Dobrze wpiołeś wtyczkę do modulatora ?tzn. czy mocno siedzi w swoim miejscu.Sprawdz,dopchnij mocno,czasem wydaje się ,że jest dobrze a jednak.....Wtyczki czujników różnią się (prawa /lewa strona )kolorami, jedna jest szara druga czarna .
Pompowtryskiwacze do wyciągnięcia wcześniej (diagnostyka). http://www.injector.pl/ tam sprawdzisz za 50zł/szt. Adres dostałem od kolegi z forum i jest to bardzo dobra cena. Z dokładnością do 100% ocenisz kondycję pompowtryskiwaczy i nie będziesz wyrzucał kasy na niepotrzebną wymianę sprawnych części. przyczyną dymienia może być 20 różnych powodów- jednym...
A zawór znajduje sie w okolicach skrzynki akumulatorowej i ida do niego dwa przewody. Jak dobrze pamiętam to pomarańczowy i czarny.
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra.
Granatowo/czarny przewód odłączamy.
Pompka zainstalowana jest za pierwszą poprzeczką ramy, tuż za skrzynią. po stronie kierowcy. Może też być kabel uszkodzony z przodu , pod maską od strony kierowcy . przewód z dwupinową kostką ( numeru niestety nie pamiętam ). Przewód spięty opaskami razem z przewodami powietrznymi . Bodajże pomarańczowy i czarny.
z 3 moga szwankowac 2 a konkretnie D35 i B25. Do pierwszego ida 3 przewody (zolty, brazowy i czerwony) a do drugiego dwa (biały i czarny).
Jeśli jesteś zielony w temacie to najłatwiej będzie ci jesli kupisz kabel jack-chinch stereo ( bo podejrzewam że chcesz podłączyć do radia muzykę z telefonu, laptopa czy innegomp3). Odetnij końcówki chinch i zarób na nich konektory mini iso. Końcówki które były podłączone do bolców chinch wpinasz do kostki w miejsce L+ i R+ (pin 18 i 16) a pozostałe...
Jeśli to HPI to SCANIA opisuje to tak "Układ jest układem otwartym, co oznacza, że końcówka jest otwarta w czasie fazy ładowania. Oznacza to, że gazy powstałe w wyniku spalania przechodzą przez pompowtryskiwacz, poprzez przewód powrotny do zbiornika. Niewielka ilość spalin może być obecna w zbiorniku, co jest zjawiskiem całkowicie normalnym. W układzie...
Myślimy, że należy sprawdzić tą turbinkę, czujnik doładowania, szczelność doładowanego powietrza. jeśli jest ok. to wyjąć pompowtryski i sprawdzić rozpylacze. Sam prawdopodobnie tego nie dokonasz, bo nawet zwykła regulacja wstepnego nacisku pompowtrysków będzie problemem. Zyczymy dobrego roku i jaśniejszegoo dymku.:))
Z tymi układami APS było trochę problemu.Jeśli jest starego typu na czarnych cewkach to może żyć własnym życiem.
Witam. Auto jak w temacie odpala tylko z plaka,po odpaleniu ciśnienie paliwa na poziomie 10bar.Przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie rośnie tylko do 4 bar. Silnik kuleje na wolnych obrotach. Przebieg auta to ok.900000km.Jeden aktywny błąd w EMS135nr.jednostki1847329.Prosze o sugestie od czego zacząć. Dodam że zawór gaszenia otwarty na 52%,co jest dziwne...
Witam. Układ paliwowy masz HPI (tak jak myślałem) A teraz pytanie w jaki sposób stwierdziłeś, że to olej jest w paliwie? Czy po wyciągnięciu go zobaczyłeś, że jest cały czarny tak jakby go ktoś zamoczył w przepracowanym oleju i po dotknięciu zostaje czarne mazidło na dłoniach?
Czarny dym to w/g logiki za mało powietrza albo za dużo paliwa. PS. Trafiają do mnie często PW z wiadomościami jak sprawdzić czy kierowca nie oszukuje nie kradnie ile powonno spalić a nigdy nie otrzymałem wiadomości od kierowcy co zrobić aby auto mniej paliło. Scania powinna spalić z tym silnikiem 34 litry paliwa (840g/litr) na 100km 38ton wg. SCOP...
WITAM. Podejrzewam że czujnik może mieć zamienione kable i pokazuje stałą wartość ciśnienia, ale nie wiem które to przewody trzeba zamienić. wydaje mi się tak bo kopci na czarno jak startuje,daje dymem tak do ok 1.2 tyś. obrotów potem przestaje i ok. 1.7 tyś. znów czarny dym.
Praca silnika na wolnych- ma być jak organy- równiutko jedno wielkie miarowe rrrrrrrrrr W zbiorniczku płynu chł. ma być czysta ciecz nie jakiś kisiel, czy piana. przejechać też po dziurach, wtedy wszelkie dobijania, telepanie bedą powodem do targowania, zawieszenie kabiny z przodu główne simmerblocki, otworzyć drzwi i za te drzwi kołysać kabiną jednemu...
A jak to jest z tym XPI ?bo mi wlasnie pokazal sie taki sam objaw jak u kolegi wyzej, tyle,ze ja mam wlasnie xpi , czarna maź w zbiorniczku.
Scania r420 kolor biały. 2006 rok. Jeżdzę z łódką. Kabina Cr19 standardowa. Steruje ogrzewaniem sterownikiem jak słuchawka na kablu (nr 02 Kostka przed sterowaniem), Przy ogrzewaniu kostka h13. Dodam że dzieje się to po naprawie instalacji elektrycznej i został ten dość gruby czarny kabel.
Nie jest takie wysokie jak na wywrotkę- czarny dym wskazuje na niedomaganie czujnika doładowania.
To kwestia fantazji programisty licznika. Mam citroena jumpera i nawet hamując silnikiem ze 140km/h zawsze pokazuje 2L/100km. A moje mini schodzi ze spalaniem w czasie hamowania silnikiem do 0. W obu przypadkach czas otwarcia 0ms. I nie ma znaczenia czy masz hamulec górski, czy nizinny, jak silnik napędzasz od d.py strony nie zużywa paliwa.
Dochodzi do niego dwupinowa wtyczka. Jak dobrze pamiętam to czarny i pomarańczowy przewód.
Trzeba rozebrać radio i wylutować filtr, podmienić na dobry i radio skręcić. Jest to taka czarna kostka o 5nóżkach
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
1 - biały 2- niebieski 3- żółty 4- czarny 5- szary 6- zielony 7- czerwony 8- fioletowy
Toll Collect powinien tak samo czytać sygnał prędkości z cyfry i analoga.. a opis instalacji to czerwony +30 czarny +15 brązowy -31 pomarańczowy podświetlenie zielono/czerwony sygnał prędkości w każdym jednym aucie jakie by to nie było podłącza się właśnie w ten sposób.
Permanentne zasilanie (30) ma być na pinie 1 czerwony przewód, na pinie 2 zasilanie RA czarny przewód (+ pierwsza pozycja stacyjki - druga pozycja to już kontrolki i wskaźniki uruchamia 15 ) 3,4,5 masy brązowe przewody. W/w dotyczy nr pinów sterownika. Bezpiecznik nr. 17 sprawdź.
Podłączyłem czarny kabel pod deska do masy
Nie ma zamiaru się kłócić, bo nie ma o co. Cenię sobie twoje wypowiedzi. Po prostu pytam. Bo jakoś na nic takiego nie natrafiłem. Owszem sygnał GPS trafia do czarnych skrzynek, jak również Scania ma zamiar go zaadoptować do aktywnego tempomatu. Ale oświetlenie to nie.
Czerwony, to +5V możesz sprawdzić w odniesieniu do czarnego (minus, masa) mierzysz na czarnym i zielonym i czarnym i brązowym (temperaturę).
niebieski - can L biały - can H czarny - masa czerwony - stały + żółty - zapłon Pozdrawiam WIMM
Dymi na czarno.
Chodzi o tą czarną? 1905081
Rozrusznik nie dziala jak go sprawdzić czy jest dobry?. W kabinie jest przelacznik od tego i lampki gdy przełącze naprawo to niby ma dzialac a nie działa. Na zdjęciach po gumą jest czujnik chyba temperatury sa 3 przewody od niego zielony brązowy czarny jak on ma być podłączony?.
Auto będzie dopiero za dwa tygodnie udało mi się z mierzyć napięcia na kostce silnika: czerwony plus czarny minus a na pomarańczowym na 4 biegu 22v.od 1do 3 biegu zero napięcia czyli przewody sprawne.
Sprawdź czy na zasilaniu czujnika doładowania i temp Czerwony +, czarny - jest +5V. To że autocom nie pokazuje, to może być sprawa softu.
Na przyszłość podając błąd podaj też numer jednostki. Usterka czujnika temperatury powietrza doładowującego. Zwarcie do napięcia akumulatora lub otwarty obwód. Może to wpływać na moc silnika. Istnieje wówczas ryzyko powstawania czarnego dymu. Sprawdź złącza i przewody elektryczne czujnika. Zmierz opór czujnika. Rezystancja powinna wynosić ok. 2,5 kiloomów...
Sprawdź jednak jeszcze raz przewody do czujnika skraplacza, często też pękają tak 30-40cm wyżej czujnika- w tej czarnej kszulce, poprostu je pociągnij mocniej.
Zaworem wodnym V59 steruje sterownik ETC E17. Wszystkie 4 przewody (czerwony, filetowy, szary i niebieski) idą do ETC na piny 5, 9, 12 i 13 a czarny kabel to masa. ETC steruje zaworem na podstawie danych z czujników temperatury oraz potencjometru tego na desce do regulacji zimno/ciepło.
Witam Z mojej strony zamykam temat, u mnie był problem z jednym 6 pompowtryskiwaczem, a dokładnie z podkładką - była pęknięta, a pompowtryskiwacz ały czarny w dolnej części. Wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i problem ustał, sam nie mogłem uwierzyć, mordowałem się z układem paliwowym 2 dni. Pozdrawiam
No wlasnie zaworek dziala. Moze to przez to ze wymienilem fotel ze sterownika czarnego na niebieski ?
Scania R420 2005r. kierowca twierdzi że gaśnie w czasie jazdy , strasznie dymi na czarno kody z silnika. EMS -53253 zasilenie czujnika ACU sporadyczny - 25344 kontrola przekaźnika AC aktywny - 53264 Zasilenie czujnika ciśnienia ACU - 65520 Weryfikacja między modułem sterownia silnika a modułem koordynującym nie została zakończona powodzeniem. Byłbym...
kolego nic nie wyciągaj tylko sprawdzić trzeba ciągłość przewodów do pompy paliwa ,jak otworzysz boczek od strony kierowcy to tam idzie cała wiązka elektryczna i pneumatyczna na samym zakręcie jest kostka dwu pinowa z przewodami czarnym i szarym ,jest to przewód do pompy paliwa ,kostka też ma kolor szary ,na bank jest zjedzona ,cała operacja to uciąć...
Witam Z mojej strony zamykam temat, u mnie był problem z jednym 6 pompowtryskiwaczem, a dokładnie z podkładką - była pęknięta, a pompowtryskiwacz ały czarny w dolnej części. Wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i problem ustał, sam nie mogłem uwierzyć, mordowałem się z układem paliwowym 2 dni. Pozdrawiam
Ciśnienie paliwa nie fiksuje,sprawdzałeś filtr,oryginał czy zamiennik,plastikowa wkładka w obudowie filtra cała nie popękana(chodzi mi o ten wkręcany czarny element na który zakłada się filtr paliwa).
C1 - czarny C2 - czerwony C3 - niebieski C4 - szary Mostek C1/C2 - szary Mostek C3/C4 - niebieski
Punkty masowe znajdziesz pod maską, po prawej stronie masz czarną plastikową pokrywę(chyba na zatrzaskach) i tam wchodzą wszystkie przewody.
Witam A czy sprawdzałaś turbosprężarkę? Może ona nie domaga. Pisałeś coś o szybkim wytracaniu doładowania. Oczywiście wtryskiwacze też mają wpływ na pracę turbosprężarki (mało paliwa--->malo spalin--->niskie doładowanie) tylko że pisałeś że jest czarny dym, co raczej świadczy że paliwa jest wystarczająca ilość.
Przewodów mam 4. Ale swego czasu kierowca skarżył sie że mu samochód sam hamuje i pedał hamulca nie odbija pukał w niego nogą i jakoś odbił czy może być przyczyną ,przycinający zawór hamulcowy. Dodano po 11 Kolory przewodów to czerwony czarny żółty i niebieski.Na czerwonym jest 0,65V.
Witam Walcz... Dzięki. Jak to się mówi "czarno na białym"
Witam Zakres pomiarowy czujnika ciśnienia dopływu paliwa to 0–24 bar. Dopuszczalna rezystancja czujnika temperatury wynosi 2410 +/-195 Ω przy 20 ºC. Zmierz wartość między czarnym a brązowym przewodem elektrycznym.
Witam Pin numer 5 z gniazda naczepy leci do Coo(coordynatora) na pin 31 wtyczka C.To coordynator podaje informację canem do liczników o włączenie ostrzeżenia dla kierowcy.Sprawdz ten pin,najlepiej odłącz ten przewód od COO i zobacz co wtedy powie. Podaj numer vin to dobiorę schemat elektryczny ten w załączniku powinien być dobry ale na wszelki wypadek...
w HPI to normalne że filtr paliwa jest czarny . sprawdz czy masz odme podłączoną do rury między filtrem a turbiną . spr. jeszcze , może turbo puszcza olej i idzie w intercooler :)
Nic nie rozumiesz, powraca to co zostało pobrane pomniejszone o wartość spaloną przez silnik. Tutaj wraca wiele więcej niż wychodzi, ale że nie paliwa, (chciało by się) to musi to być kompresja. Silniki HPI mają specyficzne sterowanie wtryskiwaczy za pomocą paliwa i czasem tam jakiś zaworek kontrolny przepuszcza. Dodam, że to auto puszcza kloce czarnego...
a da rade kolega podac jaki kolor przewodu do którego pinu podchodzi? bo tak jak pisałem wtyczka z pinami wyrwała sie z przewodów? EBS jest. 2 czarne gruby i cienki,czerwony gruby,biały gruby,biały cienki,biało-brązowy cienki--> takie przewody sa 1 brakuje bo kolega zapomniał,tyle mi podał. droga dedukcji wychodzi tak: 1-czerwony gruby 2 3-czarny cienki...
Kolego nie mam starszych wersji schematów pod ręką, akrobata mam po niemiecku i nie umiem skopiować pdf, bo jakiś tam schemat mam. Z czujnika T 20 skrzynia biegów, biegną 4 kable do tachografu do złacza B pin-1,2,3,4. Z złącza B pin 6 leci kabelek pomarańczowy do koordynatora (e30) do pinu c 32. Sprawdż na impulsatorze T20 przy skrzyni napięcie zasilania...
Scania HPI nie wchodzi na pełne obroty ma tylko 2000 obr/min nierówno pracuje, nie ma mocy, przykopca na czarno przy zmianie biegów dość dużo/ nie ma żadnych błędów. Cisnienie paliwa 19 atm zaworki i smok dobre, filtr paliwa wymieniony. Pokazuje komputer że na 6 cylindrze ma duże odchylenie -13 do 9 a reszta po 0 wymieniony pompowtrysk.
w niebieskim miga lampka zielona Ile razy błyska ? powietrze dochodzi do modułu elektrozaworów to ta czarna kostka prostokątna pod nią jak wypniesz od spodu są samo zaciski przyłączy powietrznych.
Nie posiadam urządzenia diagnostycznego typu SDP lub podobne. Przejrzałem cewki od kąta i dawki, zawór gaszenia, filtry. Cewki nieporozkręcane były. Układ niezapowietrzony. Świeci komunikat USTERKA SILNIKA. Dziwne zjawisko. Samochód zjechał z trasy w piątek wieczorem. Wymieniłem filtr paliwa w sobote rano. Po wymianie filtra normalnie odpalił, pochodził...
Najpierw ten wydech. Po odpięciu zobaczyć czy się lepiej zbiera i ew. czy dymienie ustało. Możesz też sprawdzić czy na pewno nic nie wpadło "przez" filtr powietrza - odepnij cały dolot. :roll: Czarne kopcenie to objaw zbyt małej ilości powietrza. Paliwa nie sprawdzaj.
Witam , moze ktos z obecnych jest w stanie mi pomoc , ostatnio pojawil mi sie problem przy drukowaniu staly czarny pasek szerokosci 1 mm po dlugosci druku ( widac na zalaczonym scanie ), nie ma znaczenia czy wydruk jest mono czy kolor , czy pusta strona, wymienilem czarny unit wraz z tonerem nadal to samo . nie pozostawia sladu na bebnie ani na pasie...
Podjadę na serwis i sam sobie podmienie. Mam jeszcze jedną myśl bo wszystkie 4 cewki są takie same co w przypadku zamiany wtyczki z cewki od dawki na cewke od konta i tak na pierwszym rzędzie cylindrów czyli 1-3 i drugim rzędzie 4-6 ? co się będzie działo. Może ktoś zamienił ? Nie są takie same jeśli chodzi o wtyczki to nie wepniesz inaczej i nie próbuj...
nie wymienialem.Chodzi Ci o ten czarny duzy po prawej stronie z boku w głębi z pomaranczowym oringiem?Prawdopodobnie uklad chlodzenia jest gdzies przypchany bo zasiliłem pompe cieczy z zewnatrz bez odpalania silnika i objaw byl taki sam jak na odpalonym,bulgotanie w zbiorniczku.
Tak twierdził główny mechanik serwisu Bosch-a, a regeneracja polegała na wymianie wszystkich podzespołów, oczywiście został tylko korpus. reszta all nowe z pudełeczka. Sam patrzałem pod mikroskopem i pokazywał mi mój korpus, był prawie w około cały czarny i to niby był ten przedmuch. Ja się tam na tym nie znam więc odpowiedziałem: aha....
biały dym powstaje ze spalania paliwa z woda(para wodna),spalanie oleju to dym czarny.nie jestem pewien ale czy jest możliwość odwrócenia uszczelki pod głowicą, jest to częstym problemem przy silnikach nissana a objawy są właśnie takie edmund Dodano po 2 bialy dym to woda w silniku, w odroznieniu od czarnego spalanie oleju lub zle z wtryskiwaczami....
Pisałem, są to rdzenie ruchome z gumowymi uszczeleczkami od czoła, pracują wewnątrz cewek. Trzeba sobie kupić komplet naprawczy. Scania wypuściła niby wadliwe cewki koloru czarnego, i wszystkie zaleca wymienić na koloru białego. Cewka jak ma obwód to jest dobra, ale kto wie, czy nie ma mikroprzerwy, która uaktywnia się podczas zmian temp. i wibracji....
Przyczyny beda te same co w 4 380 420 pde zwroc uwage czy z laczenia kolektorow na zimnym nie pojawia sie wyciek taki czarny ja osobiscie podejrzewam pompowtryski jak faktycznie maja ok 600 to regeneracja cos pomoze ale 12 rok to moim zdaniem ok miliona to juz tam nie ma bardzo co regenerowac
Nie w tym modelu Na 100% Przerobilem tego napewno duzo wiecej niz 100sztuk z tym uszkodzeniem i pozostawiajac drugi scan reszta dziala latami Oczywiscie naprawic trzeba bylo przedtem Y-SUS albo wymienic Kolega Lisek pewnie mial na mysli troche inny typ matrycy ,moze wyjasni to pozniej Tu jest procedura prosta Pada scan wymieniamy uszkodzony scalak na...
przedewszystkim jako kolor dymu: Czarny wskazuje na zbyt dużą dawkę paliwa Biały/siwy wskazuje że do komory spalania dostaje się woda Niebieski/błękitny wskazuje że do komory spalania dostaje się olej.
Wykręciłem po raz kolejny oba regulatory ciśnienia, zarówno ten na listwie, jak i ten na filtrze, i ten na filtrze był bardzo usyfiony w oleju, cały czarny, więc go przedmuchałem i wymyłem benzyną i wygląda na to, że działa! Wkręciłem na 2k obrotów aż zakopcilo na czarno i nic nie odcięło. https://obrazki.elektroda.pl/4863114500_...
EDC świeciło się od początku walki z tym wozem w tej chwili nie miga już żadnych błędów ale też po włączeni zasilania nie gaśnie. A czasem nie są miejscami zamienione ? możliwe że jest to kontrolka od zużycia hamulców zamieniona miejscami z inną .... już widziałem takie pomysły sprzedających. Kolejna możliwość zwarty ''czarny'' przycisk diagnostyczny...
Tak jak kolego myślałem z tym napięciem... Na can powinno być chyba 2,7 V. I na grubych kablach 24V,a było na cienkim czarnym 24V czyli na can. Zobaczymy co powiedzą panowie od regeneracji tej pompy bo sterownik poszedł na reklamację
Witam, jak dla mnie to awaryjne przekaźniki w tablicy, była taka kampania - czarne zastępowało się zielonymi, było mocniejsze i z tego co wiem zabezpieczone diodami, na początku pomyślałem o impulsatorze ale to on ie powoduje odcięcia zasilana tachografu, natomiast może powodować zanik przebiegu na ICL czyli zegarach, pozdrawiam Dodano po 3 i oczywiście...
auto adr Skoro auto posiada ADR to ma masowanie z głównego wyłącznika prądu. Odłącz na próbę przewód który idzie do bezpieczników pod nimi na czarnym prostokątnym złączu "G" pin 14 wtedy wyeliminujesz masowanie alternatora poprzez ADR.
centralny zamek w scani jest połączony 4 przewodami czerwony + 24v czarny masa bialy otwieranie (masa) zółty zamykanie (masa) jesli szaleje to niema połączenia przewodów pomiędzy siłownikami i to wszystko niema zadnej centralki samo równoległe połączenie przewodów z siłownikami
Witam. Mam pewien problem w Scanii po podpieciu przewodu od swiatel do naczepy wyswietla komunikat "naczepa bez abs" Dodam ze dzieje sie tak dopiero jak podepne czarny kabel do oswietlenia naczepy. Na 6 pinie wtyczki pojawia sie sygnal ktory chyba sprawdza czy jest podpieta naczepa i nawet jak mam wypieta wtyczke przy naczepie i zwykla probowka sprawdzam...
No nic i tak zamierzam wyciągnąć tuleje żeby wymienić te oringi ale coś mi się zdaje że tam po dwa oringi na tulei od płynu a mi idzie chyba olej z komory (czarny przepalony) a tam chyba nie ma oringu , ogólnie poszła ropa do układu chłodzenia i na odwrót może to ta mieszanina ale to jest biała maź , jak porozbieram napisze co było
Dzięki wielkie za obszerne materiały. Nie zdążyłem za wiele zrobić, bo auto musiało wyjechać. Chwilę po wymianie czujnika doładowania, nie dymiło, po paru kilometrach znów czarne chmury, jest jeszcze przepływomierz i sprawdzenie szczelności zaworu.
Punkt masowy znajduje się bezpośrednio pod skrzynką bezpieczników w głąb wnęki w stronę słupka. Nie ma jakiegoś większego problemu by go znaleźć bo widać go gołym okiem. Idzie do niego kilka lub kilkanaście kabli w kolorze czarnym z numerem 31. Zawsze też możesz iść prosto po kablu... Ten odcinek naprawdę nie jest długi.
Dziękuję kolegom za pomoc.Okazało się że sama przetwornica jest uszkodzona.Najprawdopodobniej na skutek zwarcia lub przeciążenia spłonęła część płytki w przetwornicy.Po otwarciu obudowy widać czarne miejsce i pozostałości czegoś co było tam wcześniej.W wolnej chwili wrzucę foto.
Pytanie podstawowe czym się łączysz ? Zobacz czy masz zasilanie na złączu diagnostycznym: pin 1 to 30 (przewód czerwony), pin 2 to 31 (kolor czarny) oraz czy w złączu dystrybucyjnym C56 pod bezpiecznikami masz wpiętą kostkę DIA-1 - poznasz ją po opisie przewodów (DIAL/K1 DIAK/K1 - kolor przewodów biały i zielony)
Instalacja jest tak prosta że nie można się pomylić. Spróbuj odłączyć zestaw (regulator i ogranicznik), te czarne puszki. uruchom silnik i podaj na moment pełne napięcie na DF. To powinno go wzbudzić. Następnie zgaś silnik i podłącz wszystko spowrotem.
mam jeszcze jedno pytanko i zapytam tu żeby nie zakładać nowego tematu. Czy czujnik doładowania turbiny Bosch xxxx655 z a MANa będzie pasował do scanii HPI ?jeśli tak to jak go podłączyć? Na czujniku jest oznaczenie 1 , 2 , 3 , 4 a kable w scanii mają kolory czerwony zielony brązowy i czarny. Dodano po 2 po całym dniu walki z absem wywieszam białą flagę....
Zdejmij obudowe wtyczki przy lampie i będziesz widział jakie sa kolory. Jak masz przerwę przewodu to żeby było szybciej póść cały nowy przewód 7 żyłowy. Kolory: biały, czarny, brązowy, czerwony, niebieski, zielony i zółty.
Witam. czujnik podłączyłem j.w. czyli wtyk: scania 1- zasilanie + 5V( czerwony) 2- sygnał z czujnika ciśnienia ( zielony) 3-masa czujnika (czarny) 4 sygnał temp. pow. (brązowy) czujnik bosch 1-masa 2 temp. pow. doł. 3- +5V zasilanie 4- sygnał z czujn. ciś. doł. wiadomo plus do plusa itd. efekt czujnik działa prawidłowo, z ciśnieniem dużo nie poszło...
Kup multimeter i sprawdź czujnik poziomowania. Pod atrapa masz pokrywę wiązek, i pod ta pokrywa jest jedno ze złączy ELC. (tak mi się wydaje bo nie mialemstycznosci z tym modelem ponad 4 lata!) i zmierz przewód skręcony biało-czarny opór powinien zawierać się w granicach 120 Ohm (o ile wcześniej czujnik był sprawdzany na kostce czujnika) podejrzewam...
Tak jak pisałem (w koszu)- cudów nie ma. Otworzyłem pokrywę akumulatorów, rzucił się w oczy przyciśnięty kabel 2 żyłowy, szary i czarny- żyły na wierzchu ze śladami zwarcia.. Po zapaleniu silnika, na czarnym pojawia się 28V i alternator ładuje. Ten kabel, to prawdopodobnie pozostałość obwodu do zasilania tachografu po zlikwidowaniu wyłącznika masy-...
wszystko sie zgadza, tylko mam taką skakanke 440 xpi z opticrus i mialem ten sam przypadek, czarny dym i syczenie, dodatkowo trzeba uszczelnic łącznik miedzy turbiną a EGR (sprawdz jesze szczelnosc silownika od EGR bo tez moze z niego uciekac powietrze) i zaczynają sie schody
Na zimnym silniku po odpaleniu bez kolektora wydechowego przykapcala z dwóch dziur przelozylem pompki na inne gary zamienilem miejscami i kopcenie poszlo za wtryskami a jak się rozgrzala to przy 1400-1600 sadzila ogniem z tych 2 garów takim żółtym A z pozostałych szedł taki niebieski ogień i tak nie regularnie podkapcaly czarnym dymem te dwa wyjolem...
Puszkowiec. Mam tą oryginalną wiązkę i chciałem tak uruchomić. Pod czerwony i żółty dałem plus, pod wszystkie czarne minus. Załącza się tylko wentylator, ale chodzi wolno, zegar też się nie odzywa. Który kabel to jego zasilanie? Dzięki za zainteresowanie.
Rozebrałem cały wybierak na części pierwsze i wyczyściłem cały bałagan w postaci zużytej wazelinki i oleju czarnej maści , przesmarowałem na nowo nowe oringi wszystko narazie działa. Możliwe że kanały od przewodow pneumatycznych do cewki były zabrudzone bo tam też było brudno.
Śrubki do spuszczania są w Każdym intercoolerze w SCANI "R", ja mam 2 takie i w obydwu są one na samym dole po lewej i Prawej stronie klucz "13" Są tam takie metalowe osłonki które trzeba zdemontować żeby był łatwy dostęp , na 2 śruby 13. A co z tą Ropą ? Może być do czyszczenia? Jak udało mi się ztwierdzić że inter jest zapchany? -odkręciłem te śrubki...
Witam. Jak w temacie chce zamontować halogeny w blendzie przeciwsłonecznej. Wiem co potrzebuje lecz mam pytanie zasadnicze gdyż mam przewody pod te halogeny pociągnięte i nie mam pojęcia dokąd one idą. Jeden czarny drugi biały. Szukałem obok włącznika świateł - nie ma, szukałem pod skrzynka bezpieczników - nie ma. Czy ktoś może coś podpowiedzieć gdzie...
Doskonale o tym zaworku wiem są nawet 2 jeden w korku a drugi z boku naczynia wyrównawczego wygląda jak śruba czarna. Jeździłem nawet z odkreconym korkiem i tak dalej płyn wyrzucało. I to nie zawsze. Sprawdziłem na zawartość spalin w naczynku i było ok. Kupiłem zestaw naprawczy sprężarki powietrza wymieniłem i pomogło
pomierzyłem sterowniki pod nogami pasażera Skrajny prawy Kostka E5.B pin 11 14 podpięta 60 Ω Wypięta 120 Ω Pin 5 8 podpięta 59.2 Ω Wypięta 60 Ω Drugi od lewej Kostka podpięta E43.A pin 1 3 57.6 Ω Wypięta 60.7 Ω E5.B Pin 5 przejście do E43.A pin 3 Pin 8 przejście do E43.A pin 1 Pin 11 14 brak przejścia do E43.A Pin 11 przejście do kostki C101 pod atrapą...
Witam mam mały problem ze skrzynią biegów w scanii r opticruis ze pedałem sprzęgła, mianowicie po uruchomieniu silnika i niewciśnięciu pedału sprzęgła włączam bieg i następuje szarpnięcie samochodem dosyć silne. Podczas jazdy też nieraz tak się zdarza. Sprzęgło jest wymienione i wszystkie podzespoły do sprzęgła i nikt nic nie wie. Po prostu czarna magia....
Ja dziś wyrywałem ogrzewanie D1LCC ze Scani 114L. Objaw podobny, pompka podaje, świeca grzeje, silniczek kręci, ogrzewanie nie może odpalić, wykazywało różne błędy E14, E30, E34, E35, E37, E40. Ale jak wykręciłem świecę, to sitko było prawie wypalone i zawalone czarnym spieczonym nagarem, zasyfione było do tego stopnia, że był przytkany dopływ paliwa...
Poprosze o ten schemat jesli mozna Dodano po 16 Wiesz co zauwazylem ze wylacznik adr przy akumulatorach jesy chyba niesprawny poniewaz gdy go wzialem do gory czyli niby wylaczony to dalej byl wtedy chyba zaplon jutro sprawze i zobacze.A te przekazniki miales na mysli te zielone rozumiem?Bo u mnie one obydwa nie zalaczaly sie gdy silnik pracowal.Zalaczone...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Witam. Mam problem z podłączeniem CB radia w Scani G440. W cb radiu wychodzą dwa kable czarny i czerwony to wiem ze plus i minus ;-) Ale z wyjścia kostki od auta wychodzą cztery i tu nie wiem jak połączyć je. Proszę o pomoc. Przedstawiam wyjście kabli z auta na zdjęciu.
Zacina się suwak rozdzielacza w zaworze gaszenia (EHAB) - ale ten w obudowie - tłoczek czarny wygląda jak papieros z nacięciami. Z jednej strony napiera na niego cewka z popychaczem metalowym a z drugiej strony jest sprężyna. (pokrywka na cztery śrubki). Żeby dobrze pracował ten zawór jest potrzebne ciśnienie robocze pompy zasilającej, bo ono pomaga...
scania scania czerwony czarny prostokąt czarny prostokąt biały czarny czarny głośnik
czyszczenie drukarka canon pixma mg5150 tracer sterowniki myszki numer karty sieciowej
unitra merkury merkury schemat
Wymiana matrycy w telewizorze Sharp - koszty i opłacalność Zmywarka Whirlpool WIP4T133PEF nie wyłącza się: możliwe przyczyny