Do cylindra 83 cm³ nie potrzeba specjalnego wału korbowego. Ale cylindry 85 cm³ i niektóre inne potrzebują wału o skoku 44 mm lub 46 mm. Wszystko zależy od producenta cylindra i tego na jakich wysokościach znajdują się okna.
Musisz mieć tuningowy wydech aby to zaczęło jeździć. Na seryjnym wydechu będzie tak jak teraz jeździł gorzej niż na oryginalnym cylindrze.
- Zdjąć głowicę cylindra - wyjąć stare i założyć nowe gumy - zamontować głowicę https://www.jackmotors.pl/oldtimer/guma-...
zibekk zrobić szlif starego cylindra DDR i w Stazet kupić tłok... Na PW podam Ci adres gdzie zrobisz szlif. Człowiek posiada też stare oryginalne tłoki.
Po napisie M531 widać że simsona cylinder 50 ccm z silnika 3 biegowego Był stosowany nie tylko w S51 Powinno to być produkcji DDR
jesli jestes zielony to poszukaj starych wydań "Swiata motocyklisty" (rocznikow nie pamietam) ale byla tam seria artykołów o usprawnianiu silnika 2T wraz z obliczeniami , rysunkami itp..od tego bym zaczal na twoim miejscu bo w 2t duzo latwiej cos popsuc niz ulepszyc :-)
Zapłon jest dobrze ustawiony. Wymienie simering i wtedy zobacz a czy simering może być przyczyną nie dochodzenia paliwa do cylindra.
na połączeniu gaźnika z cylindrem
Nie pierścień dolny i górny są takie same zwróć tylko uwagę którą stroną je zakładasz, z jednej strony się zamykają z drugiej maja wyżłobienie na klin. Mam nadzieje że zamówiłeś pierścienie do odpowiedniego rozmiaru cylindra i tłoka? ;)
Witam, piszę z niecodziennym zapytaniem czy rozwiercając kartery w Simsonie S51 na 54 mm można założyć cylinder 70 cc? Czy mieszanka będzie gdzieś uciekać.
DO 80CC trzeba rozwiercić otwór w karterach tam gdzie wchodzi tuleja cylindra.
http://tedi60.bazarek.pl/opis/14877/cyli... kosztuje 160zł ale z tego co widzę jest OK .Będziesz się bawił w szlif głowicy ?
Witam. chciałbym kupić nowy cylinder do Simsona i chcę abyście podpowiedzieli mi czy on jest dobry. Wybrałem cylinder Almot jest na tej stronie -> http://www.suprabike.pl/index.php?produc...
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
korbowód pasuje wał inny ze względu na wyważenie, a największy problem to otwór w karterach (trzeba roztoczyć-większa zewnętrzna średnica tulei cylindra)
To jest częste zjawisko w tego typu sprzętach. A żeby je zniwelować są zakładane gumy. Są specjalne fabryczne otwory w cylindrach w Simsonach i Mz., A w jawach są gumy wciskane w rzeberka cylindra.
Witam. Rozbierz ten gaźnik bo paliwo się leje strumieniem do cylindra.
A co o tym myślicie ? https://allegro.pl/oferta/simson-s51-sr5...
Czy dotarłeś tłok i cylinder?
Jaka może być przyczyna, tego tajemniczego, wycieku z cylindra?
Podejrzewam uszczelniacze na wale . Nie trzymają ze starości . Sprawdź czy jest podciśnienie w filtrze powietrza ?? :| Dodano po 1 Jeżeli nie ma , to nie będzie zasysać paliwa . :|
Mój kolega miał podobnie zapchany miał kanał odprowadzania spalin w cylindrze
gdybym chcial rozwierciec cylinder 60 na 70 to tlok od 70 podejdzie do rozsszlifowanego cylindra
http://img189.imageshack.us/img189/4739/... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona. Jak zły dział to przenieście.
A to co zrobić żeby nie ciekło Dodano po 1 uszczelki na cylindrze wymienić?
To sprawdź ciśnienie w cylindrze?
tam jest wszystko czyściutkie. Moze to jest coś z tą śrubką od ustawiania mieszanki (znajduje sie na łączeniu gaźnika z cylindrem??
rozregulowany gaznik,przypadkiem dysz nie czysciles drutem?moze je rozkalibrowales? nie wiem jak wyglada sprawa uszczelnienia gaznik-cylinder?
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Wymiary obu tłoków poproszę z simsona oraz jawy. Ile taka jawa pojeździła na takim tuningu, jak duży jest przyrost mocy? Widziałem silnik jawy z cylindrem simsona.
Wymieniłem simeringi i teraz mam piękna iskre jak naleje bęzyny na świece i kopię to z pierwszego kopniecia się zapala ale nie dostanę paliwa do cylindra.
Tyle samo zapłacisz a nawet taniej jak sobie kupisz gotowy zestaw ze zrobionymi kanałami niż kupować osobno tłok robić szlif i wysyłać do przeróbki, np coś takiego: http://www.jackmotors.pl/cylinder-simson...
Witaj kolego, jak na moje oko to masz uszkodzony tłok - pewnie był wymieniany i ktoś zbyt szybko wykorzystywał moc, tłok został przegrzany i teraz pod wpływem temperatury puchnie, co powoduje zacieranie się tłoka o ścianki cylindra, objawem tego jest trudne odpalanie oraz osłabienie silnika. Jeśli potrafisz ściągnąć cylinder, to sprawdź tą teorię.
Jak wygląda świeca po próbach odpalenia bez sukcesu? Czy jest mokra od paliwa, czy też sucha? Jeżeli sucha, świadczy to o spapraniu remontu silnika(wału) stawiam na źle składany wał w wyniku czego mogła spaść sprężynka z zimeringa i jest brak szczelności komory pod cylindrem.
To gdzieś musi łapać lewe powietrze prawdopodobnie na łączeniu gaźnik cylinder. Próbowałeś na pych? Być może gaźnik źle ustawiony.
Wolałbym tańszym kosztem aby wał i cylinder wyniosły max.300zł Wał(nadal nie wiem czy trzeba wymienić): http://www.jackmotors.pl/wal-korbowy-sim... Cylinder: http://www.jackmotors.pl/cylinder-simson... No i jakieś drobniejsze części typu zębatki,łożyska itp. Mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie lub film...
Witaam mam problem w swoim Simsonie s51 jakiś czas temu zrobiłem remont góry silnika cylinder tłok pierścienie A następnie dodajesz: wal nowy ale inne są lozyska Możesz to rozwinąć?
A ja spytam o stan techniczny cylinder-tłok?
Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon. Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?
Podejdzie do każdego cylindra który ma gwint na króćcu wydechu... Jednak jeśli zależy Ci aby bezproblemowo jeździć i nie zbierać co kawałek wydechu z asfaltu, czasami przejechanego, to pozostań przy seryjnym kolanku.
Golf ma chyba cztery cylindry a Simson jeden....różnica w impulsowaniu i zasilaniu(6V).
Co to znaczy gubi iskrę? - silnik ma iskrę a nie pali, - silnik nie ma wcale iskry, - silnik czasem pali a czasem nie. Od kiedy się jest problem? Jakaś modernizacja typu wymiana cylindra na większy?
Nie chodzi o pasowanie sworzeń-tłok, a pasowanie korbowód-złożenie-sworzeń. Złożenie igiełkowe MZA nie wejdzie w wał (korbowód) DDR. Oryginalnie stosowano sorty minusowe. Załóż stare oryginalne złożenie igiełkowe i problem minie.
Dobra, czyli odpuszczam sobie membranę ,nie ma sensu bawić się w tak poważne ingerencje w silnik(za rok lub dwa przesiadam się na coś większego). Załże cylinder 70ccm tylko czy przerabiać na 70/4/3, słyszałem że spalanie ok. 5-6 litrów ,a tyle palą 100konne 600ccm, i jak po tej przeróbce wzrośnie moc silnika?
Może za ciasno spasowany tłok - cylinder.
Sprawdzalem ten gaznik i wogole i nic to nie pomogło Simson nadal nie chce di wkręcić na obroty.. Może coś z tlokiem ? Albo cylindrem ? Jak uważacie
Temat przeciwwag dyskretnie pominąłeś. Rozumiem. Przecież nie będziesz rozbierał silnika. Jednak będą większe drania silnika. Sprawdź czy tuleja cylindra nie "wjechała" do aluminiowego użebrowania i głowica nie opiera się o aluminium. Miałem taki przypadek. Te cylindry 60 ccm są podróbami. Nie sądzę, że producent opracował dobrą technologię łączenia...
Witam mam pytanie czy do tego zesawtu s70 trzeba rozwiercać kartey https://gmoto.pl/cylinder-s70-kpl-simson... Z góry dziękuję za pomoc słyszałem że nie do wszytkich s70 trzeba
odkręciłem świecę by sprawdzić jej kolor i jest szara. Jeżeli mówisz o izolatorze to wszystko OK. Przy benzynie bezołowiowej taka ma być. Jednak na odległość i z opisów trudno na 100% to ocenić. Wstaw dobre zdjęcia izolatora elektrody środkowej świecy. Na poprawność spalania oprócz gaźnika i zapłonu bardzo wpływa układ wydechowy. Czy go sprawdzałeś...
Może być to spowodowane nieszczelnością. :) Jak nie widać skąd cieknie to umyj i wytrzyj silnik i obserwuj gdzie następnym razem pojawi się wyciek. Jeśli to jest olej przekładniowy to może to być uszczelka między karterami, oring i/lub simering wałka startera, uszczelka pokrywy od strony sprzęga, ew. simering lub uszczelka wałka zdawczego (za zębatką...
W cylindrze dzwoni i to bardzo.
Świeca o zbyt dużej wartości cieplnej - mokra = zalana. Nawet jeśli jest iskra to będzie ona znikać w cylindrze pod ciśnieniem.
witam,jestem tu nowy i mam problem posiadam simsona s51 i chce zwiekszyc jego predkosc i moc czy wystarczy zmienic cylinder np.60cm ? i czy trzeba zmienic cos jeszcze?
Panie Moon voyager ja w tej chwili twierdzę, ze ty także NIE WIESZ, co to jest rozrząd desmodromiczny. I znowu się pytam: co ma wspólnego wałek królewski z rozrządem desmodormicznym? I teraz nasuwa się drugie pytanie, wbrew pozorom POWAŻNE: gdzie w silniku dwusuwowym są elementy rozrządu? PS. Na ostatnim Wteranbazarze we Wrocławiu bez trudu można było...
Witam! Mam pytanie dotyczące tuningu simsona S51. Chciałbym sie dowiedzieć czy jakbym zdecydował się założyć cylinder 60ccm (do starego typu silnika 3-biegowego) to musiałbym modyfikować lub zmieniać wał wraz z korbowodem. Jeśli nie to jakiej firmy cylinder (komplet) polecacie? Proszę o odpowiedź!! :)
Witam Moim zdaniem jak zimny to jest git bo jeszcze wszytko nie nie nagrzało sie ale jak sie nagrzeje to prawdopodobnie tłok puchnie i wiesz już jest spadek na mocy....lub to tylko sprawa pierścieni ale chyba tłok do wymiany a nie wiadomo jeszcze jak z cylindrem.....:arrow:
Trochę to wygląda na nieszczelną komorę korbową - między karterami, pod cylindrem, uszczelniacze wału.
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
Silnik od 023 daje 1,7KM, a od 019 daje 2,5KM. Spowodowane jest nie przełożeniami, tylko troszkę inną konstrukcją (023 ma też gaźnik o gardzieli o 1mm mniejszy). Największy cylinder jaki można założyć do 023/019 bez przerabiania karterów to 55ccm. Nie ma żadnego 60ccm! 70 i 80 w ogóle nie wchodzą w grę - trzeba roztaczać kartery, a cylinder dajemy np....
rozebrać gaźniczek, przemyć w ropie lub benzynie pędzelkiem, przedmuchać dysze, obejrzeć, złożyć, zamontować do cylindra na silikon
Witam, kupuje gaźnik z allegro 16n3-4 bo stary sie zepsuł :) i mam pytanie czy jak dokupie do tego cylinder s60 to simson mi bedzie lepjej chodził czy nie ? próbował juz ktos z Was takie cos robić ?
Nie pytam się czy tłumik jest profesjonalny czy standardowy, lecz pytam o drożność układu wydechowego ! Ile temu zmieniałeś cylinder i tłok ?
kravarav Da się, tylko to są koszty, roztaczanie karterów, dobór innego cylindra tłoka itp, poszukaj sobie takich przeróbek jak silnik komara z cylkiem od simsona, silnik jawki z cylindrem yamahy itp. Przy tym silniczku to nie wiem czy jest sens takiego tunningu, brakuje ci mocy czy jak ? Przecież to tylko rower. Musisz sie też liczyć z nadmiernym...
Objawy wskazują na zbyt ubogą mieszankę paliwa dostarczanego przez gaźnik do cylindra :arrow: gaźnik źle zmontowany :arrow: (tam szukaj winy) Pozdrawiam Janusz
Simson S51, cylinder zwykły 60ccm mza. Chce kupić nowy gaźnik tylko nie wiem który będzie do niego lepszy: amal 18T czy bvf 16n1-11 ??
siemka mógłby mi ktoś powiedzieć jakie dysze muszę kupic do simsona s51 z cylindrem 60cm3. Prosze o podanie konkretnych wymiarów :)
A np rozwierfenie dolotu pod 18 przy cylindrze 60ccm i wsadseniu troszkę większego gaźnika dużo by dalo?
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Gaźnik to współczesna produkcja. Niestety mrozy wykluczyły możliwości siedzenia w garażu, ale jak tylko chwilę znajdę to idę dalej walczyć z nim. Chyba założe swój cylinder z Gaźnikiem i dopiero się może wyjaśni.
temat już daaawno nie aktualny. Simsona chodził bdb. Licznik był po prostu popsuty i myślałem że jedzie te 60km.h a naprawdę było 70-75. No i wiedzy też nie miałem wtedy żadnej... aktualnie w tym simsonie jest cylinder 60/4 gaźnik amal 21 i wydech leo vince;) v-max około 90km/h
A od czego jest ten obrotomierz w ogóle? jeśli od 4 cylindrowego samochodu 4 suwowego to trzeba go przerobić, tak jak by miał być do malucha (2 cylindrowy) bo jeden cylinder dwusuwa to tak jak 2 cylindry czterowsuwa (dla obrotomierza)
Witam! Od dłuższego czasu mam następujący problem. Gdy podjeżdżam na stację paliw tankuję, płacę i wlewam olej do mieszanki (ok. 5 min). Mam problem z odpaleniem Simsona od kopa.(cylinder ciepły) Muszę z popychu. Dodam, że simson gorący pali na dotyk. Zapłon platynkowy, gaźnik 16n1-11. Co może być nie tak.
Smarowanie 1:50, a jeździłem także przy stosunku 1:60. Fabrycznie w cylindrach Simsona dolne krawędzie okien przelotowych są niżej niż skok tłoka - na wysokości ok. 46 mm, gdzie skok tłoka wynosi 44 mm + doliczyć jakieś 0.5 mm offsetu pomiędzy tłokiem a tuleją w GMP. Takie obniżanie okien jest wręcz niewskazane. Łożysko wałeczkowe po stronie zapłonu...
Na mieszance 1:50 chodziły oryg. niemieckie silniki simsona i MZ. Nie wiem na jaki zmieniłeś cylinder z tłokiem, ale z tak suchą mieszanką po dotarciu byłbym bardzo ostrożny. Wszystkie podróby tego nie zniosą.
Witam wszystkich użytkowników. Muszę wymienić gaźnik w swoim Simsonie. Mam oryginalny cylinder 50ccm. Jaki gaźnik polecacie firmy AMAL? 16T czy 19T. P.S. W przyszłości będę chciał założyć cylinder 60 ccm. edit: Czy spalanie w porównaniu z gaźnikiem 16n1 wzrośnie, czy będzie na podobnym poziomie?
powód: polski/chinski/czeski lub jakikolwiek inny tłok lub/i cylinder! Wielokrotnie praktykowane w simsonach. Co niemieckie to niemieckie. Jak kolega wyżej wspomnial tłok puchnie jak ciepły i takie efekty!
Jeszcze dodam, że jak motor jest zimny i go odpalam to wskakuje na 6 tys obrotów i tak powoli spada na 2-3 tys. Bez ssania. Jak włączę ssanie to motor od razu spada wtedy z obrotów. Nieszczelność, uszczelniacze wału, uszczelka pod cylindrem, lub połączenie gaźnik cylinder. Słabe sprężanie.
Spawak to wydech robiony indywidualnie pod dany cylinder.
Przy puszczaniu palca słychać syk powietrza, co oznacza że to jest odpowiednia praca nad tłokiem, a w gaźniku podczas opadania cylindra słychać syk w gaźniku, co wydaje mi się że oznacza odpowiednią pracę pod tłokiem.
rozebrałem już cylinder i widzę że tłok się zablokował z cylindrze... teraz jest tylko kłopot jak go wyciągnąć z cylindra żeby go nie popsuć... ;/
www.romety.pl :D
Witam Posiadam simsona s51 E cylinder 60ccm, gażnik 16N 1-11 silnik po remoncie (jest na dotarciu ok 300kilometrów z nowymi cześćiami). Simson pali za 2-3 kopnięciem jezdzi ładnie ale po jakiś 10 min wrzucam bieg jałowy i zauważyłam,tak jakby maił lekkie opóźnienie z gazem (jakąś sek).powyłączeniu nie chce odpalić słychać tylko tak jakby zbyt mało paliwa...
Gdyby Simson był chłodzony cieczą to było by możliwe a tak to możesz tylko załatwić silnik docierając na postoju ;-) Polecam nie szaleć z gazem na początku. Wymieniałeś coś więcej w silniku czy tylko cylinder z tłokiem ?
Zakup na serwisie aukcyjnym mocowanie cewki zapłonowej do Simsona. Obejmie Twoja cewkę i również obejmuje ramę. Miejsce zamontowania? Najlepiej jak najbliżej cylindra. Poniżej zdjęcie uchwytu/mocowania cewki. https://obrazki.elektroda.pl/6863973200_...
To nie jest zimering tylko korek spustowy oleju. Kondensator w aparacie zapłonowym był wymieniany? Z tego co kolega pisze wnioskuję brak doświadczenia w naprawach takich silników[ bez urazy],proponuję wezwać jakieś fachowe wsparcie zanim sezon się skończy. Cylinder był wymieniony-grubość uszczelki pod nim ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.I...
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
Witam, posiadam Simsona SR 51 z gaźnikiem Bing 19 oraz cylindrem 60. Otóż mam taki problem, że po dłuższej jeździe simek bardzo się grzeje oraz ma problemy z obrotami, to znaczy gaśnie i nie może wkręcić się na obroty. Na świecy przejechałem 35 km.
A jeżeli bym zrobił cylinder 60cm i zamontował te części to było by dobrze ??? http://www.allegro.pl/item197083032_zest...
No od simsona. ale jeden szlif powieksza o kilka ccm cylinder. a mam cylinder po 2 szlifie i nie wiem czy kupic 60ccm czy zrobic jeszcze jeden szlif. a chodzi mi o to zeby simson mial wieksza moc i v-max. i czy wal od cylindra 50ccm uciagnie to?
Silnik jest w bardzo dobrym stanie, niedawno wymieniany tłok z pierścieniami. A co z cylindrem? One też się zużywają.
Ok sprubuję ale gdy kopnę około 10 razy i jest wtedy zalany bo swieca zrobi sie mokra to wlanie paliwa do cylindra w niczym nie pomoże.
Teraz masz do wyboru różne gaźniki do simsona, na których można żwawo jeździć.. Najpopularniejsze to 16N i tam jest pełno typów tych gaźników, lecz każdy jest prawie taki sam, różnią się one tylko dyszą główną. Osiągi, zostaną takie jak są, bo te gaźniki były montowane seryjnie do simsonów Następnie gaźniki Bing 17 gaźniki, o innej konstrukcji, charakteryzuje...
po włączeniu ssania do końca normalnie przyspiesza Jaka pojemność cylindra?? wygląda na to, że dostaje za mało paliwa. Masz założony filtr stożkowy? czy zasysa powietrze przez oryginalny filtr? I jak ustawiona jest iglica przepustnicy?
Może być to spowodowane zbyt małą kompresją (kiedyś zatarty, lub kompletnie wypracowany układ tłok - pierścienie - cylinder), lub uszkodzeniem simmeringów wału korbowego.
przeczyśc gażnik .
do poprawienia osiągów w simsonie należy skupic sie na silniku i odpowiednio skrócić wydech popracować nad gażnikiem, cylindrem, tłokiem i wałem miałem kilka simsonów które po przeróbkach śmigały odpowiednio 50 ccm ok 90 km/h 70 ccm do 105 km/h nigdy nie zwiększałem pojemności na większą
uszczelka gaznik - cylinder jest OK, simering tez jest dobry ...
Witam mam następujący problem z moim simsonem założyłem cylinder 50cm roztoczony na 60cm oryginał DDR ale wlot ma 16mm jak gaznik i nie da się ustawić wolnych obrotów .pali ładnie nie dusi się mocy trochę ma .po odpaleniu ma dość wysokie obroty zero reakcji na regulację iglicy czy śrubki na gazniku .wcześniej miał cylinder chyba polski 60cm wlot 18mm...
Witam kupiłem sobie aprilie rs50 98r. z cylindrem 90ccm i mam kilka pytań . Odpala ładnie tylko podczas jazdy to tragedia na pierwszym biegu to się rozpędza z 20sek. zanim dojdzie do 8tys. obr. potem ogień tylko przerywa trochę . Jak tam jest z zapłonem przy większym cylindrze trzeba przestawić zapłon jak w simsonie? gaznik wyczyszczony Wydech jakiś...
gaźnik simsona głośniki simsona odpalić simsona
maximum konwerter pompa ciepła usterka blaze sterowniki
Błąd 154 w urządzeniach spawalniczych Kemppi - przyczyny i rozwiązania Drukarka nie drukuje mimo obecności tuszu - przyczyny i rozwiązania