Teraz czy dobrze rozumiem: czerwono-czarny - Grzałka (+) różowo-czarny - Grzałka (-) Brązowy - masa Czarny - sygnał sondy O ile to co tam jest napisane jest prawdą to dobrze to rozumiesz. Dwukolorowe przewody to grzałka, czarny ekranowany to sygnał i brązowy to masa. Możesz dodatkowo zmierzyć napięcie między czarnym i masą na włączonym zapłonie, powinno...
Zmierz rezystancje grzałek (czarny - granatowy i czarny - zielonobiały). Jedna grzałka może być walnięta.
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
Jak przypuszczałem przy grzałkach nie ma nic do uziewmiania, więc czarny przewód od grzałek, podłączony do zacisku PE powinien być podłączony z N.
Zestawienie połączeń wg koloru przewodów: czarny - niebieski - fioletowy - fioletowy - biały - sygnał biały - czarny - brązowy - czerwony - czarny - grzałka biały - czarny - brązowy - czarny - czarny - grzałka szary - biały - kremowy - kremowy - zielony - masa Pozdrawiam. :D
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
A przekaźnik grzałki sprawdziłeś czy nie ma sklejonych styków? Ten czarny obok radiatora i samą grzałkę na upływność do masy?
Patrząc od góry(fotografii) białe obojętnie szary i na końcu czarny który idzie do grzałki
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Pod tą blachą grzałki jest taka czarna guma I to ona stanowi problem .
wymiana katalizatora przy wymianie sondy to naciągactwo, chyba że kat jest faktycznie dead. Uniwersalną bez problemu można podłączyć jako 3 przewodową, 2xbiały- grzałka ,czarny- sygnał , szary -do masy
2 białe grzałka, szary masa, czarny sygnał
Kiedy on ma stację T12 i chce ją przerobić na 900M... choć nie mam pojęcia po co. W kolbie 900M masz: zielony + czerwony - grzałka żółty + niebieski - termopara czarny - uziemienie Groto-grzałki T12 mają zupełnie inny układ połączeń: + - zasilanie grzałki/wyjście termopary G/E - wspólna masa i uziemienie N - czujnik NTC (względem masy) - to nie jest...
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Jeżeli masz sterownik Mono -Motronik , sonda jednoprzewodowa , przewód czarny , wisi na pinie 38 sterownika. Jak Motronic MP9.0 lub Magneti Marelli 1AV , sonda 4 przewodowa, dwa białe grzałka , czarny - sygnał , na 38 pin sterownika , szary /masa ze sterownika/ pin 15. Sterowniki instelacji gazowych - nie wiem co to jest.
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
nie ma jeszcze jakiejs grzalki dodatkowej ? Na rynience powinna być grzałka odpływu.No chyba ,że ta czarna rurka to właśnie ona. Skoro grzałka parownika , grzeje to "bezpiecznik " masz dobry.Ale i tak jest to dziwne bo z tego otworu w rynience woda musi spłynąć. A jeśli zostaje to żadna grzałka nie pomoże na jej zamarzanie. P.S. Potrafisz pisać po...
Ten element wyprowadza papier z fusera, zamontuj go za grzałką.
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Witam proponuję sprawdzić mębranę we włączniku ciśnieniowym. Często flaczęją a co zatym idzie przegrzewa sie styk własnie jednej ze środkowych grzałek tj, czarna listwa do której dochodzi dużo przewodów- niestety cała do wymiany. Ew. sprawdz czy któraś z grzałek niema przebicia. pozdrawiam
No właśnie jest inaczej mocowana. Ma flansze na dwie śruby. Zazwyczaj uniwersalne są na klucz 22. Ale jeśli jest to czujnik ubogiej mieszanki - to powinien mieć kolorystykę kabli raczej inną. A moje kolory: Niebieski- sygnał 0,1-0,9V Biały- masa Czarny- grzałka Czarny- grzałka odpowiadają opisom ze strony: http://www.wega.net.pl/pomoc/SondyLambda...
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Za dużo nie pomogę, ale na 100% niebieski i czarny to grzałka.
Obojętnie grzałka nie ma biegunów, wiec pod S1- czarny pod S2- żółty lub odwrotnie , kolejność obojętna..
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Witam, Po dokładnych oględzinach grzałki suszarki, którą udało mi się wyjąć, stwierdziłem brak ciągłości. Organoleptycznie wygląda nieciekawie. Proszę o informację, czy to normalne, że jest prawie czarna? Zamówiłem grzałkę dam znać na forum czy udało mi się naprawić? https://obrazki.elektroda.pl/6587038300_...
Tylko, że nie wybija różnicowki, ale nadpradowy. Myślałem że poszła grzałka ale jeśli robi kawę czarna to grzałka musi być ok. A problem ewidentnie występuje jak Ekspress załącza spienianie mleka. Dzisiaj go rozbiorę i sprawdzę czy nie ma gdzieś nieszczelnosci
Wiązka zasilania sprawdzona. Czerwony biegnie od przekaznika w module bezpośrednio do grzałki natomiast czarny od grzałki do kostki blokady drzwi od której odchodzi niebieski prowadzący do drugiego przekaznika. Po drodze brak jakichkolwiek styczników itp
Cztery przewody. Dwa sygnałowe dwa do grzałki. Biały grzałka, czarny sygnał, szary masa.
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Witam Więc tak, grzałka sprawna 24 Ω. Czujnik temperatury też sprawny, styki w szeregu z grzałką, zwarcie, drugi obwód 10 kΩ. Napięcie dochodzi do tego mikroprzełącznika czarnego, ale na grzałkę nie przepuszcza. Sam mikroprzełącznik sprawny, tylko go coś nie włącza, tam coś w środku jest, podczas pracy pompki jakby się ruszał, ale nie włącza się :(...
Witam ,nie ma różnicy w tej grzałce tylko radziłbym przełożyc stary czujnik czyli wyciagnąc stary czujnik czarny i przełożyć w miejsce białego przed założeniem grzałki Dodano po 41 grałki nie obracać
gdzie znajdują się grzałki przewodu 2,3,4 Każdy z przewodów ma na całej długości oplot który jest jego grzałką;zakończony wtyczką elektryczną.Raczej nienaprawialne wymienia się całość.Co do pomiaru na pewno sprawdzisz omomierzem ale w tej chwili nie pamiętam właściwej wartości. Dodano po 1 Mam dane pomiarowe owych grzałek: Grzałka 2 (przewód żółty,styk...
Czarny termostat gdy zanika zasilanie grzałki wykazuje przerwę, po otwarciu stwierdziłem przegrzany styk (aby go wymienić muszę znać jego parametry). Numer części 481928248071. http://www.elma-rk.pl/product.php?id_pro...
Zgadza się, czarne grzałka, niebieski sygnał, biały masa sygnału.
Załączam widok skrzynki, ona chyba jest w komorze silnika. Sprawdź, czy dobry jest pierwszy przekaźnik EFI Main Relay. Jak zmostkujesz styki nr 3 i 5 przekaźnika to tak jakbyś włączył zapłon. Sprawdź czy będzie napięcie na zółtym przewodzie po zmostkowaniu styków przekaźnika. Możesz też sprawdzić, czy po włączeniu zapłonu cykają oba przekaźniki tzn....
A możesz to jakos rozrysować? Na 1 zdjęciu widzę od góry 1 czarny (wygląda jak masa) 2 brązowy (do grzałki maty?) 3 żółto-czarny (do grzałki maty) 4 biało-czarny ( pomiar lub sterowanie temperatury maty) 5 czerwony zasilanie + 6 zielono-czarny (pomiar lub sterowanie temperatury maty) Możesz zrobić zdjęcia układów, które mieszczą się na płytce? Rozrysuj...
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
różowy: 12V dla grzałki, niebieski z czarnym paskiem: masa dla grzałki z ECU, czarny: masa sygnału z ECU, zielony: sygnał do ECU Mam wątpliwości czy wymiana sondy za katem rozwiąże problem z dużym spalaniem.
Który kolor to masa? 2 czarne to grzałka, niebieski i biały, jeden z nich sygnał i masa.
Witam Urządzonko otrzymałem od znajomego z wymienioną już grzałką. Kable od grzałki zakończone są (w tym przypadku) kostką połączeniową będącą w rączce (2 czarne kable) Kable od od czujnika temp. czerwony i czarny, masa na metalową osłonę grzałki szary. Idąc dalej do wnętrza urządzenia docieramy do płyty elektroniki. Tam kable od grzałki i czujnika...
Czarna guma na grzałce musi wejść w zbiornik. następnie za pomocą śruby dociskasz ją do zbiornika. Jeżeli bez luzowania śruby wyjąłeś grzałkę to najprawdopodobniej grzałka jest do wymiany.
Nie firmowe sondy nie działają tak długo jak jakies markowe np bosch. 2 sprawa to lepiej kupic dedykowaną do twojego auta. 3 sprawa dało by sie zaadoptowac tylko mase trzeba tej 4 przewodowej sondzie skąś podac. Jakie masz kolory przewodow w nowej sondzie? Pewnie 2 białe to jest grzałka 1 czarny to jest sygnał i podajże szary to masa, ktorą musisz podać...
1. Grzałka (para czerwono-czarna) ma rozwarcie. Skoro to grzałka to tu masz problem.
Bezpiecznik jest zamontowany na parowniku w przezroczystym wężyku, przewody czerwony i czarny.
Ten wyłącznik załączający grzałkę to ten czarny element? Elementem włączającym styki wyłączników grzałki jest to czarne okrągłe. Przepływ wody powoduje przesunięcie iglicy, która z kolei włącza wyłączniki po prawej stronie.
Na zdjęciu widać ,że ogrzewacz zamontowany jest poziomo. Trzeba było przeczytać instrukcję.! Jeżeli tak jest ,to pewnie zbiornik z grzałkami jest zapowietrzony i "wybił " ten czarny termik na obudowie albo grzałki zdążyły się już spalić. :|
ja nie wycinałem plastiku tylko wyciąłem silikon i podważyłem płytkę - w dwóch przypadkach wypalany przekaźnik i ścieżki -czarny sterowanie 12V- 16A dodatkowa dołożyłem przekaźnik na grzałkę
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Witam w Nowym Roku 2023 r. Czerwona wtyczka 6.22 kΩ niebieska wentylator kręci się grzałka czarna 238.9 Ω biała 0 Ω czyli zwarty. Nowego nie mam jeszcze czujnika temperatury więc nie mam wyników.
Białe kable to grzałka, podłączasz je do masy i +12V, natomiast czarny to wyjście sygnału z sondy do ECU Pzd
Silnik 1.2 TSI CJZ Blędy: P0138- Zespół 1 sonda 2 napięcie za wysokie -sporadyczny P0141-Zespół 1 sonda 2 obwód grzejny -usterka elektryczna - potwierdzony Chciałem sprawdzić grzałkę mulimetrem i się trochę zdziwiłem bo sonda za katalizatorem której dotyczą błędy ma przewody: Czarny Szary Biały Czerwony Zawsze grzałka miała 2xbiałe albo 2x czarne i...
Mam identyczny problem z bliźniaczym modelem lodówki. Po wstępnej weryfikacji zacząłem od pomiarów dwóch czujników temperatury, które znajdują się w chłodziarce, podejrzewałem, że odczytywana temperatura w chłodziarce jest zbyt niska, dlatego klapy są ciągle zamknięte. Obydwa pracują bardzo podobnie, jeden ma delikatnie większe opóźnienie, a różnica...
Ze starych, cienkich, szklanych grzałek bez termostatu 15cm miała 25W. Im o większej mocy tym były dłuższe i dlatego poszukaj grzałki z termostatem grubej, szklanej jak Atman, czy Skalar. Atman 50W szklany ma 22cm ale konieczne jest zanurzenie 2/3 a nie całej. Chińskie OEM też są krótkie. Problemem może być termostat, który działając możliwi podgrzanie...
To jak się już dobrałeś do tych kabli, zdejmij czarny i biały z grzałki, zawiń izolacją, włącz piekarnik, sprawdź czy wyzwoli.
Sprawdź przekażnik sterujący grzałką ,ten samotny czarny Powodzenia
Zmierz opór między białymi i między czarnymi. Potem na dużym zakresie między jednym czarnym, a uziemieniem i między białym, a uziemieniem. Białe będą grzałką, czarne zasilaniem.
Witam, dobrałem się do sondy. Sonda ma pięć przewodów. Żółty, czerwony, biały, szary, czarny. Czy grzałka w tym wypadku występuje na kolorze szarym i białym?
Witam, Chciałbym dowiedzieć się, czy i jak wyczyścić fuser w HP LJ 4 plus. Ta grzałka co jest gorąca, ta szara ma z lewej strony taki pasek pionowy czarny. Niczym to nie chce zejść. A na wydrukach mam delikatnie na lewej krawędzi przybrudzone. Nowy fuser kosztuje 1100 zł. Proszę o porady.
Tak, tylko trzeba zastosować odpowiedni system grzania dla sondy z grzałkami, 2 białe przewody, szary na masę auta, i czarny do sterownika.
na początek odłącz to czarne od grzałki ,i sprawdć czy uruchomi się jak nie to grzałka zepsuta jak tak to wymien ten czarny element,prawdopodobnie to jakieś zabespieczenie
Mama pytanie jak skasowac błąd E002 podobno jest to błąd pieca tylko jak go skasować Dobra błąd skasowany potrzebuje teraz grzałkę pieca i tą czarną folię
na pinach 9V na grzałce 0.43V Na jakich pinach? Przy sondzie jakie masz kolory przewodów? Dwa białe, czarny i szary? Jeśli tak, białe to grzałka, czarny to sygnał sondy, a szary to masa.
Tylko , że na krótko to nie masz regulacji. Czarny kolor to zgodnie ze schematem idzie od grzałki oparcia do masy pojazdu.
jak odpiłem czarny kabel z grzałki a zostały 2 białe jeden prowadził do silnika pralki a drugi prawdo podobnie do pompy wody .To w tej opcji nie kręciła bębnem i nie wypompowywała wody . I tu problem bo wynika z czarny to zasilający grzałkę i wygląda ze to druga strona grzałki i jej włączanie w obszarze czujników temperatury.A możne być to hydrostat?
czarny sygnał,białe grzałka,szary na masę.
Mierzyłeś do brązowego czy czarnego? Jak żarówkę przyłożysz do styków w czerwonym kółku to świeci? Jeśli tak to grzałka jest uszkodzona i pozostaje tylko wymiana. Jest jeszcze druga opcja : zadziałanie STB czyli napięcie jest w brązowym ale nie przechodzi na czarny przewód. Jeśli tak się dzieje to naciśnij na czarnym module zaznaczony zieloną strzałką...
A jaki model? EX, DX czy LX? Przewód masowy grzałki powinien być biało-czarny ( on jest sterowany z ECU ) a samej sondy żółto-zielony ( masa sygnałowa samej sondy nie grzałki). Znajdź żółto-zielony przewód przy ECU i zmierz czy jest połączony z masą pojazdu. Jeżeli tak to możesz połączyć ten przewód od sondy tak jak piszesz ale ja bym połączył z przewodem...
Mam podobne objawy i tak: Odłączyłem przewód PE od obudowy pralki w okolicach filtra PZ- prawy który jest połączony z korpusem grzałki oraz silnika (w skrócie łączący bęben z obudową). Podłączyłem woltomierz do zacisku PE i obudowy pralki. Po włączeniu programu 59 minut czekałem aż pojawi się napięcie pomiędzy dwoma elementami. I pojawiło się ok. 90-100V....
Dwa białe - grzałka , czarny - sygnał , szary - masa sygnału.
No to czytasz nie te rzeczy co trzeba. Przejrzyj też budowę fabrycznych, bo najlepiej byłoby zrobić takie same, tyle że absorber w wydaniu domowym to czarna farba.
Białe grzałka czarny sygnał.
Dobry wieczór, Moja chłodziarko-zamrażarka odmówiła posłuszeństwa. Zaczęło się od delikatnego mrożenia w części chłodniczej, później załączył się sygnalizowany diodą alarm, a skończyło się rozmrożeniem zawartości zamrażarki i brakiem chłodzenia w górnej części. Na tutejszym forum znalazłem podobny wątek i idąc w ślad za udzielonymi tam wskazówkami,...
Panowie temat stary jak świat , ale nie mam pewności co do mojej usterki więc trochę odświeżę. Temat wygląda u mnie tak: Mam lodówkę jak w temacie (KGN36A73/01) objawy dokładnie takie jak u kolegi wyżej, u mnie pierwszy raz problem wystąpił około 3 tygodnie temu (lodówkę mamy od 5,5 roku) czyli piszczenie i ALARM. I teraz ciekawostka taką samą lodówkę...
Wszystko tłumi, mawet prosty odcinek rury :D Trudno powiedzieć czy zadowolony. Zrobiłem tam rewolucję w kotłowni i przeniosłem skraplacz z pompą CO bliżej PC. Dodatkowo zamontowałem baterie grzałek na czarną godzinę i ten nieszczęsny 3D. Na wszelki dołożyłem mu bypass z zaworem kulowym 1', jak bym miał latać i ręcznie nim kręcić przed i po grzaniu CWU.
A więcej tak może być: Zaworek powietrza przy główce na mulitizaworze/zaworze ceramicznym. To sprawdź najpierw Po drugie ciśnieniowy zawór zwrotny taki czarny grzybek wpięty zaraz za grzałka Na końcu zawór drenażowy choć to najrzadziej się zdarza aby problem leżał w tym elemencie
kondensator albo na przyrząd pomiarowy i sprawdzić pojemność, albo odżałować 10 zł na nowy, choć ten element rzadko zawodzi, częściej jeśli nie ma ciśnienia wody zawodzi mieszacz, który podaje wodę raz na górne raz na dolne śmigło. Znajdziesz go przykręconego do obudowy grzałki, w czarnej obudowie z silniczkiem.
Duży przekaźnik od środka płytki. Ten, do którego dochodzi biała kostka (czarna jest od grzałki). Wszystko dawno przelutowane. Połączenie od procesora do tego przekaźnika sprawdzone. Pralka od momentu włączenia, 10 sekund później się zawiesza. Nieważne, czy odpalę pranie, czy nie. Cykl startuje normalnie (blokada i wypompowanie wody działa). Silnik...
Tak - białe są od grzałki, czarny sygnałowy od sondy a szary masa, żeby działał sygnałowy. Pozdrawiam.
2 białe grzałka czarny -sygnał szary- masa rok auta?
Witam mam powyższa kolbę i nie wiem w jakie miejsca polutować kable do pinów, wiadomo że : czerwony i niebieski to czujnik biały i czarny to grzałka zielony - uziemienie (na obudowę gniazda) Czy ktoś wie jak maja być poprowadzone ? https://obrazki.elektroda.pl/1335986000_... https://obrazki.elektroda.pl/6050885000_...
Sprawdź łożyska rolki dociskowej z obu stron w jakim są stanie (jasno brązowe), otwory w które się je wstawie też bym sprawdził, ponieważ jeśli klient przesadzi z ilością wydruków na raz, to lubią się topić i deformować. Sprawdź też zaczepy które montuje się na grzałkę (metalowe z czarną wajchą) czy się nie rozjechały oraz zobacz czy masz białe elementy...
W tym module czarny odsłonięty to przekażnik grzałki.
Czarny=sygnał, białe to grzałka sondy
Tutaj niebieski nie jest uziomem ani czarny. Wychodzi że czarny i czerwony to dwie grzałki a niebieski termik? Jeżeli dobrze to odczytuje
Znajomy ma podobny problem, z tym że urwany jest tylko biały (w tej samej wiązce z izolacją aluminiową jest jeszcze czarny ucięty/niewykorzystany nie wiem do czego). Trzy pozostałe są podłączane następująco: ecu <> sonda żółty - czarny (sygnał 0-1V) biały -(prawdopodobnie)- szary (dodatkowa masa) biało-czarny - biały (grzałka) brązowy - biały...
Dwa białe , grzałka 12V , czarny sygnał sondy , siwy masa.
http://swift.crime.one.pl/index.php?menu... powionno się przydać
Witam, jest to bezpiecznik termiczny. Musisz rozciac ta czarna rurke i przeczytac jego parametry. Kosz w okolicach 1PLN. pozdrawiam
(at)karol2308pmi Sprawdzić rezystancje czujnika. Najlepiej go wyjąć i podać model. Czujnik NTC na grzałce ma wtyk biały czy czarny? Grzałka była sprawdzona w serwisie i podobno jest dobra Wierzysz im? To ją tez sprawdź, a przekaźnik grzałki działa?
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał) 2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy) 3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki) 4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)
Ma być cztero - przewodowa. Dwa białe przewody zasilanie grzałki , czarny - sygnał na kompa. , szary - masa sygnału.
Tam sprawdzanie buzerem miernika nic nie da. Ok weź dobry miernik i wykonaj pomiary rezystancji ponownie: Grzałka 2 ( przewód żółty, styk czarny) 8-15 ohm Grzałka 3 (przewód czerwony, styk szary) 8-13 ohm Grzałka 4 (przewód biały, styk niebieski) 11-15 ohm Pomiary już robiłeś ale pryśnij wtyczki kontaktem i sprawdź wszystko jeszcze raz.
Na module są trzy(czarne), dwa obok siebie to silnik, a ten luzem koło złącza to grzałka.
tak właśnie mierzyłem, masę z kolektora, + z każdego przewodu. Czarny to chyba + od grzałki zresztą nie ważne zaraz sprawdzę jak to jest na schemacie i zmierzę bezpośrednio w gnieździe. ide sprawdzać wykresy
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
Białe to obwód grzałki a czarny sygnałowy.
Tak jak koledzy piszą... wyczyść grzałkę, wyczyść folię od środka i podaj nowy smar. Mam do ciebie prośbę, jak rozkręcisz fuser i zdejmiesz folię to powiedz na forum jakiego koloru masz smar na grzałce. Jaki się zrobił pod wpływem pracy (biały, żółty czy czarny)?
Tą dużą, czarną kostkę obok niebieskiej ;) :) - też dużej.
czarna grzałka lutownicy pralka czarna grzałka przeglądarką czarna
sterowniki pl2303 wyjscie optyczne technics wideodomofon otwarcie rygiel
bateria kuchenna samsung wf70f5e0w2w
Termometr bezdotykowy DT8380 - odczyt poza pomiarem Jak sprawdzić czujnik zmętnienia wody?