Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
Wiem że nie tylko Stag,ale jego najczęściej montuję i dlatego podałem to jako przykład.A co do instalacji,uważam że należy mówić wszystko.Już teraz jesteśmy chłopcami do bicia(montażyści),zobacz po forach wszędzie "gaziorz do kitu",i gdyby nie nadludzka inteligencja(klienta),to wyrwał by ten "gaziorz" od niego pieniądze.Ja już mam dosyć tych opini,i...
Ale po co tak robić.Ja rozumiem że już teraz zaczyna być ciężko kupić części do poloneza.Ale do 1,6 gli pasuje idealnie 1.5gle bez przeróbek ,wiem bo tak zrobiłem ponad 20,000 km.Oczywiście przekładałem silnik i tylko silnik .Wtrysk etc zostały.Tylko że udało mi się kupić silnik nowy i gdyby nie wypadek ,kiedy to w zaparkowane auto wpier....ła się grupa...
Witam. Poszło mi sprzęgło w Polonezie Atu 1.6 97r. i mam związku z tym takie pytanko, czy sprzęgło z innego poloneza np Caro podpasuje do mojego?
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Stary haszpel więc tylko brak paliwa a skoro pompa i popychacz wymienione pozostała tylko wytarta krzywka na wale korbowym.P Na wałku rozrządu chyba ?. Dość częste w polonezach i dużych Fiatach, szczególnie z przebiegiem ponad 100 tys. km.
To zależy, jaką masz instalację gazową, a konkretnie - typ jej sterowania. Jeżeli jest to prosty przełącznik ze sterowaniem emulatora (a takie były często stosowane w Polonezach), to być może jest źle ustawiony próg przełączania. Przełączniki te mają z tyłu otworek, pod którym znajduje się rezystor nastawny służący do regulacji przy jakiej prędkości...
Witam jedno wyjaśnienie , robię " przekładkę " części z poloneza ATU do Caro ten ostatni kupiony na przetargu od Policji, sporo dodatkowych kabli których nie ma na schemacie. Usterkę znalazłem dzięki waszej pomocy, dodany 1 dodatkowy kabel do zapalniczki on robił zwarcie . Co prawda dalej nie wyświetla mi symbolu pedału hamulca na tablicy , ale awaryjne...
Skoro nasze "poldki" takie och i ach, to czemu nie zdobyły zachodnich rynków :D Oryginalny wielowachacz np. w A6 C5 wytrzyma 150tys.km (przy średnim przebiegu wymiana raz na 5 lat) - koszt części ok.1500PLN, Polonez po takim przebiegu idzie na złom :lol: Ale nie zbaczajmy z tematu :sm31: Jak się ogarnę to zapodam kolejne foty mojego "projektu" 8-)
Witam Podczas remontu mojego egzemplarza poloneza atu przód pojazdu został całkowicie rozebrany. Niestety miało to miejsce już jakiś czas temu. Wobec czego teraz chcąc przystąpić do montarzu napotkałem trudności wiążące się z tym , że po prostu zapomniałem jak wyglądał układ położenia osłon (plastikowych i blach) wokół chłodnicy. Byłbym wdzięczny za...
No pewnie że nie wiedzą o smarze z granulkami diamentowymi.Jakieś dziwadło. Ten smar na to połączenie jest smarem molibdenowym.Ale mozna dać i grafitowy,uważając aby nie zabrudzić części pomiarowej.
Jest podpięty do modułu zapłonowego,jeden ze skrajnych pinów.Impuls prostokątny o amplitudzie 5V. Popatrz z tyłu deski na nakretki mocujące obrotomierz,często się luzują.
Spróbuj ewentualnie zmienić "zielony kabelek" łączący aparat zapłonowy z modułem, w gaźnikowym poldku jest on często przyczyną kłopotów.
jezeli nic sie nie odzywa jest to wina masy lub styków rozrusznika musisz jeszcze raz rozebrać i dokładnie wyczyścic łącznie z obudową powinno pomóc jest to częsty problem
Sprawdź ciśnienie paliwa jak go nie będzie to sprawdź czy pompa paliwa ma zasilanie i czy pracuje jak pracuje to ją wyjmij jest tam wężyk paliwowy często uszkodzony.
Sprawdź wężyk paliwowy w zbiorniku paliwa pomiędzy pompą paliwa a pokrywą często pękają.
Witam sprawdz przewody wysokiego napięcia i świece,może też być ten zielony przewód od aparatu do modułu,często sie przeciera
:robo - jak nie? To znaczy- u nas może nie, ale w jakiejś tam Kalifornii, czy innej Finlandii, to się pewnie często spotyka.
Niestety zgadzam się z wami Panowie. Polonez nie jest zbyt dobrym autem do tuningu jednak jeśli chodzi o podłużnice to w przyszłym roku mam zamiar je wzmocnić, będę obspawywał wszystko i wszędzie gdzie się da. Z Tyłu niby nie ma takiego problemu ale jeśli chodzi o przód to już inna sprawa :-( nie mam pomysłu jak wzmocnić zawieszenie i komorę silnika...
Pewnego czasu "Gt" był opisany polonez atu z silnikiem od forda Skorpio..po lekkim podrasowaniu maszynka miała koło 200Km:)..a więc sie dało:)ale gość miał właśnie problem z mostem...rozwiązał go w ten sposób ze założył części do mostu od BMW:)..i autko śmigało..
problem może być w tych przypadkowych częściach. Nalezy wiąć po uwage fakt, ze były róznice w stojanie i wirniku. Różnica niebagatelna-dwie średnice wirników, a tym samym dwie srednice wewnętrzne stojana.(42 i 55A) Jakkolwiek nie da się załozyc 'wąskiego" strojana na szerszy wirnik, to sytuacja odwrotna jest możliwa, ale ładowania nie będzie-za duża...
Witam. Tak wielkie zużycie oleju jest nienormalne i dyskwalifikuje samochód do jazdy. Nic nie napisałeś, czy stało to się nagle, czy też tak miałeś cały czas. Jeżeli Twój silnik spalałby takie ilości oleju, to z rury wydechowej oprócz widocznych spalin wydobywał by się niezły smród. Sprawdzłeś czy kopci z rury? Obejrzyj dokładnie silnik czy jest czysty,...
Po co ta dyskusja, jeśli fabryka daje ciała, to wy w warunkach warsztatu zrobicie to lepiej? Niestety jest to złożenie ustawiane do 100-tnej części mm a do tego kiepsko wykonane fabrycznie. Znam wypadki że po wymianie samego uszczelniacza i dokręceniu nakrętki w to samo położenie, most zaczynał wyć. Fakt z używką jest loteria, ale nie jest to wynalazek...
wystrojenie auta by to jezdzilo. Zapewne zrobi sie tez problem ze zbyt uboga mieszanka A po co się stroi? zakup turbiny Samej części gorącej? Dużo mu to nie da, całość nazywa się turbosprężarką. chlodzenie tlokow W jaki sposób? przerobka ukladu zaworowego Co i w jakim celu? tak zwane soft turbo Takie coś nie istnieje. O chinskich turbo tez nie mysl...
Praktycznie można wyznaczyć cztery zasadnicze drogi ubytku oleju z silnika samochodowego. 1. Ubytki poziomu oleju spowodowane nieszczelnościami pomiędzy gładzią cylindra, a tłokiem z pierścieniami. OBJAWY: a) Obserwuje się obniżone w stosunku do nominalnego wartości mierzonego ciśnienia spężania, które zdecydowanie rośną po "próbie olejowej". b) Wyraźny...
Panowie mała prośba... proszę o pomoc w zdiagnozowaniu stukania w silniku w tym polonezie. Podejrzewam hydro-popychacze lub panewki. Ciężko określić z jakiego miejsca dobiega dźwięk, ale wydaje mi się że z górnej części silnika. Aby ułatwić Wam zadanie nagrałem pracę tego silnika, plik .mp3 jest w załączniku. Dodam iż nie znam historii usterki ponieważ...
Chciałem zapytać, czy istnieją jakieś konkretne powody uszkadzania cewki wewnątrz aparatu zapłonowego w polonezie. Jest to cewka która działa na podobnym zasadzie jak czujnik halla. Znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego, w podstawie magnesu. W ostatnim czasie zakupiłem za grosze kilka używanych aparatów zapłonowych (na zapas, częsci, dla znajomych),...
Witam, Z lektury postów z "Usterki Samochody" wnioskuję, że potrzeba diagnostyki samochodowych silniczków krokowych bardzo często się tu pojawia. Sam doświadczyłem tej usterki i tylko dzięki testerowi: zaproponowanego przez Bibo, udało mi się szczegółowo określić przyczynę niesprawności. Polecam i pozdrawiam P.S. Cena z Allegro jest niezrozumiała. Chyba...
Witam wszystkich. Móje pytanie:Polonez Caro( 95 rok) 1,6 GLI+ GAZ . Od dłuższego czasu po uruchomieniu silnika obroty podchodziły mi na 2400 obrotów, po czym gdy przejechałem kilkaset metrów stabilizowały się do 900 (czyli OK). Jako, że w rodzinie jest drugie auto, to nie jest ono często używane. Wczoraj po dwóch tygodniach postoju chciałem odpalic...
Miałem poloneza...kiedyś. W rozruszniku zmieniałem tulejki średnio co 3 miesiące.żarło je beż litości. Części niedrogie ale ta robota... Aż w końcu jeden mechanik stwierdził ,że wirnik ma przebicie i dlatego pali tulejki.Po zmianie wirniczka pomogło. Tobie proponuję to samo,albo ze szrotu drugi. A jeśli i elektromagnes dogorywa to polecam szrot. W razie...
Witam, miałem również taki problem ze swoim polonezem. Wszystkie układy sprawdzałem, wymieniałem, wymieniłem cały alternator i nic. Dopiero Mechanik samouk rozwiązał mój problem, wszystkie styki, śruby odpowiedzialne za przenoszenie napięcia przeczyścił papierem ściernym. Trwało to pół godziny ale ładowanie wróciło do normy. Ten sam problem miał znajomy...
Witam, Potrzebuję wymiarów silnika ze skrzynią biegów Poloneza FSO. Konkretnie chodzi mi o długość zespołu tych części. Jeśli ktoś wie jakie są wymiary tych części, byłbym bardzo wdzięczny o informacje na ten temat. Z góry dziękuję za pomoc :D
Spolmotu nie ma - ale ciągle jest tam warsztat (w większości ci sami ludzie) tylko teraz jest ogólno branżowy a nie dedykowany do FSO. Warto zadzwonić albo podjechać i popytać. Na nyskiej warsztatów jest co najmniej kilka (było - bo jakiś czas tam nie byłem), więc trudno powiedzieć. Twoje usterki to mają spory rozstrzał. - Blacharkę to zrobi każdy warsztat,...
Miałem ten sam problem i już go rozwiązałem. Chętnie podzielę się informacją ale mam problem z komunikowaniem się z "elektrodą" Dodano po 28 Mój Poldek nie zapalał na benzynie po nocnym postoju. Za 5-6 razem zapalał na gazie. Po 20 sekundowej pracy silnik gasiłem i ponownie odpalałem na benzynie czy na gazie i odpalał natychmiast. Oznaczało to, że na...
Serdecznie dziękuję obu kolegom za pomoc . Wstawiłem nowy czujnik i samochód zapala w każdych warunkach od razu. Dla informacji podaję: rezystancja czujnika gdy silnik jest zimny to 2 khom, a po nagrzaniu silnika do 90 stopni celsjusza maleje do okoo 2 kohm. A tak dodatkowo , to kilku "fachowców" do których się zwróciło odmówiło lub proponowało wymianę...
Witam. Mialem taki sam problem w polonezie.Jest to wina masy-gdzies musi nie stykac w okolicach silnika. Przewod moze zasniedzial. I jest jeszcze druga opcja. musisz rozkrecic przelacznik (co sie przelacza z gazu na bezyne lub odwrotnie) i tam jest kostka plaska. Dokladnie nie wiem jakiego koloru jest tam kabel (chyba zielony), ale idzie on do tej kostki...
Mam do sprzedania po niskich cenach alternatory, cewki, aparaty zapłonowe, zegary i inne częsci pochodzące z demontażu do fiata 125, 126, polonezów. Trafiają sie też inne marki.
Do poloneza ze "standardowym" silnikiem jest kilka rodzajów termostatów, ja osobiście spotkałem 3 na 87 stopni, 92 i na 94 każdy z nich miał to wybite na metalowej części. I tak pewnie jest w Twoim przypadku że ten "oryginalny" ma temperaturę otwierania konkretnie określoną. Obejrzyj ten stary termostat czy nie ma na nim podanej temperatury.
Ciekawy pomysł z tym powietrzem. Przyglądnę się tym wężykom. Hamulce mam dobre i serwo też. Dzięki za radę. Dodano po 9 Dzięki za propozycję załatwienia części. Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury oraz nad modułem sterującymsilnikiem. Myślę,że podzespoły te nie muszą być sprawne. Czujnik w celu zastąpienia mojego w celu dokonania pomiarów. natomiast...
U kolegi, który ma takiego samego poldka, zostały sprawdzone po kolei wszystkie części. Najpierw komputer - był sprawny. Później wtrysk, też był sprawny. Na końcu przełożony został moduł i okazało się, że był uszkodzony. Po wymianie modułu poldek śmiga do tej pory :)
Ceny musisz sprawdzić u siebie w sklepie nowe nie są zbyt tanie,sprawdź jeszcze widełki włączające bieg gdy będą mocno podjechane to uszkodzisz nowe części.
Powiedziałem że sprawdzę, a jeśli okaże się że to tarcza albo docisk to pojadę do warsztatu *reklamować*, bo nie zamierzam drugi raz płacić za to że wstawili mi wadliwe części. Wrzuć na luz chłopie :|
Witam.Sądzę,że nic nie stoi na przeszkodzie wykorzystać ten czujnik.Przewód od niego idzie aż do tablicy ze wskaźnikami.Przewód ten składa się z dwóch części.Gniazdo z wtyczką powinno znajdować się w komorze silnika.Pozdrawiam.
Kopułkę sprawdzałem latem i była dobra, nawet przeczyściłem papierkiem ściernym wszystkie metalowe części. Trzy lata temu wjechałem w kałużę i samochód stanął, ze dwie godziny go rozciągałem i w końcu odpalił. Następnego dnia pojechałem do mechanika i powiedział mi, że zalałem alternator, że z kopułką jest ok. Możliwe to?? Cały czas myślę o tym alternatorze....
Hm. no fakt, wiem, że ciężko jest coś powiedzieć na odległość, ale może ktoś miał podobne objawy z rozrusznikiem i wie co one znaczą. bo samochód jest mi potrzebny dzień w dzień i nie mogę sobie pozwolić na luksus czekania na części.pod uwagę biorę tuleje i zębatkę rozrusznika(może nie zazębia się jak należy i dlatego zgrzyta?)
Witam, Dziś zdarzyła mi się niemiła niespodzianka. Mianowicie jadąc z pracy do domu nagle usłyszałem dźwięk zerwania/urwania się czegoś pod maską, a następnie 5 sekundowy odgłos tarcia o siebie luźnych metalowych części. Samochód całkowicie stracił moc nie reagując na pedał gazu, jednak nie zgasł. Gdy zajechałem na pobocze i zgasiłem go, już nie zapalił....
Najprościej byłoby założyć gotowy kit, np. ThermoTop E. W swoim aucie taki montowałem. Z montażem na spokojnie zabawy na kilka dni. Fabryczny kit to dość spora kasa do wydania, ja skompletowałem z pojedynczych elementów kupowanych tu i tam (głównie A******) na podstawie serwisówki. Koszt coś około 1700pln za wszystkie nowe części. Thermo Top E to Webasto...
siemanko. idzie do ciebie email zze zdjęciami.jak nie pójdzie w całości to wyślę ci w kilku częściach. pozdrawiam i miłego wskoku do nowego roku Dodano po 49 po niedzieli wysle bo dzisiaj moge dostac szału przez ten internet. powodzenia w nowym roku
Ostatnio był temat gdzie gość regenerował tonsile ponoć na oryginalnych częściach. Parametry TS były sporo rozbieżne od nominalnych. Dlatego proponuje raczej sprzedać te kolumny.
witam ponownie !!! oczywiście .. nie zawsze powodem jest uszkodzony zaworek , jak pisałem jest to 90 % usterek .!!! ale zawsze moduł siada od przepięc !! i nie wazne czy zaworek czy przewó d wn ,czy świeca itp .... jednak naj częściej jest to wina zaworka i czy to się komuś podoba czy nie to w 90 % polonezów to właśnie zaworek jest przyczyną uszkodzeń...
Witam prosiłbym o pomoc jest to polonez na jednopunktowym wtrysku bosha ostatnio zaczeło sie coś pieprzyć a mianowicie podczas jazdy zapala sie kontrolka ce i w tym samym momemcie obrotomierz leci w dół po czym znowu powraca na chwile do normy . Na gazie jest jeszce gorzej wada wystepuje znacznie częściej niż benzynie. Wygląda to tak jakby na chwile...
Skoro silnik pracuje przy częściowo wyciagniętym ssaniu a puszczonym pedale gazu, lub wcisniętym ssaniu i częściowo wciśniętym pedale gazu, to mogłoby pomóc wkręcenie śruby przepustnicy. To można zrobić palcami ( tylko trzeba na tę srubę trafić) lub b. długim, nie za grubym sr ubokrętem. A swoją drogą drogą sprawdź czy silnik reaguje na ruchy śruba...
Panowie mój problem w polonezie objawia się na różne sposoby. Pierwsza sprawa mam w nim instalacje gazową firmy lovato która jest podłączona na sposób gaźnikowy, a jak wiadomo to jest jednopunk abimexa. i zaczynają się jaja, poldek ciężko odpala nie ważne czy benzyna czy gaz, jak już odpali utyka i ciężko mu utrzymać obroty, spada poniżejej 500 i tak...
Jak jedną iskrę to problem z immo najprawdopodobniej - tam jest silnik z Rovera 214i - a w rowerach leci to często - do zrobienia :)
No Al Bundy. Nie wiesz? :) Za takie pieniądze to se możesz dobierać głównie kolorystycznie jeżeli chodzi o 10. Co do 16 to możesz spróbować GMS oraz Tonsil zestawy odseparowane odpowiednio 960 oraz 1700, ale będziesz chyba musiał z 10 czy 20 złotych dołożyć. A jak tak podkreślasz, że nie chcesz robić przeróbek, to Ci nie powiem, że będziesz miał marnie...
Witam ! Po ostatnich ulewach odkryłem w moim polonezie wodę na podłodze z tyłu a także częściowo mokre siedziska i oparcia na kanapie. Co może być tego powodem?
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
jako, że nie mam niestety czasu na rozpisywanie się, to w skrócie: 1. WOT to tryb pracy każdego sterownika silnika , w tym trybie korekty nie są brane pod uwagę, a czas wtrysku i kąt zapłony jest wtedy ustalony wg mapy VE - efektywności wolumetrycznej (w przypadku sterowników pracujących wg algorytmu speed density) , lub z odpowiedniego przeliczenia...
Skoro objawy ustępują po nagrzaniu silnika, to w tej chwili do głowy mi przychodzą dwie sprawy: Nie pisałeś nic o kopułce rozdzielacza. Przy wilgoci jaka panuje rankiem drobne przebicie na kopułce jest doskonałym przewodnikiem. Po nagrzaniu i wyschnięciu może w znacznym stopniu ustępować. Druga przyczyna, dość trudna do stwierdzenia to uszkodzenie uszczelniacza...
Przed chwilą uzupełniłem swój post: "napięcie między 15 oraz + aku powinno wynosić 0V". Problem może być w diodach wzbudzenia, mają one niewielką moc, uzyskuje się na nich tylko prąd wzbudzenia do 1,5A. Jeżeli ich rezystancja różni się wiecej niż o 5%, to jest to co u Ciebie, nie ma identycznego napięcia dodatniego po obu stronach żarówki. Jest bardzo...
Bardzo możliwe, że jest po prostu nagrzewnica zapchana kamieniem. Wtedy mimo, że jest przepływ to wydajność cieplna będzie dużo mniejsza. JA osobiście tak miałem. Częściowo pomaga wymontowanie nagrzewnicy i zalanie jej płynem do czyszczenia ukł. chłodzącego (odkamieniacz).
Uszkodzony silniczek wycieraczek- też tak się będzie działo, lub zatarte częściowo cięgła. Pozdrawiam.
Główną przyczyną strzelania na gazie jest układ zapłonowy. Musisz sprawdzić przede wszystkim kable WN i świece. Układ zasilania gazem jest bardzo wrażliwy na zaniki iskry. Poza tym świece trzeba częściej wymieniać niż na benzynie. Dodano po 3 Sorki, nie zauważyłem że wymieniłeś świeczki i kabelki, być może masz problem z cewką zapłonową tak jak napisał...
Zapaliła Ci się kontrolka Check Engine najprawdopodobniej z powodu błedów 44 i/lub 45, czyli zbyt mała/duża ilośc tlenu w spalinach. Problem ten baaaaaaardzo często występuje w polonezach zasilanych gazem. Po prostu czasami mieszanka jest zbyt bogata lub uboga. Nie da się tego dobrze niestety wyregulować w systemach II generacji. Jeśli chcesz poznać...
Problem z moim samochodem zaczął się od zapalania lampki "CHECK ENGINE". Kontrolka jednak szybko gasła a z samochodem nic specjalnego się nie działo. Ale w międzyczasie zaczął sypać się układ wydechowy, kontrolka zapalała się częściej, i co gorsza silnik natychmiast gasł.Odczytałem kody błędu(12 i 44), restart komputera, i po krótkiej chwili, mogłem...
Jeśli to Bosch to nie ma modułu.Podwójna cewka i plus po stacyjce ma być mocny, sterowanie z sterownika (sprawdzić czystość pinów)dwoma przewodami. Sprawdzić połączenie czujnik położenia wału -wiązka (lubi się nadrywać biały kabelek pod czarną osłoną wtyczki) Częściej wysiada cewka niż sterownik.Trzeba to doładnie sprawdzić.Bardzo ważna masa na lewym...
jak działa ten wskaźnik bo jak wcisnę pedał hamulca to raz gaśnie następnym razem się zapala ale częściej świeci czyli coś nie tak.
Witaj, jak zrestartować ster. benzyny. Tak jak pisałem na gazie częściej to się zdarza niż na benzynie, jeśli raz zgaśnie na benzynie to w tym samym czasie zgaśnie z 5 razy na gazie - dla porównania czasowego. Jeszcze jedna rzecz. Jeśli odpalę zimny silnik, super działa dopóki nie osiągnie 89 stopni, wtedy zaczynają te kłopoty. Pozdrawiam serdecznie
Pali sporo-początkowo palił w mieście 12l gazu, teraz 16-18l i to latem. Zimą to aż strach pomyśleć. Jak zatankowałem pełen bak(w formie koła o pojemności 40l -wchodzi 37l) to jadąc na trasie i częściowo w mieście przejechałem 370km, a teraz jak przejadę 320km to duży sukces. Jeżeli chodzi o styl jazdy to nie jeżdżę rajdowo, gwałtownie nie przyspieszam...
Sądzę, że wystarczy przeprowadzić dokładną regulację instalacji i samochód będzie dobrze chodził. Mieszanka jest prawdopodobnie dużo za bogata, reduktor moze mieć przestawiony lub uszkodzony regulowany napinacz głównej membrany i ma złą charakterystykę podciśnieniową. Zimny silnik uruchomiony na LPG i wyłączony przed częściowym rozgrzaniem przeważnie...
Skoro na dżwignie przepustnicy reaguje od razu a na pedał dopiero po mocniejszym wdepnięciu to sprawdż co się dzieje z linką gazu. Wg mnie masz "naderwaną" (częściowo urwaną) linkę. A sam pedał pracuje płynnie, nie blokuje się? Niestety nie widzę na własne oczy twojego autka więc dlatego wróżby :D
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
narysowałem częściowo ten schemat, Błażej proszę o dokończenie go :)
Podczepię się do tematu. Mam te same objawy. Rano, gdy jest zimny to nie ma problemu (kontrolka zapala się, po uruchomieniu autka gaśnie). Po nagrzaniu auta ładowanie pojawia sie i znika, ale częściej znika. Wnioskuję po spadku napięcia w instalacji. W trakcie jazdy po mieście (światła, dmuchawa, wentylator na chłodnicy) napięcie na gnieździe zapalniczki...
Tak termostat jest najczęstszą przyczyną braku lub słabego ogrzewania.możesz to sprawdzić przysłaniając częściowo chłodnicę.Wtedy będzie wiadomo czy jak podniesie się temperatura czy będzie lepsze ogrzewanie
zawory to juz chyba mi sie kończą bo mam małe ciśnienie na 1 i 4 cylindrze.A w tym roku kończę szkołę mechanika to głowice będę mógł sobie sam zrobić będą tylko koszty części.
Otrzymałem od znajomego w wersji elektronicznej taki oto schemat i proszę mnie poprawić jeśli się mylę: aby sprawdzić czy wychodzą impulsy z cewki muszę włączyć żarówkę z pomiędzy plus zasilania a przewód biało-żółty, na schemacie to "Z" ? Żarówka powinna mrugać tym częściej im większe są obroty silnika ???
U mnie pozostało takie samo jak przed zagazowaniem - 1 litr na dolewki między wymianami (co 15 kkm). A poldka sprzedałem jak miał 187 kkm. Plus drugi litr różnicy pomiędzy min/max na bagnecie. I to tak lekko licząc. Z tego silnika litr to potrafił spokojnie wykapać, jako że miał tendencję do cieknięcia z każdego możliwego i niemożliwego miejsca, a...
Witam. 1) Jakiś czas temu pojawił się problem polegający na tym, że przy temp. silnika powyżej 100 st. auto lubi zgasnąć i potem nie chce odpalić przez jakieś 2-3 min. Na benzynie takich objawów nie zaobserwowałem. Czy przyczyną może być źle wyregulowany reduktor (wydatek czy może wolne obroty za małe?).Dodam że auto nie jest zmulone i przy temp. 90...
A co rozumiesz pod pojęciem: "miękki", wpada do podłogi czy daje się wcisnąć częściowo a chciałbyś żeby był twardy od początku? Pod linkiem masz opisane o tym. [url=]Wpadający pedał hamulca Nie było opcji pozostania przy tarczach na tyle? Bębny to nie to co tarcze.
Poproś sąsiada niechaj pożyczy akumulator, oczywiście sprawny, wykonaj próbę i będzie jasne. Stawiam na wymianę akumulatora na nowy, zwykle po kolizji częściowo lub całkowicie "traci siłę".
Witam. Kolego może to być cewka zapłonowa bo w tych silnikach często podały.
Gdy nierozgrzany silnik zgasisz na LPG i odpalasz za chwilę na benzynie to na początek dostaje dwa paliwa. Benzynę i częściowo zalegający w przewodach do miksera niecałkowicie odparowany gaz i wzbogaca mieszankę przez co nie odpala od razu tylko "zalewa" świece. Na pewno po rozgrzaniu ten efekt mija jak również kiedy odpalasz np po godzinie od wyłączenia...
(at)gimak Czasem puszczają broki ale częściej nagrzewnice/chłodnice korodują, puszczają uszczelki czy pękają węże.
A czy skorzystałeś z woltomierza , aby zaobserwować prawidłowe podawanie zasilania zespołu silnika napędowego? Można pokusić się o wykorzystanie wskaźników w podwójnej roli. Należy jednak zastosować dodatkowy układ przełączania. Kiedyś w zamierzchłych czasach dość powszechna modernizacja w "tapeciakach". Należy wzorować się na układzie z Finezji 1,...
Czyli albo zimne luty, albo zwarcie masz gdzieś. Ciekawy sposób sprawdzania sprzętów pod napięciem na pewno nie był dobrym pomysłem w takim wypadku. Zawsze zanim zaczniesz sprawdzać napięcia musisz sprawdzić czy nie ma zwarcia, czy nic nie lata mimo wlutowania itp. Po prostu musisz być pewny że nie napsocisz... Dobrze jest w takim wypadku sprzęt włączać...
Miałem poloneza do niedawna (sprzedałem w lipcu) to był rok 97 wiec też jednopunktowy wtrysk. Zachowywał mi się podobnie. Często jak wariował miałem taki swój prywatny sposób mianowicie kasowanie pamięci komputera poprzez odłączenie klem od akumulatora i złączenie ich na kilka sekund. Często mu to pomagało. Drugą sprawą był czujnik impulsów magnetycznych...
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Witam jest to polonez 80rok ( nazwy silnika nie znam i nie wiem gdzie mam to oczytać i tak samo gaznika ) - popa paliwowa jest nowa iglica tez jest nowa w gaźniku ( polonez często mi kicha tak mogę nazwać to zjawisko )i jest troche mulasty
Regulacja zmiany kierunku nawiewu w caroplusach realizowana jest na bazie podciśnienia wykorzystywanego do popruszania siłownikami pneumatycznymi. Począwszy od układu wtrysku paliwa (pod obudową filtra powietrza) po prawej stronie patrząc na silnik, znajduje się wyjście przewodu gumowego z dodatkiem (na części prostej) cienkiej i bardzo kruchej rurki....
Witam. Wój mojego kolegi miał w posiadaniu Poloneza 1500 ( tzw. Borewicz ). Polonez ten był eksploatowany jakiś czas, aż do momentu gdy zatarł się silnik, poprzez '' dowcip '' rodzinki, czyli wsypanie cukru do baku. No i jako iż silnik się zatarł, Polonez został odstawiony pod płot. Po czym zostały załatwiony kwitek iż auto zostało zezłomowane co pozwoliło...
Przepraszam, źle się wyraziłem. Jeden przewód idzie z kolektora, a drugi chyba idzie do przełącznika w środku auta. Jeśli dobrze myślę, to jeśli odepnę od kuli wężyk przychodzący do przełącznika (ten jest poprzerywany), z kuli powinno wylatywać powietrze, a tak nie jest. Kula to tylko zbiornik na sprężone powietrze no nie? Dodano po 3 Znalazłem taki...
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć czy polonez taki jak w temacie posiada moze przypływomierz powietrza. Szukałem odpowiedzi na elektrodzie czy w google i znalazłem jedynie oferty sprzedaży przepływomierzy. Sam zauważyłem po odkręceniu obudowy filtra powietrza jakąś kostke do której podłączone są kabelki i nie wiem czy moze być to własnie przepływomierz?...
Witam serdecznie. Otóż dzisiaj kupiłem po dosyć taniej cenie poloneza z silnikiem 1.5 na pasku lecz przy silniku jest trochę brakujących części takich jak cewka, wszystkie przewody gumowe(od układu chłodzącego), gaźnika itp. Większość części już skompletowałem lecz nie mogę nigdzie znaleźć informacji gdzie powinien iść ten wężyk wychodzący od termostatu...
Witam serdecznie wszystkich. Otóż od pewnego czasu razem z kolegą rozglądamy się za podzespołami do pojazdu własnej konstrukcji a mianowicie do ładowarki przegubowej. Mamy już dużo części a mimo to nie mamy silnika czyli serca całego układu. Mamy jednak skrzynię biegów od poloneza 1.6 4 biegową i do tego silnik 1.5 z poloneza sprawny lecz niestety beznyniak...
Polonez z 95 roku (LUKAS) podczas dłuższej jazdy około 15min zaświeca się na moment check engine, po około 30 sekundach znika. Po kolejnych minutach jazdy check engine zapala się dosyć często. Fachowcy dookoła twierdzą, że to od instalacji gazowej, czy to prawda? Polonez na biegu jałowym ma ponad 1000 obrotów z tymże nie skaczą obroty a utrzymują się...
sprawdż pomiędzy akumulatorem a lampą.były tam często montowane autoalarmu pod tytułem PATROL .kluczyk służył wtedy do awaryjnego uruchomienia i często się przydawał
Sprawa dotyczy Poloneza GLE 1.6 na gaźniku. Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu , jest ok. Silnik ma ok 3 tys obrótów (na ssaniu). Maszyna się rozgrzeje , ssanie się wyłącza i wtedy pojawia sie problem. Obroty silnika wachają sie od ok 800 do 3000 obrotów. Poza tym pojawia sie jeszcze jeden dziwny efekt , moze nie związany z tymi wachaniami obrotów...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
sprawdz przewody przy elektronicznym module zapłonowym taki duży radiator bodajrze koło zbiornika wyrównawczego.One są wrażliwe na wilgoć. A ja gym sie sugerował poradą tego kolegi bo w polonezach ta usterka jest bardzo częsta a szczegulnie tutaj i na przewodach wysokiego napięcia.