Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
No zgadza się - 3-ci wtrysk (c) to 4-ty cylinder.
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Czy pada cewka zawsze na 1 i 4 cylindrze?
Ja nie wiem czy ta kompresja jak na silnik diesla jest taka dobra. Szczegolnie ta roznica pomiedzy cylindrami.
Długie spadanie z wysokich obrotów to często lewe powietrze.Sprawdził bym też uszczelkę pod kolektorem na felernym cylindrze.
Witam. Macie kogoś godnego polecenia? Sterownik w mondeo MK4 2.0 benzyna. Czasem nie chodzi na dwa cylindry.
Nie tylko 1 ale i 4 bo chyba ciurkiem leje na cylinder i Ci tłok wypali.
Wałek ssący posiada występ z którego zczytuje czujnik wałka rozrządu więc łatwo jest rozróżnić wałki . Jeżeli było by coś pomylone w ustawieniach to ciśnienie będzie jednakowe na wszystkich cylindrach
Witam. Wygląda to tak, jakby nie palił na wszyskich cylindrach. Sprawdzałeś świece ?. Pozdrawiam :) .
Ciśnienie sprężania w cylindrach mierzone?
mały jest pod kolektorem ssącym na wysokoci 4-tego cylindra.
Nie dostaje paliwa do cylindrów. Jakie masz ciśnienie na rampie?
Po pierwsze, czy to może powodować że bardzo ciężko pali (tylko jeden przelew)? Jak najbardziej - ciśnienie ucieka więc ciężko pali, ponadto jazda z takim wtryskiem grozi uszkodzeniem cylindra.
Na cewce tak, na wtryskach nie!
Ale to nie CR. To bezpośredni wtrysk benzyny. Sprawdz czy chociaż iskra jest i paliwo w cylindrach.
Tak, prawidłowe zakołkowanie koła zamachowego w silniku 2,0 PUMA odpowiada 20 mm przed GZP tłoka 1-go cylindra...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Pewnie ryżowy....
zizitop901 gdzie widziałeś paliwo z przelewu kapiące od cylindra.
Przedzwoń kable pomiędzy skrajnymi stykami wtyczki cewki a stykami 58 i 59 sterownika silnika ( dostęp do wtyczki po odmontowaniu zbiornika płynu wspomagania) Jak gra na ciągłość to zobacz czy nie wali gdzieś na masę ( przytapiało wiązkę o gorącą rurkę czujnika ciśnienia sprzężenia spalin). Jak kable masz ok to wykręć cewkę i zobacz czy nie pęknięta....
Wtryskiwacze sprawdzane, są w porządku. A co do świec, to jedna jest ciemniejsza niż pozostałe, ta na drugim cylindrze.
Jeżeli jest otwarta przepusnica na maksa podczas rozruchu wtedy EEC IV nie otwiera wtryskiwaczy bo jest zaaktywowana procedura przedmuchiwania cylindrów.
uszczelniacze zaworowe do wymiany, a to jedno większe ciśnienie jest spowodowane zapewne obecnością oleju w cylindrze (olej nieco uszczelnił tłok-cylinder)
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item... tu masz cewke z opisem wyjsc na cylindry czyli 1 z cewki łaczysz z 1 cylindrem itd chyba to wystarczy
Świece obowiązkowo droższe i nowe przewody. Skontroluj też wtyczkę cewki zapłonowej (3 kable) które lubią się urwać i powodować takie problemy. Zanim wymienisz cokolwiek zleć sprawdzenie uszczelki pod głowicą oraz ciśnienia sprężania poszczególnych cylindrów.
Ciśnienie w cylindrach sprawdzaliście ?
ale chodzi o to żeby sprawdzić czy spalanie stukowe sie na iny cylinder przeniesie?
Witam były czyszczone wtryskiwacze ale błąd był już wcześniej, wie ktoś jak go zinterpretować bo auto odpala ale chodzi jakby na trzy cylindry.
przepraszam że po tak długim czasie. okazało się ze sparciała uszczelka pod głowicą jakby ze starości. Pociła się na trzy pierwsze cylindry.
Ja bym sprawdził ciśnienie w cylindrach na zimnym silniku
A przypadkiem nie masz odwróconej osi 4 cylindra w programie?
Brak mocy - sterownik w trybie awaryjnym z powodu błędu. Sprawdź, jeszcze rezystancje cewki na wtryskiwaczu z 3 cylindra, na który wali błąd i porównaj z pozostałymi (powinno być koło 0,2 om). Poza tym sprawdziłbym dokładnie przewód, wtyczkę, gniazdo, połączenia lutowane do wtryskiwacza na 3 cylindrze.
Witam! Sprawdzałem w serwisie ciśnienie w cylindrach w fordzie mondeo 1.8 16v benzyna! w pierwszych 3 cylindrach miał ponad 11 atmosfer a w 4 ponad 12 czy to dobry wynik? czy może silnik już pada? bo ostatnio zauważyłem jakby auto stało się słabsze i mocno kopci białym dymem. może to jest spowodowane założeniem tłumika z dużą wylotem spalin?
Jest podejrzenie że nie zapala na wszystkie cylindry, lub świeca żarowa nie grzeje na którym cylindrze, podłącz program .
błąd egr jest zbyt ogólny jak się wejdzie dalej i dalej to wyszło że jest zła praca w cylindrze nr..2
Witam mam mondeo V6 auto nie pali na jeden cylinder. Okazało się że to cewka nie daje iskry, są to trzy cewki zespolone w jednej obudowie. Czy da się podłączyć jedną osobną cewkę i podłączyć pod pin oryginalnej cewki tak żeby dawała iskrę na ten cylinder. Tłoki pracują parami.
Napisz kolego jakie to Mondeo, jaki silnik, ile cylindrów, itp. Co to zanczy, że ciśnienie jest w granicach od 10-13? powinno być zbliżone na każdym cylindrze, jak są różnice tzn. że są nieszczelności, np. pierścienie puszczją. Napisz coś więcej jeszcze, ile tego oleju bierze, kiedy kopci?
Nie ma żadnych błędów co dziwne na komputerze auto dalej nie chodzi
Urwana szpilki na wydechu przy 1 cylindrze--standart Występuje na zimno
TDCi to Common Rail, więc problem z pompą dotyczyłby w równym stopniu wszystkich cylindrów. :arrow: http://autofoto.pl/blogs/riki/archive/20...
Witam, auto ford mondeo 2.0 '94r nie pali na dwa cylindry 1 i 4, pracował normalnie gdy nagle obroty spadły do 500obr. i przestał podawac iskre na w/w cylindry, cewka podmieniona dzisiaj na inną i ten sam objaw, dwa razy przy tym spalił się bezpiecznik nr 4 w komorze silnikowej, jezeli miał ktoś podobne problemy prosiłbym o jakieś sugestie oraz jakiś...
fabrycznie to normalnie puszka z filtrem! nie sprawdzałem jak chodzi bez filtra ale wiem ze gdy wąż od odmy nie jest podłączony to chodzi ładnie! mam strumienice także połączenie z filtrem stożkowym daję troszkę wiecej mocy i podobno mniejsze spalanie ponieważ dostaję sie więcej powietrza do cylindra.
Nie wiem, nie mam programu swojego jeszcze, żeby się podpjac Może impulsu nie dostaje na wtryskiwacz ? Tylko dlaczego ? Bo mechanicznie to chyba cały czas by usterka występowała ? Dodano po 15 Może tak zrobić jak zacznie mi silnik chodzić na 2 cylindry to mogę ściągnąć kostki od wtryskow i zobaczę na które Gary nie chodzi Tylko co dalej ? Jak już będę...
co może być przyczyną braku iskry na jednym cylindrze, cewka czy moduł. Przewody zostały sprawdzone.
Zawory przycisnąłeś.
I co - problem rozwiazany?
Silnik to 1.6 16 V ZETEC.Cisnienie sprawdzalem ze 3 razy na wszystkich cylindrach i jest ok.Iskra tez jest idealna na wszystkich swiecach
Czy kodowałeś nim wtryskiwacze w mondeo przedliftowym od2001 do połowy 2003 ? Bilans mocy cylindrów udaje Ci się robić ? Jeśli tak to pochwal się u jakiego dostawcy kupiłeś
musisz jechać do mechanika żeby ci sprawdził sprężanie . Musi zrobić ci pomiar na wszystkich czterech cylindrach Od tego czy i jakie jest sprężanie będzie zależało ukierunkowanie dalszej naprawy . Jeżeli nie będziesz miał prawidłowego sprężania na tym cylindrze na którym ci wypada zapłon to masz silnik do zrobienia.
Płyn chłodniczy minimalnie ubywa ale jak może dostawać się do cylindrów co należy sprawdzić
Jak już musisz to z dwojga złego chyba lepiej spróbować wykręcić świece niż wyjmować wtryski... ale ruszanie jednego i drugiego wiąże się z ryzykiem uszkodzenia. Co Wy jesteście takimi pesymistami ? :D Prawie codziennie robię kompresję i nie widzę problemu. Kompresję w dieslu wykonuje się tylko na zimnym i odstanym silniku. Ja to robię zawsze po "nocy"....
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
To często jest tylko 0,5 bara. Biały dym to niska kompresja. Potem już turbo nabije. Możesz też odsunąć kolektor wydechowy i zobaczyć z którego cylindra, czy też ze wszystkich dymi.
Jaki rok i moc? Dodano po 1 Motor REBA to firing order 1 4 2 5 3 6 cylinder MEBA to samo kolejność zaplonow
może być pompa, lub ciśnienie na cylindrach. Do sprawdzenia też zapłon.
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Silnik okazał się trupem. Na dwóch cylindrach była słaba kompresja. Informacja raczej dla potomnych.
Pytanie czy nie ma iskry wcale czy na którejś parze tj 1-4 lub 2-3 cylinder. Na dwóch cylindrach odpali ale bardzo opornie.
Spuściłem poprzez wąż na dole chłodnicy.Tylko z chłodnicy i nagrzewnicy . Z bloku cylindrów nie spłynął.
Witam.Mam problem z Fordem Mondeo MKIII 2,0 TDCI 2002 r,130KM.Niedawno w moim aucie wystąpił problem z mrugająca kontrolką -sprężynką.Auto nie miało problemów z zapłonem,nie dymiło nadmiernie,natomiast silnik na wolnych obrotach chodził nierównomiernie,a w czasie ruszania rzęził jak "stary diesel" . Podczas ruszania z opóźnieniem reagował na pedał gazu,szarpał.Pojechałam...
chyba się mylisz, to sobie sprawdz jak nie wierzysz, widać różnicę jeżeli na trzech cylindrach impuls iskry jest taki sam a na jednym jest dużo szybszy Pozdrawiam
Cześć wszystkim Mam takie nietypowe przemyślenie, jestem na etapie wymiany komputera ECU w AR GTV6 2,5 z oryginalnego na ECU Master Black oraz wymiany kopułki zapłonowej na cewki TFSI dla każdego cylindra. Mam takie przemyślenia na temat cewki: czy jeżeli użyłbym cewki np. z Forda Mondeo 2,5 V6, która to obsługuje 6 cylindrów, ale ma tylko cztery piny...
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
Honowanie cylindrów robiłeś ? Sprawdzenie gniazd i prowadnic zaworów ?
Witam, spaliło bezpiecznik F67 w Fordzie Mondeo ST220, stało się to podczas jazdy. Auto przestało kręcić. Włożyłem bezpiecznik, pokręcił chwilę, nie chodził na wszystkie cylindry i zgasł, znowu przepaliło bezpiecznik. Potem po wymianie kręcił, ale już nie załapał.
Witam, to samo było w moim Fordzie mondeo 1.8 gl, po wymianie przewodów do świeć na nowe i świec na nowy komplet wszystko hulało jak trzeba. Silnik nie rozwija pełnej mocy i dlatego tak się dzieje. Pozdro.
Remont bez ponownego honowania cylindrów to proszenie się o kłopoty. Tym bardziej, że olej pije.
Już zaczynam się domyślać dlaczego ludzie czasem nazywają mnie Mcgaywer Bo nie wiesz, że nie dociera się wiertarką, kręcąc w jedną stronę. Kol. wopor, jako że nie wiem, to chciałem się upewnić, czy nie pomyliłeś się z tolerancją tłok\cylinder 0.06mm?
7l na 1000 km ?! Nie wymieniaj gumek na pałę. Podaj mu powietrze do cylindra i sluchaj. Zapewne pierscienie. Typowa isterka.
Wcześniej miałem zamieniony 1 z 4 czyli 1-4,2-2,3-3,4-1 i przerywał. Teraz wpiąłem według waszych wskazówek i z tego co na razie odczułem jest poprawa więc bardzo dziękuję za pomoc. Dziwi mnie tylko to że w instrukcji do forda mam taką kolejność zapłonu poszczególnych cylindrów: 1-3-4-2.
Jak na 4 tloku to egr szwankuje.
po pierwsze trzeba sprawdzic wtryski (najprawdopodobniej pada wtrysk 4 gara ) jesli wtryski ok. to sprawdzić ciśnienie sprężania ( na zimnym motorze !!! ) nominał to 33 bar jeśli to nie wyłoni padalca to wgrać najnowszy soft do ecu zaprogramować na nowo korekty wtryskiwaczy i jeździć aż do następnego zapalenia kontrolki świec żarowych (niestety potrzebny...
Panowie czy naprawdę nikt nie wie?
Kopcenie na biało( kąt wtrysku, wtryskiwacze, dawka paliwa,nie spala, ciśnienie w cylindrach, spalanie oleju itd. ) potrzebujesz warsztatu do sprawdzenia tego
P2339 - Cylinder 4: uszkodzony czujnik spalania stukowego. P2339 - Cylinder 4 Above Knock Threshold. Nie czujnik,tylko wtryskiwacz.
Witam. Problem jak w temacie. Amerykańska wersja Mondeo 2.5L (Fusion). ForScan wyrzuca dwa błędy uszkodzenia cewek 2giego i 4go cylindra. Niestety po zamianie cewek miejscami komputer nadal pokazuje błędy tych samych cylindrów. Stawiam na awarię sterownika silnika. Co sądzicie?
Witam piszesz że " dym wylatuje "pulsacyjnie", tj jakby to dymienie powiązane było z jednym cylindrem " nie równomierny pulsacyjny wypływ spalin ewidentnie wskazuje na brak zapłonu na jednym z cylindrów . Jeżeli popuścisz przewód wtryskowy na odpowiednim cylindrze to dymienie po chwili ustanie , biały dym to mocno rozpylone paliwo . Wygląda mi to raczej...
Sprężanie ok., czyli ile na poszczególnych cylindrach? Pytam, bo coś nie dowierzam, że zmierzone.
wiec dzisiaj trochę mondziaka przegoniłem cykl mieszany dystans ok 100 km no i jak się rozgrzał to się wszystko uspokoiło but do 160/170 km/h i całkiem przyjemnie. ALE.... podjazd pod górkę ok. 120 km/h i ciach sprężynka miga. Jutro jadę do mecha. nich coś działa. Panowie jeżeli się okaże że jednak dalej problem z wtryskami czy ewentualnie pod kompem...
Wygląda to na dziurę w tłoku lub zatarty tłok i uszkodzone pierścienie to i cylinder będzie zjechany . rzeczywiście naprawa będzie droga ale można najpierw zdjąć głowicę i ocenić sytuację.
Witam Posiadam Forda mondeo mk2 z 1997r. 1.8 td, ostatnio mierzyłem kompresję na cylindrach i wyszło mi po 26 na każdym cylindrze. Nie wiem czy jest ok, może ktoś napisze mi czy jest dobra pozdrawiam
Gdzieś w okolicy koła zamachowego - zaraz za półosią - nie musiałem go nigdy ruszać, więc jedynie powtarzam to, co znalazłem w serwisówce ak interesowałem się tematem. Powinien być widoczny od spodu wraz z wiązka i wtyczką. W silnikach KKDA/KKDB (115 kucyków) do usunięcia zalecane jest ustawienie cylindra nr 1 w GMP. W mondeo jest 125KM, ale wydaje...
Drugi i trzeci cylinder to grupa zasilana z dwuch końców tej samej cewki. Jest tam iskra?
Jac,,k zrobilem tak jak mowiles zmnieniłem ta tulejke co wchodzi w blok.Iskre mam ale tylko na 1 i 4 cylindrze.Moze wiesz co musze jeszcze sprawdzic zeby znalazła sie na 2 i 3 cylindrze??Serdecznie dziekuje za pomoc!
Właśnie w tym samym dniu wymieniałem filtry oleju powietrza oraz sam olej I co wlałeś zamiast oleju?..... Ten sam, Czy inny?, i ile tego wlałeś? - niezależnie, dalej obstaję przy uszczelce pod Gł. Zbyt 'rzadki' (niskiej lepkośći) olej dawałby odgłos 'klekotu' zaworów. Tu raczej wyrażnie słychać wrażenie braku zapłonu na jednym lub dwóch cylindrach....
filtr stary , przewody przezroczyste (wymienilem je jak oryginalne sie rozszczelnily) widac plynace pecherzyki , ale lapie b. szybko , na mrozie tez , tylko nie na wszystkie cylindry , po dodaniu gazu wszystko ok .
Witam Mam problem z moim autem już od jakiegoś czasu. Mianowicie zapala sie Check Engine i komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 1 ,2,3 cylindrze. Pacjent to Ford Mondeo MK3 ST220. W aucie zmieniłem: -nowe świece(stare też podmieniałem) -nowe kable zapłonowe -cewka sprawna -czujnik wału sprawny -wtryski pylą dobrze Nie mam pojęcia co jeszcze można...
Nie bardzo cewka. Jak tam padała ( podobnie jak w mondeo, cewka taka sama) to nie palil na jeden cylinder.
witam sprawdz ciśnienie na cylindrach moze jest kiepskie sprawdz pasek moze przeskoczył i ma przestawiony zapłon bo 1.4 to silnik bezkolizyjny to nic nie rozwala ja poskładałem raz mondeo i tez chodzilo kijowo ale ty byla moja wina albo szukaj cos przy wtrysku moge Ci podeslac calego serwice manula po polsku na (at) moze tam cos bedzie ja nnnimam czasu...
Witam Problem z Mondeo 2001r 2.0 TDCI. Gdzy odtygnie silnik, np po nocy silnik jak odpali to strasznie dymi i silnikiem szarpie jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Świece wszystkie sprawne, grzeją. Auto ma prawie 300 000km Błędy jakie ma to takie: http://www.caca.republika.pl/mondeo/DSC0... tak koryguje dawki na cylindry: http://www.caca.republika.pl/mondeo/DSC0...
na poczatek sprawdził bym mu cisnienie w cylindrach niewiele kosztuje a powinno wykazać co sie dzieje
cewkę wymień i już. Pasuje z każdego escorta, fiesty, mondeo mk I
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
Byłem wczoraj u mechanika i podpiął sie pod kompa: 1. Na wszystkie cylindry dawkowanie skacze od 10mml do 600mml, z tego co wiem powinno byc około 316mml jako wartość stała 2.miał silnik ten sam rozebrany 2.0TDCI, zamieniłem więc listwę z zaworem. Rezultat żaden. On twierdzi, że to pompa, bo niemożliwe jest, aby na każdy cylinder tak nierównomiernie...
Na bloku cylindrów znajduje się śruba zamykająca(tuż obok jest wtyk czujnika) trzeba ją wykręcić i tam umieścić trzpień blokujący
Nie, kontrolka na desce nie zapala się. Silnik pracuje poprawnie choć niekulturalnie. Problem jest tylko podczas wpisywania kodów wtryskiwaczy i sprawdzania bilansu mocy cylindrów - wyskakuje komunikat o błędach w transmisji danych i procedury zostają przerwane.
Mam problem z moim Mondeo Mk4 - silnik nie wchodzi na obroty, pracuje bardzo nierówno jakby jeden cylinder nie palił a komputer zgłasza błąd: P1204 - Cylinder 4 Injector Circuit Open/Shorted Być może jest zwarcie lub przerwa w obwodzie wtryskiwacza nr 4 lub coś innego. Czy ktoś miał taki problem lub wie jak zbadać wiązkę wtryskiwaczy?
Przejechałem sie z podłaczonym komputerem i sczytałem błędy podczas "szarpania" o którym pisałem: P0318 rough road sensor A - circuit malfunction / Wiring, road sensor A, mechanical fault P0169 incorrect fuel composition / wiring, fuel composition sensor, mechanical fault P031A - brak wyjaśnienia ale na innym forum doczytałem ze to "cylinder misfire"...
Autko pracuje równo? Ja proponuję jeszcze zamienić wtryskiwacze miejscami i sprawdzić czy blędy na testerze pokażą te same cylindry. Jeśli nic się nie zmieni trzeba prześledzić wiązkę jak napisał kolega Cezars.
Jako mechanik powinieś, że Bermi nie robi pudła, poza tym kable nie mają wpływu na moc silnika, no chyba, że utyka któryś cylinder, ale jako mechanik byś to poznał.
mondeo cylinder mondeo iskra cylinder błąd zapłon cylinder cylinder
oznaczenie kocioł vaillant zabezpieczenie elektrozawór szron tyłu lodówki
zmywarka elektrolux poszukiwanie polskiego
Romet 700 2T - Dymienie i Zatrzymywanie się na Trasie Jak wymontować panel klimatyzacji w Peugeot 1007?