
Witam. Mam corse z połamanym wałkiem rozrządu. Przyczyną tego było po łamanie się prowadnicy łańcucha. Połamały sie też dźwignie zaworowe. pytanie jest takie czy zawory są pogięte?
Wystarczy poczekać, aż benzyna sama do środka się wleje. Kwestia tylko jak szybko. Próba olejowa by się i tak przydała. Prowadnice na pewno nie pęknięte lub skrzywione. Ewentualnie, któraś dostała trochę i podwiesza się zawór.
Tak jak w temacie zawory stukają (klepią) na zimnym silniku wygląda to tak: auto stoi pod blokiem przez noc i jak odpale to po jakiś 5 - 10 sekundah zaczynają klepać zawory, przestają po około 3-4 minutach. Na ciepłym silniku wszystko jest OK. Auto Opel Corsa A 91r 1,2s silnik 12NV zaworów nie ustawia się, tylko są kasatory, olej zmieniałem nie cały...
Witam. Zawór EGR do czyszczenia.
W tym 2 odpuść sobie wiązkę i sterownik a szukaj dlaczego jest za małe. Czujnik FPR, zawór FPR, zasilanie paliwem (pompa wstępna, filtr) i czego nie życzę, też prawdopodobne, sama pompa CR. Czym czytałeś?
Po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania, porównaj ciepłotę węży na dopływie i odpływie nagrzewnicy - jeśli jest duża różnica, to nagrzewnica zamulona. Sprawdź jeszcze przed tym, czy otwiera się całkowicie zawór nagrzewnicy.
Dogrzewanie nie ma nic do tego.Ten sterownik steruje tez zaworem recurkulacj spalin,i to daje ci po kościach.Spróbuj zaślepić ten zawór.
Witam serdecznie. Objawy - samochod strasznie muli,ledwo dochodzi do 120km/h a powyzej nie ma szans(na czworce ledwo przyspiesza).Silnik X12SZ sprawdzone-cisnienie,pompa paliwa,katalizator,glowica,itp wszystko ok. Podlaczylem pod komputer-a ten wskazal na ów zawór recyrkulacji. Na jakiej zasadzie dziala taki zawor w tym roczniku?.(zauwazylem ze w roznych...
Jaki ptencjometr przy pedale gazu w Corsie B ty lamerze zakichany? Takich powinni wykopywac z tego forum na wieki. On ma albo uszkodzoną przepływkę, albo przycięty nagarem zawór EGR
a może jest do zrobienia regulacja luzu
Radziłbym przedłużyć przewody i podłączyć. nie czujnik a zawór - jak mniemam.
A głowice już ściągnąłeś? Bo zawory pewnie pogięte.
Pali tak samo, może troszeczke więcej. Tak, na innych biegach i niższych prędkościach też się dzieją takie rzeczy. Czy uważacie, że mógł się znowu zatrzeć zawór EGR?
Sprzęgło kompresora kręci się lekko bez oporów, ale się nie załącza. Tu nie ma elektrycznego sprzęgła, jest zawór sterujący ciśnieniem kompresora. Czynnik w klimie jest, jakie ciśnienie HP?
A masz tam zawór odpowietrzający bak ?
Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł OK, dziękuję. Jak wymienię dam znać czy przestał silnik klekotać. Czy coś jeszcze będzie np: zawory.
Sterownik w Isuzu zawsze będzie podejrzany. U mnie uszkodził się dwa razy. Ale fakt zawsze wtedy komputer zarejestrował jakieś błędy. Pierwszy raz po naprawie wytrzymał 1,5 roku, a za drugim razem kupiłem nowy i działa do dzisiaj. Gdybyś wyciągał sterownik zwróć uwagę czy nie masz ropy w gnieździe podłączeniowym. Jeśli tak, to zawór tcv do wymiany....
No to pokaż ten błąd razem z jego opisem.
bo teście wyświetlilo mi zawór recyrkulacji spalin
Dość typowy problem dla tego silnika to blokujący się zawór EGR. Na początku wystarczy czyszczenie
Jeżeli silnik mechanicznie sprawny to należy sprawdzić;rozrząd sondę lambda,czujnik temp.cieczy,termostat,zawór EGR.
Powiedz mi tylko jeszcze jak wygląda ten zawór i gdzie go szukać?
zawór egr i wezyki do sterowania turbo sprawdz
Na początek możesz wymienić tylko uszczelki na tym zaworze, znikomy koszt. Sam zawór to już kilka stówek.
To, co wisi to jakiś dokładany sygnalizator, najczęściej niewłączonych, niewyłączonych świateł, może też być ewentualnie od jakiegoś dokładanego immobilisera, alarmu czy instalacji LPG. Ten element w komorze silnika to zawór recyrkulacji spalin, służy do ekologii, część aut go miała, część nie. Zasadniczo do pracy silnika potrzebny nie jest, dziwne,...
Zapchanie układu raczej wykluczam, ponieważ płukanie a potem przedmuchanie Azotem nie wykazało przy okazji zatorów. Osuszacz nowy. Jedyne co przychodzi mi na myśl to zawór rozprężny lub zawór regulacji w sprężarce 🤔
Witam wszystkich. Wymieniłem w swoim aucie zawór SCV i w związku z tym mam pytanie. Czy po jego wymianie należy wykonać proces adaptacji pompy, czy po prostu użytkować auto normalnie tak jakby żadnej wymiany nie było? Jeśli taki proces należy wykonać to poproszę o wskazówki jak dokładnie wykonać tą procedurę. Auto o jakim mowa to Corsa D z silnikiem...
Racja - przypadlosc mechaniczna.
To wiadome ze usterka jest mechaniczna! morze być uszkodzony zawór lub tłok itp...
A jak to dokladnie samemu sprawdzic ?
Wygląda na brak ciśnienia oleju - klepią i zawory i łańcuch.
mi to wygląda na zawór EGR, stanął chyba w pozycji otwartej
A nie 1.7 CDTi? P0340 czujnik wałka rorządu, uszkodzenie czujnika albo rozrząd przestawił się. P1290 za niskie ciśnienie na listwie paliwowej , uszkodzenie pompy albo czujnika bądź zawór przepływu paliwa.
W ramach aktualizacji tematu powiem, że pomoc otrzymałem na zagranicznym forum. Problemem był niesprawny zawór par paliwa przy kolektorze. Temat do zamknięcia.
Należy najpierw odczytać kody błędów. Jest kilka typowych bolączek tego silnika. Zwróć uwagę na okablowanie i czujnik położenia wału. A z tym odgłosem silnika stawiam na zawór egr.
ople to głównie mają ten problem po zapaleniu że przez chwilę dzwonią zawory. Nie zauważyłem
Na początek wlej dobry olej... pozdrawiam
Witam. Podepnij samochód pod kompa to wiele się może wyjaśnić. Podmień zawór EGR bo ten najprawdopodobniej się zacina.
Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł. Ja do tego używam rurki...
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Zakładaj nową. Przez zawór nie będą przelatywać spaliny, co wyjdzie na dobre i jemu i silnikowi. Zawór jest zamknięty bez prądu.
Witam jak w temacie czy ktoś przerabiał ten błąd P0004 ,z wyszukanych informacji jest to,, Wysoki poziom w obwodzie sterowania regulatora ilości paliwa ,, czy kto może wie który to zawór? auto kopci
Witam, sorry ze zakładam nowy temat ale mój problem nie został rozwiązany, a założony wczesniej temat jest już zamknięty, mianowicie chodzi o to ze auto nie pracuje na wszystkich cylindrach, ale tylko na wolnych obrotach bo gdy się jedzie to przyśpiesza normalnie i wszystkie garki pracują.To samo dzieje sie na paliwie i na gazie, wymienione przewody...
Problem z olejem rozwiązany poprzez wymianę czujnika oleju. Pod komputerem pokazał jedynie błąd P0100 tj. błąd przepływomierza powietrza. Ale przepływomierz działa tzn. komputer pokazuje, że podaje dobrze dawke powietrza. Tak to wygląda na 1, 2 i 3 biegu przy przeciąganiu do 6 tys. obrotów. Obstawiam, że to zawór EGR. Możliwe?
Niech zmierzą ciśnienie oleju. Być może po dłuższym postoju olej ścieknie ze szklanek i nie otwierają się zawory do końca.
Witam .Potrzebuje pomocy z moją corsa jest to silnik1.4 2005 i jest problem że przy gwałtownym przyspieszeniu wyłącza gaz i jeździ na benzynie tylko powolne dodawanie gazu tylko dojeżdża do 40 km na godzinę i przełącza na benzyne. Wymieniłem już filtry i lotny i ciekły wyczyscilem elektro zawór i nic nie pomaga.
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
który to jest? czyściłem czujnik ciśnienia i z po drugiej stronie jest jakiś zawór od strony skrzyni na listwie wtryskowej to o ten chodzi???
Kiedyś jeździłem Combo z tym silnikiem, i w półrocznym Combo był problem z odpalaniem po nocy. okazało się że paliwo się cofało z układu. Coś na zasadzie że zawory zwrotne nie trzymały.
Podaj kod silnika. W X12SZ jest tak (od glowicy): Czarny Czarny z bialym paskiem Brazowy z niebieskim paskiem Brazowy Czarny z zoltym paskiem
Sugerujesz sprawdzić sondę lambdę egr zawór odpowietrzenia zawory wtryskowe i piny 33 i 49 Za to odpowiada k8 Szukać zwarć luźnych przewodów 🤔🤔🤔
Dziękuję za podpowiedź. Sprawdzę zawór i dam znać czy to jest źródło problemu.
Dla tego motoru to bardzo dobry wynik ale i prawdopodobnie jego koniec żywota- prawdopodobnie gaźnik, albo zawory, pierścienie- sprawdzałeś kompresje?
Była podstawiona druga Corsa C 1.0 silnik tak samo podmienialiśmy z tamtej przepławkę , czujnik położenia wału i zawór EGR - w tamtej corsie nie było najmniejszych problemów na częściach z tej uszkodzonej. Nie podmieniany był tylko przekaźnik pompy paliwa
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Żaden błąd nie wyskakuje, czy wiesz jak zaślepić zawór EGR, z góry dziękuję za odpowiedź
Ok dzięki ale zapytam jeszcze o głowicę jest ona 2 częściowa osobno mam zawory a osobno walki rozrządu, jak dokręcić część górną z walkami czy identycznie jak głowicę z zaworami ?
do kolegi tymbark Zawór ERG nie jest podłączony do układu chłodzenia To zwór recylkulacji spalin.
To jest zawór EGR w tej bryce, pokazuję, bo zaraz jakiś wpadnie i każe pewnie jakies membramki sprawdzać. Ni ma tam nic takiego. Zazwyczaj jest zawalony czarnym żużlem, ale jest netoda na czyszczenie bez wykręcania jego. Wykręcanie to trochę dupiana robota, bo trzeba spuszczać płyn, obudowa zaworu jest częścią układu chłodzenia.
Opel Corsa D 1.2 2008 r. Witam, chciałabym się zapytać co może być przyczyną, tego, że Corsa nie odpala na wszystkie świece a w czasie jazdy jest uczucie szarpania na obrotach poniżej 2,5 tys? W samochodzie zostały wymienione wszystkie świece, cewka, zawór egr, przepustnica, jest nowy akumulator. Komputer nie wykrywa żadnych błędów.
A dlaczego twierdzisz że masz problem ze spalaniem detonacyjnym? Jeśli czujnik spalania stukowego jest w porządku to sterownik zapewne nie dopuszcza do takiego spalania. Może zawory po prostu Ci stukają?
zawór recyrkulacji spalin corsa zawór zawór wydechowy zawór zielony zawór czerwony
whirlpool zasilacz odbiornik podczerwieni kablu projektor telefonu
płyta indukcyjna amica synology ds220
Bosch KGN36A91/15 No Frost – wentylator zatrzymuje się po 1-2 dobach, test w niskiej temperaturze Ariston Clas X CF – błędy 102, 105, 101: ciśnienie, cyrkulacja, przegrzanie, diagnostyka